Inzerce
Inzerce
Inzerce

látkové pleny vs. jednorázové plenky - diskuze

  • látkové pleny vs. jednorázové plenky
    Ahoj maminky, napadlo mě, zda budete používat na přebalování pro své miminka látkové pleny nebo jednorázovky. Případně ty pratelné látkové kalhotky.

    Já mám připraven, myslím, že dostatek látkových plen na přebalování a jednorázovky chci používat na noc, cestování, delší pobyt mimo domov (delší nákup, výlet). Tak uvidíme, jaká bude srážka s realitou, jestli třeba nebudu z toho praní a žehlení enormního množství plenek brzo vyléčená. Je/bude Vaše taktika podobná nebo jste se už třeba u prvních dětí z praní a žehlení plen poučily a teď už pojedete jen na jednorázovkách?  
    SaraK   | 24.06.2010 15:07:51 | Reakcí: 21, poslední: 23.04.2020 21:24:23
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      ahoj, u prvního dítka jsem si to taky tak myslela a nakoupila látkové pleny. Nakonec jsem je na přebalování nepoužila ani jednou asi jsem byla dost pohodlná, ale proč si přidělávat práci, když to jde jednodušeji a o to víc času můžeš věnovat miminku. Použila jsem je jen na podkládání hlavičky, kdyby si ublinknul, při kojení. Ze začátku na utírání po koupání, prvních 6neděl jsme ji taky museli dávat mezi nožičky na tu jednorázovku kvuli kyčličkám.
      Ale záleží na každým, to už si myslím, že je lepší mít ty pratelné, ale když se o tom bavím s někým kdo je používá, tak to stejně asi nepříjde o moc levněji, jestli vůbec, jde tam spíš o tu ekologii.
      Však uvidíš, jaká bude realita 
      jana1260   | 24.06.2010 15:17:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      tak s plenama jsem na tom podobně jako ty, mám koupené látkové, ale jednorázovky chci taky používat, na cesty, na výlety atd... přesně jak píšeš. jen jsem zvědavá jak to bude ve skutečnosti:-)))
      Callynka   | 24.06.2010 15:43:26
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      O látkových neuvažuju vůbec. Mám nakoupenu zásobu jednorázovek v akcích. Žehlení je moje nejneoblíbenější činnost doma. Praní by nevadilo, stejně pere pračka, ale žehlení by mě ubíjelo. Nedovedu si představit, že bych musela vyžehlit několikrát týdně hromadu plen. Už tam si myslím, že bude práce s mimčem až až. To bych si s ním ani nemohla dojít na procházku. Nakoupím jich tak dvacet, na utírání, pod hlavičku nebo na odříhnutí. Taky si myslím, že to levnější není a jedna matka, která používá látkové pleny planetu nezachrání.
      angieblack   | 24.06.2010 16:07:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      Je otázkou, co je horší - jestli hromada vyhozených jednorázovek, které skončí ve spalovně odpadu, nebo hektolitry pitné vody použité při praní, o vlivu pracích prášků ani nemluvě - i když se fosfáty už téměř nepoužívají. A k tomu kilowatthodiny, které se proženou žehličkou... (zde přiznávám, že nevím, zda se ty moderní Popolini a takové ještě žehlí...)
      Já jsem tvor od přírody pohodlný a líný, a proto jsem používala a zase budu ty jednorázové. A to i z hlediska času... 
      bramborka   | 24.06.2010 16:56:07
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      jo, a taky je třeba zvážit kde bydlíte, protože ty pleny musí někde uschnout. V létě to ještě jde, když to můžeš dát ven, ale co v zimě v malém bytě. Kamarádku už manžel prosil ať používá jednorázovky, protože po celém bytě pořád vysely pleny 
      jana1260   | 24.06.2010 17:25:20
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
        My máme v novém bytě dokonce i sušičku (jsem na ní sama zvědavá, nikdy jsme jí doma neměli). Belgičani ji ale považují za naprostou nutnost a samozřejmost. A je pravda, že přes zimu to bude asi fajn pomoc. I když třeba tou dobou (malý se má narodit v září) už dávno budeme na jednorázovkách  
        SaraK   | 24.06.2010 17:32:34
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      No tak to mě drželo asi tak 14 dní....to se nedalo i když jsem byla přesvědčená o opaku. Byla jsem ráda, když mi malá nekňučela a já si mohla lehnout      představa, že žehlím pleny 
      Raději věnuji čas dcerce než věšení a žehlení plen.
      Zavadilka   | 25.06.2010 10:39:33
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      ahoj maminky,přidávám se k diskuzi o plínkách,je to čistě každého věc,co bude používat,ale z vlastní zkušenosti:před 15-ti lety,když jsem měla dceru,byly plínky teda fakt nehorázně drahé (jednorázovky),1 vyšla v přepočtu na 9,- Kč (teda fakt ty lepší),pak ještě měli takový šílený,který jsem taky zkusila,to vyšla 1 na 4,- Kč,ale vevnitř jak se děcko počůralo,tak zežmolkovatěly, no hrůza, takže mimčo bylo pročůraný všude, při výši rod.příspěvku 2500,- byla fakticky drahota používat jednorázovky lepší,takže se používaly fakt jen k lékařce nebo na delší cestu, jinak jsem používala látkový,ale můžu říct,že v dnešní době,kdy čekám 2 děcko budu již používat pouze jednorázovky (ze začátku látkový přes jednor.,kvůli kyčlím), pampersky jsem v akci koupila v přepočtu 3,15 Kč, jelikož stále chodím do práce,tak si akce hlídám a vždy koupím aspoň 2 balení,takže si nemyslím,že by to bylo tak hrozné ve srovnání s 1 děckem, a hlavně odpadne ten šílený kolotoč, kdy jsem dala dcerku spát, vyprat,pověsit, vyžehlit, rázem se dcerka vzbudila,do toho něco uklohnit k jídlu,fakt síla a mimčo pod rukama vyroste ani nebudete vědět jak.Tak to se raději budu věnovat mimču,pokud bude spát, tak i sama sobě a věřte mě,že pokud budete mít mimčo více či méně plačtivé,budete ráda, že si sama na chvíli odpočinete, když mimčo spí a budu se mu věnovat na 100%, těšit se na procházky a nestresovat,jestli musím vyprat plíny,aby bylo co mimču mezi nožky dát.To můj názor a už se těším,jak si budeme s mrňouskem užívat.
      Katkaf   | 25.06.2010 11:18:25
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
        Ahoj musím s tebou jenom souhlasit. Mám úplně stejný zkušenosti.Taky budu používat látkové jen přes jednorázovky a to hlavně na noc.
        Hanika1   | 26.06.2010 08:06:41
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      Ahojky já sem si ze začátku říkala, že si nakoupím látkové a jednorázovky jen na noc, ven atd, ale když sem nad tím pak přemýšlela, že budu furt prát a žehlit tak sem tuhle myšlenku opustila a rozhodla se pro jednorázovky, už je začínám nakupovat a mám v zásobě 6 balíků plenek.
      • \
        RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
        To je otázka:-)Budoucí babička by nejradši látkové, ale já jednorázovky. Raději věnuji čas malinké.Zažila jsem si ty hromady plen a žehlení do noci a toho času a pokud bych to ted rala přes finance, vyhrají jednorázovky. Nejsem blázínek,abych v ncci dávala jednorázovky a přes den prcka mučila v látkových.Dělají skvělé plenky a děti nejsou opruzené a ten čas strávený s miminkem vám nikdy nikdo nevrátí.. Babička na praní plenek čas mít bude, tak té nechávám volné pole působnosti:-)
        Val.i   | 26.06.2010 21:21:59
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
          Já chci zkusit látkování - nakupuji zatím jen pleny, co se už nežehlí - mimo to - já jsem asi extrém, ale žehlení je pro mne relax - asi to je dědičné, pač moje mamka taky ráda žehlí... (hůř jsme na to s mytím oken - to je očistec pro obě :oD)No jelikož dneska jsou ty použité materiály o něčem jiném, rychleji schnou a žehlit netřeba, tak pračka se bude pouštět tak jako tak, jedna várka plínek navíc mne snad nezabije. Je to bezesporu zdravější pro děcko - přebalovat časteji... možná si to moc idealizuju, ale chci do toho jít. Jenorázovky nezatracuju - budou užitečný na cestách a delších pobytech mimo domov, kde fakt nehodlám řešit, kam s pokaděnou plínou, abych ji pak doma prala, takže asi tak... ;o) Ale zeptej te se mě koncem letošního roku - to prckovi budou cca 2 měsíce, jestli mi to vydrželo!? :oD  
          dalmatinka2004   | 30.06.2010 12:15:55
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
            Ahoj, já jsem se také nadchla pro moderní látkové pleny - hlavně z důvodů ekologických, ale i ekonomická stránka není k zahození. A rozhodně nejsem žádná alternativní matka. Ale když tady čtu ty příspěvky, tak si připadám trochu jako exot a v okolí si taky většina lidí klepe na hlavu, když řeknu, že chci používat látkovky. Zatím jen porovnávám, sleduju na internetu a přemýšlím kolik a jaké na začátek pořídit. Mohu se tě zeptat, jaké jsi vybrala ty a kolik? Mě docela zaujaly bambino mio (vícevrstevné) pro první měsíce po narození a kalhotkový tvar bych chtěla začít používat, až miminko trochu povyroste. Bydlíme v malém bytě a místa na sušení není mnoho, miminko se narodí v listopadu, tak si myslím, že ty vícevrstevné by mohli schnout dobře. Díky za tvé postřehy.   
            lucík17   | 11.07.2010 11:01:43
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
              Přidávám se k látkařkám:-) Co se týče žehlení tak moderní látkové plenky se nežehlí. Takže je akorát strčíte do pračky, vyndáte a pověsíte...Je sice pravda,že pokud to vezmete dohromady s normálním pradlem tak v podstatě máte skoro pořád nějaké prádlo pověšené takže musí být nějaký ten prostor na sušák,ale i to si myslím že jde vpohodě. Je pravda,že jsem se k látkovým plínkam uchýlila až když měl syn tak 11měsíců,ale i tak si myslím,že se to vyplatí - nakoupila jsem na bazárku a celková investice byla asi cca dva tisíce. Mám 13kalhotkových plen,do nich dávám místo vkládaček klasické plenky,které ale už taky nežehlím a plus vrstvené čtvercové pleny(10ks) a svrchní kalhotky.V bytě schne asi 20hodin maximálně,při deštivém počasí, venku rychleji. a klasické pleny jsou suché v podstatě za chvilku. Na ven a na cesty používám taky jednorázovky. Ale pořád si myslím,že to výjde levněji a hlavně ekologičtěji - s názorem,že jedna matka nespasí svět absolutně nesouhlasím a nesnáším ho,protože když si to tak řekne každý tak už to není jen jedna matka,že? Ale nejsem žádná, jak už tu bylo psáno,alternativní matka. Naopak si myslím,že používání látkových plen je moderní. Kvůli vlastnímu pohodlí a také tomu,že látkovky jsou o trochu objemější tak bych na ně nenarvala krásné džínečky, tak ven používám pampersky,ale doma pod teplákama a na noc látkuju. pak taky existují AIO pleny a to je úplná paráda - vše v jednom, velikosti většinou od narození po nočník. Investice sice větší,ale pokud by někdo opravdu jen látkoval,tak když jsem to počítala tak je to za cca půl roku zpátky a pak je můžete prodat nebo použít na další miminko. No nějak jsem se rozepsala:-)
              Brokiana   | 10.06.2011 09:04:26
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
                Souhlas   Malému je teď 7 měsíců - Látkování nám vydrželo od narození do 6 měsíců a kousek, teď jsme ale museli udělat pauzu. Důvod? je to trochu složitější na popsání, ale malý měl od narození zablokovanou krční páteř a jeho pohybový vývoj je i po odblokování trochu pomalejší. V látkových plenách neměl takový pocit volnosti a možnost pohybu a trochu ho to brzdilo. Nemůžu ho nechat nahého celý den, aby se mohl volně hýbat, takže jsme teď na čas látkovky vysadili a používám papírové. K látkovým se ale rozhodně vrátím. Protože můžu porovnat, práce navíc s moderníma látkovkama není podle mě žádná - jen hodit do pračky a pověsit na šňůru. Papírové pleny se doma hromadí a nestačím je vynášet. Takže zdravím, posílám   a látkování zdar!     
                lucík17   | 11.06.2011 20:18:03
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
                  Já mám zase chlapečka s DS jehož součástí je celková hypotonie, takže to co popisuješ vím úplně přesně:-) Proto jsem taky začala až tak pozdě. Než se narodil tak jsem o moderních plenkách nevěděla a tak nějak jsem brala za normální používat papírové. Až jsem se pak dozvídala víc a víc, nadchlo mě to. Koupila jsem jedny kalhotkové a jedny svrchňáky na zkoušku a zjistila,že malý se v tom tak nějak neumí hýbat tak jsem začala dávat pouze na noc a teď když už je to s tím pohybem lepší tak používám i přes den. TAKŽE SE HOLKY LÁTKOVÁNÍ NEBOJTE:-)!!!
                  Brokiana   | 12.06.2011 22:42:14
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
                    Tak látkové pleny jsem také zkoušela, ale dost jsme s tím bojovali, takže používáme už jen jednorázové pleny bella happy.
                    Jass   | 23.02.2020 13:42:33
                    Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
      Pro mě to byla jasná volba a to jednorázovky :). Látkové plínky mě nijak neoslovily, takže jsem v drogérii koupila první značku co jsem viděla, což byly Bella Happy a ty byly super.
      silvous06   | 28.02.2020 21:15:38
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
        Tak na ty se podívám, protože mi tady značka vůbec nic neříká :/
        Darija06   | 02.03.2020 10:14:35
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
          No to se trochu divím, přijde mi, že je to známá značka protože dělají i dámské kosmetické výrobky a hygienické pomůcky. Kupuju si od nich i vložky a tampónky na odlíčení :)
          silvous06   | 02.03.2020 10:25:27
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: látkové pleny vs. jednorázové plenky
            taky jsem u značku neznala asi není tak profláklá, ale dostala jsem box do porodnice a už jsem u toho zůstala, ale nevěděla jsem, že mají i hygienický věci, tak se mrknu, díky za tip
            pavla.suranska   | 23.04.2020 21:24:23
            Reagovat | URL příspěvku

Téma: Těhotenství: 17. až 28. týden (strana 220)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×