Inzerce
Inzerce
Inzerce

prace, plat, vzdelani - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 152).

  • prace, plat, vzdelani
    v jine kolonce se resi plat,zmena prace apod... ja jen vim,ze lide kteri se v dnesni dobe porad nejak uci nove veci,maji obrovskou sanci na zmeny,vyssi platy apod., ale horsi je to,jak vedou skoly soucasne deti....bez nazorove,stadovite, bez uceni....a je desna prace rodicu je vest k budoucnosti, ted se uvolnuji patenty,ted se vse lame a za 20,30 let ,az deti budou velke,budou muset umet mnohem vic,nez s cim ted vychazeji jejich rodice....jasne,par oboru bude porad obdobnych, ale pribude robotizace,automatizace, apod....ale malokdo si uvedomuje ted,jak bude doba tezka...a jen ten,kdo se nauci byt v uvozovkach chameleon, bude mit sanci zit bez problemu....ale to ho musi navest rodice,protoze soucasne skolstvi alespon co vidim zakladni,je na uceni delniku...a to myslim i vysokoskolsky vzdelanejch delniku....ja si treba neumim predstavit,ze jdu pracovat na 4 h denne ,kdy muzu ,protoze je hopik ve skole, za 10000 ,a jak se slezou doma,misto abych je vedla nekam dal, specialne hopika,tak uklizim,varim apod...jen naklady s dopravou a oblecenim mi vezmou minimalne tretinu a tudiz prinos pro deti potom zadny...jine by pro me bylo,ze je hopik jako jine deti, pracuji 6 h denne, a mam cas a chut a energii je pak spolecne odpoledne nechat rust dl...ted to musim oddelovat a pak je to pro me opravdu nepredstavitelne ,ze kvuli cca 5000 mesicne nedam detem sanci v budoucnosti,kde spousta lidi zaplace nad vydelkem....a sve alespon to mimonovske dite musim pracne dovest do budoucnosti..i kdyz bude sedet doma,bude mit praci ane zit z davek....a druhe musi mit moznost excelovat a vybirat si....ne premyslet jestli ma na chleba...radeji si odpustim chalupy,chaty,ruzne zbytecne dovolene apod ,jen at se deti hrou a narocnou pripravuji do dospelosti
    Liberte   | 10.07.2018 13:42:18 | Reakcí: 35, poslední: 18.07.2018 12:04:59
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      a já ten tvůj příspěvek popravdě vůbec nechápu :)) Já pracuju 8,5 hodiny denně, mám ale klouzavku, takže si odjíždím a přijíždím víceméně kdy chci a 5000 měsíčně pro mě nejsou dovolené a zážitky, ale jídlo a potřeby běžného života. To, že se mi občas podaří uškudlit pár stovek na nějaký výlet nebo dárky k Vánocům, beru jako dobré plus, ale není to otázka života a smrti. Já se taky snažím dítě někam vést a posouvat, ale jsem na to sama, takže bohužel si nemůžu dovolit pracovat 4-6 hodin za poloviční plat, co mám teď, protože bych bydlela asi pod mostem. Ale ten vzor do života, že se musí pracovat a snažit a že je taky potřeba doma něco občas poklidit, ten máme tak nějak v rámci možností předán :) Mít chlapa, co mi uvaří nebo nakoupí, tak po těch 8,5 hodinách v práci taky děcko rozvíjím jinak, než se se jde vařit večeře a utírat prach :)
      Gastrica   | 10.07.2018 13:59:55
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        ja nevim jak to napsat...proste jsem mela na mysli,ze jeste ted nejak lide najdou praci apod, a kdo se porad vzdelava,ma sanci situaci dneska plne vyuzit...v budoucnu to bude mnohem horsi...a nechci znevazovat pracujici,ja bych tak chtela byt nekde pryc v praci,ale ja nemam sanci na cas mezi 7.40 az 11.40 kdy dam a vyzvednu dite ze skoly neco najit...jen z domu, a to plne vyuzivam narazove ,zakazkove...pro IT, nastesti naklady na dum jsou minimalni,protoze to jsou necele 3000 kc, horsi je to s benzinem atd...ale pro chod domu a rozvoj deti se mi neoplati jit pracovat do min nez 20000 na max.6 h..protoze musim pak platit chuvu hopikovi,jeji dopravu apod...a to jeste musim jezdit do prahy a tudiz rezie je kolem 10000 a vice a pak mi z toho nic nezbyde,ja budu mit min casu na hopika a vse pujde do kytek
        Liberte   | 11.07.2018 09:54:03
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          no a tady bych pro tebe měla práci na 6 hodin za 25 tisíc, já ji nechtěla, chceš ?    
          Gastrica   | 11.07.2018 10:00:44
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
              a to se mam stehovat??? a byla o ciste hlave,v klimatizovane kancelari a bez caste komunikace s lidma???proste sluchatka na usich,kvalitni zidle,pocitac a poradny kvalitni kafe a zelene caje zdarma ???

            ja jen ze jsem pred detma tohle mela na 8 h, za 40 a tak ted se uskrovnim...zadne prescasy...
            Liberte   | 11.07.2018 10:08:56
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            v cistem
            Liberte   | 11.07.2018 10:10:44
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            asi to čistého nebude co?
            moninif   | 11.07.2018 16:05:27
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      Já zase nevím proč dítě nějak, byť hrou, násilně vzdělávat a obětovat mu čas, když stejně v této chvíli nemá zájem.. Jestliže rodiče jsou akční, rozumí technologiím a aktivně se zajímají, tak to automaticky přejímají i děti, protože v tom žijí. Já těžko budu své dítě do těchto věcí nutit, když sama o to nemám zájem, a dítě vidí můj negativní postoj k těmto věcem. Až bude chtít, tak se zajímat bude a i ty informace si najde (vidím už teď když chce hrát nějaké hry na telefonu nebo ps3 a nejde mu to. Už chápe, že je k tomu třeba určitá paměť, grafika apod.). Mě třeba naopak přijde smysluplnější, že dítě ví že mrkev neroste v supermarketu, stejně tak maso, že dá práci než mrkev nebo to zvíře vyroste, že to není jen tak na lusknutí prstu. Já mám spíš obavy, že se dožije ještě toho, že tyhle věci bude potřebovat spíš, než umět ovládat nějaký kompjútr...
      moninif   | 10.07.2018 14:35:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        To si taky myslím. Oni by všichni chtěli být páni a jak tak panikou neví, že pečený holub do pusinky nepřijetí;-).

        Reakce výše píše o vzoru pracovitosti... Já ani manžel jsme nikdy nebyli doslova bez práce a moje nejstarší dcera si i přes upozorňování, že pracovat se musí tak jak to děláme my vůbec nic nevzala, líná je jak veš, vyčůraná jak mraky... No naštěstí už s náma nebydlí
          .
        inediam   | 10.07.2018 16:07:52
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        tak treba hry na mobil apod nase nezajimaji..jeste tak kinect....ale je zajimaji roboti a vytvareji si vlastni hry , v aplikaci ktera je zdarma pro deti a jen se musi mit chut ucit s ni...a tudiz se uci algoritmizaci apod....ted si uz vytvorili,napsali a naklreslili svoje knizky....je to bavi , aplikuji to pak dal v matice,cestine,anglictine...a zvonilka chce byt psycholog nebo veterinar a to se ji jen bude hodit tohle vsechno v budoucnu...jasne,jeste se vse muze zvrtnout,ale i ted ,co se nauci pouzivat,uz jen tak neztrati...a aktivit maji spousy..kolobezky,plavani, turistika....ta jen o vikendech a prazdninach...
        Liberte   | 11.07.2018 09:57:42
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          nevím, možná by kluka zajímalo i to, ale nemá kde to pochytit, u nás rodičů a v rodině těžko... Já třeba tyhle věci taky asi umím, aspoň základy, neb jako privilegovaná třída ještě v dobách socialismu jsme měli informatiku, museli jsme pracovat s algoritmy a rozvíjet základní funkce nějakého programu, vlastně i na vysoké jsme něco takového měli, ale v tom už jsem se ztrácela.. Já postupně přešla do modelu není třeba tomu rozumět, od toho jsou programátoři, hlavní je se naučit ty programy plně ovládat a využívat, případně dávat podněty programátorům na zlepšení, a k tomu tahle vedu i kluka. Ve škole teď nějakou tu informatiku mít budou, a co jsem tak zjišťovala mají to dobře promyšlené a udělané, tak přičichne i k těm algoritmům... Co si z toho vezme a jestli ho to bude bavit uvidíme...
          moninif   | 11.07.2018 16:04:05
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      Svým způsobem máš pravdu, automatizaci vidím dnes a denně v práci, okurky plnička náplní z poloviny do sklenky a druhou půlku musí doplnit lidská ruka, ono 3 nevyspalí Slováci (bo musí dělat 16 h. směny) a jedna kmenová při rychlosti 90 ks sklenic za minutu toho moc nezvládnou:-). Anebo cibulka, má být 190 g max a stroj náplní 300 do každé, a kdo má pak domlácené prsty??? Jasně, že ne ti géniové co si to na PC vypočítali do ideálu:-).
      A nehrotila bych to tak, moje děti se určitě robotizace světa nedožijou... Myslím si, že hodně dlouho bude ty dělníky potřeba.
      inediam   | 10.07.2018 16:17:08
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        vis,bud at nasi delaji poradne remeslo, nebo at maji tituly, jen ne nejake divne socialne humanitni,ale poradne..ale vlastne take remeslo jen trosku jine...jen kdyz vidim,kam se svet pekne soupe a co uz ted se zacinaji ucit male deti ve vyspelych zemich,tak si rikam,ze je lepsi je na to chystat,zvlast kdyz je to silene bavi....nez pak litovat....a kdyz uz nemam sanci se uplatnit nekde v prac.procesu plnem,tak aspon se uplatnim doma,co by chuvoucitelo neco  ...krome maminky   aspon si vynahrazuji vlastni utrpeni na kolobezkach a rozezirani v bazenech 
        Liberte   | 11.07.2018 10:03:57
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      Na to není, Jarko, jednoznačný mustr. Každá rodina to má jinak. U zdravých dětí stačí zdravý vzor - ale i tehdy se to může vymknout :-). A to, co u zdravého jde lusknutím prstu, tak já nenatrénuji se synem snad nikdy :-). Např. i taková hloupost jako je úklid prádla po vysvlečení nejde roky. Každý večer ty do kuličky zmuchlané věci - rifle, triko, prádlo - házím na zem, ať to roztřídí, rozvěsí a, co patří, dá do prádla. Kolik já bych s ním měla času na produktivnější a radostnější věci místo téhle každodenní buzerace. A to mluvím pouze o 1 maličkosti. Já měla už pracovní roupy, když se narodila Sofi a ještě jí nebyl ani rok a musela jsem si vyřídit živnostňák. Ale já si vlastně jenom tak hraji - podle manžela.  Akorát mám z toho hraní občas bezesné noci, nervy na pochodu, pociťuji za vše šílenou zodpovědnost, ale bez toho bych asi nemohla být. Jasně, stejné nervy bych mohla mít někde lukrativněji, ale to by mě tolik nebavilo. Tato oběť mě těší. Vidíš, a to je zrovna další stránka věci, někoho to zkrátka za těch pár peněz baví více. A hlavně to primárně dělám kvůli těm. Nicméně ráda. A už je do toho i částečně mohu zapojit, většinu videí nám stříhal Ríša, u knížek se hodně zapojili oba, u poslední i Sofinčiny kamarádky. Pokud bych však byla maminka samoživitelka, tak by asi to rozhodnutí příliš o chtění nebylo. Nicméně bych si musela také najít únosnou cestu.
      Calamity J.   | 10.07.2018 17:48:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        od doby co mame novy kos na pradlo,ktery si v ikeki sam koupil neresim problem s pradlem  ale zase resim milion jinejch a prave proto,ze je resim denne,chci ,at alespon v budoucnu ma nejakou snaci na normalni praci a zvonilka s nim nema takove starosti a i ona se to che ucit....sama se vlastne uci....chce byt psycholog nebo veterinar a objevit a stvoorit roboty pro autisty a na levne operace psu 
        Liberte   | 11.07.2018 10:06:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          Tak aspoň máte jasno v budoucím povolání už teď    
          Calamity J.   | 11.07.2018 11:41:08
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            ona kdyz zjistila,ze spickovy neurolog je tezky autista,ktery vymyslel robota na operaci mozku,jen proto,ze vazne nechtel travit cas s lidma na sale a vecne je poslouchat a snazit se byt normalni,tak chce vymyslet neco,co bude autistum pomahat chodit,mluvit,reagovat...a treba i misto nich a porad je hlidat      tak se porad chce ucit at umi v budoucnu programovat apod....ted uzasne uz ovlada kozmo...skvelej robot na zacatek...uz s nim po tydny nahani chudaka stareho psa a nebo mu jim posila psovi misku s jidlem 
            Liberte   | 11.07.2018 14:13:58
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          Tak můj 10-ti letý syn chce být ředitelem Škodovky - vúdčí a neústupný je až moc, nebo konstruktér aut - stáhnul si na to nějakou asi hru a vydrží u toho hodiny a občas taky farmářem - na Vánoce si vynutil Farming simulátor a po nich ještě jakousi Farma cosi za nemálo peněz, tak uvidíme&s24  .
          inediam   | 11.07.2018 16:26:23
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      No já jsem ten svůj život obětovala dětem.Byla jsem s nimi doma až do ted. Vzdělání jsem jim zrovna nevštípovala,bo to si jdou každý svoji cestou.A Gabka v oboru optičky musí jezdit na školení tak jako tak.Spíše jde o to zázemí,že mě měli doma,měli uklizené,navařené a kdykoliv jsem tu byla pro ně.Taky jsem obětovala majetek,dovolené atd. Ale nelituji. když si představím,že bych těch 20 let pracovala tak jak ted,ty nervy věčně,děkuji nechci.
      Bud ráda,že máš manžela vás živý, a věnuj se dětem stojí to za to.
      A ty už jsi se v životě napracovala dost,né..Myslím to tak,že jsi se v práci dost realizovala.Tak co.
      Ale zas úplně tak nesouhlasím,že k práci člověk potřebuje vzdělání atd.Podle mě je to šikovností. Můžeš rychle plnit okurky do sklenic a mít vychozených 6 tříd. Tak samo můžeš být dobrý údržbář,lepší než kdovíjaký inženýr.
      Honafa   | 11.07.2018 12:54:35
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        ja tvrdim,bud at jsou dobri remeslnici,co to delaji s chuti a sikovnosti a nebo at jsou spickovy remeslnici...jako treba lekar,veterinar ,apod..proste ne tluchuba s humanitne nejakym vzdelanim divnym..nejde o penize,jde o to mit chut to delat a byt v tom dobry...a to znamena at tam,ci tam se porad ucit...mit tu chut....ne jen tak placat,stezovat si,ze nema penize na nove kolo apod...proste to co vidavam vetsinou....asi vis co myslim...
        Liberte   | 11.07.2018 14:17:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          No jo, ale uvědomuješ si, že oni z nějakého důvodu nechcou nebo nemůžou změnit svou pozici na trhu práce? Já teda jsem zaměstnaná a z několika důvodů setrvávám tam kde jsem, ale nestěžuju si a víš proč? Protože jsem pružná a přizpůsobivá postarat se o všechno doma zatím co manžela mám pryč, aby nás zabezpečil, to taky každá ženská nemá dáno. Nemůžeš se na to dívat tak jednoznačně. Ano, oni jsou třeba takoví a makoví, hloupí, mají takové a makové děti, ale prostě to tak je a bude.
          inediam   | 11.07.2018 16:51:16
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            vis,dost je spis lidi,co ziji z minulosti a vubec nehledi do budoucnosti...ale ja uz nemuzu brat to ,ze za nas jsme litali vsude po meste sami a na kolech uz od skolky...proste je jina doba,tudiz i deti at si ji proziji jako svou dobu...tim padem ja treba kaslu na to,ze ucitel bud uci moc rychle,nebo moc pomalu podle rodicu....proste dite je naucene prijit,oznamit,ze neco nechape a je mu to ukazano a vysvetleno...apod..ale lidi kolem,ne vsichni,si stezuji na ucitele...pak si stezuji na to a zase ono.....ale na dovolenou k mori jet proste musi,protoze pepik od vedle jede take...a to proste beru jako fakt,ale at si alespon prede mnou nestezuji...ja si nepracovani nevybrala...ja ho mam proste dano a odpoledne nebo o prazdninach se teda namakam dost a obcas i rukama        p,protoze ono udrzet hopika v lajne je obcs dost narocne a bohuzel,tim jak nebere lidi kolem jako rovnocene,informace do nej musim natlouct ja      avadi mi,jak se vsichni upli na vzdelavani...vetsinou dost neprakticke a pomalu uz i na metare potrebujes maturitu,pripadne vyssi odbornou,anglictinu alespon komunikacni a druhy jazyk vuhodou  pak se zene ve skolstvi dite na doraz a mohl by z nej byt treba super remeslnik,ale tak se z nej stane neco divneho,co ani nevi co ma delat...
            Liberte   | 12.07.2018 06:20:02
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: prace, plat, vzdelani
              víš co lidi si obecně stěžují, i když nemají důvod.. A většinou právě ti, kteří peněz mají dost, děti v pohodě proplouvají školou, tohle je u nás nějaký národní sport.. Nemají asi co na práci, tak řeší ptákoviny... Ti co opravdu žijí od výplaty k výplatě, dítě moc chytrosti neposbíralo nebo je nějak postižené jsou zpravidla v pohodě. Tyhle řeči pouštím jedním uchem tam a druhým ven...
              moninif   | 12.07.2018 08:44:24
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: prace, plat, vzdelani
                asi mozna proto,ze mam postizene,tak porad nechapu na co a proc si lide stezuji...ja mit alespon na urovni nejhorsiho zaka u zvonilky...obecne v chovani a mluveni,tak jsem nejstatsnejsi clovek na svete...my take zijeme od vyplaty k vyplate...jeden plat...sice vyssi,ale na 4 osoby...a musime vse planovat,hospodarit a to ucit i deti a prave proto,tak dbam u obouch at rostou dal,kde jim nikdo nic neda..bohuzel ani skola...co jsem videla informatiku,od nasich dob se nezmenila..tudiz zadna inovace.fantazie,kreativita...proste neuzitecny predmet,jak vytvarka ci hudebka a pracovka 
                Liberte   | 12.07.2018 13:26:24
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: prace, plat, vzdelani
                  výtvarka, hudebka i pracovky jsou náhodou užitečné předměty, když se to dobře učí. Tím že naše škola je umělecky zaměřená tak zírám co v rámci těchto předmětů dělají a učí se. Ono je fajn když člověk má i nějaké to povědomí o výtvarných stylech, způsobu malování, v hudebce se seznamují zase s hudebními věcmi. Pravda jen ty pracovky jsou občas dost mimo...
                  moninif   | 14.07.2018 07:19:07
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: prace, plat, vzdelani
                    vis,deti maluji na platna uz od 4 let....kazde leto avanoce,ve skolce doted visi v jejich tridach jejich slunicka....podle barvy tridy...maluji hrnicky,ktere pouzivame,sklenicky apod...vzdy narazove,tematicky apod...nam doma visi jejich platna...hopik mel v pizerii vystavy v 7 letech,miluji ho tam,a vsechno melo kupce,jen my to neprodali, hudebka...no,po me talent mit nebudou,ale maji klavir uz 3 roky a hraji si,muz je uci pomalinku....zabavne,do kytary mlati jak hlchy ale umi folklor,country atd...pak je vodovky atd vazne desne stve  a hopik potrebuje ucit socializaci a mluveni...zvonilka miluje cteni a matiku...kde je hopik uz mnohem dal...pak je tezke jim vysvetlit ,ze i tak podaji nejlepsi vykon ,ktery umi...ale lepit koralky jako vanocni stromecek delali ve 3 letech a ne ve 2,3 tride
                    Liberte   | 18.07.2018 12:04:59
                    Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: prace, plat, vzdelani
              Soukromě se s moc lidma nekamarádíčkuju, a když už si někdo stěžuje nebráním se začít chlubit a oni závidí...
                . Vůbec si to neberu, ani nad tím nepřemýšlím. Svojich starostí mám dost, a lepší se mi spí, když se nestarám o blbosti:-).
              K tomu vzdělání, nevím, já se nesetkala s tím, že by po mě někdo chtěl jiný jazyk a dokonce ani ten můj manžel, který jezdil Evropu nemusel nic znát... A ani maturitu.
              inediam   | 12.07.2018 17:30:42
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: prace, plat, vzdelani
                Přesně, já jsem dokonce vysokoškolsky vzdělaná, a nikdy po mě nikdo cizí jazyk nechtěl, max. se pak divili, když mi dali něco v angličtině, že u mě fakt nepochodí. Mě to přijde, že od určité úrovně vzdělání nebo spíš pracovního ohodnocení se to bere jako samozřejmost. No jo, ale já moc nikam necestuji, a když už tak s davem, a v nejhorším základní věta, že anglicky umím velmi málo, tak ať mluví pomalu a v krátkých větách, mi stačí, abych se pak nějak heslovitě domluvila co vlastně po sobě chceme  
                moninif   | 14.07.2018 07:23:57
                Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        a pokud nepocitam materskou a rodicak ,tak mam odpracovano 20 let
        Liberte   | 11.07.2018 14:18:05
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        Na n
        inediam   | 11.07.2018 16:52:19
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        Na některou ano, dělníky budou brát i bez vzdělání, ale ti výš už něco mít musí.
        inediam   | 11.07.2018 16:54:45
        Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 152)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×