Je možné otěhotnět ihned po vysazení antikoncepce?

Vaše dotazy

Dobrý den, potřebovala bych poradit. Čtyři roky jsem brala antikoncepci Minisiston a nyní při poslední MS, která probíhala zcela normálně jako každý měsíc a trvala čtyři dny, jsem si vzala 3 dny po sobě tabletku, ale pak jsme se s manželem rozhodli, že se pokusíme o miminko a tak jsem už dál tabletky nebrala. Poslední jsem si vzala v sobotu a v neděli jsme se milovali. Chtěla bych se zeptat, jestli je možné, že bych mohla být těhotná? Teď po pěti dnech, kdy prášky neberu, jsem začala špinit a mám trochu obavy. Děkuji za odpověď.

Odpověď MUDr. Romany Gerychové: Po 4 letech pravidelného užívání je pravděpodobné, že bude účinek antikoncepce (blokáda ovulace) ještě nějakou dobu (měsíce) trvat. Pravděpodobnost početí den po vysazení antikoncepce je minimální, ale samozřejmě, vyloučit se nedá.
Špinění není příznak problému, ale souvisí s vysazením antikoncepce a může trvat do další menstruace.
Pokud byste otěhotněla při užívání hormonální antikoncepce není to důvod k velkým obavám, gravidita - pokud vznikne - není zatížena nějakým větším rizikem pro plod.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Související články

