Inzerce
Inzerce
Inzerce

Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří? - diskuze

Příspěvek z diskuzí: Diskuze DNE (strana 20).

  • Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
    V 90. letech to bylo okolo 7 %, nyní až 17 %. Měla by si dle Vás žena, která si nezvládne ani na 9 měsíců odepřít cigaretu pořizovat dítě? Může být taková matka dobrým výchovným vzorem pro své děti? Dokáže si vůbec něco pro blaho dětí odepřít?
    Baby on line   | 27.01.2012 06:10:31 | Reakcí: 81, poslední: 08.03.2012 22:13:31
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      nerada to komentuji,ja jako kurak to vydrzela a jeste i pak dal...uz sice zase kourim,ale nikdy ne pred detma a v byte,v aute apod...je to podle me dost zle,ale zase diktovat se jim nic nemuze a tak je to okoli naucilo...
      Liberte   | 27.01.2012 06:32:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      já myslím, že je to proto, že neexistuje pořádná "propaganda"  Zatímco fotku prohulených plic viděl kdekdo, tak fotku dítěte kuřačky, které by bylo postižené, nemocné, neviděl zatím snad nikdo. A tak koluje mezi maminkama, že "no tak co, budu mít jenom menší mimčo" nebo "všechny kamarádky kouřily a všechny mají zdravé děti" apod. Já osobně přestala kouřit hned, jak jsem se dozvěděla, že jsem těhotná... A pak jsem zase slýchala, že jsem to dělat neměla, že jsem stejně plná bordela, že tělo se čistí dlouho a stejně to dítě žije v hnusu... no co, možná jsem neměla vyčistěný tělo, ale aspoň jsem ještě další bordel tomu mrněti neposílala dolů přes krev, že. Je to každého věc, jak se zachová, ale znám paní, která kouřila 20 let krabičku dvě denně, na "starý" kolena otěhotněla a přestala ze dne na den a doteď nekouří, tak ať mi nikdo netvrdí, že to "prostě nejde"...
      Gastrica   | 27.01.2012 06:48:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      podle mě kouřilo i kouří ještě více těhotných nezž uvádíte. TEd se možná jen o kapku míň lže.
      Dejmalka   | 27.01.2012 07:16:49
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      nelíbí se mi to. moje vlastní zkušenost: při prvním těhu jsem byla pasivní kuřačka v zahuleném bytě a narodil se mi předčasně ve 34. týdnu chlapeček, další těhu byli bez kouření a dětičky v termínu a v pohodě, takže souhlasím s tím, že by měla být větší propaganda - všude, kde je nějaký babinec a potenciální maminy.
      Lendrunka   | 27.01.2012 07:44:02
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Plácání pořád do kola. Plno dětí kuřaček, jsou zdravé, jak řípa, plno dětí nekuřaček je na hromadě s astmatem, průduškami, plícemi či alergiemi. Spoustu nekuřáků umírá na rakovinu a spousta kuřáků se dožívá vysokého věku... tím neobhajuji těhotné kuřačky, už na pohled je to příšerné a pro dítě jistě nic příjemného a zdravého, tím chci pouze říct, že narozené dítě klidné matce byť kuřačce bude jistě spokojenější než narozené dítě nervózní momentálně nekouřící kuřačce. A ta paní, co tady kritizuje kouřící matky, že z vlastní zkušenosti nedonosila dítě do konce těhotenství proto, že pasivně kouřila v zakouřeném bytě, by si měla zamést před svým prahem a zamyslet se nad tím, co ona sama je za matku, která počne dítě do takového prostředí... Takže můj názor zní. Pakliže nemusíte maminy, nekuřte, ale pokud je Vám s cigaretou lépe, tak si na to jedno cigárko klidně skočte... klidná duše je půl zdraví...
        nlucajda   | 08.03.2012 13:07:31
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          prosím nevytrhávat má slova z kontextu, nepočala jsem dítě v zakouřeném bytě....pouze se mi poštěstilo bydlet ve dvougeneračním domku, docela luxusním, s jedněmi notabene prarodiči, kterým ve svém nikdo poroučet nebude. ale mimi bylo ok, žádná potíž a podařilo se nám posléze do vlastního.
          Lendrunka   | 08.03.2012 21:45:13
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            Dobrý večer, nic proti Vám,je to tady již několikrát zmíněno na téma kouření. Jste šťastnou ženou, patříte k těm, které mají zdravé dítě i za kuřáckých podmínek a ve svém je určitě nyní mnohem lépe. :-)
            nlucajda   | 08.03.2012 21:52:54
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
              a jak je ve svém dobře, tohle všechno se odehrálo před téměř 16lety, dnes by asi všechno bylo jinak...už jsem zdaleka jiná nátura než tehdy... ale děkuju za reakci, ono je na tom hodně co k zamyšlení,prima večer
              Lendrunka   | 08.03.2012 22:10:09
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                To je také pravda, po 16-ti letech se na to člověk dívá úplně jinýma očima. Také pěkný večer přeji... :-)
                nlucajda   | 08.03.2012 22:13:31
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Ehm, no já nějak neumím pochopit, proč vůbec někdo kouří, ne tak ještě těhotná maminka. 
      Evulik25   | 27.01.2012 08:01:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      No... Ještě, že je pátek, při pondělku bych se takto hned po ránu vytočit nechtěla.
      Co to je za dotaz? To vznesl nějaký zapřísáhlý nekuřák s velkým sociálním cítěním nebo co?
      Co je komu do toho, kdo hulí a kdo ne. Děti si pořizují dospělí a v drtivé většině případů svéprávní lidi, tak snad si důsledky dokážou uvědomit...
      A pokud je někomu těch děcek líto, protože když si matka koupí cigára, tudíž jim nezbývá na hračky, tak ať si ty děcka nastěhuje k sobě dom a stará se o ně.
      Ví vůbec někdo, že lidi ani nemusí hulit a můžou to být hnusáci a sobci největší... I takoví mají děti...

      Fuj, jsem se rozčilila.

      Jsem odnaučený kuřák, jen tak pro zajímavost, kdyby náhodou někdo chtěl soudit.
      polova   | 27.01.2012 08:10:34
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Ač nekuřačka a nechápu kouření normálně natož v těhotenství, musím teda říct, že ten dotaz je trapný.
        Moje kamarádka kouřila v těhotenství a je skvělá máma. Kouřila tedy pár cigaret denně.
        Já sama tedy kouření v těhotenství nechápu, ale nevidím souvislost s tím, jestli taková matka vůbec může mít děti.

        To bych taky mohla napsat, můžu mít děti já, jako alergik? Mé dítě má alergii také a čekám další, je velmi pravděpodobné, že taktéž bude mít alergii. Jsem nezodpovědná a neměla bych dál plodit nezdravé děti.

        No to zas někdo u příspěvku přemýšlel.    
        LenkaM23   | 27.01.2012 08:40:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          S alergií bojovat nemůžeš, se závislostí na nikotinu určitě ano. Já netvrdila, že matka kuřačka nemůže být dobrá máma, jen celkově nechápu, že někdo kouří, mně to jen smrdí, vidím, jak mají všichni hnusné žluté zuby a ještě si dobrovolně ničí zdraví. A stejně jako Andělka jsem v porodnici sdílela pokoj s matkou, která hulila snad už hodinu po porodu a ten chlapeček se mohl ukřičet i jeden doktor se neudržel a onu matku pěkně seřval. A můžeme se divit? Já osobně jsem měla chuť ji dát pěstí. 
          Evulik25   | 27.01.2012 09:16:44
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            To chápu, taky mi to vadí. Ale věř, že všechny nejsou stejné. A ne každá vykouří krabičku denně, někdo 1 nebo 2 cigarety, někdo 7, ale víc to stáhnout nedokáže. Já jsem odpůrce kouření, ale nelze všechny kuřačky házet do jednoho pytle.
            Moje kámoška ani teď doma nekouří a nekouří ani před dětma.
            A pokud ta matka hulila tak brzy po porodu pak šlo o velmi závislou kuřačku a není divu, že její dítě bylo taky velmi závislé.
            Kuřačky neobhajuji, jsem proti kouření, vím co způsobuje, ale nejsou všechny matky kuřačky, jako ta se kterou jsi byla v porodnici.
            LenkaM23   | 27.01.2012 09:29:25
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
              Nechci nikoho házet do jednoho pytle, moje kamarádka se narodila rodičům kuřákům, jsou to hodní lidé, ale kamarádka v dětství a hlavně pubertě fakt trpěla, hrozně ji vadilo, že mají na WC věčně smrad, styděla se za to, že rodiče hulí, ale zase každé dítě vnímá své rodiče kuřáky jinak. Některé je brzy napodobí, jiné je z toho smutné... A co se dnešní otázky týče, tak můžu odpovědět jen za sebe, že já bych v těhotenství rozhodně nekouřila, na to jsem ty dva drobky až moc milovala. 
              Evulik25   | 27.01.2012 09:43:32
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                já myslím, že v pubertě se za rodiče stydí spousta dětí, to s kouřením nemá nic společnýho. kamarádka se třeba styděla, že má její otec na záchodě vylepený hambatý plakáty a proto si nemohla nikoho pozvat na návštěvu...
                znám dost lidí, kteří nesnáší kouření a tudíž nekouří, protože mají rodiče kuřáky. a i lidi, u nichž v rodině nikdo nikdy nekouřil a oni kouří.
                zuzka83   | 27.01.2012 10:13:04
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                  Ale no tak, nebude slovíčkařit, já si myslím, že se stydí i teď, ale už to nedává tak najevo jako právě v té pubertě. A nechci aby to vyznělo nějak zveličeně, prostě zrovna tuhle konkrétní kamarádku kouření rodičů štvalo vždycky, ale vychází spolu dobře a mají se rádi, šmitec. 
                  Evulik25   | 27.01.2012 10:39:10
                  Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                  opr. nebudeme  
                  Evulik25   | 27.01.2012 10:40:20
                  Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            Prosim vas,takove matky,ktere maji radsi opravdu cigaretu je myslim velmi male procento.Z 20kuracek bude spatna mam jen jedna,udavam priklad.Takze nelze soudit podle jedne matky,se kterou jste byla v porodnici.
            janninna   | 29.01.2012 21:21:45
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
              A z čeho usuzujete, že jsem hned odsoudila všechny matky kuřačky? Jen jsem se podělila o svou zkušenost z porodnice a nešlo mi ani tak o matku, jako o ty následky, které mělo miminko čerstvě po porodu.
              Evulik25   | 30.01.2012 08:16:17
              Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Uznávám,že je ta otázka nešťastně formulovaná,ale viděla si novorozence závislého na nikotinu??Měla jsem tu čest po porodu,maminka si před kojením odskočila na dvě cigaretky,aby miminko přestalo alespoň na dvě hodinky brečet a vůbec usnulo-měla právo u něj vypěstovat tuhle závislost???Cítí se za to ta matka zodpovědná?Bude po něm ječet až bude ve 12 kouřit??Nebo si zapálí spolu v kuchyni,vždyť ona taky kouří.....
        Andělka   | 27.01.2012 09:09:47
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          Je to každého věc. Ty jí s tím děckem nejsi, ty jí ho vychovávat nebudeš, ty k němu v noci nevstáváš. Kolik je všude děcek týraných, trpících hladem a já nevím co všechno, taky si to dobrovolně nevybraly, ale nikdo s tím nic nenadělá. Děti se rodí, rodit budou a to nikdo nezmění. Jsou děti šťastné, děti nešťastné... Jsem možná tvrdá, ale prostě tak to je.
          To, že vy s manželem nekouříte neznamená, že nebudou kouřit ani vaše děti, třeba tu otázku budeš muset taky řešit, třeba i v těch 12 letech, jenže to je věc, kterou lehko zakážeš, ale těžko uhlídáš a určitě je za to nezabiješ.
          polova   | 27.01.2012 09:22:39
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            Nezabiješ..    to rozhodně né,chválit je za to ale taky nebudu,ani se nebudu tvářit,že je to v pořádku,mimochodem jsme dcera rodičů kuřáků a k alkoholikům taky nemají daleko (ikdyž to je v místě narození asi takový folklor,nalít se kdykoliv je možnost)a jsou věci,které jim nikdy neodpustím a které ze mě udělali zatvrzelou nekuřačku a téměř abstinentku a proto asi nejsem k téhle debatě vhodná 
            Ano je na světě spousta trpících dětí,ale něco se prostě dá ovlivnit jen "lusknutím prstu"
            Andělka   | 27.01.2012 09:32:22
            Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Tak nějak tuším, čí asi to je dotaz      
        Sunny   | 27.01.2012 09:35:25
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Teda tebe to dobře vytočilo :)))
        nadule1   | 27.01.2012 11:01:59
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Taky jsem si říkala co je to za blbý dotaz.Ja nekouřím,ale lidi nesoudím.Kolik je hnusnějších věci co mužou ubližít dětem.Třeba zrovna podle mě pracujíci matka,která se stresuje někde na vedoucí funci a to nemusí zrovna kouřit. 
        Honafa   | 27.01.2012 11:42:55
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          No jó, ale takhle to brát nemůžeš. Představ si, že za tebou příjde kamarádka, že se k ním manžel chová hnusně, slovně ji ponižuje a ty ji řekneš, že další tvou kamarádku manžel mlátí,takže je na tom mnohem hůř. Já třeba vůbec nechápu, proč vás ten dotaz tolik vytáčí.  
          Evulik25   | 27.01.2012 11:50:03
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            Protože to je planná diskuze.Takové velké o ničem.A já nemám rada omezovaní.Když jsem byla tlustá tak taky všichni hlídali co jím a říkali mi nežer.Myslíš,že díky těmto řečem někdo zhubne.A to same kuřák čí alkoholik.Každý musí začít sám u sebe.

            Bych to přirovnala k té kampani chodíci lidé,takhle nám nepomužete!
            Honafa   | 27.01.2012 11:59:34
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
              Nechci nikoho omezovat, ale nebudu popírat, že mě pohled na těhotnou kuřačku nechává chladnou.
              Evulik25   | 27.01.2012 12:01:44
              Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          Třeba kouří jinde, aby tu vedoucí pozici dostala :-))). Ale na to se opravdu děti dívat nesmí, to bych teda brala jako zvěrstvo:-).
          polova   | 27.01.2012 12:46:59
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          Je to každého věc. A podle mě taky diskuze, kdy se do ohně jen přilívá olej      
        škubanek   | 27.01.2012 17:02:33
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Boj s jakoukoliv závislostí není jednoduchý, ale myslím, že dítě je ten největší a nejsilnější motiv, proč přestat. A pracovat na sobě. Když už nic jiného, čisté svědomí za to stojí (v případě, že člověk jako tvor sobecký bude myslet zase pouze na sebe).
      Bea-Matyas   | 27.01.2012 08:24:42
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Naopak jsem si všimla ve svém okolí, že maminka si to to na 9 měsíců odepře a někdo už se k tomu ani nevrátí. Neznám nikoho kdo kouří v těhotenství.
      soni   | 27.01.2012 09:22:09
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      podle mě by žena neměla kouřit, když je těhotná nebo když vůbec plánuje dítě. Případně když kouří při kojení. Jsem proti. Ale chápu, že jako návyk to není jednoduché, zbavit se ho. Jenže když už chci zplodit nový život, musím mu dát to nejlepší a ne mu posílat do těla škodliviny  Bohužel má blízká kamarádka prokouřila celé těhotenství, už od 27.týdne ležela v nemocnici, protože ji hrozil předčasný porod a musela být na kapačkách. Dítě se pak narodilo postižené  Nevím, zda příčinou bylo kouření, ale podle mě to tomu určitě napomohlo.
      danicka84   | 27.01.2012 10:08:53
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Co na to rikam? Ze jsou to kravky. Se svym telem at si delaji, co chteji.Kdyz uz se ale rozhodnou se na 9 mesicu propujcit nekomu jako prechodne bydliste, mely by udelat maximum pro to, aby mu tam bylo fajn. A ne ho travit sajrajtama.
      Terča80   | 27.01.2012 10:21:11
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
         
        Evulik25   | 27.01.2012 10:39:55
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Tys to napsala hezky   
        veverka77   | 27.01.2012 12:40:27
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
             
        angieblack   | 27.01.2012 12:54:28
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        A co když se nerozhodnou tak úplně dobrovolně?
        Val.J35   | 27.01.2012 15:44:49
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          Jak to myslis? Vzdy je to dobrovolne. A pokud ne otehotneni, tak rozhodnuti si to dite nechat. Pokud tedy pominu uplne sci-fi extremy typu otrockych lihni na deti, kde jsou k tomu zeny nuceny :-p
          Terča80   | 27.01.2012 16:49:08
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      To je dobrá otázka na zamyšlení.Znám spoustu holek které kouřili a pili v těhotenství.A mají nádherné zdravá děti.Vlastně,žena která zjistí,že je těhotná tak vlastně ten nikotin do těla do té doby dostávala.Znám inázor jedné gynekoložky,která se ptá jestli žena kouří nebo né a když jo tak jí doporučí abyto omezila,že pro ten plod je mnohem větší šok když přestane než když si tá jednu nbo dvě cigarety za den.Mě osobně to v těhotenství nechutnalo.Ale bohužel ted kouřím znova.Neuznávám,když rodiče kouří před dětmi v bytě nebo v autě to mi příde hrozně uhozené,ale je to na každý matce jak se k tomu postaví.a o těch postižených dětech?Není to jen otázka jestli matka kouřila ne bo ne.Znám plno případů,kdy dodržovali tak nějak zásady správné vyživi a stejnek se jim bohužel to postižený dítě narodilo.A když si člověk veme co dýcháme a dostáváme do těla díky potravě.Ale samozřejmě to asi není správné,ale žádnou matku za to nejde kritizovat.Je to jen a jen její osobní zaležitost.
      Vratislav   | 27.01.2012 10:27:40
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Mám jen 2 příklady z okolí: jedna kouřila při všech 3 těhotenstvích, nijak se neomezovala, rodila velké děti, ale 2 z nich mají astma. Sama v kouření příčinu nevidí, tak by asi kouřila znovu, kdyby plánovala další... Druhá to omezila na 1 cigaretu denně, děti má zdravé, prostě nedokázala skončit úplně, ale alespoň to takto omezila. Myslím, že to může dopadnout dobře, ale i špatně a kdo takto riskuje život a zdraví dítěte, o tom si nemůžu myslet nic extra...
      radun   | 27.01.2012 10:32:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Tak třeba moje máma kouřila v těhotenství a přesto, že s ní v mnohém nesouhlasím a nemáme spolu nejlepší vztah, tak si nemyslím, že by mě vychovala špatně. Určitě kouření nedělá z člověka zrůdu, stejně jako nekouření nedělá z člověka ideálního vychovatele.
      Kouření v těhotenství a kojení neschvaluji a když vidím těhotnou kouřit, tak se opravdu neubráním pocitu, že je mi toho dítěte líto. Mohlo by mi to bejt šumák, ale holt mám vyvinuté nějaké emoční cítění a stejně jako je mi líto dětí týraných, v dětských domovech, postižených, tak je mi líto i dětí, které se od malinka musí potýkat se závislostí na nikotinu. Nestydím se za to. Možná i to mi dalo sílu s kouřením přestat, když jsme plánovali dítě. Nedokázala bych vědomě riskovat zdraví svých dětí. Proto to nechápu u jiných.
      nadule1   | 27.01.2012 11:06:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Nevidim to rada a i kdyz je to kazdeho vec, budouci a potom kojici maminka by, podle me, mela myslet hlavne na dite a ne na sebe.
      mihra   | 27.01.2012 11:27:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Myslím si že to je takové bla blá blá.Nikdo by neměl nikomu do nikoho kecat.
      Ja jsem nekuřák,nepiják.
      V dnešním světe je tolik věcí co muže ubližít dětem.To by pak neměli mít děti všichni ti co mají nějakou nemoc od alergie až kdo ví po co.Že je mužou ohrozit.To by lidstvo vymřelo.
      Ja sama za sebe jsem dítko nikdy ničim neohrozila ani prášek ani žádné kapky jsem nikdy nepoužila.Ale myslím si,že to je každého věc.
      A statistiky-nedivte se,podle mě bude mnohem huř,protože mladí od 13 let kouří snad všichni.To za nás nebylo.V moji generaci kouří snad každý 5.
      Honafa   | 27.01.2012 11:53:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Když vidím těhotnou matku kouřit,tak mě to prostě vytočí.Jasně,že mi to může být jedno,ale není.Je mi toho dítěte líto,i když není moje.Nejsem ten typ,kterého zajímá jen její blízké okolí a ostatní ať si třeba pochcípají (tenhle přístup mi prostě přijde drsný  ).Já jsem před těhotenstvím kouřila a hodně,ale přestala jsem ze dne na den a nekouřím doteď.Nejsem ten odnaučený kuřák,co do všech rýpe,že smrdí a aby přestali,sama jsem to nenáviděla.Jsem tolerantní.Ale u těhotných žen mi to vadí.Samozřejmě když na ulici vidím těhotnou holku s cigaretou,tak za ní nepoběžím a nebudu jí dávat přednášky,stejně tak nebudu rýpat do kamarádky,která to dělá (naštěstí žádná moje kamarádka v těhotenství nekouřila).Ale zase si nemyslím,že by matka kuřačka měla být špatná matka,to je přece hloupost.
      veverka77   | 27.01.2012 12:50:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      mě se nelbíí, když kouří netěhotná, natož těhotná
      ivulisek   | 27.01.2012 14:09:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      já jsem dítě kuřáku,a nemyslím si že sem špatně vychovaná,naopak nikdy sem cigaretu neměla ani chut vyzkoušet,je to každý věc jestli kouří ale já to odsuzuju a proč? několikrát sem ležela na rizikovým a tam byly ženský(většinou tmavší a nebo takový divný)a ty tam ležely právě prot že kouří v těhu a tio miminku se zarazil vývoj,třeba už nevyrostloi atak,a šlak by mě trefil když i na tom rizikovým si šly ven zakouřit,je spostu žen co děti mít nemužou a když tak sou opatrna a pak sou ženský který si toho neváží,jiank at si dlají co chtějí
      Gigi   | 27.01.2012 15:14:59
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Ja osobně kouření nenávidím, at je to u kohokoliv. Samozřejmě tehotna kuracka je hruza, z vlastního okolí vim jak konci děti kuracek, nejde jen o to, ze jsou menší jak někdo píše a podobně, ale mají silne astma, znám i případy děti bez oka, nebo koncetiny, děti nějakým způsobem poškozené a jsou to prave děti kuracek. Je to vědomé poškozování zdraví. Ale tak některé ženy jsou méně vzdělané v tomto nebo si to nepřipouští nebo nevím a dokáží být skvělé matky a pro dítě dělají první poslední. O pořizování věci detem to je složité, kdyz je někdo nekuřák třeba ma jinou "zábavu" za kterou utrácí, třeba časopisy, filmy, hry, dobre pití....základní věci je, aby člověk dítě nezanedbaval. Jo kdyz kvůli cigarum matka nemá na jídlo pro dítě, oblečení, výlety školní ( i takove znám) pak už to je od ni bezohlednost ba hur... Kuracky se budou bránit a nekuracky na ne plivat...ale základní je, aby každá mama byla dobrou mámou svému dítěti, aby ho dobre vychovávala, starala se o nej a dávala mu lásku. Víc než kouření v tehotenstvi me nasira matka co své dítě zanedbává, neškodí mu totiž jen fyzicky, ale převážně psychicky a takove dítě ma pak strašně tezky a vetsinou smutný život. Jako moje tchyna huli jak fabrika a taky me třeba stvalo, ze věděla 8 mesicu o mém tehu a za tu dobu nám nedokázala ušetřit ani na ň, v době kdy nám nasi pomáhali a koupili různé potřeby pro miminko, postýlku, autosedacku, monitor dechu a spoustu spoustu jiných věci, ona přišla s balenim plin!    
      terulinek   | 27.01.2012 15:15:45
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Hezké,ale u té tchýně už jsi trochu mimo.Myslím že není povinností prarodičů nakupovat vnoučatům výbavu a podobné věci.Takže stěžovat si že tchýně kouří a proto nevráží peníze do vnoučka hloupost.Dítě musí zajistit ten co si ho vyrobil.
        Val.J35   | 27.01.2012 15:49:47
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            my mame peněz dost, ale presto nasi pomáhali a pomáhají. Mam úžasné rodiče a ve chvíli kdy se dělali obrovské nákupy pro mimi, toho plno koupili. Mohli jsme si díky tomu dovolit prvotřídní výbavu, vsechny technické vymoženosti a presto si třeba zajet k moři a podobně. Nasim jejich rodiče také takto pomáhali a stejne budu pomáhat ja svým detem protože je miluji a nechci aby jen prezivali, ale aby život užívali a kdyz peníze jsou, proc si je neuzit. Také rada koupím něco kamarádce aniž bych za to cokoliv cekala nazpět, i kdyz kamarádka ma též dost peněz. Je to o tom, ze se maji rádi a rádi pro sebe něco dělají. A tchýně jen huli 60 denně a k tomu říká jezis jak ja bych vám na malou něco koupila ale nemam peníze a to je furt...kdyby mlčela tak neřeknu. Chapes. Ale to jsme úplně jinde, v mezilidských vztazích.  
          terulinek   | 27.01.2012 16:04:20
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            No tak já tipuju,že kdyby nekouřila,měla by jiný důvod proč něco nekoupit.
            Val.J35   | 27.01.2012 16:08:05
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
              Naši jsou milonáří,nekouří a stejně nám koupí hovno.
              Honafa   | 27.01.2012 16:15:31
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                  nevím cim je to dáno, ze nekde se v rodinách drží takove tradiční vztahy a nekde ne. Ja třeba odsuzuji výrok, ze naše rodiče nás vychovali, my se o ne naoplatku musíme v jejich stáří postarat. Proc dítě, na které rodiče sralo celý zivot, by se o toho rodiče mělo starat, kdyz ma svou vlastní rodinu a k tomu rodici dávno nic dobrého necítí a nestyka se s ním. Moje rodiče pro me dělají maximum od mala a je mi 27 a stále mi pomáhají a chovají se ke me hezky a není to jen o penězích. Moje babička se ke me chová zrovna tak a i kdyz peníze nema, pomaha mi hodně, třeba mi pomuze s něčím v šití, da zeleninu ze zahrádky...no a já vim, ze se o ni s našima krásně staráme a pomáháme ji a stejne sr budu starat o naše až budou pomoc potřebovat. Kdyz se rodiče chovají hezky k detem, děti by jim to měli oplácet ve stáří. Ale matka, která na syna celý život kašle, nedá mu na studium, nedá mu jediný dárek k narozeninam, nevšímá si ho, nepodporuje, nepomaha mu, a jedine co pro nej dělá je, ze mu vaří a v 18 ho vyhodí z domu ... si nezaslouží žádnou pomoc ve stáří. Ja bych takove matce byla ochotna platit pecovatelak částečně nebo donasku jidla, ale víc ani n.kdyz vidím jak se lidí staraj o své rodiče nemohoucí a jak jejich rodina tím trpí hrozně, tak vim, ze toto bych udělala jen a jen pro své rodiče, kteří mi pomáhají. V zásadě nechápu rodiče, kteří na své děti kašlou at jsou v jakémkoliv věku. Ja jako rodič vim, ze bych pro své děti udělala první posledni i kdyz bych si sama mela cokoliv odepřít. Jejda to je téma do nějaké jine diskuze      
                terulinek   | 27.01.2012 16:33:08
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                  Jo jo.To je jiná diskuze.Co nadělám.Mi by to ani moc nevadilo ,nestrádam,ale jak píšeš spíše mi vadí,že na mě kašlou citově,než materiálně.
                  Doufám,že já taková nebudu.Už ted se smažím žít uplně jinak než oni.A chovám se k dětem jinak než oni ke mě.
                  Honafa   | 27.01.2012 16:36:45
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                    To je hezky a musis verit, ze ti to ty deti oplati az bude treba...já jsem tohle pochopila nekdy po dvaceti, ze by se ke me takhle treba chovat nemuseli, mela jsem srovnani s tchyni, no a dokud deti nemají to srovnani, moc si to, co jim vše rodice ze sebe davaji, neuvedomuji.... Ja si nasich vazim cim dal vic, protoze i kdyz mam vlastni dum, rodinu, manzel vydelava dobre, takze ani pri matersky nijak nestradame, oni stejne delaji hezke veci. Treba dnes mi mamka prinesla dalnicni znamku   kdyz mam ted ty odporny tehu nevolnosti, denne mi nosi pro rodinu obed, vypere mi, a ted kdyz chcipam v posteli a snazim se udrzet mimi v pupku, stara se mi o domacnost. A tohle by moja tchyna nikdy neudelala. Kdyz jsem byla po cisari nic ji nezajimalo jen to aby si mohla pomazlit mimi, kdyz jsme v pokrocilem tehu rekonstruovali tehdejsi byt, ani sluvkem se nezminila, jestli nepotřebujeme neco pomoci... Vubec nechapu jak muzou byt rodice tak rozdilni a myslim ze si to asi nesou ze svych rodin...protoze u nás se pomaha odjakziva, u tchyne tomu tak nebylo. Holt si furt spousta lidi rado hrabe jen na tom svem pisecku.  
                    terulinek   | 27.01.2012 17:00:21
                    Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          To si myslím taky.
          veverka77   | 27.01.2012 17:14:34
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      koureni, jak koureni, ale jak si vysvetlit ten narust?

      sestra u mojeho zenskeho kuracky tvrde potira a v poradne ocichava, jestli uz prestaly 
      zajic   | 27.01.2012 16:59:33
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
                Já bych tedy nečuchala      
        škubanek   | 27.01.2012 17:03:12
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Vážně? Takový přístup ji rozhodně v mých očích šlechtí.   
        Evulik25   | 27.01.2012 17:05:50
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Nevšimla jsem si, že by jich bylo víc. Přijde mi, že kdysi to bylo horší. Dnes je větší osvěta a některé matky si myslím, že to ku prospěchu obou v těhu omezí. A když ne, tak je to jejich věc. Jsem dítě rodičů kuřáků a řešila jsem to, že smrdím cigaretami až někdy na střední. A lituji tyhle děti, co jim rodiče vykuřují doma pod nosem. Když jsem se ve třídě nad takové dítko nahla, no hnus. Po ránu mě natáhlo. Já nekouřím  
      škubanek   | 27.01.2012 17:11:20
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Jo a vychovaná jsem dobře       Matka byla pro mě dobrým vzorem jak nekouřit   a nijak se proto v mých očích nesnížila. Neudsuzuji ji za to. Miluji ji
        škubanek   | 27.01.2012 17:14:49
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Já si právě myslím, že osvěta o kouření v těhotenství je minimální. Pořád ještě se objevuje názor, že těhotná kuřačka přestávat nemá, že je to horší. To je právě to, čím se hodně kuřaček, které nechtějí přestat, ohání.
        angieblack   | 27.01.2012 18:32:26
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          Já myslím, že není asi lehké přestat ze dne na den. Jen málo kdo to dokáže. Třeba můj manžel ano. Ode dne naší svatby si nezapálil cigaretu. Tu a tam si dá s chlapama doutníček na nějakých akcích. Ale to je párkrát do roka. A já si myslím, že lidi jsou dost informováni. Dodnes si vzpomínám ze základky, jak mi některé filmy na téma cigarety a drogy utkvěly v paměti. Myslím, že do dětí je to vtloukáno. Jo, když už je matka dospělá, tak to možná tolik info nemá.
          škubanek   | 27.01.2012 19:02:22
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            Nevím, já nekouřím. Ale určitě je lehčí si namlouvat, že pár cigaret neuškodí než přestat postupně nebo úplně.
            angieblack   | 27.01.2012 19:11:08
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
              No, je rozdíl kuřák a kuřák... Třeba ten můj prostě neměl nikdy cigaretu jako nějakou psychickou vzpruhu, nebo jak jinak to nazvat. Prostě snad jen tak z hecu??? Podle mě na nich neměl psych. závislost. Máti ano. A přestala. Teď na Silvestra to bylo tři roky. Ale ona byla závislá i psych.a šlo to. Takže věřím, že to jde. Ale slabší povahy to stojí hodně sil. Máš pravdu, že namlouvání je lehčí.
              škubanek   | 27.01.2012 19:54:53
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Řekla bych to asi takhle.Pro blaho dětí jsem si odepřela spoustu věcí.Ale prostě kouřila jsem,kouřím a asi kouřit budu.Patřím mezi ty,co jim v těhotenství není po cigaretě špatně.U prvního těhotenství po zjištění že dítě čekám jsem zkusila skončit.Byl to děsný týden a nevím nakolik to prospělo dítěti,mě to teda neprospělo vůbec.Tím pádem jsem u obou těhotenství kouření omezila.I teď jsem ho omezila,přestat mě ani nenapadne.Nekouříme dětem doma.Jakým vzorem budu pro své děti ukáže až čas.Ale myslím,že je úplně jedno jestli rodiče kouří či ne o tom výchova a vzor přeci vůbec není.No a co se týká kojení-svoje potomky nekojím.Není to otázka kouření,je to otázka mojí psychiky,mě to prostě nedělá dobře.
      Val.J35   | 27.01.2012 17:11:42
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Mno, v rámci osvěty by stačilo mrknout na film Děkujeme, že kouříte. a min. pár lidem by se rozsvítilo. Tedy kromě toho problému, že co je horší, prodej zbraní, drog anebo cigár.... 
      helenice   | 27.01.2012 19:29:30
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Me nicil hrozne serial Mad man,kde tam v 60letech v Americe vsechny ty zensky kourili a chlastaly i tehotne.Ale to se asi nejak jeste nevedelo.

      Neumim posoudit - ja jsem nekurak a myslim,ze by to zena mela zkusit vydrzet pres to tehotenstvi,ale nijak se do toho nikomu nepletu.
      Jen si rikam jestli je ten narust opravdu pravdivy.Protoze drive 60-80leta se kourilo rozhodne mnohem vice.
      janney   | 28.01.2012 06:07:51
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Protože kouření není nutné k životu ani k přežití, tak si myslím, že by se kouřit nemělo vůbec a nerozumím proč si to kuřačky neodepřou v těhotenství. Více informovanosti by snad pomohlo. Škoda že je jim lhostejné co se děje s tělem plodu, je to kruté,když se plod nemůže bránit.Takový ženský jsou podle mě sobecký.
      veru-beru   | 28.01.2012 15:41:23
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
        Souhlas  
        Terouš   | 29.01.2012 15:53:24
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
          ja taky nechapu proc by to melo mit vliv na vychovu atd.co je to za nesmysl?ja teda kourim a to hodne v tehotenstvi jsem to nejak extra neomezovala a rodila jsem po terminu a mela jsem skoro 4kg zdraveho chlapecka
          playsty   | 29.01.2012 19:25:07
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
            Jsi si jistá, že jsi mu nezpůsobila nějakou újmu, která se prokáže až za několik let?
            Cigareta obsahuje na 4 tis. škodlivých látek, mezi nimi pyridin, BDT, dále toxické a dráždivé látky - formaldehyd a karcinogenní látky.
            Závislost na tabáku začíná závislostí psychosociální , po určité době (ta je individuální, záleží na geneticky získané podobě receptorů v mozku) vzniká také fyzická drogová závislost, tedy závislost na nikotinu (asi u 60-70% kuřáků). První dvě dostatečně velké epidemiologické práce, prokazující souvislost rakoviny plic a kouření, byly publikovány až v roce 1950. Od té doby bylo publikováno kolem 70 000 prací, které popisují podíl kouření na 24 nemocích ve třech skupinách: kardiovaskulární (podíl kouření asi 20-25%), nádory (30%) a chronická plicní onemocnění (75%). Nejčastější příčinou smrti v důsledku kouření je infarkt myokardu. Nenajdeme ovšem obor medicíny, jehož by se kouření netýkalo.
            Tabák prakticky zabije každého druhého svého konzumenta, jinak řečeno, kuřák zemře s pravděpodobností 1:1 v důsledku užívání tabáku, průměrně asi o 10 let dřív než nekuřák – ovšem citlivost na 4-5 tisíc látek tabákového kouře je individuální a není reálné ji konkrétně posoudit. Celosvětově nyní umírají ročně 4 miliony lidí a v ČR 23 tisíc každý rok v důsledku nemocí způsobených tabákem. Ve dvacátém století má tabák na svědomí kolem 100 milionů obětí, ve 21. to už bude miliarda.

            To je tak v kostce.....
            Terouš   | 29.01.2012 19:36:30
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Dobry vecer..tedy nechci tu nekoho urazit,ale kdo napsat takovou hloupost,ze kuracka,ktera si nedovede 9mesicu odeprit cigaretu......Jsem kuracka,kourila jsem obe tehotenstvi,ale ve velmi malem mnozstvi.Nejde o to si to dokazat odeprit,je to zavislost a ano,nase chyba,ale kazdy kdo zacal kourit tehdy nepremyslel do budoucna.Zkusila jsem to,ale byla to hruza a dr mi rekla at radeji kourim,ale omezim to.Proste kourime,ale to z nas nedela spatne rodice?????Moje deti maji vsechno,ja mam svoje cigarety,vykourim tak 10denne.Deti jsem z tohoto duvodu nekojila(nekojila bych ani jako nekuracka).Jsou samozrejme matky,ktere by deti mit nemely,ale to uz je jiny pripad,tady predpokladam mluvime o normalnich matkach,ktere deti miluji.Proste,ze jsem kurak,ze me nedela spatnou mamu,pro svoje deti jsem si uz odeprela vic nez dost myslim,asi jako kazda matka!!!!
      janninna   | 29.01.2012 21:09:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      mě to vadí! sama jsem kouřila a přestala v těhotenství a nechápu jak někdo může takhle trávit svoje dítě. Podle mě je mateřský pud silnější jak závislost. to dítě bohužel z břicha nemůže zavolat, že má málo kyslíku a že mu matka zadělává na rakovinu.. podle mě je to velice nezodpovědné
      Evis 84   | 30.01.2012 13:12:45
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      kouření v těhotenství odsuzuju, prosím, ať si člověk ničí dobrovolně zdraví sám sobě, ale ať ho maminka kuřačka neničí svému nenarozenému dítěti
      Moňulínek84   | 30.01.2012 23:24:47
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Já teda jak jsem viděla dvě čárky, hned jsem cigarety zahodila. :) Nebyla jsem naštěstí moc silnej kuřák, takže mi to nečinilo potíže a navíc mi cigarety začaly smrdět.
      Co se týče jiných žen... Je to na jejich triko, no. Já bych na to nervy neměla.
      Fíková   | 31.01.2012 18:09:59
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Co říkáte na to, že stále více těhotných (alespoň na jižní Moravě) kouří?
      Jsem kuřačka a že jsem těhotná jsem se dozvěděla cca v druhém měsíci, někdo říká, že se nemá přestávat někdo zas, že se má přestat okamžitě, já z krabičky na den, jsem to stáhla na pět denně a jen v práci, protože jsem měla stresovou a myslím si, že v tý práci jsem tomu mimču ubližovala více, jak jsem zůstala v pátém měsíci doma ihned jsem přestala, začala jsem kouřit až když jsem přestala kojit a si měsíc potom, protože jsem byla na malou sama a uklidnilo mě to, nekouřím v přítomnosti malé, když jsme venku tak kouřím jen když jsem s někým a daleko od kočáru, jinak když si zakouřím když malá spinká, tak si jdu vyčistit zuby a umýt automaticky ruce, aby ona nic necítila.. pasivní kuřák je horší než aktivní, to jsem někde četla, snažím se, ji od toho držet dál. ale myslím si, že je horší alkoholička než žena co kouří!!!
      Palapa   | 05.02.2012 12:22:32
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Diskuze DNE (strana 20)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×