Inzerce
Inzerce
Inzerce

Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie? - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 1).

  • Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
    Přečtěte si, srovnání různých způsobů výroby elektrické energie od Ing. Martina Žáčka manžela Medox: http://www.babyonline.cz/diskuzni-klub/baby-aktualne?site=1272&id=671886#record671886
    Jaký typ elektrárny je vám nejsympatičtější? Máte vlastní elektrárnu? Vadí vám fotovoltaika (solární panely) obecně nebo jen ta velká pole a instalace např. na střechách rodinných domů vám nevadí? Zdají se vám větrníky hlučné? Žijete poblíž nějaké elektrárny?
    Baby on line   | 19.07.2011 06:25:03 | Reakcí: 23, poslední: 20.07.2011 22:08:50
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      preferuji jaderne,solarni,vetrne,vodni ,jen ne uhelne...nebojim se zadne,nevadi mi ani pole skel,a vetrniky nevimjak jsou hlucne...
      Liberte   | 19.07.2011 06:37:45
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
        snad se tu zase nepoškorpíme  jen doplnim že pan inženýr se tak rozohnil v diskuzi, že trochu nadnesl počet jaderných elektrren ve světě o pár tisícovek    tak jen ať máme faktická data ujasněna 
      Jinak já se jaderné energie nebojím. Solární panely mi nevadí, ale hluk větrníku jsem slyšela a žít bych u toho nechtěla. Po tom co vím od martina tak fandím spíš jaderné energii a uhelné nééé.
      medox   | 19.07.2011 07:28:19
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      budu hnusná, budu sobec. Je mi vcelku šumák, z čeho je energie. Zajímá mne jen cena a aby když potřebuju elektriku, aby fungovala. Fotovoltaické lány by mi nevadily ani na zahradě, za nějaký čas bych si zvykla, i na jednotvárný výhled. Za ty prachy by mi to stálo. Koneckonců se možu výhledem kochat z jiného okna  Větrník je hodně hlasitý, ale když si lidi dokáží zvyknout na rychlíky a vlaky kousek od oken, tak bych si zvykla i na toto. Jadernou začnu řešit, až se nějaká bude stavět v mém okolí. A škodliviny z uhelné? Myslím, že kdyby došlo na lámání chleba,i ostatním by přestalo vadit, hlavně když by ta elektřina fungovala. Nejen kvůli tomu, až by nějaká atomovka buchla, ale i případě, že jinak by elektriku neměli, jen z té uhelné. Ty první diskuse jsem se zdržela, ted jsem si to vynahradila.
      helenice   | 19.07.2011 07:41:01
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
           
        moninif   | 19.07.2011 07:46:17
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
        Souhlasím s Helčou. Jen musím říct, že mi teda vadí ty soláry, je to všude, mohlo tam být pole s pšenicí nebo něčím jiným, případně se tam mohli stavět obytné domy.
        angieblack   | 19.07.2011 09:42:17
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
          souhlasim, vesmes je mi jedno z ceho nebo odkud ta energie jde. Lany solarnich panelu me ale derou, nelibi se mi, da se rict ze i hnusi. Pokud to ma nekdo na baraku, tak ok, ale kdyz je to na nekolika hektarech tak je to hruza... Vetrny se mi libej, ale je fakt ze u nich nebydlim, ale bydlim kousek od trate a taky jsem si zvykla (presne jak pise Hela).
          chezzie   | 19.07.2011 09:47:33
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      Vzhledem k blízkosti Temelína preferuju jadernou energii.Klidně by za mě mohlo být i více JE v republice.Nebojím se jí.
      Stejně jak píše Helenice,důležitá je cena.Ale ta mi přijde poslední dobou nehorázně vysoká a přitom jí všichni denně potřebujeme.Vůbec si nedovedu představit,kam až může cena energie narůst.Ale to je na jinou diskuzi
      tygřímáma   | 19.07.2011 07:48:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      Jadernou energii neschvaluji a to z jediného důvodu, že stále nikdo nevymyslel co s jaderným odpadem. Vím, že pod zem, ale tohle mi normální nejpřijde, nechat tady něco po sobě co září dalších xlet a doufat, že další generace si s tím poradí... Navíc riziko, že se něco posere a odnesem to všichni tady je, a jedno jesli ji mám za uchem nebo 100km daleko... Uhelná elektrárna je taky svinstvo, ale riziko tam vidím pořád menší... Fotovolaické pole jsou hnus, pár panelů na střeše domů mi nevadí, větrníky sice hučí, ale ty co jsem viděla byli dost daleko od obydlí aby způsobovaly hluk. Ale jsem pro tak tři až pět a stačí, né větrná pole... Vodní elektrárna fajn, ale u nás minimální využití...
      moninif   | 19.07.2011 07:55:07
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
        Vodní elektrárny jsou v ČR na každém rohu. Skoro u každ větší fabriky u vody a prostě všude. Martin právě dělal hlavně vodní elektrárny a je jich tu jak nakakáno :)
        medox   | 19.07.2011 16:22:31
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
        Vodní elektrárny jsou v ČR na každém rohu. Skoro u každ větší fabriky u vody a prostě všude. Martin právě dělal hlavně vodní elektrárny a je jich tu jak nakakáno :)
        medox   | 19.07.2011 16:22:41
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
        Na úvod bych ráda upozornila, že jsem energetický laik, ale logika věci mně říká, že jaderné palivo se těží také ze země, tak tam již muselo být, proč by tedy nemohlo jít zpět poněkud vyhořelé a možná méně nebezpečné?
        Calamity J.   | 19.07.2011 17:13:21
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
          ropa se taky těží ze země a zrovna moc mírumilovná k přírodě není. On ten uran se přece jenom se tuším zpracovává...
          moninif   | 20.07.2011 22:08:50
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      Jo a ještě, měla jsem žít poblíž jedné jaderné elektrárny, plány ještě socialistické, takže to možná vidím trochu jinak...
      moninif   | 19.07.2011 07:57:15
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      Jako malá jsem se bála, že Temelín bouchne.  Teď jsem spíš pro alternativní zdroje (voda, vítr, slunce), ale je mi jasné, že samo o sobě by to asi nestačilo. Když si mám vybrat mezi jadernou a uhelnou elektrárnou tak volím jadernou. Akorát se bojím toho, že bydlím téměř nad ohromným ložiskem uranu a bojím se toho, že to nakonec fakt začnou těžit. Takže bych preferovala uran nakupovat v zahraničí. Jinak se mi líbí taková představa kdy je baráček postaven tak, aby dokázal využívat právě slunce (kolektory na střeše třeba na ohřev vody) a pod. Fotovoltaické elektrárny se mi vzhledově nelíbí (a tuplem, když vzniknou třeba na úrodném poli, to mi připadá jako nesmysl, chápu ještě nějaké prostory, které jinak využít nejdou). Větrníky se mi docela líbí, jak jsou hlučné nevím protože jsem u žádného blízko nebyla. My měli doma za domem vedení vysokého napětí a to bylo taky hlučné jak to bzučelo. Člověku takové stavby začnou vadit hlavně, když mají vyrůst v jejich blízkosti, to je jasný, i když zvyknout si dá asi na vše. Tak asi tak.  
      corelia   | 19.07.2011 07:58:18
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
        Jako malá si se bála, že Temelín bouchne? Vždyť ho do provozu uváděli v roce 2000, to už si zas tak malá bejt nemohla, ne? :)) Nebo si se bála, že bouchne už kdy ho stavěli?
        nadule1   | 19.07.2011 09:14:48
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
          no když ho uváděli do provozu to už jsem byla docela velká   (to mi bylo 19), ale bála jsem se jako malá, když se stavěl tak jsem se toho prostě bála....to jsem asi v té době nevěděla, že se teprve staví... 
          corelia   | 19.07.2011 09:39:54
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
            a víš že se ti nedivím   jak vidím to české stavebnictví, tak si myslím, že bychom se měli bát všichni  
            moninif   | 19.07.2011 15:07:06
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
              já budu doufat, že na tomhle si dali záležet :-)
              corelia   | 19.07.2011 15:10:23
              Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
          uplne klidne mohl bouchnout treba Cernobyl...
          zajic   | 19.07.2011 13:16:17
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
            No to klidně jo... ale ona psala Temelín... kdyby napsala jaderná elektrárna, tak mlčím :)))
            nadule1   | 19.07.2011 13:29:34
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
            no ten bouchnul když jsem už byla na světě, ale nijak si na to nepamatuju... ale je možné že kvůli tomu jsem se pak bála toho Temelína...
            corelia   | 19.07.2011 13:29:45
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      Ty,jo téma takové odborné,až jsem se lekla.
      Co dodat-elektrárny mě živý a díky nim já mužu vest zahalčívý život.Martin je jeden z těch díky němuž fungují.A od něho vím jak by to bylo horší.Hold ,když lidi chtěji energii,někde se vzít musí.Alternatvní zdroje jsou na prd a jsou strašně drahé.A jsou horší zdroje nebezpečí a značištění.Taková ropa.Taky-většina eletráren není kvuli lidem,aby svítili,ale kvuli tomu ,aby se těžila ropa,nebo fungovali prumyslové podniky.Elektřina do domácností je jen zlomek.
      Honafa   | 19.07.2011 09:27:01
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Bojíte se jaderné energie? Preferujete raději uhelné elektrárny nebo využívání obnovitelných zdrojů energie?
      6ádnou nepreferuju, ale nelíbilo by se mi bydlet vedle uhelné kvůli splodinám. JE se nebojím, věřím stále že je to bezečná výroba i na občasné nehody. U fotovoltaiky mě vedí jediné a to cena, za kterou si někteří pěkně namastí nehorázně kapsy. Víc než velké pole se mu líbí na domech a střechách. Větrníky se mi naopak líbí. Bydlím poblíž přečerpávací elektrárny Dlouhé stráně a tato stavba se mi moc líbí a po té co kepoc zarostl si nedovedu představit že by tam nebyla.
      Ady.S   | 19.07.2011 20:57:59
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×