Je možné otěhotnět ihned po vysazení antikoncepce? - diskuze

  • Otěhotnění
    Dobrý den.v cervnu mi byla pichnuta injekce na vyvolání menstruace,tu jsem dostala 17.6. a 18.6.začala brát triregol.asi 1.7. jsem antikoncepci přestala brát a pohlavní styk byl nechráněný, 4.7. Jsem začala spinit asi jen na čtyři dny.je možné těhotenství?pohlavní styk byl nechráněný od 23.6. téměř denně. 3.7. Mi na gynekologii dělali test na hcg.... Byl pozitivní ale gravitest ukazuje negativní. Děkuji.
    romanita1   | 19.07.2015 22:19:11 | Reakcí: 1, poslední: 20.07.2015 12:17:28
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Otěhotnění
      Dobrý den, moc nerozumím tomu, proč jste v polovině přestala antikoncepci užívat. Pokud se nedobere celé balení, může to samozřejmě opět způsobit rozhození menstruačního cyklu - z toho důvodu jste asi začala 4.7.2015 špinit. Těhotenství je samozřejmě možné kdykoliv při nechráněném pohlavním styku.
      Pokud Vám na gynekologii dělali test na hCG (nepíšete, zda Vám odebírali krev či dělali z moči), velmi pravděpodobně jste těhotná.
      MUDr. Veronika Ťápalová
      Baby on line   | 20.07.2015 12:17:28
      Reagovat | URL příspěvku
  • POTRAT
    Dobrý den, chci se zeptat dá se nějak jinak potratit ( přirozeně) než-li u gynegologa? Jestli ano, co se stane pak s tělíčkem miminka?
    NoemiK   | 15.07.2015 23:10:06 | Reakcí: 1, poslední: 17.07.2015 08:08:35
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: POTRAT
      Dobrý den, nevím přesně, co máte svým dotazem na mysli. Pokud byste chtěla přerušit těhotenství, které je vitální (tzn. plod má srdeční akci a těhotenství je v pořádku), pak to legálně nikde jinde než přes gynekologa nejde. Za to hrozí trestní stíhání. Pokud byste měla diagnostikovaný zamlklý potrat, tzn. plod je bez srdeční akce a měla byste jít na revizi dutiny děložní, pak můžete nějakou dobu vyčkat, zda se potrat nespustí sám, ale v tom případě riskujete silné krvácení a infekci.
      MUDr. Veronika Ťápalová
      Baby on line   | 17.07.2015 08:08:35
      Reagovat | URL příspěvku
  • Ahoj, brala jsem antikoncepci 8let, pak jsem vysadila , že už se mi zdálo to zbytečné a co co se nestalo , jiná ochrana zklamala, tak jsem si ještě ten den musela jít koupit pilulka nouzovou antikoncepci )EllaOne, tak čekám a doufám, že zabrala, máte někdo zkušenosti?
    hapo   | 18.06.2015 13:33:57
    Reagovat | URL příspěvku
  • Obava
    Dobrý den!
    Užívám antikoncepci Adele.Po dobrání platíčka jsem dostala menstruaci čili v 8.denní pauze 17.2. V pátek 20.2. jsem měla načnout další platíčko.V neděli 22.2. ve dvě hodiny ráno jsem měla nechráněný pohlavní styk s manželem až do konce .V tu chvíli jsem si uvědomila že¨jsem nezačala užívat prášky.Hned jsem si ho vzala a večer další.Od té doby pokračuji v užívání pravidelně jak jsem zvyklá.Je možnost že bych mohla být těhotná? Děkuji za odpověď.
    marie111   | 27.02.2015 20:36:27 | Reakcí: 1, poslední: 28.02.2015 18:07:47
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • těhotná ?!?!
    Ahoj holky, chci taky přidat zkušenost s vysazením HA. Vysadila jsem jí po 11letech pravidelného užívání. Před časem jsme se s přítelem rozhodli, že chceme miminko, takže jsem měla normálně menses a pak už nezačala brát další plátíčko. Co bylo mé překvapení, když jsem další týden začala špinit a po dvou dnech začala i slabě krvácet.  Od té doby čekám kdy dostanu mensky a ještě nic.Pochybuji, že bych hned po vysazení mohla být těhotná. Počkám ještě a pak navštívím lékárnu nebo pana doktora.
    rumkulka   | 26.06.2014 08:57:52 | Reakcí: 1, poslední: 27.06.2014 09:04:15
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: těhotná ?!?!
      Ahoj rumkulko, jsem v hodně podobné situaci, po deseti letech jsem dobrala plato, přišla MS jako vždy a pak jsme tomu s přítelem nechali volný průběh...dnes je to již pátý den zpoždění a před dvěma dny jsem dělala test a negativní...nemyslím si, že by to klaplo hned napoprvé a taky nevím jak dlouhý budu mít cyklus po tolika letech kdy jsem zvyklá na 28 dní (ale to kvůli práškům)...je to velká věda, každé tělo je naprostý originál :)...každopádně mi můj doktor říkal, že ten první měsíc po vysazení je šance docela velká, tak budeme obě věřit a doufat, ne?
      Verunkazsipku   | 27.06.2014 09:04:15
      Reagovat | URL příspěvku
  • Nepravděpodobné..
    ..že bys otěhotněla hned den po vysazení. Ale zase někdo si tabletku vzít zapomene a taky se stane- možné je vše. Ale co se špinění týče, jak už je napsáno, má to co dělat s tím vysazením. Tělo je prostě zmatené a v pauze, kdy antikoncepci nebereš je "zvyklé menstruovat", takže asi tak. Jinak mě se po vysazení povedlo otěhotnět do dvou měsíců (na konci srpna jsem vysadila a v říjnu jsem byla v tom   )
    CAndy91   | 14.02.2014 15:10:57
    Reagovat | URL příspěvku
  • těhotná ihned
    Ačkoli je šance malá, tak já jsem zrovna výjimka potvrzující pravidlo. Po 10 letech jsem vysadila antikoncepci, měsíčky už potom nepřišly, jen dvě čárky na těhotenském testu. To jsme se ani nesnažili, nehlídali si plodné dny, prostě jsem si řekli že se tělo pročistí a řekne si, až bude čas. Očividně už byl :)
    Maruska Beruska   | 13.02.2014 11:29:45 | Reakcí: 1, poslední: 13.02.2014 13:03:41
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: těhotná ihned
      ahoj holky, ano je to tak.Každý je prostě originál. Já vysadila po 15 letech, jednou jsem to dostala a další měsíc jsem už byla těhotná- za 14 dní budu rodit.....opravdu to má každá jinak. A moje blízká kamarádka má ted 4 měsíční holčičku a těhotněla taky po několikatém braní antiko... do 2 měsíců byla v tom. Takže zas takovou raritou nejsme ... takže držím palce ať to vyjde jak si přejete 
      Ťoupalka   | 13.02.2014 13:03:41
      Reagovat | URL příspěvku
  • těhotná ihned
    Myslím, že ihned po vysazení je šance opravdu malá (tedy den po vysazení), já vysadila antikoncepci, kterou jsem brala asi 8 let, chtěla jsem cca do roka dvou otěhotnět a otěhotněla jsem hned první měsíc,jen ovulace byla o 2 týdny posunutá, tedy nastala v době kdy já čekala už MS, miminko se má narodit za 6 týdnů   ale asi třem kamarádkám to opravdu trvalo v řádů měsíců než se povedlo...držím palce
    RadkaZadinova   | 13.02.2014 08:19:46
    Reagovat | URL příspěvku
  • otěhotnění po antikoncepci
    Hezký den,brala jsem antikoncepci asi 12 let, pak jsem vysadila a po 4 měsících jsem hned napoprvé otěhotněla a dneska mám 1,5 letýho klučinu,je to asi dost individuální:-) Přeju hodně štěstí 
    kačernice   | 13.02.2014 07:45:31
    Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekVšechny diskuze

Poradna

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Já jsem měla teď ze začátku listopádu dostat menstruaci a zatím sem ji nedostala, už je to měsíc a zatím nic. Zatím žádné příznaky, že bych byla těhotná nemám. Tak jsem se chtěla zeptat, jestli mužů byt těhotná? Děkuji.

Pokud jste měla nechráněný styk a menstruace se opozdila, můžete být samozřejmě těhotná. Je nutno si provést těhotenský test nejlépe 10-14 dní po styku nebo cca 3. den od prvního dne očekávané menstruace, která se nedostavila. Více zde: http://www.babyonline.cz/tehotenstvi/tehotensky-test.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 02.12.2016, 16:29
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce