Inzerce
Inzerce
Inzerce

Používání titulů - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 22).

  • Používání titulů
    Myslíte si, že je naše společnost ovlivněna používám titulů a že na nich někteří lidé, kteří je mají, lpí až příliš? Máte-li vysokoškolský titul nebo titul z vyšší odborné školy, používáte jej v běžném životě či při jednání s úřady?
    Baby on line   | 08.02.2012 06:48:54 | Reakcí: 114, poslední: 19.10.2015 19:19:46
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Každý lpí na něčem jiném, někdo na titulu. Ne, nepoužívám. Vždycky bylo pro mě důležitější, jaké jsou moje reálné schopnosti a znalosti a ne, jakými tituly se mohu ohánět a podepisovat. Rozhodně jsem nikdy nepřišla na úřad s tím, jsem Ing., Mgr. atd. chovejte se ke mně jinak a obslužte mě kupříkladu přednostně. V žitopise pochopitelně všechna svá dosažená vzdělání mám.
      SaraK   | 08.02.2012 06:58:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      myslím, že na tom lpí hlavně starší generace, když třeba v poválečných letech byla žena inženýrka, lékařka nebo vědkyně velkou vzácností. A pak taky v nemocnicích, kde je výrazná heirarchie v postech lékařů. Jinak v dnešní době má titul kde kdo, tak jakýpak chlubení  
      hopik   | 08.02.2012 07:41:41
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      tituly nepožívám, není to přece oznámkování člověka, jeho duch a charakter s tím zdaleka nesouvisí, pokud je to nutné použít pro profesní záležitosti, jako životopis, žádost o práci, dosažené vzdělání, tak to uvedu. nedávno jsem doatala dopis ohledně rodičáku a tam se vedoucí odboru soc.věcí podepisuje s tituly Mgr. i Bc., docela mě pobavila. asi si ti lidé potřebují něco dokázat. ale setkala jsem se s tím, že úřednice poté, co zjistila, že v kolonce titul mám, najednou zpozorněla a rázem byla míň arogantní. docela se mi tím chováním zhnusila.
      Lendrunka   | 08.02.2012 07:45:27
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        Ona ti nepsala jako Mařka odvedle, nepsala ti svoje názory, ale jednala za zaměstnavatele, takže tituly uvést musela.
        polova   | 08.02.2012 08:12:16
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          ale ať si titul uvede, ale promiň, mohla by být matolik sečtělá, aby věděla, že se používá vždy vyšší titul. já si taky neuvádím mgr. bc. a jméno, prostě jen mgr. a to je to, co mě pobavilo.
          Lendrunka   | 10.02.2012 06:52:08
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            Jak víš, že má jen jednu školu? Níže se to řeší. Já brala automaticky, že jsi si toho jako mgr vědoma, tak jsem to neuváděla.
            polova   | 10.02.2012 08:08:03
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Používání titulů
              protože ji znám osobně, tak vím, co má za vzdělání a jsme tak trochu kolegyně v oboru i když každá pracujem jinde
              Lendrunka   | 10.02.2012 11:39:59
              Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        když ti psala pracovně, tak se musela otitulovat. myslím, že v pracovním písemným styku je používání titulu normální..a asi i důležitý.
        divný je, když ti telefon zvedne podplukovník bakalář Vomáčka nebo když se na fakultativní zájezd s cestovkou přihlásí mgr. et mgr. Blbeček, PhD.
         
        zuzka83   | 08.02.2012 08:45:20
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          já nevim, ale nemyslela to ona tak, že když je někdo Mgr., tak už se nepíše to Bc.? :))
          Gastrica   | 08.02.2012 09:01:09
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            když máš z různých škol, tak se používá. prý..říkaj ti lidi, co to tak používaj  třeba mgr. z práv a bc z politologie
            zuzka83   | 08.02.2012 09:23:18
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Používání titulů
              To jsem brala automaticky, proto jsem ani neuváděla proč by to tak psala  .
              polova   | 08.02.2012 13:00:49
              Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            jj, kolik škol máš, tolik máš titulů  
            Terouš   | 08.02.2012 10:14:41
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Používání titulů
              no každopádně mě to je jedno, já nikdy nebudu ani Bc.   Asi! :D
              Gastrica   | 08.02.2012 10:38:55
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Používání titulů
                Ale budeš! Jaké máš nakonec téma výzkumu?
                Terouš   | 08.02.2012 10:40:39
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Používání titulů
                  Ani se neptej, je to o té šikaně :) Mě nakonec napadlo, že ani Bc. být nechci, že jestli chci titul, tak rovnou Mgr. a napadlo mě se přihlásit na Hradeckou univerzitu na navazující obor. Ale zavrhla jsem to, tím Bc. se nikde chlubit nebudu, tak co    
                  Gastrica   | 08.02.2012 10:46:38
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Používání titulů
                    Tak počkej, tomu nerozumím....    
                    Terouš   | 08.02.2012 10:48:41
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Používání titulů
                      no jako, že titul Bc. je trapný, aby mě někdo oslovoval paní bakalářko, to fakt nechci. Takže buď bych si udělala rovnou Mgr., aby to mělo nějakou váhu aspoň trochu a v porodnici (jak tu holky píšou, že je oslovovali titulem) mě mohli oslovovat magistro, nebo prostě ten titul všem zamlčím a budu ho zapírat :) Takže když se mě zeptají v porodnici, jestli mám titul, řeknu že ne :)
                      Gastrica   | 08.02.2012 10:53:42
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Používání titulů
                          nedělej si iluze, mě měli v porodnici za "Mařku od vedle" (jak píše polova), i kdyby tituly zabraly celej řádek  
                        hopik   | 08.02.2012 11:29:15
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Používání titulů
                          já si nedělám iluze, já si na titulech nepotrpím a nechci aby mě tak někdy někdo oslovoval, pokud se mi teda podaří docílit toho, že mi ten titul dají    
                          Gastrica   | 08.02.2012 11:56:39
                          Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Používání titulů
                  Btw hrozí nějaký postih za neuvedení titulu třeba v porodnici?     Já když jsem se hlásila k jedné obvodní doktorce, tak se mě ptala, jestli mám titul a já řekla "ještě ne, ale dělám Bc." a ona mi do karty napsala Bc. a vždycky když jsem si od ní brala recept na léky, tak tam bylo to Bc. uvedeno. To by mě někdo moh vyhmátnout, že jsem podvodník       Ale jestli to je podvod i obráceně, kdy titul máš, ale zapíráš ho, to nevim    
                  Gastrica   | 08.02.2012 10:48:20
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Používání titulů
                         
                    Tak mě je nepíšou ani u doktorů ani mi je nepsali v porodnici. Asi je budu žalovat      
                    Terouš   | 08.02.2012 10:50:04
                    Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Používání titulů
                    myslíš, že na tebe podá tresní oznámení, že jsi ji strašlivě podvedla, že jsi uvedla neexistující titul a tím jí způsobila škodu nedozírných následků?   
                    zuzka83   | 08.02.2012 11:39:44
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Používání titulů
                      já žádnej titul nikomu právě neuvedla, ona si ho tam napsala sama     Ale neoprávněné užívání titulů je přece trestné, ne?:D
                      Gastrica   | 08.02.2012 11:55:48
                      Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            může se používat obojí, ale běžně se to nedělá, navíc tato socka má jen jednu školu a jak jsem napsala nahoře pobavila mě tím mgr. bc.
            když má někdo ing. a ing na jiné škole píše se mezi et. no apod.
            Lendrunka   | 10.02.2012 06:54:27
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Používání titulů
              jj, to s et vím :) já to ale podle toho tvého popisu pochopila tak, jak jsi to asi myslela - tzn. že má jednu školu, kde vystudovala bc. a pak dodělala mgr. a píše si tam ty tituly oba. Takové to mgr. et mgr. chápu, to je jasné :) Ale je fakt, že třeba mgr. et bc. jsem ještě neviděla, ale logiku to taky má, že :)
              Gastrica   | 10.02.2012 06:56:59
              Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          souhlasím s tebou, asi jsem to napsala hodně vytržené z kontextu - znám paní osobně a vím, že má jednu školu, takže by mohla uvádět jen Mgr. , ale to je celkem jedno, cením si lidí, kteří tiutl získají a třeba i při zaměstnání a dětech, není to jednoduché, jen jsem tím chtěla naznačit, že titul není měřítkem inteligence, když jich uvede víc a víc. ale víš že s těma plukovníkama jsem se setkala v jednom sešitě dítěte byl podpis dědečka ing. novák, plk, v.v. takže ve výslužbě a pořád na svého plukovníka pyšný :-)
          Lendrunka   | 10.02.2012 11:55:57
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        Souhlasím s polovou.V pracovních mailech jsem titul uvádět musela.Obzvlášť na univerzitě se prostě používají.Na tom nevidím nic špatného.V běžném životě se samozřejmě podepisuju jménem 
        veverka77   | 08.02.2012 08:59:55
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          no nevim, já taky ještě nikdy neviděla člověka, co by si napsat ke jménu Mgr. Bc. Jaroslava Blbá :) Prostě když je Mgr., tak je Mgr. a Bc. už se tam snad nepíše, ne?
          Gastrica   | 08.02.2012 09:02:41
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            Aha,tak já si to blbě přečetla.Pochopila jsem to tak,že ty pracovnice se podepisují tituly.Některé Mgr.,některé Bc.Nenapadlo mě,že se jedna osoba podepisuje oběma těmi tituly.To je blbka 
            veverka77   | 08.02.2012 09:16:07
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      U nás celkem tituly v rodině máme a nikdo se jima nechlubí.Snad tatka jen na uředních dokumentech.Nikdo mu ,ale neříka pane inženýre,nebo švagrovce paní doktorko.
      Když nad tím přemyšlím,čím větší blb tím víc se ohání titulem druhých.Třeba tchýně ta tituly u lidi zduraznuje.
      Ja vubec u lidí nevím ,že mají nějaký titul.
      Honafa   | 08.02.2012 08:04:55
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      za sebe občas při písemném jednání s úřady a v práci běžně při písemném jednání s dodavateli např..
      Opravdu nikdy nebudu z těch co se představují tak, že místo křestního jména použijí titul...Co je asi k tomu vede? Opravdu netuším, nerozumím.
      Dejmalka   | 08.02.2012 08:12:07
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        Jooo, me se jednou borec predstavil - jmenuji se doktor Hrbac. Tak to me teda stalo hodne usili, abych se siroce neusmivala
        zajic   | 08.02.2012 10:27:16
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          Taky se tomu musím hrozně smát,když to slyším  To je jako v Černých baronech - "Jmenuju se soudruh poručík Hamáček"     
          veverka77   | 08.02.2012 11:01:24
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            já měla tu čest, kdy za mnou přišel jeden ředitel jednoho nejmenovaného domova důchodců a představil se doktor novák, ředitel bla bla bla, gynekolog. cukaly mi koutky, abych se nerozesmála a pak jsem si říkala, třeba mi koukalo z tváře, že gynekologa určitě potřebuju :-)
            Lendrunka   | 10.02.2012 07:00:01
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      U nás se na to moc nehraje ani můj muž na něm nelpí,třeba v občance nemá titul u nás nikdo.
      Připomnělo mi historku z transfuzky v Brně,můj muž má titul BA - Bachelor of Arts (bakalář umění)u nás má v podstatě uznané Bc a na příjmu ho hecovali,jestli máte titul,tak ho tam napište  třeba se to bude hodit  tak ho napsal.Potom šel dát vzoreček a když čekal,jestli mu krev vezmou,vynořila se lékařka a ptá se:pane T.vy máte titul??On že je BA a paní doktorka povídá:no vidíte,já myslela,že je to tisková chyba,tak jsem to šktla 
      Takhle rychle o něj jde přijít   
      Andělka   | 08.02.2012 08:23:01
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      já titul nemám, tak se nemám čím ohánět :D Ale je mi pořád předhazováno, že až ten titul jednou budu mít, tak budu lepší     tak na to čekám    
      Gastrica   | 08.02.2012 08:27:12
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      já myslím, že určitý typ lidí na titulech lpí.
      taky ve zdravotnictví se na nich lpí. nikoho nikdy můj titul nezajímá, jen doktory vždycky  kdybych nechodila k doktorům, už ani nevím, že nějakej mám. je mi z toho dost trapně.
      taky asi v rámci různých akademických a vědeckých kruhů jsou tituly důležitý. mám kamarádku, která dosáhla titulu phd, který je prý "víc", než RNDr (dis. práce, státnice, poplatek), nicméně si ho bude muset udělat (jejími slovy zaplatit), protože by pro všechny zasloužilý RNDr. byla méněcenná a se svým názorem, že je to zbytečný a ve světě k ničemu, je na celým ústavu jediná (asi že nejmladší).
      zuzka83   | 08.02.2012 08:42:50
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        Jojo, ke gynekologovi nechodi zajic, ale Mgr. zajic. Oni jsou Ti doktori prasteni.
        zajic   | 08.02.2012 10:27:51
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          u nás v práci jednou volala sekretářka na celej dvůr "slečno magistro" a když to už volala asi po páté, tak jsem se začala rozhlížet, kdo je ten blb slečna magistra      
          hopik   | 08.02.2012 11:32:11
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          sem teď na gyndě byla. doktorka říká "dobrý den, paní magistro" a zuzana se zvědavě otočila, jaká magistra tam přišla a bude mě očumovat   
          zuzka83   | 08.02.2012 11:42:05
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      U nás v rodině se na titulech velice lpí. To že budu mít VŠ bylo jasné už v mém prenatálním stádiu. To že jí nemám je poněkud nevodné a jsem proto podle mojí mamky méněcená. Každý třeba jen s maturitou nedejbože s výučním listem je pro mamku méněcená nicka.
      U manželových rodičů jsou všichni ing. a tchýně se mě snaží nacpat na jakoukoli vysokou jen abych ten titul měla. Třeba ted mě navrhovala at jdu na ČVUT.....neumím počítat a nezajímá mě to, ale hlavně mít titul.
