Inzerce
Inzerce
Inzerce

Školné na vysokých školách - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 20).

  • Školné na vysokých školách
    Je podle Vás správné, aby si vysokoškoláci za své vzdělání platili? Přijde Vám školné 10 000 Kč za semestr vysoké?
    Baby on line   | 23.01.2012 06:18:46 | Reakcí: 96, poslední: 28.01.2012 11:19:42
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Jasně, at si platí. Mi osobně to vysoké přinde, páč k tomu se musí připočítat pěkných pár tisíc za kolej a stravné a dopravu. Takže naša Heli si može nechat zdát. Jako matka-dělnice v pásové výrobě s platem slabých deset l/měsíc jí to nedopřeju... Každáý nemože mít všechno. Kdyby byl každý VŠ vzdělaný, kdo by pak makal ve fabrikách???? 
      helenice   | 23.01.2012 06:25:13
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      souhlasim s placenim,a je nizke..asi odpovida i soucasne kvalite vzdelani      jinak dobry student urcite ma moznost ziskat stipendia apod...jako vzdy a vsude,tudiz i chudy clovek na to muze dosahnout...s nejakou brigadou k tomu ...na zapade je to bezne,platit,ziskat stipendium a pracovat..i kdyz v uvozovkach podradne prace
      Liberte   | 23.01.2012 06:45:44
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        ty prospěchový stýpka jsou na mnoha školách fakt nizoučká. fakulta má jen určitý balík, který rozděluje. Vím že na strojárně to bylo na 1 studenta i 20000 ale na pedagogické, i jen 1500. A kdo makal při studiu, ví že makat a zároven mít jedničky je nemožné.
        Dejmalka   | 23.01.2012 07:15:18
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Tak to není pravda. Já jsem vystudovala 3 obory, dva jsem dokonce dělala najednou v denním studiu. Byla jsem premiantkou třídy a dělala jsem u toho i práci (servírka, třídila jsem noviny, uklízela jsem). Takže to jde. Je to sice záhul, ale když to chceš, tak to jde. Jo a stípko za samé jedničky jsem měla 2000,-Kč za školní rok.
          Terouš   | 23.01.2012 08:12:36
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          manzel studoval 2 vs..denni studium,zalozil prodej a dovoz autodilu,pak dovoz kosmetiky,pak autservis,vse jeste na vs,obe vystudoval s cervenym diplomem s plnym titulem,kazda jiny obor,neni z bohate rodiny aby mu pomohla v zacatcich...mel usporeno 15 tis a s tim odesel na kolej a zacal ...a stipka se zacnou zvedat...
          Liberte   | 23.01.2012 08:22:50
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          někdy ale "chtění" rozhodně nestačí a ted je právě ta situace (žádná asi nečetla můj příspěvěk) že se nemusí najít právě TA PRÁCE!!!.
          já dojížděla kdysi na peďák obor matika-zeměpis. denně 40km. Každou volnou chvíli jsem trávila na nočních brigádách ve fabrikách přes pracovní agentury abych si vydělala na jízdné. Na kolej jsem z důvodu vzdálenosti něměla nárok. na většinou zkoušek jsemse učila den předem. ty šprtací ze zemáku jsem taky často udělala na jedničku, ale na matematiku je jediným lékem spočítat kvanta příkladů... Za sebe se budu snažit aby mojeděti nemuseli volit jestli budou trávit "volný" čas studiem nebo prací. Pokud bude školné takové, že se dá vydělat za letní prázdniny nemám problém, ale musí být dostatek těch letních brigád...
          Dejmalka   | 23.01.2012 08:55:30
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            ja cetla ze synovec si vydela 4000 mesicne i kdyz na cerno a skolne je za cely semestr...to se da utahnout,pri dobrych znamkach stipko.ktere bude vyssi dle fakulty a oboru ..jinak ja spis vidim,ze nechteji studenti delat..vsichni cekaji na praci v kancelari v teple...
            Liberte   | 23.01.2012 10:07:30
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              v létě!!! za celodenní práci. za 2 měsíce by si nevydělal ani na 1 semestr.

              Dejmalka   | 23.01.2012 10:57:49
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Školné na vysokých školách
                já si při škole vydělávala po nocích v barech nebo ve fabrikách u pásu a těch 6-10tis. jsem měsíčně měla. A to jsem nechodila do práce každej den   Naši mi dávali 4000 kapesné - na nájem, cestovné a nějaké to jídlo. Na co nezbylo, to jsem si platila ze svého, zvládla jsem mít docela slušné známky (kdybych chtěla, měla bych i Ačka, ale já nejsem až tak moc studijní typ:), chovala jsem kudlanky, koupila si notebook a další věci, na které by naši neměli a ještě jsem zvládla i cestovat po republice apod. Jasně, nejde to asi ve všech regionech, ale tam, kde je vys. škola, je vždycky nějaká brigáda...
                Gastrica   | 23.01.2012 11:23:01
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Školné na vysokých školách
                  Tak to jsme na tom byli podobně, jen naši mi dávali jen 3 tis. (jídlo a jízdné).
                  Terouš   | 23.01.2012 12:09:47
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Školné na vysokých školách
                    no, mě ubytování stálo 2000, jízdné cca 1000 (jenom za vlaky domů a do školy, nepočítám lítačku na MHD), takže na jídlo a zbytek jsem měla ten poslední litřík :) Nepracovat, tak celý tři roky žeru jenom čínský polívky a suchej chleba :)
                    Gastrica   | 23.01.2012 12:13:36
                    Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Školné na vysokých školách
                    mě dal táta 1 za měsíc stovku a myslel si koklik mi nedává, jděte se bodnout vy netušíte co to je když MUSÍTE
                    Dejmalka   | 23.01.2012 12:27:14
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Školné na vysokých školách
                      To trošku přeháníš! Jsi o pár roků starší než my. Navíc mi naši nic nekupovali, nešatili mě, nekupovali léky, kosmetiku apod. Přijela jsem vlakem ze školy a šla na 6 hodin na noční do práce 4x v týdnu. Tak se laskavě hoď do klidu! Ale cigarety jsi si platila, viď?
                      Terouš   | 23.01.2012 12:33:46
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Školné na vysokých školách
                        nepřeháním, měla jsem jen od státu přídavek na dítě a na dopravu, ten dělal, 900kč, táta mi dal 100, měla jsem zadarmo u bytování u našich z domu svačiny. Ale na menzu už mi nikdo nedal.
                        jízdné mě měsíčně stálo 2000. na brigády jsem jezdila do toho města, kde jsem studovala, dávali 30kč na hodinu. za 8h 240kč, ale nezapomen odečíst 100 za jízdné. do toho nákup učebnic, sešitů, kosmetiku jsem používala tu co kupovali naši, tedy kopřivovaj šampon, mejdlo a pasta. antiperspirant už jsemsi musela koupit sama. A s těma cigárama, potrrefená husa co, asi tě hodně štvalo že si na ně musíš vydělávat.
                        Dejmalka   | 23.01.2012 12:42:34
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Školné na vysokých školách
                          A co myslíš, že jako bylo u mě? Já neměla ani ty svačiny a na obědy v menze jsem neměla. Každý den platit vlak a v obou městech hromadná doprava + vše ostatní jak jsem psala výše.
                          Než někoho pošleš se bodnout, tak si nejdřív zjisti nějaký info.
                          Terouš   | 23.01.2012 12:49:38
                          Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: Školné na vysokých školách
                            tak promiň, já vycházela z tvé informace výše,že jsi od rodičů dostávala 3000kč měsíčně.
                            Dejmalka   | 23.01.2012 12:53:26
                            Reagovat | URL příspěvku
                            • \
                              RE: Školné na vysokých školách
                              Spíš je problém u studia, jestli rodiče, chtějí aby studovalo nebo mu házejí klády pod nohy a přejí si aby nestudovalo. Mělo by se nějak pomoc těm lidem, kteří chtějí studovat, ale rodiče jsou proti, pro ně je to velmi svízelné, i když zatím školné není.
                              To co píše Dejmalka je mi nějaké povědomé. Taky jsem dostávala na 100,- s tím kolik moc je to peněz a jak moc peněz rodiče stojím. Z toho jsem se musela šatit oblékat a hlavně kupovat věci do školy. Samozřejmě ta 100,- nestačila ani na věci do školy ty stály průměrně 230-250 měsíčně. Studovala jsem v době kdy rohlík stál 1,-, blok papírů 25,- ty bloky jsem za měsíc spotřebovala 3. Mockrát jsem se ozývala, že nemám peníze, že potřebuji, aby mě rodiče pomohli třeba, že nemám na skripta, která stáli 40,-, vždy to skončilo stejně, seřvali mě, že: "nikdo se tě neprosil, aby jsi studovala, běž dělat", taky to ještě zdůvodnili, že je stojím moc peněz, proto mě více dávat nemohou, do dneška nevím jak to, že jsem je stála moc peněz tomu nerozumím. Rodiče mi kromě kapesného platili dopravu do školy, tenkrát jsem je prosila, že bych jezdila vlakem, ke kterému je to od nás z domu daleko, ale podstatně levnější a ušetřené peníze bych si přidala ke kapesnému, zamítli to a seřvali mě. Ve 4 na VŠ poslanci schválili, že přídavky nebudou dostávat rodiče, ale děti, tedy pokud jim je více než 18, nikdy mě peníze neudělali větší radost než tenkrát. Najednou jsem dostávala 850,- měsíčně a o prázdninách asi 500,-, předtím jsem měla 100,- a o prázdninách 0,-. Doma byla samozřejmě mela, ale nebylo to nic platné rodičům. Sice mi vyhrožovali, že si budu muset vše platit, ale to jsem si platila i dříve. jedna změna byla, přestože jsem měla více peněz, tak jsem jezdila do školy levnějším vlakem, abych ušetřila. Když jsem měla jen tu 100,-, tak mi rodiče říkali, ldyž nebylo z čeho si nachystat svačinu, "kup si", tak jsem byla o hladu , moc krát jsem zažila jak to kolem pekáren krásně voní a já nemám ani 1,- na rohlík, taky se stávalo, že doma byli staré rohlíky vzala jsem si 2 a byla mala, že jsou pro psa, že si mám koupit. a to jsem tam psovi 2 nechala. Taky nade mnou rodiče ohrnovali noc, když jsem si zašívala mockrát zašívané ponožky, že si mám koupit nové, namítla jsem, že nemám peníze, zdůraznili mě, že je stojím moc peněz, proto mi na ponožky nemohou dát. Na brigády se ve školním roce chodit nedalo, protože vyučovaní dělalo přes 30h týdně (dokonce i 36h) cesta do školy mi trvala 1,5h. Na spánek zbývalo 4-6h Chodila jsem na brigády o prázdninách a pak jsem ještě od otce poslouchala řeči, že bych mu měla odevzdat vydělané peníze odevzdat, protože je stojím moc peněz a vůbec si to neuvědomuji. Když jsem si jednou za několik let koupila zimní boty, tak byla mela, že si navážím peněz a to mi na boty nedali ani korunu. Ten rok co jsem zažila hlad. Jsem se dostala do problémů, protože se mi rozpadli zimní boty a já si na konci zimy koupila nové a když jsem pak další zimu vytáhla vydrželi jen 3 týdny a nebyli záruce. Pro zajímavost, když jsem poprvé dostala 850,-, tak jsem si koupila zubní kartáček.
                              blankaryb   | 26.01.2012 15:09:04
                              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      ono to je těžké v současnosti zodpovědět. ještě před pár roky bych řekla v pořádku, není to vysoké; to se dá přivydělat při studiu. ale ted kdy brigády pro studenty právě ty "podřadné" práce vůbec nejsou...Synovec sháněl před lonškým létem 3 měsíce dopředu, všude ho zapsali řekli, že má velkou šanci, že je jeden z prvních, a nikde nakonec pro něho místo nebylo. Skončil "na černo" u zedníků, kdy za celoměsíční dřinu mu daly 4000.
      Dejmalka   | 23.01.2012 07:07:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      ano,ať se školné platí.......
      lojzinek   | 23.01.2012 07:30:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Ano, správné to je.

      Nezdá se mě vysoké. Klidně bych dala víc  .
      polova   | 23.01.2012 08:03:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Jsem pro aby se platilo. Bylo by správné, aby peníze dostávala konkrétní katedra, protože ty malé s menším počtem studentů, pak skoro nic nedostanou. 10 tis. mi připadá jako únosná částka.
      Terouš   | 23.01.2012 08:14:47
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Moc peněz mi to nepřijde, přesto si myslím, že to některé lidi ze studií vyřadí. Kdyby se muselo platit v době, kdy jsem studovala já, tak bych to finančně neutáhla. Už tak jsem neměla žádnou podporu z domova a musela si vydělat na bydlení, jídlo apod. Bylo to časově dost náročné. A opravdu si neumím představit, že bych musela vydělávat ještě o deset tis. měsíčně víc. Na druhou stranu předpokládám, že by se objevily nějaké produkty typu "půjčka na studium", takže asi nějak by se to udělat dalo :))
      nadule1   | 23.01.2012 08:28:07
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Jenže je to 10 tis. za semestr a to je půl roku. Takže by se platilo 20 tis. za rok a to mi nepřipadá tolik. Je fakt, že při 5ti letém studiu je to už pálka, ale pokud by byly studentské půjčky (stejně jako v jiných zemích), tak je to ok.
        Terouš   | 23.01.2012 08:44:41
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          No jo, dyť jsem blbá :))) Já si půjdu dát kafe, třeba se mi nastartuje mozek :DDD Sorry.
          nadule1   | 23.01.2012 08:53:07
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
              nejsi, někdo ani neví co je to semestr  
            Terouš   | 23.01.2012 08:58:47
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              Já obvykle jo :)))
              nadule1   | 23.01.2012 09:06:29
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Školné na vysokých školách
                Já hlavně vidím problém v prolomení toho tabu - jako to, že se platí 10 tisíc za semestr letos, je únosné, ale za 10-20 let se klidně může platit 100 tisíc, já bych se tomu vůbec nedivila...
                radun   | 23.01.2012 10:58:43
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Školné na vysokých školách
                  Před 30 lety moje mamka prala 1500,-Kč na výplatu, rodiný dům postavili za 200 tisíc. No a neš šla před dvěma roky do důchodu brala 30000.- a barák je očíslen na 4 mil. Takže jak to bude za 10 nebo 20 let je putna  
                  Terouš   | 23.01.2012 11:23:20
                  Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        da,nepojedou za 20000 busem do kempu pod stan k jadranu jako rodinka a ma to hned na cely rok  ,a ted kdyz to vime my, s malejma detma,tak je snad normlani odkladat detem penize na skoly..jasne ze to bude vyssi skolne apod,ale aspon neco bude nasetreno..teda me to prijde alespon normalni..neutracet za ptakoviny,ale detem odlozit na skoly...kdyz budou blbi a nebudou studovat,tak maji aspon zaklad na byt atd  vic pro ne uz udelat nemuzu a ani nechci
        Liberte   | 23.01.2012 10:10:00
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Já psala čistě o sobě...od mámy jsem neviděla od 18 ani korunu.... musela jsem si vydělat sama.
          Jinak já beru jako samozřejmost, že dětem spoříme, aby právě pro takové případy peníze byly.
          nadule1   | 23.01.2012 10:58:38
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Já dětem taky spořím a taky počítám s tím, že jim budu muset vejšku zaplatit, ale je dost rodin, který na to buď vůbec nemaj, nebo na to kašlou(mám kamarádku, která kdyby si v osmnácti sama nekoupila housku, tak umře hlady a to je víceméně geniální, ona zrovna to zvládla, ale každej takový štěstí nemá)...
          radun   | 23.01.2012 11:01:02
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Na vysokých školách proti placení nic nemám.Pokud je dítě dost chytrý na vysokou,vždy se najde nějaká možnost aby jí vystudovalo.
      Val.J35   | 23.01.2012 09:11:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      asi jo, asi by se mělo platit. Jenže kvalitu absolventů to nijak nezlepší. Když vidím, jak studenti na SŠ jsou úplně blbí a nemají žádné předpoklady pro VŠ, a už mají vybráno kam jdou a jen kvůli tomu, že se tam platí, tak tu školu pak prostě vystudují... to mi přijde pěkně na nic, ale tomu se zřejmě nedá zabránit. Pak takoví poctivci a chytří, perspektivní lidé na studia možná peníze nemají a prostě tím pádem studovat nepůjdou. Smůla 
      danicka84   | 23.01.2012 09:33:55
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Proto jsou prospěchová stipendia. Když mají např. technické obory a jsou na KU tak mají i 10 tis. za semestr a dokonce někde mají třeba 7 tisíc měsíčně. Záleží jak moc jsou chytří - jaký obor mají.
        Terouš   | 23.01.2012 10:59:20
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          no jo, taky jsem dostávala stipendium, ale tady jde třeba o to na tu školu se vůbec dostat. Protože soukromé školy to mají víceméně tak, že kdo platí, ten jede. Je fakt, že zavedením školného i na st. školách se zase zvětší šance pro přijetí, protože uchazečů nebude tolik. Snad.
          danicka84   | 23.01.2012 11:02:31
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            Ale o tomhle to není. Už teď si svým způsobem můžou pracháči studium zaplatit (to nemluvím o tzv. soukromých školách jako třeba UJAK), když někoho podplatíš či jsi významná osobnost, tak proč ne, že?   . Je to pouze o lidech. Jestli si chceš to vzdělání zasloužit či ne. Vždycky byli, jsou a budou lidi, kteří chtějí mít vše "zadarmo" a nechtějí hrábnout. Podle mého názoru je převysokoškolováno   . Každý hňup má titul a vůbec je celkově snížena úrověň vysokého školství. Je tady spousta studentů co si chtějí prodloužit mládí (vysokou buď nikdy nedodělají) a nakonec ani ve vystudovaném oboru nedělají. Prospěchová stipindia jsou pro nadané studenty, takže ti co na to nebudou mít peníze, tak ať se buď dobře učí nebo si vezmou půjčky či ať se upíšou na nějaké místo a oni jim to pak platí.
            Terouš   | 23.01.2012 11:10:39
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          jasně i ted si určitě dost lidí vybírá co bude studovat podle toho jakou pak bude mít mzdu, tak proč nevybírat i podle toho, kde je jak vysoké stipendium že.
          Dejmalka   | 23.01.2012 11:04:13
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            Já mám peďák, neučitelské obory - Sociální pedagogiku a Etopedii (Mgr. et Mgr.), dělám v base (proto jsem tohle studuvala), beru 15 čistýho, a jaký jsem měla stípko píšu výše. Moc nevěřím tomu, že jsou lidé, kteří si vybírají školu podle stípka. Řada z ních ani neví, že něco takového je.
            Terouš   | 23.01.2012 11:13:11
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              no právě, málokdo z maloměta tuší něco o sociálních, prospěchových stýpkách, ani to, že velkých městech jsou pracovní agentury přes něž není problém sehnat jako student brigádu. Proto bude-li školné hrazeno se někteří ani nepřihlásí právě z důvodu této nezanlosti. proto být to na mě byla bych za aby 1. rok věškercýh V3 studií byl ještě zdarma. Pokud někdo v průběhu 1. ročkníku odejde a začne studovat jidnou školu už by se na něj tento rok zdarma nevztahoval. navíc stýpko dostávaš zpětně za maturitu ti nikdo peníze nedá viď.
              Dejmalka   | 23.01.2012 12:18:30
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Školné na vysokých školách
                Stejně jako ti peníze nikdo nedá, když ukončíš studium. Jenže vysokoškolák by měl zvládat si obstarat informace. Z mé zkušenosti ti řeknu, že každý něco ví, takže na začátku prváku ti buď studenti či učitelé spoustu věcí řeknou či se je dozvíš někde na nástěnce (pokud teda aspoň trošku pátráš). Pokud se podíváš na stránky VŠ, tak většinou v pokynech děkanů či rektorů jsou tyhle informace. Taky každý student projde na začátku studijním oddělením, kde jim tohle řeknou.
                A ten první rok.... no škola dostává peníze za přijatého studenta. Zas na druhou stranu je spousta lidí, co se dostane na 2-3 školy a nedají studijnímu vědět a blokují tak místa ostatním - ty by pak byli pěkně v řiti   Hlavně je na vysoké celkem vysoká úmrtnost. Takže studium neukončují všichni.
                Terouš   | 23.01.2012 12:27:05
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Já jsem asi moc velkej levičák, ale jsem rozhodně proti. Ono je to letos 10 tisíc, ale vsadím se s kýmkoliv o cokoliv, že příští rok to bude víc a ten další ještě víc, až se to posune do horentních sum jako jinde ve světě. Děcka budou začínat život s půjčkami a dluhy, protože spousta rodin na to mít nebude. Náklady na VŠ studenta jsou vysoké i tak (já kdybych nechodila při studiu na brigády, tak taky nedostuduju, a to se žádný školný neplatilo).

      Co mi přijde nejhorší - ublíží to už teď "nevýnosným" oborům (např. učitelé) - jako řekněte mi, kdo se zadluží, aby pak mohl třít bídu s nouzí s učitelským platem? Já to teda svým dětem rozhodně doporučovat nebudu.

      Fuj, to jsem se rozčílila :-)
      radun   | 23.01.2012 10:55:50
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        No já taky zadlužená a myslím, že 100 tis. za 5 let studia by mě už nezabilo, když mám půjčeno 2 mil. za byt 3+1 (a přeplatím skoro o další milion).
        Terouš   | 23.01.2012 11:15:52
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          No tak my taky máme hypotéku a dost podobně vysokou, takže budem splácet celej život.
          Mně jde hlavně o princip - znevýhodnění už dnes znevýhodněných oborů jako jsou učitelé, takže se ti nejlepší budou chtít dostat na lukrativnější obory a kdo pak bude učit naše děti, to teda nevim...
          A v našem státě se tím školství nezachrání, pořád se budou prachy strkat do předraženejch dálnic a na učitele nezbyde. Jen se našel další způsob, jak vytáhnout prachy z našich kapes.
          Nejsem člověk, kterej by denně nadával,normálně jsem děsně pozitivní :-), neberu žádný dávky (nebrala jsem ani podporu v nezaměstnanosti, když jsem byla vedená na ÚP), postarám se o sebe i o děti, ale tohle mě prostě štve, přijde mi to nespravedlivý 
          radun   | 23.01.2012 11:32:19
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            No to by mě zajímalo, kdo s peďákem teď učí ve škole...to se vůbec nezmění,to už je teď naprosto mimo. Kolik jsi měla ve škole vysokoškolsky vzdělaných profesorů? Já ani ne polovinu. Teď učit vezmou každého jen trochu ochotného, je to smutné, že jde učit člověk bez jakýhokoliv vzdělání nebo aspoň bez základních kurzů, který má občas menší znalosti než ty děti. Tohle je mi hodně prosti srsti ale dokud budou mít učitelé takový plat jako mají teď, tak se to prostě nezmění.

            A vystudovat peďák jen proto abych měla nějaký VŠ titul, to mě taky vadí. Většina lidí co se od nás z gymplu nikam nedostala šla na peďák, vystudovala ho a nikdo z nich neučí. Ale ohánějí se papírem že jsou vysokoškoláci. Tak o čem to pak je?
            luciasek84   | 23.01.2012 11:56:37
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              Můj muž to vzdal po dvou letech. Má vystudovaný 3 obory, ale prostě to nezvládl. On je hodně zodpovědnej, takže přišel domů, začal dělat přípravy na další den a chodil spát pozdě večer. Ve škole řešil kázeňský problémy dětí, rodinný problémy těch děcek, vztahy mezi nima - chodil tak strašně utahanej. Kdyby to měl alespoň v tom platu trochu kompenzovaný, tak by to třeba vydržel, ale tohle se vydržet nedalo. Tak to prostě vzdal, má teď vyšší plat a především klid. Občas ho to mrzí - skutečně šel na pajďák, aby posléze učil. Školství má teď jako nouzové řešení, kdyby nebyla práce - matikáře-chlapa by brali skoro všude.
              radun   | 23.01.2012 12:03:39
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              No mám tři kamarádky, které mají teda učitelský obor (vždy dvě aprobace) a byl to masakr, co vše se museli učit. To já jsem oproti nim měla leháro. No a hlavně místa pro ně nejsou!!!! Záleží totiž co máš vystudováno. Jen jedna se chytla, protože má angličtinu-francouzštinu, ty dvě mají dějepis-občanka a dějepis-němčina a jsou v ha.zlu. Nesehnali nikde místo, takže dělají u operátora.
              Terouš   | 23.01.2012 12:13:38
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              U vás na střední učili lidi bez VŠ?To u nás nebyla bez vysoké ani tělocvikářka 
              veverka77   | 23.01.2012 18:44:09
              Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Já teda levičák nejsem,ale s tímhle taky nesouhlasím.Navíc dlužit hned po škole 100 tisíc mi nepřijde jako malá částka...
        veverka77   | 23.01.2012 18:45:30
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Mám 3 děti.Byla bych raději kdyby se to neplatilo.Co si budem povídat.No,ale když už se to platit bude co naděláme.Od toho máme tatínka co na to vyděláva.
      Vždy ted už i mateřské školky stojí i 10tisíc měsičně.A lidi to dají.Tak to už zaplatit semestr bude brnkačka. 
      Honafa   | 23.01.2012 11:49:40
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Ano, je správné aby si vysokoškoláci platili. Pak by třeba někdo nestudoval 7 let jeden obor zadarmo, pokud by si chtěl prodloužit studium tak by si to musel zacvakat. Praxe je taková že studenti si to prodlouží jen proto aby měli kolej (pořád je levnější než nájem) a čerpali studentské výhody, které nejsou zrovna malé. Taaaak a teď mě klidně zastřelte ale podle mě by si hlavně měli začít platit slováci studium na českých školách (a naopak) - než se do mě pustíte, nemám nic proti slovákům, jednoho jsem si dokonce vzala, ale to že tady studoval zadarmo a dostal kvůli vzdálenosti automaticky (narozdíl ode mě) kolej, mě bude štvát do konce života :DDD Holt je Karlovka prestižnější než jakákoliv vysoká škola na Slovensku, to nikomu neberu, ale kdybych já chtěla jít na Harvdard tak tam nechám jmění. No a 10.000 za semestr mi přijde spíš menší než vysoké. Ty 2000 měsíčně si vydělá každý student za pár hodin práce. A kdo tvrdí že nevydělá, je líný a lže.  
      luciasek84   | 23.01.2012 11:52:09
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        já nevim, jak na jiných školách, ale třeba u nás by nešlo studovat 7let zadarmo :) Tam je 4 roky na bakaláře, když si prodloužíš o rok, už platíš cca 10tis. za semestr, když o dva roky, tak už 18tis za semestr. S těma slovákama souhlasím, to mě taky štvalo, u nás na škole jich bylo snad 60% a nikdo neplatil ani floka za to, že tady může studovat...
        Gastrica   | 23.01.2012 12:05:40
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Na Karlovce je bakalář na 3 roky, bezplatně můžeš studovat 5 let. Pak je magistr na 2 roky a bezplatně můžeš studovat 4 roky. A ještě se to dá obejít různýma přeřušeníma studia, odvoláním, přechodem na mimořádné studium a podobně. A všechno to platí kdo? Daňoví poplatníci. A studenti to nedokončí proč? Protože už většinou pracují a nemají čas a chuť školu dokončit.  
          luciasek84   | 23.01.2012 12:41:22
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            Tak to u nás to funguje jinak. Na Bc. můžeš zadarmo studovat 4 roky, 5. rok se platí a když to nedoděláš, tak končíš. Jak je to s Mgr si nejsem úplně jistá. Myslím, že to je 5+2 zdarma, když studuješ rovnou magisterský obor, což už teď asi ani nejde. A u toho navazujícího nevím a nechce se mi to hledat. Každopádně teda mě překvapuje, že to není všude stejné.
            nadule1   | 23.01.2012 12:56:54
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              Tak to já se snad budu muset podívat, abych tady neházela nějaké bludy, je divné abyste to měli všichni jen o rok bezplatně a my o 2. Zkusím najít.
              luciasek84   | 23.01.2012 12:58:48
              Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            no, tak já to mám 2x přerušeno, takže jsem hříšná duše :) Ale v přerušení žádné studentské výhody člověk nečerpá, já jsem normálně vedená jako nestudent, takže nemám nárok na slevu v autobuse, ani na konzultaci ohledně bakalářky :) Záleží ale asi na tom, jak to má která škola pošéfované, u nás mám na Bc. dohromady 6let, s tím, že 4 roky teda zdarma, ty další dva se platí a i když to přerušíš na 2 roky jako já, tak prostě nemáš nárok na studium delší než 6 let (kdyby si někdo myslel, že 4 roky bude "studovat" pak na dva roky přeruší a pak má ještě 2 roky po přerušení, tak se mýlí). Já mám teď poslední možnost to dodělat a jak to nedodělám, tak jsem v prdce a nikdo mi nic nedá a ani kdybych si to zaplatila, tak mi to nedovolí...
            Gastrica   | 23.01.2012 13:07:11
            Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
          já teda nevím jak je to jinde, ale třeba UHK (Hradec Králové) bere na kolej studenty na 200 km a můžeš si studium protáhnout jen o rok, pak už platíš. Já sama jsem si studium prodlužovala o jeden rok (kvůli práci), ale to už jsem byla na dálkovém studiu, kde nemáš žádné výhody, slevy, úlevy apod. Vše si zacvakáš  
        Terouš   | 23.01.2012 12:17:21
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Tak to jsou docela drsné podmínky, to určitě takhle na Karlovce není.
          luciasek84   | 23.01.2012 12:42:14
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            Tak to fakt nevím, ale moje kámoška tam měla kluka a je pravda, že měl IT a měl stípko 10 tis. za semestr (a to měl průměr 1,5). Každá škola to má jinak a to taky možná není zas úplně dobře. Fakt nevím...  
            Terouš   | 23.01.2012 12:44:47
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Koukám, že máš stejné zkušennosti. Studovala jsem bakaláře, který je na 3 roky studia plus jeden rok na bakalářku a státnice. Já si to dokončení protáhla kvůli práci o rok a tvrdě jsem platila. A kdybych to ten poslední rok, co jsem si zaplatila, nedokončila, tak jsem měla smůlu a vyhodili by mě.
          Eliv   | 23.01.2012 21:55:37
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
            přesně tak, místo 4 let studují z našich daní 7 let.
        A o těch Slovácích máš bohužel pravdu, stejně jako ty mám sl. příbuzné, tak si mohu dovolit napsat :-). Úplně jsem zírala, že je bezplatné Č-S vzdělávání. Jenomže na Slovensko jde studovat pár Čechů, cca do 100 a jich jsou tady tisíce zdarma, opět placeni z našich daní. Ještě dostanou na rozdíl od Čecha levně koleje.
        Calamity J.   | 23.01.2012 12:20:17
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Na Slovensko se totiž chodí dělat jen doktoráty!  
          Terouš   | 23.01.2012 12:28:40
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Přesně tak. U nás bylo v ročníku cca 100 lidí a z toho minimálně 40 slováků. Já neříkám že mají platit takové pálky jako zahraniční studenti, může pro ně být nějaká výjimka, ale zadarmo? A proč?  
          luciasek84   | 23.01.2012 12:46:57
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Naprosto souhlasím. Neříkám, že mě trošku neoblévá pot při pomyšlení, kolik bych měla dětem naspořit, aby to měli jednodušší... Brácha třeba studuje v místě bydliště, kapesné má tisícovku a i když školu neplatí, tak chodí celý rok na brigádu a těch deset tisích by si vydělal s přehledem a ještě by mu zbylo na hospodu. 
        Evulik25   | 23.01.2012 12:54:49
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Luci,v tomhle s tebou moc nesouhlasím.Na takovou brigádu,kde bych si vydělala 2000 Kč za pár hodin jsem za celých 5 let nevydělala.Ve videopůjčovně,kde jsem brigádničila,jsem dostávala 20 Kč na hodinu  Souhlasím s tím,aby se platilo za prodloužení studia.Taky jsem musela.Díky tomu,že mi otec přestal platit výživné (úderem mého 26.roku,což je podle zákona)a mamka mě odmítla dál živit.Šla jsem teda do regulérního zaměstnání,ale neměla jsem zase čas na studium.Musela jsem si ho teda prodloužit a taky jsem za to zaplatila.Pokud už by se školné muselo platit,tak by měly být umožněny studentské půjčky.
        veverka77   | 23.01.2012 14:48:40
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Chtěla jsem napsat,že na takovou brigádu jsem nenarazila,ne nevydělala 
          veverka77   | 23.01.2012 14:53:02
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          20 kč na hodinu? Já jsem teda dělala před 15 lety na brigádě za 40 Kč na hodinu, a to rozhodně nebylo v Praze. Nevím, podle mě prostě teď bys pod 50 Kč nešla a fakt podle mě není problém ty 2000 měsíčně vydělat. Nebo vysokoškoláci mají prázdniny minimálně 3 měsíce, tak prostě 2 měsíce obětovat a jít pracovat a na to studium si vydělat. Já chápu že pokud není podpora rodičů je to hodně těžké, já naštěstí tohle nezažila (a mí oba rodiče jsou hodně silně proti tomu aby se platilo školné). A ani to není o tom že bych byla nějak extra bohatá, budeme spořit už teď aby měli děti možnost studovat a nemuseli chodit po brigádách, ale prostě si myslím že platit si vzdělání má smysl - stejně jako platit si školku. A s půjčkama se pak roztrhne pytel, uvidíš sama. Bankovní trh už se těší    
          luciasek84   | 23.01.2012 19:06:12
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Školné na vysokých školách
            Zní to neuvěřitelně,ale fakt jen dvacku na hodinu.Ono to i tehdy bylo hrozně málo.Dělala jsem ve videopůjčovně jako záskok za holku,která tam byla zaměstnaná a protože si mě platila ze svého,tak to bylo tak málo.Nebyla to moje jediná brigáda během studia,ale dělala jsem to docela dlouho,protože se to dalo skloubit se studiem.Regulérní směny jsem s tím rozvrhem neměla šanci skloubit,jedině,že bych chodila na noční a to si při denním studiu neumím představit.Ono fakt hodně záleží na oboru,na štěstí při hledání práce (přes známé se sehnat dá i lepší práce,ale v tu dobu jsem neměla štěstí).O prázdninách jsem pracovala jako pokojská,to už jsem si vydělala víc,ale na pokrytí školného by to nestačilo ani omylem.Jak už jsem psala,tak od máti jsem nedostala ani korunu.S mužem jsme se dneska shodli,že Karolínce na studium našetříme,pokud bude chtít studovat,aspoň část (bůhví,kolik to jednou bude stát).Nechci z ní mít rozmazleného spratka,kterému všechno spadne do klína,ale pokud bude chtít poctivě studovat,tak bychom si nepřáli,aby se honila jak blázen a mohla se v klidu učit.Pokud si bude chtít koupit něco na sebe,mobil,lístek na koncert atd.,ať si na to vydělá,to samozřejmě.Nechci,aby měla všechno bez práce,musí se naučit,že si musí sama vydělat.
            veverka77   | 23.01.2012 21:15:55
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Školné na vysokých školách
              to je vtipné, jak píšeš o těch nočních - já běžně chodila na noční při denním studiu, několikrát se stalo, že v 6 skončila šichta, o půl 7 jsem dojela do Zlína (ta fabrika nebyla přímo ve městě, do práce jsem jezdila vlakem cca 20minut) a hned jsem frčela na seminář :)) Jako byly to masakry a z těch hodin si fakt nic nepamatuju, ale naštěstí jsem měla chápavé spolužáky, kteří mi zápisky hned po hodině půjčili :)) Já se tam vlastně chodila jen podepsat, abych neměla absenci    
              Gastrica   | 23.01.2012 22:38:16
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Školné na vysokých školách
                Nápodobně   . Já jen kočila ve 2 a na šestou jsem už šupajdila na vlak do HK   . A zvládla jsem si z toho i něco pamatovat   .
                Terouš   | 24.01.2012 07:18:10
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Školné na vysokých školách
                  my jsme naštěstí měli možnost si rozvrh poskládat podle sebe (když teda jednou za rok zázračně fungoval stag, nebyl přehlcen a na hodiny, co jsem chtěla já, se nestihnul zapsat někdo jiný), takže jsem si všechny hodiny snažila narvat na odpoledne, abych mohla jezdit na 10 do práce a v 6 jít domů a ještě se dospat :) Holt někdy to fakt nevyšlo a semináře byly rozebrané a na mě ta sedmá vyšla jak nic   Ale kdo chce prachy, musí pro ně trpět      
                  Gastrica   | 24.01.2012 07:32:27
                  Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Školné na vysokých školách
                Vtipné to možná je,ale sama píšeš,že sis z těch hodin nic nepamatovala.Jasně,dá se to přežít,ale když jednou studuju,tak se chci něco naučit a ne se tam jen chodit podepsat  Takže buď budu chodit do práce nebo do školy.Já to mám prostě nastavené jinak.
                veverka77   | 24.01.2012 11:20:35
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Školné na vysokých školách
                  já jsem holt moc na výběr neměla, u mě to bylo buď pracovat a studovat, nebo nestudovat :)
                  Gastrica   | 24.01.2012 11:35:09
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Školné na vysokých školách
                    Chápu  Já naštěstí měla podporu v chlapovi a studovala jsem v místě bydliště,takže ty výdaje byly menší,než kdybych bydlela na koleji.
                    veverka77   | 24.01.2012 11:37:33
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Školné na vysokých školách
                      já neměla ani kolej, musela jsem si pronajmout byt s kamarádkama :) U nás ve třídě bylo fajn to, že prostě se tam všechno sdílelo, takže když jsem na nějakou hodinu šla se jenom vyspat, tak jsem si to potom prostě stáhla z mejlu :) Ale jako nebýt toho, tak to nedám. Na zkoušky jsem se naštěstí vždycky naučila :)
                      Gastrica   | 24.01.2012 11:40:47
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Školné na vysokých školách
                        Tak to jste měli fajn,my taková parta nebyli (jen pár lidí a ti si spíš půjčovali výpisky ode mě  )Dostat se k internetu bylo takřka nemožné a doma jsem tehdy neměla ani počítač.Když si teď představím,jaké by to bylo krásné být v té době noťas jako teď,tak i ty přednášky by se zapisovaly skvěle.Ale u nás noťas neměl ve škole nikdo a výpisky se psaly ručně.Zní to jako z pravěku,ale přece jen jsem začínala studovat v roce 1999 a těch 13 let je na pokroku znát    Hodně času jsem proseděla v historické knihovně,kde se nic nepůjčovalo domů a okopírovat jsem si mohla nanejvýš pár článků,protože bych tam nechala majlant  On třeba jeden článek v Českém časopise historickém měl minimálně 50 stránek a přitom byl o h...ě    Kdyby to stáhli na jednu stránku,člověk by aspoň pochopil,o čem to je.Takhle jsem se většinou ztratila už na třetí stránce       
                        veverka77   | 24.01.2012 11:52:03
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Školné na vysokých školách
                          jo tak to si nemysli, my jsme sice "moderní" mládež, ale na přednáškách měl noťas vždycky tak jeden ze sta :) Ti ostatní to psali ručně a pak v knihovně přepisovali do wordu, aby se to mohlo hodit na web :) Ty knihovny teda neznám no, my si mohli vždycky snad všechno půjčit domů :)
                          Gastrica   | 24.01.2012 11:57:04
                          Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: Školné na vysokých školách
                            V univerzitní domů půjčovali,ale to byl Slezský ústav a tam ani prd.Domů půjčovali až když člověk psal diplomku a donesl potvrzení.Ale to jen knížky a já třeba měla všechny důležité články v časopisech,protože k tomu tématu ještě žádná monografie nebyla sepsaná.
                            veverka77   | 24.01.2012 11:59:38
                            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      se školným na vysokých školách prostě nemůžu souhlasit. všichni, co se rozhodli to schválit, měli vzdělání zdarma. vím, co to je, shánět učebnice a další věci, není to zadarmo, kolej a všechno další.a kdo na to má, tak si udělá nějakou soukromou, ale tohle není zrovnoprávněné jednání a možnosti pro všechny.
      Lendrunka   | 23.01.2012 12:44:20
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Tak teď nevím jestli jsem to dobře pochopila. Ale u nás se platila jak kolej, tak i veškeré učebnice apod. Já jsem nic neplatila jen za to, že mi někdo přednášel.
        Terouš   | 23.01.2012 12:52:02
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          asi jsem to blbě napsala, ale samozřejmě, že se tohle všechno platí. právě proto mi přijde nerovnoprávné platit ještě školné, na to opravdu všichni nemají.
          Lendrunka   | 23.01.2012 16:00:03
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Kdyby se těch 10 000 Kč platilo v době,kdy jsem studovala,tak bych nedostudovala.Mamka mi nedávala ani korunu,naopak výživné od otce (1200 Kč)+přídavek na dítě (cca 800 Kč)jsem jí musela odevzdávat a ještě měla neustále blbé řeči,že mě musí živit (jednalo se v podstatě jen o jídlo,oblečení jsem moc nedostávala,když pominu narozeniny a Vánoce).Podporoval mě přítel a to jsem neplatila školné,jenže nějaké výdaje na studium vždycky jsou.Jasně,že jsem chodila na brigády,ale těch pár korun by mi opravdu školné nepokrylo.Různé obory a školy mívají různé rozvrhy,ale my jsme třeba měli výuku od pondělka do pátku,ani den volna a skoro každý den semináře,na kterých byla účast povinná,takže při tomhle těžko sehnat pravidelnou práci a tady u nás už vůbec.A to nemluvím o tom,že tenhle obor byl hlavně o studiu v archívech,které mi zabralo spoustu odpolední.Takže práce jen o víkendech a o prázdninách.Takové ty brigády v hypermarketech byly beznadějně obsazené.Já si nestěžuju,ale přijde mi to hodně nefér vůči těm,kteří na to studium mají,ale nemohou si to dovolit.Pokud by byla možnost studentských půjček,tak v tom problém nevidím.Ale tak nějak si myslím,že budou ve výhodě ti,kteří mají bohaté rodiče a o studium ani nějak zvlášť nestojí.Jen budou chtít získat titul.
      veverka77   | 23.01.2012 14:42:50
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Mám podobnou zkušenost. Prostě bez podpory rodičů to bylo dost těžké i tak a musela jsem se ohánět. Se školným bych se nechytala vůbec.
        nadule1   | 23.01.2012 18:14:49
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Školné na vysokých školách
          Tak to jsem ráda,že nejsem jediná,kdo to vidí takhle.Mě právě rodiče vůbec nepodporovali a nebýt mého hodného muže,tak mám velkou smůlu.
          veverka77   | 23.01.2012 18:40:33
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      muselo by se to vykoumat, aby to nikoho nelimitovalo. System pujcek, prospechova stipendia a tak.
      Taky pocitam, ze technicke smery by skolne odpoustely, uz tak maji malo studentu
      zajic   | 23.01.2012 18:09:34
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Málo studentů? Já si naopak myslím, že oni by mohli platit i víc, přece jenom, kdo je šikovný, tak si to hravě může vydělat zpátky, firmy si navíc i dost studentů snaží podchytit i během studia (ve firmě máme teď jednoho), takže tam si myslím to školné klidně být může. Navíc aspoň by to studovali lidé, kteří to fakt studovat chtějí, a né ti, co se jinam nedostali.
        moninif   | 23.01.2012 21:43:27
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      pokud bude školné 10 000 za semestr, nebudou studovat ti nadaní /pokud budou z chudých rodin, nebudou si to moc dovolit/ ale ti bohatí a třeba na tak nadaní - ti si to vzdělání zaplatí
      Humpolec   | 23.01.2012 18:52:52
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      vystudovala jsem dvě VŠ a ani na jedné spíš nefungoval systém prospěchových stipendií. pokud to nebude domyšleno v tomto ohledu, plus půjčky apod., tak to dopadne tak, že budou moci studovat pouze někteří a spoustě lidí to zavře dveře. už dnes je pro spoustu rodin problém utáhnout studium na vš, i bez školného je to docela nákladná (byť do budoucna vratná) záležitost. podle mě je tu riziko, že klesne úroveň veřejných vš. (nejen) soukromé školy, kde se dá titul koupit, tu už máme. i tak se mi příčí vylézt ze školy s dluhem, kdo zadluženým lidem asi pak dá půjčku na bydlení? myslím si, že i tahle reforma dopadne stejně jako všechny ostatní, tzn. občane zaplať, ale žádný podpůrný systém se stejně nevytvoří. brigády jsou sice pěkná věc, ale najdou na trhu práce uplatnění všichni studenti? já jsem třeba vždycky narazila na problém časové flexibility, sedět na povinném semináři a zároveň v práci jsem nějak nezvládala. některé náročnější školy (práva, medicína) si zase moc nehrají na prázdniny, kvantum učiva je tak velké, že se zkoušky různě dodělávají i mimo semestry. takže já to vidím dost skepticky. zpoplatnění prodlužování studia je věc jiná, tam proti nejsem.
      Emma123   | 23.01.2012 20:30:11
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        a halvně si myslím, že to na 10 tis. za semestr neskončí  jde o prolomení psychologické hranice
        Emma123   | 23.01.2012 20:31:48
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školné na vysokých školách
        Přesně tak,vystihla jsi to dobře 
        veverka77   | 23.01.2012 21:19:03
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Já mám vysokou školu a studovala bych jí, i kdyby to bylo placené. Takže za mě jo, ale jedině s podporou funčkních stipendií a půjček, o což mám v našem státě obavy. A deset tisíc za semestr, mi částka přijde v současné době optimální. A dle mého by částky měly být odstupňované podle prestiže školy, a taky možnosti výdělku po škole (třeba učitel asi moc kariéru ve školství netrhne a platit ještě třeba zpětně školné, nevím nevím....)
      moninif   | 23.01.2012 21:38:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      Osobně si myslím, že už tak se na VŠ platí snad za vše. Počínaje poplatkem za přijímačky. Aspoň na UHK se platí i za zápis do ročníku, za jakékoli odvolání, za rok studia navíc apod. I s prospěchovým stipendiem to byla spíš fraška, která mi nepokryla ani měsíční jízdné, protože jsem dostala 750,- jednorázově. To bylo stýpko za rok!
      Pokud by se mělo platit, tak mi přijde 20 000 za školní rok dost. Kdyby to bylo 10 000 za rok a ne za semestr, tak mi to přijde optilální.
      Eliv   | 23.01.2012 22:15:46
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školné na vysokých školách
      podle me to spravne je,jestli to je moc nebo malo to posoudit neumim, ale i v materskych skolkach se detem plati skolne tak proc ne na vysokych skolach?
      pusolamy1   | 28.01.2012 11:19:42
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 20)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×