Inzerce
Inzerce
Inzerce

Jednotné přijímačky - diskuze

  • Jednotné přijímačky
    A mě se to třeba vůbec nelíbí, i když teda vůbec nemám tušení, jak vypadají a zda dle nich jde nějak posoudit jak na tom dotyčný je. Ale já mám celkově k nějakým testům, které člověk musí udělat v určitém čase, jinak pohoří, nedůvěru. Dle mého se na střední školy, i vysoké, má přijímat na základě předchozích výsledků, přece samotné školy by měly mít zájem o studenty, kteří jsou chytří, mají zájem, vzdělávají se a jsou aktivní. To z jednoho testu přece nelze poznat, nebo se mýlím? Když si zaměstnavatel, rozumný, přijímá nového zaměstnance, taky přece nedá na jeden nějaký test, ale zajímá se o člověka jako celek. Odbornost, lidskost, trávení volného času,...
    moninif   | 03.05.2018 13:19:40 | Reakcí: 5, poslední: 06.05.2018 19:11:52
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jednotné přijímačky
      Mončo, děkuji za názor. Na druhé straně je rozdíl mezi přijímáním zaměstnance do práce a žáka do státní instituce, v tomto případě 8letého gymnázia, kde jsou jediným kritériem schopnost zvládnout další vzdělávání, tedy intelekt. Není rovněž v možnosti školy, která vybírá ne 1 zaměstnance, ale 60 dětí z více než 300, je individuálně prověřovat.

      Hodnocení podle předchozích výsledků je jedním z kritérií, naštěstí, protože úroveň základních škol je různá a také tam funguje protekce. Z vlastního příkladu mohu říci, že pokud by bylo toto jediným kritériem, tak ono v textu zmiňované dítě, které skončilo 5., by předběhly děti, které se umístily kolem 200. místa. Mimo jiné se na VŠ z našeho gymnázia běžně dostávají děti, které měly v jeho průběhu 4, zatímco jsou odmítnuti dle vědomostí jedničkáři z jiných gymplů.

      Co se času u přijímaček týče, tak bych to neviděla tak dramaticky. I pomalé, leč připravené dítě s poruchou již nemělo v přidaném čase u všech testů co dělat, resp. všechny skončilo dříve, než byl limit a pak si je pouze kontrolovalo a čekalo na odevzdání. Samozřejmě nevím, jak je to u přijímaček na střední a vysoké školy.

      Navíc si na písemné testování budou muset děti čím dál více zvykat, protože k mému neradostnému překvapení jsem zjistila, že na vysokých školách již téměř neprobíhají ústní zkoušky, ale téměř vše písemně. Zřejmě to souvisí s kapacitou, kdy místo dřívějších 20 % populace VŠ dnes studuje 80 a více %.

      Přesto, že pro děti s ADHD je to velká nevýhoda, rozhodně nikdy nebudu pro syna v tomto žádat žádné výjimky. U písemných testů tyto děti i přes znalost problematiky neskutečně zmatkují. A pokud by to danému dítěti mělo zavřít dveře na VŠ? No, a co. Dnes si děti to vzdělání (informace), pokud o něj budou stát, vždycky najdou. A zřejmě na tom budou mnohem lépe než ty s oficiálním "štemplem" z VŠ, jak ostatně desetiletí dokazuje Bill Gates a jemu podobní.
      Calamity J.   | 05.05.2018 09:11:11
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jednotné přijímačky
        Jo je mi jasné, že úroveň základních škol je různá, ale mělo by být zájmem střední školy, se o úroveň škol zajímat. Když vím, že dotyčný základní vzdělání získal tam a tam, navštěvoval k tomu třeba další nepovinné předměty, tak si myslím, že by měl mít přednost před někým, kdo sice napíše test na jedničku, ale jinak zájem o studium je nulový. Spočítal někdo kolik dětí chodí na gymnázium jen proto, že to chtějí rodiče? Sice přijímačky udělali, ale zájem o studium je nulový, občas i ten intelekt chybí (mám známou co učí na gymnáziu a občas se nestačím divit...) Za mě bohužel mluví má osobní zkušenost, kdy jsem přijímačky dělala v bouřlivých porevolučních letech, kdy najednou přijetí určovaly body z příjímacích testů v kombinaci s průměrem. Do té doby se přihlíželo i k tomu, odkud ten člověk přichází. A já jakožto student výběrové třídy na škole, která měla dobrou pověst, ne zrovna pilný a akční, který se spokojí i dvojkou nebo trojkou, jsem najednou byla z kola ven. A nejen já. Bylo to rozčarování pro všechny, nejen pro nás děti, ale i pro učitelé, kteří zpětně nemohli už s tím průměrem nic udělat (bylo nepsané pravidlo, že béčko umí na jedna, ale my za stejné znalosti měli za dva, protože se od nás automaticky čekalo víc). Proto jsem zásadně proti tomu, aby přijetí určoval jeden test a nějaký průměr ze školy. Ano máme státní školství, ale bohužel nikdy úroveň škol nebude stejná, a jednička na jedné škole může klidně znamenat trojku na škole jiné... Ted mě tak napadá, že se asi bavíme o dvou různých úrovních. Je asi podstatný rozdíl, zda jde dítě na osmileté gymnázium, nebo se rozhoduje v deváté třídě co se životem... A máš pravdu, že ono je nakonec jedno za člověk nějakou školu má nebo nemá, i když některé povolání bez VŠ pravda bohužel vykonávat nemůžeš...
        moninif   | 05.05.2018 16:09:48
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jednotné přijímačky
          Asi tak, Moni. Život, bohužel, není spravedlivý, možná někdy naštěstí, protože tato nespravedlnost může některé zocelit :-) a ukázat jim jiné cesty, které by minuli. Když už píši o těch přijímačkách na gymnázia, tak mě naprosto překvapili rodiče s dětmi, kteří tvrdili, že to jdou jenom zkusit. Jednak jsem jim vůbec nevěřila, že jdou jenom tak - bez jakékoliv přípravy, a za druhé dostat se na 8letý gympl, který má skutečně úroveň a renomé, bez přípravy a pomoci rodičů skutečně nelze. O tom možná někdy příště :-).
          Calamity J.   | 05.05.2018 16:24:03
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jednotné přijímačky
            Nestěžuji si, jen mi to zavřelo dveře na vysokou školu, zase na druhou jako učitel bych si nevydělala si tolik co teď   Ale pravda já nejsem ambiciózní a pokud to nejde přímo, tak to nehrotím a jdu jinou cestou   Já to zatím řešit nemusím, dítě projevilo jasný názor, že chce zůstat na základní škole, tak ať si tam je, jsem snad i ráda, a kdo ví co za pár let bude..
            moninif   | 05.05.2018 16:31:49
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jednotné přijímačky
              Přesně tak, kdo ví, co bude za pár let. Vy, holky tady, víte více než kdokoliv jiný, jak jsem orientovaná na vzdělání. Právě proto naprosto upřímně konstatuji, že si myslím, že v budoucnu bude mnohem více záležet na neformálním vzdělání a nabytých schopnostech, než na štemplu z VŠ, které jdou svým zaměřením zcela mimo potřeby budoucnosti.  a čím dál více na nich děti budou pouze ztrácet čas. Jednou si na toto ještě vzpomeneme :-).
              Calamity J.   | 06.05.2018 19:11:52
              Reagovat | URL příspěvku

Téma: Jednotné státní přijímačky: Jsou opravdu takovým zlem? (strana 1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×