banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

v jakém věku - diskuze

36 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
V jakém věku děti rozumějí pohádce a dokáži zopakovat základní kostru příběhu, nebo aspoň minimálně o tom povykládat?Kdy děti dokáží říct kolik jim je let a jak se jmenují?V kolika letech uměly vaše děti barvy a tvary?Nám totiž řekla psychiatrička že je Tonda zaostalý ve vývoji. A napsala mu do zprávy něco jako vývojová retardaceA s tím já teda nesouhlasím. Podle mě má ty typické znaky autismu to jo, ale jinak mi přijde naprosto v pohodě. Něco umí líp, něco ne, ale v pohodě se to během času naučí...Ale přeci jen bych si ho ráda srovnalaJInak teda: pohádku nezvládne vůbec, Říct kolik mu je a kde bydlí se naučil přesně ve třech letech. A barvy umí nějáké, ale občas se splete a tvary umí zatím jen kolo....Podle mě je to ale v pohodě a časem se naučí vše....Co myslíte?
tak malý povykládá o čem je pohádka či film, jak jsme jmenuje a kde bydlí a s kým (jména i příjmení) taky zvládá. barvy uměl už dřív, ted dělal, že je nezná, ale přestalo ho to bavit a zase \"umí\" barvy v pohodě. co se týče tvarů, tak taky zná, ale ne všechny. Každej je jinej, ať jde dr víš kam
a k pohadce...to je kapitola sama o sobe..oni ti po svem odvypravi jejich vymyslenyu pripeh,ale kdyz jim prectes pohadku,nebo maji ve skolce..tak ti sdeli hola fakta aprihlasi,ze to byla nuda..za to u big bang theory se vali smichy a u naruta to prozivaji vse uplne a to ze je japonsky je vubec netlaci...a jeste ze spani blaboli neco z deje
barvy ve 2 letech ,tvary zakladni ve 2 zbytek ve 3 a zdokonalili do 4 i v cestine..predtim jen anglicky...ale jak s e jmenuji a kolik jim je to z nich nedostanes ani ted..co je komu do toho ze
Souhlasím se zajícem - záleží na tom,co rodiče děti učí.To,že třeba neumí tvary,neznamená,že je opožděný.Já jsem třeba cíleně Karkulku neučila,když byla maličká,\"paci,paci nebo berany duc\",přesto blbá nebylaTy tvary by mě taky nenapadlo učit,ale ona se hodně ptala a rychle si to zapamatovala.Sama píšeš,že Tonda třeba chápe,když pejsek kulhá,musí k doktorovi,což zase dítě,které psa nemá,nemůže vědět a taky to neznamená,že je blbé.Každé dítě prostě ví to,co ho zajímá,v čem žije a tak.
To jsem se zas pobavila. Vek ukaze na prstech. Barev pozna 5, ale jen ukaze. V oblibenych pohadkach vi, co bude, ale nerekne. Z tvaru umi kolo, to i namaluje. A mluveni furt nikde. Nenech se rozhodit.
Kuba má pět, a nechat si od něho povykládát pohádku co hráli ve školce je zážitek. Občas mi dá hodně práce pochopit o čem to vlastně bylo :-D Ostatní věci si myslím, že uměl, ale né vždy to bylo 100% K
dan má 3a půl a pohádku nepoví. on si tam začne míchat ty svoje fantazie...jméno a věk už ve třech uměl, třetí narozeniny byla velká událost, na kterou se dlouho čekalo.barvy uměl už v době, kdy ještě pořádně neuměl mluvit (eeá byla červená a tak), tvary nevím, ty ho naučila babička..asi tak ve dvou..určitě dožene, mě tak pocitově přijde, že umí, co má. možná je pod tím průměrem, ale od toho je to ten průměr..
Je mu 3,5. Pohadku uz prevypravi, barvy,tvary,abecedu a cisla se naucil sam z videi a pohadek (Mickey mouse clubhouse). Jmeno rekne, i kdyz cesky kdyz se ho ptaji, tak nevi asi,co se ho ptaji,musim se ho zeptat anglicky. Vek nevi, ja ho cilene ani neucila. Nebo vlastne ve 3 letech tak kolem narozenin jsem ho to ucila a ukazal na prstech nebo rekl. Ale ted jak se ho pul roku nikdo neptal a ja se ho zeptala,kolik mu je let,jestli vi, tak mi odpovedel \"I don\'t think so\"
Teprve teď umí Matyášek pořádně poznat tvary,barvy a dokáže říct i jak se jmenuje celým jménem, jak se jmenuje Tobík celým jménem.Povykládat pohádku Maty ještě neumí a Tobi taky ne,ale Matyášek začal konečně zpívat písničky,což doteďka neuměl.Jinak si myslím,že se Toníček určitě vše naučí.Je to šikovný kluk
Ta mladší Kája řekne příběh od 2,5 let, svůj věk a jméno zná dříve jak od dvou roků(přesně nevím), barvy od 2,5 a tvary od tří a barvy všechny(světlé, tmavé, různé odstíny)Starší Markétka uměla od tří let barvy, svůj věk až v 5ti a příbeh v 6ti letech. Ona má ale dysfázii expresivní(má problém říct myšlenku). Na tomto základě má odklad o jeden rok, musí se vše doslova učit, ale v září nastoupí do normální školy. Neztrácej hlavu, v Tondově věku se s ní vůbec nedalo pracovat, nakonec je normální, jen má delší vedení. Určitě to neznamená, že je Tonda retardovanej, potřebuje jen víc času.Ta druhorozená je hotová Kelišová, já vím vše co kdo dělal ve školce, co učitelky atd.
Každý to má ve vývoji jinak. To jak na tom Toník je ukáže až čas. Myslím si, že na nějaké závěry je času dost.
Nedělej si s tím hlavu. Nedávno jsi tu psala, že ve školce pojmenovával Toník části těla a učitelka ho i chválila. Završil to sice nějak pikantně myslím, ale s tím tělem by zase měly starost jiné děti. Když se pár dní zaměříte na tvary a barvy, tak udělá pokrok zase v tomhle. A i když mu to půjde pomaleji, nakonec se to naučí a naopak bude šikovný zase na něco jiného. Ani dospělé nenacpeš do stejné krabičky, tak je to mohou dělat u dětí.
@stankag děkuju, máš pravdu. Já na to ž eumí celé tělo skvěle úplně zapomněla a vůbec jsem jí to tam nenacpala....Je to chytrouš :) a nikdo mi to nevymluví
Ja myslím,že to co po tobě chtěli tak je tak urověn 5 letých dětí. Průměrní tříletací tohle neumí. Zvláště to vyprávění.Málokteré dítko dokáže popisovat věrně děj ve 3 letech.Ono to umí málokteré i v těch 5.
Mně to ještě zpětně rozčílilo. Já chápu, že dítě má jakési mezníky v tom životě, kterých by mělo dosáhnout, jakože chození, mluvení a tak. Ale dost nechápu třeba ty tvary. Vždyť to je i o tom, jestli ho to ti rodiče učí, ne? U nás je to pěkně vidět, Marušku to zajímalo, tak jsme jí řekla, že je to kosočtverec, a věděla to. Ve dvou letech. Teď je jí to šumák a určitě si nepamatuje, že to byl kosočtverec, spíš by řekla, poučena životem, že je to p..a. To jako předtím byla chytrá a teď zpitomněla?O Aničce nemluvím, tu to neučím, tak to neví. Ale asi není blbější, jen se s tím nesetkala. Není už na to tolik času, učit ji takové důležité věci. Má to za úkol Maruška, zatím trénují postavičky z krtka.Copak mají všichni dospělí tabulkové znalosti z českého jazyka, matematiky, sportu, hudby a.t.d.? Asi těžko... někdo mizerně lyžuje, někdo falešně zpívá, no, a taky není retardovaný, holt se živý něčím, co mu jde. BOŽE. Jsem se rozčílil, takhle před Velikonocemi.
@zajic Už jsem ted dlouho s tebou nesouznila,ale v tomhle s tebou souhlasím-postupně jsem četla a říkala si jaká je to blbost to po dětech takhle chtít.Moje děti jsou komplexně hodně chytré,ale občas zrovna něco neví,protože se s tím neměli jak setkat.Např-úspěšně jsem až do loňska tajila,že meloun je k jídlu.Kdo se s tím má tahat,že jo.
@Honafa Ale jejda, přece nemusím furt souhlasit, to by byla nuda.Meloun je dobrej.
@Honafa to se ti dařilo s tím melounem takhle dlouho tutlat?
@Honafa To jsem ráda že se zase schodneme
@medox Jé,to jsem nenapsala k zajícovi?S tebou se shodnu vždy.My dvě jsme spolu naleděny uplně stejně.Se mi i o tobě furt zdá.
@Honafa jéé to jsemmoc ráda, mě úplně zamrzelo že si myslíš že jsme se dlouho neshodly. Protože já tě taky beru jako mé druhé názorové já
@zajic a nebo ví že když pejsek kulhá a zvedá tlapku, že se mu na ní musí někdo podívat a bud pejska operovat nebo s ním jet k panu doktorovi....což neví dítě co nemá psa....ale nesvědčí to nic o jeh inteligenci...Snad je chápáno jak to myslímA oproti tomu zase by toník nevěděl co dělat s nemocnou želvou.
@medox Jasně, rozumím tomu úplně dobře.Já jsem teď s Maruškou u našich, a to si vždycky znovu uvědomím, že ona se vůbec neumí chovat v běžném provozu. A není to tím, že by byla nevychovaná, ale ona mimo vesnici strávila tak 10% svého života, takže je na úrovni půlročního dítěte. A taky není asi blbá, jen se s chodníky, přechody a tak nesetkává, no tak jí musím víc upozorňovat a tak.
@zajic Máš naprostopravdu. Já ho barvy učila...ale tvary Nikdy se nezeptal co to je. Nebo zeptal ale byl to dům nebo sluníčko a já řekla to, ne kolo a čtverec....A taky hlavně a to jsem se snažila říct i té doktorce třeba dvd, mobil a pc ovládá dokonale skoro bych řekla že skoro jako já. A není to tím že děti co to nedělají by byly blbé, ale jen je k tomu rodiče nepustějí. Ale on prostě to zpívání pohádky atd né jen nevyhledává on to nenávidí. A tohle ho zajímá a já ho nechávám dělat co ho zajímá a snažím se v něm vzbudit i lásku třeba k písničkám (to mě trápí že to nechce). Ale beru to jako jeho preference a co dělá nerad....A jsem hrdá že mu něco jde.
Tak Karolínka pohádky vyprávět umí.Ne celé,ale úryvky a pamatuje si kusy i doslovně.Ale častěji si pro sebe jen tak vypráví vymyšlené příběhy a do toho motá to,co vidí,co prožila nebo právě něco z pohádek.Jméno a věk umí říct už dlouho,ale nedokážu si vzpomenout,kdy se to naučila.Barvy uměla asi ve dvou letech a kolem toho druhého roku si postupně začala pamatovat i tvary.Rozhodně si nemyslím,že by Tonda byl retardovaný.
barvy umi, rict kolik mu je kde bydli a jak se menuje taky.. pohadku nerekne kostru le kdyz se zeptas o cem sem cetla bo o cem to bylo rekne o kom se cetlo(hl.postava a popr. co s eji stalo) tvary umi oobdelnik telec a toulenik
asi se budu muset zamyslet nad tím, jestli není Áda zaostalá. U ní je to těžký, jak říká jen pár slov, tak těžko odhadnu, co zná a co ne.Základní děj pohádky nedostanu ani z Vojty (6let).
@jana1260 Já si právě myslím že je to tím že to třeba ani tyěti nezajímá bud pohádka nebo něco o tom povídatAspon tonda na to prostě a jednoduše dlabe....a ona retardaceNěkdy ti doktoři moc nepřemýšlí....
@medox já už jsem z Vojty někdy fakt hotová. Zeptám se ho, co bylo ve školce, když tam mají pohádku, tak o čem byla, doma mu večer čtu a když se ho v průběhu ptám o čem to je? Odpověď je - nevím, já si to nepamatuju Co bude dělat ve škole, nevím.Takže chtít to po tříletým dítěti je scifi
@jana1260 Já mám tohle matikou. Ted teda snad ne. Ale živě si pamatuju že mě matka celý večer něco vysvětlovala, pak se na to zeptala (mluvím třeba o odčítání né o rovnicích) a já řekla: nevím a pak když matka stupňovala požadavek tak jsem se rozbrečela.Musím teda říct, že na počítání nejsem ani ted. Ale zase jsem v jiných věcech dobrá.Myslím si že Vojta asi nebude vypravěč nebo tak něco ale zase bude dobrý třeba zrovna na tu matiku
@medox ono taky vypravěč nemá být pokom
kdyby uměla mluvit, tak věřím, že tu pohádku povypráví. Ona totiž, když na nějakou kouká, tak dopředu ví, co bude a předvádí to (např. řekne \"bác\" deset vteřin před tím, než něco spadne apod.) Jenže mluvit neumí, takže nemůžu 100% vědět, kolik si toho pamatuje - jestli jen ústřižky, nebo celou tu kostru :)Kolik jí je let neví, že se jmenuje Áďa chápe a i to umí říct, barvy neumí a tvary pozná jen čáru a kolečko, i to umí nakreslit na požádání. Neřekla bych, že ve 3 letech je Tonda nějak zaostalý...
Těžko odpovědět. Asi takhle - Anička udrží pozornost u krátkých o krtečkovi, chápe, že ten zlej je liška. Maruška poví celou pohádku velmi přesně i s detailama. Takže tak nějak mezi druhým a pátým rokem.Maruška ví, kolik je jí let, a na otázku, jak se jmenuje, nedávno odpověděla, že Mrušák Hrušák.Barvy a tvary uměla Maruška brzo, tak ve dvou letech, ona měla ráda takovou hodně složitou vkládačku, takže poznala i lichoběžník a tak, teď by to asi nepoznala. A když jsme byli na tříleté a tam poznala barvy, tak říkala doktorka, že je to jako dobré, má to napsané i v očkováku, že pozná barvy. Anička možná barvy pozná, možná ne, Maruška jí to učí, dělají u toho hovadiny a výuku flákají.
Pohádku až ve 4 letech, kolik mu je říkal kolem dvou a půl,Barvy ve dvou letech, když se mu chtělo, tvary tak ve 3.Baru nesrovnávej, každý je jiný, tonda je v něčem pozadu a le pořád má čas to dohnat.
Lucka už umí říct pohádku,ne celou ,ale ví co se stane a dovypráví co to načnu...umí říct že jí jsou skoro 3 a jmenuje se Jucinka,barvy a tvary umí jen některý..a u Tondy si myslím,že se to naučía že zaostalej není cvičte to spoluto je nejlepší my to všechno cvičíme jak jen to jde..hlavně barvy..
Nesrovnávej, nemá to smysl. Můžeš se jen snažit ho tyto věci nenásilně učit, ale jinak to moc neovlivníš. Lékaři to posuzují podle nějakých průměrových tabulek... a u každého dítěte najdeš určité odchylky. Moje dítě, vše co jmenuješ, umělo už mnohem dřív, než ve třech letech... ale zase třeba lyžuje hůř, než někteří tříleťáci

Vybraná anketa

Bylo vaše dítě očkováno proti pneumokokům? Jakou vakcínou?

19 %
13 hlasů

0 %
0 hlasů

7 %
5 hlasů

56 %
38 hlasů

18 %
12 hlasů

Celkem hlasovalo 68 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40