banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

Podle čeho hodnotíte školu jako prestižní? Jaké jsou pro Vás... - diskuze

54 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
Inspirovaly mě Plzeňačky se svou Chválovkou :-) Osobně je pro mě kritériem prestižnosti nebo spíše kvality ZŠ počet dětí přijatých na víceletá gymnázia, a to u konkrétního učitele. Kromě kvalitního pedagoga je další prioritou příjemné prostředí s lidským přístupem a samozřejmě blízkost domu.
gympl neni všechno. Mě zajímá - kantoři - jejich zkušenosti... tedy podle jejich vyvěšených životopisů, pak také osobní doporučení, mimoškolní aktivity, nabídka cizích jazyků a jejich praktické využívání (zájezdy do zahraničí, výměnné pobyty,rodilý mluvčí) ... a v neposlední řadě - prostředí. Pokud základka vypadá jako černá komunistická díra, určitě bych tam své dítě neposílala...
Souhlasím s Tebou Jani.
Já se přiznám, že u nás bylo rozhodování jednoduché, bydlíme v ulici, kde je základka - první stupeň. Takže Dorotka to do školy bude mít asi tak dvě minuty cesty a ani nepřejdem přes cestu. Shodou okolností jsem až jako druhou výhodu zjistila, že je to škola poměrně kvalitní a vychvalovaná. Takže jinam nechcem....Dnes jsme byly s Dorkou u zápisu, paní učitelka ji moc chválila. Odpověděla na všechny otázky, nakreslila tatínka:-), poznala všechny zvířátka, přiřadila mláďátka, poznala tři písmenka a napočítala do desíti. Tak teď uvidíme, jak dopadnem:-)
@ŠárkaBil vezmou vas, já neznám nikoho ani z doslechu, kdo by zápis neudělal. Neboj nic. Kolik berou dětí, viš? a kolik se jich hlásí?
@sazicka Právěže je prej velkej nával a otvíraj čtyři třídy...tak nevím...Uvidíma, svět se kdyžtak nezboří...
@ŠárkaBil A podle čeho se vlastně rozhodují? Já to nějak nechápu, škola je povinná, tak jaké jsou vůbec možnosti? Řeknou ti že máš zůstat ve školce nebo tě pošlou na jinou základku? Vůbec se v tom neorientuju, možná se ptám úplně blbě...
@luciasek84 Kazda skola to ma jine a pravidla urcuje reditel. Prednost maji odkladove deti, deti zamestnancu a spadove deti, pak nevim..Na te skole, jak se tu staly fronty to maji tak, ze kdo driv prijde, toho vezmou( proto ty fronty asi). Jinak oni maji povinnost ti nabidnout nahradni skolu a nebo jakmile se dovis, ze te neprijali, tak muzes jit nekam jinam na dodatecny zapis, kazdopadne mas povinnost dite prihlasit k zakladnimu vzdelavani asi do pulky unora.
@luciasek84 U nás by se navyšovali třídy.Když jsem byla dítě chodila jsem do D.Jsou normy-nejméně myslím 15 a nejvíce 32,když tak se otevřou další třídy.Jsem zvědavá jak to vyřeší u Honzy je jich 16 a jsou jen A,(jo jo zlato to byli časy,kdy nebyli děti),a ted jim jich pár odejde na gympl a zbude jich třeba 10.To jsem fakt zvědavá co s tím udělají.
@luciasek84 Ze zákona je povinnost umístit dítě do ZŠ podle místa bydliště, ale jak to dneska ty konkrétní školy řeší, to tak úplně nevím. Ale hodně se o tom mluví a ředitelé škol, případně zřizovatelé se toho děsí, protože to přestávají kapacitně zvládat. Výsledkem pak bývá navyšování počtu dětí ve třídách. Existují nějaké předepsané počty, ale žádostem o výjimky se prý běžně vyhovuje. Dalším řešením je, že větší obce nebo města přesunou spádovost nějakých přilehlých obcí někam jinam, tak jak se to stalo u vás. Ale pokud vám určí spádovou školu, dítě projde \"zkouškou\" školní zralosti a nemá odklad, myslím, že ho odmítnout nemohou. Tam už funguje jiný systém, než ve školkách.
@Sphinx Jasný, a když přijde způsobilých 90 dětí a berou jen 75? Kdo rozhodne kterých 15 se nebere?
@Sphinx Tak tak, spádoví jsme jak nejvíc to jde, šikovní a odhodlaní snad taky, jen malincí...:-)
@luciasek84 Jen podle toho, jestli dítě projde zápisem, jestli je zralé na školní docházku. Pak bydlištěm, jestli tam dítě spádově patří, v jiném případě je to jen na jejich vůli a kapacitních možnostech. A taky podle data narození... a tam je ten jediný zádrhel u Šárky, Dorotka je narozená až v září. S Baruškou tě čeká to samé.
U mě jako prestyžní beru počet přijatých dětí na sš a to na takové ty, kde chodějí děti s lepšími výsledky.Potom taky výber jazyků a něják dokázatelné, že je fakt vyučují kvalitně. A aby děti měly aspoň dva. I bych koukala na technické vybavení školy (interaktivní tabule apod.). A na netu bych si i pročetla názory rodičů v nějáké diskuzy.Výmněné programy nebo různé výlety do cizích zemí jsou podle mě taky plus.Jinak pro mě je teď prestyžní každáškola co nemá ve třídě 30 dětí a je ochotná přijmout a vzdělat autistu
My máme i tu nejbližší školu pitomě přes x silnic, takže samy asi dlouho chodit nebudou. CHtěla bych aaby se mohly učit matematiku podle pana Prof. Hajného. Budu se koukat zda-li je v okolí taková škola a pokud ano, tak bych ji preferovala.
@Udunka Co to je matematika podle prof. Hajného?
@medox Jo a uklikla jsem se, je to prof. Hejný :-D
@Udunka O tom si načtu víc. Já v životě matiku nebo třeba fyziku nepochopila. A pak mi jí povídá Martin (muž) a mě to baví i zajímá a povídat i to někdo v kontextech apod. myslím že by mě dost bavila.Jestli je tohle to co si myslím, že by to mohlo být tak se podle toho začnu učit já a nebo to aspon dopřeju jednou toníkovi. super
@Udunka JJ taky si to myslím.....
@medox To je přesně ono O tom to je Taky bych chtěla aby se holky matiku naučili. Mám takový vtíravý pocit, že kdybych rozuměla matice, jsem dnes uplně někde jinde :-D
@Udunka Já až na střední pochopila, že rovná se je rovná se. Já to brala jen jako znak pro- a výsledek je....A ono je to přitom že obě strany rovná jsou stejné jen jinak napsané....Což je docela úžasné, ale nikdy jsem nad tím tak nepřemýšlela....No a mám plno dalších takových věcí.Rád abych aby se to Toník učil tak.
@medox Mám to uplně stejně. Jsem na matiku uplně blbá a nikdy jsem ji nepochopila. Bohužel nás už to asi nezachrání. Je to vymyšleno právě pro malé děti, které ještě nemají zkušenosti s klasickou matematikou jak jsme se ji učili my. Na příklad je rozdíl v tom, že nám nejdříve řekli, že 2x2 jsou 4 a až pak nám začali vysvětlovat proč (pokud to vůbec vysvětlili). Při této metodě nejdříve učitel vede děti k tomu aby přišli na to proč a jak se to děje a pochpí princip a až pak to numericky samy zapíší.
@medox Je to komplexní výuka matematiky pro první stupeň, kdy se děti matiku nebiflují ale snaží se jí porozumět v kontextu svého okolí. Je to docela složité. Vyžaduje to perfektně připraveného učitele, ale je to pro ty děti úžasné, co ty děti pak dokážou. http://ucebnice.fraus.cz/matematika-prof-hejny/ tady je trocha informací.
Mame v Ostrave prestizni skolu,ktera je asi snem vetsiny rodicu. Adam momentalne chodi do jejich skolky,takze asi by nebyl problem ho umistit tam. Ja ji vsak nechci,presto ze by se z ni asi dostal i na to gymnazium. Je tam vytvarena obrovska soutezivost a na deti je vyvijen natlak na podavani co nejvetsiho vykonu. Adam si osobne myslim,ze je dost chytre dite,umi abecedu,cisla,dokonce i scitat asi do 10. Presto ho chci dat radsi na skolu,kde bude spokojeny,neustvany a budou se mu venovat s durazem na jeho individualitu (treba ze je lepsi v jazycich jako v matice a fyzice,tak ho budeme rozvijet jazykove a z matiky at umi zaklady,ale nebudou ho spatne znamkovat za to ze neumi treba integraly,ktere podle me sou potrebne jen tem,co se vyhradne matice venuji,beznemu cloveku jsou na dve veci....).
@plaz Integrál je základ v matematice, to není žádná extra nástvaba, pokud se bavíme o úplně jednoduchém normálním nekomplikovaném integrálu. Nicméně to není učivo základní školy, to určitě ne.Pro předřečnici - Hemingway a Bitva u Lipan jsou taky základy zas z jiného oboru. Komu zvoní hrana je jedna z knížek, která mě hodně oslovila.
@zajic Přesně tak jsem myslela tu odpověď, že zrovna integrál je dle mého základ a na střední by se měl vyučovat, i když chápu že spoustě lidí k ničemu v budoucnu nebude. Ale stejně tak mně k ničemu není rok 1434
@luciasek84 A to bylo co? Umřel Jan Lucemburský?
@zajic Tak to pak jooo!! Já jí taky měla, ale někde na konci školy jsem to všechno prodala.
@luciasek84 Můj tatínek je vlastníkem Děmidovičovi (tak se to asi nepíše, ale asi víš, o čem mluvím) sbírky. Takže až se budu nudit, mám se kam obrátit.
@zajic Chces poslat nejake priklady?:))))
@luciasek84 Ano, 100 let mimo. Máš pravdu. Mi se tam prohodila ta 3 a 4. Jestli 1348 nebo 1434No dobře, jdu integrovat a derivovat
@zajic Počkej to ne, to už dávno nemohl žít, ne? Však jeho syn byl Karel IV a ten vládl někde 1348 a dál? Tuším že Lucemburský padl v bitvě u Kresčaku 1346. Ta 1434 byla bitva u Lipan. No ruku do ohně za to nedám. Ale čtyři manželky Karla IV. dám dohromady úplně přesně :))) Vidíš jaké kraviny můj mozek uchovává? Ale pak má problém si pamatovat kdy mám jít k jakému doktorovi
@zajic Jsem na komu zvoní hrana vybouchla u matury. Jsem měla z nervozity okno a pořád nemohla jsem si vzpomenout na závěr jen jsem to tak jako viděla v hlavě a řekla jsem: Komu zvoní kostka
@medox No co, kostka je taky hranatá
@plaz Ale no tak, integrály? Podle mě zajímavější než bitva u Lipan a Hemingway
@luciasek84 Vidim ze jsem rozpoutala celkem slusnou debatu :). Prave z toho duvodu,ze malokdo umi vse a vetsina lidi je bud humanne,nebo naopak logicky zamerena,chci,aby ve skole podchytili a podporili to,v cem bude dobry. Ne ucit se z kazdeho rozku trosku a dohromady nic. Ja kdyz jsem na zakladce zahlasila,ze budu chodit na kurz anglictiny,tak me ucitelka malem vzteky sezrala,ze mi prece musi stacit to,co me nauci ona ve skole...... :(
@luciasek84 Vidim ze jsem rozpoutala celkem slusnou debatu :). Prave z toho duvodu,ze malokdo umi vse a vetsina lidi je bud humanne,nebo naopak logicky zamerena,chci,aby ve skole podchytili a podporili to,v cem bude dobry. Ne ucit se z kazdeho rozku trosku a dohromady nic. Ja kdyz jsem na zakladce zahlasila,ze budu chodit na kurz anglictiny,tak me ucitelka malem vzteky sezrala,ze mi prece musi stacit to,co me nauci ona ve skole...... :(
@plaz Já ti ale rozumím jak to myslíš, bylo to psáno v nadsázce.:) ty sama vidíš v čem jsou děti dobré a chceš jim to jen trochu uzpůsobit. Já jsem proti tomu selektovat děti už v základní škole a dát je na nějakou prestižní školu a vychovávat je v tom aby věděli že oni jsou ti nejlepší a nad ně není. To tvůj případ není a i kdyby byl, asi s tím stejně nic nenadělám
@luciasek84 Vždyť to psala, že jsou potřebné jen těm, co se výhradně matice věnují
@nadule1 No a k čemu je mi potřebné vědět kdy byla ta bitva u Lipan? Stejně potřebné je tobě vědět co je to integrál :) Obojí je k ničemu těm co se tomu nevěnují výhradně
V idealnim pripade tzn. kdybych si mohla vybrat: pocet prijatych deti na ss a viceleta gymnazia, pristup ucitelu, druzina a zajmove krouzky v ni, reference jiz zkusenych rodicu, misto.
Jani, to je provokační otázka. Já dám Marušku tam, kde mi ji zapíšou, tento rok si fakt nikdo nemůže vybírat, nechceme-li solit za soukromou.
já budu spíš než na prestiž koukat na to jestli je škola blízko domu,jak je velká,kolik mají ve třídě dětí a celkově na přístup vedení..protože i to dost vypovídá o tom jaká škola vlastně je..steujně jako když jsme se hlásili do školky a v jedné školce do které teď Lucinka chodí k nám byla paní ředitelka milá,měla vše připravené,později byla i schůzka s rodiči o tom co se bude dít a co dítě má mít sebou do školky,kdo bude děti učit novým věcem,školka má jen 3 třídy a je fakt skvělá...zatímco v druhé školce 10 tříd,ředitelka přišla pro jistotu pozdě,řekla ať si vemu tužku a papír a napíšu si číslo a Lucinky se na nic nezeptala...
pro mě to zatím není aktuální, ale prestižnost jako takovou řešit spíš nebudu. řídila bych se hlavně počtem dětí ve třídě, individuálním přístupem...a aby byla škola dobře dostupná. bude to problém. vzhledem k tomu, že platíme soukromou školku, jsme zvyklí platit, takže školný na soukromé škole by nebylo překážkou.třeba počet dětí přijatých na gymnázium mi nepřijde jako zrovna relevantní údaj, protože teď je dětí populačně málo, až to bude aktuální pro moje dítě, bude jich moc.
My jsme vybrali podle toho, jaké jsme dostali reference od rodičů, jakou má škola pověst ve městě, podle předmětů a to i nepovinných. A ačkoliv máme školu zde v obci, alespoň první stupeň, tak chci syna dát do města, kam ho sice budem vozit, ale to už mi nevadí.
Já na kritéria příliš nehleděla. Na Zbraslavi je to jediná škola a chtěla jsem, aby Markétka neztratila kamarády, s kterými chodila do školy. Co mi na naší škole vyhovuje, že v horní budově, kde je i Markétka jsou pouze děti do 3. třídy. Od 4. třídy se jezdí na náměstí, tam má škola další budovy. Přijde mi to lepší,že se nemotá mezi deváťákami. Učitelky zatím v pohodě. V družině je nadmíru spokojená. Se stylem výuky jsme spokojené obě dvě, hodně jí to vyhovuje a podle toho taky prospívá.
