Mateřská dovolená - PPM

  1. Co je to mateřská dovolená a kdy se na ni nastupuje?
  2. Kdo rozhoduje o datu nástupu na mateřskou dovolenou?
  3. Jakou finanční částku budu během mateřské dovolené pobírat?
  4. Peněžitou pomoc v mateřství (PPM) dostanu vždy, nebo jsou výjimky?
  5. Kdo mateřskou vyplácí? Kde se o ni žádá?
  6. Po mateřské dovolené následuje "dovolená" rodičovská. Je nutné o rodičovský příspěvek požádat, nebo je vyplácen automaticky? Kde se žádá?
  7. Když pobírám rodičovskou a čekám další dítě, mám nárok opět na mateřskou, nebo rovnou po porodu mně začnou vyplácet rodičovský příspěvek na nově narozené dítě?
  8. Jak je to s mateřskou u studentek? Platí škola, nebo nastupuji rovnou na rodičovskou dovolenou?
  9. Kdy si mohu vybrat zbývající dovolenou a má nějaký vliv na RP?
  10. Mám v souvislosti s porodem a péčí o dítě nárok ještě na nějaké další sociální dávky?
  11. Vyřízení mateřské dovolené krok za krokem
  12. Vaše dotazy

1. Co je to mateřská dovolená a kdy se na ni nastupuje?

Mateřská dovolená souvisí s porodem a péčí o narozené dítě a trvá 28 týdnů. Narodily-li se dvě a více dětí, trvá 37 týdnů.

Mateřskou dovolenou nastupuje těhotná žena 6 – 8 týdnů před termínem porodu. Nastane-li porod dříve, než určil lékař a žena (zaměstnankyně) tak vyčerpá méně než 6 týdnů mateřské dovolené, náleží jí mateřská dovolená ode dne jejího nástupu až do uplynutí 28 týdnů. Ale, vyčerpá-li zaměstnankyně z mateřské dovolené méně než 6 týdnů z jiného důvodu, náleží jí mateřská dovolená ode dne porodu pouze do uplynutí 22 týdnů (v případě narození dvou a více dětí 37 týdnů).

Zaměstnankyni, jíž se narodilo mrtvé dítě, náleží mateřská dovolená po dobu 14 týdnů.

Mateřská dovolená nesmí být v souvislosti s porodem kratší než 14 týdnů. V žádném případě nemůže končit ani být přerušena před uplynutím 6 týdnů ode dne porodu.

2. Kdo rozhoduje o datu nástupu na mateřskou dovolenou?

O datu nástupu na mateřskou dovolenou rozhoduje gynekolog podle stanoveného termínu porodu. Toto datum musí spadat do období 6 až 8 týdnů před termínem porodu.
Formulář o nástupu na mateřskou dovolenou dostane žena od svého gynekologa.

3. Jakou finanční částku budu během mateřské dovolené pobírat?

Jedná se o dávku z nemocenského pojištění, tzv. peněžitou pomoc v mateřství (dále jen PPM). Dalšími dávkami z tohot pojištění jsou nemocenské, ošetřovné a vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství. Pro všechny tyto dávky platí jednotný způsob výpočtu.

Od 1. 6. 2010 se PPM vypočítává jako 70% z denního vyměřovacího základu. OSSZ vyplácí PPM do 30 dnů po doručení všech dokladů potřebných pro uznání nároku na PPM.

Denní vyměřovací základ se upravuje takto:

  • z částky do 791,- se počítá 100%
  • z částky od 791,- do 1186,- se počítá 60%
  • z částky od 1 186,- do 2 371,- se počítá 30%
  • k částce nad 2 371,- se nepřihlíží

Denní vyměřovací základ se zjišťuje tak, že se vyměřovací základ za rozhodné období (většinou předchozích 12 měsíců) dělí počtem kalendářních dnů připadajících na rozhodné období. Nezapočítávají se kalendářní dny nepřítomnosti zaměstnance v práci, za které mu nenáleží mzda, dočasná pracovní neschopnost, v níž náleží náhrada mzdy, nemocenské, PPM nebo ošetřovné.

Maximální výše PPM je 28 890,- / měsíc (30 dnů).

Minimální výše PPM je 7 600,- / měsíc. Vyjde-li PPM nižší, má rodič nárok na doplatek do výše RP, tedy do 7 600,-.

Vznikne-li zaměstnankyni, v době trvání pracovního poměru, nárok na další PPM (do 4 let od první PPM), použije se pro výpočet další PPM denní vyměřovací základ rozhodný pro první PPM, upravený podle právě platných zákonů.

Výši dávek z nemocenského pojištění si můžete vypočíst na kalkulačkách MPSV
http://www.mpsv.cz/cs/4215

4. Peněžitou pomoc v mateřství dostanu vždy, nebo jsou výjimky?

Aby žena měla nárok na PPM, musí splňovat následující podmínky:

  • Je-li zaměstnankyní, musí se před porodem alespoň 270 kalendářních dnů v posledních dvou letech účastnit na nemocenském pojištění (včetně trvání ochranné lhůty a pobírání nemocenského až do začátku šestého týdne před stanoveným dnem porodu). Byla-li jí PPM v zaměstnání přiznána, nesmí v tomto zaměstnání již vykonávat práci.
  • Je-li OSVČ, musí se alespoň 270 dnů, z toho 180 kalendářních dnů v období jednoho roku před porodem účastnit na nemocenském pojištění (zaplatit pojistné). Během PPM nesmí osobně vykonávat samostatnou výdělečnou činnost.

Pokud žena nesplňuje oněch 270 dnů placení nemocenského pojištění, ale nemocenské pojištění si platila kratší dobu, má nárok na nemocenskou dávku 6 týdnů před a 6 týdnů po porodu.

Nárok na PPM má i otec dítěte, a to od 7. týdne po narození dítěte. Otec může o PPM žádat na základě písemné dohody s matkou, ve které se ona sama vzdává nároku na pobírání PPM.

V péči o dítě - i v pobírání PPM se mohou rodiče dítěte střídat (od 7. týdne po narození dítěte).

Od ledna 2008 nemají nárok na PPM ženy, které byly před nástupem na MD vedené v evidenci Úřadu práce. Ihned po porodu dostanou Rodičovský příspěvek (viz článek Rodičovská dovolená ) ve výši 7 600,- do 9 měsíců věku dítěte a poté 3 800,- do jeho 4 let.

5. Kdo mateřskou vyplácí? Kde se o ni žádá?

Od 1. 1. 2009 vyplácí nemocenské dávky, tedy i PPM, pouze Okresní správa sociálního zabezpečení. Dávku vyplácí do 1 měsíce po dni doručení žádosti na OSSZ.

Žena OSVČ hlásí nárok na mateřskou dovolenou na příslušné Městské/Okresní správě sociálního zabezpečení, která jí vyplácí dávku dle dosavadní výše pojistného, které si žena platila. Pokud je tato peněžitá pomoc v mateřství nižší než životní minimum, část do životního minima jí dorovnává Odbor státní sociální podpory při Úřadu práce v místě trvalého bydliště. Musí kontaktovat oba úřady, nejdříve Městskou správu soc. zabezpečení, kde jí vystaví potvrzení pro Odbor státní sociální podpory. Pokud si žena neplatila nemocenské pojištění, bude od porodu pobírat přímo rodičovský příspěvek, a to v pomalé čtyřleté variantě.

Pro zaměstnankyně, kterým skončil pracovní poměr v době těhotenství (nezáleží na tom, zda byl na dobu určitou, neurčitou nebo skončil ve zkušební době), platí šestiměsíční ochranná lhůta (180 kalendářních dnů) - mají nárok na nemocenské i PPM. V případě, že zaměstnání trvalo méně než 180 dnů, je ochranná doba stejně dlouhá jako délka trvání zaměstnání.

6. Po mateřské dovolené následuje "dovolená" rodičovská. Je nutné o rodičovský příspěvek požádat, nebo je vyplácen automaticky? Kde se žádá?

O rodičovský příspěvek (RP) si musíte požádat, nejlépe před koncem Mateřské dovolené.
Žádost se podává na Úřad práce – Odbor státní sociální podpory, pod který podle trvalého bydliště spadáte.

V rámci jedné rodiny nelze pobírat současně PPM a RP. Přechodný měsíc (měsíc, ve kterém končí PPM a začíná RP) zákon upravuje tak, že nárok na dávku RP vzniká pouze tehdy, je-li RP (nebo jeho poměrná část v daném měsíci) vyšší než PPM.

7. Když pobírám rodičovskou a čekám další dítě, mám nárok opět na mateřskou, nebo rovnou po porodu mně začnou vyplácet rodičovský příspěvek na nově narozené dítě?

Až Vám lékař vyplní formulář o zahájení mateřské dovolené, odnesete jej opět na OSSZ či zaměstnavateli.

Nárok na PPM poté musíte nahlásit i na příslušném Úřadu práce. Na jeho základě Vám úřad pozastaví výplatu Rodičovského příspěvku – o jeho obnovení požádáte opět před ukončením PPM.

Nárok na PPM nemá ten, kdo jej neměl již při prvním dítěti (popsáno výše).

8. Jak je to s mateřskou u studentek? Platí PPM škola, nebo nastupuji rovnou na rodičovskou dovolenou?

Nový zákon platný od ledna 2009 přinesl v tomto změnu - studentka se již nebere jako osoba nemocensky pojištěná ani pro nárok na PPM.

Ode dne porodu má nárok na Rodičovský příspěvek v 4leté variantě.

Výjimkou jsou studentky, které úspěšně ukončily studium a počátek 6. týdne před stanoveným termínem porodu připadne do 270 dnů od jeho ukončení. V takovém případě se doba studia na střední, vyšší odborné či vysoké škole do doby účasti na nemocenském pojištění započítává.

9. Kdy si mohu vybrat zbývající dovolenou a má nějaký vliv na rodičovský příspěvek (RP)?

Zbývající dovolenou si můžete vybrat před nebo po skončení mateřské dovolené. Obvykle na ni hned navazuje. V tomto případě je dokonce zaměstnavatel povinen žádosti o čerpání dovolené po skončení PPM vyhovět.

Na výši Rodičovského příspěvku nemá výběr (ani proplacení dovolené) žádný vliv. Sice příjem musíte uvést a nechat potvrdit zaměstnavatelem, ale při RD je neomezený přivýdělek, tzn., že částka je jen informativní (pro vypočtení celkového příjmu rodiny).

10. Mám v souvislosti s porodem a péčí o dítě nárok ještě na nějaké další sociální dávky?

V případě, že vaše příjmy nedosahují 2,4násobku životního minima, můžete si požádat o Porodné a Přídavek na dítě.

Ještě existují další sociální dávky, které mohou rodiny využít podle aktuální situace a po poradě s příslušným sociálním úřadem. Jedná se o Sociální příplatek, Příspěvek na bydlení, Dávky pěstounské péče a Pohřebné.

Podle informací dostupných na www.mpsv.cz a www.cssz.cz zpracovala Mgr. Věra Tautová, DiS.

 

11. Vaše dotazy

Nástup na mateřskou dovolenou

Otázka: Zdravotní sestra na gynekologii mně při dotazu na nástup na mateřskou dovolenou tvrdila, že musím nastoupit buď 8 týdnů před termínem porodu, nebo 6 týdnů, ale ne mezi tím, např. 7 týdnů. Ze zákona jsem to tak nepochopila, měla pravdu, nebo se můžu rozhodnout pro dobu mezi 6. - 8. týdnem?

Odpověď: Nástup na mateřskou dovolenou má ze zákona těhotná nárok 6 týdnů před předpokládaným termínem porodu - nejpozději (pokud by nastoupila později, budou se jí mateřské dávky krátit). Nejdříve jí naopak nárok vzniká 8 týdnů před termínem. Jinak může být mateřská dovolená vystavena kdykoliv mezi tímto termínem, je to jen o dohodě se zaměstnavatelem - účetní a těhotnou. Jinak standardně vystavuje ošetřující gynekolog mateřskou dovolenou 6 týdnů před očekávaným termínem porodu.

MUDr. Romana Gerychová

Je povinnost hlásit těhotenství zaměstnavateli ihned po otěhotnění?

Otázka: Před týdnem jsem zjistila, že jsem těhotná, zanedlouho půjdu k doktoru. Mám říct zaměstnavateli o těhotenství hned, když dostanu průkazku nebo mám ještě počkat? Jsem náhrada za paní na mateřské, ale porod stihnu ještě před ukončením smlouvy. Bude mi zaměstnavatel platit mateřskou?

Odpověď: Těhotenská průkazka se vystavuje většinou nejpozději kolem 12. týdne. Většinou i dříve, v době, kdy je pacientka převzata do péče gynekologa - jsou jí odebrány krevní testy, plánuje se a provádí ultrazvukový screening vrozených vývojových vad.
Nijaká povinnost hlášení gravidity zaměstnavateli není, je na těhotné, kdy mu svoje těhotenství oznámí. Pokud vykonává práci, nevhodnou pro těhotné ženy (dle seznamu MZ), je vhodné ve vlastním zájmu informovat zaměstnavatele brzy. Povinností zaměstnavatele je převedení těhotné na jinou práci, pro těhotné vhodnou s případným finančním vyrovnáním rozdílu ve mzdě.

MUDr. Romana Gerychová

Přivýdělek při pobírání PPM

Otázka: Mohu si při pobírání PPM přivydělávat?

Odpověď: Při pobírání PPM si přivydělávat můžete. Nesmíte ale pracovat pro zaměstnavatele, který Vám vyplácí PPM a vykonávat pro něj práci, ze které pobíráte PPM. Můžete tedy pracovat např. na Dohodu o provedení práce, nebo i mít trvalý pracovní poměr u dalšího zaměstnavatele (nesmíte od něj ale pobírat PPM). OSVČ nesmí osobně vykonávat samostatnou výdělečnou činnost.

Mgr. Věra Tautová, DiS.

Nárok na další PPM u OSVČ

Otázka: Dobrý den, našla jsem na vašem webu informace ohledne PPM a jiných důležitých věcí, které zajimaji asi každou maminku a chtěla bych se podělit o informace, jak je to s nástupem na mateřskou u OSVČ.
Nastupovala jsem vloni a nikde, ale opravdu nikde jsem nemohla sehnat informace o tom, jakým způsobem se vypočítá výše PPM, pokud jsem OSVČ a jakým způsobem výši PPM mohu ovlivnit. Úřednice na některých sociálkách jsou zvláštní, buď nic neví, nebo nechtějí nic říct. Důležitá informace pro mne byla, že výše PPM se počítá ze záloh na nemocenské pojištění, tím pádem jsem si mohla výši PPM ovlivnit tím, že jsem si navýšila zálohy na nemocenské pojištění, které si OSVČ platí dobrovolně. Navíc je od 1.1.2009 lepší to, že zálohy na nemocenské pojištění se platí zvlášť od záloh na důchodové pojištění.
Jednoduché, leč složité se dozvědět:) Nicméně, já teď řeším ještě jiný problém a myslím, že taky nejsem jediná, chtěla bych vás požádat, jestli nemáte informace o tom, jak je to s maminkami OSVČ, které momentálně pobírají rodičovský příspěvek a chtěly by znovu na mateřskou.
Já mám rodičovský příspěvek do dvou let věku mé dcery a chtěli bychom hned další miminko. Vím, že u maminek, ktere mají normalní zaměstnání, to není problém, že mají opět nárok na PPM, která se počítá stejně jako ta první PPM. Nicméně u mě, OSVČ, toto neplatí a abych měla nárok na PPM, musím si opět platit nemocenské pojištění. Problém je v tom, že mám pozastavenou živnost, zajímalo by mě, jestli si ji musím znovu aktivovat a jestli budu muset při pobírání rodičovského příspěvku platit vedle již zmíněného nemocenského i sociální a zdravotní pojištění.
Přijde mi to zvláštní, jsem doma s miminkem, nepodnikám, pobírám rodičovský příspěvek, ale měla bych mít aktivní živnostenský list a platit si pojištění, když to za mě platí stát?

Odpověď V. Tautové: Naprosto souhlasím, že vydolovat z úřednic informace je obtížné...
S PPM je to přesně jak píšete - vy jste ale nemusela živnost pozastavovat, stačí ji pouze osobně nevykonávat, tedy nefakturovat. Navíc toto pravidlo platí pouze po dobu pobírání PPM. Při Rp již můžete normálně podnikat. V době Rp, pokud nahlásíte na OSSZ, že děláte živnost na vedlejší prac. poměr za Vás povinné sociální a zdravotní pojištění platí stát - nezávisí to ani na výši výdělku. Proto, pokud plánujete další dítě a chcete pobírat PPM, musíte si sama platit pojištění nemocenské.
Pokud byste chtěla PPM pobírat, musela byste živnost obnovit, vést ji jako VPP a platit nemocenské alespoň 180 dní před nástupem na další mateřskou (270 dní v posledních 2 letech Vám to snad dohromady ještě dá).

Na mateřskou dovolenou navazuje rodičovská dovolená a možnost pobírání Rodičovského příspěvku.

Výbava pro miminko Vyřízení mateřské dovolené krok za krokem

 

Celkem stran: 85  (diskuzí: 846)
  • Nárok na mateřskou (PPM)
    Ahoj,
    prosím o info, jestli mám nárok na mateřkskou.
    Pracovala jsem jako OSVČ, po dobu 7 měsíců jsem si platila nemocenskou (srpen 2011 - únor 2012), a od 1.3.2012 pracuji jako HPP. V lednu 2012 jsem otěhotněla. Mám nárok na PPM?
    Moc děkuji za info  
    Nikula   24.05.2012 12:22:48, reakcí: 2, poslední: 25.05.2012 07:37:43
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: Nárok na mateřskou (PPM)
      Ano, nárok mít budeš.
      J.a.n.i   25.05.2012 07:36:39
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: Nárok na mateřskou (PPM)
      Jo a mateřská se ti bude počítat pouze z HPP, takže je úplně fuk, kolik sis to nemocenské platila, podstatné je, že si platila nějaké.
      J.a.n.i   25.05.2012 07:37:43
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • dotaz
    Dobrý večer, chtěla bych Vás poprosit o radu. Jsem teď na rodičovské dov. s ročním synem. Našla jsem si přivýdělek, kdy mě paní dala smlouvu o provedení práce. A také se mi ozvali z mé předešlé práce, kde mi nabízí chodit občas brigádně si přivydělávat. A tam mi chtějí dát také stejnou smlouvu ( o provedení práce). Jenomže o té předešlé nic neví. Mohu mít dvě takové smlouvy, nebo ne? Týká se to úplně jiného oboru.
    U té první smlouvy mám psáno, že nepřesáhne ročně 190 hodin.
    Děkuji za radu, nevím kam bych se jinak mohla obrátit.
    Snítilá Lenka
    krtecek1   20.05.2012 22:16:18, reakcí: 1, poslední: 20.05.2012 22:26:38
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: dotaz
      Ano, můžeš mít 2 dohody, ale pouze v jedné z těch dvou prací smíš ve stejném měsíci podepsat na tom růžovém papíru, že chceš uplatňovat slevu na poplatníka.
      J.a.n.i   20.05.2012 22:26:38
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Poděkování
    Dobrý den j.a.n.i,
    v lednu jsem se obrátla na BOL s dotazem ohledně mé zamotané situace s výpovědí z práce, končící rodičovskou a nejistou mateřskou. Skvěle jste mi poradila a já vám ještě pod naši diskuzi chtěla teď, když už je to vyřešené znovu moc poděkovat, ale ať dělám, co dělám, tak nemohu naši diskuzi najít :( A tak tak činím alespoň takhle sólo.

    Možná že mi napadá ještě jeden dotaz: od 13.5. jsem na PPM (6týdnů před termínem), od 27.3. jsem hášena na ÚP, protože mi dnem 26.3. skončil RP. Chtěla jsem, aby mi evidenci na ÚP ukončili k 12.5., ale tvrdí mi ji ukončí až mi skončí šestinedělí. Mě to přijde divné - to mi bude chodit podpora v nezaměstnanosti a k tomu ještě PPM? Mám strach, že to tak být nemá a že pak budu muset nějaké ty peníze vracet nebo dokonce o PPM přijdu :( Věděla byste, jak to je?

    Mějte se krásně,
    s pozdravem Petra
    kyrpik   19.05.2012 14:59:45, reakcí: 1, poslední: 20.05.2012 22:30:16
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: Poděkování
      Tak hlavně, že to dobře dopadlo  

      Tady si nejsem úplně jistá, myslím, že by souběh registrace vadit neměl, nicméně na podporu od toho 13.5. nárok nemáš, tu by měli přerušit.
      Každopádně pokud požádáš písemně o ukončení evidence k nějakému datu, tak ti musí vyhovět a nemají nárok řešit proč to chceš.
      J.a.n.i   20.05.2012 22:30:16
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Dotaz ohledně nástupu po MD aneb na co má zaměstnavatel nárok...

    Zdravím,
    prosím o radu, je li to možno.
    Pracuji ve školství, jako učitelka na druhém stupni. Smlouvu mám na dobu neurčitou.
    Roku 2009 se mi v červnu narodilo dítě, nástup do zaměstnání jsem měla mít tedy 10.6.2012 kdy dcera dovrší 3 let věku.
    Pan ředitel mi oznámil že pro mne z plného úvazku což je 22 hodin zbyly v červnu jen 4... nakonec to však dopadlo že jsem nastoupila do práce na plný úvazek včera 15.5.2012, jelikož mi zavolaly že si kolegyně zlomila nohu. Jenže od července pro mne pan ředitel práci opět nemá. Tudíž mi chce změnit smlouvu od července a dát mne na 3/4 úvazek do školky kde budu mít nižší platové ohodnocení a od září by to bylo 0,7 úvazek ve školce a pár hodin na druhém supni ZŠ, kde jsem učila a učím i teď a pro což jsem aprobovaná.
    Moje předměty budou od září učit i neaprobovaní kolegové, což je ale detail.
    Dotaz zní:
    Zjistila jsem že jsem 4 týdny těhotná, termín mám kol 18. ledna pokud vše dopadne jak má. Mám však za sebou i dva nechtěné samovolné potraty tak nevím jak to dopadne tentokrát tak se mi to nechce zaměstnavateli říkat dokud nebude nutno.
    Můj dotaz zní: Má pan ředitel právo na to přeřadit mne za těchto podmínek do jiné platové třídy a v tomto stavu mne vystavovat tomu že budu lítat díky dvěma necelým úvazkům ze školy do školky? Má vůbec právo mne popřípadě v tomto stavu propustit? Děkuji za radu. Eva













    0
    doleva   16.05.2012 21:34:31, reakcí: 3, poslední: 17.05.2012 20:59:42
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: Dotaz ohledně nástupu po MD aneb na co má zaměstnavatel nárok...
      Pokud máš ve smlouvě uveden plný úvazek a to že učíš na druhém stupni a teď si do práce nastoupila na původní smlouvu a nic si nepodepsala, tak má ředitel dost smůlu a bez tvého souhlasu ti výši úvazku ani zařazení měnit nemůže. A jako těhotnou tě nemůže propustit ani pro nadbytečnost.
      J.a.n.i   17.05.2012 20:46:03
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE: Dotaz ohledně nástupu po MD aneb na co má zaměstnavatel nárok...
        Prosím chtěla bych vám ještě napsat paní J.a.n.i. něco soukromě... doplnění dotazu... lze to? Mám mailík doleva@seznam.cz
        doleva   17.05.2012 20:49:20
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE: Dotaz ohledně nástupu po MD aneb na co má zaměstnavatel nárok...
          Stačí kliknout na tu růžovou obálku vedle mého jména a lze poslat soukromý vzkaz přímo tady na foru .
          J.a.n.i   17.05.2012 20:59:42
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Rodičovský příspěvek
    Dobrý den, pobírám rodičovský příspěvek a ten mi končí 22.7.2012 a termín porodu mám 19.8.2012. byla jsem se informovat na úřadě co a jak ale tam mi vrazili jen papíry do ruky a moc mi toho neřekli. Chtěla jsme se zeptat až dostanu papír od doktora kam s ním když už jsem nezaměstnaná, paní na úřadě říkala že na OSSZ? Vzhledem k tomu že manžel je zaměstnaný a už 9 let u jedné firmy tak bych chtěla rodičovský příspěvek zařídit přes něj a dostala jsem k tomu i ten papír ale opět nevím kdy ho mám odezdat a kam? Poslední dotaz když tam mám tu rezervu mezi končícím rodičákem a TP ,je možné něco pobírat, na úřad práce se přihlásit nemůžu. Prosím poradte,předem děkuji Veronika
    98Slunicko   15.05.2012 13:50:38, reakcí: 3, poslední: 20.05.2012 22:37:23
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: Rodičovský příspěvek
      Papír na mateřskou dáš na OSSZ, manželovi v práci účetní vyplní tu přílohu k žádosti o mateřskou, pak se to dodá na OSSZ, ti potvrdí ten druhý papír o výši DVZ a ty to pak odevzdáš na UP společně s žádostí o rodičák.
      J.a.n.i   17.05.2012 20:43:03
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE: Rodičovský příspěvek
        Jani mooooc děkuji, rozumím tomu dobře že ten papír co tam dá manžel potvrzený od účetný tak znamená to že si budu moc vybrat jak dlouho budu pobírat rodičovský příspěvek? Manžel totiž nechce jít na mateřskou.
        98Slunicko   17.05.2012 21:27:10
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE: Rodičovský příspěvek
          Jo, to chápu, že manžel nechce jít na PPM, ale tobě nestačí pro výběr rodičáku papír potvrzený od manželovo účetní, s tím musíš ty nebo on ještě dojít na OSSZ (kam manžel spadá podle sídla zaměstnavatele) a tam na základě toho papíru od účetní vytvoří jiný papír, který ty pak dáváš k žádosti o rodičák, abys mohla volit. Jo a bacha na to, na mnoha OSSZ ti to neudělají na počkání.
          J.a.n.i   20.05.2012 22:37:23
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Ahoj.
    Chtěla bych se zeptat kdy je lepší nastoupit na mateřskou ,jestli 6 týdnů a nebo 8 týdnů?A nebo je to jedno ?
    Anit3   15.05.2012 09:13:51, reakcí: 1, poslední: 15.05.2012 21:00:02
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]

 

Doporučte tuto stránku svým známým
Vaše jméno:
Váš e-mail:

Příjemci (e-mail nebo login)

Vaše poznámka:


Ohodnoťte tuto stránku
Máte nějaké návrhy pro tuto stránku nebo jste zde nalezli chybu?



Těhotenství
ZPĚT na: Titulku | Baby dnes
Reklama s proklikem

V případě zájmu o inzerci na Baby on line pište na info@babyonline.cz.
Přidejte informaci o názvu inzerovaného přípravku/výrobku a o požadovaném
umístění na www stránkách.

Kontakt na redakci a autory

Chcete-li kontaktovat redakci nebo autory našeho portálu, máte-li pro nás námět, názor, připomínku, pište, prosím, na info@babyonline.cz.

Staňte se fanouškem BOL!
Reklama s proklikem
Staňte se fanouškem Baby on line!
Reklama s proklikem
Reklama s proklikem
Reklama s proklikem
Reklama s proklikem
Garanti

Děkujeme též odborným garantům projektu Baby on line.

Reklama s proklikem

V případě zájmu o inzerci na Baby on line pište na info@babyonline.cz.
Přidejte informaci o názvu inzerovaného přípravku/výrobku a o požadovaném
umístění na www stránkách.

Kontakt na redakci a autory

Chcete-li kontaktovat redakci nebo autory našeho portálu, máte-li pro nás námět, názor, připomínku, pište, prosím, na info@babyonline.cz.

Kdo je přihlášen online?
(v seznamu se objevíte, jste-li přihlášen/a a v nastavení máte tuto funkci zakliknutou)
POZOR!
Služba pouze pro zaregistrované a přihlášené.

Přihlašte se v pravém sloupci v boxíku "Přihlášení".

• Pokud nemáte přihlašovací jméno a heslo, zaregistrujte se.
Reklama s proklikem
Autorský tým

Velké poděkování za vznik těchto stránek patří našim autorům, kteří se aktivně podílí na aktualizaci obsahu stránek.


 
Aktuálně u odborníka
25/5
Diskuzní klub
nové: 666
25/5
25/5
Fotogalerie
nové: 1
25/5
Vizitky
nové: 4
25/5
Inzerce
nové: 8