Inzerce
Inzerce
Inzerce

Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 2).

  • Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
    Všichni jsme zaznamenali na sklonku minulého týdne neskutečnou tragédii. Masovou vraždu mladých lidí v Norsku. Smutek, který zavládl v mnoha rodinách, je nepředstavitelný. Společně se smutkem se ovšem u mě objevil vztek. Jak je toto možné? Není systém, kam se dopracoval evropský státní útvar, již pro jeho občany životu nebezpečný?
    1. Jak je možné, že člověk, který ať již z jakýchkoliv pohnutek spáchá tento neomluvitelný čin, bude „za pár“ let volný a moci se promenádovat mezi příbuznými na místě činu?
    2. Proč je, zvláště v Norsku, tak obtížné, ne-li téměř nemožné získat zbraň? Útočník si ji pořídí vždycky. Kdyby na ostrově byla situace jako ve Švýcarsku, kde ji snad vlastní povinně každý muž, tak po prvním výstřelu již možná další nepadne, protože padne pachatel.
    3. Ač opakuji, že tento akt je naprosto hanebný, tak si stále dokola kladu otázku: Co může křesťansky vedeného, dle fotky krásného muže přimět k tak zoufalému činu? Co když takové zoufalství je již zaseto ve více původně slušných lidech? Můžeme to odhalit? Můžeme tomu předcházet?
    Snad až odezní smutek, nastoupí racionální analýza a poučení z celé situace, aby se tato a jí podobné již nikdy, ani v Norsku, ani nikde jinde nemohly opakovat. Upřímnou soustrast všem příbuzným.
    Baby on line   | 25.07.2011 06:09:58 | Reakcí: 23, poslední: 26.07.2011 07:38:31
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      Já se nad tím ani racionálně nedokážu zamyslet. Mně je těch lidí tak strašně líto, že mi to okamžitě vhání slzy do očí. A pořád mám v hlavě tu fotku z vrtulníku, jak on chodí se zbraní v ruce mezi svými obětmi. Z představy, že za to dostane "pár" let, je mi na blití.      
      To, co v souvislosti s touto tragédií pocitťuji je smutek a bezmoc.
      Upřímnou soustrast rodinám. A rychlé zotavení ze šoku a zděšení těm, kteří to přežili.  
      nadule1   | 25.07.2011 08:00:57
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
        Odpověděla jsi i za mě.Je to nespravedlivé a strašně smutné.Jenom doufám,že mu to ve vězení náležitě vytmaví    .
        cukrblik   | 25.07.2011 11:30:59
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      asi nikdo nemá odvahu píchnout do vosího hnízda. Takže za sebe píšu toto. Ad1: je ot smutné, ale jaké zákony mají v Norsku, podle toho dostane trest. Ovšemže za dobré chování jistě část trestu bude odpuštěna. Stejná situace jako v našem "právním" státě. Za další se časem ukáže, že Breivik byl doma týrán, zneužívám kdovíkým, ve škole šikován a docházel k psychologovi. Jsem nechutný realista poučen případy z českého prostředí. Jedinou odplatu mu snad nadělí spoluvězni v norském vězení...
      Ad2: o možnosti jak získat v Norsku zbraň vím kulový, nicméně jasně jde vidět, že když šílenec chce moc, dokáže najít cestičku k tomu, co chce. Jako všude jinde ve světě. Smutné je, že v demokratických státech se policajti spíše bojí zlikvidovat ony střelce, aby se to v následním soudním sporu neobrátilo proti nim. Stejně jako tady. Být na mně, tak kromě myslivců, vojáků, policie a sportovních střelců+ bezp.agentur nikdo nemá nárok nosit zbraň. Kdo vystřelí na veřejnosti z mimo jmenovaných složek, může být v rámci odzbrojování zneškodně i s fatálními důsledky a basta. Nemá střílet na veřejnosti, neřkuli do ostatních bezbranných.
      Ad3: co ho k otmu vedlo, nevím, a spekulací se objeví dost, stejně se pravdu nedozvíme, pro média se obrázek vždycky patřičně upraví. Podobné zoufalé činy si občas představuji i já, vlastně skoro každý den, jenže situované do řad našich politikých"představitelů". a udělala jsme to snad někdy? Neudělala. Věřím, že mně podobných je většina. a to jsme původně slušný člověk. Ted píšu nechutně a snad to vyznívá barbarsky, ale nebojím se to napsat naplno, než kolem toho dělat diplomatické eufemistické tanečky. Jo, je mi hodně líto obětí a nedokážu se vcítit do tragédie a smutku jejich pozůstalých. I kdyby ano, nikomu to nepomůže, zármutek musí odeznít sám.
      Nevěřím, že by někdy, byť v budoucnu šlo dopředu odhalit a hlavně zabránit podobným excesům. A předcházet už vůbec ne. Na to je lidské selhání moc všudypřítomné a konečné.
      Jak je to dlouho, co ten šílenec vystřílel sousedy v Bratislavě? Podobná témata hýbala médii i tehdy a jak to celé dopadlo si vzpomeňte sami.....
      helenice   | 25.07.2011 08:05:25
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
        Dovolím si lehce oponovat s názorem, že by měli mít zbraň jen tebou vyjmenované skupiny lidí. Probírali jsme tohle dneska s manželem a je fakt, že v Norsku je nějak nošení zbraní omezeno (nejsem na to odborník, jen jsem něco takového zaznamenala) a jak je uvedeno v úvodním článku k této diskusi, kdyby bylo nošení zbraní v Norsku "volnější", mohl mít zbraň u sebe někdo z těch, do nichž bylo stříleno a třeba by nebylo mrtvých tolik. Jako další příklad - v USA je celkem běžné nošení zbraní, má jí tam kde kdo a proto si takovíto střelci vybírají většinou školy a podobná zařízení, kde zbraně být nesmí, protože předpokládají, že na politickém mítinku či jiné akci pro běžnou populaci by někdo zbraň použil proti střelci... tolik jen k tomu omezování nošení zbraně
        twigginka   | 25.07.2011 13:27:18
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      ja jsem asi divna...nic o tom nectu,nezajima me to..deje se to po celem svete a dit bude...zakony noru neznam a tudiz nemohu posoudit a do hlavy strelce take nevidim..a asi uz nikdo neuvidi...a kazdemu muze rupnout v hlave a udlat neco sileneho..i kdyz tohle jen tak nekdo neprekona..krome africkych zemi ,kde se tak dokazi vyhladit na pockani kmeny
      Liberte   | 25.07.2011 08:25:50
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
        Já s tebou souhlasím. Je mi těch lidí líto i jejich rodin, ale jde to mimo mě. Jak píšeš, v Africe se pořád vyvražďují kmeny. Horší je podle mě teď ten hladomor v Somálsku.
        angieblack   | 25.07.2011 09:18:31
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      Já to shrnu do pár vět... Co se mě netýká, z toho mě srdce nebolí. Lidské tragédie tady byli a jsou, a je jedno jestli žiju ve "vyspělé" Evropě nebo v Africe...
      moninif   | 25.07.2011 09:38:09
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      Mně se celý ten masakr dotkl víc, než bych si uměla pomyslet, asi proto, že sice v Africe a jinde se melou pořád, ale tohle je přece mírumilovné Norsko, země, kde by se něco takového stávat nemělo... Nejvíc mě zarazilo, že ten "slaboch" šel a střílel defacto do dětí, to je prostě neomluvitelné, neříkám, že střílet dospělých je správnější, ale představila jsem si hned svou sestru, která je ve věku obětí a fakt se mi ze všeho dělalo špatně. Ano, v Norsku je sice maximální trest odnětí svobody kolem 21 let, jestli jsem četla správně, ale tak nějak doufám, že tento člověk už se na svobodu nedostane. A nevěřím, že tento muž je křesťan. Co ho k tak brutálnímu činu vedlo NIKDY nepochopím. Opravdu NIKDY. 
      Evulik25   | 25.07.2011 10:43:51
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      je to totální magor, nemá to v hlavě vpořádku a jak jsem proti trestům smrti, doufám, že tato zrůda z vězení nevýjde živá  
      rodin je mi neskutečně líto, nedokážu si ani představit bezmoc dětí, které zemřely tak potupným způsobem      
      a pro ty, co se jich to netýká - chápu to, nikdo si nechce připouštět takové hrůzy, ale Norsko je velmi blízko a je to o to horší, že v této zemi to asi nikdo nečekal..
      jezurka   | 25.07.2011 10:58:06
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
        A proč by to tam nikdo nečekal? A co ty karikatury proroka Mohameda? Divím se, že se to tam nestalo dřív, ale obráceně.
        angieblack   | 25.07.2011 12:19:40
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
          to máš pravdu, to se píše i na netu, že jejich tajná služba selhala, protože spoustu informací on sám zveřejnil  
          já spíš myslela, že třeba my si taky říkáme, že u nás se nic takového nemůže stát, kdyby to bylo v Americe nebo Japonsku, tak by mě to asi překvapilo míň   což nic na tragédii nemění
          jezurka   | 25.07.2011 12:27:29
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
            Nevím, nemůžu vědět, ale i kdyby se to stalo třeba v Praze, ale nezasáhlo by to mě osobně, tak by mi to asi bylo taky jedno.
            angieblack   | 25.07.2011 12:29:23
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
              tak to já jsem citlivka, mě se to dotklo hodně a hodně jsme o tom i doma mluvili   možná i proto, že sama organizuju dětské tábory.. je to hrůza 
              jezurka   | 25.07.2011 12:33:55
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
                Já jsem taková, že si to nepřipouštím. To bych nemohla vylézt z baráku, kdybych přemýšlela o tom, co mi všude hrozí.
                angieblack   | 25.07.2011 12:36:18
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      me je to proste strasne lito.
      zajic   | 25.07.2011 12:39:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      Asi tak je to magor a zavrit ho at scerna :(je mi lito rodicu tech obeti a deti.Nikdo znas nechce stratit toho koho miluje ,ale my uz jim zivot nevratime .Tak az odpocivaji v pokoji a Toho bastarda zavrou a muci :( .Sem zla ja vim
      kaacca   | 25.07.2011 12:50:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      U každé vraždy je něco špatně.Z hlediska pozůstalého by mě bylo úplně jedno jestli zabil jen člena mé rodiny,nebo ještě dalších 90 lidí okolo.Je to stejně špatné jako zabití důchodce pro pár korun,jako znásilnění a zabití dítěte....No koneckonců v Americe to je celkem běžné,že nějaký cvok vytáhne pistoli a postřílí pár spoluobčanů.Jen Norové jsou z toho celý pryč,protože k nim tato moda ještě nedorazila.Kdybych si měla zoufat nad každou mrtvolou u nás i ve světě,nedělám nic jiného. 
      Val.J35   | 25.07.2011 13:46:11
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
        trochu kruté :( Zabití je stejně špatné ať je to kdo je to, ale přeci jen ten důchodce už si svoje užil, pravděpodobně už nemá rodiče kteří za ním truchlí. Kdežto mě kdyby někdo takhle zabil dítě, zbláznila bych se  
        luciasek84   | 25.07.2011 19:59:24
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      Je jedno, jestli byl člověk týrán, psychicky, fyzicky či byl šikanován, utiskován atd. V tom případě ať si "vybíjí zlost" na těch, kdo mu tuto bolest působili. Ovšem NIKDY nepochopím takovéto vrahy a jiné teroristy, bombové útočníky apod. Co získávají tím, že vystřílejí 90 lidí, které v životě ani neviděli? Bude svět lepší? Křivdy na nich páchané se odčiní? Bude mu lépe? Vymizí všechno zlo světa?
      Nikdy se nic takovými činy nevyřeší. Nechápu logiku, která jakéhokoliv člověka může vést k takovému jednání. A je jedno jestli si vybíjí svůj stres na člověku či zvířeti, či majetku....
      Opravdu nevím, proč se ruší tresty smrti - v takovýchto výjimečných případech by měly platit. (osobně si myslím, že až toho kluka pustí, tak on už si ho někdo z pozůstalých najde)
      BarinkaR   | 25.07.2011 14:31:43
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
        Já myslím,že odplatu najde už ve vězení.Spíš v to doufám
        cukrblik   | 26.07.2011 07:38:31
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      jediné co mohu k tomu napsat, za každou takovou "Hajzlárnu" nechat doživotně makat někde v dole a celkově bych udělala takové tresty typu doživotí, za všechna ta zneužívání a úchylky, ať se ti magoři tady nemnoží!!!!
      Člověk na to tak nechce myslet, protože nemůže s tím nic udělat a hlavně vydat jiné zákony, mi obyčejní lidi s tím nic nezmůžem, ale to neznamená to, že je mi to fuk to tedy ne a je mi samozřejmě velice líto těch obětí všude na světě, ale co my zmůžem??? Ať se proberou ti nahoře co vydávají tresty!!!! To jsou neodpustitelné věci! Nepustila bych nikdy z vězení..
      Markytánka11   | 25.07.2011 16:19:55
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Masová vražda v Norsku – něco je tady špatně
      1. předpokládám, že norsko je země s velmi nížkou kriminalitou...proto mají ten nejvyšší trest tak nízký. z mýho pohledu je jedno, jak dlouho bude ve vězení, protože na tom, co udělal, to nic nezmění. a on by to udělal, i kdyby mu hrozil trest smrti!
      2. nemyslím si, že kdyby měl v norsku každý zbraň, dopadlo by to výrazně jinak. šlo o nějaký tábor pro mládež, ti ještě neměli vojnu za sebou, tudíž ani tu zbraň by nevlastnili. a otázkou je, jestli by si ji brali s sebou. kdyby jo, tak teeeeda, to by byl děs přeci!
      jsem přesvědčená, že ve švýcarsku mají o tom, zda by měl mít každý muž svou zbraň pochybnosti, obzvlášť, když se tím tolik lidí sebevraždí. jaký by to asi bylo v severské depresivní zemi každý zbraň...
      3. na to asi nedokážu odpovědět. ale podobně smýšlejících lidí je dost. jen kvůli tomu nepáchají hromadný vraždy spoluobčanů.
      zuzka83   | 26.07.2011 07:16:20
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×