Zdravím všechny maminky a tatínky,
mé jméno je Michaela, mám 29 let a jsem maminkou 20měsíční holčičky Madlen a syna Matyáška, se kterým jsme dudlíky testovali v období jeho 3-4 měsíců.
Se značkou NUK máme doma jen samé
dobré zkušenosti
Už u první dcery jsme používaly lahvičku značky NUK i učící hrneček. Teď u syna používáme od značky NUK savičku na lahvičku, která mu sedí nejlépe a dudlíky značky NUK máme již od porodnice.
Velmi mě zaujalo testování dudlíků NUK FOR NATURE, jelikož se mi líbila myšlenka, že jsou balené do recyklovatelného obalu. Také se mi líbí, že i přímo k výrobě dudlíků se používá více než 98 % přírodních surovin.
Příjemný a lehký materiál
Když dudlíky přišly k nám domů, i hned mě zaujala krabička a v ní nás čekali dva krásné dudlíky. Jeden byl zelený a druhý zelenobílý. Líbí se mi tento jednoduchý design, nemám ráda přeplácané věci. Zaujalo mě i jak je dudlík lehký a příjemný na dotek.
![]() | ![]() |
Oceňuji, že dudlíky NUK nezpůsobují špatný vývoj zoubků
Dudlík mi Matyášek přijal okamžitě, u některých dudlíků se mi stávalo, že je plival, ale teď s tím nebyl problém. Když se v noci vzbudil, dala jsem dudlík a hned se utišil a spinkal dál. Taky dudlík Matyáškovi dobře slouží jako hračka, sám si vytahuje dudlík a zase strká do pusinky, takže design dudlíku je perfektní i pro tak malé prstíky.
Savička dudlíku je velmi pružná a měkká, což je pro mě nejdůležitější při výběru dudlíku, aby nezpůsobila mým dětem špatný vývoj zoubků a problémy do budoucna. Je skvělé, že savička je vyrobená z čistého přírodního kaučuku, tedy opět z přírodního materiálu.
Bohužel nemůžu posoudit, jestli dudlík ovlivní nějak kojení, jelikož nekojím.
K hlavním pozitivům dudlíků NUK FOR NATURE určitě patří:
- Šetrnost k přírodě, jak samotným dudlíkem, tak i obalem ve kterém je dudlík distribuován.
- Ortodontická, měkká a pružná savička, která nezpůsobí problém při vývoji zoubků.
- Jednoduchý a nadčasový design dudlíků.
Negativa dudlíku NUK FOR NATURE:
- Myslím, že jsem nenašla žádné negativa při testování, jen snad malá připomínka k velikosti dudlíku, který by klidně mohl být malinko větší pro miminka 0-6 měsíců.
Dudlíky NUK doporučuji přibalit už do porodnice
Otestování dudlíků NUK FOR NATURE bych určitě doporučila všem maminkám, co už miminka mají nebo je teprve čeká tahle velká role v životě a klidně bych si přibalila dudlíky už do porodnice. A závěrem bych chtěla říct, že dudlíky se velice líbily i mé starší dceři, která potajnu dudlíky Matyáškovi brala a zkoušela je také s námi a byla s nimi nadmíru spokojená :-)
Maminka Michaela
Předchozí článek:

Malý přijal dudlíky suprově, já oceňuji ekologickou stránku a design
Je skvělé, že savička nezpůsobuje nesprávný vývoj zoubků - diskuze
Poradna
Dobrý den, nevím, zda se to řadí mezi období vzdoru, protože Peťa (v srpnu 3 roky) byl vždycky svéhlavý a vše dělal po svém. Jinak, než by udělal kdokoliv z nás, nebo kterékoliv jiné dítě. Je hodně akční, neposedí ani u jídla, a když už ho tedy přemluvím, tak alespoň houpe nohama, nebo listuje knížkou. Rád hází věcmi, od malička vším a je těžké ho to odnaučit, ale je fakt, že hází velice dobře. A i když to zní jako ADHD, nemyslím si, že je to náš případ, protože když se s ním učím logopedii nebo čtu knížku, nebo dělám jakékoliv jiné aktivity, tak u toho vydrží i hodinu v kuse. Nevím, možná se mýlím, spíš to tak cítím. Učíme se logopedii už od 1 roku, protože má oboustranný rozštěp rtu i měkkého a tvrdého patra. S tím by to taky nemělo souviset, je to jen kosmetická vada. Vše zvládá s přehledem. Spíš mě teď trápí to, že minulý týden začal hodně zlobit ve školce (v malé skupince dětí). Chodí tam už 3 měsíce a teď znovu hází věcmi (to už přestal dělat) i po dětech, plácá děti, dělá naschvály, nechce chodit spávat s ostatními dětmi a neposlouchá, paní učitelky jsou mu pro smích, i když se zlobí. Nejde to ani po dobrém, ani po zlém. Někdy chytne amok, že brečí, když není po jeho, a kdybych neodvedla pozornost někam jinam, tak brečí třeba celé hodiny. Někdy ani odvést pozornost nestačí. Když se uklidní, tak mu to vysvětluji a on poslouchá a sám řekne ,,ne, nedělá se to, nejde to“. Ovšem neuběhne ani 5 minut a jsme tam, kde jsme byli. Pokud je to tedy období vzdoru, tak prosím alespoň o potvrzení. Nechci to podcenit, pokud by to bylo vážnější, chci to řešit za včas, tak, jako když jsem řešila vše kolem rozštěpu. Předem moc děkuji za zpětnou vazbu. S pozdravem Sarah Člupná.
Dobrý den, podle popisovaného chování vašeho syna se s největší pravděpodobností jedná o projevy období vzdoru. V této době se dítě teprve učí pracovat se svými emocemi a zvládat je, jeho psychika není ještě dostatečně rozvinutá, aby je mohlo zvládnout rozumově. K dítěti je potřeba přistupovat laskavě a trpělivě se současným nastavováním hranic a pravidel, vytvořit mu bezpečné a přijímající prostředí. Projevy chování mohou zhoršit či posílit prožívané zátěžové situace jakou je například nástup do školky. Adaptační reakce může být i odložená a v plné míře se projeví teprve potom co si dítě uvědomí, že školka není pouze hraní si v dětské herně, ale že se jedná o jakousi dětskou povinnost ( obdobu zaměstnání). Zároveň pobyt ve školce klade na dítě také nároky sociální ve formě rozvoje vztahů s cizími dospělými a vrstevníky a rozvoj kooperace s nimi. Dobré je předávat si vzájemně se školkou zkušenosti, které postupy a metody se vám u syna osvědčily a co u něj zabírá, například zmiňované odvedeni pozornosti. Velmi pěkně postupujete, když se synem po jeho uklidnění situaci probíráte. Doporučila bych vám se hodně konkrétně zaměřit na chování, které by syn dělat měl, které je požadované a pouhou snahu o něj velmi ocenit. Neříkat si tedy pouze to, co by dělat neměl, co je špatně. Dítě totiž často neví, jakým jiným chováním by to nežádoucí mělo nahradit. Můžete využít přehrávání různých situací s pomocí hraček, na trhu jsou i různé dětské knížky určené k rozvoji rozpoznání a porozumění emocím a k práci s nimi a jsou i pro takto malé děti s hodně obrázky a názornosti.
Ohledně rozštěpu rtu a patra se do budoucna bude jednat o spíše kosmetický problém ( i když se již dá velmi dobře řešit a nebude na synovi jistě nic poznat), avšak předpokládám, že syn v raném dětství zřejmě podstoupil a ještě bude postupovat určité lékařské zákroky možná spojené s operací v anestezii. Tyto rané zážitky, i když jsou nevědomé, se mohou promítnout do vývoje křehké dětské psychiky a projevit se například vyšší dráždivostí dítěte či specifiky v chování při zátěži, které by však postupně měly odeznít.
Ohledně podezření na ADHD se jedná o diagnózu psychiatrickou, kterou by měl rozhodnout dětský psychiatr, v naší terminologii se používá pojem porucha pozornosti s hyperaktivitou nebo hyperkinetická porucha chování (ADHD je pojem užívaný v americké klasifikaci nemocí). Tuto diagnózu psychiatr obvykle neuzavírá před šestým rokem věku dítěte, pokud tedy projevy nejsou extrémně silné. Jinak se totiž může jednat jen o přirozený vývoj a zrání nervového systému, kdy se dítě jako hyperaktivní může jevit, ale " vyroste z toho", jak se říká, právě přibližně do věku šesti let. Postupně se můžete snažit prodlužovat dobu zaměřené pozornosti i u aktivit, které syna tolik nezajímají, strukturovat čas na dobu volné hry a nějaké povinnosti. Přirozeně tuto schopnost trénujete také procvičováním logopedie.
V případě prohlubování výchovných obtíží ve školce bych doporučila zkusit se obrátit na Pedagogicko-psychologickou poradnu k posouzení možnosti nějaké podpory ve školce, případně k doporučení kontaktovat další odborníky či výchovná doporučení.
S pozdravem Mgr. Michaela Matoušková, dětský psycholog

Pro akci je nutné přihlášení