Inzerce
Inzerce
Inzerce

Výchova, vztahy mezi sourozenci, aktivity, kroužky, mazlíčci dětí (strana 192) - diskuze

Přidat nový příspěvek
  • Sebekritika, a slova nemám ráda.....
    Tak nějak jsem si zvykla, že je Evča sebekritická, cokoli jí pochválím, tak to hned neguje, že je to hnusné. No po kom to dítě asi má???   Přiznávám, i já se tím učím a snažím se své nezdary nedávat tolik najevo. Ale poslední dobou začala hojně používat slova nemám ráda .... začíná to na V, na M, podle momentální situace, kdo jí něco provedl, nebo třeba za něco nařkl. jak reagovat? No otočit to jsem zavrhla, i když v prvním okamžiku mě tyto odpovědi napadaly: Já tebe taky nemám ráda, když se tak ke mně chováš. A tak říkám, že když nebude mít ráda lidi kolem sebe, nebudou ani oni mít rádi ji. Mám pocit, že puberta začala v pěti letech       Poslední dobou mám pocit, že je fakt nevychovaná. Včera nepozdravila souseda, naschvál. A jen řekla, nevidíš, jím. Držela svačinu, když jsme šli ze školky. no už jsem jí asi měla bacit. Ale já ji upozornila, že příště ji už za nepozdravení má  
    škubanek   | 16.01.2013 21:32:04 | Reakcí: 26, poslední: 18.01.2013 09:38:19
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      zkouší to...záleží jak moc povolíš otěže, sebekritika je zdarvá ale v rozumné míře, zpravidla to dělají proto že chtějí být víc chválení. Jsou to šmudlové
      lucie73   | 16.01.2013 21:58:14
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      A aby mohl clovek mit rad jine, musi mit nejdriv rad sebe.. Mas tezky vychovny ukol, Skubanku. A taky tezkou praci na sobe.

      Ja jako prvni decko svojich rodicu jsem perfekcionista a navic nasi dost lpeli na skolnich vysledcich, takze jsem ziskala takovy ten pocit, ze me budou mit radi, jen pokud budu dokonala. Az tak kolem 20ti mi doslo, ze si zaslouzim, aby me okoli melo rado i s chybama. Za tech 10 let jsem udelala na sobe velkej kus prace. A dala jsem si predsevzeti, ze Maruska proste prefekcionista nebude. Stejne to u ni pozoruju, ze je na sebe strasne prisna. A to jeste nechodi do skoly.

      Ze nezdravi - toto se obcas stane i v lepsich rodinach. Maruska treba obcas nepozdravi velke chlapy, kterych se trochu boji. Ona jich pozdravi, oni si ji vsimnou a zacnou na ni halekat nejake pratelske veci, jenze to se ona pak strasne stydi. A to by nepriznala, tak pak taky rika, ze zrovna sbirala kameny nebo neco podobne neodkladneho. Toz to pomuze asi jen vysvetlovat a vsechny zdravit.
      zajic   | 17.01.2013 05:36:53
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        my jsme šli předevčírem na procházku a potkali jsme takového velkého chlapa a on na Lucu "taková krásná princezna..už jsi byla stavět sněhuláka?"..a Lucka se podívala jestli je jako "blbej" a jen řekla "jojo"    já třeba v období okolo 6 let jsem se hrozně styděla a koukala do země abych se nemusela s nikým bavit 
        Rowdynka   | 17.01.2013 08:25:52
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        čučím, co všechno máme společného.
        I já měla podobné dětství, ač ne první dětcko, (brácha starší o 8 let) naši se ve mně shlídli. Mně to nikdy nevadilo. Ono já si už v předškolním věku vysnila své povolání učitelky na nižším stupni a tak jsem prostě zatím šla. Byly to nervy. Kolikrát slzy neštěstí, že budu uklízečka, když jsem přinesla třeba čtyřku (na gymplu z fyziky). Ale nezastavilo mě to.
        Perfekcionismus změnily moje děti a manžel a shoduji se s Tebou, že bych jen nerada něco takového přenášela na děti.
        Jinak dospívání se neslo v duchu sebekritiky, malého sebevědomí, tak nějak vnitřní nespokojeností s tím, jak vypadám, ale to všechno změnilo poznání se s manželem. Od té doby jsem obrátila myšlení, věřila jsem si, stal se ze mě spíše optimista. A nemyslím si, že lidi, kteří nemají rádi sebe, nemají ani ostatní. Já tak nějak v tom kritickém období tohle necítila. Laskavost, citlivost a empatie mě takřka provázela všemi těmi obdobími.
        A v poslední řadě. Od porodu Verunky, a toho okamžiku, kdy jsem můj život visel na vlásku (i když tlustém, ale já to nevěděla) jsem na sobě dost zapracovala. Spadla jsem na dno. A odrazila se. zaměřila život tak trochu i na nadpozemské hodnoty a přehodnotila díky jedné psychoterapeutce svůj život. Protože i já jsem u ní při sebepoznávání zjistila, že se snažím třeba nezklamat ostatní, ať mě mají rádi ..... tak jak píšeš. A to je blbost. Zaměřit se mám na SEBE, své prožitky, nikoli, co si v danou chvíli pomyslí okolí... apod. A to by bylo vážně na román. Děkuji Bolu a někomu tam nahoře, že jsi. Moc se mi líbí Tvé názory a Tvůj rodinný život. jsi mi   blízká
        škubanek   | 17.01.2013 20:31:46
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      Tak s tou sebekritikou ti neporadím. Moje děti se totiž naopak chválej (To jsem ale šikovnej, viď?) Takže bych se snažila jí hodně chválit a když se to bude snažit shodit, tak vysvětlit, proč je šikovná...

      S tím "nemám ráda". Taky u nás proběhlo - řekla jsem, že není hezké to říkat, když to není pravda. Že tě to mrzí...

      Zdravení přijde. Děti taky občas nepozdraví, když se stydí - teď už je to teda velmi málokdy. Takže věřím, že u vás se to taky časem zlepší.
      nadule1   | 17.01.2013 08:25:54
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        Taky jsem párkrát řekla, že mě to mrzí a snad to zabere. A časem vymizí. Jinak já se jí snažím podporovat a chválit. Je ale celá já. Citlivka jedna ucítěná   jablko nepadá daleko od stromu.
        Díky Nadi  
        škubanek   | 17.01.2013 20:18:50
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      myslím si co Lucka..zkouší to co si dovolit může a co už ne..hlavně jí chval jak jen to půjde...s tím nemám ráda se to už jednou řešilo..že ty děti ani neví kolikrát,že to někomu může "ublížit"..prostě se jí snaž odpovědět něco,že tě to mrzí,že ty ji ráda nebo všichni co ona "ráda nemá" ji naopak rádi mají:)..a zdravení to je asi celkem normální,ale když budeš zdravit ty tak ona snad taky 
      Rowdynka   | 17.01.2013 08:29:12
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      sebekritika nevím...to je těžká věc.
      nemám ráda si myslím, že je období, že ví, co to znamená, spíš zkouší, co to vyvolá. já bych to asi zkoušela přejít bez komentáře, ona to nemyslí doopravdy a když to nebude nic vyvolávat, nebude mít důvod to říkat.
      s tím zdravením to takto myslím má každý dítě, no nebo většina  zase to přejde!
      zuzka83   | 17.01.2013 10:03:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        bez komentáře       to je dost dobrééééé. To zkusím. Děkuji  
        škubanek   | 17.01.2013 20:15:27
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      Haničko, zkouší, co vydržíš. Chce to trpělivost a stále vysvětlovat.
      tygřímáma   | 17.01.2013 15:55:14
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        ty moje mamko, mamkovitá ze zámku   Chtěla bych být alespoň z pár procent jako Ty.
        škubanek   | 17.01.2013 20:14:46
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
          Neboj, i já občas bulím bezmocí a říkám jsi, jakého jsem porodila hajzlíka  . Do rána mě to přejde a zase jí miluju
          tygřímáma   | 17.01.2013 20:16:52
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      Tak at nemá-je to její pocit.Nemusí mít furt všechny ráda. Ja bych ji respektovala.Jen bych ji řekla at mi to neříka,co je mi po to,že nemá ráda.
      Jinak souhlasím asi se Zajíce,jak bude mít víc ráda sebe tak i okolí.
      Honafa   | 17.01.2013 18:02:59
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        nemyslím si, že lidi, kteří nemají rádi sebe, nemají rádi okolí. Určitě existuje nějaké to procento, které díky své empatii a laskavosti mají rádi lidi kolem sebe. Já souhlasím se zajíčkem taky. Mám toho s ním hodně společného. A v dospívání jsem byla taky hodně perfekcionistická a taky málo sebevědomá a sebekritická, ale díky ostatním vlastnostem se to nepodepsalo na jiných lidech. A moje zlatíčko, manžel mě dokázal změnit v tomhle ohledu život.

        Já vím, někdy nás ostatní zkouší a někdy zlobí, ale má to svůj důvod. I my se jejich chováním učíme.

        Díky moc za reakci  
        škubanek   | 17.01.2013 20:13:51
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      Hani vydrž, určitě to přejde a srovná se s tím sama   za zdravení bych ji netrestala, jen vyjádřit, že to není hezké.. a jinak chválit, chválit chválit!   však ona to určitě chápe, že ji máte rádi takovou, jaká je, jen zkouší..
      u nás to dělá Eliška, pořád musí být nejlepší a je hrozně citlivá, když jí něco vytknu, lítostivá..
      u nás pomhlo, že si elišky nevšímám, když ji dám nějaký úkol, když řeší nějaký problém a nadává u toho, že jí to nejde, nebo že někoho nemá ráda.. většinou si to srovná sama, ale pak nezapomenu pochválit, když za mnou s čímkoliv příjde  
       
      jezurka   | 17.01.2013 19:02:25
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
        Hezky jsi to napsala. Budu se snažit o to samé   Děkuji
        škubanek   | 17.01.2013 20:10:01
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
            radit je jednoduché   já si pořád říkám, že když budu mít ty svoje prďolky dost ráda, nemůžu to zkazit..  
          jezurka   | 17.01.2013 20:12:42
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Sebekritika, a slova nemám ráda.....
      Haničko, co napsat, mám pocit, že tady padlo spousta názorů, které jsou mi hodně blízké. Myslím, že Evička má teď jen nějaké období menší neposlušnosti, ale určitě zase brzy přejde.   Znám tak trošku tebe a viděla jsem Evíka, je to šťastné dítě a takové děti nevydrží zlobit dlouho.   
      Evulik25   | 18.01.2013 09:38:19
      Reagovat | URL příspěvku
  • Volby
    Daniela si hrála s plyšáky na volby. Kandidáty se staly všichni. A já, Eva a Danča jsme volily. Na papír jsme napsaly jméno našeho favorita a vhodily do krabice. Prezidentem se stal kocour Snížek a první dámou kočka Jahůdka.
    U nás žádné druhé kolo neprobíhá, Snížek dostal 66% hlasů 
    tygřímáma   | 16.01.2013 17:15:07 | Reakcí: 12, poslední: 18.01.2013 09:58:37
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Budu mít nejrozmazlenější dítko
    A to díky větším potvorákům.Janička si totiž skoro vůbec neumí hrát sama na dece.Neustále čeká až se ti dva vrátí ze školky a začnou se jí věnovat a dopoledne si vymrčuje,že se jí mám věnovat já,když sourozenci nejsou.Navíc bude velmi vzdělaná,protože kromě jejích hraček jí ty starší předčítají z knížek,ukazují obrázky a nadávají že nepozná psa nebo prase.   
    Val.J35   | 16.01.2013 16:41:12 | Reakcí: 12, poslední: 17.01.2013 09:50:01
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
           
      tygřímáma   | 16.01.2013 17:12:08
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      náhodou je skvělý že se jí tak věnujou  
      HankaŽ   | 16.01.2013 17:26:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
           
      veverka77   | 16.01.2013 18:22:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      Naše starší pravidelně rozesmívá tu mladší. Dělá obličeje, poskakuje a to mimino se tak řehtá, že to ani není možný. Tak si říkám, chudák ta starší se v tom věku ani tak nenasmála. S náma taková bžunda nebyla...
      Francouzka   | 16.01.2013 20:58:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      Tak to Dianka má tvrdší chleba. Elda jí zkusí dát angličáka do ruky a jak to hned (maximálně napodruhý) nezvládne chňapnout, zakroutí hlavou a odchází  
      Terča80   | 16.01.2013 21:13:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
            ona je jednou možná přechytračí  
      škubanek   | 16.01.2013 21:23:34
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
            ona je jednou možná přechytračí  
      škubanek   | 16.01.2013 21:23:38
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      Teď má Ondráš období že mě neustále musí vidět. Jdu na záchod a celé to prořve, dám ho do židličky že připravím oběd v kuchyni a zase řve. Ničí mi nervy :D Ale jen se nachomejtne okolo to třeštiprdlo a je o zábavu postaráno. U nás tedy skládají puzzle oba.  
      luciasek84   | 16.01.2013 21:54:21
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      to se dalo čekat, nejmladší bývá vždycky mazánek. U třech na tom bývá prý nejhůř prostřední. Staršího musí poslouchat a mladšímu sloužit.
      lucie73   | 16.01.2013 22:00:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      No jo, to jsou ty vyhody vetsiho rozdilu  Taky si pamatuju, jak se Maruska radovala, kdyz Anicka, rozplacla na brichu, placla do knizky, a Maruska, ze Anicku naucila poznavat KUNU, pac ji ted ukazala.

      A taky mi Maruska sakra chybi, kdyz je ve skolce.
      zajic   | 17.01.2013 05:29:10
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
           
      Zuzbr   | 17.01.2013 07:26:21
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Budu mít nejrozmazlenější dítko
      benjamínek jak má být!   
      zuzka83   | 17.01.2013 09:50:01
      Reagovat | URL příspěvku
  • to je panecku obdobi
    začal si vymrovat      chvilkama me dostává do rychléo počítání do desíti,abyhc ho nezabila.
    amalie2011   | 15.01.2013 12:51:01 | Reakcí: 7, poslední: 16.01.2013 18:23:12
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: to je panecku obdobi
      co je vymrování ??? pro nás středočechy dost neurčitý pojem :D
      lucie73   | 15.01.2013 23:33:37
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: to je panecku obdobi
        Praha tez chvili tapala :-))) ale pouziva se to tu hodne, tak uz vi :-) nebo ASI vi, at nemachruju. Dase vypadlo č. Vymrčovat je neco jako vysirat? Jak casto laskyplne o svych detech rikam ja.
        Terča80   | 15.01.2013 23:52:19
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: to je panecku obdobi
        Já taky myslím, že vymrčuje.
        Vymrování mi přijde skoro až nemravný. Bych tak řekla, že když chlap mlsně chodí kolem ženské, ale ještě to nejde, protože děti ještě nespí, tak chlap vymruje.
        zajic   | 16.01.2013 05:26:25
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: to je panecku obdobi
        tyjo- sem debil:d jasne že chybi č:D vymrčovani je jeho silna stranka ted:D
        amalie2011   | 16.01.2013 07:59:50
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: to je panecku obdobi
      Musíš počítat pomalu!       
      veverka77   | 16.01.2013 18:23:12
      Reagovat | URL příspěvku
  • Puzzle
    Na tom teď ujíždějí oba. Kubík už sám složí 200 kousků, Hanička skládá 100.
    Puzzlíky máme poskládané po celém obýváku.     
    nadule1   | 14.01.2013 18:04:50 | Reakcí: 32, poslední: 29.09.2020 16:16:52
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      To jsou teda velcí frajeři!    Karkulka má zatím malé dřevěné puzzle z 12 dílků 
      veverka77   | 14.01.2013 18:21:43
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      Hmm,to jsou šikuly.Ja nesložím ani 10ks.
      U nás je na to borec Honza s moji mamkou-ti na chalupě skládají a skládají. 
      Honafa   | 14.01.2013 19:22:39
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      sikovnii..miluju skladnai puzzle..vsdue mam poskladane 1000 i 5000..jak k tomu sednu.nevim kdy prestat:-! tobca zatim puzzle sklada jen velke:-!ale doufam ze bude po me:))ne po tatinkovi..
      amalie2011   | 14.01.2013 19:31:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      Nadi právě to řeším. Baruška dostala od Marci puzzle, s mickeym. Je to 15 kousků a do té doby se puzzle vyhýbala. Jenže teď to staví 100x denně! Už úplně sama, si to vysype a postaví, bez pomoci. K vánocům dostala ještě asi dalších 6 kousků (taková menší zvířátka) a to také hned a bez problémů postaví. Celý den neděláme nic jiného než lepíme lepidlo papírem, skládáme puzzle a zpíváme písničky   Mě bude brzy hrabat   Každopádně ale 200 ks, to je masakr, Kubík je obrovsky šikovnej!     Hanička taky, fakt paráda  
      luciasek84   | 14.01.2013 19:36:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      jo jo puzzle, denně několikrát i u nás  zatím level 12-15 dílků  u vás už to jsou jiné výkony 
      Emma123   | 14.01.2013 20:25:52
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
              u nás tomu puzzle moc nedáme
      zanlena   | 14.01.2013 22:01:12
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      šikovní   Kuba teda má zatím 150 a taky to hravě složil. U nás teď hodně letí takové ty pidi v krabičkách, stojí kolem padesáti korun, myslím že je tam 54kousků, ale jsou docela náročné.
      moninif   | 14.01.2013 22:15:34
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Puzzle
        Jj ty máme asi 4, to taky hodně skládají. Akorát problém je, že jak jsou ty kousky malé, tak se rády ztrácejí :)))
        nadule1   | 15.01.2013 06:07:43
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      tý jo tak to jsou dobří.Matyho ho teď nějak moc nebere
      Zuzbr   | 15.01.2013 07:10:06
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      ha, v tomto daniel skoro a taktrochu drží s haničkou krok - skládá puzzle o 68 kouscích, těžší však doma zatím nemáme..zítra cestou z práce mu koupím stovkový, ať se ukáže, panáček 
      zuzka83   | 15.01.2013 15:34:22
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Puzzle
        Moc neprovokuj, nebo Haničce pořídím 150 :DDDD
        Mě to u ní dost překvapilo, protože jí to až tak nebralo... a pak se spustí takhle zvostra :))
        nadule1   | 15.01.2013 15:38:12
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Puzzle
          no opovaž se! dej nám šanci - ještě nikdy nebyl v ničem tak dobrej, jak o několik měsíců mladší hanička   
          zuzka83   | 15.01.2013 15:43:50
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Puzzle
            :-))) Tak dobře :))) Pro tentokrát  
            nadule1   | 15.01.2013 18:06:13
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Puzzle
            Je to deprese, že? Hanička je o rok mladší jak Maruška, ale je určitě schopnější, hlavně teda neapucle.
            No můžu se utěšovat tím, že doma má jen 12ti kouskové, jinak by jí to URČITĚ šlo.
            Jí to tak zásadně ty puclíky nejdou, že mám strach, jak s takovou prostorovou přestavivostí udělá autoškolu. Vždyť nám při couvání ze dvora zboří stodolu.
            zajic   | 16.01.2013 05:29:18
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Puzzle
              ehmmm, já puzzle skládat umím docela dobře (obzvlášť ty děcký  ), ale řídit jsem se nedokázala naučit. a nebylo to jen špatnou prostorovou představivostí...
              zuzka83   | 17.01.2013 09:46:03
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      ty jó, to jsou šikovní   , hlavně Haní, je jen o 3/4 roku starší než Nikča a ta má jen takový ty dětský asi 12 dílků
      Moňulínek84   | 16.01.2013 15:43:57
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Puzzle
        Popravdě, mě by ani nenapadlo jí kupovat tolik dílků... to puzzle dostal někdy před rokem Kubík. A ona holt jak ho vidí, tak jí to asi motivuje k výkonům :))) Je dobrá.
        nadule1   | 16.01.2013 23:53:46
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Puzzle
      borci 
      tygřímáma   | 16.01.2013 17:12:39
      Reagovat | URL příspěvku
  • Maruščina hláška týdne
    Maruška má teď z knihovny půjčenou knížku na rozvoj slovní zásoby (bože, už tak nezavře hubu a ještě si tahá domů takové knihy).
    Byla tam otázka, co dělají rodiče po obědě? A obrázky, kdy jedna postavička sklízí nádobí a druhá ho meje v dřezu. Maruška na to chvíli dost zamyšleně koukala a pak povídá: "Rodiče si přece po obědě udělají kafe a odpočinou si."

    Má pravdu, přesně tak to ti rodiče dělají.
    zajic   | 14.01.2013 11:53:04 | Reakcí: 19, poslední: 22.01.2013 15:38:42
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
              my to taky tak děláme 
      Zuzbr   | 14.01.2013 13:27:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
      U nás se chodilo spát.
      Honafa   | 14.01.2013 15:00:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
           
      zanlena   | 14.01.2013 15:29:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
             
      veverka77   | 14.01.2013 16:09:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
      Buď ráda, že neřekla, že sexujete 
      tygřímáma   | 14.01.2013 16:31:24
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
        jo, u tchánů to funguje jako v knížce, nedejbože, kdyby si po obědě někdo dřepnul. U nás to teda funguje podle Marušky 
      danicka84   | 14.01.2013 20:31:55
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
             
      nadule1   | 14.01.2013 20:38:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
      U nás se poobědě zpravidla přeskládává myčka, aby se to mohlo umýt a uklízí stůl :-D Ale pak odpočíváme.
      moninif   | 14.01.2013 22:13:23
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
               

      já teď četla línýho rodiče, a jak je ten autor strašně proti dětským knížkám, to mi přišlo takový extrémní..ale je pravda, že některý knížky chtějí moje dítě učit hodně prapodivný věci.. 
      zuzka83   | 15.01.2013 14:19:27
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Maruščina hláška týdne
        no tak to se divím, protože dětské knížky mi přijdou hodně línorodičovské. Aspoň M a A to praktikujou tak, že si nechají postavit z židlí a dek stany, nanosí si do toho polštářky a ty knížky a třeba hodinu o nich nevím, kromě občasného spravení zbořeného stanu
        zajic   | 15.01.2013 20:17:28
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Maruščina hláška týdne
          on myslí obsah, tu falešnou kapitalistickou morálku, asi ne, to že je od dětí pokoj, když si čtou.
          já s ním právě cítila nesouhlas, nicméně je pravda, že máme doma pár knížek, nebo odstavců v nich, který radši nechci číst - třeba o tom, jak maminka uklízí a tatínek chodí do práce a tak. síla je taková jedna dětská "encyklopedie"..    každopádně ale jsou takového prapodivné knihy u nás v menšině, bych to ani nezmiňovala..
          zuzka83   | 16.01.2013 20:08:02
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Maruščina hláška týdne
            no u nas chodime do prace oba a nikdo neuklizi a taky to neni nejstastnejsi model. Vede to k lehkemu borcusu.

            Je fakt, ze me obcas lehce nasiraji nektere pohadky, napr. ted O Popelce, kdy macecha tyra Popelku a jeji vlastni otec na to kouka. Bych ho bila, takoveho chlapa. Ale vim, ze jako dite jsem to tak nevnimala, tak si myslim, ze to muzu Marusce cist bez obav.
            Anicka to cele pojala po svem, v knizkach vyhledava obrazky s jidlem a rozplyva se nad nimi
            zajic   | 16.01.2013 20:48:51
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Maruščina hláška týdne
              anička je dobrá! 

              děti prý mají prožívat traumata. řekla mi jedna kamarádka a donesla po sdvých dětech takovou leporelovou knížku "perníková chaloupka". takový milý obrázky a neuvěřitelně brutální obsah..nedá se nic dělat, než aby měly děti hlad, odvedeme je do hlubokýho lesa a třeba to dobře dopadne   
              zuzka83   | 17.01.2013 09:44:50
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Maruščina hláška týdne
                no to je taky hodně kruťácká pohádka. Kromě toho, že se chudoba vyřeší odvedením dětí do lesa, tak se tam pak ještě upálí stará paní, která na rozdíl od rodičů, dala děckám aspoň nějaké jídlo.
                zajic   | 17.01.2013 10:03:24
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Maruščina hláška týdne
                  hehe - ale aby je mohla sama sežrat  sestřička měla pomoct uvařit bratříčka..v tom se asi žádný dílčí ponaučení hledat nesmí. dětem to už po celý generace zřejmě nevadí a asi ani neškodí a hlavně, že to nakonec dobře dopadne.
                  co teda vůbec nechápu, je pohádka o červené karkulce a o koblížkovi - ta podle mě ani dobře nekončí 
                  zuzka83   | 17.01.2013 10:06:24
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Maruščina hláška týdne
                    O cervene Karkulce moji rodice prevypraveli tak, ze vlkovi bricho zasili a po probuzeni pouze dostal na prdel, aby uz nezral zadne lidi.
                    O Koblizkovi konci dobre, kobliha byla sezrana, co chces s koblihou jineho delat.
                    zajic   | 17.01.2013 18:06:47
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Maruščina hláška týdne
                      v karkulce fakt nechápu vlka. babku mohl zežrat kdykoli a s karkulkou nemusel konverzovat a hrát na ni habaďůru v posteli...jenomže to by pak nebyla žádná pohádka, žejo.
                      koblížek - babička usmaží dědečkovi koblížek, koblížek uteče - potud dobrý. pak koblížek přechytračí pěknou řádku zvířat, co ho chtějí slupnout až nakonec přechytračí liška jeho a sežere ho. to nám asi má ukázat, že čovek musí být hodně vychytralej, jinak nevím.
                      zuzka83   | 22.01.2013 15:38:42
                      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
      chytrá holka, v tý knížce to bylo špatně    
      HankaŽ   | 16.01.2013 11:19:55
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Maruščina hláška týdne
      Chytrá holka       Moje máma byla nepříčetná, když vpadla k nám domů a ještě dvě hodiny po obědě nebylo umyto nádobí. Mně to žíly netrhalo a netrhá. Vzrušují mě jiné věci         Souhlasím s Maruškou
      škubanek   | 16.01.2013 21:22:30
      Reagovat | URL příspěvku
  • Vymrčování
    Ondrovo vymrčování dosáhlo u mě vrcholu, snažím se to přehlížet, někdy odvést pozornost, ale někdy to hold nejde. Dnes hned od rána, chci maminku néé tebe táto, pak nechci toto ale tamto jídlo a zase řev když nebylo po jeho. Vyvrcholilo to čištěním zubů kdy nechtěl ani do koupelny a začal vyřvávat že má hlad a že mu nedáme najíst, to zkoušel už večer. Na zadek nepomohlo, v koupelně strávil půl hodiny a beztak jsem ho umyla nakonec já. Ale za tu půl hodinu jsem mu vystěhoval komplet pokojík od hraček, to byl sice taky řev ale bylo na něm vidět že tudy cesta nevede. Před obědem trochu pomáhal a máme domluvu že když bude hodný dostane každý den jednu hračku zpátky, a nebo mu za vztekání zase jednu vemu. No jsem zvědavá jak dlouho budu mít zaskládanou ložnici 
    Ady.S   | 13.01.2013 13:22:06 | Reakcí: 8, poslední: 17.01.2013 21:51:30
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Vymrčování
      Snad brzy pochopí, že je lepší být hodný
      tygřímáma   | 13.01.2013 15:13:56
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vymrčování
      to je hajdelák vid? snad bude zase dobře
      Gigi   | 13.01.2013 20:03:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vymrčování
      Jsi dobrá   Na tohle bych nervy neměla...
      moninif   | 13.01.2013 23:42:04
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vymrčování
      u nas je vymrcovani ted taky v oblibe:-! pevne nervy:o)
      amalie2011   | 14.01.2013 12:15:15
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vymrčování
      nechala jsem se Tebou inspirovat a zabavuju Stázině postupně hračky, dostane je zpátky až splní, co po ní chcu a bez řevu...Už se to normálně u nás nedá vydržet, to dítě ječí i kvůli blbostem, vzteká se ani občas neví kvůli čemu, mlátí věcma, kope do dveří   no už mi z ní hrabalo, když dostane na zadek, tak už to ani nezabere   a já jak jsem těhotná, tak nemám nervy se s ní stresovat, vždycky se mi chce brečet, jak ji vidím takhle vzteklou  
      A kupodivu, zabavování hraček praktikuju tři dny a zatím to zabírá a ani ten řev u nás není tak často, přeci jenom na svůj majetek je háklivá   no uvidím jak budem pokračovat  
      Courtney   | 15.01.2013 09:26:30
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Vymrčování
        U nás zabavování postupné nepomáhalo, teď dostává každý den jednu hračku, ale když zlobí tak o jednu přijde, jen já mám pokoj pořád zaskládaný 
        Ady.S   | 17.01.2013 20:27:06
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Vymrčování
          u nás zatím zabírá, díkybohu, já už si prostě nevím rady, ona se furt vzteká nebo kňourá a ani ona sama většinou neví proč...doufám, že to brzo skončí   já bych jí je všechny nemohla zabavit, jelikož bych je neměla kam dát, leda tak na balkon  
          Courtney   | 17.01.2013 21:51:30
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vymrčování
      tak diky za tip  u nas je to to same!!grrrr!!!
      Andrea81   | 15.01.2013 19:34:05
      Reagovat | URL příspěvku
  • Mění se nám ve vodnici
    ta už čtyřletá opíca. Měli ve čtvrtek první lekci a pedagožky ji enom chválili, jak je sice nemladší a nejmenší, ale do vody jako drak. Jak jsem ji vyzvedávala ten den, tak hned ze třídy se chválila:"Maminko, já se třikrát utopila, že jsme šikovná?!?"
    Jasně že je, jen tu pusu by na souši mohla občas udržet pár minut zavřenou.... 
    helenice   | 13.01.2013 11:51:28 | Reakcí: 2, poslední: 13.01.2013 17:59:53
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Pětiletá prohlídka
    vše proběhlo v pohodě akorad zjistili že nevidime na doporučence mame napsané Vod 15/4 OS 15/4 přečetl jen 2 řadky s pěti na logo chodime a v muluveni děla pokroky na očni jdem 6.2
    dankal   | 10.01.2013 10:55:59 | Reakcí: 1, poslední: 10.01.2013 21:54:34
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Jaj to byla ostuda
    Pro mě o to horší, že na to nejsem zvyklá... V Kubíkovi se probudil CHLAP. To jste neviděli takovou scénu. Uf uf. No nakonec jsem ho přesvědčila (slíbila jsem mu fyzickou likvidaci, když nebude spolupracovat), tak nakonec vše paní doktorce předvedl, ale byl to fakt boj.
    Je v pořádku a zdravej, akorát mám hlídat výslovnost a kdyby se do září nenaučil pořádně R a Ř, což jsou jediná písmenka, která neumí pořádně říct, tak bychom museli na logo. A co Kubíkovi tedy dělala?
    1) zvážila, změřila
    2) zkoušela barvy
    3) zkoušela oči
    4) zkoušela výslovnost
    5) měřila tlak, poslouchala srdíčko
    6) kontrolovala bříško, pinďoura a zkoušela předkožku
    7) očkovala

    Školní zralost nedělala (no on evidentně nebyl zralej ani na pětiletou prohlídku, tak možná proto :DDD), ptala se, jestli je pravák nebo levák. A to asi bylo vše.

    Jsem zpocená až... víte kde.  

    Jo a dostal od paní doktorky pexeso, lízátko, čokopenízek a tetovačky... Já bych mu teda nedala nic :))) Taková je paní doktorka hodná.
    nadule1   | 09.01.2013 13:23:14 | Reakcí: 34, poslední: 12.01.2013 09:56:03
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      ale nakonec to zvladl:D:D a tolik veci..ty jo u nas sotva obrazek dostavaji:-!
      amalie2011   | 09.01.2013 14:01:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Vždyť jste to nakonec zvládli dobře   U nás to bude probíhat podobně   Až na ten rozdíl, že ani pohrůžka fyzické likvidace nepomůže. Tříletou prohlídku komplet prořval a přesto, že od té doby došlo ke značnému pokroku ve spoustě věcí, v této oblasti to jde jen k horšímu. Vzhledem k tomu, že naše doktorka je malá a droboučká, mám trochu obavu, aby ji nepřepral        

      Výslovností R a Ř se nestresuj, do školy jde za více, než rok a půl a stačí, pokud mu to naskočí kolem šestého roku. V pěti zrovna tyto dvě písmenka žádným problémem nejsou.
      Sphinx   | 09.01.2013 14:13:36
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jaj to byla ostuda
        Díky, Dani.
        Ona i naše paní doktorka říkala, že má ještě čas. On to R v některých slovech řekne, tak si myslím, že to časem přijde samo.
        nadule1   | 09.01.2013 14:32:20
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Stejne jako Danca se bojim fyzicke likvidace doktorky jiz na trilete. Krome totalniho syndromu bileho plaste zaostava ve vsech zkoumanych oblastech (krome rustu), takze mi ho bud odeberou na pokusy nebo do cely predbeznyho zadrzeni za napadeni.

      Kubik je sikula a ty si taky kup neco za odmenu. Ja tam sama nepujdu, nedostala bych ho ani do cekarny.
      Terča80   | 09.01.2013 14:23:38
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jaj to byla ostuda
        :D:D:D odeberou na pokusy:D:d pche, pockej..Elda prekvapi:D ve 3letech doktorce povi hotove romany:o)
        amalie2011   | 09.01.2013 14:28:51
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jaj to byla ostuda
          Jojo rozhodne. Od vanoc jsme postoupili na SSS (masinka) a MIMI. Baby Nobelovka jista.
          Terča80   | 09.01.2013 14:36:10
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jaj to byla ostuda
            no vidis... a nas zenou na logopedii s tim ze ve 2letech uz "MUSI" umet zakladni pismenka. a kdyz ho nerika-je treba mu pomoct:D:D tak sme tam dneska byli prvne:o)
            amalie2011   | 09.01.2013 14:37:49
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jaj to byla ostuda
                lol Lucka třeba písmenka umí,ale některý slova jako písničky říká pipipi a písmenka jsou pipipi       
              Rowdynka   | 09.01.2013 14:43:12
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jaj to byla ostuda
                no ono by na to asi prisel sam..ale kdyz uz nas ta logopezka ppotkala a doporucila nam nake cviceni-tak sme to vzali:o)) on totiz K neumi.. nerekne ho, napred sem mu jen rikala slova abasnicky s K..le ted uz mu masiruju patro atd... pac cim je pry starsi-tim hur se to uci.. ze spatne rika sykavky-nevadi- to do 3let ma cas:D:D:D
                amalie2011   | 09.01.2013 14:45:34
                Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jaj to byla ostuda
              Ale to pozor. On rika spousty pismen! Jen ne ve slovech. Podle me by uz davno mluvil, kdyby nebyl tak zatatej. Jen tak jde kolem Dianky a nahlasi MIMI. He??? Stokrat jsem mu o to rikala, ale to neeeeeeee... Je to malej supak! No uvidime za pul roku, treba si nastehujem logopedku domu.
              Terča80   | 09.01.2013 15:04:15
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jaj to byla ostuda
                ajo, ja si ho predstavila uplne nemyho:D
                amalie2011   | 09.01.2013 15:08:43
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Jaj to byla ostuda
                  Kdepaaaaak. Ten tu tlamu nezavre celej den :-)
                  Terča80   | 09.01.2013 15:14:08
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Jaj to byla ostuda
                    on je chytrej- na co by te ted zatezoval nespravnou formou slov vet a podobne.si to strada v hlave a pak bude mluvit nejlp tady ze vsech..bude to takovy maly Qido:D
                    amalie2011   | 10.01.2013 08:40:29
                    Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jaj to byla ostuda
                Zklamu tě,ale logopedky se zpravidla přestěhovat nechtějí.Ani ta naše a to jsem jí nosila dobrůtky s tím,že u nás bych jich měla víc a každý den a nic no.Lákám ji na hřiby na chalupu a oni mrchy furt nerostou tak tudy cesta taky nevede.
                Honafa   | 09.01.2013 17:37:00
                Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jaj to byla ostuda
                Terez, co blbneš! On se to všechno učí v sobě a jakmile začne mluvit, bude hned mluvit ve větách! Řekne správně i R a Ř, dej na mě! Můj brácha byl taky takový!
                LenkaM23   | 10.01.2013 08:38:58
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Jaj to byla ostuda
                  Ja neblbnu, uz ho znam. Nejdriv dlouho nic a pak bum. Jen nemam prehnana ocekavani ;-)
                  Terča80   | 10.01.2013 09:24:03
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Jaj to byla ostuda
                    Přehnané očekávání??? Elda vše umí, jen nemá potřebu se o to vědění podělit.  
                    LenkaM23   | 10.01.2013 13:24:07
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Jaj to byla ostuda
                      Ale jooooo...jenže...no není to lehký to pořád od okolí poslouchat...já na to samozřejmě kašlu, ať si kecaj, ale víš jak...když je to furt dokola...ještě navíc jak je velikej, tak si každej myslí, že je mu 5 a on nemá...pardon...neprojevuje schopnosti ani na dva roky  

                      Já vím, že to umí, je to syčák vyčuranej  
                      Terča80   | 10.01.2013 13:36:21
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Jaj to byla ostuda
                        To okolí je někdy fakt na ránu. Ale neboj, chytrý je po vás, jednou to všem natře!
                        LenkaM23   | 10.01.2013 13:58:13
                        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jaj to byla ostuda
        Já si dneska za odměnu naordinuju odpoledne hodinu s knížkou :))
        Díky.
        nadule1   | 09.01.2013 14:30:53
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Můžu se zeptat jak zkoušela oči?
      Zuzbr   | 09.01.2013 15:27:13
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jaj to byla ostuda
        Má tam takovou světelnou tabuli s písmenem E, které je různě napsané... (nožičky ukazují dolu, nahoru, doleva, doprava). Nejprve ho nechala koukat oběma očima, pak měla takovou masku, kterou jsem mu přidržovala a on koukal vždy jedním okem a četl. A brala to až do těch nejmenších písmenek... To už jsem ani pomalu neviděla :)))
        nadule1   | 09.01.2013 15:40:43
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jaj to byla ostuda
          Aha, takhle.No naše má taky tu světelnou tabuli.Já budu muset zkusit už zajít s matym do očního na kontrolu a tam právě chcou ty E aby ukazoval tak jak jsou různě natočené.
          Zuzbr   | 09.01.2013 16:05:33
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jaj to byla ostuda
            NA očním začnou první z obrázkama které mu ukáží aby řekl co to je a pak teprve budu na tabuli změnšovat a střídat se zakrytým okem, tak je to alespoň u nás.
            Ady.S   | 09.01.2013 22:25:04
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jaj to byla ostuda
            my jsme takhle dostali ve 3 letech větší E a měli jsme cvičit to jak vidí, já to natáčela a ona byla o kus dál ode mě a otáčela to podle mě, pak si třeba zakryla oko a zkoušela jedním okem.
            Jana A   | 10.01.2013 11:55:05
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
        vidíš, že jste to zvládli :-) A heč my na světelné tabuli máme obrázky, takže sestřička hned vidí jak umí vyslovovat.
      moninif   | 09.01.2013 17:28:31
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Jéjda,to je škoda,že se takhle předvedl.No co,už to máte za sebou tak zas příště.
      Honafa   | 09.01.2013 17:38:08
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Fyzická likvidace mě dostala.    Tak hlavně, že to zabralo a pětiletou prohlídku jste úspěšně zvládli.
      zanlena   | 09.01.2013 21:41:33
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Jak se ty děti šprajcnou vždycky v tom nejnevhodnějším okamžiku.
      R a Ř by jste do září mohli zvládnout. 
      tygřímáma   | 10.01.2013 07:50:25
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      u nas to bude stejne,neli horsi,protoze pohruzka nasilim a likvidaci nezabere...navic on zasadne s dr.nekomunikuje...a kdyz na nej sahne,tak zacne desive jecet  jeste ze chodi jen na ty povinne kontroly      zvladli jste to dobre
      Liberte   | 10.01.2013 08:08:52
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Tak u nás už by byl problém hned u prvního bodu. :DD

      Nakonec jste to zvládli, jste úžasní a zasloužíte si odměnu oba! 
      LenkaM23   | 10.01.2013 08:41:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jaj to byla ostuda
      Víš, co je ostuda? Když čtyřleté dítě ječí a vzpíná se, že se nenechá očkovat, až ho musí ostatní držet. A nebo, když si oběma rukama zacpává nos na ušním nosním krčním, že si nenechá fouknout do nosu. To takhle dělala minule a doktorka nás vyhodila, ať prý neuděláme dítěti blok a taky, že má plnou čekárnu. To jsem byla vytočená do běla. Já si seženu hlídání pro miminko, pak tam jedu, pak tam čekám a ona nám nevěnuje ani pět minut trpělivosti. To jsem měla chuť nafackovat oběma, dceři i doktorce.
      Francouzka   | 12.01.2013 09:56:03
      Reagovat | URL příspěvku
Přidat nový příspěvek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×