banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

Jiné formy učení - diskuze

30 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
Ze začátku jsem byla nadšená,že se vymýšlí jak jednodušeji děti učit.Že se bude psát jen tiskacím,nebo nová forma učení matematiky.Ale časem moje nadšení odpadlo.Moje děti se učí klasicky,jen se třeba ta nová matematika začleňuje do vyuky. Spočívá to v tom,že se čísla nahradí písmeny.Jakoby to je v křižovkách. Neteřinka Alenka se tak učí už od 1 třídy.A o prázdninách mezi 3-4 třídou nebyla schopna za týden spočítat příklad 22 plus 43.Myslím si,že i o psaní tiskacím je blbost.Proč by děti nemohli umět hezky psát psacím.Je to hezké potom,když něco tvoří,že i díky toho hezkému psaní mají estetické cítění.Dnes se děti už od školky učí angličtinu,což je super.Jde fakt vidět,že malé dítko se tu učí snadnějí.Pak můžou cestovat,pracovat v zahraničí,domluví se.Když,ale nebudou umět počítat tak je jim i jazyk na prd.Já jsem ted pro jim tu školu moc usnadňovat,naopak bych jim ještě přidala a při výuce přitvrdila. At jsou více zocelení a připravení na krutý svět.To už nadsázka.Co vy-Jakou formou chcete,aby se vaše dítě učilo?Myslím tím-třeba vše na počítači,nebo samostatně,nebo všechno vysvětlit ve škole,nebo vše at se naučí s rodiči....
podle me se ve skole uci prilis mnoho zbytecnosti, nabo ani ne zbytecnosti,ale veci,ktere se nabifluji,nechapou a nikdo jim to nevysvetli skrze prakticke vyuziti.Treba muj byvaly tchan-elektrotechnik se zenam vzdy posmival,jak muzou zehlit,kdyz neznaji Ohmuv zakon. Vim,ze jsem se Ohmuv zakon ucila,nabiflovala poucku,ale prd mu rozumela. Treba kdyby na to ucitele sli pres to zehleni,ktere jsem znala i z prakticke stranky,tak by jsem to mohla i pochopit…..
psani je mi putna,ale propojit logicke mysleni s k zivotu potrebnyma informacema,zmodernizovat treba hudebku,literaturu,fyziku , navic zrusit blbe biflovani,ale zamerit se na trening pameti,naucit kde dohledat informace a jak s nima pracovat,to by se mi libilo...ale to ciste scifi....a mozna vic vyuzivat ruzne alternativni metody vyuky atd..
@Liberte Jarko, připadám si ve škole jak za Marie Terezie, to snad já jsem měla modernější výuku v té naší prvorepublikové škole.21. století a oni s nimi nepracují na počítači, pak ať nekritizují, že je mají děti jenom na hry. 21. století a dítě přinese v 5. třídě sešit, kde je vypsáno, aniž by je kdy všechny viděl, s černou obrysovou malůvkou 9 sov a 9 dravců. K čemu se to má učit? Proč s nimi tedy pedagog nevyjede na dálnici mezi Brno a Břeclav a neukazuje jim to přímo na stromech a neříká, co žerou, jestli žijí v hejnech, kde hnízdí, ten konkrétní pták, co tam sedí na stromě.A mimochodem toto mně přijde úplně zbytečné u dítěte zkoušet. Ten, kterého to chytne, si to zapamatuje a možná to půjde dále studovat. Mnohem důležitější mně přijde právě matematika, resp. logické myšlení, schopnost používat spisovnou češtinu, počítačová gramotnost a cizí jazyky.
@Calamity J. souhlasim..ja to jen vidim ve skolce,detem privezou na zahradu domaci havet a vypusti a deti topozoruji,hladi,zkousi krmit,nadsene jsou z jehnat a telatka a pak je za tyden odvezou na famru,kde to vidi ustajene a najednou dite presne vi co zere krava,slepice apod...a pamatuje si to i za pul roku,protoze to byl zazitek a ani netusilo,ze se naucilo neco noveho..me bavil za mala prirodopis asi prave kvuli tomu,ze nas vzali do zoo a tam jsme se ucili,pak na statek,a zase,pak jsme zachranovali zaby,mloky ,blatouchy apod a vetsina tridy neotevrela nikdy ucebnici a presto vedela toho desne moc o zviratech,rostlinach, na dejepis nas bral ucitel na stara sisliste do sarky,do muzei,kostelu atd a ucil nas si spojovat stare veci se jmeny,daty ,situacemi a vsechny to bavilo...ne sedet nad ucebnici a biflovat neco,o cem nemam ani paru...takhle si najednou clovek vybavil neco a hned spojil k tomu spousty veci ,dat ,jmen...
Je mi jedno jakou formou, hlavně chci aby to dítě naučili logicky uvažovat, chápat souvislosti, a ne jen něco se tupě naučit a pak to odvykládat před tabulí.A za mě psací písmo je opravdu dneska zbytečnost, která zbytečně stresuje děti. Dle mého se všechno postupně vyvíjí, i to písmo, tak proč nezkusit něco jednoduššího, zvlášť v dnešní přetechnizované době?
já dnes sledovala sama doma a tam bylo zrovna o tom písmu, vázané nebo nevázané, čili psané nebo tiskací, mě teda přijde jednodušší to psací, je to takové rychlejší, to tiskací mě přijde že by déle trvalo než by se slovo napsalo, já nevím, ale jsem spíš pro klasiku kterou znám já ze školy
se tím zatím vůbec nezabývám, ale líbí se mi ty nepředmětový způsoby výuky, ty propojený, ne rozdělený předměty, ale pěkně témata probíraný ze všech různých stran.si naopak myslím, že škola na krutý svět nepřipraví - že se učíš na všech stupních jen teorii, memorovat, což je nakonec dočista ku prdu.a třeba o těch jazycích od malička si nemyslím, že jsou dobrý - to, že prvňáka naučí pod tlakem všech těch novinek 10-20 anglických slovíček měsíčně, nepovažuju za přínosný. Později by se to naučil líp, třeba v souvislostech, i s tím, jak se to píše..Já chodila na angličtinu už jako předškolák (za socanů!, mám ambiciozní matku) a anglicky se dneska nedomluvím - prostě proto, že s angličtinou nepřijdu do kontaktu (ale jasně, odcestovat někam). a nemyslím, že bych později ve škole měla oproti ostatním výhodu, že jsem uměla pár dětských básniček a počítat do dvaceti nebo kolika..
Ti dám schválně příklad, jaké informace bych si představovala, že škola dětem dá.Třeba tady se často vyskytuje dotaz: \"Moje dítě má teplotu 37.5, kolik mu mám dát paralenu.\"Takže:1. Každý lék má příbalový leták, kde se toto dočtu2. Příbalový leták nevyhazujeme3. Teplotu 37. 5 nesrážíme4. Pokud se rozhodneme srážet, tak si dopočítáme dle hmotnosti dítěte doporučené dávkování. Ale na to je třeba znát pojem miligram, mikrogram, kilogram a být schopen mezi nimi převádět.5. U léků typu paracetamol neškodí znát doporučené dávkování zpaměti, ale tak třeba jsme nevyhodili ten leták.6. Neškodí znát i nějaké jiné možnosti srážení teploty než léčiva.7. Pokud si nevím rady, volám na pohotovost a neptám se na netu, ne všechno na netu je pravda a může sem napsat kdokoliv cokoliv.A toto lidi NEVÍ? A CO užitečného si s té školy odnesli? Jak se píše klička u velkého psacího E? Aha...
@zajic Zajíčku přesně, a nejhorší když na takovýto dotaz odpovíš něčím podobným jsi za špatnou a děsně chytrou.
@zajic Pod Tvé odpovědi bych se, Zajíci, podepsala, jak pod tu předchozí, tak tuto.Ani nevíš, kolikrát jsem se musela držet, když jsem tady četla, že u naměřené teploty v podpaží matky odečítají půl stupně, a to je teplota těla. Jak by z logiky věci mohla být teplota na povrchu vyšší než uvnitř, např. v konečníku? Naopak se ten půlstupeň přičítá.Že lidé nejprve nevyužijí takový účinný \"lék\" jako je zábal.
@zajic Tak tak máš pravdu.At si každý píše jak chce,já jen,že to můžou umět.A pak nepoužívat.Dnes už se to děti ani nenaučí,že bylo nějaké hezké psací E.A pak to bude někde napsané na výrobku třeba zrovna na tom léku a oni si nepřečtou jak se to jmenuje.Když nebudou znát psací písmena.Logické myšlení už se taky moc nepěstuje.To je to proč na svoje děti někdy křičím.Něco chtějí a chtějí at to vyřeším a já jim na to říkám vyřeš si to sám,řekni si možností jaké máš a najdi nejlepší řešení.V tom je ještě musím dovychovat.
Já si myslím, že je obecně velký problém, že se potlačuje matematické myšlení a kdo je blbej na matiku, je na to ještě podivně hrdej. Já bych děcka víc dusila na logické myšlení, kolik lidí ani nezvládá kupecké počty, neumí si spočítat úrok a tak. Kolik lidí neovládá ani základy fyziky a pak si např. ničí auto.Na druhou stranu, jak píšou, je mi fňuk. Kolik toho třeba Ty napíšeš hezky psacím? Já nic. A to píšu i rukou hodně, ale ne psacím a ne úplně hezky. A pokud potřbuju napsat něco, aby to někdo přečetl, tak píšu tiskacím tím tuplem.Celkově bych řekla, že jde naše školství blbým směrem. Bazíruje se na blbostech, děcka tam tráví mládí, ale výstup je plno neužitečných informací a ty důležité jaksi zaniknou, nebo se k nim vůbec nedostanou.
@zajic bych nevěřila, že v otázce školství se shodnu s alternativním zajícem, ale jo, souhlas a naprostý
@Courtney Hele, alternativní neznamená blbýJá bych neměnila množství informací, co děti dostávají, já bych ho navýšila a drobně pozměnila.Co bych změnila zásadně je počet dětí ve třídách, a celý styl výuky. Včera jsem čekala na Marušku, vylezly jiná třída z vedlejších dveří, pančelce třetí den školy už asi jely nervy a tak hnusně po nich poštěkávala... Jsem úplně měla chuť jí říct, ať se ovládá, už jen pro ten příklad, jaký dává dětem.Taky bych víc prolínala předměty, brala je víc ven... no naše úča má u mě plus, jedou na konci září na nějaké dravce.
@zajic Naše štěkají už první den.Neboj pak už nebudou.Ony s jen dělají autoritu.U nás se chodí ven celkem hodně.Když je hezky jdou klidně ven i místo češtiny.Honzová bývala co utekla zpět do Brna s nima pořád něco podnikala venku,třeba pouštěli draky místo učení atd.Moc se to nelíbilo řediteli.Ono pak takhle venku nějaké dítko zakopne,rodiče zuří a všichni mají po chození venku.
@zajic
@Honafa Dělají si autoritu? No to bych taky učila ve škole, že štěkáním se autorita fakt netvoří.
@zajic bych si nedovolila ani naznačit, že jsi blbý zajíc, tvoje názory si vždycky ráda přečtu Já jsem ráda, že nejsem učitelka, já bych po nich štěkala asi furt jak jsem labilní ale je fakt, že by měly jít příkladem Dravci jsou super, to se bude Marušce líbit
@Courtney Já jsem taky ráda, že nejsem úča.Ale mám sen, učit matiku, fyziku, chemii a biologii na nějaké alternativní - lesní škole - na druhém stupni a gymplu. Až budu stará, tak už tu lesní gymply budou a já už stejně budu mít v hlavě na výzkum vymeteno, tak budu dělat tohle. Stejně podle jakési karkulačky jdu do důchodu v 72.
ani nemluv..ja delala s jindrichem ukoly do matematiky a jako hruuza... samy pismenka, pak si to tak divne pocitla na prstech.. no zlataaa klasika.... a psací písmo mi chybí- to se mi mooc líbí jak cca do 3tridi deti dodrzuji sklon, a pisi kráásné obloucky:o))
@amalie2011 To potřebuju vysvětlit - jak místo čísel písmenka??? Můžeš dát nějakej příklad? Já to slyším prvně. Vůbec nevím, o čem je řeč :))
@nadule1 prave. ja sama to nepochopila, tudiz nemuzu co vysvetlovat.. ja z toho byla uplne paf... jidnrich zacal o pismenkach a ja zurila ze sme v matice ze cj bude az potom.. no ve finale sme udelali cj a matiku sme nechali na nahr. mamince... to bylo nad me moznosti... jstli toto bude mit tobias- budu mu muset platit doucovani od 1tridy:-!
@nadule1 Je to jako křížovka v dětských časopisech.Máš přidělené číslo k písmenku a výsledek příkladu je to slovo.Tak,že máma a tata rovná se syn.
@nadule1 Tak asi něco jako proměnné. Když a + 3 je 5, tak a je 2.Já to viděla se zvířatama. Víceméně substituce. Ovce je 2, kočka 3 a myš 5, takže ovce a kočka je myš.Podle mě je to prostě pič... broskvovina. Ty děti se pak učí zpaměti, že ovce a myš a tak, a nemají představu číselné řady. Podle mě je základní pomůcka na matematiku počítadlo a prsty.
@zajic My kupovali do školy počítadlo, takže asi ovce počítat nebudou.To se mi docela ulevilo :))
@zajic
@nadule1 Já v návalu paniky vykuchala Marušce materiály ke studiu a UF - jsou tam čísla
@zajic fakt zlatá základní matematika a počítání na prstech.už se začínám děsit toho až kluci začnou chodit do školy.
@nadule1 ona je nějaká matematika podle hejného (nebo tak ňák), je to dočista jiná matika, která má učit logickýmu myšlení (nebo tak ňák). možná píše dáša o tom.sem se s tím setkala u kamarádky, říkala, že oba jsou inženýři, ale úkoly do matiky syna prvňáka nechápou, řeší hodiny a pak telefonují ostatním matkám ze třídy a konzultují to s nima. jeden ten úkol nám ukazovala a já teda ani neměla ambice to zkusit pochopit - bylo to fakt DIVNÝ!!když jsem se o tom s tou kamarádkou bavila potom později, říkala, že už to chápe, že je to super a že už se jí to líbí prej na matiku neschopným jedinceům (to jsem já) by to určitě činilo matiku pochopitelnější..no pozdě no
@nadule1 No to jsme dvě.To mě taky zarazilo.Já myslela že číslo je číslo a písmenko je písmenko.

Vybraná anketa

Bylo vaše dítě očkováno proti pneumokokům? Jakou vakcínou?

19 %
14 hlasů

0 %
0 hlasů

8 %
6 hlasů

56 %
42 hlasů

17 %
13 hlasů

Celkem hlasovalo 75 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40