pristup ucitelu,vysledky zaku v ruznych olympiadach apod,prechody na viceleta gymnazia a uspesnost studia tam, jazyky a jejich vyuka nadane skole,a pakaz blizkost domu
Vidím to stejně, Jani.
prestižnost neřeším, je pro nás důležité, aby dítě bylo spokojené, mělo dobrou učitelku, kamarády a učení ho bavilo.. u základky bych preferovala tu nejbližší kvůli samostatnosti a kamarádům.. taky je výhoda méně dětí v 1.třídě..tchýně mi říkala, že vesnické školy jsou nanic, že tam dávají jedničky zadarmo.. v dnešní době je to pěkná blbost, naopak v naší malé vesnické škole se dětem věnujou nadrámec.. nejvíc o kvalitě vypovídá asi zkušenost rodičů, kteří dítě na té které škole mají, prostředí, něco se dá vyčíst i na webu - mimoškolní aktivity, účati školy na různých olympiádách, školní akce, kroužky, fotky.. a neocenitelné jsou dny otevřených dveří dala bych spíš na svůj pocit a přdevším pocit dítěte a ne na prestižnost
@jezurka Souhlasím, Pavli. Za mě vesnickým školám Učila jsem na vesnici, kde rodinná atmosféra dýchala už ze zdi, počet dětí nebyl ohromný, takže individuální přístup pro každého byla hračka a třeba naše paní ředitelka se opravdu snažila. Zapojování do projektů, snaha o penízky. Dnes už mají ve dvou ze čtyř tříd interaktivní tabuli
Přesto, že vnímám vzdělání jako docela důležitou a přirozenou věc, prestižnost školy moc neřeším. Při výběru školy byl pro mne nejdůležitější počet dětí ve třídách a individuální přístup k dítěti... což v současné době vylučuje státní školy, alespoň v našem kraji V konkrétních případech byl pak důležitý způsob výuky, návaznost na druhý stupeň nebo víceletá gymnázia, školné a dopravní dostupnost školy
vidim to stejne jako ty Jani
Já tak nějak čím jsem starší tím víc zjišťuji, že u kluka až zas tak vzdělání nehraje roli, a nevěřím že se to někdy zlepší. Takže počet přijatých dětí na víceleté gymnázium je mi tak nějak šumák. Důležitý je přístup učitelů, jak si děti celkově vedou na druhém stupni, nebo spíš jak je učitelé zvládají a připravují na život...
Pro mě byla důležitá vzdálenost od domu - aby mohl v dohledné době chodit sám, když si najde kamarády, tak budou z okolí. A pak jsme se byli podívat na dni otevřených dveří. Co mě přesvědčilo? Přístup učitelek, to že prvňáčci jsou v jiné budově, kde je i jídelna, šatny a družina, takže nemusí nikam přecházet venkem, počet žáků ve třídě (i když tady asi záruka není, že to zůstane stejné).Uvidíme, zda jsme zvolili dobře, ale věřím, že no. Navíc v této škole jsou 2 první třídy, možná letos budou tři. Na té prestižní jich loni bylo 5 nebo 6, letos budou 4 - to je továrna na školáky :)) Oproti tomu je ta naše vyloženě rodinná :))
Pro mě bylo jediné-blízkost,at tam děti můžou chodit sami,at mají kamarády ze školy.Mimochodem,když hodnotím zpětně výuku u Gabky-ona je na té své střední škole nejlépe ze třídy připravena ze základky.Máme tu fakt dobré učitelky co naučí.Trošku pokulhává jejich lidskost-jsou celkem závistivé,útočné,zákeřné,ale s tím nic nenadělám,tohle na začátku nikdo neposuzuje.Naštěstí až ty na druhém stupni.Na prvním máme super učitelky.

Vybraná anketa

Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?

21 %
4 hlasy

79 %
15 hlasů

0 %
0 hlasů

Celkem hlasovalo 19 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40