Zábavné smluvní podmínky cestovních kanceláří
Je smutným faktem, že smluvní podmínky téměř nikdo – snad s výjimkou právníků spotřebitelského časopisu dTest – nečte. Pokud k tomu spotřebitele nepřiměla celá řada kauz, kdy byli zákazníci prostřednictvím obchodních podmínek napáleni, možná na jejich studování změní názor nyní: smluvní podmínky cestovních kanceláři mohou být občas i docela zábavným čtením.
Spotřebitelský časopis dTest nedávno informoval o svém průzkumu smluvních podmínek sedmi velkých cestovních kanceláří působících v České republice a rozvířil tím zajímavou debatu názorem o nezákonné výši tzv. storno poplatků (http://www.dtest.cz/clanek-1747/pozor-na-nezakonne-storno-poplatky-zajezdu).
„Nyní bychom však upozorněním na legrační ustanovení cestovních smluv rádi poukázali na fakt, že v cestovních smlouvách naleznete i něco jiného než nepřehledná a někdy i neplatná ustanovení,“ říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: „Můžete se třeba dozvědět, že na pokoji nebude mýdlo, či že místní personál je línější a místní obyvatelstvo může na pláži nadstandardně hlučet“.
Na těchto ustanoveních pochopitelně není nic nezákonného ani závadného. Jde pouze o způsob jejich zařazení do právního dokumentu, kterým smluvní podmínky jsou, jenž je poněkud nešťastný. „Smluvní podmínky jsou součástí cestovní smlouvy a zákazník s nimi při jejím podpisu vyslovuje souhlas. To dobré na tom je, že se alespoň při čtení nudného právního textu trochu pobaví.“ uzavírá Votočka.
Výběr těch „nejlepších“ ustanovení z cestovních smluv najdete na http://www.dtest.cz/clanek-1772/domorodci-jsou-hlucni-stoji-ve-smlouve.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.
Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 507 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 522 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC
Zdroj: Tisková zpráva časopisu pro spotřebitele dTest
Předchozí článek:

Nezákonné storno poplatky cestovních kanceláří
Následující článek:

Databáze ošklivých dovolených časopisu dTest
Související články
Aktuální soutěže
Aktuální testování
BMI
Kategorie BMI jsou zjednodušeným modelem, které nám pomáhají se zorientovat v naší tělesné hmotnosti. Body Mass Index (BMI) udává méně přesné údaje zejména u dětí, starších lidí a aktivních sportovců. Přesnější posouzení tělesné váhy než kalkulačka BMI může provést odborník, který zahrne i další parametry: např. pohlaví, věk, objem svalů, typ postavy a celkový životní styl.
Související recepty
Vybraná anketa
Bylo vaše dítě očkováno proti pneumokokům? Jakou vakcínou?
17 %
11 hlasů
0 %
0 hlasů
8 %
5 hlasů
58 %
38 hlasů
18 %
12 hlasů
Celkem hlasovalo 66 unikátních návštěvníků