Modelace postavy DO PLAVEK

  1. Co předchází cvičení?
  2. Čím je dobré začít?
  3. Cvičení (cvik 1 – 5)

1. Co předchází cvičení?

Téměř každý člověk se těší na léto a téměř každá žena si tak od března dává závazek, že bude hubnout do plavek.

Uplyne březen, pak duben a je tu květen, po němž, jak všichni víme, následuje červen a už je to tady. Každá žena začne hledat loňské plavky, a když není nikdo doma, tak v naprostém soukromí, avšak trochu nervózní si je oblékne a podívá se do zrcadla. Ó hrůzo, hrůz. Jak se ty plavky zmenšily. Proč se tak škaredě zařezávají do špíčků na bocích, a co to nafouklé bříško. Ono to nebude jen těmi plavkami, to si řekne skoro každá soudná žena a začne konat.

Nejprve se rozhodne pro nějakou dietu, která ubere kila. To trochu pomůže, ale postava se nezpevní. Musí začít cvičit.

Řada žen, které mají doma miminko, si musí zacvičit doma, protože od miminka se těžko odchází.

2. Čím je dobré začít?

Nejprve se na sebe opět podíváme do zrcadla. Ideální je pohled z boku. Je dobře vidět předsunutá hlava, kulatá záda, ramena posunutá dopředu, prohnutá záda, povolené bříško, protlačená kolena. Tento pohled nás upozorní, že je třeba začít se správným a krásným držením těla.

Srovnáme hlavu tak, aby se dostala do prodloužení krční páteře, stáhneme k sobě lopatky, tím se vyrovnají ramena, vtáhneme a zpevníme bříško a celou váhu těla velmi mírně přeneseme na paty. Postava se srovná a možná se zvětšíme i o dva centimetry. Krásné držení těla a krásná chůze jsou prvním předpokladem dobrého pocitu, máme-li se pohybovat v plavkách na veřejnosti.

3. Cvičení

Cvik č. 1. Posilování prsních svalů

a) Sedíme nebo stojíme. Ruce spojíme dlaněmi před tělem. Spojené dlaně jsou asi ve výšce nosu (jako u modlitby). Zatlačíme dlaně silou na sebe, chvíli v tlaku vydržíme a napětí povolíme. Při tlaku nezatajujeme dech.

b) Také si můžeme zaklesnout prsty o sebe a snažit se roztrhnout prsty od sebe. V obou případech cítíme zvýšené napětí svalu na přední ploše podpažní jamky. Cvik opakujeme alespoň desetkrát.

Cvik č. 2. Pas

Lehneme si na bok. Ruce složíme pod hlavu. Obě nohy máme natažené. Spojené nohy mírně nadzvedneme od podložky. Nohy musíme pevně držet u sebe. Potom je položíme zpět. U tohoto cviku není rozhodující rozsah pohybu, ale přesné provedení. Cvičíme alespoň šestkrát na obě strany.


Cvik č. 3. Lopatky

Sedíme nebo stojíme. Ruce dáme do polohy, které říkáme svícen. Mezi pažemi a trupem je pravý úhel, paže a předloktí také svírají pravý úhel. Lokty tlačíme mírně vzad. V této základní poloze cvičíme stahování lopatek k sobě, tím, že zatlačíme lokty ještě více vzad a stahování lopatek dolů, tím že lokty mírně tlačíme k zemi. Pohyby lokty jsou maximálně dvoucentimetrové. Ani u tohoto cviku není důležitý rozsah pohybu, ale přesnost provedení. Cvičíme alespoň desetkrát.

Cvik č. 4. Břicho

Cvičení břicha je asi největší problém. Cviků je mnoho a u řady z nich bolí záda. Nejprve je třeba si uvědomit, že pár cviků za den odcvičených v rychlosti nikoho nezachrání. Je nezbytně nutné si každou chvíli uvědomit, co dělá naše břicho když sedíme a co dělá, když stojíme. Většinou je bohužel povolené a vysunuté vpřed. Tohoto zlozvyku se musíme zbavit tím, že se každou chvíli srovnáme, břicho vtáhneme a zpevníme. Toto je potřeba dělat cíleně a vědomě, dokud si pocit nezafixujeme.

Alespoň jeden cvik.

Ležíme na zádech. Nohy pokrčíme v kyčlích i kolenou do pravého úhlu a bérce překřížíme. Ruce si překřížíme na hrudníku. Zvedáme trup pětkrát ke kolenům, jen mírně, pětkrát vpravo a pětkrát vlevo. Je to velmi namáhavý cvik. Rozsah pohybu musí být takový, aby se lopatky odlepily od země.

 

Cvik č. 5. Zadeček

Uděláme podpor klečmo. Unožíme nohu pokrčenou v koleni do výše trupu a v této poloze s ní pohybujeme nahoru a mírně dolů, ale nesmí se položit na zem. Cvičíme s každou nohou alespoň dvacetkrát. Při cvičení musíme mít vědomě stažený zadeček. U tohoto cviku je důležitý počet opakování. Pokud nemáte problém s kyčlemi, může počet opakování dosáhnout i sto provedení.

Na závěr:


Snažte se cvičit pravidelně a správně. Když jdete okolo zrcadla, podívejte se na držení těla.

Nedojídejte nic po Vašich dětech. Tím se neušetří!

Autor: Bc. Andrea Havlíková

 

Inzerce

Žena po 40

ŽENA PO 40 - SEBEVĚDOMÁ A V KONDICI

představení inventury po 40, s recepty

Unikátní publikace pro ženy, nejen po 40, v níž jedna z autorek podstoupila omlazující proces přirozenými metodami na vlastní kůži. Inspirujte se desaterem nejen pro ženu po 40! Jediná komplexní kniha o období po 40.  Inspirace pro každou ženu jak o sebe pečovat po stránce tělesné i duševní.

Ucelená řada vzdělávacích knížek Babyonline pro děti 0-7 let s videi.

www.zenapo40.cz

 

Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce