banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

Zdarma neznamená vždy zdarma! - diskuze

6 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
Tisková zpráva ze dne 16. dubna 2009 od našeho partnera (www.spotrebitele.info)SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, o.s. se často setkává s klamáním zákazníků v případech dárků zdarma. Konkrétně se jedná o následující situaci: prodávající nabídne při koupi určitého zboží bonus v podobě druhého kusu či jiného výrobku, za který již podle reklamy spotřebitel nic nezaplatí. Ale skutečnost je často jiná. „Nejčastěji se s tímto klamáním setkáváme u nákupu potravin. Prodejce počítá s tím, že v případě, kdy zboží bude zabaleno ve větším balení, na které se napíše 3+1 zdarma, tak spotřebitel již nebude počítat, kolik stojí jeden kus. Stává se, že cena je po rozpočítání na kusy stejná či dokonce vyšší než kdyby si spotřebitel zboží koupil v danou chvíli na prodejně jednotlivě,“ říká tiskový mluvčí SOS Jan Mišurec.Podobná situace nastává v případě, kdy prodávající nabízí dárek zdarma k zakoupenému zboží, ale konečná cena se při využití této nabídky navýší. Prodávající nemůže označovat zboží slovem zdarma, gratis či slovem podobného významu v případě, kdy spotřebitel pro získání tohoto výrobku musí vynaložit jakékoli další náklady. Pokud by k tomu došlo, jednalo by se o porušení zákona o ochraně spotřebitele. V minulém týdnu SOS vyzvalo jeden z internetových obchodů ke zdržení se protiprávního jednání s tímto souvisejícím. Internetový prodejce nabízel k mobilním telefonům zdarma paměťovou kartou, která však tak úplně zdarma nebyla. Cena tohoto telefonu byla vyšší než cena telefonu, který byl dodáván bez paměťové karty zdarma. „Obchod jsme písemně vyzvali ke zdržení se protiprávního jednání a k úpravě cen v jejich internetové nabídce. Byli jsme připraveni se obrátit na příslušný dozorový orgán, pokud by obchod na naši výzvu nereagoval. Obchod však bleskově zareagoval a během dvou dnů bylo vše v souladu se zákonem,“ dodává Mišurec. SOS proto spotřebitelům radí, aby při nákupech nepodléhali slovům zdarma, gratis apod. a vše si důkladně prohlédli a spočítali, zda se jedná opravdu o tak výhodnou nabídku.
Přesně když je někde něco zdarma,už v tom hledám podvod..A pak mě tedy mile překvapí když je to opravdu zdarma,jako třeba velikonoční pohlednice od jedné firmy,napsali mi mejla že si je můžu objednat,neplatila jsem ani poštovné,ani prostě nic,poslali mi 10 pohledů s fotkou našeho Fífího a fakt úplně zadara..To mě fakt hodně překvapilo,neb to se dnes hned tak nevidí!!!
Dělávám to tak,když už se rozhodnu,že koupím více kusů,tak si spočítám,jestli se mi to např.3+1 vyplatí.Je pravda,že kolikrát vůbec
jj,taky už máme zkušenost
je pravda že já jsem to samostatně nikdy nerozpočítávala.Super informace,ted už si dám pozor
Jj člověk si dneska musí na ty ´výhodné´ nabídky dávat extra majzla. A to ještě horší mi přijdou ty chytáky od telefonních operátorů, kabelovek apod. kde zblbnou lidi a ti se pak nestačí divit, když akce ´výhodně´ nebo ´zdarma´ skončí, že ještě musí 2 roky platit jak mourovatí....
zrovna tohle maj v Hypernově. Proč budu kupovat 3 když potřebuji 1 nebo 2. Na tohle nás nenalákaj.

Vybraná anketa

Bylo vaše dítě očkováno proti pneumokokům? Jakou vakcínou?

17 %
11 hlasů

0 %
0 hlasů

8 %
5 hlasů

58 %
38 hlasů

18 %
12 hlasů

Celkem hlasovalo 66 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40