Inzerce
Inzerce
Inzerce

vzájemná tolerance - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 1).

  • vzájemná tolerance
    Pěkný den všem diskutujícím.
    Jsem majitelkou německého ovčáka a mám 3letou a novorozenou dceru. Netvrdím, že mám letaletoucí kynologické zkušenosti, ale párkrát jsem o kynologii zakopla. Pes má v první řadě poslouchat, ať je jakýkoli a to by měl i když je na volno. Není nic horšího než pes utržený od páníčka a neposlouchající vůbec na nic. Se svým psem mám několik zkoušek sportovní kynologie a sic krz zdravotní obtíže jsme s výcvikem skončili, tak skutečně pracujeme stále, aby nezapomněl. S košíkem bych byla velmi opatrná, nevěřili by jste, jaká zranění dokáže košíkem způsobit. Osobně si myslím, že celé kouzlo soužití lidí a psů je ve vzájemném respektování. Jestliže se někdo bojí, nebudu mu psa vnucovat. Na druhou stranu by i pes měl mít svá práva a lidé by měli být tolerantní a ne jen sobečtí. Mnoho psů je pro některé lidi důležitější než vlastní život a jsou také velkými pomocníky či kámoši. Psí exkrementy jsou kapitolou sama pro sebe, zajímalo by mě, zda se lidé vyprazdňují před vlastní práh aniž by si to uklidili. Těm, kteří nechtějí přijít do přímého kontaktu se psem, z jakéhokoli důvodu doporučuji: psa ignorujte, hlavně na něj "nezírejte", zkrátka jakoby tam vůbec nebyl, převážná většina psů vás obejde bez povšimnutí. Než se stavět mezi psa a dítě či kočárek, je skutečně lepší zavolat na psovoda, že se bojíte. Nechat si své chytré rady o vodítku a košíku pro sebe, tím se psovod akorát rozdráždí a bude dělat až naschvály. Nezapomeňte, že on má tu moc, ne vy! a závěrem, psovodi s volně pobíhajícími psi sice porušují vyhlášku, ale ukažte mi jediného člověka, který žádnou vyhlášku neporušil. Také jsou za to sankcionováni. Prosím vás, buďme tolerantní ke psům, ale hlavně k sobě, je až do nebevolající jak se k sobě chováme.
    masetka   | 12.07.2011 12:35:55 | Reakcí: 16, poslední: 13.07.2011 20:25:14
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      Hezky napsané. Souhlasím. Nevadí mi, když jde někdo se psem bez vodítka, náhubku, ale pes musí poslouchat. Já cizí psi nehladím, nevolám na ně atd. Pokud potkám známého se psem, pokud mám zájem si ho pohladit nejdříve se ptám pána. Respektuji je, ale očekávám i respektování ze strany pejskařů. Nelíbí se mi, když má někdo psa jako zbraň třeba někteří feťáci si tím zvyšují sebevědomí.
      LenkaM23   | 12.07.2011 14:04:51
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      Moc hezky jsi to napsala   
      veverka77   | 12.07.2011 15:36:14
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      Krása! Mluvíš mi z duše.         
      Evulik25   | 12.07.2011 15:52:26
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      Souhlasím     
      Jasma   | 12.07.2011 16:25:48
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: vzájemná tolerance
        Upřímně řečeno i já si prohlídnu psovoda a z toho usuzuji co mohu očekávat.
        V prvé řadě bych Vás poprosila o vyřazení termínu bojové plemeno. Žádná taková neznám. Pes má sice svůj charakter, ale jaký doopravdy je, určuje psovod a to výchovou. Viděla jsem utrženou achilovku od jezevčíka, to je taky bojové plemeno?   Bezdůvodné napadení psem je dle mého názoru z 99,5% způsobeno chybou psovoda. Pokud pes zaútočí na popud trýznění, nemůžeme se divit, já bych si taky nenechala ubližovat a bojovala bych za sebe (či svou rodinu - u psa tomu říkáme smečka).
        Ösobně si myslím, že mnoho lidí, zejména těch "zakomplexovaných atp" si pořizuje plemeno podle módního trendu. Skutečně, i plemeno psa je do jisté míry ovlivněno módou. Tito lidé jsou nezodpovědní, pořizují si plemena, o kterých neví vůbec nic, nemají žádnou zkušenost a pak ve výchově selžou. A jsme tam kde jsme byli, mnohdy se ani o žádnou výchovu nesnaží, protože oni si pořídili psa podle toho, který se jim líbí, s tím úzce souvisí i to, zda je pes u takových lidí šťastný a nebo jen přežívá.
        Jak správně říkáte, mít psa je srdeční záležitostí. Proto jej vychováváme, stejně jako dítě. Také máte velkou pravdu v tom, že psovodi si sami sobě kazí renomé, ale myslím, že tak je to i v jiných sférách (národnostní menšiny, zdravotní sestry ...) Bohužel hrstka kynologicky vzdělaných lidí situaci nezachrání. Mrzí mě, že se lidé musí bát a že nemají psy jako parťáky.
        masetka   | 12.07.2011 21:46:47
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: vzájemná tolerance
          A to bojové plemeno není terminus technicus? Proč je tedy uváděno v médiích? 
          Calamity J.   | 13.07.2011 12:39:30
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: vzájemná tolerance
            Jooo, to by mě taky zajímalo, zkrátka výmysl médií, aby se mohly lidé lépe plašit.
            Psi se dělí na: Plemena ovčácká, pastevecká a honácká; Pinčové, kníračí,molossoidní (dogovití) a švícarští salašničtí; Teriéři; Jezevčíci; Špicové a tzv. primitivní plemena; Honiči a barváři; Ohaři; Slídiči, retrívři a vodní psi; Plemena společenská; Chrti; FCI neuznaná plemena a nebo
            druhý druh dělení: Honiči; Plemena lovecká; Teriéři; Plemena užitková; Plemena pracovní; Plemena společenská.
            masetka   | 13.07.2011 13:27:53
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: vzájemná tolerance
              To byste ta média měli trochu vzdělat, ne? 
              No, když vidím, co píší o zdravotnictví, tak se hrozím, jak jsem mystifikována v oblasti ekonomiky a průmyslu...
              Calamity J.   | 13.07.2011 15:46:29
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: vzájemná tolerance
                A to by jsi se divila jak to teprve je v oblastí životního prostředí.Myslím elektrárny,čističky vzduchu,vod.

