Inzerce
Inzerce
Inzerce

Právě jsem utrpěla největší šok svého života! - diskuze

  • Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
    Richard se letos hlásil na gympl. Byly tam 2 kolonky, pro 2 gymply, tak jsem jako první přihlásila ten, který máme blíže než základku, a pak další na trase. Shodou náhod se jedná o 2 nejprestižnější gymply v Brně, nejen v počtu přijatých absolventů, ale ten bližší dokonce vyprodukoval v posledních pár letech 3 výherce soutěže České hlavičky.
    S tím vzdálenějším - matematickým jsme vůbec nepočítali, bylo tam 30 bodů za jakési matematické soutěže, které jsme neabsolvovali. A jak to dopadlo? Včera jsem zjistila, že se dostal na ten matematický, což bylo celkem překvapením. Ale ten opravdový šok nastal dnes, kdy vyvěšovali výsledky na našem favoritním gymnáziu. Koukám na to od začátku a hned v úvodu se zarazím. Kód Richarda byl u 5. místa, hlásilo se 311 dětí. To ovšem nebylo všechno. Dalším překvápkem byly samotné výsledky testů. Psali jeden týden celostátní Č a M a jeden vlastní testy gymnázia Č a M. Za jejich matiku test měl plný počet bodů, za češtinu 27,75 ze 30. V celostátních v matice skončil mezi 4 % nejlepšími a v češtině mezi 9 %. Holky, když jsem přišla k paní, která vydávala rozhodnutí, než jsem papír převzala, ještě jsem se 2x zeptala, zda je to skutečně on :-). Následně jsem se to bála napsat manželovi, aby z toho nedostal infarkt...
    Pro pobavení přikládám jeho reakci: "Cože pátý?!?! Dostal se teda??"
    A proč jsme v šoku? Je to dítě, kterému nikdo nedával šanci. Zcela vážně se nás loni ve škole ptali: „Vy jej chcete dát na gymnázium?" Díky reakcím školy a okolí i jeho nezvladatelnosti, kterou denně zažíváme doma s jeho hyperaktivitou, jsme zcela zákonitě i my byli nedůvěřiví...
    Jdu to rozdýchat. Moc děkuji všem, kteří na nás mysleli, určitě se to na tom výsledku podepsalo. Ač budou mnozí říkat, že je to díky 3měsíční přípravě pedagogicky založené matky, matka říká: "Je to zázrak!" Ale také nový začátek tvrdé práce.
    Jsem ráda, že mě Ríša k tomu přiměl, udělal za ty 3 měsíce příprav obrovský pokrok.
    Má to ovšem jedno negativum. Když jsem mu tvrdila, že po těch přijímačkách se již nebude muset vůbec do konce roku učit ani češtinu, ani matiku, přeložil si to po svém, tedy? Že už nebude muset dělat vůbec nic :-). A já jej již druhý den vyvádím z omylu  .
    Calamity J.   | 28.04.2015 15:34:35 | Reakcí: 51, poslední: 29.04.2015 20:59:02
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      Moc gratuluju!!!     
      Já mám s učitelkami stejnou zkušenost a začalo to už když jsem dala kluky do školy bez odkladu a Kája se taky dostal na gympl, i když s těmi podmínkami u vás se to srovnávat nedá.
      Každopádně je to hodně o té domácí přípravě - díky soustavné cílené přípravě na něco se i tyhle dle učitelek "nuly" dostanou k tomu, že dospějí a zafungují paradoxně právě o to lépe, že byli podceňováni.
      A Ríšovi fakt na nějaký den povol, protože toho na ně bylo hodně - na Kájovi to bylo jasně vidět, takže jsem ho i poslala na relaxační víkend k prarodičům bez bratra       - což náležitě ocenil.
      Sunny   | 28.04.2015 16:02:58
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Věruš, děkuji moc. Stran podmínek je to tady opravdu drsné, ale je to blízko :-). Ríšův spolužák se dostal do Tišnova na gympl s 30 body češtiny a matiky z Cermatu, za toto by měl na tom našem 0 bodů. Přepočítávali výsledky celostátních (x-30):2. Je fajn, že si rodiče podle náročnosti, pokud je ochotno dítě cestovat, mohou mezi gymply vybrat.

        Základní školství komentovat raději nebudu. Jestli jsem jej za ty 3 měsíce něčemu naučila, tak logickému myšlení, které nezískal v lavici za 5 let. Když dostal před rokem příklad, který v životě neviděl, hroutil se. Před 3 měsíci jsem jej uvedla do reality, že každý příklad, který tam bude, bude nový. Když si začne psát zadání, nakreslí si to, vypočte vše. Tak to také bylo. Kámen úrazu byl, že jsem mu to o tom zadání a kreslení musela stále připomínat :-). Teď ke konci příklady počítal způsobem, že jsem to nestíhala opravovat a hledat další :-). Dokonce jsme v Klausově matematice objevili u jednoho příkladu více řešení, než uváděl autor, měl tedy nekompletní výsledek - to by byly body dolů  , u jednoho Ríša našel jednodušší řešení.
        Calamity J.   | 28.04.2015 16:40:16
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          Máme to stejně a upřímně řečeno, i kdyby se na ten gympl nedostali, tak tohle rozšíření pohledu na věc na tu námahu stojí.
          Slovní úlohy jsou jasné a u nás to je ještě hodně znát na porozumění čtenému textu  
          Sunny   | 28.04.2015 18:07:39
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
            Přesně, u nás také.
            Co hrálo roli, tak ten gympl je opravdu kvalitní s nesmírně lidským a civilním vedením a profesorským sborem, kde mimo jiné známkám odpovídá úroveň vzdělání žáka :-).
            Calamity J.   | 28.04.2015 18:23:31
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      gratuluji..a je mi naprosto jasne jak vzal to o uceni        ja uz skoro dobre zvladam vazeni slov...neb je to u nas prave podobne ..      uzij si zbytek skoly 
      Liberte   | 28.04.2015 16:42:54
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      Moc moc gratuluji       
      Zuzbr   | 28.04.2015 16:48:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      Janinko ,přijmi velkou gratulaci Tobě ,ale hlavně Ríšovi a do let další STRAŠNOU DÁVKU TRPĚLIVOSTI A TRPĚLIVOSTI a trpělivosti..... :?-D
      sandina   | 28.04.2015 18:23:23
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      tak to gratuluji   Jen takový dotaz, a on sám chtěl, a bavilo se ho učit? Já totiž tady s tím učením s dítětem mám trochu problém... Pokud má zájem, tak ano, ale jinak nevím zda budu mít nějakou osobní ambici aby to dítě něco umělo... Zvlášť když vidím jak to v našem státě chodí...
      moninif   | 28.04.2015 20:06:09
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Já třeba s Kájou těžce makám každý den, protože potřebuje na všechno víc času. Na gympl ale chtěl on sám a když už se přihlásil, trvala jsem na tom, že se bude připravovat - i když to bylo kolikrát na budku.
        A k osobním ambicím: oba rodiče máme VŠ a díky tomu děláme práci, která nás baví a dobře živí. Díky vzdělání si můžu vybírat, co budu dělat. Takže své děti odmalička vedu k píli, protože jsem přesvědčená o tom, že to smysl má. Nakonec, když to tady bude ještě horší, nemusí tu zůstávat - ale k uplatnění ve světě to vzdělání prostě mít musí.
        Sunny   | 29.04.2015 08:29:21
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          no teda nevím, jestli v našem státě zrovna úroveň vzdělání nějak určuje co člověk bude dělat... Nějak mám pocit, že máme moc vysokoškoláků co nic neumí, ale to už je jiná diskuze... Taky jsem původně chtěla ať dítě má gympl, ale dneska si s tím až tak jistá nejsem... Ale já mám hafo času, a do té doby se to snad nějak vyvrbí, nebo zasáhne tatínek :-) ten na rozdíl ode mě ambice má :-)
          moninif   | 29.04.2015 10:33:08
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Mončo, děkuji moc. Na gympl sám chtěl a dokonce se sám připravoval :-). Pouze jsem zpočátku organizovala. Vůbec bych tomu nevěřila, už tímto mě hodně překvapil, že byl schopen sám pracovat. Koupila jsem mu nějakou sadu testů na počítači, která opakuje veškeré učivo, vždy udělal odpoledne M, Č, OSP. Automaticky přišel, zapnul to, seděl u toho (možná i dělal něco jiného :-)), ale dělal si i prinscreeny chyb a ukládal do souborů, přišla jsem, až nahlásil, že skončil - fakt překvapení. Po 2 měsících přípravy začal být hodně vyplý, to už jsme dělali tištěné testy a různé přípravy od Sofi, bylo to k uzoufání, tak jsme mu řekla, že na gympl jít nemusí, že se ty přijímačky dají stále odhlásit, což nechtěl :-). Jsem tomu ráda, protože na vzdělání skutečně záleží, u nás v rodině to byla vždy jedna z čelních hodnot, ale mám na mysli faktické vzdělání, ne formální, kdy má někdo papír z nějaké pochybné VŠ, ale v životě je nepoužitelný.
        Calamity J.   | 29.04.2015 13:13:38
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          Jo uznávám, na vzdělání záleží, ale jen u lidí co opravdu na to vzdělání mají, a využijí to. Tohle se mi nějak z našeho systému vytrácí... Hodně lidí je donuceno studovat jen proto, aby měly papír protože ho úředník vyžaduje, nebo je nutí rodiče aby se měly lépe než oni, což samozřejmě není zárukou...
          Ale u vás, to určitě význam má... To já jsem taková přízemní :-) Uvidíme, třeba tady za pár let taky nadšeně budu psát že se mi dítě dostalo na gympl :-)g
          moninif   | 29.04.2015 14:20:46
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
            Naprosto souhlasím. Mám v živé paměti spolužáky z gymplu, které ambiciózní rodiče natlačili na medinu, aniž by chtěli, samozřejmě po roce skončili. Chtít musí dítě, rodiče podpořit.
            Mončo, vždycky má něco nějaký smysl, i u těch natlačených je to součástí životní zkušenosti.
            Calamity J.   | 29.04.2015 14:44:48
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
              jo s tou životní zkušeností máš pravdu, já tak nějak z vlastní iniciativy vystudovala vyšku, ale k ničemu je teda zatím nemám   Nechápu, proč mě rodiče nechali v omylu, asi si mysleli, že s výškou se budu mít líp :-)
              Titul nikde neuvádím, a když se pak někde prořeknu tak jde vidět, že se lidi diví :-)
              moninif   | 29.04.2015 19:29:09
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
                Co jsi studovala?
                Calamity J.   | 29.04.2015 20:07:05
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
                  mám stavební fakultu, ale pro přípravu staveb to nepotřebuji, tam je důležitá praxe, titul ing u ženské jsem zjistila je spíš na obtíž, neb si myslí něco o vystudované krávě, co tomu nerozumí :-D
                  moninif   | 29.04.2015 20:17:14
                  Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      moc gratuluji!!! Je fakt skvělej! Strašně hezky se to čte, doufám, že se něčeho podobného taky někdy dočkám. Máme doma něco podobnýho, hyperaktivce, vzteklouna, min. týden ve školce nám řekli, jestli už má hyperakt. diagnostikovanou a že by v tom případě měl nárok na asistenta. Tak jsem říkala, že nemáme a že zatím ani nehodláme nechávat ho nějak zkoumat. On má teď zas horší období. Ale jinak mi to tak hrozné nepřijde, nebo už jsem asi zvyklá. Ale jinak je právě docela chytrej, má logické uvažování, zajímá se o dinoše a obecně zvířata, dívá se na dokumenty, spoustu toho zná.
      Tak ještě jednou velká gratulace!
      Myšice   | 28.04.2015 20:22:28
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Moc děkuji :-). Určitě dočkáte, je to ale na rodičích, současná škola bohužel s těmito dětmi neumí pracovat. Nepomůže Ti odhalit talent, to zjistíš až těmito šílenými situacemi, jako je 3měsíční příprava na přijímačky :-). Asistentku měl, ale byl problém ji zajistit, protože Ríša nemá žádný syndrom, pouze projevy. Zkrátka se nevejde do žádné škatulky, jak říkám, má nově identifikovaný syndrom Ríša. :-)
        Hlavně berte všechny rady odborníků - ne všichni jimi jsou - s rezervou. Nám např. v první třídě školní psycholog napsal, že je ke zvážení opustit kroužek klavíru k pololetí, že Ríšu nebaví. Následně Ríša vyhrával soutěže, dostal se až do krajského kola, toto pondělí na koncertě přednesl vlastní jazzovou miniskladbu. Hudebka byla právě tou aktivitou, která jej naučila i díky paní učitelce, ochotné se s ním zabývat, soustředěnosti.
        Calamity J.   | 29.04.2015 13:06:01
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          No právě, my jsme z malého města a nemám tu k těm "odborníkům" důvěru, nechci aby dostal nálepku, jestli mi rozumíš.
          Chodí do soukromé školky s prvky montessori a jsme spokojení, nedovedu si představit, že by chodil do normální školky, on prostě nechce zásadně dělat, co dělají ostatní a v té montessori výuce se ta individualita podporuje, ale i tak tam občas předvede fakt slušné scény.
          Přemýšlela jsem, že by šel i do montessori školy, ale tady nemáme, je to půl hodiny dojíždění, tak nevím, jak bychom to skloubili...
          každopádně jste skvělí, jak jste se mu věnovali.
          Myšice   | 29.04.2015 13:57:47
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
            Děkuji, je to opravdu o hodně času. Vzdala jsem se díky dětem původní kariéry, ale našla si jinou :-). Všechny knížky jsme psali pro naše děti, nejen pro Ríšu, ale i Káju od Sunny, pedagogické kor. a jazyková korektorka měly také stejně staré děti.
            S alternativní školkou jsem měla u Sofi děsivou zkušenost, ale to bylo před 13 lety, tak jsem dala přednost klasice.

            Ve škole jsem ještě coby členka školské rady navrhovala zavedení v ročníku jedné rodiči sponzorované třídy pro takové exoty jako je syn, protože tyto děti v základním školství v počtu 30 skutečně nefungují. Bohužel již při vyslovení nápadu jsem viděla, že se uzavřel v těle pana zástupce a mé členství ve školské radě bylo potichu ukončeno. Nevím, jestli pro přílišnou iniciativu, nebo kvůli Ríšovi :-).
            Calamity J.   | 29.04.2015 14:55:23
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
              My jsme v té školce fakt spokojení, ředitelka je ruska, jsou tam 3 ženský, tak v průměru na 12 dětí, někdy jich je víc, ale víc jak 17 to není a je vidět, že ty děti mají fakt rádi, proto se děsím klasického základního školství. A to máme s manželem oba peďák (ani jeden tedy neučíme) a na škole jsme si vždycky říkali, že tyhle alternativní školy jsou k prdu a naše děti jedině do klasického frontálního vzdělávání, jak člověk změní názory, když se jedná o vlastní děti 
              Myšice   | 29.04.2015 17:21:57
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
                Je to všechno o lidech a podle toho to člověk musí vybírat. Mohla by je naučit paní ředitelka i rusky, to se neztratí :-).
                Calamity J.   | 29.04.2015 18:24:22
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      To se krásně čte, taky gratuluji:)
      Kajdda   | 28.04.2015 21:00:36
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      To je super, moc blahopřeju! Já ty brněnské gymply neznám, není to to GML? Kolegyně mi včera hlásila, že její dcera je dvanáctá. A ten matematický Jaroška? Tam chodil brácha, na češtinu byl docela tupoň :-)
      Kydka   | 29.04.2015 07:29:49
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Katy, moc děkuji. Nevíš, jaké tam měli přijímačky na toho Lercha? Jenom ty centrální, nebo ještě nějaké vlastní?
        Calamity J.   | 29.04.2015 12:52:26
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      to je úžasný! krásný šok!
      ríšovi moc gratuluju!
      zuzka83   | 29.04.2015 10:59:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      moc gratuluji, máš prostě chytrého kluka doma a to že je hyperaktivní? To byla většina géniů    

      já si i myslím, že mu styl učení na gymplu bude vyhovovat více než na základce  
      Courtney   | 29.04.2015 12:29:24
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Děkuji Luci, ano má skutečně poruchu chování :-). U Velkého třesku jsme se vždy smáli, že se jdeme kouknout na Ríšu, ale geniální jako Sheldon není, díky tomu není až tak ulítlý   . Uvidíme, jak na gymplu.
        Calamity J.   | 29.04.2015 12:49:35
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          Takže má aspergera?
          samickasmladyma   | 29.04.2015 13:50:36
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
            Ne, není diagnostikován, vždy uvádějí, že má projevy. Nejčastěji má projevy ADHD - hyperaktivita, někdy přihodí i další :-). Beru to značně z nadhledu. Kdyby diagnostikovali za nás, tak bych řekla, že by se i na mně, bezproblémové žačce, miláčkovi všech učitelů, řádně vyřádili.
            Nejvíce mě pobavilo, jak se mě v nemocnici udiveně ptala jedna paní dr. psychologie, s tou si mimochodem velmi notuji, moudrá žena, jak jsme přišli na toho aspergera :-). Tak jsem se zasmála a řekla jí, že to není náš nápad, jako první podezření nastřelil školní psycholog (on tedy nastřelil rovnou 3, asi aby se aspoň do některé trefil :-) a od té doby to všichni po něm opisují :-))).
            Osobně bych nedala ruku do ohně ani za tu hyperaktivitu, např. u té trojice testů na PC vydržel Richard i 2 a půl hodiny. A klavír, ten jsem na rozdíl od něj jako dítě vůbec neuseděla.
            Calamity J.   | 29.04.2015 15:06:14
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
              Hele já jak se zajímám, nebo teda už taky moc ne. Ale ze začátku jak jsem hltala články o těhle poruchách abych se něco dozvěděla. Tak jsem na sebe celkem bez nějákého přemáhání naroubovala asi 4 psychiatrické diagnosy  
              Já už ted i když Toník diagnostikovaný je, tak to beru poněkud z nadhledem. Spíš jako je jiný, má své specifika a k tomu se tak ve výchově musí přistupovat apod. Ale už si nestýskám že mám autistu. Protože mimo těch divností komplikujících, má zase plno předností co třeba u jiných dětí nevídám a líbí se mi to na něm 
              samickasmladyma   | 29.04.2015 15:18:08
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      Ted čtu teprve toto.
      Jsem něják překoukla že máte před příjmačkama.
      Ještě jednou gratuluju. Mám radost. Musíš být šíleně hrdá.
      A taky mě to upřímě řečeno trochu vytrhává z pocitu, že i děcko co má trošku potíže s chováním nemusí skončit jako kopač příkopů 
      Je ale na tom obrovská práce vás všech. Pokud by se mu nikdo nevěnoval i ten největší talent by zakrněl. Jéé musíš být šíleně hrdá.
      samickasmladyma   | 29.04.2015 13:49:59
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        :-) děkuji, hrdá?, nevím. Mám teď radost, i za něj, to ano, že to vyšlo, že ta dřina stála za to, ale protože s Ríšou je to vabank, tak si tu radost musíme rychle užít, než to zase spadne :-).
        Spousta lidí mně říkala, že to musí být zadostiučinění, ale vůbec to tak necítím. Ani nemám potřebu nikomu říkat: "Vidíte!" protože je otázka, co uvidíme od září :-). Hlavně vím, že je to s Ríšou náročné, tak se nedivím, že není ve společnosti ochota se s takovými lidmi mazat. Chápu i rodiče, kteří nad takovými dětmi zlomili hůl a nechali je padnout.
        Calamity J.   | 29.04.2015 15:14:58
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          JJ taky je chápu. Spíš asi proto že je to hodně vyčerpávající a někdo nemá prostě už tu sílu. Ale právě asi proto obdivuju, ty co to dají. Já pořád osciluju někde uprostřed. Asi se tak moc nesnažím jak bych mohla, ale ještě ho padnout nenechávám  (ještě aby jo).
          Každopádně jsme se včera měli učit mládátka zvířátek, což je věc co do něj učím od mala, ale ted to mají fakt za domácí úkol a už jako že je klisna, hřebec a hříbě a tak, a už jsem po hodině kdy hříbě bylo pořád prase neměla nervy a nechala jsem toho 
          samickasmladyma   | 29.04.2015 15:20:44
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
            Baru, já si myslám, že Toník ví, jak to je.Má uši a slyšíto, takže si myslím, že i když do něj hučíš a vykládáš mu to, tak si to zapamatuje a bude to vědět.
            Zuzbr   | 29.04.2015 15:25:03
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
          nedopsala jsem to...a právě se bojím že když vzdám učení zvířátek, že třeba u násobení nebo vyjmenovaných slov mu nepomůžu tak jak bude potřebovat....no uvidíme.

          ps. u psaní o egyptu už jsou nějáké detaily jak jsi si přála   
          samickasmladyma   | 29.04.2015 15:22:55
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
      Obrovská gratulace Ríšovi k úspěchu a Tobě k pevným nervům.   
      tygřímáma   | 29.04.2015 18:39:38
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Právě jsem utrpěla největší šok svého života!
        Děkuji moc, Aničko, na těch nervech musím ještě zapracovat, ať se nenechám tak snadno vytočit :-).
        Calamity J.   | 29.04.2015 20:05:46
        Reagovat | URL příspěvku

Téma: Co na to říkáte? Přečetli/y jste? Vaše příhody. Co už bych nepřežil/a? (strana 934)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×