Inzerce
Inzerce
Inzerce

Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí? - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 145).

  • Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
    V minulém týdnu jsem vytiskla rozvrhy dětem a celkem jsem zírala. Syn - tercie - tedy 8. třída ZŠ má 32 hodin týdně, tedy 6-7 denně a dcera - sexta, tedy třetí ročník střední školy, má dokonce v průměru 35, tedy 7 hodin denně - to je již regulérní pracovní doba, tuším ve Francii je týdně právě takováto.
    Nemyslím teď konkrétně u vlastních dětí, které díky pracovním zkušenostem musí pomáhat, ale když vidím s jakými schopnostmi nám sem přicházejí vysokoškoláci, kteří ani neví, kam se píše adresa na dopis, neumí mnohdy ani s Microsoft Office, neumí česky, netuší, jaký je rozdíl mezi mě-mně, ji-jí a dalších věcech, tak mně přijde, že na takové neznalosti v té škole sedí opravdu dlouho. Co mně ale přijde mnohem horší, tak je nikdo nenaučil přemýšlet, jsou naprosto neochotni při čemkoliv zapojit mozek. Vždyť samy, holky, vidíte mnohdy ty dotazy tady v poradně... Místo aby se slečna nebo paní zamyslela, přečetla si příbalový leták, podívala se a přečetla si danou kapitolu, zapojila mozek, tak vypisuje. Tak nevím, jestli není něco opravdu chybně. Nebo jestli se jim budeme muset přizpůsobit a tak jako je ve fabrice pásová výroba, kdy každý udělá z produktu malý kousek, tak ji budeme muset zavádět i u duševní, kancelářské práce, aby nemuseli přemýšlet, budou řešit otrocky pouze jeden dílek problému / úkolu.
    V čem myslíte, že je problém? Kde jsou ti lidé uplatnitelní v pracovním procesu, u nás totiž ne :-).
    Calamity J.   | 14.08.2017 11:54:40 | Reakcí: 14, poslední: 17.08.2017 19:45:33
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
      Presne tyhle pocity mam ze skolstvi i ja a uprimne je mi z toho dost smutno. Podle me je problem v tom, ze skola se stale zameruje na memorovani neskutecneho mnozstvi informaci. Naprosto zbytecne.
      Zijeme v dobe informaci (a bohuzel i dezinformaci a nepravd), kde by bylo klicove naucit deti ty informace vyhledat, analyzovat, porovnat a vzbudit v nich touhu po vedomostech, badani, zkoumani.
      Deti jsou systemem prilis skatulkovany, coz brzi jejich potencial.
      plaz   | 14.08.2017 14:00:46
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
        Přesně tak, nechci být asi takto veřejně konkrétnější. Za mě by bylo ideální, kdyby ty děti škola naučila:
        - číst
        - psát
        - počítat
        - cizí jazyky i ten český
        - a hlavně přemýšlet vlastní hlavou
        - a ještě se hýbat (pohyb), to, co tam provozují, nemohu nazývat tělesnou výchovou :-)
        tedy Č, J a 4P
        A k tomu tam rozhodně nemusí sedět více než na nižším stupni 4 hodiny denně, na vyšším 5 a na střední škole 6 hodin denně. Ministr by měl natvrdo stanovit maximální denní zátěž školou!   To myslím vážně. Školní část dne dítěte by dle mého neměla i se vstáváním, ranním rituálem, cestou do školy a zpět zabrat více než polovinu dne. Druhá polovina by měla být vyplněna zájmově, pouze z části přípravou na další den.
        Calamity J.   | 14.08.2017 16:42:14
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
          Naprosto souhlasim. Kdyz jeste pripocitam ukoly a uceni, ktere maji na doma, tak je to hrozne mrhani casu. Ani se nedivim, ze vetsina chodi do skoly s nechuti.
          A kdyz se to vezme do dusledku, tento model se potom prenasi i na pracoviste. Samotni produktivni prace je sotva polovina pracovniho casu a zbytek je vyplnen "buzeraci", zbytecnym papirovanim, vnucovanim produktu klientum, atd...
          plaz   | 14.08.2017 17:36:30
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
      Jojo..taky mne vadi ze uz i v 1.tride musi mit 5hodin..nase skola se chlubi tim ze dba na to aby si deti ziskavali infornace.a naucily se premyslet a zpracovavat je samy..pac reditelce vadi ze ucitele vse nadiktuji.deti se to max nabifluji nazpamet a pak zapomenou po zkouseni...domaci ulohy..uf.tak dlouho ve skole..a este makat tolik doma- to nas doufam nepotka..je to des..ale maji toho cimdal vic..a stejne nic z toho;(
      amalie2011   | 14.08.2017 18:41:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
      A já si zase myslím že jsou naopak uplatnitelní v pracovním procesu, zvlášť když pracuješ se státem... :-)Papír pro papír, na všechno musíš mít postup jak to dělat, všechno pro jistotu doplníš a vyplníš minimálně 5x, pokaždé ale na jiné lejstro a pro jiný úřad, takže kreativní práce u které by člověk přemýšlel se nějak vytrácí, respektive nemáš čas ani radši chuť nad tím přemýšlet... Pro zbytečné papíry nemáš pořádně čas na samotné jádro věci, ono to nějak dopadne... Já si obecně myslím že problémem jsou technologie, co aktuálně nevíš, najdeš, ale nemáš potřebu si to pamatovat, však to když tak najdeš znovu, nebo lépe zvedneš telefon a jdeš na radu k tomu druhému, pár jedinců co ještě je ochotno přemýšlet zatím vždycky najdeš..
      Jinak nevím ale u nás ve škole teda se děti málo učí něco nazpaměť, spíš musí vyhledávat.. Vím že hodně mají propojené předměty, matematika je o logice... Ale stejně si hlavně myslím, že základ toho jak dítě bude uplatnitelné v životě je dáno přístupem rodičů...
      A malá poznámka, vyučovací hodina je 45minut, takže 8hodin ve skutečnosti máš "jen" 6 :-)
      moninif   | 14.08.2017 20:45:04
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
        Mončo, přiznám se, že své děti jsem nerodila pro státní práci s papírem a ani nechci, aby to bylo smyslem jejich školní docházky. Kdo se v tom shlédl, ať si to studuje jako vysokou v Paříži, tam to mají propracované do poslední mrtě, a pak jde pracovat do Bruselu, než se jim ten projekt zhroutí, ale myslím, že moje děti by toto nenaplňovalo.
        45 minut je hodina, ale 10-20 přestávka, takže 6 hodin u nás skutečně končí těsně před 2, tuším 13.50. Sedm hodin končí 14.40. A ty přestávky děti stráví pochodováním z jedné třídy do druhé, protože se na každou hodinu stěhují někam jinam.
        Calamity J.   | 14.08.2017 21:00:19
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
          Já taky jsem nestudovala po stát, ani pro něho nepracuji, ale i tak se musíš řídit zákony... Bohužel za těch 15let co jsem v pracovním procesu těch papírů není 2x víc ale minimálně 5x víc.. Opravdu čas na přemýšlení je až to druhořadé... Protože jak to nemáš věcně správně podle pokynů máš smůlu.. Já tajně doufám, že se to musí jednou zhroutit... Takže biflování a doplňování je dneska důležitá dovednost :-)
          moninif   | 14.08.2017 21:09:05
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
            Ano, dneska. Ale ne pro budoucnost :-).
            Calamity J.   | 14.08.2017 21:27:17
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
              Já to nechci zlehčovat, máš v tom pravdu, ale tohle je bohužel smutná skutečnost...
              moninif   | 15.08.2017 07:49:03
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
      Naprosto s Tebou souhlasím. A je to bohužel problém celého školství, nejen toho základního. Současně souhlasím s Mončou, že je to hodně i o přístupu rodičů. Jsem toho zářným příkladem. Jako "učitelské" dítě jsem musela mít vždycky ideálně "samý", abych nedělala rodičům ustudu. Což bohužel znamenalo tehdá z mého pohledu memorovat, memorovat, memorovat a následně reprodukovat. Trojka z čehokoli byla naprostá katastrofa. Manžel je pravý opak, vždycky měl školu docela na háku, nosil trojky, čtyřky, ale co skutečně potřeboval si prostě nějak uměl odvodit. Výsledek? Já naprosoto nesebevědomý člověk, který když si něco odvodí a ten mozek zapojí, pořád má strach, jesti je to, co vymyslel, správně. Manžel je neskutečně kreativní, inovativní, do všeho jde bez nějakých zábran, protože kdo nic nezkusí, nic nezkazí. Prostě se nebojí udělat tu chybu, kterou se já udělat bojím. Takže nikdy nebudu chtít po mých dětech "samý",ale chci, aby si uměli věci najít, odvodit, domyslet a nebáli se říct svůj názor.

      S rozsahem výuky taky naprostý souhlas. Ono je docela problematické, když většinu dne zabije škola a příprava na druhý den nezbývá čas na zájmové činnosti, kde se dítě může profilovat a třeba i zjistit, co ho v životě opravdu baví a profilovat se vlastním směrem.
      káka1   | 15.08.2017 12:45:23
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
        Děkuji, naprosto s Tebou souhlasím, učení o chybách naopak je, ať si vše zkusíš.
        Přiznám se, že já byla také to dítě se samými :-), ale celou školu, hlavně na základce - škola rodinného typu s prvorepublikovým vedením - jsem byla vedena k tomu experimentování, u nás doma je tedy velmi kreativní prostředí. Milovala jsem matematiku, logiku a řešení problémů a tělocvik, kde jsem si zase vyzkoušela své fyzické možnosti. Dokonce si matně pamatuji, že mě jednou profesor matematiky vyvolal na novou látku, co chtěl zrovna probírat, jestli to dám, jestli si řešení odvodím. Po té hodině mě pak spolužák řekl, že nejsem žena, ale nadčlověk, takže zvýšené sebevědomí se také nekonalo  . Od té doby se soustředím hlavně na to být ženou.   
        Calamity J.   | 15.08.2017 18:11:19
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
      no,na stredni jsme meli 2x tydne 8 hodin a 3x tydne 6....tak to me neprekvapuje,ale je fakt,ze i ten nejhorsi se aspon umel podepsat a precist si jizni rad....coz ted nejak nehrozi  jinak zvonilka mela jen jako prvnacek 20 h, ve 2 tride ZS uz jela v 30 hodinovem rytmu ...az je mi lito tech deti,co pak jeste maji dennne krouzek...kdy se maji ty pomalejsi ucit ,nevim....asi se to pak resi tak, jak u nas....zvonilka dostane do tridy asistentku a ta bude pracovat s tema pomalejsima a vyrusujicima a ucitelka bude pracovat se zvonilkou a ji podobnejma...bude to do nich prat hlava nehlava a mit vysledky....to co brali ve druhe tride,my okukovali nejdriv ve 4 a zacali se to ucit az v 5, dneska jsou ty deti alespon za mala silene chytre,nevim,kde se to pak vytrati
      Liberte   | 17.08.2017 07:10:21
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
        jizdni rad
        Liberte   | 17.08.2017 07:10:48
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Současná škola: Je adekvátní počet strávených hodin v ní výsledku, tedy, co děti umí?
        Také nevím, jestli v té škole ubijí tu chuť přemýšlet nebo někde jinde???
        Calamity J.   | 17.08.2017 19:45:33
        Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 145)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×