Inzerce
Inzerce
Inzerce

Péče o postavu nejen po porodu

Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Čekám třetí holčičku, první dvě stále kojím. Postavu mám těhotenstvím a kojením docela slušnou,včetně ňader.Od 1.těhu jsem se snažila zachovat několik v rodině osvědčených postupů, které stručně zmíním:
1,Snažit se, ne vždy to ale jde,příliš nepřibrat. Já dodržuji limit do 9 kilo.To do 8.měsíce, v 9.většinou zhubnu o kilo.
2?Hodně fyzické aktivity, já chodila denně, a stále chodím, na dlouhé procházky a denně plavu 1-2km.Moje výhoda, že máme celoroční bazen. Nemá jistě každá,ale každá může chodit. Chce to denně a být na sebe tvrdá.Při druhém a třetím těhu to chce dost pevnou vůli se bez výjimky přinutit.
3,Živorosprávou a pilným cvičením se snažit,aby děti měly váhu + - kolem 3 kilo. Snadno se porodí a nemám dosud nástřih hráze. Vhodná je její masáž před každým porodem a je to i velmi příjemné...
4,starat se o pleť bříška a prsů. Používáme v rodině starý recept, který babičce poradila kdysi stará porodní bába. Natírat se proti striím mateřským mlékem,jistě "zadním". Stačí denně tak jedno deci,nahradí i smetana do omáček. Měla jsem v 1.těhu štěstí, že sestřenice kojila s velkými přebytky.Druhé těhu i nyní jsem soběstačná!
6,Cvičit prsní svaly a plavat. Plavání je problematické, ve veřejných bazenech i z hlediska infekce a chloru nebezpečné. Doma čistíme vodu UV zářením a filtry.
7,Postavě prospívá i pravidelný sex a brzký návrat k němu. Opět ne vždy,ale po zhojení hráze je opět účinná masáž zadním mlíčkem.Je vyzkoušené,jistě přísně zamezit infekci bradavek.
Nesnažím se dávat rady a ucelená doporučení. To ani nejde. Nechci ani nikoho provokovat. Spíš je možné o tom diskutovat a předávat si zkušenosti a každá si můžeme vytvořit svůj postup. Vím u sebe, že mám ve spoustě věcí prostě kliku a VŠE co se týká mateřství mám bezproblémové.Jsem ale přesvědčená, že postava se nechá dost uhlídat a je i předpokladem pohodovosti maminky i miminka. Petruška chce papat, tak už to ani pořádně neopravím.
autor: VeronikaD    Poslední změna: 28.06.2007 11:07:36
Předchozí článek Postava, se kterou budete spokojena Další článek pilates
Diskuze
  • Žensky co se tady hádáte.každej má přece nárok na svůj názor ať je jakejkoli a myslím že Verča i Renča to myslely dobře.Každej máme jiné tělo a reaguje na změny jinak........No a když má Verča možnost takového bazénu tak co by ho nevyužila když může. No ne?
    petula.z   | 30.06.2007 19:59:09 | Reakcí: 2, poslední: 01.07.2007 23:10:07
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE:
      Máš pravdu    
      Small   | 01.07.2007 19:11:36
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE:
      Peto já se nehádám....jen sem se zastala Renči a napsala pár připomínek k příspěvku.Verče nic nezávidím a přeju ji vše nej a at ji vše vychází nadále jako doposud   
      kamila   | 01.07.2007 23:10:07
      Reagovat | URL příspěvku
  • Milé dámy, dovolila jsem si přesunout Vaši diskuzi za zmíněný příspěvek. Vychytávky budou maminkám sloužit možná i za 10 let, proto bychom v nich měly udržet určitý systém, ať nám v nich tedy nevzniká co by nová vychytávka diskuze k vychytávce již napsané.
    Děkuji za pochopení a přeji všem krásný první prázdninový víkend    

    Ahoj Terezko,
    napsala jsi to za mne té Renče. Asi bych nereagovala lépe. Možná trochu expresivněji. Teď jsem uložila rodinku a četla co píše nick Renča, mně i tobě, četla jsem i tebe. Cítím to přesně jako ty, ano, to není diskuze,ale snaha napadat,vytrhávat věci z kontektu a překrucovat. Přesně jsi vystihla slůvkem přesládle. Ona dáma tobě i mně vkládá do úst co jsme neřekly.
    Každopádně ti děkuji. Myslím, že jsi správně naznačila další tvoje reakce-prostě už s ní nediskutovat. Znám podobné týpky, bude přepisovat celé řádky, citovat, zdůvodňovat atd. A když ji budeme oponovat napadne nás, že jsme jedna a tatáž.
    Ať si píše co chce,také s ní nebudu diskutovat. Než zítra odjedeme tak ti ještě písnu. Koukám, že Rézince bude měsíc, dej jí za mne pusinku a gratuluji oběma.
    Pá Veronika

    autor: VeronikaD Poslední změna: 28.06.2007

    [ Reagovat na příspěvek ]


    Verčo myslím, že ste na Renču vyjeli skoro bez důvodu....každý má právo na svůj názor a zas tě nějak moc neosočovala, jen nesouhlasila se vším co si napsala.
    kamila 29.06.2007 23:10:05, počet příspěvků: 0
    [ reagovat ]

    Baby on line   | 30.06.2007 09:02:03 | Reakcí: 4, poslední: 01.07.2007 19:10:09
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE:
      Ahoj (k tomuto tématu už definitivně naposled), neměla jsem v úmyslu svým diskusním příspěvkem komukoli ublížit, natož pak roznítit vášně a ve finále snad sčítat body "pro mě a proti mě". Bohužel se to zvrtlo...
      Nicméně díky všem, co mě podpořily (jsme tu skoro samé holky, že?) a snad tím daly najevo, že chápou, že věci jsou vnímány různými lidmi různě a někdy něco prostě vidíme stejně, někdy jinak. No a tom život přece je. Hezký víkend!
      Renča   | 30.06.2007 11:26:33
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE:
      Já nevím holky, osobně si myslím, že každá máme právo říci svůj názor!Od toho diskuzní fóra jsou a každý máme možnost reagovat na to, jestli se nám něco nezdá, nebo naopak můžeme souhlasně přikyvovat..
      Každý to máme jinak, někdo nemá takových možností jako Verča.Ta má výhodu v tom, že plně kojí, má možnosti,které někteří z nás ani nemají.
      Např. já..kojila jsem první dva týdny a pak ze stresu mlíčko ztratila..z toho důvodu ale nejsem špatná máma..mému drobečkovi chutná mlíčko umělé a příkrmy miluje..:-))
      Ono je určitě fajn kojit,mateřské mléko má podle všeho spoustu léčivých účinků (ale jsou i jiné možnosti :-))
      Co se přibýrání týče, tak osobně si myslím, že váhu předem nelze ovlivnit.Při své výše 178 jsem před otěhotněním měla 59kg.Těsně před porodem jsem byla o 13kg těžší a nikde to ani trochu vidět nebylo..i to bříško bylo mrňavé :-)).Určitě hodně záleží na kostře člověka.Nesouhlasím s tím, že by se ženská měla přežírat,ale zas se omezovat kvůli tomu, aby náhodou nepřibrala víc než je nutno??To je blbost.Mám kolegyni v práci, která při prvním dítěti přibrala přes 20kg a to skoro pořád jedla jen ovoce...Každý to máme prostě jiný.
      Tím chci říct, že není důvod se tu napadat, každý smíme říci svůj názor,ale jsme dospělé ženské, jsme mámy od dětí, tak snad není nutné se kvůli jednomu příspěvku, jenž se zrovna dvakrát nezamlouvá, ukamenovat?  
      Lillynka   | 01.07.2007 15:57:51
      Reagovat | URL příspěvku
  • ahojky mám mpár připomínek k mtvemu příspěvku
    ad1)každý nemá to štěstí že nabere jen 9kg a nemusí se nijak cpát
    ad2)při rizikovém těhu je jakákoliv fyzická aktivita tabu
    ad3)velikost miminka se dá jen stěží ovlivnit.Známá nabrala pouze 11kg a její chlapeček vážil 5,35kg
    ad4)nemám výhrady.Mateřské mlíčko je dar,tak proč ho nepoužít
    ad6)kdo nemá bazén bez chloru má smůlu...a že nás je většina
    ad7sex ano ale kolikrát po probdělých nocích se raději vyspím...

    kamila   | 29.06.2007 23:20:16 | Reakcí: 1, poslední: 30.06.2007 13:04:29
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Péče o postavu nejen po porodu
    ja s tím nesouhlasím a nevěřím tomu,podle mě,by měl každý jíst dosti jen to nepřehánět.Hold kdo má soukromý bazén a peněz kupy,tak to může dodržovat 
    sexycumacek   | 29.06.2007 11:03:17 | Reakcí: 1, poslední: 29.06.2007 12:47:37
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Péče o postavu nejen po porodu
    Veroniko,
    plně souhlasím.To denní plavání umožňuje opravdu jen soukromý bazén bez chemikálií.Jinak super píšeš. Stejně by byla zajímavá jakási horní hranice dokdy lze kojit.Možná i 4 roky? Nevím ještě.

    Renčo,
    zásadně s tebou nesouhlasím s tím údajným závoděním Veroniky v délce kojení,zdáš se mi mimo mísu...
    Rovněž tvá výtka o váze miminka mi připadá jaksi podpásová. To se má maminka přejídat a zakládat na obezitu děťátka? A má rodit těžkotonážníky?Císařem? Ty nediskutuješ,ty Veroniku přesládle napadáš. To co píšeš se mi nelíbí. I to jak píšeš, že "nejsi žádná závistivá chudinka" lecos napovídá, naznačuje...
    Také se zmiňuješ, že jsi nechtěla urážet. Já si myslím, že naopak chtěla.To je vše co jsem chtěla napsat a ani už s tebou nebudu diskutovat. Připomínáš mi jednu rozbíječku diskuzí z Rodiny
    Terezka1976   | 28.06.2007 11:53:16 | Reakcí: 6, poslední: 29.06.2007 21:42:54
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Péče o postavu nejen po porodu
           
      Martina   | 28.06.2007 12:24:48
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Péče o postavu nejen po porodu
      Ahoj Terko, tak mi to nedalo a svůj příspěvek jsem si přečetla znovu. Ale já fakt nikoho nenapadám, jen jsem vyjádřila svůj názor. Jakkoli nesouhlasný, tak se domnívám, že byl vyjádřen slušně a férově (pozor - ve spoustě věcí však s Verčou souhlasím a přeju jí i jejim holčičkám jen to nejlepší). Ať hledám, jak hledám, tak nikde nevidím, že bych nabádala budoucí maminky se přejídat, schválně jukni znovu a pozorněji, bez emocí a zlosti na mě. A čím jsem "mimo mísu" ohledně kojení? (Opět jsem jen napsala, jak to působí na mě, ty to třeba vidíš jinak.) Vždyť já sama kojím už téměř patnáct měsíců a doufám, že ještě dlouho budu! Já jen nemám ráda, když se nastoluje a přeceňuje "kult kojení" - pozor, neplést si s kojením jako takovým!!!! - to se pak dá vnímat taky tak, že nekojící matka rovná se špatná matka. A to tedy skutečně nelze takto brát!!!
      A že se mnou nechceš diskutovat? Nevadí. Ale vidíš, já si bláhově myslela, že od toho diskuse jsou (sdělování si názorů, souhlasných i nesouhlasných)...
      No nic, měj se fajn a jestli budeš mít ještě chuť, tak mi napiš, kdo je Rozbíječka diskusí. Pa Renča
      Renča   | 28.06.2007 14:52:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Péče o postavu nejen po porodu
      Tak teď tedy nevím ,kdo koho vlastně napadá...   
      Small   | 29.06.2007 21:42:54
      Reagovat | URL příspěvku
  • Ahojky Verčo,taky musím souhlasit s tvým příspěvkem,o tom potírání mateřským mlíkem jsem neslyšela až tedˇ od tebe.ale může to být účinné.Mám dvě holčičky a po druhým porodu jsem už dva roky,takže to nedoženu,ale souhlasím,že je důležité cvičit a to pořád.Nevěřím na diety a ze své zkušenosti vím,že cvičení a pohyb je jediný a opravdově účinný recept na pěknou postavu.Tak držím palečky a měj se.
    čihi   | 28.06.2007 10:37:38
    Reagovat | URL příspěvku
  • Ahoj Veroniko, nejprve přijmi gratulaci ke dvěma, resp. třem holčičkám. V mnohém, co jsi napsala, s tebou musím souhlasit (pravidelný pohyb, střídmá strava, péče o sebe), ale se vším souhlasit nemůžu. Regulace vlastní váhy, to ano (po porodu), ale cíleně ovlivňovat váhu toho nenarozeného človíčka - to snad ne! (Kvůli snadnému porodu? Kvůli jeho budoucí postavě? To by byl alibismus, vždyť porodní váha není určující pro budoucí tělesnou konstituci dítěte. Pro zachování vlastní postavy?) Kromě toho lze váhový přírůstek v těhotenství ovlivnit jen částečně (pomíjím extrémy způsobené pohodlností a rozežraností) a navíc ani není přímo úměrný s porodní váhou dítěte. A ještě něco - kojení je snad to nejkrásnější na světě (asi mnohdy i lepší než sex) a je to to nejlepší, co můžeš dítěti dát. Ale z některých tvých příspěvků mám dojem, jestli u tebe nepřerůstá v jakési "závodění" (kdo více, kdo déle). Asi si teď myslíš, že jsem nějaká závistivá chudinka, ale ne. Našemu malému bude patnáct měsíců, stále kojím a končit nehodláme (já ani on) a s váhou jsem teď o pět kilo níž než před těhotenstvím. Snad jsi se urazila, to bych ale vážně nerada - naopak přeji vám všem čtyřem holkám, ať vám to všechno vychází jako dosud, ať jsou holčičky hlavně zdravé a ať se společně těšíte z každého dne. Prostě jsem jen musela reagovat... Držím ti s12; v tvém krásném poslání trojnásobné maminky. Pa Renča
    Renča   | 27.06.2007 19:27:40
    Reagovat | URL příspěvku
Reagovat na příspěvek
Komerční sdělení
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×