Účinnost HA

Antikoncepce | Levona | 11.06.2018, 00:04

Dobrý den,
začala jsem užívat novou HA Jangee. Během braní prvního blistru jsem vynechala tablety. Vše jsem prokonzultovala se svou gynekoložkou a po kontrolách těhotenství vyloučeno. Po prvním blistru jsem zkrátila 7 denní pauzu o 4 dny a začala užívat další. 8 tablet před koncem druhého blistru jsem jednu z nich vzala o 5 hodin později. Poté jsem po dvou dnech začala krvácet. Vzhledem k bolestem se asi jedná o předčasnou menstruaci která nyný trvá již 4 dny. Může být toto způsobeno mými chybami při užívání? A je tím snížen antikoncepční účinek? Mohu mít i přes předčasnou menstruaci během braní HA nechráněný pohlavní styk? Děkuji za odpověď

Dobrý den, pokud užíváte antikoncepci takto zmatečně a nepravidelně, pak její účinnost může být samozřejmě významně snížena. Nepravidelné krvácení bývá často ve spojitosti z nepravidelným užíváním pilulek, takže ano, krvácení je pravděpodobně i ve vašem případě způsobeno nesprávným užíváním. Nechráněný pohlavní styk je možný (bez rizika otěhotnění) min. po 7 dnech pravidelného užívání HA.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 13.06.2018, 09:29
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce