banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

Jiné formy učení - diskuze

30 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
Ze začátku jsem byla nadšená,že se vymýšlí jak jednodušeji děti učit.Že se bude psát jen tiskacím,nebo nová forma učení matematiky.Ale časem moje nadšení odpadlo.Moje děti se učí klasicky,jen se třeba ta nová matematika začleňuje do vyuky. Spočívá to v tom,že se čísla nahradí písmeny.Jakoby to je v křižovkách. Neteřinka Alenka se tak učí už od 1 třídy.A o prázdninách mezi 3-4 třídou nebyla schopna za týden spočítat příklad 22 plus 43.Myslím si,že i o psaní tiskacím je blbost.Proč by děti nemohli umět hezky psát psacím.Je to hezké potom,když něco tvoří,že i díky toho hezkému psaní mají estetické cítění.Dnes se děti už od školky učí angličtinu,což je super.Jde fakt vidět,že malé dítko se tu učí snadnějí.Pak můžou cestovat,pracovat v zahraničí,domluví se.Když,ale nebudou umět počítat tak je jim i jazyk na prd.Já jsem ted pro jim tu školu moc usnadňovat,naopak bych jim ještě přidala a při výuce přitvrdila. At jsou více zocelení a připravení na krutý svět.To už nadsázka.Co vy-Jakou formou chcete,aby se vaše dítě učilo?Myslím tím-třeba vše na počítači,nebo samostatně,nebo všechno vysvětlit ve škole,nebo vše at se naučí s rodiči....
@Calamity J. souhlasim..ja to jen vidim ve skolce,detem privezou na zahradu domaci havet a vypusti a deti topozoruji,hladi,zkousi krmit,nadsene jsou z jehnat a telatka a pak je za tyden odvezou na famru,kde to vidi ustajene a najednou dite presne vi co zere krava,slepice apod...a pamatuje si to i za pul roku,protoze to byl zazitek a ani netusilo,ze se naucilo neco noveho..me bavil za mala prirodopis asi prave kvuli tomu,ze nas vzali do zoo a tam jsme se ucili,pak na statek,a zase,pak jsme zachranovali zaby,mloky ,blatouchy apod a vetsina tridy neotevrela nikdy ucebnici a presto vedela toho desne moc o zviratech,rostlinach, na dejepis nas bral ucitel na stara sisliste do sarky,do muzei,kostelu atd a ucil nas si spojovat stare veci se jmeny,daty ,situacemi a vsechny to bavilo...ne sedet nad ucebnici a biflovat neco,o cem nemam ani paru...takhle si najednou clovek vybavil neco a hned spojil k tomu spousty veci ,dat ,jmen...
@Liberte Jarko, připadám si ve škole jak za Marie Terezie, to snad já jsem měla modernější výuku v té naší prvorepublikové škole.21. století a oni s nimi nepracují na počítači, pak ať nekritizují, že je mají děti jenom na hry. 21. století a dítě přinese v 5. třídě sešit, kde je vypsáno, aniž by je kdy všechny viděl, s černou obrysovou malůvkou 9 sov a 9 dravců. K čemu se to má učit? Proč s nimi tedy pedagog nevyjede na dálnici mezi Brno a Břeclav a neukazuje jim to přímo na stromech a neříká, co žerou, jestli žijí v hejnech, kde hnízdí, ten konkrétní pták, co tam sedí na stromě.A mimochodem toto mně přijde úplně zbytečné u dítěte zkoušet. Ten, kterého to chytne, si to zapamatuje a možná to půjde dále studovat. Mnohem důležitější mně přijde právě matematika, resp. logické myšlení, schopnost používat spisovnou češtinu, počítačová gramotnost a cizí jazyky.
podle me se ve skole uci prilis mnoho zbytecnosti, nabo ani ne zbytecnosti,ale veci,ktere se nabifluji,nechapou a nikdo jim to nevysvetli skrze prakticke vyuziti.Treba muj byvaly tchan-elektrotechnik se zenam vzdy posmival,jak muzou zehlit,kdyz neznaji Ohmuv zakon. Vim,ze jsem se Ohmuv zakon ucila,nabiflovala poucku,ale prd mu rozumela. Treba kdyby na to ucitele sli pres to zehleni,ktere jsem znala i z prakticke stranky,tak by jsem to mohla i pochopit…..
@zajic
@Courtney Já jsem taky ráda, že nejsem úča.Ale mám sen, učit matiku, fyziku, chemii a biologii na nějaké alternativní - lesní škole - na druhém stupni a gymplu. Až budu stará, tak už tu lesní gymply budou a já už stejně budu mít v hlavě na výzkum vymeteno, tak budu dělat tohle. Stejně podle jakési karkulačky jdu do důchodu v 72.
@Honafa Dělají si autoritu? No to bych taky učila ve škole, že štěkáním se autorita fakt netvoří.
@zajic Naše štěkají už první den.Neboj pak už nebudou.Ony s jen dělají autoritu.U nás se chodí ven celkem hodně.Když je hezky jdou klidně ven i místo češtiny.Honzová bývala co utekla zpět do Brna s nima pořád něco podnikala venku,třeba pouštěli draky místo učení atd.Moc se to nelíbilo řediteli.Ono pak takhle venku nějaké dítko zakopne,rodiče zuří a všichni mají po chození venku.
psani je mi putna,ale propojit logicke mysleni s k zivotu potrebnyma informacema,zmodernizovat treba hudebku,literaturu,fyziku , navic zrusit blbe biflovani,ale zamerit se na trening pameti,naucit kde dohledat informace a jak s nima pracovat,to by se mi libilo...ale to ciste scifi....a mozna vic vyuzivat ruzne alternativni metody vyuky atd..
@zajic bych si nedovolila ani naznačit, že jsi blbý zajíc, tvoje názory si vždycky ráda přečtu Já jsem ráda, že nejsem učitelka, já bych po nich štěkala asi furt jak jsem labilní ale je fakt, že by měly jít příkladem Dravci jsou super, to se bude Marušce líbit
@zajic Zajíčku přesně, a nejhorší když na takovýto dotaz odpovíš něčím podobným jsi za špatnou a děsně chytrou.
@zajic
@Courtney Hele, alternativní neznamená blbýJá bych neměnila množství informací, co děti dostávají, já bych ho navýšila a drobně pozměnila.Co bych změnila zásadně je počet dětí ve třídách, a celý styl výuky. Včera jsem čekala na Marušku, vylezly jiná třída z vedlejších dveří, pančelce třetí den školy už asi jely nervy a tak hnusně po nich poštěkávala... Jsem úplně měla chuť jí říct, ať se ovládá, už jen pro ten příklad, jaký dává dětem.Taky bych víc prolínala předměty, brala je víc ven... no naše úča má u mě plus, jedou na konci září na nějaké dravce.
@nadule1 Já v návalu paniky vykuchala Marušce materiály ke studiu a UF - jsou tam čísla
Je mi jedno jakou formou, hlavně chci aby to dítě naučili logicky uvažovat, chápat souvislosti, a ne jen něco se tupě naučit a pak to odvykládat před tabulí.A za mě psací písmo je opravdu dneska zbytečnost, která zbytečně stresuje děti. Dle mého se všechno postupně vyvíjí, i to písmo, tak proč nezkusit něco jednoduššího, zvlášť v dnešní přetechnizované době?
já dnes sledovala sama doma a tam bylo zrovna o tom písmu, vázané nebo nevázané, čili psané nebo tiskací, mě teda přijde jednodušší to psací, je to takové rychlejší, to tiskací mě přijde že by déle trvalo než by se slovo napsalo, já nevím, ale jsem spíš pro klasiku kterou znám já ze školy
@zajic bych nevěřila, že v otázce školství se shodnu s alternativním zajícem, ale jo, souhlas a naprostý
@nadule1 prave. ja sama to nepochopila, tudiz nemuzu co vysvetlovat.. ja z toho byla uplne paf... jidnrich zacal o pismenkach a ja zurila ze sme v matice ze cj bude az potom.. no ve finale sme udelali cj a matiku sme nechali na nahr. mamince... to bylo nad me moznosti... jstli toto bude mit tobias- budu mu muset platit doucovani od 1tridy:-!
@zajic Pod Tvé odpovědi bych se, Zajíci, podepsala, jak pod tu předchozí, tak tuto.Ani nevíš, kolikrát jsem se musela držet, když jsem tady četla, že u naměřené teploty v podpaží matky odečítají půl stupně, a to je teplota těla. Jak by z logiky věci mohla být teplota na povrchu vyšší než uvnitř, např. v konečníku? Naopak se ten půlstupeň přičítá.Že lidé nejprve nevyužijí takový účinný \"lék\" jako je zábal.
@zajic My kupovali do školy počítadlo, takže asi ovce počítat nebudou.To se mi docela ulevilo :))
@zajic fakt zlatá základní matematika a počítání na prstech.už se začínám děsit toho až kluci začnou chodit do školy.
@nadule1 Je to jako křížovka v dětských časopisech.Máš přidělené číslo k písmenku a výsledek příkladu je to slovo.Tak,že máma a tata rovná se syn.
@nadule1 Tak asi něco jako proměnné. Když a + 3 je 5, tak a je 2.Já to viděla se zvířatama. Víceméně substituce. Ovce je 2, kočka 3 a myš 5, takže ovce a kočka je myš.Podle mě je to prostě pič... broskvovina. Ty děti se pak učí zpaměti, že ovce a myš a tak, a nemají představu číselné řady. Podle mě je základní pomůcka na matematiku počítadlo a prsty.
@nadule1 ona je nějaká matematika podle hejného (nebo tak ňák), je to dočista jiná matika, která má učit logickýmu myšlení (nebo tak ňák). možná píše dáša o tom.sem se s tím setkala u kamarádky, říkala, že oba jsou inženýři, ale úkoly do matiky syna prvňáka nechápou, řeší hodiny a pak telefonují ostatním matkám ze třídy a konzultují to s nima. jeden ten úkol nám ukazovala a já teda ani neměla ambice to zkusit pochopit - bylo to fakt DIVNÝ!!když jsem se o tom s tou kamarádkou bavila potom později, říkala, že už to chápe, že je to super a že už se jí to líbí prej na matiku neschopným jedinceům (to jsem já) by to určitě činilo matiku pochopitelnější..no pozdě no
@nadule1 No to jsme dvě.To mě taky zarazilo.Já myslela že číslo je číslo a písmenko je písmenko.

Vybraná anketa

Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?s

27 %
23 hlasů

69 %
59 hlasů

5 %
4 hlasy

Celkem hlasovalo 86 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Jak být šik a fit i po 40
Unikátní publikace pro ženy, nejen po 40, v níž jedna z autorek podstoupila omlazující proces přirozenějšími metodami na vlastní kůži. Inspirujte se desaterem nejen pro ženu po 40! Jediná komplexní kniha o období po 40. Omlazení přirozenými metodami!
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40 – sebevědomá a v kondici