Inzerce
Inzerce
Inzerce

Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění? - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 76).

  • Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
    Soud vynesl rozsudek nad porodní asistentkou, díky jejímuž konání se narodilo doma mrtvé dítě:
    http://zpravy.idnes.cz/dalsi-porodni-asistentka-dostala-podminku-fj8-/domaci.aspx?c=A130826_203241_domaci_hv
    Více než článek mě zaujala diskuze, zvláště názory typu: "To je síla, že rodiče žádají odškodné po té porodní asistence...chtěli přirozený porod doma a bez zásahu lékařů, takže u toho je přirozená i smrt...."

    Co o tom soudíte Vy?
    Calamity J.   | 28.08.2013 12:56:08 | Reakcí: 23, poslední: 04.09.2013 13:10:54
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Souhlasím s výrokem ústavního soudu. Nemyslím si že ta žena někoho zabila schválně, jestliže ty porody dělá denně tak prostě nastala nějaká nepředvídatelná situace, kterou nevyřešila. To samé se může stát (a stává!!!) v porodnici. Jen tam tedy mají lepší vybavení a následná pravděpodobnost přežití je vyšší. Bylo rodičů přání zůstat doma a rodit bez zásahu lékařů, jejich riziko. Není to o tom že šli do nemocnice se zlomenou nohou a doktor špatně udělal sádru. Smrt je přirozená, ačkoliv chápu (a já bych jednala stejně) že pokud by se jednalo o mé děti, jednala bych v afektu a tedy úplně stejně - kopala bych kolem sebe protože šlo přeci o MOJE dítě...
      luciasek84   | 28.08.2013 13:32:01
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
        Luci, nepleteš si to s p. Konigsmarkovou? Tohle je jiný případ, porodní asistentka tu paní poslala o půl druhé domů, ona jí stále volala, že už rodí, tak k ní přišla v 9 večer a dítě bylo bez ozev, porodila je mrtvé. Viz článek.
        Calamity J.   | 28.08.2013 14:07:28
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
          To je smutné, já jsem si to asi spletla s tím samím jako Lucka. V tomhle případě bych vinila asistentku.
          medox   | 28.08.2013 14:09:27
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
          Nadruhou stranu paní nic nebránilo v tom zavolat si sanitku...Jsem ráda že nejsem soudce.
          medox   | 28.08.2013 14:10:23
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
          Aha, to si asi pletu  
          luciasek84   | 28.08.2013 14:16:45
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Já soudím to, že měli mít jasně napsanou smlouvu, kde by byly vypsané nejmožnější eventuality komplikací a zásahů a všeho a předem přímo stanovené co se od ní přesně požaduje a očekává a kdo přesně může za kterou komplikaci a v jakém případě.
      Což je trošku možná nereálné, ale mě to vyplývá jako jediné možné řešení....

      Jinak dle mého vlastního soudu je vina asi spíš na té asistentce, protože jako odborník měla odhadnout situaci atd. a část i na matce, že se rozhodla rodit doma.
      Nadruhou stranu porody se s prominutím posírají i v nemocnicích. Někdy vinou zdravotníků, ale někdy prostě jen vinou souhry špatných okolností a osudu.
      Takže já asi snad radši tenhle případ nesoudím neb jsem u toho nebyla....
      medox   | 28.08.2013 13:41:23
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      věřím soudu, když rozhodl, že dítě mělo normální šanci žít a bylo to zaviněno opravdu probíhajícím porodem, který PA neodhadla, potom má vinu porodní asistentka.. jako odborník měla povinnost správně rozeznat postupující porod, být u rodičky, která se jedině jí svěřila do péče a pokud si nebyla jistá nebo cítila, že paní neví, co má dělat, měla ji jednoznačně říct ať volá sanitku, ne ať čeká, co se z toho vyvrbí.. je to stejné, jako by matce, které zemře dítě v nemocnici řekli, že si měla vybrat jinou, více kvalifikovanou a je to její chyba..
      pokud jsou u nás porodní asistentky a porody doma schválené, musí také tito lidé příjmout zodpovědnost za svá rozhodnutí..
      taky bych nejspíš obviňovala asistentku, za nasprávnou péči, ale vinila bych především sebe, že jsem se nespoléhala radši na porodnici s lékařem 
      divné se mi na tom článku zdá to, že porodní asistentka tvrdí, že byla s rodičkou domluvená pouze jako doprovod při porodu v porodnici..
      jezurka   | 28.08.2013 18:17:17
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Podle mě je to problém té matky. Porodní asistentku bych z toho nevinila. Kdo chce rodit doma, ať rodí, ale ať se pak neodvolává, že někdo jinej něco podělal. Měla jet do nemocnice.
      Gastrica   | 28.08.2013 19:29:19
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Obecně považuji porody doma za zbytečně rizikové. Je to krok zpět. Pokud se k tomu matka rozhodne, musí nést odpovědnost za případné následky.
      Udunka   | 28.08.2013 19:55:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Nebyla jsem u toho, soudní spis jsem nečetla a tomu co napíší novináři věřím jen napůl. Musela bych pročíst kolem toho mnohem víc, tudíž názor na to nemám...
      moninif   | 28.08.2013 20:52:46
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Když jsme 5 let zpátky volali do PORODNICE, že mám už 2 hodiny stahy co 5 minut, jestli máme jet, řekli, že to jsou jen poslíčci, že se mám jít vyspat. Asi necelé 2 hodiny na to se Maruška narodila (do té porodnice jsme to stihli).
      Kdybychom zůstali doma, měli bychom právo žalovat tu sestru nebo s kým jsme to mluvili po telefonu?

