Inzerce
Inzerce
Inzerce

Diskuze DNE (strana 68) - diskuze

Přidat nový příspěvek
  • zajímavá narážka na dýška v restauracích
    Dobrý den,
    dnes jsem narazil na velmi zajímavou stránku, týká se téma dýšek.

    http://www.give-us-tip.4fan.cz

    rozhodně stojí za přečtení. Konečně někoho napadlo udělat stránku na podporu tuzérů.

    Pokud Vás stránka zaujme, sdlílejte ji mezi ostatní. 
    kumar   | 24.05.2013 12:01:21 | Reakcí: 19, poslední: 26.05.2013 11:16:06
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      Občas by si číšník zasloužil nějaké peníze ještě vrátit natož dostat vysoké dýško... já také pracuji s lidmi a chovat se tak jak občas někteří lidi co mě dle článku "obsluhují a lítají kolem mě", tak letím na hodinu.
      A jako upřímně, fakt si myslíš že takovouto reklamou co si někdo přečte, zjevným negativismem kterým je to napsané že se něco změní??? Vtipné  
      luciasek84   | 24.05.2013 14:30:03
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
        nezbývá než doufat, že alespň lidé o službě (jako nošení talířu sem tam, utírání stolů, rozhovoru atd..) v danou chvíli zauvažují a patřičně ocení. Je jasné pokud nejsme s obsluhou spokojeni, nedáme nic, ale pokud se nám líbila a máme se v plánu třeba ještě někdy vráti, řekl bych, že dýško je slušnost.
        kumar   | 24.05.2013 14:45:17
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
          Vše je o lidech. Kolik myslíte že je číšníků kteří si své dýško zaslouží? Stěží 15%. Dýško beru jako něco navíc, jako službu kterou nezískáte jen tak protože jste donesl polévku, ale třeba že jste k té polévce donesl úsměv a tak bych mohla pokračovat do nekonečna. A přesně jste na to kápl. Dýško je slušnost, nikoliv povinnost. Tak když už chcete z lidí vytáhnout peníze, dá se to napsat i slušnějším způsobem. Tak to vidím já.
          luciasek84   | 24.05.2013 17:00:13
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      Dýško dáváme vždycky,když jsme spokojení s obsluhou (tzn.když se číšník nebo servírka netváří,že je příliš obtěžujeme a jsou příjemní,což většinou jsou).Dýško se odvíjí od výše účtu.Určitě nedáváme 50 Kč za účet,který činí třeba 200 Kč.Na to prostě nemáme.Ale taky nechci urazit obsluhu jednou či dvěma korunami.
      veverka77   | 24.05.2013 14:37:40
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      "konečně" napadlo někoho udělat stránku na podporu tuzérů?       Myslím, že v restauracích se tuzéry dávají, já sama několik let pracovala v oboru a málokdy se mi stalo, že bych nedostala nic. Vždycky jsem si díky dýškám vydělala cca 3tis. měsíčně k výplatě navíc. Nevím, jak komu, ale mi to celkem stačilo. Kdo to jinak má? Prodavačka v Tesku taky nedostane 3t navíc za to, že sedí 12 hodin s dřevěnýma nohama a pípá vám nákup. O pípání se jí i v noci zdá a přesto dostane mnohdy podřadné peníze... stejně tak pokojské, uklízečky atd. Uklízejí váš bordel v hotelích, obskakují, myjí a dostanou prd.

      Takže když už někdo vítá tuto iniciativu, ať se snaží o "rovnoprávnost" při udílení tuzérů. Když číšníkům, tak všem :))
      Gastrica   | 24.05.2013 14:55:23
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
        Rozumím, ale málokdy musí uklízečka, pokojská, či prodavačka v Tescu poslouchat opilé lidi na baru, končit po zavírací době (byť je to její vůle), vyhazovat oplice z hospody a nakonec stejně umýt sklo, utřít stoly, udělat zrcadlo atd...

        A věřte tomu že jsou místa kde vydělat 3tis. na dýškách je pouze sen personálu.

        "Takže když už někdo vítá tuto iniciativu, ať se snaží o "rovnoprávnost" při udílení tuzérů. Když číšníkům, tak všem :))"

        souhlasím s tímto, a mám pocit, že se i tak děje u těch prodavaček (byť v menším měřítku), u těch ostatních nevím jak by se to řešilo.

        Nějaké nápady?
        kumar   | 24.05.2013 15:14:45
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
          Já myslím, že stejně pláčete na špatném hrobě. Nemělo by to být na lidech/klientech, aby dávali dýška udřeným číšníkům, kteří si nevydělají bez těchto dýšek ani na chleba. Nemělo by se apelovat za zákazníky, aby suplovali povinnost zaměstnavatele uživit svoje zaměstnance. Měl by se o to postarat zaměstnavatel - a to tak, že upraví pracovní dobu, najme uklízečku, která za vás, jakožto čísníka, utře to zrcadlo a umeje záchod apod. Já jako čísník mám nějaký plat a dělám práci, kterou mám napsanou ve smlouvě a nečekám, že mi ještě lidi budou platit za to, že dělám svoji práci :)) Mi je jako zákazníkovu upřímně úplně u zádele, že musíte ty stoly utřít, protože prostě to je přece vaše práce, já se za to nemusím cítit nijak provinile, ani kdybych vám nedala ani K. Kdybych se o tom měla ale bavit do hloubky, tak skončíme u toho, že chyba je v systému a kdyby nebyla miminální mzda určená částkou cca 8500, tak by nebylo chudých čísníků, pokojských (které sice nemusí vyhazovat ožralce, ale třeba umývají poblité záchody, zakrvácená prostěradla atd.), chudých osobních asistentek... Doufám, že pointu chápete... :)
          Gastrica   | 24.05.2013 15:41:54
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
            Ano pointu chápu, a v tom to právě vězí. Pokud stát ani zaměstnavatel s tím nic neudělají, jakože nedělají, tak už mnoho možností na zlepšení nezbývá. A jinou možnost (legální) než dýška nevidím. Tedy pokud jedinec není ochoten pracovat ještě v další práci, na úkor svého osobního volna (no nakonec se i tak děje).
            kumar   | 24.05.2013 16:26:38
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
              takže POUZE číšníci musí pracovat ještě v další práci na úkor svého osobního volna? V ostatních profesích myslíte, že se toto neděje? Nenechte se vysmát. Pokud vám vadí, kolik zaměstnavatel platí, běžte jinam, dále se vzdělávejte, založte živnost, otevřete si vlastní hospodu nebo prostě dělejte něco pro to, aby se změnily zákony a stát vytvořil podmínky takové, aby číšníci nemuseli žebrat o dýška. Nepřenášejte ale zodpovědnost za váš chudý plat na zákazníky. A tady končím, očividně nemá smysl dále reagovat :)
              Gastrica   | 24.05.2013 17:01:22
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
                Taky jsem dělala v oboru :) ale nikdy víc .... a proto se vzdělávám ! :)
                LenkaRak   | 24.05.2013 23:14:29
                Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
             
            kacato   | 24.05.2013 21:38:52
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      Dekuju, dneska jsem se jeste od srdce nezasmala. Chcete tuzery, cisnici? Tak makejte nad ramec svych povinnosti a nesepisujte takovato utocna prohlaseni, ktera lidi akorat postvou proti vam.
      Terča80   | 24.05.2013 16:17:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      teď jsem se fakt zasmála :D:D pracovala jsem dlouho jako servírka a vím, že kdo maká a snaží se, tak má na dýškách dost. Kdežto ti, co se flákají, jsou pomalí a nepříjemní tak hold nemají :) takoví, ale nemají ani právo si stěžovat :D
      Courtney   | 24.05.2013 16:32:37
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
        Ano vše je o lidech. Pokud za nic nestojí, dyško nemá a z práce ho beztak za nedlouho vyhodí, nebo podnik zanikne, a to provozní nedopustí. Člověk si muže přece stěžovat na personál a dát negativní hodnocení.

        P.S. jsem rád, že se dobře bavíte 
        kumar   | 24.05.2013 16:41:27
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      Pokuď jsem spokojená jak s obsluhou tak s jídlem tak dýško dám, ale když je jídlo fuj a obsluha bez zájmu má peška. Co nesnáším a bohužel se mi dost často stává že si dýško sami strhnou a to se dost nahlas ozvu, kor když něco ani předtím nesedělo.
      Ady.S   | 24.05.2013 19:13:36
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      nechápu proč by měli číšníci dostávat dýška...co dělají navíc než ostatní lidi v práci???? já makám, směju se na lidi, jsem příjemná a tuzér mi fakt nikdo nedá...
      kacato   | 24.05.2013 21:40:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      Dýško je snad dobrovolné a podle spokojenosti zákazníka. Nevidím třeba důvod dávat nějaké peníze na víc tam, kde člověk čeká dlouho než si ho čísník vůbec všimne a to když je restauračka prázdná. Hromada lidí dělá práci za předem sjednanou pevnou mzdu a na víc nic nedostane.
      Dýško tedy dáváme, ale podle spokojenosti. Štědří jsme tam kde je milá obsluha s tím, že třeba dokáže i poradit co se k danému pokrmu hodí nebo podá informaci co daný pokrm obsahuje a jídlo je dobrý. Takže po zásluze odměňujeme.
      Jen by mě tedy zajímalo, jestli se čísník dělí o dýška i s kuchaři, protože když jsem byla v kuchyni na brigádě tak jsem kolikrát neviděla ani korunu na víc a že se tam člověk naběhal v době snídání, obědů a večeří.
      zanlena   | 24.05.2013 22:55:08
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      stupidnější "článek" a navíc s hrubkami jsem dlouho neviděla...
      kacato   | 24.05.2013 23:51:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: zajímavá narážka na dýška v restauracích
      A daní číšníci dýško?
      polova   | 26.05.2013 11:16:06
      Reagovat | URL příspěvku
  • nick
    je tu nejaky nick u ktereho ste se pozastavily,nebo zasmaly? nebo si rekli ten je dobrej, ci hroznej a podobne???
    amalie2011   | 21.05.2013 22:05:50 | Reakcí: 36, poslední: 05.06.2013 07:00:38
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Navazují na předchozí téma
    Řešíme spolu, jak bychom se zachovali my, ale záleží také na tom, co by chtěli sami rodiče (prarodiče).

    Někdo tady psal, že chce do domova důchodce. Je to jinak rozdíl být v domově důchodců a na LDN.

    Ale třeba moje máma tvrdí než na LDN, to raději spáchám sebevraždu, spolykám prášky...

    A já za sebe říkám, být těžce nemocná a být při dobrém psychickém vědomí, přála bych si být s rodinou. Vy ne?
    škubanek   | 21.05.2013 14:49:18 | Reakcí: 23, poslední: 23.05.2013 12:48:06
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      To stáří je takové smutné, nedůstojné. Ja si přeji mít co nejdýl svoji důstojnost a nebýt závislá na nikom.Tak,že mám názor asi jako tvoje mamka
      Raději bych DD než LDN.
      Honafa   | 21.05.2013 15:16:13
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      jasně že s rodinou   ale kdybych viděla, že je to obtěžuje, že musí třeba někdo kvůli mě odejít z práce, aby mi přebaloval plíny.. tak bych radši šla do DD, to už se nedá nic dělat.. u nás je pěkný Domov pro důchodce a myslím, že tam jsou staroušci kolikrát mnohem méně opuštění, než zavření celý den doma, když čekají na své blízké, až příjdou kvečeru z práce.. každý člověk je jiný, někdo více lpí na domově, někdo potřebuje společnost, jiný se nechce smířit s tím, že druhé obtěžuje  nakonec je vždycky nejdůležitější, řešit takové situace s láskou ke svým blízkým a dokázat se i uskromnit na úkor druhého.. všechno se jednou vrátí
      jezurka   | 21.05.2013 16:12:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      Já bych chtěla do domova. Zatím si to myslím, že prostě nebudu nikde nikoho otravovat. Ani svou dceru ani svého syna. Uvidíme jak budu reagovat za 40 let. Mě spíš víc ubíjí samota někde v baráku umírat a děti vidět jednou za měsíc než být někde v domově s partou stejně starých bláznů a ošetřovatelek.
      luciasek84   | 21.05.2013 16:25:49
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      Hlavne nebyt na obtiz. Proto uz si dlouho na penzi setrim, abych dozila dustojne. Dokud to pujde tak s manzelem/sama ve svem, pokud to nepujde, tak v DD. Peknem, vybavenem, se soukromim...

      To ale rikam ted. Naprosto chapu ty, co chteji zustat s rodinou.
      Terča80   | 21.05.2013 18:59:42
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      nechci byt stara, poblaznena babka,ktera bude nekoho obtezovat... takze pokud mozno co nejdriv sehnat dd nebo nakej ustav..ale co bude za 50let.uvidime..
      amalie2011   | 21.05.2013 19:00:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      samozřejmě, že bych si přála být s rodinou. ale to jde i tak, že mě třeba bude rodina navštěvovat v nějakém zařízení. nebo že velkou část péče převezme nějaká pečovatelka. ještě víc bych si totiž přála, aby se kůli mě moje dítě nezlikvidovalo fyzicky a psychicky. upřímně doufám, že budu mít na to rozhodnout se do nějakého domova odejít.
      Emma123   | 21.05.2013 19:55:46
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Navazují na předchozí téma
        Máš pravdu. myslíš mít na to duševně nebo finančně ???
        škubanek   | 22.05.2013 13:43:14
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Navazují na předchozí téma
          vlastně po všech stránkách. měla jsem na mysli hlavně psychicky, že budu dost soudná poznat, kdy je péče ze strany mého dítěte ještě únosná a kdy už ho vyčerpávám  a ostatně i finance, jenže ona ta péče je docela nákladná, ať je v domácím prostředí nebo v nějakém zařízení   
          Emma123   | 22.05.2013 19:53:08
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      Pokud bych byla odkázaná na cizí pomoc, bez které bych se neobešla, ať už mladá-těžce nemocná nebo stará, tak v důstojném zařízení, s odborným personálem a všemožnýma moderníma kompenzačníma pomůckama..... a co nejvíce času obklopená milující rodinou. Rodinou, která nebude fyzicky a psychicky vyhořelá z každodenní 24 hodinové péče. Chápu, že to tak nevidíš, i proto, že jsi asi poznala jen "klasickou LDN" (předpokládám že Klokočov) a to je skutečně deprimující. Já naštěstí už vím, že existují i jiné možnosti, zařízení kde to fakt funguje.
      Sphinx   | 21.05.2013 21:31:47
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Navazují na předchozí téma
        ANo, poznala jsem to, že stařenku vezmou na vyšetření do Opavy, vyjedou 9:30 ráno a přivezou ji večer 17:30, bez jídla a pití se sebou. TO, že ti personál řekne, že s ní nebudou chodit, protože je se to platí. Takže dejte 600 Kč a my s ní budeme hodinu chodit. Jedna PITOMÁ hodina 600Kč, kdo si to vydělá????
        je to ubohé a ponižující, mají nárok na 3 pleny za den a koupou je tam jen jedenkrát týdně vždy v pátek. TO NENÍ normální.
        A ano, máš pravdu, znám zařízení, kde vyvezou staříčky ven, mají pro ně aktivity, starající se s láskou ale za 25 ooo Kč měsíčně!!!! Viz hned u nás tady v Belárii. A KDE TEDA NA TO MÁ chudý důchodce a rodina brát?????
        škubanek   | 22.05.2013 13:27:37
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Navazují na předchozí téma
          Já ty běžné LDN, bohužel, dobře znám, takže tě plně chápu. Je to hnus celkově a já byla po každé návštěvě totálně zlomená.

          Za nadstandard se samozřejmě platí, ale to by bylo na úplně jinou diskuzi. Já moc dobře vím, že to nejsou malé peníze... ale zrovna vaše babička by v tom mohla mít trochu výhodu, neměla jedno, ale čtyři děti, velkou rodinu.... a za ten barák by měla mít rodinka tvého strýce morální povinnost to babičce všechno zaplatit, i kdyby si na to měli vzít hypotéku. A to nemyslím vůči tobě vůbec špatně, za poměry v rodině nemůžeš a nezměníš je. Je to jen strašně smutné.
          Sphinx   | 22.05.2013 16:41:43
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Navazují na předchozí téma
            Děkuji, máš pravdu. Budu si moc přát, aby se místo pobytu změnilo. Ať už domov, nebo jiné zařízení. Snad se to vyplní  
            škubanek   | 22.05.2013 19:07:40
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Navazují na předchozí téma
              Nechci ti brat iluze, vydeptana jsi dost, ale moje babicka je na ceske pomery hodne bohaty duchodce. Ldnku mela naprosto luxusni. A presto chtela domu. To je v tom cloveku, ne v penezich.
              Terča80   | 22.05.2013 21:00:17
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      Já jsem teď mladá(asi jako všichni účastníci této diskuze) a tak nad tím nijak moc nepřemýšlím, občas utrousím hlášku "...až budu stará a protivná tak mě zabte." 
      Ale když už se zamyslím, tak si říkám, že bych chtěla být jako manželova babička, ta v 91 letech bydlela v bytě sama a do poslední chvíle byla při plném vědomí a byla schopná se o sebe postarat sama.
      polova   | 22.05.2013 07:20:34
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Navazují na předchozí téma
        To je nádhera a paráda. TO je snad přání všech      
        škubanek   | 22.05.2013 13:28:17
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Navazují na předchozí téma
        Závidím, já mám 91letou babičku, která pořád měla pocit, že všichni se o ni musí starat, tak se tak dlouho snažila, až se jí to povedlo   Je z ní úplný ležák a navíc se přestala kamarádit s naslouchadlem, takže ani pořádně neslyší...
        moninif   | 22.05.2013 19:33:38
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      nechci otravovat nikoho svou nemohoucnosti..tak radeji DD a ukecat sama sebe ke smrti...proste nelpet na nemocnem a starem a nemohoucim zivote...uvidim co budu delat az to zacnu prozivat
      Liberte   | 22.05.2013 10:30:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      Já spíš podvědomě vím, že ve chvíli kdy budu vidět, že na příbuzenstvo je toho příliš, budu radši v zařízení, kde k tomu mají možnosti se o mě postarat, a hlavně tam můžu být se stejně "postiženými"
      moninif   | 22.05.2013 19:30:54
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Navazují na předchozí téma
      vis co, tatka a jeho 2 sourozenci si fakt ten rok tvrde makli (tatka a strejda v tu dobu chodili oba jeste do prace, teta sice uz v duchodu ale v prcicih zada a kycle) a proste babi s dedou kdyz videli, ze jsou z toho uz vsichni tri KO tak se sami rozhodli pro DD, nejdriv sli teda na LDN a po pul roce jim teta pres znamou zajistila DD. Kdyz pak babi v DD zemrela (ke konci uz to bylo fakt desne, mela mrtvicku kazdou chvili, byla na nas hnusna, hlavne na dedu, ktery tam byl s ni), tak si teta i strejda brali dedu (a to podotykam, ze tety je to nevlastni tata) treba na vikendy nebo na tyden domu...
      ono je to tezke, kdyz to nezazijes, ale kdyz mas cloveka po mrtvici s amputovanou nohou zvedat, je to jako bys zvedala mrtvolu (pisu to hnusne, ale ten clovek je bezvladnej, nepomuze ti, takze ta vaha je pak najednou jeste tezsi) k tomu pleny... bylo to tezke rozhodnuti, ale po zkusenosti s tim, bych ja jednou radsi sla do DD nebo LDN nez byt takhle na krku svym detem...
      chezzie   | 23.05.2013 12:42:30
      Reagovat | URL příspěvku
  • Nemohoucí tchýně
    Ano, inspirací je příspěvek v aktuálně, ale upřímně, zvali by jste si domů nemohoucí tchýni, která vyžaduje víceméně 24hodinovou péči? Pomíjím teď zázemí a všechno kolem.
    moninif   | 21.05.2013 06:48:40 | Reakcí: 23, poslední: 22.05.2013 11:40:02
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Já mám štěstí že matka i tchýně mají nemohoucí rodiče, a nakonec obě usoudili, že nejlepší kompromis je domov důchodců, mám vystaráno. Ano na víkend, na svátky apod. si ji klidně vezmu, budu ji chodit navštěvovat a rozptylovat, ale doma bych ji stejně jako své rodiče nechtěla.
      moninif   | 21.05.2013 06:51:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      jednou me to mozna ceka....nerikam,ze se do toho hrnu,ale.... tchyne je ze spolecnosti,kde DD nejsou, ji taky prijde samozrejme nam pomahat a takove "odlozeni" by ji zabilo. To stejne muj tatka. Cely zivot vse delal jen pro nas. V 62 letech se i varit naucil,kdyz mamka umrela, chodil stale na brigady, nerekl, tak ja mam svuj duchod a vy se o sebe starejte....dum na nas napsal,dovolil nam ho prodat, ten dum,ktery vlastnorucne stavel a cely zivot zveleboval...diky tomu ja i sestra mame vlastni byty.....ne,nemohla bych ho dat do DD, i kdyby to byl Disneyland pro duchodce
      plaz   | 21.05.2013 07:02:33
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Ano vzala, tak jako bych si vzala svoji babičku, nebo svoji mamku :) ale já mám tchýni hodnou a milou , máme dobré vztahy :) mojí mamce jsem několikrát slíbila, že se o ni postarám za to všechno, co pro mě v životě udělala...o naši babičku se taky na střídačku starají její děti a rodina a je určitě šťastnější než kdyby pomalu umírala v nemocnici  
      Courtney   | 21.05.2013 07:23:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      ne,nikdy byhc to neudelala.... ac to zni hnusne.. jezibaba taky potrebovala dohled a ani jeden z nas to nechtel udelat...
      amalie2011   | 21.05.2013 07:47:25
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Já už na to reagovala u toho prvního příspěvku... bohužel vím, co obnáší péče o dospělého ležáka a vím, že to často není v domácích podmínkách možné. Mamka takhle v bytě dochovala oba své rodiče. Byl to desetiletý zápřah, který odnesla zdravím... a to tak vážně, že se fyzicky sesypala jako domeček z karet. To, že tenkrát neumřela byl spíš zázrak, ale vážně nemocná už bude do konce života   A to jsme pomáhali všichni. Stejně tak tchýně vážně odnesla zdravím starost o svou nemohoucí matku a nemohoucího manžela. Vzhledem k těmto zkušenostem máme od nich, stejně jako ty, výslovný zákaz se někdy o něco takového pokoušet. A to jsme hodně semknutá rodina. Naším morálním závazkem, pokud to bude nutné, bude zařídit a zaplatit důstojné prostředí a péči.
      Sphinx   | 21.05.2013 08:27:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Nevím, jestli bych to zvládla. Spíš asi ne.
      iridales   | 21.05.2013 08:28:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      pokud bych nemusela řešit finance a prostor, určitě bych si je domů vzala, klidně všechny   u našich byla takhle babička, ale ta byla šikovná a postarala se o sebe až do konce, tcháni mají teď doma taky babičku, přijde nám to normální.
      kacato   | 21.05.2013 09:53:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      No jasneeeeee! Ale jen nez by na muze v dobry vire nechala napsat barak...v dobry vire ze bude moct dozit ve svy posteli. Pak bych ho pekne skripla a baba by putovala. Pche, na me si nikdo neprijde!
      Terča80   | 21.05.2013 11:32:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      O tchyni nebo tchána jen v krajni nouzí,že bych byla poslední na světě,kdo by jim měl pomoc.Raději než je mít doma ,bych tam denně jezdila.
      O rodiče bych se postarala.
      Honafa   | 21.05.2013 11:39:53
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      tchýni nemám, ale vztáhnu to na příbuzenstvo obecně. asi zvládla, ale... v rodině i ze zkušeností v okolí vím, že je to hrozně vyčerpávající pro toho pečujícího, který zpravidla už taky nebývá nejmladší a dost často to odnese zdravím. i když je to strašně těžké po emoční stránce a senioři na domově hodně lpí (což je pochopitelné), tak bych se snažila najít jiné řešení. taky pracující člověk se těžko může starat 24 hodin denně o ležáka. bez výdělku to nejde a o nějakých sociálních dávkách si iluze nedělám. takže pokud by to jen trochu šlo, tak bych to zkusila řešit jinak.
      Emma123   | 21.05.2013 12:12:49
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Ano, dokonce i barák jsme stavěli s tím, až budou staří, aby tu mohli být buď tchýně nebo můj táta. Ale tchýně by to nechtěla, chce raději do domova důchodců.
      sazicka   | 21.05.2013 12:25:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Nedokážu na to jednoznačně odpovědět, záleželo by na situaci, zdravotním stavu atd. Jelikož tchýně bydlí na druhé straně republiky a určitě bude chtít dožít někde tam, tak nepředpokládám, že bychom ji sem někdy vozili, i když bych se s tím určitě smířila, je to Lojzova maminka. O tu svou se na 100% se sourozenci postarat dokážeme, jsme tři a určitě by to skloubit šlo. Jejda, ale zatím na to ani nechci pomyslet, prarodiče jsou zdraví, čiperní, tak ať si ještě hezky užívají života.   
      Evulik25   | 21.05.2013 12:49:46
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      tak to je těžká otázka
      u rodičů z obou stran - pokud by to bylo v našich silách a nebyla jiná lepší možnost, tak samozřejmě ano.. ale bylo by to náročné, hlavně psychicky, skloubit všechno dohromady, obětovat čas, prostor, soukromí.. to by byla velká škola života 
      jezurka   | 21.05.2013 13:04:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Zrovna dneska má přijet mohoucí tchýně a radostí z toho neskáču :))

      Nevím. Záleželo by na konkrétní situaci. Vzhledem k tomu, že vím, jaká je starost s nemohoucím dospělákem...
      nadule1   | 21.05.2013 14:38:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Reakce asi na mě. Pokud by to tchýně vyžadovala, do domova by odmítla jít, asi by mi nic jiného nezbylo. Je to prostě jednou máma mého muže. Neznamená to ale že bych s ní byla doma a vzdala se své práce a svého života. Prostě bych zaplatila pečovatelku. A bydlela by u nás. Pokud by chtěla jít do domova, zaplatili bychom domov. Každopádně rozhodně bych se já nenakvartýrovala do jejího bytu s tím že se tam ona nesmí vrátit.  
      luciasek84   | 21.05.2013 16:19:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Moje noční můra, že jeden z nich umře a toho druhýho si budeme muset vzít k sobě. To si myslím, mluví za vše. Utěšuju se tím, že švagrovka v té době třeba nebude mít rodinu, má byt ve městě a vezme si ho k sobě ona. Že k nám, ke čtyřčlenné rodině by se nevešel. Jsem svině, ale i tak nám ve vztahu dělají zle, jak by to vypadalo pak.
      angieblack   | 21.05.2013 21:07:53
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      ne....ona muze za jednim ditetem porad jezdit do brna,ale za dvema k nam ne,je to totiz desne daleko,a uz ted k ni jedeme jednou rocne s detma a jeste je urazena,ze jsme nesebrali mesicni mimina a nejeli 900 km na vanoce..protoze svagr z brna sebral 5 mesicni a prijel
      Liberte   | 22.05.2013 06:37:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      Svoji tchýni mám ráda a tak by na jedné straně nebyl problém. Co by byl problém, že si nemůžu dovolit zůstat doma a přijít o práci. Moje tchýně zase prohlásila, že by s nikým bydlet nechtěla, že raději do domova. Myslím si, že ideál by byl domov důchodců v místě našeho bydliště s tím, že ve volnu by tchýně byla u nás kdy by chtěla. Jenže člověk míní, život mění a tak vše nechám až to bude aktuální.
      zanlena   | 22.05.2013 10:08:08
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      napíšu to takhle: moji vlastní babku bych nevzala. To peklo mi za to nestojí. Pokud moje mamka umře a babka zostane na mě, okamžitě ji někam šoupu anebo zbavím svéprávnosti. Nenechám se podříznout anebo někoho z mé rodiny.
      Co se týče tchyně, u nás by zemřela na abstin. syndrom. To je v pohodě, kdyby na to došlo, taky budu tahat samé 16, aby si ji obstarával hlavně její synáček. Taky by to nebylo takové hrozné, můj má ještě další tři sourozence, snad by černý Petr nezůstal na nás trvale...
      helenice   | 22.05.2013 10:31:26
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Nemohoucí tchýně
      my s tchyni zijeme v jednom dome, takze se to tak nejak samo nabizi...ale...pred necelymi dvema mesici zemrel tchan, ktery byl tezce nemocny, a ac nebyl klasicky "lezak", posledni cca rok jsme vzdy musel nekdo byt doma (bud tchyne nebo my), neexistovalo, abychom my odjeli na vikend a tchyne taky, sice nikdo nemusel byt 24hodin denne u nej, ale v baraku jo, protoze uz hodne spatne chodil, padal, mel cevku...atakdaleatakdale...a jelikoz 99% pece obstarala tchyne, tak bylo videt, jak ji to nici, ac ona to nikdy nepriznala...
      a ja za sebe vim, ze kdyby se ted nebo v budoucnu neco stal s ni, tak ja se o ni postarat nedokazu (protoze pro me je porad tak nejak cizi clovek), takze za sebe bych volila variantu zajistit dostatek financi a adekvatni peci nekde mimo domov...a manzel je podobneho nazoru, navic bychom si ani financne nemohli dovolit, aby jeden z nas nepracoval...
      a doufam, ze tchyne bude jednou natolik soudna, ze po nas nebude chtit, abychom ji za kazdou cenu meli doma a starali se o ni
      a takovy bonbonek na zaver - po tchanovi nam doma zbylo nekolik baliku jednorazovych plen, tak jsme je chteli dat do nemocnice, kde pracuje svagrova...a ona vymyslela (svagrova), ze ne, ze je mame nechat doma, protoze za par let je bude potrebovat tchyne...no ja myslela, ze to se mnou sekne,kdyz jsem to slysela...
      sasina   | 22.05.2013 11:40:02
      Reagovat | URL příspěvku
  • teď už se dostanu do restaurace jen s dětmi, samotnou mě nepustí pomalu ani na záchod 
    ale nemám s tím žádný problém, když čekáme na autobus, jdu na kafčo.. nebo chceme s holkama něco oslavit, zajdem si na pizzu  obsluhují mě stejně jako bychom byli celá rodina.. to jsi asi měla smůlu na blbého číšníka, určitě by se tak choval i k jiným lidem  není divu, že zkrachovali..

    nejlepší příhodu kterou mám je když jsem měla elišku v kočárku - měla asi rok a chodily jsme spolu fandit na hokej do hospůdky  to jsem byla asi mezi samýma chlapama za exota 
    jezurka   | 20.05.2013 21:35:38 | Reakcí: 1, poslední: 20.05.2013 21:36:29
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Sama v restauraci
    Naďa mě přivedla k otázce a příhodě.

    Byli jste někdy sami v restauraci a stalo se vám něco milého či nemilého a proč jste tam byli sami?

    A přidám příhodu.Když jsem čekala Zuzanku,a chodila na prohlídky,udělala jsem si vždy celý den pro sebe.Malí Honzíček byl u kamarádky a Gabule s Martinem mě nepotřebovali.Chodila jsem do centra a pokaždé i na oběd.
    Jednu dobu byla v Centru restaurace Fišer,často jsme tam chodili s našima.Šla jsem tam sama. Číšníkovi jsem se nelíbila,nevím,asi mu vadilo,že jsem těhu,nebo sama,tím pádem obsadím stůl.Choval se ke mě jak k nějaké chudině .Nepřinesl mi jídelní lístek,že stejně beztak nebudu nic jíst,řekla jsem ,že budu,tak otrávený pro něho šel.Pití předmne hodil stylem ŽER!!!
    Kafe donesl studené,pití odnesl aniž bych ho vypila,ptal se jestli už budu platit.I přesto,že mi ještě nedonesl objednané jídlo,zaplatila jsem pití a kafe a šla jsem.Blb jeden.Když pominu tu urážku,jak se ke mě choval,nebylo mi i coby těhulce dobře,ještě jsem ten den nic nejedla a měla jsem hlad.
    Dost dlouho jsem se tím tenkrát trápila.Už jsem tam nikdy nešla.Časem to stejně zkrachovalo.

    Jinak celkem ráda jdu někam sama i na jídlo.
    Honafa   | 20.05.2013 18:47:16 | Reakcí: 12, poslední: 22.05.2013 06:57:27
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      Pamatuji si, že jednou. Ondra byl na prázdninách a já měla volno. Tak jsem si udělala výlet do Brna po obchodech. To byla paráda a přitom jsem se stavila na oběd. Žádnou takovou ani jinou příhodu jsem však nezažila.
      zanlena   | 20.05.2013 19:47:15
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      Chodila jsem často, teď když vypadnu, tak jdu taky klidně sama. Absolutně mi to nedělá problémy a nikdy jsem nic strašnýho nezažila...jen samá pozitiva  
      Terča80   | 20.05.2013 22:30:53
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      Ty brďo, já si fakt nevybavuju, že bych někdy byla sama v restauraci na jídlo.  
      Evulik25   | 20.05.2013 22:53:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      sama uplne ne- to jdu radsi do mekaca...ale s partou chodime na jidlo dost:o))
      amalie2011   | 21.05.2013 07:48:48
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      Já bych sama prostě nešla. To si radši někde něco koupím s sebou domů - těch možností je. Sedět sama v restauraci, tak si připadám jako zoufalec, co nemá kamarády :DDD
      nadule1   | 21.05.2013 14:34:57
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sama v restauraci
        Boooooooze :-)))
        Terča80   | 21.05.2013 20:49:41
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sama v restauraci
        dřív bych to měla stejně..ale od nějaký doby si klidně sama na meníčko zajdu a je to v klidu. a nebývám zdaleka jediný zoufalec. ale menu k obědu není večeře v lepší restauraci, do toho bych fakt nešla 
        zuzka83   | 22.05.2013 06:54:59
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      Já sama chodím do restaurace zcela běžně. Ted teda kvůli financím už moc ne. Ale nemám s tím problém. prostě mám hlad, chci si posedět sama. Ale já sama i cestuju apod.
      Přeci když někde jsem nebudu stále jíst jen rohlík se salámem na lavičce (i když i to pochopitelně dělám).
      Stejně tak do hospody si sama na pivko klidně zajdu.

      Příhod se mi stalo 
      medox   | 21.05.2013 22:36:08
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sama v restauraci
      to je fakt divná příhoda.

      já byla na obědě sama mockrát. i na kávu chodívám od nějaké doby sama. dokonce i na pivo.
      člověk se u toho může cítit někdy blbě, že nemá s kým kecat, neví, kam s očima, aby někoho okatě nepozoroval, že když jde na záchod, musí si s sebou vzít všechny věci..ale s personálem nikdy žádnej problém.
      zuzka83   | 22.05.2013 06:57:27
      Reagovat | URL příspěvku
  • Zkušeností
    Čím myslíte se stáva dobrá matka,co může rozdávat rady?

    Tím,že má hodně dětí,tím určitě né.Tak jako kuchařka která vaří denně,nemusí ještě vařit dobře.

    Sama za sebe bych řekla,že spíše tím věkem dětí.Gabka už bude mít 18,tak můžu říct,že jsem si s ní prošla všemi druhy vývoje,zvládla jsem miminko,školku i celou školu.Co jsem dělala špatně u Gabky ,tím jsem se poučila u malých,ale i tam mám rezervy.Třeba k Zuzce se někdy chovám jak ke Gabce i když vím,že tohle nikam nevede.
    Honafa   | 17.05.2013 12:27:09 | Reakcí: 21, poslední: 20.05.2013 15:44:05
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Jsem-li tázána, řeknu, co jsem aplikovala u svých dětí. Nikoliv co BYCH NIKDY...
      Teď to bude asi znít blbě, ale až těsně nad hrobem si může matka říct, jestli byla dobrá nebo špatná, protože po celý svůj život má na děti vliv. Takže vychovává celý život, i když ty děcka už mají svoje děcka, ani nemusí aktivně zasahovat do jejich života, prostě je někde poblíž, dělá si svoje, ale s děckama se stýká a ty si z ní buď berou nebo neberou příklad.
      Beru v potaz normální matky, ne to, co mám já, takových asi moc není, naštěstí.
      polova   | 17.05.2013 12:37:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      nicim,protoze kazda mama je nejak dobra..a mozna az nad hrobem,az uvidim spokojene deti v jejich vlastnim zivote si budu moc rict,ze jsem je vedla dobre a dala jim neco do zivota...jinak to ze odchova nekdo 20 deti a preziji,jeste neznamena,ze je dobrej..ale asi az si ty deti najdou cestu zivotem a nestezuji si,jsou spokojeni a dosahuji toho,co si prali apod si muzes rict,ze jsi dobra mama...
      Liberte   | 17.05.2013 12:42:04
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      rady muze davat kazdej, pak uz jen a jen na tom komu se davaji jak si je prebere, jestli se nad nimi aspon zamysli.. ja sem rada kdzy mi nekdo rekne at zkusim to ci ono, jestli neco zabere kdzy uz si nevim rady.. to jestli je mama dobra nebo ne- si myslim muze rict jak pisou holky- az tesne pred smrti,kdyz vidi spokojene deti:o))
      amalie2011   | 17.05.2013 13:17:17
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Rady může rozdávat i někdo kdo děti nemá - třeba jen slyšel od někoho z doslechu. Je na tom komu jsou ty rady určené jestli od začátku řekne že o rady nestojí nebo si to vyslechne, udělá si svůj názor a zařídí se podle sebe. Teď to nemyslím úplně na tebe ale to že máš osmnáctiletou dceru z tebe nedělá lepší matku než ta co má dvouměsíční miminko, protože každé dítě je jiné, ke každému musíš přistupovat jinak. Každý se poučí se svých chyb ale těžko se bude poučovat z chyb sousedky za plotem.
      luciasek84   | 17.05.2013 13:48:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Samozrejme ze uzitecny a smysluplny rady muze davat jen ten, co ma osobni zkusenosti. Cim bohatsi, tim lepsi.

      Nepujdu za pannou ohledne sexu, za abstinentem ohledne chlastu a za bezdetnou ohledne deti.
      Terča80   | 17.05.2013 14:32:03
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zkušeností
        Ono to není vždy až tak černobílé... někdy může mít bezdětná mnohem víc emaptie, selského rozumu i zkušeností s dětmi,než ženská, která to dítě má "omylem", aby splnila společenskou úlohu nebo aby si udržela partnera   Vlastní, velice blízká zkušenost... bohužel  
        Sphinx   | 17.05.2013 15:25:03
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zkušeností
          V tomto případě se přikláním na tvou stranu, přesně jak jsem psala, i bezdětná může ty rady udávat. Moje sestra žádné děti nemá a přitom se o ty moje perfektně stará, přesně ví spoustu věcí od ekzemu po pohotovosti v Praze až k nastřelování náušnic a podobně, protože se prostě zajímá a hodně si povídáme. Jasně že jsou věci o kterých nemá ani tušení, ale to že nemá děti neznamená že nemůže poradit.
          luciasek84   | 17.05.2013 15:36:02
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zkušeností
            No jiste. Protoze se stara o tvoje. Psala jsem obecne. Vyjimky se najdou vsude a vzdy. Pitoma mama i genialni bezdetna.
            Terča80   | 17.05.2013 15:47:19
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zkušeností
            Právě proto nad tím přemýšlím. Neříkám,že bezdětná se nepostará,ale prostě není máma.
            Honzová učitelka-je nejlepší učitelka co na té škole kdy byla,ale není máma a udělá občas věc co by máma neudělala.Nedokáže to dopředu posoudit.Kdyby měla svoje děti tak by to uměla.
            Nebo třeba Veverka od Gabky-jednou bude super táta,ale ted ještě není.Když děti blili,nebo jim něco je,něco je trápí,super jim pomůže,zajíma se,je fakt super,ale občas udělal věc co by rodič neudělal.Ale to jsme trošku odbočili.Nechtěla jsem posuzovat bezdětné,ale spíše jsem přemýšlela jestli se zkušeností získají počtem dětí,nebo věkem dětí.

            Určitě i ty jsi zkušenější,než když jsi měla 2m miminko.

            Rozhodně si nemyslím,že mám patent na rozum a výchovu jen ,protože mám velké děti.
            Honafa   | 17.05.2013 16:12:59
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Zkušeností
              Z někoho se skutečná matka nestane ani tím, že to dítě porodí a musí se o něho starat. Ty instinkty, o kterých mluvíš, nepřicházejí u každého automaticky. A ve svém nejbližším okolí mám, bohužel, pár případů, kdy i rodič dělá ve vztahu k dítěti takové věci, nad kterými stojí rozum i bezdětným... a oprávněně  

              A částečně to odpovídá i na tvou otázku. Pokud to člověk v sobě nemá, nepomůže ani počet dětí, ani jejich věk. Takže za některými lidmi bych nešla pro radu ani za nic, přestože vychovali např. tři děti, dnes již zralého věku.

              Osobně jsem atypický případ. Od malička jsem žila v prostředí zaměřeném na děti, zajímala mě dětská psychologie i speciální pedagogika. Ve dvaceti jsem se už starala o 4 děti jako au-pairka.... A ano, čím je mé vlastní dítě starší, mám víc zkušeností... ovšem jen s tím jedním konkrétním. Dítě od sousedů může být úplně jiné a žádné mé zkušenosti by se na něj aplikovat nedaly.
              Sphinx   | 17.05.2013 17:20:11
              Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zkušeností
          Samozrejme ze vyjimky potvrzuji pravidlo. Najdou se takove. Nemusi to byt prece vlastni deti, ale je tam ta zkusenost. Urcite mezi bezdetnymi (ci bez kontaktu s detmi) nebude pocet zkusenych vyssi, to da snad rozum ;-)
          Terča80   | 17.05.2013 15:44:26
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Gábi, popravdě řečeno nevím.Ať nad tím přemýšlím, jak přemýšlím. Nemyslím, že by to bylo věkem. Možná zkušenostmi, životním nadhledem.
      Těžko říct, kdo je nebo není dobrá matka.
      tygřímáma   | 17.05.2013 14:45:26
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zkušeností
        Právě,že jsem nad tím taky přemýšlela,že více zkušeností jsem získala časem.Že někdo má 5 dětí do 5 let-tak neví co obnáší škola,atd.Že věk těch dětí a prožití si více levlu,dá více zkušeností.

        Ted mám třeba 10 ti letého Honzu a v podstatě denně objevuji nové věci v jeho dospívaní.Je to pro mě nové a poučné.
        Honafa   | 17.05.2013 15:57:40
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zkušeností
          Gábi, tohle bych řekla (aspoň podle mého názoru) je vnímáním určitých věci. Já jsem naprosto jinak vnímala mateřství ve 20 letech s Aničkou a jinak ve 35 s Dančou. A řekla bych, že s Dančou jsem taková klidnější, vyrovnanější, spoustu věcí totálně neřeším.
          tygřímáma   | 17.05.2013 17:03:43
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Já ti vůbec nevím.
      Já sama považuje sebe za docela i dobrou matku. Hodně se snažím a dávám ze sebe co můžu. Ale to dělá každá normální matka.
      Myslím, že za dobrou matku co může rozdávat rady se označit nejde.
      Mě když se někdo zeptá ráda poradím. Ale sama svoje názory do nikoho netlačím.
      medox   | 17.05.2013 15:35:24
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      podle mě je dobrá matka tolerantní žena, která moc dobře ví že ikdyby měla deset dětí, každé z nich je takový originál, že se prostě pořád učí, jak na ně.. a zvlášť u cizích dětí je s radami ohledně výchovy opatrná 
      já mám do toho ještě hodně daleko, rozum to chápe, ale to lidské ego se pořád snaží být chytré a rozdávat rozumy    
      jezurka   | 17.05.2013 15:59:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Úplně souhlasím s Marťou Polovou    Hlavně si myslím,žen nevyžádaná rada je rada nechtěná a proto bych se nikdy se svým názorem nevnucovala,pokud se mě někdo nezeptá.
      veverka77   | 17.05.2013 17:18:51
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      Těžko říct. Každopádně jsem se dostala do stádia, že nevyžádané rady nedávám :))) Pokud se někdo zeptá, o svůj názor se podělím.
      Určitě bych řekla, že čím jsou děti větší, tím mám větší nadhled.
      nadule1   | 19.05.2013 13:38:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      myslím že skoro každá matka chce být dobrá, ale některé se to vymkne a některá je tak dobrá až je nesnesitelná    rady dává každá, jestli jsou ale použitelné, to už je věc druhá.
      lucie73   | 19.05.2013 21:22:23
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      myslim si,ze dobra matka je ta,co sve deti miluje a snazi se pro ne delat vse nejlip,jak to umi. Jestli pri tom dela chyby, na tom uz tolik nezalezi.
      Ja treba mam hrozne nervni povahu a misto abych neco vysvetlila,tak casto hned zbytecne kricim. Vim,ze to spravne neni, ale nemuzu si nekdy pomoct a snazim se to vybalancovat tim,ze se s detma hodne mazlim a smeju.
      Kdyz budou me deti stastne a slusne vychovane, budu se povazovat za dobrou matku
      plaz   | 20.05.2013 06:44:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Zkušeností
      já nevím, to je asi otázkou povahy - někdo má zkušeností spousty a neradí (myslím nevyžádaný rady), někdo má potřebu kecat do všeho.
      navíc, u každýho funguje něco jinýho, výchova je o osobnosti rodičů i dítěte - neexistuje univerzální návod.

      byla jsem na přednášce jiřiny prekopové a ta říkala, že ve svém věku 84 let má nasbíráno tolik zkušeností, že by konečně byla výbornou matkou i manželkou 
      zuzka83   | 20.05.2013 15:44:05
      Reagovat | URL příspěvku
  • chat
    Když jsem na bolu začínala, trávily jsme tam s holkama hromadu času. Chodí tam ještě někdo??
    Z čersvějších bolek je některá, která se tam nikdy nepodívala??

       
    Andělka   | 16.05.2013 15:50:00 | Reakcí: 28, poslední: 23.05.2013 13:25:37
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      několikrát jsem to zkoušela ale nikdy mi to nefungovalo. Teď popravdě ani nevím kde bych ho měla hledat.  
      luciasek84   | 16.05.2013 15:56:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Ja nikdy :-)

      Nemuselo by to byt marny nekdy vecer.
      Terča80   | 16.05.2013 15:58:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Jednu dobu jsem tam chodila pravidelně každé ráno na pokec s Renčou a ValJ.35
      tygřímáma   | 16.05.2013 16:15:15
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Já jsem to kdysi chtěla zkusit,ale nikdo nebyl připojený a taky tady někdo psal,že to tam vůbec nejede.Takže znovu už jsem to nezkoušela.
      veverka77   | 16.05.2013 19:16:52
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Jednou se spolutěhulkami      
      škubanek   | 16.05.2013 19:19:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      hmm, mě nějak uniklo, že tu něco takového je   
      Emma123   | 16.05.2013 19:39:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Podívat podívala, ale fakt jen na pár sekund.
      Ono od té doby, co tady funguje, že se ukazují reakce na konkrétní příspěvek asi ani ten chat není potřeba.
      polova   | 16.05.2013 19:46:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      My to jednou zkoušely s honafou a zrovna to nefungovalo.
      Pk jsem to ještě párkrát skusila, ale efekt moc nebyl...
      takže už to beru jako by to tu nebylo.
      medox   | 16.05.2013 19:49:46
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      asi dvakrát jsem tam koukla, ale nikdo tam nebyl, tak už tam nelezu
      jana1260   | 16.05.2013 20:09:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Když jsem nakoukla tak tam nikdy nikdo nebyl, takže jsem to nikdy nevyzkoušela.
      Ady.S   | 16.05.2013 20:28:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Já tam taky ještě nebyla - a kdybys to tady nepřipomněla, tak mne to ani nenapadne!
      bongie   | 16.05.2013 20:44:17
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      já nikdy nebyla
      lucie73   | 16.05.2013 21:04:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Nepodívala, ani nevim, že to existuje!!!
      Mis   | 16.05.2013 21:23:25
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      kdysi parkrat ano,ale pak uz tam nikdo nebyval a tady jsem jeste ani nekoukla kde je 
      Liberte   | 17.05.2013 07:57:08
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      já jsem s BOL taky začínala na chatu, podzim/zima 2008-2009, to jsme tam s káčetem a Lucinkou byly celé dny, občas se přidal ještě někdo další...až jsem kvůli tomu měla problémy se šéfem :-D
      tak se někdy můžem domluvit na večer na určitou hodinu a sejít se tam, je to sranda :-)
      sasina   | 17.05.2013 09:15:31
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: chat
        no ani mi nemluv, to byly vždycky fofry, když šéf naklusal do kanclu, abych to stihla všechno pozavírat, případně, když jsem se něčemu smála jak praštěná...:-)
        káče   | 17.05.2013 15:01:01
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: chat
          no a nám v Irsku monitorovali, co děláme na internetu, a já jsem z toho fakt měla průšvih...ještě že jsem stejně odjížděla domu...jinak by mě snad vyhodili :-D
          sasina   | 17.05.2013 16:56:49
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: chat
            no tak to je teda síla, že jsi se ani nepochlubila  ale docela mi to kecání chybí, kolikrát jsem se hooodně nasmála
            káče   | 17.05.2013 17:32:36
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Anděl, ty byly kurnik časy, ajk jsem tam byla vylepená furt, pamatuju si, že byl Rostík mimčo, že? Já Jakuba v břichu :-D
      foREVer   | 17.05.2013 09:27:53
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: chat
        Přesně, pamatuju si jak jsme řešili, že ti Matěj propíchnul balón pod zadkem  Jítin odběr plodovky při Jitušce...ranní kávičky na chatu, co se klidně protáhly až do oběda      
        Andělka   | 17.05.2013 10:26:58
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: chat
          Nooo, tak to s tím balonem, to byla síla :-D Na to nezapomenu :-D Teda,a le ten první rok, co jsem tu strávila byl stejně nejlepší, bol v plenkách, my chatovaly a vlastně ani pořádně nevěděly jak vypadáme, až pak foto ve vizitce, později začaly fotogalerie, jééé, to byly časy :-D
          foREVer   | 17.05.2013 10:33:53
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: chat
            To byly časy, ráda na to vzpomínám..nejen Bol byl v plínkách, i naši prvorození   ..někdy mi chybí intimita těch začátku..ne že je to tu špatné, to rozhodně ne, ale na ty začátky tu opravdu ráda vzpomínám.
            Lillynka   | 21.05.2013 17:55:09
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Já jsem tam párkrát byla,ale neměla jsem to štěstí s někym pokecat  protože tam nikdo nebyl.
      Zuzbr   | 17.05.2013 09:29:55
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Andělko, zvu tě na rande na chatu - kdy a kde?  
      luciasek84   | 17.05.2013 15:37:31
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Já tam občas nakoukla, ale nikdy jsem se s nikým nepotkala :)
      nadule1   | 19.05.2013 13:40:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      tak jsem tam vlezla a zkusila něco napsat...a nějak mi to nefunguje nebo co
      sasina   | 21.05.2013 09:45:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      ze začátku sem ta chodívala, ale nikdo tam nebýval, tak sem tam přestala chodit
      ivulisek   | 21.05.2013 21:06:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: chat
      Vždycky když jsem na chat vlezla tak tam nikdo nebyl.
      zakice   | 23.05.2013 13:25:37
      Reagovat | URL příspěvku
  • inkognito
    Zajímalo by mě, proč tu některé z Vás jsou a přesto mají odškrtnuté aby nebyly vidět že tu jsou online. Máte k tomu nějaký důvod ???? Řeknete mi ho ??????       
    lucie73   | 16.05.2013 12:52:35 | Reakcí: 34, poslední: 17.05.2013 11:38:20
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Já jsem ráda tajná  . I na facebooku mám pořád vypnutý chat  .
      polova   | 16.05.2013 12:56:01
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: inkognito
        Jo tak chat mám vypnutý taky a to z důvodu, když jsem tam jen na skok tak, aby si se mnou nechtěl někdo dopisovat, když zrovna nemám čas.
        zanlena   | 16.05.2013 13:03:58
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Já si ho vypla kdysy dávno, už ani nevím proč a už to tak zůstalo. Jestli chceš tak si ho zapnu až najdu kde se to zapíná.
      zanlena   | 16.05.2013 13:02:06
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Mám to stejně jako zanlena
      tygřímáma   | 16.05.2013 13:51:21
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      já tady jsem skoro pořád   ale to je tím, že to mám pracovní pc a bol mi běží na pozadí celý den  
      jezurka   | 16.05.2013 14:09:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      To jsou starosti :-)

      Nevim, nikdy jsem nad tim nepremyslela.
      Terča80   | 16.05.2013 14:14:10
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Odškrtla jsem to asi před měsícem, jsem tu často i po půlnoci třeba a štvalo mě že tam věčně svítí jen moje jméno, přišlo mi to takové že moc svítím:))
      luciasek84   | 16.05.2013 14:46:32
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: inkognito
        ..no tak to všichni odškrtnem a do toho políčka dáme nějakou pěknou reklamu, ne ???       
        lucie73   | 16.05.2013 14:52:58
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: inkognito
          Jako upřímně, mě to přijde zcela zbytečné okýnko, já na to nekoukám vůbec, jen fakt v noci když tu nikdo není tak vidím že svítí třeba Zavadilka to mě zaujme že je tu prostě jen jeden nebo dva lidi. Když je tam sloupec jmen, vůbec je nečtu nebo nepozoruju. A tím že není funkční chat nebo nějaké okýnko kde si psát soukromě a nevyužívat vzkazy tak je to podle mě zbytečné ukazovat kdo je a kdo není online. Přiznám se že nechápu k čemu je to vůbec dobré a k čemu to má sloužit, kor když je tu možnost to vypnout nebo číst offline.
          luciasek84   | 16.05.2013 15:11:58
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Jsem všude inkognito, protože má někdo neustále potřebu kontrolovat, kdy, kde a co dělám.....a rozebírat to s mým milovaným mužem, kterému je to absolutně šumák  ....určité věci píšu jen do FB skupiny, nebo do 48,, protože na mě "donášel" i někdo z Bolu ( a můj muž nebyl zrovna u vytržení, že má nějaký zaměstnanec O2 potřebu si povídat o tom, že jsme byli o víkendu v Zoo, že viděl fotky a jaký to bylo....)
      Andělka   | 16.05.2013 15:14:44
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: inkognito
        To jako fakt jo??? To je mazec. Bože. Proč se ti lidi nestarají sami o sebe  
        luciasek84   | 16.05.2013 15:57:33
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: inkognito
        Z tohoto důvodu jsem zrušila svůj profil na spolužácích. U tchyně jsem se dozvěděla od mojí švagrové, že dělá v práci s nějakou mojí bývalou spolužačkou(já ju ani neznám, asi se vetřela z nějaké vedlejší třídy  ) a že prý mě má pozdravovat a že jsou děcka na mně podobné. Řešila to před tchyní a ta se zapojovala do rozhovoru. Ende, šlus, ty dvě fotky, co tam byly jsem vymazala a nelezu tam, jelikož vím, že když je tchyně a švagrová pokupě tak řeší co kde, kdo s kým... Nemám zájem, aby celá rodina bez mého vědomí věděla o tom, co dělám na internetu.
        polova   | 16.05.2013 19:43:45
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Já ani nevím,že to jde 
      veverka77   | 16.05.2013 15:47:38
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Ani nevim, že to jde vypnout  Ale asi bych nevyužila. Na FB to mám teda taky vyplé, ale tady mě to ani nenapadlo 
      Mis   | 16.05.2013 15:48:46
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      taky to mám vyplý. Nemusí každý kdo sem nakoukne vědět, jestli jsme nebo nejsem online.
      helenice   | 16.05.2013 18:33:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Kdo se chce schovávat, ať se schovává. Já jsem moc ráda, když naopak zasvítí jméno někoho, u koho předpokládám, že poradí, pohladí ....

      Doteď jsem nevěděla, že to jde       a to už jsem tu několik let  


      A teď mi to konečně dochází, že najednou někdo odpoví, ale přitom tu reálně není, no toto  
      škubanek   | 16.05.2013 19:12:31
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      upřímně, jestli se to nastavovalo při registraci, tak už si nepamatuju, co jsem tam odškrtla. a jestli jsem něco odškrtávala, tak jsem asi tenkrát vůbec netušila, o co jde. takže vůbec nevím 
      Emma123   | 16.05.2013 19:42:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      a já vůbecnetuším jak to mám nastavené a je mi to fuk...mě je taky celkem jedno kdo tu aktuálně je. Jde mi o to co kdo píše.
      medox   | 16.05.2013 19:47:03
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: inkognito
        Souhlas. Ještě mě napadlo, že kdysi se tady rozebíralo, že tu některé tráví dost času a nevěnují se nejspíš dětem.
        A věřím, že některé se možná zajímají a sledují, jak často tady jiní jsou. To mi přijde ale jako psycho      
        škubanek   | 16.05.2013 21:20:25
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: inkognito
          vím jistě že tímhle se někdo zabývá. Stejně tak počtem příspěvků...tím kdo kde co napsal a jestli pak byl online když neměl být apod. A dělají se z toho závěry.
          Podle mě, ale tohle dělají narušení jedinci co je asi vlastní život neuspokojuje nebo hledají naplnění v konfliktech.
          medox   | 16.05.2013 21:36:17
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      já třeba vůbec nevím, kde se to zaškrtává. Mně nevadí, že tam svítím  . Když to má někdo nastavené, protože ho někdo šmíruje, tak ať (chudák, já doufám, že mě tady nikdo nešmíruje  ).
      a já na to někdy koukám, když potřebuju rychle poradit
      jana1260   | 16.05.2013 20:15:29
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: inkognito
        Je pravda, že když potřebuju opravdu rychlou radu, tak se taky dívám, jestli je někdo přihlášený, aby to mělo vůbec význam!           
        Mis   | 16.05.2013 22:15:12
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      já nevím jestli to mám a je mi to šumák  stejně jako mám 90% času co jsem na FB vyplý chat 
      Rowdynka   | 16.05.2013 20:22:59
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      ja to tak mam...protoze jak jsemmela spusteny bol kdysi dlouho,tak jsem kolikrat u pc nesedela pul dne,a tak at hned nekdo neceka reakce atd jsem to udelala,ted je to jedno,kdyz jdu pracovat ,zavru veskere zbytecnosti a pracuji,ale uz jsem to nezmenila
      Liberte   | 17.05.2013 07:58:48
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      ja tu jsem verejne, i vsude jinde, i na fb jsem online nonstop, diky programu v mobilu. To ale neznamena,ze na nem furt sedim,nebo sleduju,kdo mi co pise. Kamosky vedi,ze mi muzou kdykoliv napsat,ale nekdy odpovidam az za nekolik hodin, podle situace...
      plaz   | 17.05.2013 09:00:13
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: inkognito
      Já do teď nevěděla, že to jde. Buď jsem tu a jsem vidět a nebo tu nejsem.
      soni   | 17.05.2013 11:38:20
      Reagovat | URL příspěvku
  • Sportujete s dětmi?
    Jsem si vědoma, že s malými dětmi to o výkonu není a s jedním dítětem to jde lépe než se dvěma nebo dokonce třemi, ale přesto, vedete je aktivnímu trávení volného času tak že jste příkladem?
    Třeba jezdíte na kole a dítě v sedačce, nebo na bruslích a děti na odrážedlech či na kole, nebo jen tak se proběhnete po parku přičemž překonáváte nějaké překážky.. Určitě je toho víc co lze podnikat.
    moninif   | 16.05.2013 06:52:25 | Reakcí: 44, poslední: 17.05.2013 08:40:15
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Já vlastně od mala s malým dělám vše, když byl v kočárku, jezdila jsem na bruslích, pak na kole jsem ho vozila v sedačce s tím, že vždycky měl dost možností se po cestě dostatečně vyřádit, pak měl odrážedlo a já za ním buď běhala nebo jezdila na obyč nekvalitních bruslích, teď má kolo a já lepší brusle... V zimě doufám konečně dostane lyže a zkusíme i lyžovat. A potkávám hodně rodičů (i třeba jen maminku nebo tatínka) jak to dokáží zkombinovat s dětmi dvěmi.
      moninif   | 16.05.2013 06:57:51
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
        ano,denne mame rychlochuzi,trysk,vytrvalostni poklus,prekazkovy beh,skoky do vysky a dalky,vzpirani,wrestling,a jako zpestreni lov dive zvere ale vazne..ja mam klid ,kdyz nepocitam prochazku se psem a uklid ,coz je jako regeneraci protazeni,jen kdyz nejsou doma a nebo spi....       
      Liberte   | 16.05.2013 07:31:44
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      kazdy den a porad:o)
      pokud neni hokej ci fotbal nebo olympiada-to ak vse aktivne sledujeme z pohodli domova ci hospody:D
      amalie2011   | 16.05.2013 07:53:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Já už jsem tu asi profláknutá tím, že s dítětem děláme vše. Nijak zásadně jsme náš životní styl nezměnili, takže... od miminka s náma jezdí lyžovat, letos už s náma sjížděl všechny sjezdovky. Na kole s náma jezdil ve vozíku a o přestávkách se dostatečně vyřádil v přírodě. Letos snad už bude schopný se k nám přidat na vlastním kole. Stejně tak jsme vždy jezdili na inlinech. Nejdříve s kočárkem, pak s cyklovozíkem a později s odrážedlem. Chodíme po horách.... A to jsou jen namátkou společné aktivity. Aktivní vzor má v tatínkovi, sportovním fanatikovi  
      Sphinx   | 16.05.2013 08:07:52
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Né,jsi blázen,dobrovolně se hýbat. 

      Bohužel děcka potřebuji pohyb a musí s nimi někdo furt sportovat,připravovat jim ukoly,závody.Nějak to denně dáme,naštěstí stačí někde sedět a oni si jezdí na kole.Gabka ted chodí večer běhat do běláku,tak vedle ní jezdí Zuzka na kolobce nebo bruslí.
      Včera jsem se Zuzkou byla venku já-6h,tolik vzduchu. 
      A to ještě přibude plavání v létě.

      Jinak si myslím,že nejlepší pohyb pro dítě je obyčejná chůze.Na co mu je lyžovaní,když neudělá pomalu krok pěšky a všude ho vozí rodiče autem.

      Ted jsme normálně podepisovali papír,že děti můžou ve ŠvP jít na výlet a polovina třídy jim napsala,že nemůžou,že nejsou zvyklé chodit.     
      Honafa   | 16.05.2013 08:40:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Ne že bych se hnala jít jim příkladem,ale pohybu i sportu mají dost.V zimě chodíme bruslit,od jara do podzimu jezdí na kole,na inlainech,chodíme plavat,Jirka má 4krát týdně trénink fotbalu,Jituška 2 krát týdně tancování,do toho nějaké to hřiště a procházka.....Jen maminka to fláká,teď třeba o víkendech děláme odpolední procházky po cyklostezce,oni buď na kole nebo na bruslích a já se procházím s kočárkem.Ono v podstatě není nutné aby rodič běhal jak chrt,stačí že se vylítají děti.
      Val.J35   | 16.05.2013 08:54:03
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      No u nás je problém ten, že sami nejsme žádní velcí sportovci. Řekla bych, že co se toho týká, tak děti mají větší vyžití než my. Odrážedlo, kolo, brusle... Společně chodíme lovit kešky, což je spousta turistiky a poznávání okolních krás. Myslím, že pohybu mají dost. A jsem ráda, že třeba na plavání chodí Kubík se školkou a nemusíme to řešit my :))
      Jinak mě denně vidí cvičit a často se ke mě přidají.
      nadule1   | 16.05.2013 11:08:15
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sportujete s dětmi?
        Asi tak nějak je to u nás.

        Jen kolo, to je moje sobeckost a "odpočinek", těším se na dnešní jízdu  .
        polova   | 16.05.2013 11:26:45
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      U nás je Tom obr nadšenec a sportovec, zatím teda Baruška trochu trpí tím že má mladšího sourozence a že trochu nezbývají prachy. Jinak by letos stála i na lyžích. Ale jinak teda nejezdíme na kolech protože žádná nemáme, ale na bruslích jsme s kočárkem párkrát byli. My ale jsme milovníci spíš těch míčových sportů jako je volejbal a badminton a podobně, na to jsou ještě malí:) Ale už se přiznám že jsem koukala do jakého volejbalového oddílu je přihlásíme      
      luciasek84   | 16.05.2013 11:43:58
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sportujete s dětmi?
          vidím, že nejsem jediná, která podvědomě chce aby dítě bavilo, co rodiče. Jinak malý cca od čtyř let se pokouší hrát softtenis a letos v 5,5 letech už jde si s ním relativně slušně zapinkat. Takže chvíli vydrž.
        moninif   | 16.05.2013 21:26:05
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Sportujete s dětmi?
          No ale také mám výčitky svědomí že třeba je bude bavit hokej ale matka je přihlásí do nějakého blbého volejbalu :))) Ale copak to může vědět malé dítko ?:D Nevím, ještě jsou malí, uvidíme co přinese budoucnost. Jen ať prosím nenosí fotbalistu, to bych asi nedala - nikdy v životě jsem neviděla celý zápas žádného fotbalu. Strašná nuda    
          luciasek84   | 16.05.2013 21:53:30
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Sportujete s dětmi?
            Fotbal mi nepřipomínej, zatím okecávám, že na fotbal je malý, že berou až školní děti, neb nechci aby ho hrál. On totiž asi zdědil geny na fotbal přes koleno, a profesionála doma opravdu nechci   ALe uvidíme, když bude chtít, nic s tím nenadělám...
            moninif   | 16.05.2013 22:00:32
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Tak než byli děti,tak jsme sportovali tak,že jsme chodili na výšlapy na hory.Několikrát jsme byli na Lysé ale byli jsme i na Pradědu,Javorový vrch taky máme několikrát slezený, a i jiné menší hory.
      Takže my sportovali takto.Taky jsme jezdili na kole.
      Manžel si pořídil nedavno nové kolo a začal na něm sportovat.Kluci řádí na odrážedle a Matyho učíme jezdit na kole.
      Na hory s nimi vylézt pěšky ještě nejde.Jsou malí,ale na nějakou menší horu, kde by se dalo dojet autem a pak trošku vyšlapat tak klidně.
      A už se těšíme až jim bude tak 5 a víc let kdy už začneme na hory jezdit pravidelně.
      Zuzbr   | 16.05.2013 11:54:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Asi anine.
      Jezdí na odrážedle ale to ujede tak pár metrů, na first biu to samé. Ale spíš to používáme jako náhražku chůze.

      Jinak mě nenapadá jaký sport by mohl Toník dělat. Ale až bude starší ráda bych ho dala do nějákého sportovního kroužku.
      medox   | 16.05.2013 12:18:10
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sportujete s dětmi?
        na kole by se mu nelibilo??s tebou? kdyby mu vtr vlal ve vlasech:o))):D
        amalie2011   | 16.05.2013 12:24:29
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Sportujete s dětmi?
          Jemu možná jo  Já dokonce koupila sedačku na kolo a párkrát jsme tak jeli. Ale já to nedávám. přecijen jsem obezní machna a sotva jedu sama se sebou a ještě náklad tam. No ujedu maximálně 5 km a mám dost.....takže to je trochu neefektivní.
          Ted ho budu dávat do fotbalu    sice myslim že ho hned vyhoděj, ale skusit se má vše, co když ho to náhodou chytne.
          medox   | 16.05.2013 12:28:29
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Sportujete s dětmi?
            jasne.behani za micudou je nej relax..jen aby nemlatil deti ze kopli do balonu oni a ne on:D
            amalie2011   | 16.05.2013 12:33:54
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Sportujete s dětmi?
              To si myslím nehrozí. Ale on nepochopí že má děco dělat a co má dělat a jak to má dělat. Tady vysloveně záleží na charakteru toho člověka co ho to bude učit. Protože, pokud bude šikovný tak myslím že i Toník by to mohl zvládnout.
              medox   | 16.05.2013 13:15:38
              Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Sportujete s dětmi?
            Jako správná emancipovaná matka mu těch kroužků nasekej tak, aby neměl žádný volný čas a uvidíš, že něco ho chytne  .
            polova   | 16.05.2013 12:35:27
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Sportujete s dětmi?
                    ha,ha
              lucie73   | 16.05.2013 12:37:59
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Sportujete s dětmi?
                já mám vymyšlené zatím jen fotbal, pohybový kroužek a skauta...to aby přidala 

              Já chodila vždy na dva dny v týdnu do kroužků a stačilo. Můj vzor měla být kamarádka co se výborně učila a každý den apson dva kroužky. Já už při té představě i jako dítě málem exla 
              medox   | 16.05.2013 13:14:06
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Sportujete s dětmi?
                taky tě to tak štvalo, že nemá čas jít s tebou ven a chodí na ty přiblblý kroužky ???? mě teda děsně
                lucie73   | 16.05.2013 13:29:41
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Sportujete s dětmi?
                  Moje nej kámoška nechodila jako jediná ze třídy do pionýra a ja ji vždy tak záviděla-my v pionýru a ona se zmrzlinou na klepáči.
                  Honafa   | 16.05.2013 13:57:17
                  Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Sportujete s dětmi?
                  JJ přesně. Měla čas chvilku po škole a potom musela na kroužek. Jak jsme se ponořily do hry musela jít.
                  Ale mě jí matka dávala hodně za příklad. jak to ona stíhá a ještě se dobře učí. Já do tolika kroužků chodit nechtěla. Měla jsem červený kříž a pak bud hudebku nebo něco sportovního. Vydržel mi jen ten kříž a to celý život 

                  Mimo jiné ta holka podle mě tím vším byla tak přetížená, že pak ze dne na den se na vše vyprdla a chytla se divné party. Dneska netuším kde je jí konec...
                  medox   | 16.05.2013 14:56:24
                  Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Sportujete s dětmi?
              Jsem si na tebe včera vzpomněla jak jsme se bavily že se rodiče dětemmontují do her.
              Tonda si včera na písku dovolil vzít bábovičku (dokonce prázdnou jen trochu obepenou pískem) a ten zbyteček písku vyklepnout na zkluzavku.
              Už tam byly dvě maminy jak ho to můžu nechat dělat, že děti co pojedou dolů si zasviněj tepláčky.

              A bavila jsem se o tom s autoškolákem a on říkal že jeho žena je v tomhle tak magor. Obleče dítě do věcí na ven a vypustí ho na zahradu. On spadne do hlíny a umaže si kolena a ona se z toho může zbláznit. Nadává dítěti, hlíně a všemu a je nervozní...tak to autoškolák nechápe a myslel že mu to vysvětlim 
              medox   | 16.05.2013 14:59:40
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Sportujete s dětmi?
                 
                Autoškolák si odpověděl sám: Je magor. V dnešní době s automatkama a kravinama na skvrny...  .
                polova   | 16.05.2013 18:51:05
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Sportujete s dětmi?
                  Já mu říkala, že mé dítě se z venku vrací jako prase. Kort když prší a jsou louže na motiv prasátka pepa (kdo to vymyslel)skáče v loužích. Když to viděla jedn amaminka na ulici málem jí šlehlo. Ale měl ty pogumované kalhoty, pláštěnku a holiny, tak proč ne.
                  Já chci, že když už je magor at si aspoň užije.


                  Nebo ho různě nehám hrabat a štrachat. A abych pravdu řekl jsem na sebe hrdá, že nepodlehnu tlaku a stojím si za svým názorem, že dítě má blbnout hrát si a zasvinit se. Pračku mám tak co 
                  medox   | 16.05.2013 19:35:34
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Sportujete s dětmi?
                    U Karolíny jsem byla taky magor a pak s věkem to asi přešlo.
                    Honza je "divný", všeho se bojí, na nic nešahá, na trávu vběhne minimálně, ale Štěpánek... Ten je... Do kaluží skáče, bahnem se brodí, všecko sbírá...  .
                    polova   | 16.05.2013 20:39:49
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Sportujete s dětmi?
                      Tonda na hnus taky nesáhne. Ale to že mu to stříká a teče všude možně to mu je abdolutně fuk.
                      Pamatuju jak jako batole se štítil trávy....ted klidně vezme do rukou cokoli. Minule to byla nafouklá fialová mrtvá žížala. Tu jsem teda ihned zabavila a zahodila (sežral jí nakonec pes).
                      \Mě se líbí že má radost. A vzpomínám jak jsme mi blbli a já bych tak chtěla aby ty vzpomínky měl taky takové. Já si bohužl pamatuju hodně všcí tka od 2 let, víc než jiní.
                      Tak umím srovnávat. A je to hrozně jiné.
                      medox   | 16.05.2013 20:51:04
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Sportujete s dětmi?
                        Je...
                        "... nešahej na to, je to plné bakterií!"
                        Pojem bakterie v našem útlém dětském věku bylo něco jak pro dospělé UFO.
                        polova   | 16.05.2013 20:55:25
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Sportujete s dětmi?
                          je to smutný....
                          A znovu opakuju že zatím jsem nezjistila a nepřišla na to jak to udělat aby měl to co si představuju za jeho dětství a přitom se sladil s okolními dětmi.
                          Další hystorka:

                          Na hřišti je takové to jak je natažené lano a na tom něco jako na vleku poma a dítě jezdí sem a tam.

                          Jednou tam byl kluk cca 5 let s maminkou co byla hodně mladá musela ho mít fakt brzo. On na tom dělal fakt husté věci. jezdil hlavou dolů a jako drsné. Já si řekla že je to borec (tonda byl maličký). A najednou jedno dítě vykřiklo: mámo on dělá špatné věci. Přišla cizí matka a sprdl ho že tohle se na tom nedělá (proč jako?) a zakázala mu to dělat. Ta maminka moc nevěděla co říct a tak řekla at to nedělá (fakt mladá holka). Chvilku se jen tak vozil a pak zase blbnul. Sesypali se na něj děti i matky. \Nakonec ho jeho máma sbalila a šli domů.

                          Ale dle mého nedělal nic co by mu ublížilo nebotak. Jen řádil.

                          A děti ho nabonzovaly a matky to podpořli....
                          medox   | 16.05.2013 21:15:46
                          Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: Sportujete s dětmi?
                            To je děsný, já tyhle uvědomělý pipiny nesnáším. taky mám pračku a byť děti obléknu hezky, umazat se můžou, pračka to vypere. No ale už mě jedna maminka setřela tím, že třeba kvalitní oblečení se opere a je to škoda a třeba softschelka se nemá prát vůbec tak abych dětem pořídila nejlépe černou a dávala jenom asi do divadla.        Takovýhle názory mám chuť vždycky poslat do prdele, pardon.
                            lucie73   | 16.05.2013 22:08:39
                            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      jezdíme na kole, chodíme plavat, v zimě lyžujeme, většinu věcí dělá manžel, já třeba nelyžuju, ale ano sportujeme a ke sportu je vedeme
      lucie73   | 16.05.2013 12:33:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      My jsme na sport poměrně šíbnutá rodina, takže sport v nějaké podobě je na denním pořádku s maximální podporou sportovních přenosů v televizi   . Včera jsme všichni před domem pinkali speedminton. Malý, když je zdravý, tak je denně na odrážedle a my se k němu občas přidáváme na inlinech nebo kole. A není den, aby jsme nehráli s Tomáškem hokej, tenis nebo golf aspoň doma v ložnici nebo obýváku. Taky to tu podle toho vypadá   , neustále zakopávám o hokejky, pálky, míčky. Nejvíc ho vedeme asi příkladem. Starší syn má trénink hokeje téměř denně, tatínek 3x týdně a ve volných dnech chodí plavat, k tomu v zimě lyžování, v létě kola, inline brusle a letos i pěší turistika, začali jsem chodit po keškách   .
      stankag   | 16.05.2013 13:34:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      My zatím jen chodíme na výlety pěšky a nebo na kratší vzdálenosti jede Karolínka na trojkolce.
      veverka77   | 16.05.2013 15:48:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Ano. V
      škubanek   | 16.05.2013 19:18:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Ano.
      škubanek   | 16.05.2013 19:18:15
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      jsme aktivní, ale vyloženě sport zatím asi moc ne. teda pokud za sport nebereš každodenní vycházky, jízdu na odrážedle, pobíhání na hřišti, poskakování doma po gauči, křesle, posteli apod.  většinou se dá s kočárkem jít na brusle, které já ale neovládám natolik, aby to riskla. chtěla jsem chodit plavat hned ve věku mimina, což se zase nelíbilo miminu  později zase nebylo pro nemoc skoro kdy. většinou je to i o penězích, které jsou dost limitující. a o věku dítěte, na přihlášení do nějaké sport. kroužku je ještě malý. ale věřím v lepší zítřky  letos aspoň začínáme s cykloturistikou  a možná, že tuto zimu zkusím i nějakou lyžařskou školičku.
      Emma123   | 16.05.2013 19:54:03
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sportujete s dětmi?
      Loni jsme s ním jezdili na kole, každej den víceméně, letos musí na tatínka. Jezdí na odrážedle, ujede hodně a i je zdatnej chodec, v lesní školce to jinak nejde, kočárky tam nevedou. Já tomu sportu teď moc nedám, jezdit s ním na kole mě moc bavilo, jezdili jsme daleko.
      angieblack   | 17.05.2013 08:40:15
      Reagovat | URL příspěvku
Přidat nový příspěvek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×