Třetí měsíc s Týdeníčky: Hlavičkové úkoly a první zádrhel
Ve třetím měsíci své netradiční předškolní přípravy se leváci Mikuláš a Matyáš pustili do logických úkolů – a brzy zjistili, že i stříhání má svá pravidla, pokud nejste praváci.
Zádrhel?
Tentokrát se kluci soustředili převážně na Hlavičkové úkoly. A i když se těšili, narazili jsme na malý „zádrhel“. Kluci totiž nechtěli stříhat. Vlastně se jim vůbec nechtělo stříhat a vystřihovat cokoli! Tak jsem jim trochu pomáhala, ale pořád to nebylo ono. Až jsem zjistila, že jsem vlastně úplně zapomněla na to, že jsou leváci. Když jsem se podívala na jejich psací potřeby, všechny byly pro leváky. A najednou mi bylo všechno jasné! Po výměně nůžek šlo stříhání mnohem lépe.
![]() | ![]() |
Větší radost z pomalejší práce
Hlavičkové úkoly kluky bavily snad ještě víc než grafomotorika. Tady už musí zapojit opravdu svou hlavičku, a tak to není tak rychlé, ale výsledky je dělají ještě spokojenějšími. Doplňovali barvičky, hledali protiklady, popisovali obrázky, a dokonce hledali slova, která se rýmují.
Skládání obrazců a geometrické hrátky
Nejvíce je ale asi bavilo skládání různých obrazců pomocí čtverců, trojúhelníků a obdélníků. S těmi si opravdu dlouho vyhráli a stále se k nim vracejí.
![]() | ![]() |
Co nás čeká dál
Příště nás čeká poslední sešit a kluci se těší na zápis do první třídy. Tak uvidíme, jak to všechno dopadne a jestli se z nich od září stanou školáci.
Mějte se krásně!
Předchozí článek:

Čtvrtý měsíc s Týdeníčky: Výrazný pokrok, Matyáš už začal číst
Následující článek:

Druhý měsíc s Týdeníčky: Pohybové výzvy a vesmírné nálepky
Poradna
Dobrý den, Ráda bych se vás zeptala Na názor, jak začít s dětmi 3 a 5 let oťukávat angličtinu. Ráda bych, aby přišly do kontaktu aj nějakou zábavnější formou, než je hned učebnice. Ve školce aj není. Doporučila byste nějaká videa na youtube? Vybírat Česko - anglická, nebo anglická? Dekuji ANNA H.
Milá Anno,
pokud byste chtěla děti seznámit s angličtinou, doporučila bych profesionála, který má s výukou angličtiny u předškolních dětí zkušenost. Ten Vám poradí příp. další materiály a videa. Dnes jsme Vaši otázku pojali jako téma v lekci angličtiny s rodilým mluvčím, který mluví perfektně česky, má již občanství a děti. Shodli jsme se, že by to nemělo probíhat v nějaké křeči a že to není nutné od tak útlého věku. On učí na gymnáziu, kde sám vidí, že studenti si přišli k angličtině díky tématům, která je bavily. Sledovali v zájmové oblasti anglická videa na netu, tím se naučili. Stejný příklad vidím doma. Syn se dostal do úrovně C1 sám bez jakýchkoliv lekcí angličtiny, pokusy byly, ale bylo to zbytečné. Náhodou se to odhalilo při jeho prvním pobytu v Anglii v 15 letech na tamní jazykové škole. Do úrovně C2 se pak dostal po kurzu ještě rokem přípravy na Cambridge certifikát na místním gymnáziu. Pokud tedy dítě seznámit v tak útlém věku s jazykem, tak ze strany profesionála, hravou formou a za mě ještě s člověkem s perfektní britskou angličtinou. Pozor na dialekty Nový Zéland, Austrálie apod. Držím palce a přeji hodně radosti s dětmi, Jana Martincová

Pro akci je nutné přihlášení
Obsah článku
Související články
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
17 %
8 hlasů
77 %
37 hlasů
6 %
3 hlasy
Celkem hlasovalo 48 unikátních návštěvníků