      Myslím, že odpovědnost leží na rodičích, nikdo jim nebránil jet do porodnice. Pokud se člověk rozhodne rodit přirozeně, musí počítat s tím, že v určitém procentu případů je přirozená smrt.
      zajic   | 29.08.2013 12:44:38
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
        ale v tom je trochu rozdíl.. porodní asistentka tu matku prohlédla a poslala domů.. kdyby tě v porodnici prohlédli a poslali domů, tak se Maruška narodí doma nebo někde po cestě a byla by to nejspíš chyba lékaře, že nepoznal rozběhlý porod..
        ale je fakt, že už je na diskuze cobykdyby pozdě a stejně jako většina tady domácí porody neschvaluji, takže těžko mám objektivní náhled 
        jezurka   | 30.08.2013 20:23:02
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
          Porodni asistentka měla velkou chuť poslat mně domů, bylo 11 v noci a jí se nechtělo, to šlo poznat. Naštěstí doktor měl rozum (a asi tušil, že tam pro něj práce nebude).

          Je ale divné, že ona ten porod nepoznala. Přece nějaké zkušenosti má, ne?

          Asi zbytečné soudit.
          zajic   | 30.08.2013 20:54:24
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
            baba jedna 
            a u prvorodiček zvlášť to mají snahu zlehčovat.. mě taky chtěla jedna přechytřelá sestra poslat poprvé domů, že to bude až za den, dva.. eli se narodila za 5hodin  podruhé mě sice přijali, ale poslali manžela domů, ať se vyspí, že to bude až dopoledne.. málem nestihl dojet, porod byl brzo ráno..
            no a potřetí mě dvě hodiny drtili na vyšetřovně zapisováním nesmyslů až jsem jim oznámila, že prostě rodím.. prý to není možné  měli by si v tom udělat pořádek   
            jezurka   | 30.08.2013 22:20:38
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
            Pokud se někdo rozhodne rodit doma, měl by nest plnou zodpovědnost za svoje rozhodnutí.
            Kamarádka navštívila porodnici na běžnou kontrolu před porodem. Doktor jí prohlížel a poslal domu, že se je všechno v pořádku a má ještě dost času. Za hodinu měla porozeno. Ukázkový překotný porod(rodila doma za asistence souseda, který zavolal rychlou) Koketovala s myšlenkou, že bude rodit doma, ale pak prohlásila, že za ten strach a nervy to nestojí. Obě jsou naštěstí v pořádku.
            mazaloja   | 01.09.2013 08:48:19
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
            Mně porodní asistentka taky ve dvě hodiny ráno radila, ať si zdřímnu, že to bude ještě trvat a za dvě hodiny se Hani narodila...
            nadule1   | 01.09.2013 12:33:28
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Souhlasím se Zajícem. Rozhodnutí bylo na rodičích. Samozřejmě, že pokazit se může leccos i v porodnici, ale tam jsou přeci jen mnohem lépe vybavení - mimo jiné sledují ozvy dítěte...
      Nevím, já asi domácí porody (plánované) nikdy nepochopím... takže se mi to opravdu těžko posuzuje.
      nadule1   | 29.08.2013 15:38:38
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      rodit doma je podle me prilis velke riziko, nesla bych do toho v zadnem pripade. Myslim si, ze vinu nesou hlavne rodice, meli se sebrat a i pres touhu rodit doma do te porodnice odjet. Ted uz se na nejake kdyby a meli a mozna hrat neda, na to uz je pozde...
      chezzie   | 30.08.2013 18:22:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Ať to bylo jak chtělo, rodičů je mi moc líto.
      Každopádně je velmi zajímavé, že dvě z nejznámějších a nejvlivnějších porodních asistentek v ČR(Konismarková a Štromerová) byly souzené za pochybení při domácím porodu. Jsem zvědavá, jak se to tady s domácími porody bude vyvíjet dál...
      DášaJ   | 30.08.2013 20:48:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      podle mě si za to mohu rodiče, když se rozhodnu rodit doma, musím bohužel s něčím takovým počítat    
      kacato   | 31.08.2013 22:29:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      Tohle je opravdu těžké posoudit. Nezávidím soudci, který musel rozhodovat. Cítím, že zodpovědně by se měli chovat rodiče. Oni by měli vycítit, pokud se jim něco nezdá. Jsem pro to, jet raději do nemocnice 10 krát, než pak litovat. Život děťátka už nikdo nevrátí. A smutek si ponesou rodiče a stejně tak ho cítí i porodní asistentka. Není určitě z cukru  
      škubanek   | 31.08.2013 22:38:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Má být odsouzena? Má právo matka domorodička žádat odškodnění?
      napadá mě ledacos - možnost volby rodičů, tzn.zavolat si záchranku,když matka cítila, že to není dobré, i asistentka, která má nějaké zkušenosti....rodiče jí nejspíš plně důvěřovali....znalec rozhodl, že v porodnici by dítěti život zachránili....taky jsem zvědavá, jak se to bude vyvíjet dál s domácími porody u nás. já jejich zastáncem nejsem, přece jen, úmrtnost je vždycky, ale v domácím prostředí bývala vyšší.já odvahu rodit doma nemám, komplikace jsou okamžité a proto z vlastní zkušenosti jak předčasného tak překotného porodu volím porodnici
      Lendrunka   | 01.09.2013 11:16:39
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 76)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×