Andrea po 3. měsíci hubnutí

  1. Pocity po třetím měsíci hubnutí
  2. Jak je na tom Andrea po 3. měsíci?
  3. Co říká na životní styl váha?
  4. Foto postavy
  5. Můj jídelníček
  6. Největší radost z hubnutí
  7. Největší problémy v hubnutí
  8. Moje cvičení
  9. Doporučení nutriční terapeutky
  10. Jak to vidí fyzioterapeutka

1. Pocity Andrey po třetím měsíci hubnutí 

Jsem opět o kousek blíže svému vysněnému cíli, a to i s minimálním pohybem, neboť mě dost zaměstnává moje malá princezna. Chtěla jsem zkusit běhání, ale bohužel se nemohu ztratit z dohledu očí malinké. Stal se z ní závislák na mamince a nikoho dalšího na hlídání nechce. Jinak pláče a já ji nechci stresovat, proto nadále zůstávám u svého posilování z pohodlí domova, které doplňuji švihadlem. Cvičím zkrátka tak, abych byla ve stálém kontaktu s malinkou. Přece jen je to poslední mateřství a já si ho chci co nejvíce užít, než nastanou pracovní povinnosti.

P.S.: Za malý krůček blíže ke svému cíli se jdu trošku odměnit. Nechám se chvíli hýčkat u kadeřnice, ať nemládnu jen zevnitř, ale i z venku.

2. Jak je na tom Andrea po třetím měsíci hubnutí? 

Údaje / kontrola

Červenec 2016

počáteční hodnoty

  Srpen 2016   

    Říjen 2016   

Listopad 2016
Váha 74,6 kg 70, 6 kg 69 kg 67 kg
Výška 168 cm 168 cm 168 cm 168 cm
Pas 92 cm 80 cm 78 cm 77 cm
Boky  100 cm 94 cm 94 cm 92 cm
Prsa 98 cm 94 cm 94 cm 92 cm
BMI 26,4 25 24,4 23, 7
Metabolický věk 47 40 38 35

3. Co říká na životní styl váha?

procento tuku Procento tělesného tuku 30 %
tělesná hmotnost Tělesná hmotnost 69 kg
procento vody Procento celkové tělesné vody 51 %
viscerální tuk Hodnota útrobního (viscerálního) tuku 4,5
 svalová hmota Svalová hmota ukazuje hmotnost svalů v těle 49 kg
 somatotyp Somatotyp 5 - standart
 kostní hmota Kostní hmota 2,5
denní příjem kalorií Denní příjem kalorií 1429 kcal / 5983 kJ

 

procento tuku Procento tělesného tuku je množství tělesného tuku v poměru k tělesné hmotnosti.
tělesná hmotnost Tělesná hmotnost
procento vody Procento celkové tělesné vody je celkové množství tekutiny v lidském těle vyjádřené jako procentní podíl její celkové hmotnosti. Hladina vody v těle přirozeně kolísá během dne a noci. Průměrné hodnoty: Ženy: 45–60 % Muži: 50–65 %
viscerální tuk Hodnota útrobního (viscerálního) tuku ukazuje množství útrobního tuku v těle. Útrobní tuk je tuk v břišní dutině, který obklopuje vnitřní orgány. Udržování jeho množství na přípustné hodnotě pomáhá snižovat riziko srdečních chorob, vysokého krevního tlaku, diabetu 2. typu.
 svalová hmota Svalová hmota ukazuje hmotnost svalů v těle. Jak se vaše svalová hmota zvyšuje, vaše energetická  spotřeba se zvyšuje a pomáhá snížit přebytek tělesného tuku a zhubnout zdravým způsobem.
 somatotyp Somatotyp. Tato funkce porovnává množství tělesného tuku a svalovou hmotu v těle. Při zvýšené aktivitě se sníží množství tělesného tuku. I když se hmotnost nemění, může se měnit svalová hmota či podíl tělesného tuku, což zlepšuje zdravotní stav a snižuje riziko některých onemocnění. 1 - trochu obézní, 2 - středně obézní, 3 - hodně obézní, 4 - málo pohybu, málo svalů a průměrné % tělesného tuku, 5 - standard, průměrné svaly a průměrné % tělesného tuku, 6 - hodně svalnatý a průměrné % tělesného tuku (sportovec)
7 - hubený, málo svalů a málo tuku, 8 - hubený a svalnatý (sportovec), 9 - hodně svalnatý (sportovec)
 kostní hmota Kostní hmota ukazuje hmotnost kostí v těle (úroveň kostních minerálů, množství kalcia a ostatních minerálů). Výzkumy prokázaly, že cvičení a tím rozvoj kostní tkáně pomáhá k vývinu silnějších a zdravějších kostí. Protože struktura kostí se nemění v krátkém časovém úseku, je důležité dlouhodobě rozvíjet a udržovat zdravé kosti vyváženou stravou a pravidelnou dostatečnou tělesnou aktivitou. 
denní příjem kalorií Denní příjem kalorií je odhad toho, kolik kalorií můžete spotřebovat během příštích 24 hodin pro udržení aktuální hmotnosti.

4. Foto postavy

Červenec 2016

Foto postavy předListopad 2016

Foto postavy po

5. Můj jídelníček

Pondělí  
snídaně cereální rohlík, máslo, šunka, paprika
svačina jablko
oběd losos pečený, brambor vařený, ledový salát
svačina kefír
večeře grilované kuřecí prso, zeleninový salát

 

Úterý  
snídaně celozrnná houska, cottage s ředkvičkami
svačina pomeranč
oběd
hovězí na pepři, dušená rýže, zeleninová obloha
svačina
bílý jogurt s ořechy
večeře
žitný chléb, pomazánka z makrely
 
Středa  
snídaně slunečnicový chléb, máslo, dia džem
svačina kiwi
oběd
tarhoňa s drůbežím masem
svačina Activia tvarohová
večeře cizrnový salát

 

Čtvrtek  
snídaně
dýňová bulka, krůtí šunka, paprika
svačina banán
oběd
telecí plátek, celerová kaše, zeleninová obloha
svačina kefír
večeře těstovinový salát

 

Pátek  
snídaně
jogurt se slunečnicovým semínkem
svačina jablko
oběd
čočka na kyselo, sterilovaný okurek, celozrnný chléb
svačina zeleninový salát s olivami
večeře kuskus s kuřecím masem

 

Sobota  
snídaně
dalamánek, madeland light
svačina jablko
oběd
špenátové noky se pstruhem
svačina bílá káva, sójový rohlík
večeře plněné brambory se sýrem a bylinkami

 

Neděle  
snídaně drůbeží párky, kornspitz
svačina broskev
oběd špagety s kuřecím masem
svačina tvaroh
večeře
brokolicový nákyp se sýrem

 

Pondělí  
snídaně
slunečnicový chléb, hemenex
svačina grep
oběd
hovězí plátek, vařený brambor, zeleninová obloha
svačina tvaroh s ořechy
večeře Šopský salát, celozrnný toast

 

Úterý  
snídaně sojový rohlík, sýr Želetava, rajče
svačina mandarinka
oběd kuskusové rizoto
svačina Ovofit
večeře fazolový salát, grahamový rohlík

 

Středa  
snídaně
vícezrnná pletýnka, šunka, kedluben
svačina mrkev
oběd
tagliatelle se špenátem
svačina acidofilní mléko
večeře zapékané brambory s mozzarelou

 

Čtvrtek  
snídaně
dalamánek, máslo, plátkový sýr
svačina ovocná přesnídávka
oběd
kuře na česneku, dušená rýže, okurkový salát
svačina nízkotučné podmáslí
večeře jáhlové rizoto

 

Pátek  
snídaně
bílý jogurt, ovesné vločky, rozinky
svačina pomelo 100 g 
oběd
pečený kapr, bramborová kaše, zeleninová obloha
svačina hlávkový salát s jablkem
večeře makarony s rajčatovou omáčkou

 

Sobota  
snídaně
míchaná vejce, celozrnný chléb
svačina banán
oběd
italské těstoviny s citronem
svačina Ovofit
večeře salát se sýrem a rajčaty

 

Neděle  
snídaně sójový rohlík, pribina
svačina pomelo 100 g
oběd
rizoto se surimi tyčinkami
svačina ovocný jogurt
večeře zeleninový salát, cereální bulka

 

Pondělí  
snídaně grahamový rohlík, eidam 20%, máslo, kedluben
svačina jablko
oběd přírodní hovězí plátek, kolínka, zeleninová obloha
svačina bílý jogurt s ořechy
večeře tuňáková pizza 2 ks

 

Úterý  
snídaně bagetka, křenová pomazánka
svačina hroznové víno 100 g
oběd fazole na kyselo, celozrnný chléb
svačina Activia tvarohová
večeře plněné brambory se špenátovými listy
 
Středa  
snídaně žitná houska, bylinkový sýr, rajče
svačina mrkvový salát s ananasem
oběd Cannelloni s nádivkou
svačina celerový salát s rozinkami
večeře krůtí plátek s mrkví

 

Čtvrtek  
snídaně jáhelná kaše se skořicí
svačina švestky 5 ks
oběd vepřové medailonky, vařený brambor, zeleninová obloha
svačina jogurtový nápoj
večeře houbové lečo, žitný chléb

 

Pátek  
snídaně žitná bulka, tvarohová pomazánka s pažitkou
svačina mandarinka 
oběd Indické kuře, vařená rýže
svačina kefír
večeře cuketový salát, dýňová bulka

 

Sobota  
snídaně bílý jogurt, musli
svačina banán
oběd krůtí maso na paprice, těstoviny
svačina Activia tvarohová
večeře zeleninový salát, sójová bulka

 

Neděle  
snídaně sójový rohlík, žervé, ředkvičky
svačina grep
oběd kuřecí stehna na zelí, vařený brambor
svačina ovocný jogurt
večeře rýže s rozinkami a zeleninou

6. Z čeho máte největší radost? Kila dole, postava, hodnoty na váze, naučení se správně jíst, pravidelný pohyb, všechno? :-)

Největší radost mám sama ze sebe, že to opravdu nevzdávám. Samozřejmě mě těší i kila dole, ale to je jen důsledek pevné vůle a touhy vypadat skvěle i se třemi dětmi.

