Jak se připravit na porod? (úvod)

Zde přijměte pouze citovanou skutečnost maminky, která zažila 2 porody:

  • k jednomu přišla zcela psychicky připravená a i díky tomu trval pouhé 2 hodiny
  • a naopak před tím druhým naprosto nesmyslně přecenila své síly a porod, ač druhý, trval téměř 5 hodin.

Až s odstupem času jsem si uvědomila, že ani k dalším porodům nemůže jít žena nepřipravená, pouze s vědomím, vždyť je to již podruhé, to bude „brnkačka".

Jsem velice aktivní člověk a té své standardní míry aktivity jsem se až na drobné výjimky nevzdala ani během těhotenství.

Ač jsme před oběma porody byli po stěhování, tj. obdobná situace, spousta nového zařizování, přes shodu zde byl jeden velký rozdíl: psychická připravenost na situaci.

Před prvním porodem jsem našila do bytu záclony, závěsy, ubrusy, vše pověsila. Přijde vám to šílené? Vůbec ne! Ještě jsem něco dodělávala z práce. Vše jsem si však srovnala v hlavě a stále se psychicky připravovala na porod. Dokonce jsme si s manželem půjčili od mého lékaře první video v České republice popisující porod. Mimochodem jsme u něj zjistili, ač jsme toto absolvovali na stážích běžně, že je nám z toho dívání mírně „šoufl". Díky videu manžel pochopil, kde u porodu stát. Do porodnice jsem přišla naprosto v klidu, přesně ve stanovený den porodu.... a ten den skutečně odrodila.

Před druhým porodem bylo vše velice hektické. Úpravy doma po stěhování větší a náročnější, od 2 let věku prvního dítěte jsem pracovala, navíc první dítě absolvovalo do roka několik laryngitid (záněty hrtanu projevující se dušením dítěte)  - 2x dokonce s pobytem v nemocnici. Po práci jsem s dcerou absolvovala kroužky. A bohužel nebyl čas si vše srovnat v hlavě. Navíc jsem nabyla naprosto „perverzního" dojmu, že musím být stále super výkonná (tím již naštěstí netrpím), před vyšetřením v porodnici jsem stihla pověsit dvě 4-metrové záclony, poté hodinu žehlit, po žehlení jsem rovnou odjela na vyšetření. Naprosto nesrovnaná, neklidná, psychicky nepřipravená.

Jak se tedy připravit:

1. Rozhodně nepodceňte předporodní přípravu, tj. v dalších částech budete mít popsáno, co je obsahem a cílem předporodní přípravy, příjem do porodnice + různá specifika porodu, pokud nemáte čas navštěvovat předporodní kurzy, alespoň si pročtěte a srovnejte v hlavě, i když nastane nepředvídatelná situace, po přípravě vás již tolik nepřekvapí. Nejde o to znát všechny situace a úskalí, ale dostat se získáním potřebných informací do naprosté psychické pohody.

2. Připravte si doma maximum věcí, které budete potřebovat pro miminko.

  • Rozhodně nejděte v mých stopách: 14 dní před prvním porodem se mě sestřička mého ošetřujícího gynekologa ptala, zda již mám doma nachystánu a vypránu výbavičku pro dítě. Strašně se za to stydím, ale nedokázala jsem ji „přiznat barvu" a vše ji odkývala, polehčující okolností mi je, že ihned po této návštěvě jsem začala shánět. Jediné, co jsme měli, pro pověrčivost uloženo u tchýně, byl kočárek. A také postýlku s příslušenstvím díky naší rodinné přítelkyni, která nám vše půjčila.
  • Mohu-li vám doporučit, zajděte s manželem / přítelem nakoupit i autosedačku - skořepinu (příp. si vyberte typ a kupte ihned po porodu): na té rozhodně nešetřete, zatímco u pokročilejších sedaček již není viditelných rozdílů, tak skořepina po pěti měsících užívání od jedné (levnější) firmy je nesrovnatelná s tou dražší. Zvláště pokud s ní často manipulujete, tj. denně jezdíte autem, přemísťujete ji v ruce apod.

3. Máte-li v období porodu ještě nějakou domácí či jinou práci, snažte se ji ukončit s předstihem a poté relaxujte způsobem, jakým si nejvíce odpočinete a jaký vám dovoluje pokročilost těhotenství. Očekávejte den D s připraveností a radostí.

Tolik na úvod a příště již s „echt" porodní asistentkou v Předporodní přípravě krok za krokem.

Krásné a ničím nerušené předporodní období vám přeje

Jana Martincová

Předporodní příprava krok za krokem Náplň a cíle předporodní přípravy

 

Celkem stran: 2  (diskuzí: 20)
2 1 >
  • Az nekdy pujdu rodit podruhe,take uz budu pripravena a vedet vic co a jak.
    miminkomalina   17.09.2011 21:43:24, reakcí: 2, poslední: 18.09.2011 23:55:54
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      hlavne nebudes ¨plasit a zmatkovat,uz to bude vic v klidu,ja se uz celkem tesim na pristi porod,ale az nastane,tak zas ebudu it pulky sevrene strdchy
      Andrea81   18.09.2011 23:28:32
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Naprosto souhlasím, že je potřeba mít vše srovnáno v hlavě. Právě proto kamarádkám doporučuji kurzy, kde nejlépe porodní asistentky porod popisují, připraví vás na různé eventuality. Zejména jako prvorodička jsem to velmi ocenila. Člověk si i díky tomu udělá lepší představu, co ho vlastně čeká. (Třeba takový porod placenty jsem vůbec netušila :)))
    nadule1   17.09.2011 15:20:43, reakcí: 3, poslední: 17.09.2011 20:48:10
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      netusila?ja jo,ale stejne si myslim,ze ty kurzy jsou nekdy zbytecne.je potreba precist par radku,nedat na drby a selskym rozumem na to.
      jujiko   17.09.2011 19:25:24
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        No jasně, tak jsou určitě kurzy a kurzy. Já byla na jednom sezení přímo v porodnici, jak jsem psala někde dřív a to bylo fajn z toho hlediska, že nám ukázali porodní pokoj a řekli jak to chodí v té dané porodnici.
        A pak jsem chodila na těhotenské cvičení, kde byly i tři přednášky - tam jsem se právě dozvěděla o porodu placenty a viděla to na videu a to mě teda překvapilo hodně :)) Prostě mi to nějak nedocvaklo, že to taky musí ven.       A myslím si, že mi to celkem pomohlo tyhle věci slyšet od porodní asistentky. Přeci jen jsem se jí mohla hned zeptat, když jsem potřebovala něco vědět podrobněji a byla jsem připravená na různé eventuality.
        nadule1   17.09.2011 19:53:28
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          hihi,sis myslela,ze tam zustane placenta treba na priste pro dalsi mimi,vid?ne ja se smeju,ze je to hezke.ja taky mela takovy uniky.. 
          jujiko   17.09.2011 20:48:10
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • užít si porod
    možná tyhle slova moc nejdou k sobě. po prvním porodu jsem si to moc neuměla představit, ale u drhého jsem si řekla: je to můj druhý a plánovaně posledný porod, já si to tam půjdu užít. a takto pozitivně naladěná jsem to zvládla a opravdu si to užila. 
    danka7   14.09.2011 10:42:17, reakcí: 4, poslední: 17.09.2011 21:03:45
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: užít si porod
      krásné, každý ho chce jen přežít, už aby to bylo odbyté, ale máš naprostou pravdu, je to jedinečný zážitek, který není každému dopřán...
      Dejmalka   16.09.2011 09:29:09
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE: užít si porod
        souhlasím, a navíc porod a mateřství naplňují ženu jako takovou. najednou se probouzejí stránky osobnosti, o kterých jsme ani nevěděly, že v nás jsou.
        danka7   16.09.2011 13:07:15
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE: užít si porod
      takhle k tomu chci taky pristupovat.poprve jsme byla ko a nevedela.pak snad uz jo a vim co a jak.tak snad dojde i na tva slova.
      jujiko   17.09.2011 19:26:04
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE: užít si porod
        tak přeji jen aby nebyly žádné komlikace a aby jsi měl aštěstí na milý personál 
        danka7   17.09.2011 21:03:45
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • důležitý je být v pohodě a nebát se toho.. porod je přirozená věc, příroda to prostě zařídila tak, aby se ta bolest dala snést.. není to tak hrozné a zvládly to miliony žen, tak vy to zvládnete taky
    Evis 84   12.09.2011 21:28:05, reakcí: 13, poslední: 18.09.2011 10:04:31
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Přesně tak. Opravdu není čeho se bát. Je to skvělá věc, kdy to milované bříško se změní ve vaše maličké miminko, které si konečně můžete pochovat  
      luciiifer   13.09.2011 14:18:49
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      já nikdy nezapomenu na to, jak jsem malou poprvé viděla a mohla ji pohladit       hned jak to bylo za náma, měla jsem úsměv od ucha k uchu a hned bych si zvládla porodit i druhé...horší to bylo po šití jak začlo všechno přicházet k sobě      
      kacato   15.09.2011 23:07:56
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      já nikdy nezapomenu na to, jak jsem malou poprvé viděla a mohla ji pohladit       hned jak to bylo za náma, měla jsem úsměv od ucha k uchu a hned bych si zvládla porodit i druhé...horší to bylo po šití jak začlo všechno přicházet k sobě      
      kacato   15.09.2011 23:07:58
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        pro mě to bylo neuvěřitelné, když Šimonka můj muž přinesl, to byl nejhezčí pohled ze všeho na světě, jak je dojatý a tečou mu slzy a ten malý uzlíček, že už je s námi     
        Evis 84   16.09.2011 13:10:05
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          me to taky dojalo,sice jsem byla malinko nastvana,ze nemam miminko prvni,ale kdyz jsme videl,ajak ho drzi muj chlap a je uplne mimo z nej bylo to uuuzasny
          jujiko   17.09.2011 19:28:01
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            to já jsem rozhodně naštvaná nebyla.. byl to ten nejkrásnější pohled na světě a po tom porodu, co nemohl nic dělat, si to chlap zasloužil, aby ho měl první
            Evis 84   18.09.2011 07:44:38
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              ale ja to nepsala doslova jako nastvana,proste jsem si myslela jen,ze budu ja ta prvni,ale nebyla a vubec mi to nevadi.
              jujiko   18.09.2011 10:04:31
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        a další dojetí prožívám teď, když vidím jak se učí, jak se vyvíjí.. jdou nám slzy do očí, když se na nás to naše malé miminko usměje
        Evis 84   16.09.2011 13:11:07
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          je to nádhera ty děti že?     já na malou občas jen tak zírám a nemůžu pochopit kde se tady vzala, že vyrostla ve mě a jak je dokonalá      
          kacato   17.09.2011 21:11:38
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      přesně tak, právě proto skoro celé těhotenství se nejen chováme ale i vypadáme jako pubertačky, protože jsem plné hormonů abychom ten porod zvládly...
      Dejmalka   16.09.2011 09:48:18
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      presne tak,zvladly to jine a ostatni taky.holky nebojte se a odmenou je vam to nejkrasnejsi
      jujiko   17.09.2011 19:26:44
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • já to brala tak, že mimi stejně musí ven, že jinak to prostě nejde a myslela jsem na ni jak se pomaličku dere ven     na to, že byla první a vyvolávaná, tak jsme měli rychlovku a hudbu jsme pustit nestihli, od příchodu bez jakékoliv bolesti na sál byla za 3 hoďky venku    
    kacato   11.09.2011 14:27:47, reakcí: 14, poslední: 17.09.2011 22:38:05
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      říká se to, že vyvolávané děti se derou na svět rychleji, ale o to je to větší mazec 
      danka7   12.09.2011 15:39:01
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        já jsem měla nejdřív z toho vyvolání strašně blbý pocit, jakože si to mimi ani neumím porodit sama, ale jak se to blížilo a malá furt nic, tak to přešlo a bylo to úplně v pohodě ;) rychlovka to byla, ale moc jsem si to užila a příště klidně zase tak    
        kacato   13.09.2011 19:43:07
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          hezké, jak píseš, že sis porod užila. po prvním porodu jsem si to moc neuměla představit, ale u drhého jsem si řekla: je to můj druhý a plánovaně posledný porod, já si to tam půjdu užít. a takto pozitivně naladěná jsem to zvládla a opravdu si to užila.
          danka7   14.09.2011 10:40:58
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            já si myslím, že to pozitivní naladění dělá strašně moc, je to hodně o psychice. samozřejmě, pokud nejde vše jak má a jsou komplikace je to těžší.
            kacato   15.09.2011 23:05:57
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Je ja bych taky chtela nejakou rychlovku a klidnou,abych si to uzila a vse bylo v pohode.
      miminkomalina   12.09.2011 20:27:20
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      my to od úplného otevření měli taky za 3 hoďky.. bolesti byly, ale dalo se to snést a to tlačení je naštěstí jen chvilka.. to jsi měla krásný porod 
      Evis 84   12.09.2011 21:29:23
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Taky jsem měla rychlovku jako prvorodička. Od příjezdu jen 4 hoďky a CD jsme taktéž nestihli pustit.
      luciiifer   13.09.2011 14:20:18
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • Připravená nepřipravená
    Všechno jsem furt odkládala, že mám času dost, až jsem nakonec dopadla tak, že jsem nic neměla nachystaný, ono taky tak měsíc před porodem mě všechno začalo jakoby "nebavit" už mě nebavilo čekat, už mě nebavilo se těšit, už mě prostě nic nebavilo, už jsem jenom věděla, že to přijde, jinak to nepůjde a tak to prostě bude, zvláštní pocit, ale všechno nějak, hlavně dobře, dopadlo a teď už je to zase o něčem jiném ;)
    spyi   08.09.2011 23:27:25
    [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • holky nikaj nic neprozivat a nebat se bolesti ..neni to prochazka ruzovym sadem :) ,ale ta rodost pak stoji zato .Jedine co doporucit je pravidelne rozdychavat a a snazit se nekricet pri kontrakcich ..Vysilujeto a nepomaha .SStaci rozdychavat jako pes v lete
    :-) Vim ocem mluvim
    kaacca   03.09.2011 18:59:32, reakcí: 28, poslední: 17.09.2011 22:49:57
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      No tobe se to rekne,kdyz jsi mela treba lehky porod a bez komplikaci.Ale mas pravdu,doufam,ze uz to podruhe bude lepsi a budu na to lepe pripravena.
      miminkomalina   05.09.2011 20:29:24
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        neboj prvni byl 16 hodin a nic moc ..priprava byla a stejnak v tom momente clovek zapomene :) Druhy byl vyvolany slo o muj zivot a male a u tretiho uz sem vedela co a jak :-) jde jen o dychani .Proste jak to natebe prijde dychej jak pes kdyz mu je vedro a a mysli na neco pekneho :-) Skus se zeptat sester jestli muzes mit pustenou hudbu atd vse co ti sprijemni porod :-)
        kaacca   06.09.2011 09:33:03
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          Nic, ale vůbec nic pěkného mě nenapadalo, ale ani toho zlého či špatného, jak někdo říká, že toho chlapa nenáviděl v tu chvíli, blbost, žádný myšlenky mi v danou chvíli hlavou nejely, snad až po kontrakci jsem si říkala, tak kdy už????!!!!
          spyi   08.09.2011 23:30:39
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            ja taky myslelajen a jen na sebe,aby ty bolesti sileny ustaly a to miminko bylo venku a v poradku
            miminkomalina   09.09.2011 12:33:51
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              Ty bolesti ustaly až když se dalo tlačit, pak už jsem nic necítila, ten porod už mě nebolel...
              spyi   09.09.2011 22:57:57
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
              • \ RE:
                Kdyby nebyly ty kontrakce,tak je to docela jakz takz.Nic tolik nebolelo,nebo vlastne jeste jo,kdyz me pomahal vyrvavat a otvirat se vic.
                miminkomalina   10.09.2011 14:28:20
                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                • \ RE:
                  Nejvíc stejně bolele nástřih!!! Protože mi ho dělali zaživa, aby do mě dostaly kleště, to ty kontrakce byly oproti tomu procházka růžovým sadem!!!
                  spyi   14.09.2011 23:44:42
                  [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                  • \ RE:
                    Fuj,teda ty umis navnadit atmosferu teda.A nastrih se dela vzdycky zaziva,ne???
                    miminkomalina   15.09.2011 20:25:10
                    [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                    • \ RE:
                      On se dělá vždy zaživa, ale teprve, až když tam tlačí hlavička a ta kůžička je bílá a tutíž téměř mrtvá, tak to ani nebolí, ale když to udělají bez toho, tak je to jako by sis stříhla kůži kdekoliv jinde na těle a pěkně hluboko...                
                      spyi   15.09.2011 22:20:20
                      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                      • \ RE:
                        Mrtva asi moc nebude,pac by to jinak nebolelo jako krava ten nastrih 
                        miminkomalina   16.09.2011 19:31:03
                        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
                      • \ RE:
                        souhlasím, nástřih vůbec nebolí, ať si ostatní říkaj, co chtěl. Koho jsem se s kamarádem ptala, tak říkali, že o něm ani nevěděli a já taky ne
                        stoparka   17.09.2011 22:49:57
                        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              Tak v tu chvíli jsem asi myslela jen a jen na sebe, abych už to měla za sebou a pak možná, až už šlo tlačit, kdy to vlastně přestalo konečně bolet jsem začala myslet na tu malou prcku, že už už za chvíli, která se ještě protáhla notně, bude u nás, ale už to nebolelo, tak mi to bylo jedno  
              spyi   14.09.2011 23:43:33
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          no to by me zajimalo,jakou hudbu bych si vybrala  a priste zkusim dychat jako ten pes 
          miminkomalina   09.09.2011 12:33:10
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Tak mě osobně to rozdýchávání nepomáhalo, ale pomáhalo mi si u toho zařvat   každý to má jinak, jen tak funět naprázdno není nic pro mě      
      spyi   08.09.2011 23:28:38
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Ano, naprosto souhlasím. Jendou jsem si zkusila mírně zakřičet, ale vůbec to nepomohlo ba naopak. Takže to co vídáte v televizi, tak to opravdu není.  
      luciiifer   13.09.2011 14:22:08
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • já bych souhlasila s tou psychikou - důležitý je klid, resp. vědomí, že jsme pro příchod mimča na svět (resp. domů) udělali maximum a pocit, že se o starší dítě za naší nepřítomnosti někdo dobře postará. Myslím, že tyhle dvě věci jsou důležité, aby žena byla při porodu v klidu a mezi kontrakcemi nemyslela - tohle nemám, tohle taky ne...
    stoparka   02.09.2011 21:10:20, reakcí: 4, poslední: 17.09.2011 23:28:46
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Psychika je potvora, dokud jsem byla v pohodě, tak mi to tak nepřišlo, to bylo ještě dobrý, trvalo to dlouho, ale co, ale ve chvíli, kdy už doktoři sami chodili a nevěděli přesně co, tak to mě rozhodilo a v tu chvíli začlo peklo a myslím si, že za všechno může psychika, protože v tu chvíli se něco zlomilo a konec  
      spyi   08.09.2011 23:32:36
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        mně strasně vadilo to, že doktoři s náma při porodu vůbec nekomunikovali - doktorka mi ani neřekla, že už vidí hlavičku. Hlavně, že mi asi 2x připomněla, jak se jmenuje :-(
        stoparka   15.09.2011 12:37:36
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          To mě akorát řekl, že ten porod bude bolet víc než ty kleště, který tam rval...       A nebyla to vůbec pravda, porod už mě nebolel!!!
          spyi   15.09.2011 15:05:03
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            tak to máš štestí, že porod byl v pohodě, ale nechápu, proč tam rval ty kleště, když porod nebolel?
            stoparka   17.09.2011 23:28:46
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • asi je důležité udržet si určitý optimismus a mít nadhled, ež všechny ty ukrutné bolesti jsou k něčemu dobré. A také mít štěstí na partnera.
    danka7   02.09.2011 15:31:17, reakcí: 28, poslední: 17.09.2011 22:21:58
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Na partnera jsem měla štěstí, ale jenom do chvíle porodu, stál dobře, všechno dobrý, ale pak se to v něm začalo nějak lámat a divný. Už mi řekl, že kdyby věděl co všechno se bude dít, i když nic tak extra hroznýho, tak by tam v životě nešel. On sám za sebe prý nemůže říct, že by to byl ten nejúžasnější zážitek v životě a spíš ho řadí k okamžikům, který by rád vymazal a nikdy je nezažil. Doposud mi pořádně nevysvětlil, co se mu vlastně v hlavě stalo a je to dost znát na našem vztahu  
      spyi   08.09.2011 23:35:05
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        možná by to chtělo nějaké zátěžové testy pro tatínky (jako ty, co skládají kosmonauti). :-)
        Ne vážně, nikoho ze svého okolí takového nemám, ale věřím, že porod může pořádně dát zabrat psychice nejen mamince ale i tatínkovi. je to prostě dost vyhraněná situace
        danka7   09.09.2011 09:59:39
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          Jo, asi mu tam ruplo v kouli, ale to dělá u dopravního podniku, kde dělají dosti náročné psycho testy. Např. jedna baba chtěla dělat u podniku a nepřošla přes psycho testy, ale dostala se k policajtům... to už o něčem vypovídá. Mj. přes psycho testy neprojde 90% žadatelů-účastníků...
          Nevím, kde se stala chyba, kde vznikl ten problém a sami ho asi už nevyřešíme.
          spyi   09.09.2011 22:50:06
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            a zkoušeli jste odborníky? co vám říkali? snad ne jen takovéto"to chce čas".
            danka7   10.09.2011 13:24:51
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              Tak o tom nechce ani slyšet, teď jsem v takové dosti slepé (někdy mám pocit, že i hluché) uličce, ale jiné řešení to do budoucna nemá  
              spyi   14.09.2011 23:12:58
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
              • \ RE:
                Jak se říká : potrefená husa nejvíce řve a proto Ti co potřebují odborníka, tak se jí zuby nechty brání a ještě se pak cítí dotčení, že někdo po nich něco takového chce.
                luciiifer   15.09.2011 21:23:35
                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          jsem slyšela o jednom případu, kdyz z porodního sálu odváželi otce rovnou na JIPku; když se narodilo mimčo a on měl stříhat šňůru, tak sebou švihl a akorát trefil kliku od dveří. Měl silnej otřesk mozku.
          stoparka   14.09.2011 11:56:54
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            Jsem čekala, co bude jako ten strašný konec a ještě jsem se tomu zasmála, i když asi v tu chvíli to vážně k smíchu být nemohlo, ale myslím, že to teď musí líčit jako úžasnou historku od porodu  
            spyi   14.09.2011 23:14:27
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              to jo, behěm těhotenství jsem ji slyšela asi 3x; teď s odstupem času se na to už dívají s nadhledem.
              Ta známá to zhodnotila slovy: a dobrý na tom bylo, že jsem se vracela do uklizenýho bytu, nikde žádný zbytky po oslavách :-)
              stoparka   17.09.2011 22:06:23
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            já vím, že se nemá smát neštěstí jiných, ale mě tvoje vyprávění fakt dost pobavilo
            danka7   15.09.2011 11:13:21
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              to manžel, když měl stříhat pupečník, tak si stěžoval, že ty nůžky mají nějaké tupé. prý se mu to tam nějak "sežvejklo" :-D
              danka7   15.09.2011 11:14:35
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
              • \ RE:
                Ano, tak toto neslyším poprvé. To je dosti časté. My jsme bohužel tu příležitost neměli. Manžel se na to strašně těšil, ale pak byl najednout takový fofr, že jsme si o to nestihli říct ani se nás nezeptali a šmikli to sami  
                luciiifer   15.09.2011 21:26:28
                [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
                Dost dobrá příhoda    
            Ještěže se na ty nůžky nenapíchnul nebo někomu jinému neublížil  
            luciiifer   15.09.2011 21:25:05
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
                 
            mtina   16.09.2011 18:36:57
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        To je škoda. To ten můj to pokládá za opravdu nejkrásnější den svého života. Dokonce mi přišlo, že od toho dne jsme u něj pouze na druhém místě  
        luciiifer   13.09.2011 14:25:06
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          tak to já se odsunula na já nevím ani kolikáté místo, spíš jsem ze žebříčku hodnot vypadla úplně      
          spyi   14.09.2011 23:15:26
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            To je moc smutný   To je mi líto. Já osobně si asi taky jen hodně fandím ,že klesla pouze na druhé místo. Bohužel předemnou bude asi více věcí  
            luciiifer   15.09.2011 21:21:40
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              Kdyby jenom věci byly přede mnou, přede mnou jsou kamarádi, známí, ale i kolegové z práce, prostě všichni... Ne že by pro mě nic nedělal, udělá všechno, cokoliv bych si přála, ale jenom proto, aby nemusel tak nějak nic jinýho, spíš mi to teď přijde, já udělám cokoliv, abych měl klid  
              Zatím teda žiju z toho, že tu malou alespoň bezmezně miluje, ale jak dlouho to bude mít trvání, to nevím  
              I takové následky může mít porod na chlapa.
              spyi   15.09.2011 22:35:20
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          a kdo je na tom prvním? dítko (v lepším případě) nebo maminka?
          danka7   17.09.2011 09:52:30
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
  • otázkou je, jak se připravit na první porod. to člověk může mít prostudovaných knih, ale dokud to nezažije, moc platný to není.
    danka7   02.09.2011 15:30:13, reakcí: 12, poslední: 14.09.2011 23:58:17
    [ reagovat ] [ zobrazit všechny reakce ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      No od toho jsou asi dobre ty predporodni kurzy,kde na to hodne pripravi psychicky.
      miminkomalina   05.09.2011 20:32:22
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        já jsem ke kurzům trochu skeptická, co jsem prošlá já i kamarádky - shodly jsme se, že je to spíš takové povídání "stejně postižených"   
        danka7   05.09.2011 20:48:11
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          No ja nemam srovnani.Nekdo chvali nekdo rika,ze je to na prd.u nas to bohuzel neni no.
          miminkomalina   05.09.2011 20:59:12
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          mi kurz pomohl, máš pravdu, že to bylo taky povídání stejně postižených       ale hlavně mě to uklidnilo, že jsem věděla co jak bude probíhat, kde co je, prošli jsme si porodní sály a mohla jsem být v klidu a soustředit se jen na malou    
          kacato   11.09.2011 14:30:04
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            to procházení porodních sálů mi přišlo jako nejvvíc přínosné, v jedné porodnici měli záchody tak daleko, že jsme se zařekla, kvůli nim tam rodit nebudu :-))
            danka7   12.09.2011 15:42:03
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              my jsme byly s malou na pozorování jednu noc a to jsem si prošla a poležela na všech čtyřech sálech na monitoru     naštěstí se nikde kolem nerodilo, to bych jim asi utekla     wc naštěstí na každém sále.
              kacato   13.09.2011 19:46:45
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
    • \ RE:
      Dokud člověk nezažije, může si jenom představovat, a když ze mě má kamarádka rodící o pět týdnů později loudila čerstvé zážitky z porodu, tak jsem jí řekla, že až to bude mít za sebou, že si můžeme teprve popovídat ;)
      spyi   08.09.2011 23:36:44
      [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
      • \ RE:
        takhle jsme si jednou povídaly s kamarádkami. jedna, která měla (dle jejích slo) "bezbolestné kontrakce", brala porod jako pohůdku a druhá, která řvala, kvůli křížovým bolestem, ještě půl roku poté nebyla z porodu úplně v pohodě. já byla někde mezi. nedá se to srovnat.
        danka7   09.09.2011 10:02:04
        [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
        • \ RE:
          Jo, to je stejný jako vyprávění o tom, jak koho bolí či bolívala menstruace... Já pomalu ani chodit první dva dny nemohla a holky kolem přeháněly, jak je bolelo břicho a stačil jim na to jeden brufen... S jedním bych nic nezlepšila, teda mě nezabíral vůbec       Každý má práh bolesti jinde a jinak vnímá, i když třem lidem bude působena stejná intenzita bolesti, každý to popíše jinak, jeden jako pohodu, druhý jako děs a ten třetí bude někde mezi nima, je to hrozně individuální.
          spyi   09.09.2011 22:52:41
          [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
          • \ RE:
            takovou menses si vůbec nemůžu představit. já to většinou nepoznám, jen jsem možná trochu víc přecitlivělá, ale mohu třeba i sportovat
            danka7   12.09.2011 15:40:35
            [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
            • \ RE:
              Když si na to vzpomenu, zlatá antikoncepce, ale stejně než jsem našla tu správnou, která fungovala tak, že mi opravdu stačil max ten jeden ibáč trvalo to rok...
              spyi   14.09.2011 23:58:17
              [ reagovat ] [ URL příspěvku ]
2 1 >

 

Doporučte tuto stránku svým známým
Vaše jméno:
Váš e-mail:

Příjemci (e-mail nebo login)

Vaše poznámka:


Ohodnoťte tuto stránku
Máte nějaké návrhy pro tuto stránku nebo jste zde nalezli chybu?



Porod
ZPĚT na: Titulku | Baby dnes

Reklama s proklikem

V případě zájmu o inzerci na Baby on line pište na info@babyonline.cz.
Přidejte informaci o názvu inzerovaného přípravku/výrobku a o požadovaném
umístění na www stránkách.

Kontakt na redakci a autory

Chcete-li kontaktovat redakci nebo autory našeho portálu, máte-li pro nás námět, názor, připomínku, pište, prosím, na info@babyonline.cz.

Staňte se fanouškem BOL!
Staňte se fanouškem Baby on line!
Reklama s proklikem
Reklama s proklikem
Reklama s proklikem
Autorský tým

Velké poděkování za vznik těchto stránek patří našim autorům, kteří se aktivně podílí na aktualizaci obsahu stránek.

Garanti

Děkujeme též odborným garantům projektu Baby on line.

Reklama s proklikem

V případě zájmu o inzerci na Baby on line pište na info@babyonline.cz.
Přidejte informaci o názvu inzerovaného přípravku/výrobku a o požadovaném
umístění na www stránkách.

Kontakt na redakci a autory

Chcete-li kontaktovat redakci nebo autory našeho portálu, máte-li pro nás námět, názor, připomínku, pište, prosím, na info@babyonline.cz.

Kdo je přihlášen online?
(v seznamu se objevíte, jste-li přihlášen/a a v nastavení máte tuto funkci zakliknutou)
POZOR!
Služba pouze pro zaregistrované a přihlášené.

Přihlašte se v pravém sloupci v boxíku "Přihlášení".

• Pokud nemáte přihlašovací jméno a heslo, zaregistrujte se.

 
Aktuálně u odborníka
08/2
Diskuzní klub
nové: 1417
08/2
Recepty
nové: 1
08/2
08/2
Články blogů
nové: 1
08/2
Fotogalerie
nové: 3
08/2
Vizitky
nové: 3
08/2
Inzerce
nové: 8