Železo

Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Tak přidávám výsledky jedné novější studie..často se říká, že pokud někdo inklinuje k vegetariánství a jí třeba jen občas drůbeží a rybí maso, hrozí mu nedostatek železa..ano, železo je vázané na hemoglobin, což je krevní barvivo, které způsobuje červenou barvu masa..jenže železo je vázané i v myoglobinu, což je svalová bílkovina.. atěch má 100g kuřecích prsních řízků mnohem víc, než třeba libové hovězí..je pravda, že v červeném mase jsou i jiné látky, kterých je třeba méně v mase bílém, takže je určitě dobře jej do jídelníčku zařazovat, ale co se železa týče, vystačíte si s kvalitním drůbežím..vegetariánství ve své umírněné poloze (jí se vejce, mléčné výrobky) je dokonce uznáváno Světovou zdravotnickou organizací jako plnohodnotný výživový směr PRO ZDRAVÉHO DOSPĚLÉHO..co se dětí týče, je uznávána pouze ta modifikace, která povoluje alespoň občas drůbež a ryby. Živočišné produkty obsahují důležité plnohodnotné bílkoviny (bílkoviny se skládají z 22 aminokyselin v různých poměrech, 8 z nich je esenciálních a MUSÍME JE PŘIJÍMAT STRAVOU V POTŘEBNÉM POMĚRU..a pouze živočišné produkty mají složení bílkovin takové, jaké člověk potřebuje. V luštěninách je bílkovin jako takových hodně, ale nemají potřebné složení), takže přísné vegetariánství je zejména pro děti velmi nebezpečné..bonus na závěr: podle nejnovějších klinických studií se pomalu ukazuje, že vitamín E vůbec není tak důležitým antioxidantem, jak se doteď tvrdilo :-)
autor: fireangel    Poslední změna: 17.03.2008 16:03:20
Předchozí článek Čajík Další článek Tropické ovoce - Physalis
Diskuze
Reagovat na příspěvek
Komerční sdělení
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce