Dobrý den, před rokem jsem vysadila antikoncepci (ARTIZIA). Menstruační cyklus se mi srovnal až teď tak nějak, ale menstruaci mám stále dlouhou, většinou je to 8 dní... Ještě předminulý měsíc se mi stávalo krvácení mimo menstruační cyklus jen jeden den ani ne a konec pak den pauza a zase ... Potom až se dostavily měsíčky tak jak měly. Poslední dobou se mi stává, že při styku mě to uvnitř bodá, ale jen občas a někdy se také stane že i po styku krvácím.... Na vyšetření sem byla, ale vlastně jsem se vůbec nic nedozvěděla. Chodívám na test kvůli rakovině děložního čípku, ale bylo mi řečeno, že je vše v pořádku.. Nevíte, čím to může být? Děkuji za Váš čas a radu .
Dobrý den, krvácení po pohlavím styku bývá nejčastěji spojeno ze změnami na děložním čípku (to by ale neměl být váš případ dle toho, že onkologickou cytologii máte v pořádku) nebo zánětem. Jeho případnou léčbu ale musíte řešit se svým gynekologem. Co se týče menstruace - pokud trvá 8 dní - tak to je ještě považováno za normu. Co se týče nepravidelnosti - ta se dá upravit hormonálně (i jinak než pouze antikoncepcí, pokud byste například chtěla otěhotnět), ale ze zásady není nutné špinění před začátkem menstruace nijak upravovat, pokud Vás výrazně neobtěžuje. Vše se možná časem upraví samo.
Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda postup, který byl zvolen u mého porodu byl správný. Byla jsem hospitalizována pro odtok plodové vody v 39. týdnu v 11 hodin dopoledne. Bolesti jsem téměř žádné neměla a byl zvolen vyčkávací postup. Na noc mi však byly podány tišící léky a teprve druhý den dopoledne se mi snažili porod vyvolat, poté nastaly naprosto nesnesitelné bolesti, které zase byly hned tlumeny a protože už jsem byla vyčerpaná neměla jsem sílu ani mluvit natož rodit. Ve 13.52 jsem podstoupila císařský řez. Nyní jsou synovi 4 měsíce a byl mu diagnostikován hypertonický syndrom následkem hypoxie. Je tento postup standardní? Děkuji.
Vážená paní, bez bližších informací stran průběhu porodu, tj. podrobné lékařské zprávy se nemůže žádný lékař k situaci vyjadřovat. Navíc by toto hodnocení spadalo do kompetence soudního znalce v oboru gynekologie. Ale samozřejmě po prostudování veškeré dokumentace. Určitě není posouzení příčinné souvislosti porodu s diagnózou syna v možnostech online poradny. Děkuji za pochopení a přeji příjemný den, Jana Martincová

Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den, nyní jsem na RD s 2. dítětem a čekám 3. dítě (rizikové těhotenství). RD a RP budu pobírat do tří let dítěte a měla jsem nárok na PPM. Mezi nástupem (návratem) do zaměstnání a nástupem na mateřskou se 3. dítětem mám 3 měsíce, po které budu pravděpodobně na nemocenské. Mám v tomto případě s 3. dítětem stále nárok na PPM a musí mi zaměstnavatel držet místo do tří let 3. dítěte (mám smlouvu na dobu neurčitou)? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, ano, dokud vám trvá pracovní smlouva. S pozdravem Věra Tautová
Pro akci je nutné přihlášení
Dobrý den,můj čtyřletý syn se doma chová zcela normálně. V rodině máme ještě dvouletou dceru a pětiměsíční miminko. Jeho vztah k nim je podle mého názoru zdravý. Povahu má ale takovou, že v cizím neznámém prostředí stojí a kouká, nereaguje na dotazy ostatních lidí ani dětí. Na dětském hřišti se drží spíše stranou a je v roli pozorovatele. Osobně bych tomu dala čas, že po společenské stránce určitě dozraje. Chápu jeho pocity nejistoty v kontaktu s novými lidmi, protože já i manžel jsme spíše introverti a nevyhledáváme společnost mnoha lidí. Problém však nastal ve školce, kam syn chodí na pět hodin denně a už dva měsíce tam jen stojí a kouká, do hry se nezapojí, s dětma nekomunikuje, s učitelkou se ale baví. Sám si nedojde na záchod (občas se i počůrá), neobleče se, i když to všechno umí. Říká mi, že se stydí si říct, že se stydí před dětmi. Do školky chodí rád, není problém při loučení, říká, že má paní učitelky rád. Už 14 dní mi říká, že na záchod chodí sám a že se i sám obléká, ale dnes jsem se od paní učitelky dozvěděla pravý opak. Syn mi tedy začal říkat asi to, co chci slyšet a z čeho jsem měla radost, vymýšlel si.... Paní učitelka sama neví, jak syna zapojit do hry a zabavit nějakou hračkou, s ničím si nechce hrát, nic ho nezajímá, ani venku, jen stojí a kouká. Mám obavy, jak ho ostatní děti ve školce budou přijímat do budoucna. Mám několik kamarádek s podobně starýma dětma a s těma je syn kamarád, rád si s nima hraje, povídá, těší se na ně, běhá. Budu ráda za jakoukoli radu, jak se synem pracovat a jak spolupracovat se školkou. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, adaptační fáze na nové prostředí je u každého dítěte jinak dlouhá, záleží na mnoha faktorech, jistě se do ní promítá osobnostní nastavení, dosažený stupeň vývoje a povahové vlastnosti dítěte. Některé dítě se prostě adaptuje ihned v řádu několika dnů či týdnů, jiné na to potřebuje měsíce nebo i půl roku. Některé dítě je zamlklé, nekomunikuje, další třeba ve školce půl roku pláče a jiné je ihned veselé a bezprostřední, navazuje kontakty. Ve fázi adaptace může také dojít k dočasnému vývojovému regresu či nevyužívání již osvojených dovedností. Popisujete, že syn je introvertnějšího ladění, není zvyklý na velkou společnost a v přítomnosti neznámých lidí či děti se také drží stranou. Doporučila bych vám proto dát synkovi čas, nechat ho na prostředí MŠ přivyknout, do kontaktů s dětmi ani do společných činností ho nenutit, ale nenásilně mu je nabízet, nechat ho přihlížet.... Ohledně sebeoslužných činností bych vám doporučila intenzivně spolupracovat s paní učitelkou, syn bude zřejmě potřebovat individuálnější a trpělivý přístup, paní učitelka by se ho měla častěji doptat, zda nepotřebuje jít na toaletu, dopomoci mu s oblékáním. Postupně, jak si syn bude zvykat, bude potřebovat stále méně podpory a nebude se bát projevit již osvojené dovednosti spojené s oblékáním a hygienou. Pozitivně synka ve spolupráci s paní učitelkou motivujte, nezjišťujte před ním, zda si došel sám na WC a oblékl se, ale zaměřte se na to, když tyto činnosti zvládne, můžete je odměnit například možností získání obrázků, smajlíků, nálepek či jinak, podle dohody se školkou. Bylo by dobré, aby chlapce odměnila také paní učitelka bezprostředně po zdařené "akci", doma také na jeho potíže neupozorňujte, nedoptávejte se ho, zaměřte se na dosažené i dílčí úspěchy. Pravidelně konzultujte vývoj potíží s paní učitelkou, nejlépe bez přítomnosti dítěte. Ohledně kontaktů s dětmi píšete, že chlapec si dokáže hrát s dětmi od kamarádek, proto byste mohla zkusit spřátelit se s některými maminkami spolužáků ze školky a strávit s nimi čas mimo školku, například někde na dětském hřišti či při nějaké jiné akci, aby syn děti více poznal a navázal s nimi přátelské vztahy, což by mu pak mohlo pomoci při kontaktu s nimi i v prostředí MŠ. Pokud by potíže synka i přes zavedená opatření stále přetrvávaly, nebo se prohlubovaly, pak bych vám doporučila kontaktovat a poradit se s odborníkem, dětským klinickým psychologem nebo u psychologa v pedagogicko psychologické poradně. S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení