Inzerce
Inzerce
Inzerce

Lesní školky - diskuze

  • Lesní školky
    Nevíte kde se vzali,tu se vzali.Kdo to vlastně a kde vymyslel?
    Už je vůbec zázrak,že se to chytlo.
    A jak dlouho to u nás je?
    Honafa   | 26.09.2014 18:37:48 | Reakcí: 32, poslední: 30.09.2014 22:21:07
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Lesní školky
      přišlo to ze skandinávie
      http://lesnims.cz/zakladni-informace/historie

      myslím, že nejstarší LŠ u nás jsou 5 let.

      Známá kdysi, bude to tak 7 let, v jedné pracovala, ale nějak to nedopadlo, rozpadlo se to do dvou let..ale to tehdá ještě nebyl ten babyboom.

      si nemyslím, že je to zázrak - ono je to totiž úžasně přirozený, úžasný..je to normální. "Zázrak" je, že někdo koupí knížku Ládi Hrušky     
      zuzka83   | 26.09.2014 20:11:02
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
             
        Courtney   | 26.09.2014 21:23:35
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
        Děkuji.
        Máš pravdu. 
        Honafa   | 26.09.2014 21:25:13
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
                  A že těch zázraků kolem nás je,co?   
        veverka77   | 27.09.2014 07:52:22
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
                 
        Lendrunka   | 28.09.2014 14:47:16
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
        Jo, to tak bude. My jsme jedni z prvních a začínali jsme 2009.

        Já když tady čtu některé ty historky ze státních školek, tak mi ta lesní připadá jako zázrak.
        zajic   | 28.09.2014 16:03:37
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Lesní školky
          Já myslím, že je to tak nějak dvojsečné. Ony totiž svině lidi jsou všude. A ono to je hlavně o lidech. Já mám osobní zkušenost jen se státníma tam je to tak 1:3, vítězí ti dobří.

          A jsi dobrá, že jsi se pustila do vedení té vaší a přeju, aby fungovala co nejdýl.
          inediam   | 28.09.2014 19:43:26
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Lesní školky
          Tusis kolik lesnich tak funguje? Mne prijde zvlastni, ze k nim ma tolik lidi vselijake predsudky. Tolik deti jezdi na tabory, skauti maji takovou tradici, v mladi spoustu lidi trampovalo, jezdilo na vodu. Vadi jim, ze jde o predskolni deti nebo ze jsou tam cely den? To bych se mela ptat spis jich, co?
          stankag   | 28.09.2014 22:01:59
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Lesní školky
            Je problem najit dospele, kteri se o deti staraji, nebo spis dostatecny pocet deti? Za predpokladu, ze pekny les s vhodnym zazenim je k dispozici.
            stankag   | 28.09.2014 22:05:46
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Lesní školky
              Největší problém je sehnat peníze. Protože aby se zaplatili pedagogové, muselo by být školkovné o dost větší než 3tis. za měsíc (ČR má hrozně velké odvody za zaměstnance).

              Takže se spousta věcí řeší dotacema, sponzorskýma darama, akcema pro veřejnost... Ale je to hrozně fajn, spojuje to lidi.

              Jenže když nás takhle posranci zaříznou, tak už žádnou dotaci ani dar nedostaneme, kdo by chtěl sponzorovat pololegální projekt. 
              zajic   | 29.09.2014 06:42:25
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Lesní školky
                Hm, problemy s penezi si umim predstavit. Sestra dobrovolnici pro kocici utulek, tak se k tomu obcas prichomitnu. Dokazi schrastit penize pro mourky, tak si rikam, ze pro deti by to melo byt snadnejsi. Jenze tohle uz lidi nevideji jako cistou charitu a maji s tim problem. Smutny je, ze se dotuje a sponzoruje kdejaka hloupost a na rozumnej projekt neco sehnat je starost. Procetla jsem par diskuzi pod clanky a uz je mi to s tem argumenty jasny. To je az absurdni, co vsechno lidem vadi.
                stankag   | 29.09.2014 09:22:09
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Lesní školky
                  Ne, není až takový problém sehnat peníze. Nebo doteď nebyl.

                  K předsudkům - přečti si příspěvek od Liberte. Mluví za vše.
                  Máme v lese pár nestandardních dětí, protože v klasických školkách na ně nemají čas a náladu. Třeba máme chlapečka, velmi inteligentní, široké zájmy, akorát má občas nutkání mluvit sprostě a plivat. No a my jedeme s děckama do Brna na divadlo, vystoupíme na nádraží a borec si uplivne a řekne "Dojeli jsme do hajzlu." Je jasné, že to není úplně nejlepší obrázek. My ho v tom samozřejmě nijak nepodporujeme, vysvětlujeme horem dolem, ukazujeme místa, kam se dá beztrestně odplivnout. Na druhou stranu chápeme, že dostal tohle naděleno od osudu, a že jeho cesta k slušnému vyjadřování bude složitější, takže ho nijak za jeho úlety netrestáme. Ovšem okolí vidí jen plivajícího a sprostého předškoláka z lesní školky.
                  zajic   | 29.09.2014 10:03:42
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Lesní školky
                    Hihi, hadam, ze v nasi mestske skolce se najde s timhle vyjadrovanim a chovanim tak pet ve tride. A vysvetleni, natoz pak horem dolem, se jim nedostane. A to mame jeste celkem svicenou skolku proti prumeru. Kazde nestandardni dite, potazmo jeho rodice, to ma tezsi. A kazde nestandardni reseni, tedy i lesni skolky jsou a priory vnimane s despektem. Ta zavist, jak pises, ta by me zrovna nenapadla.
                    Dneska je k tematu clanek na idnesu, o tom jak to funguje v Nemecku. Tam to resi zemsky urad, staci jim predlozit projekt, obehat povoleni a dal se o ne nikdo nestara. U nas by to mohl poresit kraj nebo dokonce mesto a vic by to nikoho zajimat nemuselo. Takze i v konzervativnim Nemecku to jde, ale tady to museji takhle komplikovat.
                    stankag   | 29.09.2014 13:40:55
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Lesní školky
                      Zrovna tenhle týpek to ale nemá, že by byl nevychovanej. To je jasné, že to děcka tohodle věku zkouší, takových tam je 12 do tuctu. Řeknou prdel a smějou se tomu 10 minut. Na ty jsme drsnější, že to nebudeme poslouchat a tak vůbec. Tenhle to má spíš jako nějaký tik, kdo je s ním déle, tak to pozná že je něčím nestandardní.

                      Článek na idnesu jsem četla. V ČR je docela právní binec, kde co prochází, ale zrovna lesní školky a skauty budou buzerovat. Mi to přijde jakože na velké ryby nemáme, tak zjebeme aspoň skautíky, že mají na táboře suché latríny a ten tábor jim pro jistotu zakážeme a část veřejnosti nám za to ještě zatleská.
                      zajic   | 29.09.2014 14:01:38
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Lesní školky
                        No prave, ti co ho potkaji jen pred tim divadlem to nemaji sanci rozpoznat, tak to pripisi na vrub lesni skolce.
                        S bincem souhlasim. Bohuzel vyplody tohoto sileneho systemu, tedy spis nesystemu, jsou vstupem, od ktereho se odviji moje prace, takze s tim mam bohate zkusenosti. Navic to vsechno hrozne ovlivnuji politicke cile a populismus korunovane ekonomickou kratkozrakosti, takze po par letech stridani vlad je to opravdu dzungle. Uz i pravnici obcas krci rameny, kdyz potrebujeme pravni rozbor.
                        U tech skolek si porad myslim, ze to zamer nebyl. Jen nedomyslenost a neochota to doresit poradne. Proste maji pred volbama odskrtnuto a vic je nezajima.
                        stankag   | 29.09.2014 18:34:38
                        Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Lesní školky
                    to neni predsudek vuci lesni skolce..ale asi vuci lidem co to tady zalozili a kde to zalozili ...a asi to neni ani predsudek...ale vazne nechci dite davat na misto bejvaleho smetaku vedle mezi chemicky zahnojene pole,kde slovo les je vazne vuci tomu spinavemu krovi hodne honosne...a to ze ve skolce deti mluvi sproste,je normalni vetsinou..nam se to vyhyba  ,ale to ze dite jeci a rozkazuje standartne babickam,rodicum a vsem kolem a bezne urazi jine deti neni normalni...ale uz za mala triskal traktorama jine deti a nadaval jim,ale vzdy byl jen tise upozornen ze to neni hezke, a okoli bylo receno ze je vychovavan metodou montessori...a ze vim co maji za exoty ve statnich skolkach..koneckoncu u hopika jsou hned 4 ...a nejak zahadne byt statni,uprostred lesoparku a obri lesoparkovy zahrady v tech 4 exotech a dalsich 96 detech uspesne redukuje agresy,sproste chovani ,neuctu atd...a pokud nejsou na plavani a cviceni,tak jsou denne venku min. 3 h dopoledne a odpoledne od 2 h do vyzvednuti a za kazdeho pocasi...to uz jo musi byt extra hnusne ,zakaz vychazeni z inverze apod aby nebyli venku..ale je fakt,ze asi by bylo jedno jestli mam deti u nas ve stare skolce u starych ucitelek nebo v lesni u krestanskych matek..nikde zadnej uzitek
                    Liberte   | 30.09.2014 15:31:35
                    Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Lesní školky
            120...

            Lidi k nim mají předsudky, protože mají předsudky ke všemu, co je nové a jiné. Skaut už má přece jen dlouhou tradici.

            Navíc se objevuje známý syndrom - "já přežil klasickou školku (vojnu, porod - dosaď dle libovůle), tak proč to dělat dneska jinak".

            A je to školka soukromá, takže tam logicky dává děti spíše bohatší část populace, tedy hraje roli i závist.

            A taky se kolem lesních školek sdružují lidi, kteří myslí někdy trochu jinak - nenakupujou v supermarketech, nemají TV, jedí pohanku a podobné úchylárny. A to se taky neodpouští.

            Jinak já osobně se s předsudkama moc nesetkávám. Asi nejvykulenější člověk z lesních školek je tady Honafa  . Spíš je pro většinu lidí nepochopitelné, že jsou děcka celý den venku a nejsou nemocné.
            zajic   | 29.09.2014 06:39:05
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Lesní školky
              Jo vykulená jsem z toho dost.Ale spíše jak se to dělá po česku. Všechno chápu proč to tak je,ale na druhou stranu nechápu ,že může někdo platit za to,aby bylo dítě v lese.Né,že by tam nemělo být,mělo to zas jo.Ale jako ten fakt-může si hrát v lese a já to zaplatím.Víš,jak písnička od Wabiho Danka.
              A ještě jak píšeš,že je to málo.

              Že jsou děti z lesa zdravé to mě nepřekvapuje.Spíše,že mají na sobě termo oblečení,boty kdoví s kolika termo vrstev atd.Že jsou vlastně v ulitě.Moje děcka,když jsou na horách tak běhají v tričku i ,když je kolem 15 stupnu.Děti co tam vyrůstají vedle na statku tak taky-mají normální obleční.Gumáky,tepláčky,tričko,jsou celý den venku,jsou zdraví.Přirozeně.

              Předsudky k tomu ,aby byli děti v lese nemám.
              Honafa   | 29.09.2014 10:42:59
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Lesní školky
                Platím ne za to, že je dítě v lese, ale tomu pedagogovi, který ho hlídá. A protože v Čr jsou velké odvody, tak těch 3tis. je fakt málo, z toho má úča 1500. A musí tam být minimálně 2.
                Ve státní školce jsou učitelé přece taky placení, ale z daní. Nevím, jestli jsi pochopila, že stát na lesní školky nic nedává, učitelka v lese je placená pouze od rodičů.
                Když Ti bude někdo pravidelně hlídat dítě, tak mu budeš přece taky platit, ať s ním bude dělat cokoliv - i kdyby seděl u Tebe doma.
                Nechápu, co na tom nechápeš. Hlídat dítě v lese je náročnější pro hlídače než ho hlídat v místnosti. V lese děcka dělají s nožem, pilkou, sekerou... myslím, že i to je náročné uhlídat, aby se nikdo nezranil.
                zajic   | 29.09.2014 13:10:52
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Lesní školky
                  Myslím, že by měl stát dávat dávku školkovného na dítě a rodič by rozhodl, kam ji má stát poslat. Můj vrozený smysl pro spravedlnost již dlouhodobě těžce zvládá, že státní školky dostávají automaticky na žáka peníze a nestátní to musí tahat z rodičů a odjinud, místo aby se mohli soustředit na práci s dětmi. Pak by se i ty státní začaly více snažit.
                  Calamity J.   | 29.09.2014 17:38:24
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Lesní školky
                    Víš, mně by stačilo, kdyby do mě stát neryl. Nemusí mi nic dávat, peníze si seženu sama.

                    Když šla Maruška do školy, strašili, že ji nevezmou, že je moc dětí.
                    Chládek stopil peníze z grantu, ze kterých se měl platit i můj výzkum.
                    Teď nám mají vyplácet stavebko, které je na Maruščino jméno a budeme u opatrovnického soudu vysvětlovat, jestli to použijeme dostatečně na blaho dítěte.
                    Stát mi nejenže nevezme dítě do státní školky, ale zruší mi i soukromou.
                    Když jsme si vykopali na svém pozemku rigolek, aby nám nestékala voda ze silnice pod barák, tak na nás nabehli ze silnic a dálnic.

                    Ať mi stát nic nedává, ale ať mi ani nic nebere a neháže mi klacky pod nohy.
                    zajic   | 29.09.2014 18:45:43
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Lesní školky
                      přesně   normálně v poslední době začínám uvažovat že budu pracovat sama na sebe a budu pro normální lidi pracovat oficiálně zadarmo, jen sem tam teda něco odvedu státu, neb už mě to všechno neskutečně točí...
                      moninif   | 29.09.2014 20:29:29
                      Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Lesní školky
                      Eliško, to máš plnou pravdu, ale nemůžeme úplně rezignovat a nechávat "stápět" peníze Chládky a podobnými. Vždyť ta většinová veřejnost se chová dle příkladu těch ve vládě. Stojí s nataženou dlaní a kouká, kde by se obohatila na úkor společnosti. Takto ta společnost fungovat nemůže. Všichni by se měli ptát, co mohou udělat pro společnost, potažmo pro stát, ne stát pro ně. A vůbec, zavedla bych osvícenou diktaturu  .
                      Calamity J.   | 30.09.2014 09:16:50
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Lesní školky
                        Přesně tak.Každý řve jak ho stát okrádá.A naopak každý okrádá stát.Živnostníci si třeba píšou malé výdělky at neplatí velké odvody a pak nadívají,že mají malý důchod,nemůžou jít na nemocenskou,nebo jim banka nedá úvěr.Mladé rodiny si píšou mateřskou na chlapi co jsou v práci ,ti dají na den výpověď a pak jdou zase zpátky a ejhle pobírají rodičák.Atd.
                        Honafa   | 30.09.2014 10:54:25
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Lesní školky
                          No, počkej, to, Gábi, směšuješ úplně 2 rozdílné věci, živnostník si to vydělá sám, tak proč to bude dávat státu, který neumí hospodařit a dává to na dávkám těm, kteří to nepotřebují? Takže živnostník ať třeba neplatí nic, už tak má dost vysoké odvody a od státu nic nedostane, jenom mu hází klacky pod nohy.
                          Mateřskou ať si také vybere z rodiny, kdo chce.
                          Mluvím o té spoustě lidí, kteří nic společnosti nepřinášejí, na rozdíl od živnostníků, kteří naopak hodnoty pro společnost tvoří, stejně tak ženy na mateřské, pokud se z dětí snaží vychovávat slušné lidi.
                          Calamity J.   | 30.09.2014 11:28:14
                          Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Lesní školky
                    s tou dávkou školkovného si to taky myslím už dávno... Vyřešilo by se s tím spousta problému s nedostatkem míst...
                    moninif   | 29.09.2014 20:27:51
                    Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
        vole     
        Rowdynka   | 30.09.2014 18:59:42
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Lesní školky
      je to ze skandinavie...coz chapu...obrovske plochy,mene osidlena mista,,,k cemu budovat velke skolky,...a tam je te prirody hned po ruce mnohem vice...u nas je jedna si 2 roky,na miste bejvaleho smetaku...hodne z ruky,navic to zalozili rodice,kde vidim,ze ditka maji spis vychovne problemy,nez jine,jedno treba odmitalo vlezt 2 mesice do tridy ve statni skolce,zalozili tedy lesni,navic to vzeslo od krestanskych maminek,na me tudiz moc nabozensky ladene...ted tam treba poradaji seminar o agresi, detske, jak naucit dite ji tlumit atd...vychazi pry z potreb ucastniku...coz se nedivim,protoze kdyz vidim 5 lete jecet na ulici na babicku,ci jineho dospeleho ..pockejte na me ,nebo vas pak zbiju a nebo zabiju ,jinemu diteti rekne neprblizuj se debile,postvu na tebe psa apod...tak asi selhala vychova montesori a nastupuji seminare o agresi     
      Liberte   | 29.09.2014 07:41:31
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Lesní školky
        U nás v ově se to Skandinávii asi taky moc nepodobá.Je to vedle věznice na okraji ovi,taky blízko haldy.Je to přízemní 3 pokojový byt a z něho se jde ven.To už u nás na balkoně je více přírody než tam.
        Další je za ovou na kopci u restaurace.Hřiště mají to co je zahrádka od té hospody.Tak,že tam hostí obědvají a děcka z lesní školky pobíhají kolem nich.
        Ale to je zas školka od školky.Taky všechny státní nejsou ok a naopak.
        Honafa   | 29.09.2014 10:46:46
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Lesní školky
          je fakt,ze nase skolka je vic lesni nez ta lesni...zahrada obri a same borovice a kastany,kolem lesopark...lesni je na pasece,vedle pole a zarostly plevelnejma stromama spinavy lesik..jen ma misto budovy jurtu a maringotku a ohniste..a zadnej plot
          Liberte   | 29.09.2014 12:10:51
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Lesní školky
      já jsem se o lesní školce dozvěděla vlastně jen díky zajdovi  do tý doby jsem ani nevěděla že něco takového je natož že v okolí Plzně jsou snad dvě nebo tři školky. osobní zkušenost s ní nemám jen co tady zajíc píše, každopádně o tom aby naše školka ve vedlejší vesnici měla otevřeno do pěti potažmo i déle o tom si můžu nechat zdát.
      velvet20   | 30.09.2014 09:12:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Lesní školky
      O lesních školkách vím jen tady z bolu hlavně od Zajíčka. ani nevím jestli u nás v okolí nějaká je.
      Ady.S   | 30.09.2014 22:21:07
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Co na to říkáte? Přečetli/y jste? Vaše příhody. Co už bych nepřežil/a? (strana 913)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×