banner
Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

Inkluze ve skolach..souhlasite??? - diskuze

30 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
ja ani nevim..jsem rodic,co si dobrovolne vybral specialni skolu ,a dite nema retardovane, spis je na hranici geniality,najednu stranu ho tato skola silene brzdi,na druhou stranu mu prinasi bezpeci. Mam zkusenost ze skolky,kde s inkluzi neumeli zachazet a z usmevaveho ditka bez strachu udelali neduverive stvoreni vuci dospelym a vyhybajici se detem, ve druhe skolce naopak udelali ditku spousty milych a hodnych kamaradu a i duvera ,alespon v silne osobnosti se zmenila. Ted vidim jak to bezi v normalni skole a jak prvnacek,pomerne chytry a bystry se obcas zapoti az za usima a to je pozorny,neroztekany,odpocaty.Samo dite rika,kolik deti je vyrusuje v hodinach a pani ucitelka az musi na deti zakricet,maji tam spousty deti,ktere spatne slysi,spatne vidi,a ted tam dat treba nase torpedo,tak ani asistent nepomuze udrzet situaci v klidu. Dokud skoly nebudou mit relaxcni a klidove ucebny,kam v pripade potreby asistent odvede takove deti a uci se s nima ,zklidni je ,atd,tak si myslim,ze hopik muze jit jen do nejake skoly ,kde je malo deti ve tride,vyuka je sice tvrda,ale prijatelne rozlozena na relaxaci a drill atd...nechci at ho deti sikanuji,dospely nenavidi,a to vse jen proto,ze nemluvi a da se rict se bezne nudi,protoze ucivo je zatim pro nej lehke a nechape,ze zaklady musi mit...ze bez nich se v budoucnu ztrati
Jarko, mně hlavně u tohoto chybí ta podstata. 1. otázka: Proč chceme všechny děti nebo jenom některé začlenit?2. jaké jsou diagnózy či příznaky, v jakém počtu, jak zvládají standardní učivo a kolektiv, zkrátka analýza současné situace.3. varianty řešení a co je s každou spojeno, jaký může být předpokládaný výsledek4. výběr nejvhodnější varianty či úprava některé do konečné podoby5. testování na specifickém vzorku škol, školek a dětí6. vyhodnocení a zvážení, zda takto pokračovat dále, nebo co dalšího musíme upravit u stávajících testovanýchVždyť ty pedagogy nikdo ani v socíku, ani těch 25 let po něm nepřipravil na nestandardní dítě, natož dítě s diagnózou :-). Vím, co píši, strašně jsem se těšila, jak se já budu učit pracovat s Ríšou od pedagogů... A to je, jak jsme zjistili po mnoha letech :-), tedy v poradně již na začátku, nadprůměrně inteligentní dítě (ale i tam jsem si myslela, že to píší jenom vzhledem k možné dědičnosti :-)), u kterého bych ani za to ADHD nedala ruku do ohně. Čili v podstatě jeden z nejlehčích případů k začlenění, u kterého by vyčlenění mělo jak pro něj, tak pro společnost téměř tragické důsledky :-).Vůbec nechápu, jak se může něco tak nového a zásadního zavádět do naprosto nepřipraveného terénu. Opravdu nechápu. A nechci vidět ty důsledky...
@Calamity J. o tom uz radeji ani nepisu..dneska jsem se ptala,proc je jen hopik uz prijaty a odpoved//protoze jsem jedina co mela papiry u zapisu v poradku...a ze rodice ani netusi ze se to musi...pak zase jsou rizeni u deti co se je rodice snazili nacpat do beznych skol a ejhle...nejde to..atd atd..proste des...koncepce zadna...a pedagog by to jeste zvladl..ale asistenti stoji za prd a misto zaclenovani deti omezuji vetsinu na ukor jednoho a tudiz zakonite vypestuji nenavist ...a ucitel se pak muze snazit sebevic,ale proste vyuku s beznejma udajne normalnima grazlama a k tomu s par vystrednima detma uz proste neda
Nesouhlasim, a že zkušenosti z okolí, všechny matky co mají nějakým způsobem postižené dítě jsou z toho rozhodnutí nešťastné. Místo aby děti ve třídě mezi s sebou zdravě soutěžili tak se naučí max ohleduplnosti nebo spíš si myslím nenávisti vůči jiným. Místo aby se podporovaly speciální školy a mimoškolní aktivity pro tyto děti, tak je radši na oko začlení. Stejně ty děti budou mimo, o přestávce si s nima nikdo hrát nebude, mimo školské, aktivity jsou pro ne taky bezpředmětné a tak bych mohla pokračovat.. Beru ať klidně je speciální třída ve škole, ať se ty děti potkávají, ale rozhodne nechci aby moje dítě mělo někoho takového ve třídě. Mě stačí že tam je pár pomalejsich, už toto dítě vnímá.. Viděla jsem to ve školce, kde měli speciální třídy, takže se naučil že někteří jsou jiní a musí se s nima jinak.
A ja uz mam primeru. Je to jako elektricke auto. Ekologicke, funkcni apod. Ujede i 50.km na jedno dobyti....byla by to krasa. Jen skoda, ze nabijeci terminaly jsou jen ve velkych mestech a to velice stridme, clovek se musi vyznat. A jet jinam....tezke
@samickasmladyma Dobrý příměr.U nás ve škole to funguje i asistentky.U nás je takhle v každé třídě někdo.
Ještě bych k tomu zmínila,že to dítě roste a jde do puberty a ,že to může být problém.Jarda má v 5 třídě 150cm a 60kg a naše Zuzi má 145cm a 30kg a kdyby se na ní rozčílil tak co?Kdo mi Zuzku ochrání.Ona to s ním Zuzi umí líp než asistentka,ale i tak.Taky je mi líto,že se nikdy nikdo nezeptal Zuzky,jestli chce být s Jardou ve dvojici.Zatím co Jardovi dají vždy vybrat a vždy si vybere Zuzku.Taky proto,že ostatní holky už se mu smějí,jenže ony se pak smějí i Zuzce a dělají z nich pár atd.
@Honafa A k čemu má Zuzka pusu, k tomu, aby si řekla, že s ním nebude. Ono ho to asi vykolejí, ale to už není její problém.Já jsem byla ještě donedávna radikálního názoru, že takoví musí být mimo ty normální, ale životní, vlastní zkušenost ve mě ten názor potlačila. Pokud má na to, aby zvládal učivo, proč by měl být jinde, on taky jednou dospěje a bude uvržen do běžného života, bude se muset o sebe postarat sám a to mu prostě speciální škola nedá...
@inediam Říká to ona,říkám to já,ale ustoupí se Jardovi.Ale já jsem proto ,aby tam byl.Vadí mi asi nejmín,ostatním rodičům vadí hodně.
Jako rodič postiženého dítěte nesouhlasím.Jako rodič zdravého dítě souhlasím.
Inkluze je krasna vec. Pokud je pripraveno dane zarizenu, ma k tomu snernice a postupy. Zkuseny personal co s takovym ditetem umi pracovat plus plno jinych splnenych podminek.Tonik je v takove skolce. Personal profesionalove a vedeni skolky bajecne. Ve tride je mezi bezne deti integrovano 5 s ruznym postizenim. A naprosto to neomezuje chod tridy a ostatni deti a pro ty integrovane jebto prinosem. Ale na 15 deti 4 dospeli....Jakmile sebdo bezne sidlistni skoly s 30 detma ve tride, kde je par detibuz tak socialne slabsich plusbnejake to adhd apod. Frknou jeste par deti s lehcim mentalnim postizenim a velkoryse prideli jednoho asistenta. Tak se z toho vsichni zucastbeni poserou s prominutim.A pak otazka. Co kdyz to integrovane dite skutecne nebude zvladat? Ve specialkach budou vice postizeni, tak kam pujde?Podle me bohuliba myslenka, ale nedotazena do konce.
@samickasmladyma Oni to budou podle mě třídit. Já sama zastávám názor, že radši čtverky na základce než jedničky na speciální. Bylo to i za nás, jen když se divně chovali dostali, obrazně, po prstech a jelo se dál. A že je teď hodně dospělých psychicky narušených... Si myslím, že to tady prostě bude pořád.
@inediam Tak je to podle me dnes. Jak prednasim s tema antikurakama videla jsem uz pekny vzorek skol a trid. A vsude maji deti s plno poruchama, autisty nebo jinak hendikepovane v ruznem pomeru. A je krasne videt jak je to cele hlavne o vyuzujicim. Ja tam jsem dve hodiny nemam vahu v rizeni tridy. Ale nekde jedno takove dite rozhodi veskerou vyuku a ja uz se modlim at jsem pryc a nekde jich je nekolik, ale ta trida slape urcitym zpusobem a funguje. I ostatni deti.Ja davam tondu do zs normalni. Ale s jasne danymi pravidly pro inkluzivni vzdelavani. A vypada to ze to zvladaji.Sama jsem na skole co tohle fela ucila. A proste nejde o ty deti, ale skolu a personal. A to normalni zakladky ve vetsine pripadu nesplnuji. Nedostaly na to ani cas. Mel by jim stat na to nejdriv utvorit podminky. A i je pak adekvatne zaplatit.
Inkluze ano za předpokladu že na to ta škola má prostory,finační a materiální zabezpečení,lidské zdroje.Ovšem to co teď uplácali na koleni,ten hurá systém "vrazíme mezi zdravé děti pár jiných ,o co jde když mají asistentku",to je podle mě zvrhlost.Co to komu dá?Zdravé děti vědí ,že existujou i takový co jsou trochu jiný,ovšem když mají tohle ve třídě a musejí na ně brát ohled ať už v rámci učení či přestávek,vypěstují si maximálně zdravý odpor, že už zase jim ten "blbeček" či jeho asistentka kazí zábavu či vyrušuje při hodině.Co to dá tomu inkluzovanému?Max.vědomí toho jak moc je jiný,jak nezvládá to co ostatní a vytržení z kolektivu vrstevníků,protože už i dítě vycítí že ti ostatní se s ním baví protože musí.A co to dá učitelce o tom ani nemluvím.Myšlenka to asi byla dobrá,ale její uvedení v praxi.....no za mě jsem šťastná,že ani jedno moje dítko nemá ve třídě nikoho takového
Zuzanka má od první třídy ve třídě autistu Jardu a jeho asistentku,která je skvělá.Ale i tak to dětem vadí čím dál tím víc,jak jsou starší.Všichni pořád musí brát na něho ohledy.Nesmí se skoro bavit o přestávkách,nesmí se smát atd.Tak,že za mě u malých dětí jo,ale u starších už to může obtěžovat.U Honzy mají Adriana,to je takový pošuk co jednou za čas začne nekontrolovatelně řvát a chce zabít učitelku.Ho pak odvedou a je potom chvílí v blázinci.Taky to je pak stres pro ostatní děti.
@Honafa Jenom ať si zvykají už ve škole. Do konce života potkají "jiných lidí" ještě mraky.
@inediam Oni si zvykají,mají ho radí,jenže po 5 letech společného soužití ho mají radí čím dál tím mín.
@inediam Jasně že potkají "jiných lidí"mraky.Ovšem pak už bude na jejich uvážení zda je ustojí,nebo půjdou jinam.Tady nemají tu možnost se rozhodnout.A živě si dokážu představit jak je musí těšit,že je přestávka a oni tam mají asistentku která pro dobro svého svěřence žádá klid a pod.Podle mě si spíš vypěstují averzi že se musejí oni pořád někomu přizpůsobovat.
@Val.J35 To si myslím, že je extrém, on je ten asistent mimo jiné i na to, aby pomohl dítěti začlenit se, byť minimálně, do kolektivu.
@Val.J35
@Val.J35 to me stvalo na 1. skolce,kde se 20 deti prizpusobovalo hopikovi,jen proto ze ty kravy se bali ho budit,at se pak nemusi starat..ja je tehdy servala..ve 2.skolce se on prizpusoboval ostatnim..s pomoci super asistentky...a tomu rikam integrace a inkluze..ne ze bude cela tride zticha
Vadi mi to a nesouhlasim...myslim si ze uz ted maj ucitele co delat.asistentu malo.a neni na to skola delana.a stavena...a ty deti to budou mit hrozne tezke....kdyby to bylo jak pises.vic trid po malo zacich.dalo by se to. Ale ne ve tridach s 20a vice zaky..
@amalie2011 jasne ze chapu,ze odsouvane deti pro barvu pleti i kdyz hloupe se maximalne stanou propadlikama a petkarema...ale presne u deti s nejakou poruchou to vazne narusuje chod, pokud neni skola pripravena i jinak..v praze je slkola,ktera integruje deti ,ale ma presne takove ucebny a tiche mistnosti,aby se pripadne odvedli od bezne vyuky...a funguje to...ale ne kzada skola si muze dovolit navysit kvalitni kapacity a prostory ...a vim sama,jak je malo opravdu zkusenych a dobrych asistentu treba prave pro autisticke spektrum ,jine je pro adhd atd...i specialni skoly maji problem ziskat kvalitni lidi...a neni to o vyuce ,ale ciste o selskem rozumu jak s ditetem zachazet..
@Liberte Ti asistenti, to je fakt problém, ta naše s autistama zkušenosti nemá, ale je jediné štěstí, že je teprve vyjítá ze studií takže se může učit. Akorát teda je mi jí lidsky až líto, ona je tak mlaďunká a tak pěkná a vyfasuje zrovna toho našeho kanálníka do začátku.
@inediam Naše asistentka k Jardovi je skvělá.Skvěle ho zvládá.Ale i tak tam ten Jarda vadí.Největší sranda je ,že naše Zuzi,protože je šikovná a hodná vyfasuje Jardu do dvojice.Ona snad nebyla nikdy s kámoškou,vždy s Jardou.A i jí to už začíná vadit.

Vybraná anketa

Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?

18 %
3 hlasy

82 %
14 hlasů

0 %
0 hlasů

Celkem hlasovalo 17 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Desatero péče po 40
Know-how od odborníků. Tradiční i progresivní oblasti péče o tělo i duši po 40. Pouze pro odvážné, přemýšlivé, schopné vytvořit si vlastní recept.
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40