                Ke zdravotnictví-jsem v šoku.Martin ted pracuje pro Monako a má monacké zdravotní pojištění a to by jsi čučela co všecko je v rámci poviného pojištění. 
                Honafa   | 13.07.2011 16:04:01
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: vzájemná tolerance
                  Tak, ať to sepíše, třeba nás to inspiruje si vyřídit občasnství :-), ne vážně, zajímalo by mě to, výše pojistného a rozsah služeb. Díky předem.
                  Calamity J.   | 13.07.2011 20:24:04
                  Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: vzájemná tolerance
            Každý pes co byl původě před sta lety i víc cvičen třeba na soubeoje a tak, má zastřený zrak, většinou šikmější oči, z dřívějška ještě okupírované uši a celá jeho image i povaha v minulosti byla bojová. Ale léta plynula a ta bojovost tam dle mého někde je, ale někde  Rozhodně nepříjde a nekousne. Toho mého ňuníka taky označují za bojového tssss 
            medox   | 13.07.2011 20:04:31
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: vzájemná tolerance
              V podstatě je pes šelma :-), takže mohou být bojovní všichni a neměli bychom se tomu divit   
              Calamity J.   | 13.07.2011 20:25:14
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      Přiznám se, že míra mé bázlivosti z volně puštěného bojového plemena závisí na vizáži jeho majitele  . Ano, může to klamat, ale většinou bohužel ne.
      Vidíš, jsi skoro odbornice, to bys mně mohla odpovědět. Proč si tolik lidí s nedostatečným sebevědomím a komplexy pořizuje bojová plemena, která pak nezvládá, nebo naopak psi u nich trpí?
      Jinak o víkendu jsme potkali chovatele chrtů, byli nádherní, ale je to stejné, jako mít dítě, člověk tím musí žít, pes má specifické potřeby, které by měly být uspokojeny.
      Nesmírně obdivuji zapálené chovatele, právě takovým ti, co své mazlíčky nezvládají, kazí renomé.
      Calamity J.   | 12.07.2011 20:27:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      zcela souhlasím!
      Callynka   | 12.07.2011 21:22:30
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vzájemná tolerance
      Jéé a já zrovna se chystala dolu napsat, že mě nerozruší volně pobíhající poslouchající pes, ale volně pobíhající pes co pána ignoruje. A za to může jen a jen pán. většina psů se nechá vycvičit rádo. Mě nejvíc umí vyděsit drsnák kluk s drsným psem, image má ještě zlepšenou obojkem s ostnama (ty nesnášim bojim se že mi to při hře poraní psa). A ten jeho velký ostrý pes ještě neposlouchá. Tohle je chvíle kdy se opotim a před kočárek si stoupnu. Už mi takhle jeden jednou skočil na mého psa (chudák v nevýhodné situaci na vodítku)a servali se mni vedle kočárku, nestát tam já tak třeba omilem jeden z nich kousne dítě. Takže já se spíš bojím nezodpovědných magorů co si poříděj psa na kterého nestačej a nemají ho absolutně pod kontrolou. Sama teď mám šťěně a nechci z něho mít neposlušného divocha a tak s emu maximálně věnuju a věřim že se mi to vyplatí. Ale nejsem pro srovnávání psa s člověkěm 
      medox   | 13.07.2011 20:02:06
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×