      Já chci být učitelka a na to školu potřebuji, proto se hodně snažím toho titulu dosáhnout, ale nejde mi o pár písmenek abych se mohla kasat jak jsem dobrá. Chci prostě vzdělání a učit 

      V běžném životě tituly používá tchýně. Je vlez doprdelka a lidi ráda oslouje titulama a přitom podlézá a nebo vlézá, jak se to vezme.
      Třeba přítele její dcery oslovuje Pane inženýre. Dal by si pan inženýr kafíčko, nechcete pane inženýre přidat brambory? A to u nich doma, jemu je 30 jmenuje se ondra a je to martinův spolužák. Jednou jsem řekla že až dostuduju bylo by fajn kdyby mi říkala paní magistro (ze srandy) a ona tak ukřivděně že to je snad samozřejmost...
      medox   | 08.02.2012 08:43:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      mám, běžně nepoužívám, jen při jednáních kdy ho potřebuji a pak třeba když písemně něco reklamuji nebo něčeho potřebuji dosáhnout ... tak to se podepíšu, protože si myslím, že by to pro někoho mohlo mít váhu. Ale když mi v porodnici říkali "paní inženýrko" (opsali to z OP při příjmu), tak mi to moc příjemné nebylo ... jenže se jaksi nedalo každé sestře vysvětlovat, ať mi tak neříká :-)
      twigginka   | 08.02.2012 08:44:04
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      s urady vzdy,protoze vychazeji pak mnohem lepe vstric..  obecne ne,na schrance a v beznem predstavovani se ne..a kdo si na to potrpi jsou doktori...to je u nich vzdy dobry den pane inzenyre,dobry den pani doktorko apod 
      Liberte   | 08.02.2012 08:50:58
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Titul mám, ale nemám ho zapsaný v občance, tudíž mi tak nikdo neříká. Jen tedy když vyplňuji nějaký důležitý formulář tak ho tam vypisuju. U nás v rodině jsem s titulem jediná, přesto je to v pohodě, kdežto u tchánovců to je síla. Pro ně je škola základ veškerého bytí i nebytí (sami mají vystudovanou pouze střední). Dokonce prohlásili že promoce je nejdůležitější den v mém životě. A to jsem prosím čekala Barborku a měla po svatbě, tudíž si nejšťastnější den v životě představuju opravdu jinak. Oni mi i dopisy a blahopřání k narozeninám nebo vánocům píšou s titulem a mě se u toho otvírá kudla v kapse.  
      luciasek84   | 08.02.2012 08:53:26
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Tituly mám,ale používám ho (jen jeden,DiS.si nepíšu nikam)pouze při vyplňování úředních formulářů,při žádostech o práci apod.V životě bych si ho nenapsala na zvonek nebo na schránku a už vůbec bych se titulem nepředstavila.To mi přijde jako vrchol trapnosti.Když jsem teď byla v té nemocnici,tak se mě při vyplňování papírů sestřička zeptala,jestli mám titul.Řekla jsem,že ano,ale ať ho tam nepíše a ona se smála "ale jen mi ho řekněte" a pak mě tam spousta lidí oslovovala "paní magistro".Tak to jsem se styděla.Pro spoustu lidí je titul důležitý,pro mě je důležité to,jaký ten člověk je a co umí.Kamarád má ale třeba tu zkušenost,když si vyřizoval něco na sociálce,tak úřednice byla protivná jak noc a jakmile spatřila,že je mgr.,tak úplně obrátila.Nechápu,ale na spoustu lidí to nějak působí 
      veverka77   | 08.02.2012 09:12:45
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Moje babicka uspesna geneticka, deda vynikajici pravnik tehdejsi "Poldovky" - ti si ns tituly nesmirne potrpi. Nikdo nez otitulovany clovek u nich nema sanci...me se to hnusi. Nasi oba doktori, své MUDr.nepouzivaji, ani kdyz jednají na uradech, vzivote jsem je neslysela predstavit se tady doktor xxx...druha babicka a deda nemají zadny titul a jsou to ti nejuzasnejsi lidi co znam. Ja nedelam rozdíly v tom jestli nekdo titul má nebo ne, znam lidí s titulem a jsou to neuveritelni tupci. Znám též spoustu lidi, co maj titul diky znamym, ze je udrzeli na fakulte... V dnešní dobe může mit titul kdokoliv...a nesnasim, kdyz si někdo píše bc.   nebo dis.       ale jo, funguje to na různých institucích, kdyz máte titul, nikdy necekate, chovají se k vam s respektem a větší úctou... My s manzelem titul nemáme, oba jsme se dostali na vysokou, ale nenastoupili, manzel dostal příležitost delat práci snu a ted je ve svém oboru hodne známý a uznávaný profik, no a ja mam Emu       deti jsou můj smysl života.    
      terulinek   | 08.02.2012 09:13:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Myslím si, že tak jako v cizině, by se i lidi s titulem neměli oslovovat titulem, samozřejmě kromě oficiální korespondence. je to takové škatulkování, a to se mi nelíbí..

      Jinak s tím použitím obou titulů - pokud má člověk Mgr. z jednoho oboru a bc z druhého, tak se píšou obě, jinak by se měl psát jen ten vyšší.

      Já titul zatím nemám, u nás v rodině mi neustále předhazují, že bez vysoké školy jsem nikdo (nesnáším to, fakt), bohužel třeba i řiditelka mateřské školky rozlišuje rodiče s titulem a bez. Fakt odpornost. Jsem ve fázi psaní bakalářské práce a chystám se příští rok ke státnicím..a vymýšlím kam dál, přeci jen jedna výhoda studovat na mateřské je taková, že trochu trápím mozek, jinak by mi asi zdegeneroval.
      hest   | 08.02.2012 09:17:19
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Na střední jsme měli zeměpis. Přišla naše nová profesorka a představila, Dobrý den, jsem magistra,následovala mezera a opět zdůraznila magistra bla bla Muchová a těším se, jak se spolu budeme učit sovětský svaz..     
      Tím nás tedy odrovnala definitivně..
      Takže holky jsem diplomovaná sekretářka, nebo-li DiS..což je titul nijaký a nepodívat se občas na občanku, tak ani nevím, že ho mám..tak moc je pro mě důležitý..spíš než titul bylo pro mě důležité dokončit školu, když jsem zůstala sama s dítětem a dokázat si, že na to mám..to se stalo a ten titulek byl jen přídavek.On to vlastně ani není titul,to je jen takový ocásek za příjmením    
      Lillynka   | 08.02.2012 09:26:30
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      někdo nelpí, někdo lpí...obecně se teď spíše setkávám s tím, že když mi někdo dá vizitku, titul tam nemá uvedený, ale ve skutečnosti ho má. U nás ve firmě se tituly na vizitky uváděly, u Petra zásadně ne. Co mi příjde uhozené je, když naše předsedkyně družstva vyvěsí k nám na okno v chodbě, kde jsou 3 byty papír, ať ho neotevíráme a vypíše si k tomu všechny tituly    schválně vám to tady vložím, protože jsem si to tenkrát vyfotila pro pobavení známých   
      Eva74   | 08.02.2012 09:38:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Tituly má dva a v osobním styku je nepoužívám. V korespondenci ale ano.
      Třeba mi hrozně vadilo, když mě v porodnici místo jménem oslovovali "paní magistro" přišlo mi to až nemístné a trapné.

      A jinak mám skvělou historku s tituly. Jednou mě zastavili policajti na běžnou kontrolu a v řidičáku a v OP mám zapsané oba tituly. Do techničáku k autu zpsali z nějakého důvodu jenom jeden. Policajt prohlížel doklady a pak mi povídá (upozorňuju že to není fór, ale reál): Takže to auto podle všeho není vaše, že? Tady máte jiné údaje než tady...
      Musela jsem mu to vysvětlit nedostatkem kolonek ve formuláři  ještě že mi to auto nezabavil!
      Sunny   | 08.02.2012 10:03:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Manžel titul má,ale nepoužívá jej.Každopádně uvedený v životopisu ho má.Sestra má taky titul a taky jej nepoužívá.Teta se strejdou mají tituly,ale zda je používají to nevím.
      Zuzbr   | 08.02.2012 10:11:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Titul mám, ale nepoužívám. Mám ho jen v životopise a v pracovních smlouvách. Jinak ho nikde neuvádím.

      Mám ale kamarádku a ta si titul napsala i na svatební oznámení - jako to mi přišlo hodně ujetý :DDD
      nadule1   | 08.02.2012 10:18:48
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        To si děláš srandu!!!         
        veverka77   | 08.02.2012 11:03:12
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        moje švagrová ho také měla na oznámení... tchánovci by nepřežili kdyby tam nebylo. Na rovinu nám řekli že pokud si nedáme tituly na oznámení tak si udělají svoje oznámení a pošlou ho příbuzným oni. Naštěstí teda Tom přes svatbou titul ještě neměl a zase by bylo trapné kdybych ho tam měla já a on ne tak to nějak přežili  
        luciasek84   | 08.02.2012 11:03:49
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        To je masakr to mít na oznámení 
        Ady.S   | 08.02.2012 18:21:49
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Já mám zkušenosti, že starší generace je spíš na tituly vysazená, oni jsou někdo, mají zkušenosti. A já ta mladá, vystudovaná v době, kdy má titul kde kdo. Neříkám, že je to pravidlo ale občas se s tím setkávám, protože teoreticky titul ke své práci nepotřebuji, tak si někteří myslí, že jsem neschopná a můžou se mnou zametat. Ale v práci bohužel titul uvádět musím. Jinak ho ale nepoužívám, ani při jednání s úřady, nemám ho ani v občance.
      moninif   | 08.02.2012 10:27:31
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        Já si právě myslím, že v práci je to naprosto oprávněné a správné ten titul používat - právě proto, aby si nemysleli, že jsi nějaký vořezávátko.
        Oproti tomu v "civilu" mi to přijde opravdu zvlášní. Já ho taky nemám ani v občance, protože mi to přijde ujetý. :DDD
        nadule1   | 08.02.2012 10:31:29
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          Já ho teda mám i v občance a už se mi to několikrát vyplatilo. Hlavně, když jsme kupovali byt a jednali jsme s bankami a právníky.
          Terouš   | 08.02.2012 10:37:22
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            K tomu jsem titul opravdu nepotřebovala. :)) K tomu mi daleko víc byli platní mí přátelé se správnými kontakty.  
            nadule1   | 08.02.2012 10:52:40
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Používání titulů
              Tak to máš dobrý Nadi. Já musela za jejich právníka předělat celou kupní smlouvu a vklady do katastrů. Dokud jsem neukázala právníkovi občanku s titulem, odmítal se se mnou bavit a dělal ze mne debila. Někdo je fakt kretén!
              Terouš   | 08.02.2012 12:07:10
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Používání titulů
                No to je pak blbý, když někdo nezvládá svou práci a ještě se snaží druhýho přesvědčit, že blbej je ten druhej.  
                nadule1   | 08.02.2012 12:09:32
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Používání titulů
                  Přesně   ... říkali jsme si pak s manželem, že lidi, co vlastně o tomhle nemají moc potuchu (především co se práva týče), tak jsou fakt chudáci a ořou s nima.
                  Terouš   | 08.02.2012 12:11:48
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Používání titulů
                    My jsme právě v tomto případě využili známostí a nechali si smlouvu zkontrolovat u "našeho" právníka. A kupodivu až na pár drobností k ní neměl žádné výhrady a chválil jí, jak je kvalitně a dobře zpracovaná.   Právě proto, že vzdělání v oblasti práva nemáme (nebo jen takové hodně povrchní), tak bychom to jinak ani neudělali. To je děsně o hubu, když člověk neví, na co si dát bacha...
                    nadule1   | 08.02.2012 12:18:45
                    Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Myslím si, že naše společnost není vůbec ovlivněna používáním titulů. Až že někteří na nich lpí až příliš... Já jsem např. jediná kdo z naší rodiny (i od manžela) má tituly. Jsem na ně hrdá, poctivě jsem si to vydřela. Titul ale v běžném životě nepoužívám, max. když musím jednat s úřady. V práci je to povinnost, takže tam není co řešit. Navíc, to že má někdo titul neznamená, že má monopol na chytrost. Oborů, které se dají v dnešní době studovat, je mnoho. Já mám vystudované obory v oblasti humanitních věd. Nejvíc mě pak udivuje, že někteří lidé předpokládají, že budu rozumět technice, matematice apod. Spíš mě fascinuje, že v dnešní době se lidé pomalu omlouvají, za to, že nějaký titul mají.
      Terouš   | 08.02.2012 10:35:39
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      brácha má tituly před i za jménem. Používá je jen v práci nebo v zahraničí. Setkala jsem se i s lidma co jsou ing. a nemaj na to, ale jsou za to hrdí. Titul ing. třeba maj hodně vojáci a teď berou i výsluhy.
      Stáňa   | 08.02.2012 10:50:21
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Myslim, ze spolecnost ovlivnena je. Vidim to pri styku  s lekari a urady. Sama se titulem nechlubim, v obcance ho ale mam a kvuli ruzne preziravosti jsem si ho dala i na karticku pojistence  Samozrejme ho mam v zivotopise a smlouvach.
      Muj tata ho nikdy nepouzival a je az prehnane skromny v tomto smeru. Manzel to same.
      Nelibi se mi tituly na svatebnich oznamenich  , na parte a na schrankach a jmenovkach na bytech. Vedle nas se ted pristehovali dva mladi, nic extra a ten kluk si dal cedulku Bc. ve zlate      Jedna sousedka na schrance mela jmeno vedle sveho pritele a ted to prepsali, k ni pribylo Bc. Ja nevim, ale za me neeee   
      Bea-Matyas   | 08.02.2012 11:19:18
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        Jé naši sousedi též mají zlatou jmenovku na dveřích vlastně dvě ing Petr bla blá a pod ním ing Sona bla bla.My nemáme nic,aby k nám nikdo nelezl.
        Honafa   | 08.02.2012 11:55:04
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        U nás ho mají na schránce skoro všichni, kromě nás a normální sousedce nad námi. Naštěstí teda na zvonku to není, to už bych si asi učůrla smíchy to vidět.
        luciasek84   | 08.02.2012 14:34:36
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          Tý jo.... to jste nějaký elitní vysokoškolský barák, ne?      
          Terouš   | 08.02.2012 17:20:09
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            Jo, to jo, kromě jedné rodiny je tu každý vysokoškolák a navíc asi ve 4 rodinách dokonce doktorandi   Nějak se to sešlo, také jsme se tomu smáli:)
            luciasek84   | 08.02.2012 18:27:40
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            My máme bývalý policejní barák.Zustalo tu jen pár starých kusu a ti jsou ožralci.
            Honafa   | 08.02.2012 18:53:46
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      K titulu mám dobrou historku, pro mě trapas :-D
      Bylo mi 16 a žádala jsem o brigádu, byla jsem na osobním oddělení a vyplňovala formulář a tam bylo napsáno okýnko titul. Já nevěděla co tam mám napsat, tak jsem se té paní zeptala-"titul to je jako slečna?" Přála bych vám vidět ten její pohled. Jen mi řekla, že to nemám vyplňovat a raději to dál nekomentovala :-D
      foREVer   | 08.02.2012 11:52:13
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
                já to taky nikdy nechápala, co to znamená, ale naštěstí jsem byla vždycky dostatečně zakřiknutá na to, abych měla odvahu se ještě na něco takového zeptat          
        Gastrica   | 08.02.2012 12:34:02
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        ty jsi číslo     
        lucie73   | 08.02.2012 23:20:10
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Vzdy jsem to zavrhovala, krome prace samozrejme. Pak jsem se jednou prorekla u doktora (diplom byl jeste mokry a ja pysna) a jen jsem zirala, co to s jeho chovanim udelalo! Moralne je to urcite spatny, ke vsem by mel byt stejny pristup, ale v realu to tak neni. Takze ano, svuj tezce vydreny titul pouzivam tam, kde citim, ze je na druhe strane nekdo, kdo by na to mohl reflektovat.

      Jinak se ale nepodepisuji ing, ani nepredstavuji, na pozvanku si to nedam, ani jinak neexhibuju ;-)

      Nedavno me rozesmal taxikar veselymi historkami o klientech, ze se mu jeden pri objednavani pravidelne hlasi jako inzenyr Strnad :-)
      Terča80   | 08.02.2012 11:59:57
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        manželův strýc se při každé návštěvě nejmíň 3x pochlubí, že je plukovník, to mě vždycky pobaví. Už jsem si říkala, že mu místo křestním jménem začnu říkat pane plukovníku   a ještě jsme tu měli na návštěvě paní doktorku, anestezioložku, no skoro se se mnou nebavila, měla jsem starý tričko pokapaný od barvy z natírání. Pak mi zdůraznila, že dělá v Praze v nemocnici. Celou dobu pohrdavý úsměv nad mou prostotou... a já jsem se v duchu pěkně bavila  
        hopik   | 08.02.2012 12:55:25
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      A ono je čím se chlubit? Já osobně jsem "jen" Bc. Jsem na to pyšná - první člověk z rodiny, kt. vůbec kdy na VŠ chodil. Ale nepoužívám ho. Spíše zjišťuji, že titul je na přítěž - např. teď hledám práci (už rok a půl). Titul v hledání práce je stejná přítěž jako malé dítě   Dokonce už znám lidi, kt. se za vzdělání stydí a v životopise jej radši ani neuvádí.
      opicka   | 08.02.2012 13:06:28
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        v tomhle mám stejnou zkušenost. Do mojí první a zatím poslední (  ) práce mě vzali proto, že jsem neměla žádnej titul. A vlastně pořád nemám. Tenkrát jsem to ale nevěděla, že mě vzali z tohoto důvodu, to jsem se dozvěděla až, když jsem z práce odcházela na mateřskou a oni za mě sháněli náhradu. Tenkrát se řešily ty životopisy a dělal se takovej první výběr a hned se vyházeli všichni, co měli titul nebo víc titulů, co uměli tři jazyky apod. Prostě ti, co byli podle všeho moc chytří. A brali se takoví ti normální, s maturitou, co umí anglicky, maximálně trochu polsky nebo rusky, protože ti "nemají ambice" odejít za lepším a ty prachy, co jim firma nabídne, jim budou bohatě stačit. Vysokoškolákovi se třema titulama a pěti jazykama by 16tis. hrubýho nestačilo a tu práci by bral jenom z nouze :)
        Gastrica   | 08.02.2012 13:26:55
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      takova hnusna historka od doktora:
      Vysly nam spatne triple testy, tak jsme sli ke geneticce na konzultaci. Pani velmi prezirava, mluvila s nami jako s pitomcama. Pak se ptala, kde delam, ja, ze na vyzkumaku. Ona: "To tam delate NEJAKOU laborantku?" Ja, ze ne, ze tam jsem jako vedecky pracovik. jeji chovani se zmenilo behem minuty, vsechno pekne vysvetlila, no FUJ.

      Jinak titul nepouzivam, i kdyz segra rika, ze bych mela, ze by se pak spoustu veci hybalo lepsi, treba prijeti Marusky do skolky a tak. Ale ja to nemam ani v obcance, bych si pripadala jak namachrovanej blb, kdybych ho pouzivala nejak zbytecne.
      zajic   | 08.02.2012 13:31:59
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Používání titulů
        přijetí do školky, myslíš?? kdyby to mělo ňákou váhu, tak nám do tý žádosti tituly připíšu      jak jde o přijetí do školky, jde imidž stranou 
        zuzka83   | 08.02.2012 13:35:41
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          Ja si to nemyslim, segra jo.
          Jako mozna, zde kdyby rozhodovali mezi Maruskou a nejakym ditetem podivnych rodicu, tak ten titul muze pomoct, ale my se nedostaneme ani k tomu, aby se o nas uvazovalo. Proste decko z dediny, ktere neni predskolak, ma smulicku.
          zajic   | 08.02.2012 14:03:50
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          I ředitelka školky je taky člověk a nikdy neví,kdy bude potřebovat doktora,specialistu a nebo právníka.Takové děti mají jasně přednost.U zajícu bych ještě tučně uvedla,že je tatínek IT.To ji vemou rovnou i Aničku.
          Taky berou přednostně děti instalateru a zedníku.
          To bylo už za komunistu a není to jiné ani dnes.
          Honafa   | 08.02.2012 14:10:35
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Používání titulů
            na povolání tam nemáme kolonku  no, v našem případě teda asi neva, já nejsu nic a otec je ředitel továrny, buržoust 
            zuzka83   | 08.02.2012 14:15:18
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Používání titulů
              Proto dnes ten titul.A zedníci by měli jít k zápisu v moterkách,aby bylo jasno a služebním autem.
              My jsme taky buržousti.Já panička doma a Martin technicky ředitel elektrárný v africe.Ty,jo.My to raději nikde neříkame,u dětí to je spíše na škodu.
              Honafa   | 08.02.2012 14:19:52
              Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Používání titulů
          Cha! Pokud tomu tak je, plánuju si sehnat zlatou gelovou propisku kterou se míním podepsat :DDD
          luciasek84   | 08.02.2012 14:36:37
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      mám sice jen Bc., ale je to v dnešní době moc "malej" titul  Tak se s ním aspoň podepisuju v oficiálních dopisech a mailech. Mohla jsem být Mgr., ale nedostatečná motivace mi to nedovolila. Třeba můj taťka je inženýr a je na to děsně pyšnej. A pořád se s tím všude ohání.
      danicka84   | 08.02.2012 14:10:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Titul nemám, tak nemám co používat. Ale všeobecně nemám ráda když ho někdo používá v případech kdy se to nehodí- běžný život. NA úřadech to není asi na škodu. Taktéž nemám ráda když někdo podlézá a tituluje někoho titulem který už třeba nemá či nepoužívá v běžném životě. Bohužel to den co den mám v práci, hlavně u starší generace.
      Ady.S   | 08.02.2012 18:31:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      moje sestra od té doby, co vyštudovala dvě výšky, se zásadně podepisuje plným titulem i pod email mamce nebo mně. Takže tak.
      Já mám jen titul Miss Dudy, a nijak na něm nelpím. Zejména né v úřední dokumentaci 
      helenice   | 08.02.2012 20:01:46
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      jelikož jsem se vždycky učila ,,dobře,,      tak žádný titul nemám, ale naopak si myslím, že vy všechny, co ho máte, buďte na něj pyšné a nebuďte příliš skromné, svědčí to o vaší jednak chytrosti a jednak cílevědomosti a touhy něco vědět a umět.A nakonec to i s velkou slávou dostudovat. To je náhodou super. A neříkejte že jste tehdy neskákaly metr vysoko, že máte diplom !!!!

      Nevadí mi když se mi někdo podepíše s titulem, vadí mi když se takový člověk neumí bavit i s námi ,,blbšími,,normálně a povyšuje se. To pak u mě není Mgr. ale Magor !!!
      lucie73   | 08.02.2012 23:28:23
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Používání titulů
      Nadužívání titulu je podle mě nesmysl. V životopise se takový PhD - http://www.ligsuniversity.cz/titul-phd/ - rozhodně skvěle vyjímá, tam je jeho uvedení takřka nutností, ale že bych musela lpět na tom, aby o mém titulu každý věděl, nedejbože mě jím oslovoval, to rozhodně ne.
      JohankaDl   | 19.10.2015 19:19:46
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 22)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×