banner

Celkem výsledků pro tag/y "škola": 100

Škola a domácí úkoly

Brouzdám na netu a narazila jsem na tento článek:http://www.rodicevitani.cz/co-si-mysli/na-domaci-ukoly-jsem-nemela-energii-cas-ani-znalosti-byly-to-nervy-bez-nich-je-nam-daleko-lip/Jaký je váš postoj k domácím úkolům obecně? Věřím, že někteří učitelé to přehánějí, a člověk občas žasne co se po to dítku chce, ale obecně si myslím že prospěšné to je, pokud to nezabere celé odpoledne. A pokud to dítě dělá s rodičem tak aspoň vidí co se učí, případně kde to dítko má mezery. Pročítala jsem i diskuzi, a nějak nesouhlasím s argumentem že rodič je unavený, že pak nemají prostor na povídání si apod. Jasně když těch dětí je víc, tak to asi náročnější je, ale vždycky jde i ten společný čas najít - příprava večeře, společný úklid pokojíku, a čas na čtení a knížku byl vždycky u nás až večer, někdy pravda zvládl přečíst půl stránky, ale i to stačilo...

Vysoká škola vaření

Už ve středu jsme koupili bůček.Hned jsem ho večer udělala.Pak jsem k němu dělala zelí a to se mi moc nepovedlo.Jako povedlo,nevím proč kibic kibicoval.Děti to jedli ve čtvrtek i v pátek.Zas už kibicovi nezbylo moc toho bůčku.No v pátek donesl nové zelí,já mu ho udělala,dnes jsem přihodila i domácí knedlík,bo ten kupovaný snědli děti a ted večer to konečně snědl i on.Tak jo,možná si mě vezme,když umím to zelí.Jak vaříte zelí vy?

Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?

V minulém týdnu jsem vytiskla rozvrhy dětem a celkem jsem zírala. Syn - tercie - tedy 8. třída ZŠ má 32 hodin týdně, tedy 6-7 denně a dcera - sexta, tedy třetí ročník střední školy, má dokonce v průměru 35, tedy 7 hodin denně - to je již regulérní pracovní doba, tuším ve Francii je týdně právě takováto.Nemyslím teď konkrétně u vlastních dětí, které díky pracovním zkušenostem musí pomáhat, ale když vidím s jakými schopnostmi nám sem přicházejí vysokoškoláci, kteří ani neví, kam se píše adresa na dopis, neumí mnohdy ani s Microsoft Office, neumí česky, netuší, jaký je rozdíl mezi mě-mně, ji-jí a dalších věcech, tak mně přijde, že na takové neznalosti v té škole sedí opravdu dlouho. Co mně ale přijde mnohem horší, tak je nikdo nenaučil přemýšlet, jsou naprosto neochotni při čemkoliv zapojit mozek. Vždyť samy, holky, vidíte mnohdy ty dotazy tady v poradně... Místo aby se slečna nebo paní zamyslela, přečetla si příbalový leták, podívala se a přečetla si danou kapitolu, zapojila mozek, tak vypisuje. Tak nevím, jestli není něco opravdu chybně. Nebo jestli se jim budeme muset přizpůsobit a tak jako je ve fabrice pásová výroba, kdy každý udělá z produktu malý kousek, tak ji budeme muset zavádět i u duševní, kancelářské práce, aby nemuseli přemýšlet, budou řešit otrocky pouze jeden dílek problému / úkolu.V čem myslíte, že je problém? Kde jsou ti lidé uplatnitelní v pracovním procesu, u nás totiž ne :-).

škola on-line

U nás se jede striktně podle průměru a tak budou mít moje děti pár dvojek bo ,když už někde mají průměr 1,51 tak je to dvojka.To mě celkem štve,kdysi se přimhouřilo oko a učitelka poznala ,že to na tu výbornou je.To zas celkem štve mě,to počítačové známkování.

Škola, základ života? Ne pro každého…

Chodili jste rádi do školy? Bavilo vás učení? Vzpomínáte na školní léta s úsměvem na tváři? Byla to hezká doba? Ne všichni mají totiž základní potřebu vzdělání.http://www.babyonline.cz/skola-zaklad-zivota-ne-pro-kazdeho

škola i u nás :-)

Ale už jsme doma, i já, a jde na mě spaní :-)Jsem vzhůru od čtvrt na pět, musela jsem ráno do práce, pak jsem vrátila, vypravila dítko, vyřídila pracovní věci na úřadech, teď jsme si dali oběd, a odpočíváme. Pak půjdeme asi ven, musíme využít že je hezky.Od zítřka už klasika, škola i odpoledne družina...