banner

Šmoulové – Magický svět je zábavní park pro všechny věkové kategorie, děti se tam opravdu vyřádí!

Všichni přece víme, že šmoulové jsou velcí jako tři jablíčka postavená na sebe, nebo ne? Nám je to známo, jelikož na šmoulech jsme vyrůstali všichni. Na testování jsme se vydali celá rodinka. Maminka Radka, tatínek Jirka, syn Jiříček (5) a dcera Hanička (3). Cesta po D1 naštěstí byla bez komplikací, tak jsme přijeli včas. :-)

 

Přírodovědná stezka je spíš pro starší

Přírodovědná stezka naše děti nezaujala, protože jsou na ni zatím malé, ale jinak je hezky a zajímavě provedená. Také jsme v parku potkali nejednu školu na výletě. Děti se na stezce dozví něco nového a sbírají na děrovačce razítka do hrací karty. Když je hrací karta plná, obdrží dítě diplom.

Jakému šmoulovi se podobáme?

Každý jsme si udělali test, jakému šmoulovi se podobáme a vyzkoušeli jsme si mluvit šmoulí řečí – šmoulit. Ve šmoulím domečku jsme si dle knihy kouzel uvařili lektvar na boj s Gargamelem a vyfotili se ve šmoulí podobě, kterou jsme si mohli zašmoulit na náš šmoul (poslat na e-mail). Cestou nám také zatancovala Šmoulinka a vyfotili jsme se i s taťkou Šmoulou.

Tak, to bylo o fous!

Dále jsme se museli vydat přes nebezpečný most a překážkovou dráhu, lézt po lanech či zdolávat skály a nakonec jsme stejně skončili v Gargamelově kleci. Z té se nám nakonec povedlo utéct, ale bylo to jen o chloupek (ještě, že jsme měli ten lektvar). ;-)

Pak jsme utíkali před Gargamelem a Azraelem, který na nás vybafl ze své skrýše. Když jsme jim utekli, nasedli jsme na čápy a odletěli jsme zpět domů do šmoulí vesničky. 

Nejen šmoulí dobrodružství

Virtuální realita a atrakce v prvním patře byly úžasné. Děti se vyřádily na skákacích hradech a na motokárách. Jelikož v parku blbly od 12, o půl čtvrté už byly značně unavené, tak jsme jeli domů. 

Návštěvu šmoulí vesnice určitě všem doporučuji, je pro všechny věkové kategorie. Jen mě trošku nemile překvapil stav toalet, ale asi ještě nedošlo k renovaci. :-)

Maminka Radka

Sdílejte stránku

Šmoulové – Magický svět je zábavní park pro všechny věkové kategorie, děti se tam opravdu vyřádí! - diskuze

Zatím zde nejsou žádné příspěvky.

Poradna

Období vzdoru?
avatar Siry 16. 07. 2025

Dobrý den, nevím zda se to řadí mezi období vzdoru, protože Peťa (v srpnu 3 roky) byl vždycky svéhlavý a vše dělal po svém. Jinak, než by udělal kdokoliv z nás, nebo kterékoliv jiné dítě. Je hodně akční, neposedí ani u jídla a když už ho tedy přemluvím, tak alespoň houpe nohama, nebo listuje knížkou. Rád hází věcmi, od malička vším a je těžké ho to odnaučit, ale je fakt, že hází velice dobře. A i když to zní jako ADHD, nemyslím si, že je to náš případ, protože když se s ním učím logopedii nebo čtu knížku, nebo dělám jakékoliv jiné aktivity tak u toho vydrží i hodinu v kuse. Nevím, možná se mílím, spíš to tak cítím. Učíme se logopedii už od 1 roku, protože má oboustranný rozštěp rtu i měkkého a tvrdého patra. S tím by to taky nemělo souviset je to jen kosmetická vada. Vše zvládá s přehledem. Spíš mě teď trápí to, že minulý týden začal hodně zlobit ve školce (v malé skupince dětí). Chodí tam už 3 měsíce a teď znovu hází věcmi (to už přestal dělat) i po dětech, plácá děti, dělá naschvály, nechce chodit spávat s ostatními dětmi a neposlouchá, paní učitelky jsou mu pro smích i když se zlobí. Nejde to ani po dobrém, ani po zlém. Někdy chytne amok, že brečí když není po jeho a kdybych neodvedla pozornost někam jinam tak brečí třeba celé hodiny. Někdy ani odvést pozornost nestačí. Když se uklidní, tak mu to vysvětluji a on poslouchá a sám řekne ,,ne, nedělá se to, nejde to. Ovšem neuběhne ani 5 minut a jsme tam kde jsme byli. Pokud je to tedy období vzdoru tak prosím alespoň o potvrzení. Nechci to podcenit, pokud by to bylo vážnější, chci to řešit za včas tak jako když jsem řešila vše kolem rozštěpu. Předem moc děkuji za zpětnou vazbu. S pozdravem Sarah Člupná.

Dobrý den, podle popisovaného chování vašeho syna se s největší pravděpodobností jedná o projevy období vzdoru. V této době se dítě teprve učí pracovat se svými emocemi a zvládat je, jeho psychika není ještě dostatečně rozvinutá,  aby je mohlo zvládnout rozumově. K dítěti je potřeba přistupovat laskavě a trpělivě se současným nastavováním hranic a pravidel,  vytvořit mu bezpečné a přijímající prostředí. Projevy chování mohou zhoršit či posílit prožívané zátěžové situace jakou je například nástup do školky.  Adaptační reakce může být i odložená a v plné míře se projeví teprve potom co si dítě uvědomí,  že školka není pouze hraní si v dětské herně,  ale že se jedná o jakousi dětskou povinnost ( obdobu zaměstnání). Zároveň pobyt ve školce klade na dítě také nároky sociální ve formě rozvoje vztahů s cizími dospělými a vrstevníky a rozvoj kooperace s nimi. Dobré je předávat si vzájemně se školkou zkušenosti, které postupy a metody se vám u syna osvědčily a co u něj zabírá,  například zmiňované odvedeni pozornosti.  Velmi pěkně postupujete,  když se synem po jeho uklidnění situaci probíráte.  Doporučila bych vám se hodně konkrétně zaměřit na chování,  které by syn dělat měl,  které je požadované a pouhou snahu o něj velmi ocenit. Neříkat si tedy pouze to, co by dělat neměl, co je špatně. Dítě totiž často neví,  jakým jiným chováním by to nežádoucí mělo nahradit. Můžete využít přehrávání různých situací s pomocí hraček, na trhu jsou i různé dětské knížky určené k rozvoji rozpoznání a porozumění emocím a k práci s nimi a jsou i pro takto malé děti s hodně obrázky a názornosti.  
 

Ohledně rozštěpu rtu a patra se do budoucna bude jednat o spíše kosmetický problém ( i když se již dá velmi dobře řešit a nebude na synovi jistě nic poznat), avšak předpokládám,  že syn v raném dětství zřejmě podstoupil a ještě bude postupovat určité lékařské zákroky možná spojené s operací v anestezii. Tyto rané zážitky, i když jsou nevědomé, se mohou promítnout do vývoje křehké dětské psychiky a projevit se například vyšší dráždivostí dítěte či specifiky v chování při zátěži, které by však postupně měly odeznít. 
 

Ohledně podezření na ADHD se jedná o diagnózu psychiatrickou, kterou by měl rozhodnout dětský psychiatr,  v naší terminologii se používá pojem porucha pozornosti s hyperaktivitou nebo hyperkinetická porucha chování (ADHD je pojem užívaný v americké klasifikaci nemocí). Tuto diagnózu psychiatr obvykle neuzavírá před šestým rokem věku dítěte,  pokud tedy projevy nejsou extrémně silné.  Jinak se totiž může jednat jen o přirozený vývoj a zrání nervového systému,  kdy se dítě jako hyperaktivní může jevit, ale " vyroste z toho", jak se říká, právě přibližně do věku šesti let. Postupně se můžete snažit prodlužovat dobu zaměřené pozornosti i u aktivit, které syna tolik nezajímají,  strukturovat čas na dobu volné hry a nějaké povinnosti. Přirozeně tuto schopnost trénujete také procvičováním logopedie. 
 

V případě prohlubování výchovných obtíží ve školce bych doporučila zkusit se obrátit na Pedagogicko-psychologickou poradnu k posouzení možnosti nějaké podpory ve školce,  případně k doporučení kontaktovat další odborníky či výchovná doporučení. 
S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

 

Vybraná anketa

Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?

18 %
6 hlasů

76 %
26 hlasů

6 %
2 hlasy

Celkem hlasovalo 34 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Zdravé těhotenství

těhotenství
Unikátní publikace pro těhotné i šestinedělky věnující se současně zdravé výživě, zdravému vaření krok za krokem a zdravému cvičení před, v průběhu těhotenství i po porodu. O tom nejdůležitějším, co rozhoduje o zdraví Vašeho miminka! Zkuste to!
cena pouze u nás: 199 Kč
Zdravé těhotenství