Celkem výsledků pro výraz "dite": 100
Dobrý den,můj čtyřletý syn se doma chová zcela normálně. V rodině máme ještě dvouletou dceru a pětiměsíční miminko. Jeho vztah k nim je podle mého názoru zdravý. Povahu má ale takovou, že v cizím neznámém prostředí stojí a kouká, nereaguje na dotazy ostatních lidí ani dětí. Na dětském hřišti se drží spíše stranou a je v roli pozorovatele. Osobně bych tomu dala čas, že po společenské stránce určitě dozraje. Chápu jeho pocity nejistoty v kontaktu s novými lidmi, protože já i manžel jsme spíše introverti a nevyhledáváme společnost mnoha lidí. Problém však nastal ve školce, kam syn chodí na pět hodin denně a už dva měsíce tam jen stojí a kouká, do hry se nezapojí, s dětma nekomunikuje, s učitelkou se ale baví. Sám si nedojde na záchod (občas se i počůrá), neobleče se, i když to všechno umí. Říká mi, že se stydí si říct, že se stydí před dětmi. Do školky chodí rád, není problém při loučení, říká, že má paní učitelky rád. Už 14 dní mi říká, že na záchod chodí sám a že se i sám obléká, ale dnes jsem se od paní učitelky dozvěděla pravý opak. Syn mi tedy začal říkat asi to, co chci slyšet a z čeho jsem měla radost, vymýšlel si.... Paní učitelka sama neví, jak syna zapojit do hry a zabavit nějakou hračkou, s ničím si nechce hrát, nic ho nezajímá, ani venku, jen stojí a kouká. Mám obavy, jak ho ostatní děti ve školce budou přijímat do budoucna. Mám několik kamarádek s podobně starýma dětma a s těma je syn kamarád, rád si s nima hraje, povídá, těší se na ně, běhá. Budu ráda za jakoukoli radu, jak se synem pracovat a jak spolupracovat se školkou. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, adaptační fáze na nové prostředí je u každého dítěte jinak dlouhá, záleží na mnoha faktorech, jistě se do ní promítá osobnostní nastavení, dosažený stupeň vývoje a povahové vlastnosti dítěte. Některé dítě se prostě adaptuje ihned v řádu několika dnů či týdnů, jiné na to potřebuje měsíce nebo i půl roku. Některé dítě je zamlklé, nekomunikuje, další třeba ve školce půl roku pláče a jiné je ihned veselé a bezprostřední, navazuje kontakty. Ve fázi adaptace může také dojít k dočasnému vývojovému regresu či nevyužívání již osvojených dovedností. Popisujete, že syn je introvertnějšího ladění, není zvyklý na velkou společnost a v přítomnosti neznámých lidí či děti se také drží stranou. Doporučila bych vám proto dát synkovi čas, nechat ho na prostředí MŠ přivyknout, do kontaktů s dětmi ani do společných činností ho nenutit, ale nenásilně mu je nabízet, nechat ho přihlížet.... Ohledně sebeoslužných činností bych vám doporučila intenzivně spolupracovat s paní učitelkou, syn bude zřejmě potřebovat individuálnější a trpělivý přístup, paní učitelka by se ho měla častěji doptat, zda nepotřebuje jít na toaletu, dopomoci mu s oblékáním. Postupně, jak si syn bude zvykat, bude potřebovat stále méně podpory a nebude se bát projevit již osvojené dovednosti spojené s oblékáním a hygienou. Pozitivně synka ve spolupráci s paní učitelkou motivujte, nezjišťujte před ním, zda si došel sám na WC a oblékl se, ale zaměřte se na to, když tyto činnosti zvládne, můžete je odměnit například možností získání obrázků, smajlíků, nálepek či jinak, podle dohody se školkou. Bylo by dobré, aby chlapce odměnila také paní učitelka bezprostředně po zdařené "akci", doma také na jeho potíže neupozorňujte, nedoptávejte se ho, zaměřte se na dosažené i dílčí úspěchy. Pravidelně konzultujte vývoj potíží s paní učitelkou, nejlépe bez přítomnosti dítěte. Ohledně kontaktů s dětmi píšete, že chlapec si dokáže hrát s dětmi od kamarádek, proto byste mohla zkusit spřátelit se s některými maminkami spolužáků ze školky a strávit s nimi čas mimo školku, například někde na dětském hřišti či při nějaké jiné akci, aby syn děti více poznal a navázal s nimi přátelské vztahy, což by mu pak mohlo pomoci při kontaktu s nimi i v prostředí MŠ. Pokud by potíže synka i přes zavedená opatření stále přetrvávaly, nebo se prohlubovaly, pak bych vám doporučila kontaktovat a poradit se s odborníkem, dětským klinickým psychologem nebo u psychologa v pedagogicko psychologické poradně. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak se dá udělat režim 6ti měsíčnímu miminku, které je velmi živé? Chlapeček spí přes den tak maximálně půl hodiny, večer po koupání nemůže a nechce spát, budí se i v noci a vstává definitivně v 5 hodin ráno. Jde o syna mojí kamarádky, která je na pokraji zhroucení, je opravdu hodně vyčerpaná a strašně ráda bych jí nějak pomohla. Chlapeček má různé alergie (kravské mléko, maso, vejce, je od narození nekojený a je na speciálním UM). Nemá moc režim ani co se týče jídla. Někdy mi přijde, že jí až příliš často(třeba po 1,5 h - 2 h). Na noc vypije 280 ml mléka a stejně nedokáže v klidu spát. Celkově je hodně aktivní, pořád se hýbe, není chvilku v klidu a to ani při jídle. Pořád kolem sebe máchá rukama, kope nohama, je opravdu extrémně neklidný. Je to všechno opravdu normální? Strašně ráda bych jí pomohla, je mi jí fakt líto. Vím, že dítě není panenka a něco člověk musí vydržet, ale tohle mi přijde opravdu na jednoho člověka moc. Ještě jsem zapomněla dodat, že celý den hodně mrčí. Je celkově takový nespokojený, podrážděný. Bylo by asi nejlepší udělat mu nějaký režim, ale jak? Může být tak podrážděný a neklidný třeba kvůli těm alergiím (že je mu třeba nějak špatně)? Nebo třeba není to tím, že ho překrmuje a on je potom moc aktivní a bolí ho bříško? Já prostě nevím. Předem moc děkuji za radu.
Často se setkávám s tak živými a akčními dětmi, často to bývá povahou dětí. Mám dobrou zkušenost s Pyridoxinem 1xdenně 1/2 tbl, je to vitamín skupiny B6, zklidňuje děti a podporuje vyzrávání mozkových funkcí.

Pro akci je nutné přihlášení
Dotaz k situaci Andulky ve školce: http://www.babyonline.cz/akcni-svet-deti/skolkacek-online/andulka-od-veru-beru/6-castV online projektu sledujeme školkové děti. U Andulky se objevil problém. Do školky začala chodit z vesela a těšila se. Aklimatizační začleňování probíhalo taky v pořádku. První problém se objevil druhý týden školky, kdy Andulka nechtěla sníst oběd a poté s ní údajně byl problém i při odpočinku. Po této zkušenosti Andulka chodila nějaký čas domů po obědě. Při hře n a školku a spontánním vyprávění je znát, že se učitelky ve školce hodně rozčilují a vzniká podezření, že občas děti i plácnou. Pak Andulka onemocněla a týden ve školce nebyla. Po návratu do školky maminka Andulky situaci s paní učitelkou řešila – ta ovšem popřela, že by dětem ubližovala a ani dětem neříká, že něco dělají špatně. Po rozhovoru s paní učitelkou to chvíli vypadalo, že se situace zlepší. Paní učitelka se Andulce víc věnovala a Andulka chodila ze školky spokojená. Zvládla i spaní po obědě. Jednou jí paní učitelka dovolila místo spánku sedět u stolu a prohlížet si knížku. Během následujících 14 dnů bylo všechno v pořádku, až na jednu stížnost – při procházce Andulka neposlouchala a utíkala do silnice a ten den se prý ani ve školce nezapojila. Situace se zdramatizovala po třídních schůzkách. Maminka Andulky v dobré víře navrhovala některé změny v organizaci času, ale nesetkala se s pochopením a nakonec se vše obrátilo proti ní a hlavně proti Andulce, kterou učitelky označily za nepřizpůsobivou, nespolupracující a problémovou. Paní ředitelka pak následně navrhla vyloučení ze školky na jeden měsíc, které ale rodiče Andulky odmítli a vrátili se tedy k tomu, že Andulku berou domů po obědě. Maminka Andulky cítí, že paní učitelka má k Andulce odstup a že celá situace má neblahý vliv i na Andulku – začala dělat scénky kvůli maličkostem a celkově je ustrašenější.
Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz. Je dobře, že Vás jako rodiče nenechává lhostejným zvládání vzdělávacího procesu dítěte. Toto prvotní zvládání může být počátkem utváření vztahu k celkovému institutu školství a k autoritám učitele. Proto je důležité, aby dítě zažilo zejména příjemné okamžiky a přijetí učitelů. Adaptace na nové prostředí a nová pravidla je někdy zdlouhavá. Je však potřeba ji podpořit, jak ze strany rodiče, tak ze strany učitele. Každá MŠ má jasně daný a veřejně dostupný (často na internetových stránkách MŠ) školní řád a vzdělávací program, které by měli obě zaujaté strany respektovat. Ze zkušenosti vím, že většina MŠ již v dnešní době ve školním řádu, např. v části určené k odpočinku, počítá i s dětmi s menší potřebou spánku a jinými návyky. Ve školním řádu tento bod bývá zahrnut a je tedy právem rodiče dovolávat se tohoto požadavku. Záleží však, jak je to uvedeno ve Vaší školce. Pokud jeden den je paní učitelka schopna reagovat na potřeby dítěte (číst si s ním knihu místo spánku) a druhý den nikoliv, je tu vždy problém. Každá nejednotnost v dítěti vyvolává zmatek a nejistotu. Proto je třeba sjednotit přístup k těmto základním bodům denního režimu. Jinak Anička nemá šanci zvnitřnit si pravidla, když jsou pokaždé jiná. Ve svém dotazu zmiňujete vzniklé podezření na plácání dětí. Podezření z fyzického trestání dětí je velice ošemetná záležitost. S takovým obviněním je třeba být opatrný. V případě opodstatněného podezření, bych však neváhala projednat situaci s vedením, když už pokus jednat s konkrétní paní učitelkou byl učiněn. Pokud by nebylo vedení vstřícné k řešení situace, tak je samozřejmě možné dát impuls vyšším orgánům k přešetření. Důležité je zvážit takové postupy vzhledem k možným důsledkům - vliv na další spolupráci se školkou a vliv na Aniččino další setrvání ve školce. Pokud máte pocit, že osobní domluvy s pedagogy o naplňování školního řádu a jednotném přístupu již nepřinesou nějaký posun, je zde na místě návštěva psychologa, kde může být situace probrána komplexněji, může být posouzeno Aniččino prožívání dané situace a mohou být společně hledány další cesty k řešení. Nabízela by se možnost změny školky, což v dnešní době často není nic snadného. Nevíme, zda vůbec taková možnost ve Vašem místě bydliště je. Školní řád však má většina školek podobný a záleží vždy na osobnosti pedagoga, jak zvládá reflektovat potřeby dítěte a přistupovat k nim. Je zde možnost i soukromého školství. Je však třeba znát přístup jednotlivých školek a moci zhodnotit prospěšnost určitých postupů pro další, navazující vzdělávání. To je však velmi složité a zhodnocení není někdy ani zcela možné. Je těžké odpovědět na dotaz, když chybí znalost celé situace a není možno se doptat na další aspekty, proto bych osobní návštěvu odborníků zvážila.
Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, paní doktorko, chtěla bych se zeptat, zda těhotenské hormony co jdou do mléka mohou hormonálně ovlivnit dítě? Chápu, že dotaz je asi hloupý, ale nedá se mi to nezeptat. Dcerce jsou čerstvě dva roky a já jsem v 17tt a stále kojím. Ráda bych pokračovala do porodu, nemám žádné zdravotní potíže a gynekolog mi to nezakázal. U nás je spíše kojení na uspávání v poledne, případně ráno. Takže max. dvakrát denně. Na ručičkách (hlavně paže, místy nožiky a paže) ji začaly růst tmavší chloupky, některé jsou i delší. Nejsou extrémně výrazné, ale u tak malého dítěe je to zvláštní. Tak zda to nemůže být i těmi hormony, případně dědičná indispozice po manželovi, který je opravdu hodně chlupatý všude, případně jiná porcuha. Hodně maminek mi řeklo, že toto se jim v těhotenství při kojení nikdo nestalo, tak už nevím. Ale raději jsem se zeptala. Žádné léky neberu, jen občas těhoenské vitamín Gravital, kyselinu listovou a teď nové dva dny vápník. Moc děkuji. Hezký den.
Hormony mohou přecházet do mateřského mléka, zatím jsem se setkala jen se zduřením mléčné žlázy dětí. Vzhledem k růstu chloupků bych doporučila endokrinologické vyšetření dcery.

Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, můžete mi prosím poradit, jak postupovat v této situaci? Dcera je češka, momentálně žije na Slovensku se čtyřměsíčním synem a přítelem u jeho řidičů. Dcera pobírá rodičovský příspěvek a přídavky na dítě na Slovensku, kde se syn narodil. Dcera se chce s dítětem vrátit zpět do Čech na trvalo sama. Chce si najít pronájem bytu a žít v něm pouze se synem. Jak má postupovat, má nárok na rodičovský příspěvek a přídavky u nás v Česku? Na Slovensku není vázaná žádnou pracovní, ani jinou smlouvou, před porodem byla vedena na úřadu prace na Slovensku. Děkuji moc za odpověď.
Dobrý den, jakmile dcera změní bydliště, může si požádat o výplatu RP a přídavků v ČR. Přesné informace o potřebných dokumentech si vyžádejte přímo na Úřadu práce - sociální odbor dle trvalého bydliště.
Pro akci je nutné přihlášení
Dobry den, zajimalo by me nasledujici: aktualne jsem na materske a po ni bude nasledovat rodicovska (na tri roky pravdepodobne). Budeme uvazovat o druhem diteti a tak me zajima zda i v pripade druheho budu mit narok na materskou. Jedna se o to, ze na aktualni.materskou jsem nastupovala z uradu prace. Predtim jsem byla radne zamestnana s malou prestavkou tri roky. Posledni smlouva mi.ale koncila jeste pred nastupem na materskou dovolenou (dva mesice, v poradku jsem se vesla do ochranne lhuty). Jak to bude pri druhem diteti, kdyz mi to vyjde jeste v prubehu cerpani aktualni rodicovske - tozn. nebudu v mezicase zamestnana. Budu mit narok na ppm a nebo pujdu rovnou na druhou rodicovskou?
Dobrý den, protože nebudete v době nástupu na další PPM zaměstnaná, tak bohužel nárok na PPM mít nebudete. Půjdete až na další RP. Tady upozorňuji, že si případně upravte při otěhotnění výši RP na první dítě, protože jakmile se narodí druhé dítě, budete čerpat RP na něj a případné nevyčerpané peníze z 220.000,- zůstanou státu.
Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, dovolte mi prosím dotaz. Nejdříve nastíním situaci. Kéž se mi to podaří srozumitelně. Mám dvě děti. Dcera narozená červenec 2013, syn narozen červen 2015. Rádi bychom s manželem měli ještě třetí dítě. Netuším však, zdali se mi podaří otěhotnět do doby, aby mi mateřská navazovala na rodičovskou dovolenou (tedy než budou synovi tři roky - tzn. červen 2018 - do té doby čerpám rodičovská příspěvek). Vzhledem ke skutečnosti, že pracuji s dětmi s autismem s různou mírou agresivity, je u mě vyloučeno, abych se případně těhotná vrátila do zaměstnání. (Současně jsem obě předchozí těhotenství měla riziková.) Musela bych tedy, pokud by mi mateřská plynule nenavázala na rodičovskou nastoupit na nemocenskou. Chtěla bych se zeptat, jak je to poté s výší PPM, pokud bych musela na současnou rodičovskou navázat nemocenskou? Změní se její výše oproti předchozím, popř. budu mít na PPM vůbec nárok? Mám pracovní poměr na dobu neurčitou, před dětmi jsem pracovala šest let. Velice Vám děkuji a přeji pěkné dny.
Dobrý den, protože máte smlouvu na dobu neurčitou, nevidím problém nastoupit na nemocenskou a pak na PPM. Výše nemocenské i PPM se vám bude počítat ze stejného základu jako první mateřská.
Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, první dítě mám narozené v lednu 2016, nárok na PPM jsem s prvním dítětem měla a jsem stále zaměstnaná na HPP. Délku RD mám nahlášenou na 3 roky.V současnosti uvažujeme o druhém dítěti. Nicméně mezi skončením RD a nástupem na druhou MD budu mít několik měsíců mezeru. Potřebovala bych poradit co s touto mezerou udělat (jaké mám možnosti), aby mi nezanikl nárok na PPM u druhého dítěte. (Mezera by byla cca 2-6 měsíců, druhý porod bych "stihla" do 4 let věku prvního dítěte)Jestli mohu jít po skončení RD na nemocenskou až do nástupu na další MD?Jestli mohu nastoupit zpět do práce, než opět nastoupim na MD, s tím že ale nestihnu odpracovat těch 270dní? Nebo zda mohu nahlásit zaměstnavateli prodloužení RD do 4 let věku dítěte a zůstat doma již bez rodičovského příspěvku? (za předpokladu že by mi zaměstnavatel vyšel vstříc a nedal výpověď)
Dobrý den, protože máte zřejmě prac. poměr na dobu neurčitou, žádným počtem odpracovaných dnů vázaná nejste. Můžete tedy nastoupit zpět, v případě indikace čerpat nemocenskou, nebo si rodičovskou prodloužit.
Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, paní doktorko, prosíme o radu. Náš měsíční syn začal cca před týdnem během spánku vydávat výrazné hrdelní zvuky, které se dají přirovnat až ke zvířecím (jako delfín, koník apod.). Jsou tak silné, že nás budí ze spaní (dítě spí ve vlastní postýlce v naší ložnici). Trpí hodně nadýmáním a větry, tyto zvuky se objevují zejména ve chvílích, kdy "tlačí". V takové situaci zcela zrudne, zkroutí se. Během spánku jsou poměrně časté, až máme obavy, aby si tímto kroucením nedeformoval páteř. Dítě je plně kojené. Tyto zvuky jej většinou neprobudí. Obecně však máme problém s jeho uspáváním, když už usne, pak se většinou sám nevzbudí na kojení (pokud bychom jej nebudili, intervaly na kojení by byly klidně i 5 hodin a více). Po probuzení pak strávíme i půl hodiny cvičením, neboť se díky nadýmání stále kroutí.Předem Vám děkujeme za odpověď.
Přidejte lactobacily, zmírní nadýmání a bolesti bříška, přitom by snad mohly ustat zvuky.

Pro akci je nutné přihlášení