Napadlo vás něco zajímavého nebo hledáte inspiraci? Řešíte právě problém s těhotenstvím, porodem, kojením nebo výživou? Pojďme společně sdílet své radosti, starosti, zkušenosti, tipy a triky a podporovat se.

Pro tuto akci musíte být přihlášení

Dobrý matematik = dobrý lékař - s tím naprosto souhlasím :-) - diskuze

32 reakcí

Zobrazit příspěvky podle:
Na medině budou nově přihlížet ke známce z matematiky na střední škole. Co o tom soudíte? Osobně jsem se děsila potkat v praxi spolužáky, kteří byli schopni nadrtit teorii, ale ne už poskládat jednotlivé věci dohromady. Podobně to vnímám u kriminalistů.http://www.lf1.cuni.cz/dobry-matematik--dobry-lekar-fakulta-zmenila-prijimacky
matematika je podle me dost dulezita v takovych oborech..preci jen se musi davkovat leky presne ze...a navic je spojena s logikou a jestli musi zvladat chemii a biologii a dalsi,tak matiku by mel take..jasne ze geometrie a dalsi jsou mu naprd,ale to ve spouste jinych predmetu veci take
Mě celkem děsí ta móda, kdy se většina lidí doslova chlubí, že na matematiku a fyziku nemá buňky, jakože oni nejsou tak přízemní, aby se tímto zabývali. No, a pak filozofové končí při ledovce ve škarpě, protože o tření ví prd, a zadlužení jsou až k exekuci, protože neumí spočítat úroky.TUhle u nás byla kámoška, dovlekla s sebou nějakou finanční poradkyni, a ta nám nabídla nějaký finanční produkt. Tak jsem vytáhla kalkulačku, a spočítala si, že to není tak výhodné jako to, co už mám. A ona, že to určitě počítám špatně. Tak já na ni, ať mi to spočítá ona. A ona, že to musí \"matematici na centrále\". Tak jsem jí vypakovala, jestli mi chce někdo radit s penězma, tak musí umět počítat řady a posloupnosti.Jako není nutné, aby třeba lékaři počítali parciální derivace, ale aby nebyli zdechlí myslet, kombinovat, dávat do souvislostí a tam ten dobrý vliv matematiky vidím.Na dávkování léků matematiky až zas tak netřeba, na to stačí tzv. kupecké počty a trojčlenka. Tu snad většina lékařů pobrala.Taky je otázka, jak je matematika učená. Celkem se mi líbí systém, který mají u Marušky. Sice zatím počítají jen do 5ti, ale velmi intenzivně, mají k tomu počítadla, osu, panáčky z člověče, malujou kolečka, a pořád a pořád to jedou dokola, dokud i ten poslední nebude mít v hlavě představu, co vlastně počítá.
No ,když oni ti doktoři už jsou vlastně i inženýři,když se operuje přístroji atd.Je to na jednu stranu smutné,že se medicíny vytrácí ta lidskost.
@zajic Jo,to vidím i v praxi u děti ve škole.Málokdo umí matematiku.Z písemky v 6 třídě u Honzy byl průměr 3,9 a to měl Honza 1,tak,že jim ten průměr vylepšil.I u Zuzku už má většina 3 z písemek.Já jestli se můžu pochlubit jsem výborný matematik a z matiky jsem mívala 2.Nemohli mi dát 1 ,když jsem z čj sotva prolezla.Matika ,fyzika jsou moje předměty.Gabka se v tomhle nepotatila ani nepomamila a sotva z matiky prolíza.Naštěstí z ní nebude maturovat.Je to sranda ,že studuje ekonomiku.Ekonomika jí jde ,matika né.Jsou to úplně jiné počty.Che jít i na výšku,kde nebude matematika.Naštěstí jsou v republice dvě takové ekonomiky bez matiky.
@zajic Mluvíš mi z duše. Jak mě celá ta léta na medině iritovala odpověď mnoha doktorů, proč šli na medicínu: \"Na matiku jsem nebyl, tak zbývala medicína.\"Vaše matematika je zářný příklad. To, co vidím u Ríši v pracovních sešitech je občas dost tristní. Nedám dopustit na množiny, ta ukončená představivost se nedá ničím nahradit. A také na to si vždy umět definovat to své X.
@Liberte Na dávkování léků bych si mnohdy raději vzala kalkulačku :-). Ale logika, schopnost analýzy a kombinační myšlení je důležité pro diferenciální diagnostiku, čili stanovení, co Ti vlastně je. Na tom se pozná dobrý lékař. To se nedá nabiflovat.
@Honafa To, že operují přístroje, je perfektní, jsou mnohem přesnější a dokáží toho více v určitých oborech, zákrocích. Ale vždy potřebují kvalitní vedení lidskou hlavou a rukou.Ty máš na mysli emoční inteligenci, která možná není u doktorů ani tak bídná, spíše díky mnohdy naprosté dezorganizaci na některých pracovištích ji již ze sebe člověk nevymáčkne. Zažila jsem se synem na dětské chirurgii, od té doby měl hrůzu z jakéhokoliv výkonu (on, který přežil šití na čele na srazu BOL bez jediného hlesnutí za obrovské pochvaly plastika), teď se z toho pomalu dostává.
no pokud někdo začne učit matematiku stylem, aby hlavně tomu člověk rozuměl, umět si najít svůj postup dobrat se konečného výsledku, tak s tím problém nemám, ale co tak slyším a i jsem cca už i před deseti lety viděla, tak to je tristní a smutné. V učebnici je metoda taková, takže to bude takhle. Pak se nedivím, že to ty děti nebaví a půlka tomu nerozumí a ani radši rozumět nechce.
@zajic S posledním odstavcem souhlasím. Důležité je, jak je ta matematika učená. Nezapomenu na jednoho kluka, které jsem doučovala. On byl fakt trochu pomalejší, takže jsem používala různé metody, včetně různých kartiček a pastelek. Kluka to i začalo bavit, ale učitelka ho ze začátku vždy srazila, že takhle ne. Že ve čtvrté třídě si nemůže malovat a pomáhat různými pomůckami, ale rovnou počítat. Po zásahu rodičů se to nakonec utřepalo, ale co pak bylo s ním nevím, neb jsem končila školu a stěhovala se.
@zajic Rozsah a tempo výuky nemůžu posoudit, cca před těmi 10lety co jsem doučovala děcka ze základek jsem neměla pocit, že by nestíhali tempo, spíš tam chyběla ta alternativa, ukázka více možností postupu, možná více pomůcek aby pochopili tu souvislost proč to dělají… Ale nevím zda to jde až tak zrealizovat ve třídě kde máš třeba 30dětí… Já dneska vidím i problém kalkulaček, tabletů apod. neb to lidi nenutí si něco zapamatovat. Když ti dítě v šesté třídě 5minut přemýšlí kolik je 7x7 je to smutné….
@Calamity J. ja na matiku byla blba..diky ucitelum...ale zahadne mi sla chemie a fyzika a dejepis a biologie...kolem vykopavek jsem se mohla hybat cele dny,v zoo take a na podiv jsem se matiku naucila nejvic tam..teda chapat ji...u strejdy v zoo,u strejdy na soudnim lekarstvi ,u tety kolem ryznych vykopavek...ale spis to souviselo s logikou a technikou nez s matikou jako takovou jak si ji clovek predstavuje..a prave mnoziny mi hned na zacatku uzvarely cestu..az pak casem mi ji pristup jednoho pritele,ktery me ucil od zakladu ale hrou naucil matiku mit rad...a s tim co jsem chapala predtim to najednou byla hracka..
@moninif Jo, souhlasím, že se to většinou potentí už na začátku.Já nevím, jestli se s matematikou nezačíná třeba brzo? Nejede moc ryhle? Teda na většinovou populaci, Kubu teď nemyslím, a Marušku taky ne.Jestli jim to nějak víc nerozložit. Nebo nepřidat hodiny navíc. A co nejvíc metod, pomůcek, ať si každý najde tu svoji.Já chodím k Marušce do třídy občas pomáhat s výukou, a tak vidím, že je to tak, že cca 40% je na tom tak jak Maruška, velmi dobře, má představu, logické uvažování, je jim jasné, co počítají, osu mají v hlavě, počítadlo nepotřebujou. Dalších 40% je rádo, že počítá do 5ti, počítají pomalu, vezmou si na to počítadlo nebo počítají na prstech, ale chápou, a nakonec úspěšně k výsledku dojdou.A tak 20% jsou totální matematická jelita, doslova sčítají hrušky a jabka, nechápou, o co jde v příkladu, prostě buď ještě nedozráli, nebo to ani nikdy nepříjde a nebudou ani ti doktoři, protože by pacienta přiotrávili léčivem.

Vybraná anketa

Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?

25 %
17 hlasů

70 %
47 hlasů

4 %
3 hlasy

Celkem hlasovalo 67 unikátních návštěvníků

Diskuze 0

Mohlo by vás zajímat

Knihy vysoce hodnocené odborníky i rodiči zaštiťuje matka-lékařka Jana Martincová.

Žena po 40 – sebevědomá a v kondici

Jak být šik a fit i po 40
Unikátní publikace pro ženy, nejen po 40, v níž jedna z autorek podstoupila omlazující proces přirozenějšími metodami na vlastní kůži. Inspirujte se desaterem nejen pro ženu po 40! Jediná komplexní kniha o období po 40. Omlazení přirozenými metodami!
cena pouze u nás: 349 Kč
Žena po 40 – sebevědomá a v kondici