Těhotenství: 29. týden až porod - nové reakce

Pro tuto akci musíte být přihlášení
Nové reakce
Celkem 8 418 příspěvků
hurá do cíle
Ahojda, my chodíme teda buď po pěti, nebo po čtyrech týdnech. Jsme 33 a další kontrola je opět za čtyři týdny - prej pak už teda po týdnu, tak aspoň nějaká změna. Když jsem to doma říkala přítelovi, tak mi na to řek, mno počkej, ale to už budeš skoro rodit :D. A co se skříní týče - dvě vestavěnky - maj nám dovést příští víkend. Ale jen nařezané a přítel to bude všechno sestavovat. Tak doufám, že do konce února to bude sestavené. Potřebuju totiž konečně vyprat všechny ty nashromážděné věcičky, vyžehlit to a uložit do těch skříní :oD. Takže ... nám oběma ... přeju hodně štěstí, aby se to v pohodě a v klidu zvládlo a nás to příliš nevyčerpalo :oDKontrola ve 38.tt
Fakt až tři týdny, když si takhle otevřená?? Jak je vidět, opět žiju v jiném světě, myslela jsem si, že když už se začneš otevírat, tak že se musí do porodnice :oD. Tý jo, co já se taj ještě nedozvím??!!Kontrola 32+3
:oD ... mno počala v době kdy jí nic nehrozí ... ono vlastně dycky hrozí, páč lidské tělo je prostě nevyspitatelné. Si vem, že se dá otěhotnět i přes antikoncepci, takže takhle :oD. Záleží na tom, jak rychlé a mrštné mršky má partner :oDZápis do porodnice
Porod do vody by se mi nelíbil :o) ta představa špinavé vody mě fakt dostává. Páni, mno je to teda \"hezká cena\". ale víš jak, řekneš, že to chceš a teprve při porodu si rozhodneš, jestli jo, nebo ne - v závislosti na tom, jak to půjde!!Pobavili jsme se s přítelem, volby porodníka dle jména. Ale na druhou stranu, my to nikdy nevím, kdo nás odrodí. A jestli to bude Bydžovská, tak asik padnu - to je ta baba, co na mě byla v nemocnici docela hustá a nepříjemná. Chjo, nejdřív, když jsem tam byla poprvé, tak řekla, hm, zas tu máme jeden plod s akcí. Ale řekla to takovým tónem, že jsem z toho měla pocit, že by snad byla raději, kdyby byl bez akce. Pak tam byla jiná. Pak zase tadle a to mi řekla, že mám vodu na dolní hranici normy a nic nevysvětlila, takže tím mě opět dostala. Pak tam byl pan doktor a asistentka a ty byli fajn. Mno uvidíme, uvidíme :oD. Bych si měla zjistit rozpis směn :oD abych věděla, kdy to mám popo hánět :oDLukášek, 5.2.2012
Velká gratulace
Kontrola 32+3
:D no to jo, dva tydny pripocitavaji, vlastne je to vsechno takovy jeden velky odhad. Mam kamaradku, ktere doktorka rekla, ze ma uplne zvlastni ovulace, nejak snad hned 2 dny po MS, takze te nevychazi uz vubec zadne vypocty a hlavne uz podruhe pocala v dobe, kdy si byla jista, ze ji nic nehrozi :)
Zápis do porodnice
Tak to si uzijete :) Preji at se ti taxikarina vyhne :D To je vzdycky za trest :D A ty brachy mas teda fakt o dost starsi...Jo a s tim dedkovatenim, me to nachytlo az v tehotenstvi, ale uz nejaky cas pred :D Takze nevim... ale asi mas pravdu, ze pak, kdyz to nepujde, tak se mi prave bude chtit ven :)Jinak, kdyz uz diskutujeme k tematu \"zapis do porodnice\", tak ti reknu, ze jsme se prave vratili z porodnice. Jen kdyz jsme vchazeli, tak vychazelo 5 cerstvych miminek :) Nemocnice je prijemna a nejaky zapis tady neni. Pristi tyden mam schuzku s doktorkou, ktera me ma pak rodit. Coz je taky smesne, rekli mi jmena 4 doktorek a pry at si vyberu... Tak jsme vybrali podle jmena :) A jinak cena silena, jak uz jsem rikala a dokonce epidural uctuji bokem - cca 10 tisic korun :( Ja si doted nebyla epiduralem jista, ted podle ceny asi vim, ze to nechci :D Ne, sranda, fakt tezko rict, porad netusim, co od toho porodu muzu cekat... Nejlepsi ohlasy jsem cetla na porod do vody, ale to tu nenabizeji..Kontrola 32+3
hele, ale todle je jako zajímavé ... než jsem si to takhle taky uvědomila. Protože taj maj napsáno např. 32 týden těhotenství = 30 týden od početí. Teda oni to říkaj obráceně ve formě 30=32 :oD. Proto jsem si říkala, že není možné, abych byla 32 protože přeci vím, že ten týden nic nebylo :oD a ono ouha, ono to bylo o dva týdny dřív :o) ... hehe, neříkám to teď náhodou obráceně?? :oD ještě, že na to maj i prográmky, které ti to dopočítaj :oDZápis do porodnice
Mno a když jsme u toho .. tak tudle sobotu bude oslava u našich - Mamka je Jiřína a co víc, nadělila si bráchu k svátku, takže ten bude mít narozky (46), takže to bude zas něco ... a já zase nebudu moc pít :o( :oD. Doufám, že mě opět někdo bude chtít využít jako taxíka :oD. Ale to není dědkovatění, jen se neboj, jak se to narodí a vy se sžijete, tak tě to zase bude táhnout ven. Trošku si užít - právě z toho důvodu, že nebudeš moct :oDDotaz
To doufám :oD ... jen ta jehlička a mícha ... aaaaa ... ale to bude v pohodě,hlavně se neděsit zbytečně dopředu. Třeba to pak bude taková rychlovka, že na todle ani nedojde .o). Mamka nás fakt měla všechny tři do třech hodin, tak doufám, že půjdu v jejich stopách .o) jo a nikdy neměla epidurál.

Lukášek, 5.2.2012
moc gratulujiLukášek, 5.2.2012
Gratulujeme k LukáškoviLukášek, 5.2.2012
moc gratulujiLukášek, 5.2.2012
gratulace. to je fajn, krásně jste to zvládli! MLukášek, 5.2.2012
moc gratuluji a přeji hlavně hodně zdraví
Lukášek, 5.2.2012
Moc gratuluju a přeju hodně zdravíLukášek, 5.2.2012
Super, gratuluji a přeji moc zdravíčka a štěstíčka celé rodince.
Kontrola 32+3
Jo, jo, nasledujeme vas pomalicku, ale poctive. A neboj, obrik to nebude, si to pekne vypocitala vys, ze se vejdete do 3400 gr ;) Stejne je to vtipne, ze jste o tyden pred nama, ale kdyby se neco stalo a me to chytlo (tuk, tuk, doufam, ze ne), tak nase bude starsi. Vis, ze v Koreji se vek pocita od poceti a ne od porodu? Ma to vetsi logiku si tak nekdy rikam :) Ja zas placam, ... o takovych blbostech ja ted totiz premyslim :D
Zápis do porodnice
Hehehehe, a ja zas naprosto chapu, ze za navstevou rada zaviras dvere Zni to hrozne, ale fakt nejak dedkovatim :D A to mate super teda, ze si bratri vzali sestry, taky znam takovy pripad. Je to fajn, ze to zustalo v rodine :) Nikdo nema horsi tchyni, jsou na tom vsichni stejne ;)Moja mamka je jedinacek a tatka mel jen sestru, coz je ta nase jedina teta a z deti (same holky) jsem ja nejstarsi, jedina vdana a jedina tehotna, takze tak :) Takze si teda umim predstavit, jak je zivo na tech vasich srazech ;)Lukášek, 5.2.2012
Páni, ten je nějakej maličkej, ne?? Ikdyž to se mi asik jen zdá, nevím, proč pořád žiju s představou, že miminka maj kolem 4 kil - dyk to by byla obřata .oD. Takže mocinky moc gratuluju k narození synáčka, ať vám přináší jen samou radost!! Hezky se zžijte :o)Hele mám takovou představu, když se prcek narodí, že ho budu stále sledovat - stále u něj, jak je to u tebe, probíhá to tak??Dotaz
Mno, myslím si, že mám dost dobrou představu, jak to bude probíhat, odebírali mi z páteře taky cosik a nejdřív chtěli, ať si sednu na židli, jenže to mi nešlo a tak mě chňapla sestra a stočila si mě na sebe. Nemohla jsem skoro vůbec dýchat, ale bylo mi to ukradené, hlavně aby to už nebolelo :oD ... sakra a to nebyl porod, to byl jen zánět mozkových blan :oD.Ale postup naprosto stejný, jen jsem si nedokázala představit, že tam fakt tu jehlu nechaj - to mě děsí. :oD Takže jinak, vůbec si mě nepotěšila, tajně jsem doufala, že jsem to z popisu v tom souhlasu s epiduralem špatně pochopila .oD
Lukášek, 5.2.2012
Zdeni moc gratulujeme,přejeme Lukáškovi spoustu zdravíčka,pozdravuj i pyšného tatínkaDotaz
V pohodě taky jsem nevěděla co bud. Napíchnutí bylo zajímavé, při kontrakci sedět v předklonu na židli přes opěradlo, ale povedlo se to na poprvé, takže pohoda. Napíchl to někde asi v polovině zad(nestihla jsem se prohlížet) a hadičku přilepili k zádům a končila na rameni, aby případné připíchnutí nebylo s problémy. Pak nastala veliká úleva a opravdu hodinu jsem necítila žádnou bolest a já se otevřela skoro úplně, pak už jen půlhodina a malej byl venku, ten závěr jsem cítila, ale to je zase potřeba abys mohla správně tlačit. A pak až malého odvezli na dětské a já šla po 2hodinách na rychlou sprchu mě to sestra odlepila a vytáhla vše bylo bez problémů.Kontrola 39+4
Kojím a přibrala jsem tak kolem těch 15kg. Navíc ani teď nezvládám nějak extra jíst, protože pořád lítám kolem malé a není na to čas, i když bych jíst měla, ale nějak fakt není kdy, pořád ji musím chovat.Kontrola 32+3
:oD mno ... sakra .oD ... teď si mi zkazila náladu :oD ... pomoc, to bude obřík :oD. Mno, tak nám šlapete skoro na paty, mno ... ale jak říkám, je to pouze orientační :o).Zápis do porodnice
Naprosto chápu, tak jsem teď raději s přítelem sama. Ale když se teda někdo objedná na návštěvu, tak ho srdečně přivítám a ještě raději za ním zavírám dveře :oD.Hele u nás je to stejně dobrý ... mamka má sestru a taťka má bráchu, ale já mám jen jednu tetu a jednoho strejdu :oD. Protože ta mamčina sestra si vzala toho taťkova bráchu :oD. Ale maj dva syny (jeden má 3 dětí a druhej 2). Já mám dva starší bráchy (každej z nich má 2 děti). Takže nás je ... uffff mooooře :oDNízké trombocity
Aha, tyyjo, to je divný. Tak dej vědět, jak jsi dopadla.Nízké trombocity
Ahojky, děkuji za odpověď. Dneska jsem byla znovu na krvi a v pondělí budou výsledky tak uvidíme. Ptala jsem se setřičky a říkala, že pokud se to potvrdí musím na transfuzku a tam mi udelaji asi nejaky testy nebo to podrobně vyšetří, ale moc mě nepotěšila, říkala, že pokud hodně krvácím z dásní a tak, že to vypadá, že se ty výsledky potvrdí tak uvidíme.Lukášek, 5.2.2012
Strašně moc gratuluju!Lukášek, 5.2.2012
Moc gratulujuLukášek, 5.2.2012
veeeelká gratulace :))))Dotaz
Tolik papírů jsem snad ani nepodepisovala. Ty rizika jsou,ale oni se jistí že o nich víš, ale lepší je nevědět. Já epidural chtěla až podle potřeby. A u mě zabral dobře a pomohl porod urychlit. Tenkrát anesteziolog volal zda má přijít připíchnout po 1,5 hodině a už místo toho gratuloval otci k narození synaNízké trombocity
Ahoj. Nízké trombocyty mohou znamenat riziko preeklampsie (50% žen s preeklampsií má snížené trombocyty) - proto to musí vyšetřit, aby ji vyloučili/potvrdili, ale bohužel jak to vyšetření vypadá, to opravdu nevím :-(... Tak snad to bude ok.
Kontrola 32+3
Hehe, takze otesanek, jo? A na paty snad ani ne, v 30+5 jsme vazili 1572gr, ted 31+4 podle tabulek zhruba 200 gr nahore, ne? Takze do dvoukilovky daleko :D My vas stejne nedohonime, prece jen, mas chlapa, ja snad slecinku ;) A musi to byt baletka, takze zaden hromotluk :D
Zápis do porodnice
No jo, tak to ja nejsem zvykla ani na toto :) My (jako nase rodina v Cesku) se drzime jen nasi uplne nejblizsi rodiny. Mame jen jednu tetu z prvniho kolena, ktera ma dve dcery a s tema se teda stykame hodne, pac bydli hned vedle. Ale srazy jsou ciste na domluve - nekdy jen rychle kafe, nekdy grilovacka i tri dny po sobe :) Nekdy se 3 tydny mijime :)Ja vubec v posledni dobe pozoruju, ze se ze mne stava antisocial. Nejen, ze mi je nejlip doma jen s manzelem, ale i kdyz jdeme ven, tak mi vyhovuje, kdyz jdeme sami a sem tak nekoho priberem. To v Brne jsme vysedavali v hospode prakticky denne, na byte to byla nuda. Ale to byla studentska leta a ted uz jsem asi hold stara :D A s tim sklipkem, hehe. Jako na jizni morave to porad neni takove jak na severni, si myslim. Na severu mame \"krasne ovzdusi\", prumysl a spoustu luzru, kteri jen chlastaj, protoze co maj po sichte delat jinyho :DDotaz
Jj rajský plyn, je to teď novinka a mají to jen v některých porodnicích, zatím:o)) A prý to hodně pomáhá, tak uvidíme, jsem na to moc zvědavá:oDTy jo to bych taky chtěla tak rychlý porod..já doufám, že ta elasticita je dědičná, protože moje mamka nebyla šitá ani u jednoho z dětí(3) a to se mnou měla těžší porod, tahali mě kleštěma a tak a ona neměla žádná poranění, ani vnitřní, ani vnejší..tak to bych si fakt přálaKontrola 39+4
V porodnici jsem nechala 8, pak šli doma za týden další 4.. takže 12kg dole bez jakékoli námahy.. jím dosyta Ale teď už několik dní se to zaseklo a chybí stále 8kg.. ale časem až se bude moct chodit ven a cvičit, tak to snad půjde. Zatim nemám v čem chodit.. těhu věci velký a do mých se ještě zdaleka nevejdu Kolik jsi přibrala celkem? Kojíš? Možná mi to jde dolu proto, že jsem přibrala 20kg..Kontrola 32+3
Mno hezké, budu moc držet pěsti, aby to vyšlo - aby ti dali i tu Mateřskou. Ale přiznám se, že to moc nevidím :o(. Dej kdyžtak vědět, je to zajímavé info.Kontrola 32+3
Nene, já myslím, že na mateřskou vůbec nárok mít nebudu. Mám jen 0,3 úvazku, jinak jsem na RD. Mám smlouvu na dobu určitou a v předchozím zaměstnání jsem měla taky na dobu určitou, takže už vlastně nejsem zaměstnaná nikde. Na tu MD se jdu zeptat na sociálku - jestli ten úvazek 0,3 stačí, ale obávám se, že nee.Dotaz
Mno máme velké výhody, co si budem říkat .o). Jsem strašná macecha - stejně budu chtít, aby prcka nejdřív očistili, změřili a pak ho teprve dali ke mě - přítel bude muset všechno sledovat, aby nám ho nevyměnili :oD. Chce si ho podepsat a orazítkovat :oD. Pupeční šňůru prej přestřihovat nemusí :oD. Jednorázové pleny mám nakoupené, to jo ... ale také spoustu bavlněných. Uvidíme uvidíme, jak to bude :oDDotaz
Jojo, taky jsme to podepisovaly. Asi pět stran různejch komplikací, co můžou přijít a že souhlasíme se všim, co doktoři provedou. Ale když se mi pak zkomplikoval porod a došlo na císaře, tak chtěli souhlas podepsat znova - já už jsem byla úplně mimo, pod vlivem nějaký infuze, nohy se mi klepaly jak prase a já tam u pultíku podepisovala papír, kde jsem měla totálně rozmazaný písmenka. Jako ten podpis by nikdo nepoznal, že je můj.Nenech se tím nervovat, oni se takhle holt jistěj. Jinak epidurál neplánuju, ale kdoví, jak to nakonec dopadne :-), císaře jsem taky neplánovala.Dotaz
:oD tak já si myslím, že tam rodina bude - když ne přitel, tak určitě mamča - důchodkyně, která všechno prožívá se mnou :oD. Ale jak říkáš, nic není bez rizika. Tak hlavně aby všechno dobře dopadlo, mno :o) a malej si musí pamatovat, že ručky se drží u tělíčka :oD a hlavička jde napřed, mno :oD. Dám mu manuál :oDDotaz
Já se taky dost bojím, jsem hrozná, ale na druhou stranu jsem ráda, že mám ještě tu příležitost zažít porod takhle, třeba možnost mít u sebe manžela při porodu nebo že mi nechají mimi hned po porodu u mě, no to bude paráda. Jóó a jednorázové pleny, to je vynález, žádné denodenní praní a žehlení, uf žůžo.Dotaz
no tak nic není bez rizika, bohužel. Může se ti při tlačení stát, že mimčo narve do \"pipiny\" první ruku a roztrhne tě jak hada a ještě si ruku zlomí. Taky se může stát, že začneš krvácet a budou ti muset dělohu akutně vzít (stává se to tak v 1% případů) atd. atd. Já podepsala prostě všechno, ono pak je fakt blbé nahánět rodinné příslušníky, když ty budeš někde v bezvědomí a neschopná podepisovat papíry :)Dotaz
:o) mno, jak taj psaly holky, když to podepíšu, tak mi odeberou krev a zjistí, jestli ho mohu, ale pak by se mě měli zeptat, jestli teda ano. Do té nemocnice chci z toho důvodu, aby mě to právě uklidnilo. Na netu jsem totiž nikde neobjevila, jak ten operační sál ehm, teda porodní sál vypadá. Jsem tak zvědavá, protože tam píšou takovejch věcí, pomocí kterých můžeš rodit :oD. Je mi jasné, že pak bude záležet na tom, na jaký sál se dostanu, ale aspoň to skouknout :oDHorší to určitě nebude a co si budem říkat, narodit se to prostě musí!!! Člověk se sice bojí, když občas slyší např. v bedně, co se může stát, ale to se stávalo i dříve, jen se o tom nemluvilo - nezveřejňovalo v bedně.Dotaz
Luci, já myslím, že ten epi si můžeš dohodnout až při porodu, vždyť teď vůbec nemůžeš tušit, jak ti bude a jak bude porod probíhat. Asi bych ho nepodepisovala a domluvila se tam, že to uděláš až za porodu. jinak ani nevím co je lepší, vůbec jsem se nebyla v porodnici podívat, jen fotky, tak doufám, že to bude dobré. Nějak nebyl čas, no a ani vlastně chuť. Stejně myslím, že až to na mě přijde, bude mi to upřímě jedno, jak to tam funguje. Horší než porody před 20 lety to nebude zaručeně a taky jsem je přežila.Dotaz
Ahoj, já podepisovala když jsem šla rodit jenom ten papír a sdělení zdravotního stavu a ten o jméně mimča. Jinak nic. Kdyby byla nějaká změna, tak mi to asi dají podepsat potom a to už asi žádná nevnímá, kdyby se muselo rychle přejít třeba na císař. Ani o epiduralu jsem nic nepodepisovala, jen jsem v průběhu řekla, že ho chci, tak mi vzali krev, ale už se to stejně nestihlo. Takže je asi lepší, aby ti tu krev vzali dopředu než v průběhu jak mě a strašně dlouho se čekalo, než se to vyhodnotí nebo co s tím dělají, takže to bylo potom vlastně k ničemu.Dotaz
Já naivka si třeba u toho epiduralu myslela, že ti to prstě jednou píchnou do ruky a dobrý. Tak nějak jsem nepočítala s tím píchnutím do zad a tím, že tam zůstane jehlička a tak .o(.:oD asi jsem měla nejdřív zjišťovat, než jsem chtěla to miminko :oD (ne, to je samozřejmě legrace, ale překvapilo mě to)Stejně do jisté míry závidím těm, který todle zatím číst nemusely :oD.Dotaz
Ten souhlas se studentíkama si podepsala?? to bylo fakt první, co jsem věděla, že nechci. Jako malá jsem měla purpuru a byla v nemocnici asik měsíc a já malý tele jsem souhlasila s tím, že se na mě mohou trénovat sestřičky s odběry krve (hele, ale bylo mi 12 neměli by se ptát rodičů??). A to bylo poprvé a naposledy, co jsem po odběru normálně omdlela :oD. Se nemohla furt strefit, trvalo to tak dlouho a najednou se proberu a ležím na tom lůžku v sesterně a ne na židli, kde mi odebírali krev. Ale je fakt, že taj by je nenechali rodit, ale jen koukat :oD. pane bože, mě bude stačit, když tam bude nějak chlap, čím míň lidí, tím líp :oD.Kontrola 32+3
:oD mno, za chvíli z něj nebude drobek, ale veledrobek :oD. Ale vy nám určitě šlapete na paty, ne??!! :o)Dotaz
mě taky , to je jasný, ale včera jsem od toho svýho ortopeda dostala přednášku...v první řadě, udělají vždy vše, aby to dopadlo, pak se na nic neptaj a i kdybys byla pohlcená nějakou církví a podepsala, že nechceš transfuzi krve, tak jí dostaneš...opravdu...tak si vem, že i když ty papíry jsou šílený, i když je budeš negovat a něco se semele, nesemele, neboj, udělal vše, aby to dobře dopadlo i navzdory původním podepsaným nesouhlasum. Nabírej síly a nestresuj se, na stres času dost, mrkni na nás, co se nám do příblížilo...:)Zápis do porodnice
My se takhle slejzáme jen v sobotu - je tedy dán jeden den a určí se místo (respektive rodina) u které se sejdem. Nejčastěji je to našich, ale je fakt, že i přítel chce, abych občas pozvala rodinu k nám, což mě také těší. Přiznávám, že tam sice ne vždy dorazíme :oD, ale občas jo. Nechci, aby to bylo 100% pravidlo - tak se \"upsala\" kolegyně v práci a teď si na víkend vlastně nemohou nic naplánovat, protože prostě musí k tchýni!Mít taj rodinu každý den, tak to bych je rychle taky vyhnala :oD. Mno na moravu jezdíme do sklípku a už jsme tam na pár takových \"ehm\" taky narazili. Jeden nás normálně pronásledoval ze sklípku do sklipku (jsme se mu zkoušeli schovat v jiném sklípku, než byl původní, ale nedařilo se). Vůbec mu nevadilo, že tam jsem s přítelem. Nejdřív mě tam začal balit a když jsem ho poslala do pryč, tak mi pro změnu nadával do kurev. Já se bála, aby se mladej neporval :oD. Takže jsme si sbalili láhev a šli na ubytování mno. :oDDotaz
:oD rajský plyn, jo??!! To je dobrý??!!!!! Když se rozběhne porod, tak od určité chvíle se nedá už epidurál dál - tak nepropásnout tuto chvíli :oD. Jo, kdybych věděla, že to bude rychlý porod. To je to samé s volbou porodnice - doufám, že jsem zvolila správnou, mno. Kamarádce se 4.2. narodil klučík a přesně v této porodnici a říkala, že pohoda. Tak doufám, že i u nás to bude pohoda - a porod celý od první kontrakce trval 1:55 minut, to chci taky!! :O):o(Kontrola 39+4
Tsss, jen region??? NOVA to jistí Tak jdu dnes ještě ke kadeřnici, aby se mě ten můj synek nelekl, až vykoukneNějak jsem při té MD zpustla.Související články
Aktuální soutěže
Aktuální testování
Těhotenská kalkulačka
Vypočtěte si v naší těhotenské kalkulačce, kdy Vás čekají ultrazvuky, kdy obdržíte těhotenskou průkazku, kdy se podrobíte triple testu, kdy se vyšetřuje streptokok, kdy se provádí amniocentéza, kdy byste si měla nachystat věci do porodnice, kdy nastupujete mateřskou dovolenou.
TĚHOTENSKÉ E‑MAILY
Zaregistrujte se na Babyonline.cz, uveďte termín porodu a každý týden vám automaticky přijde e-mail s informacemi o vašem těhotenství týden po týdnu a vývoji miminka!
Vybraná anketa
Souhlasíte s omezením odkladů za současného zrušení přípravných tříd?
26 %
19 hlasů
69 %
51 hlasů
5 %
4 hlasy
Celkem hlasovalo 74 unikátních návštěvníků