7. S čím máte problémy?

Myslím si, že je spousta z nás, co tomu pohybu moc nedá, je to opravdu o stravě a stylu stravování. Dříve jsem zhltla vše, co mi přišlo pod ruce, zvlášť v práci, kde jsem jedla za pochodu. To je vám pak jedno, co jíte, hlavně že je něco v břiše. Po příchodu z práce jsem vypila kávu a odpadla. Takže žádná pestrost stravy. Teď trávím spoustu času u sporáku, tak musím přemýšlet, co a jak. Nejen aby to chutnalo, ale i vypadalo, protože je potřeba nasytit i oči.

8. Co konkrétně cvičíte?

Co se týče cvičení, snažím se posilovat. Ne jen vybrané partie, ale celkově, ať už s balónem nebo bez něj, a když to vyjde, tak přidám i skoky přes švihadlo, které mě rozehřejí, a pořádně se mi rozproudí krev. Ale jak jsem již zmiňovala, ne vždy to vyjde. Malinká je na mě příliš závislá a visí na mě jak koala. Takže mi také ona dává zabrat. Nejvíc se jí líbí se mnou vysávat (má už téměř 10 kg), takže posilovna na ruce, když na jedné je prcek a ve druhé vysavač. Ale je to miláček a aspoň nenechává mámu v klidu. Je potřeba mě trochu popohánět.

9. Zhodnocení jídelníčku a doporučení nutriční terapeutky

Milá Andreo,

je čas na konečné zhodnocení, ne pro vás, ale pro mě. Vy jste započala cestu, kterou se vám daří úspěšně jít, a já jsem si jista, že v tomto tempu a stylu půjdete dál. Takže pro vás to konec rozhodně není.

Vaše stravování doznalo velmi pozitivním změn, zvláště pestrost ve výběru potravin a pokrmů by mohlo mnoho z nás brát za příkladné (dokládá to i poslední jídelníček). Pokud uvážím i přesah do rodinného jídelníčku – prostě skvělé. Stereotypnost v režimu dne (počet jídel za den) považuji za základ dílčího úspěchu. Podařilo se Vám aplikovat doporučení a přizpůsobit je svému stylu, který vám vyhovuje. To narážím na stále stejné – Váš celkový energetický příjem se někdy pohybuje na hranici minima, plus – mínus v jednotlivých dnech, a to od 4500-6000 kJ. Nezapomínejte na to. Z dlouhodobého hlediska jste schopna ho vyrovnat. Náhoda? Intuice? Upřímně – neustálé vážení, porovnávání, počítání se časem stane otravné a demotivující. Mým osobním cílem by bylo, aby naše jídelní zvyklosti – ty správné, se staly intuitivními. Vybudovat takovou dovednost je stejně náročné jako vybudovat jakoukoli jinou dovednost.

Co zvýší naši úspěšnost?

Znalosti a čas, který této věci budeme věnovat. Obojí se vám dostalo a vy jste se úkolu zhostila opravdu se ctí. Bonus v podobě úbytku hmotnosti berte jako odměnu pro vás.

Čísla, která vyjadřují váš úspěch, jsou velmi potěšující. Veškeré parametry, které uvádíte, pro mě značí dámu (mámu) v kondici, která ví, co chce.

Přeji mnoho úspěchů a vlastně děkuji (vždy mi udělá velkou radost, když spolupráce skončí a ve mně zůstává pocit, že nešlo pouze o ta nadbytečná kila).

Jana Eliášová

P.S.: Vězte, že ta spousta času u plotny se Vám v budoucnu určitě několikanásobně vrátí.

10. Jak to vidí fyzioterapeutka

Milá Andreo,

je důležité, že jste objevila svůj jídelníček, který vám vyhovuje. Velice vás chválím, protože jste skutečně na sobě zapracovala.

Ještě by mě zajímalo, jak to vypadá s vašimi zády. Na ty určitě to společné vysávání s malou není :-).

Držím moc palce,

Kamila

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Související články

Andrea po 3. měsíci hubnutí - diskuze

  • Úžasné!!!
    Andry, je to skvělé, moc Ti fandím, jsi fantastická. A ještě navíc s miminkem a 2 dalšími dětmi. Bravo!!! Mně vždy ty Vaše jídelníčky a rady nutriční terapeutky hodně pomohou v dalšímu nasměrování jídla u nás doma.
    Calamity J.   | 27.11.2016 11:41:16
    Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekVšechny diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce