13 měsíců až 3 roky (strana 213) - diskuze

Přidat nový příspěvek
  • Mimino moje
    má už rok. Teda vlastně přesně spíš 13 měsíců  Děsně to letí!
    Je to nejpohodovější mimino široko daleko, pořád se usmívá. Oproti klukovi, se kterým bylo (a je) všechno problém, tak s ní ještě žádný problém nebyl. Jako jo, spí hodně blbě, ale to určitě časem přejde  Zatím se mi to nechce řešit, spí vedle mě a já jí většinu noci rvu prso do pusy, aby zas usnula. Postýlku už jsem rozložila.
    Na roční poradně jsem doktorce říkala, že žádný slova neříká, ale to jsem ji zle pomluvila, už hrozně dlouho říká Danovi "dada". A pak říká "ba", když hodí něčím na zem. Její oblíbená činnost. Objevila, že může věci zázet za pračku, to je veliký ba a já musím čekat na chlapa, až mi to vytáhne, protože já nemám tak dlouhý ruce. No a pak mňam, klasika. A nově teda říká halo na telefon a cosi, co zní jako auto, na auto. S mámou a tátou se neobtěžuje:-).
    Ještě nechodí, ale určitě brzo bude. Ségra má o půl roku staršího kluka a běhala s ním na fyzioterapii, protože pořád něco špatně, tak mi na Aň průběžně ukazuje, jak to má být a u nich nebylo. Občas na ní zkouší, jak má silný který svaly. Má je silný:-). Jednu dobu jsme si dělali legraci, že bude chodit dřív než on, ale on se nakonec hecnul a Aň si jede dál ve svém poklidném tempu. Je to teda šplhavka, hned jak začala lézt, začala i šplhat, žádný schody neobejde, žádný žebřík ji nenechá lhostejnou. Přisouvá si takovej ten schodek k vaně a šplhá do ní - je tam taková debilní hrana s rohem, z toho mám teda nervy.
    Kdekoli jsme, je dost do světa, komunikuje s úplně cizíma lidma, ale nechat ji doma s chlapem nepřichází v úvahu, děsně po mě řve. Už po chvíli a už odjakživa. Když jí byly asi tři měsíce, šla jsem s klukem na hodinu bobovat, ona celou dobu řvala, měli jsme po celým bytě úplně mokrou podlahu od jejích slz. Jsem si myslela, že je to chlapova chyba, že se o ni špatně staral (protože do té doby neřvala ani jednou, vždy šlo poznat, proč kňourá a šlo to lehce vyřešit), ale ne, to ona mu tak dělá. Tak v tomto je to s ní těžší, ale já stejně nemám, kam bych chodila:).
    Jinak je teda taky dobrá ve šroubování, resp. rozšroubování různých lahviček a tubiček pusou. Nic před ní není v bezpečí, děsila mě obzvlášť antibiotická mastička, kterou tu pořád nechával různě položenou chlap. A taky neumí pít. Vůbec to nechápe, jen se polívá. Ale zatím ze všech takzvaně netekoucích lahviček dokázala nějakým způsobem vylít minimálně podstatnou část obsahu. To miluje, vylívat vodu a roztírat ji po zemi:).
    Já pořád nevycházím z údivu, jak se velký děcka zajímají o miminka; snad všichni Danovi spolužáci, jako kluci!, nad ní šišlají, vyptávají se na ni a tak. Klidně si s ní i chvíli hrají, když tu je někdo na návštěvě. Dan si s ní vážně hraje. Je to hlučný a většinou je lepší se na to nedívat (teď už je to lepší, ale když byla malá, ufuf), ale fakt se baví. Tomu bych asi nevěřila, kdyby mi někdo říkal, že si osmiletej kluk bude hrát s kojencem.
    Tak to je asi tak všechno o té mé malé tlusté radosti  .
    zuzka83   | 06.11.2017 14:17:15 | Reakcí: 10, poslední: 10.11.2017 10:34:10
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Mimino moje
      myslím, že s tou lahví to bude ne že by to nepochopila, ale že je to větší švanda to vylívat ven než pít - mladší syn taky zvládl vylívat ze všech netekoucích lahví ...a dělal s tím ještě další čuňárny .... a dneska jsou mu už dva a ještě pořád ho to občas drží ..... a čuně je to ukrutné  
      ale holčička bude určitě způsobnější   a jestli je k tomu ještě pohodář a brácha jí neškrtí, tak to máš vyhráno :-)
      pandanek   | 06.11.2017 15:25:12
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Mimino moje
        na to fakt hrozně dlouho nechápala. Neuměla to vůbec nasát. Když pak dokázala nasát, nepolykala, ale vylívala a flusala. Tak 14 dní jí to začíná jít. Když chce, žejo 
        zuzka83   | 10.11.2017 10:34:10
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Mimino moje
      Leti to vazne ukrutne, pamatuju si,jako vcera, kdyz se narodila, to snad neni mozny. Jinak je to dle popisu sikula a zavislacek, prihod taky nejakou fotku.
      Jo a s tim rozmazlovanim od bratra a jeho kamaradu, ve svem okoli vidim,ze to tak vazne je,ze jsou ti vetsi kluci z tech mimin odvareni,ale vydrzelo jim to max do 3let mimina,pak uz jim prestava pripadat roztomily a zacina pripadat otravny. Ale treba to u vas bude jiny!!!
      Myšice   | 06.11.2017 16:34:46
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Mimino moje
        Heleď:
        https://blog.babyonline.cz/baf/fotogalerie/album/17258
        :-)
        Jo, ve třech letech už to nejsou roztomilá bezbranná mimina, ale osobnosti pokoušející se prosadit. Jsme pozorovaly, jak se dcera jedné známé mezi druhým a třetím rokem v kolektivu starších holčiček proměnila z vítané zábavy v nežádoucí osobu. Aň se narodila, když tady té byly tři, to už byla zařazená do kolektivu pečovatelek o mimino, ale teda ty starší ju pořád berou s rezervou, utíkají jí a tak. Nemaj to úplně lehký ty mladší děti v kolektivu.
        zuzka83   | 07.11.2017 09:15:01
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Mimino moje
      No je to šikula a fotečku by to vážně chtělo . Rozárka taky dlouho nepila, strašně dlouho nedala do pusy nic jiného než moje prso   rozlejvat vodu děti baví ,nechápu proč   A s těma staršíma klukama máš pravdu ,já když přijdu do školky tak nejdřív jsou kolem mě kluci a mazlí Kryštofa  
      markíla   | 06.11.2017 21:30:35
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Mimino moje
        Pár fotek
        https://blog.babyonline.cz/baf/fotogalerie/album/17258
        Když byla úplně malá, tak mě překvapovalo, jak dospělí z miminka měknou. Asi je to v genech. Chlap jak hora, doma dvě děti školou povinný, lechtá miminečko po noze a vzdychá, jak zapomněl, jak jsou mimina roztomilý 
        zuzka83   | 07.11.2017 09:10:12
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Mimino moje
            jo je to tak   když tu byl brácha s rodinou,tak pořád po ženě chtěl další miminko   většinou to tedy bývá naopak   oni už mají 13ti letou holku a 8mi letého kluka,ale vypadal,že hned po příjezdu skočí do postele a budou mít další   švagrová kategoricky odmítá.Holku měli hodnou,zlatou,šikovnou,ale s klukem peklo,dva a půl roku nespal,věčně křičel,je dost temperamentní,myslím že ho i testovali na ADHD,jako on jim to dal fakt sežrat to rodičovství a to teprve co přinese puberta  
          Jdu juknout na mímo
          markíla   | 07.11.2017 10:37:19
          Reagovat | URL příspěvku
  • Honzík focení
    tak se jdu jen pochlubit tím svým opičákem, tři mu sice byly už v červnu, ale teprve v srpnu jsme s kamarádkou zrealizovaly focení ke 3 rokům, aby z toho byla fotka do naší rodinné galerie na zeď   
    Tak jen pro ukázku, jak ti moji hoši rostou :-D
    Myšice   | 05.09.2017 08:48:53 | Reakcí: 12, poslední: 07.09.2017 19:36:40
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Honzík focení
      Fotky krásný!!! Klukům to tak sluší   Honzík krásně dorůstá Fandu,nebo se mi to jen zdá?  
      markíla   | 05.09.2017 09:31:22
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Honzík focení
        Honzik neni takovy vyzle,tak vypada vetsi,ma 105cm, Fanda mel naposledy122,ale prijde mi zas vetsi,vsechno ma kratke 
        Myšice   | 05.09.2017 09:34:27
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Honzík focení
          Honzík má 105?Barča 107cm   holky moc nerostou,hlavně Barča,ta neroste vůbec.Baru je taky vyžle oproti Rozárce,ale podle mě ta bude za chvíli to samé,už jí opadla ta miminkovská cejcha a faldíky na nožičkách a rukách,stává se z ní slečna  
          markíla   | 05.09.2017 09:40:55
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Honzík focení
            Holcicky musi byt drobnejsi, kvetinky. Je to hezke. Honzik taky neni macatej,uz nema pupajz,ale je takovy osvalenejsi,proste jiny somatotyp,Fanda je jen kost a kuze,bledouckej a to pritom ji jak dospelej,ryby,zeleninu a vypada jak nedochudce.
            Myšice   | 05.09.2017 09:46:48
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Honzík focení
              Tak to máme stejný děti   Barča je běloba po tatínkovi,co se nikdy neopálí a spálí jí i březnové první sluníčko   typově bude drobounká,malá a hubená.Rozárka taky asi nebude žádnej cvalík,ale je taková robustnější a má tmavší pigment,přes léto je krásně opálená,zatím nebyla spálená a to i přes to,že vlasy má bílé   jsme zvědavá na ty naše třetí děti      
              markíla   | 05.09.2017 10:10:07
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Honzík focení
      jeeee..krasnyy fotky.. a je fakt ze honzik podle fotek vypada fakt velice:D ale ony ty fotky desne zkresluji.. kdyz sem byla s holkama v praze na kafi, a videli thein, rikali ze podle fotek vypada o 2hlavy vetsi:D:D:D: a pritom je takovej dribek hubenej:D
      amalie2011   | 05.09.2017 15:37:18
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Honzík focení
      Pěkný fotky. Krásná rodinka.
      zuzka83   | 07.09.2017 10:18:02
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Honzík focení
      andílci :-)
      kdybys nepsala, jak to u vás vypadá, tak bych i uvěřila, že jsou nevinnost sama  
      já mám obě děti bledé po mě, ale navíc jsou světlovlasí, světloocí a vůbec mi nejsou podobní ....až zas budou někde vyvádět, tak asi řeknu, že jsem si je vypůjčila v cirkusu
      A co říkají kluci na budoucí sestřičku?
      holčička bude určitě hodná a moc šikovná :-)
      držim palce Tobě, Markíle i všem ostatním třetirodičkám .... já bych to fakt nedala ....královský pár bude mít na to třetí dítko aspoň nějaké chůvy ...
      pandanek   | 07.09.2017 14:44:28
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Honzík focení
        Jojo andilci s rohama  , nevim,jak to nakonec dopadne se sestrou,fanda se asi celkem tesi, Honzik o ni mluvi,saha na ni,ale jak ho znam,bude ji dusit polstarem.. Uvidime.
        Diky za palce    asi je budem potrebovat.
        Myšice   | 07.09.2017 19:36:40
        Reagovat | URL příspěvku
  • zácpa - jezte povidla
    Povidla + máslo !    Osvědčené, zdravé, chuťově výborné. Naše holky si na to zvykaly několik dní, ale teď si o to denně vyloženě říkaj Postup: lžičku másla mírně rozehřát, přidat lžičku povidel pokojové teploty (povidla nemusí být v lednici). Stolici můžete očekávat již první den max. násludující den. Ať se daří!
    belgicke   | 13.08.2017 22:28:03
    Reagovat | URL příspěvku
  • Re: Re: obezita
    Já jsem domů pořídila psíka a děti se mu začaly hodně věnovat, hrály si, chodily ven, a tak si vlastně navykly na pohyb a ze syna teď mám fotbalistu :)
    Helenka35246789   | 24.07.2017 23:00:04
    Reagovat | URL příspěvku
  • Re: obezita
    Připadá mi, že má dcera má na svůj věk a výšku dost vysokou váhu, a netuším jak jí nějak taktně naznačit aby začala např. chodit do nějakého pohynobého kroužku…
    Sima45   | 24.07.2017 20:37:42
    Reagovat | URL příspěvku
  • Kolo
    Tak se jdu pochlubit. Honzik jezdi bez kolecek!! Uz nejaky mesic umi na 16tce s koleckama. Tu by bez nich nedal,ale dostali jsme pujcenou 12tku a hned mu to slo  jen je na to pidi kolo hrozne velkej, potreboval by asi 14,ale ani nevim,jesli se dela.
    Myšice   | 01.07.2017 07:06:11 | Reakcí: 19, poslední: 02.07.2017 20:41:31
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Kolo
              no super, šikula ! Máš pravdu,je docela velikej, kolik měří? ?? Rozárce je 12 akorát. 14 se taky dělaj, ale je jich strašně málo. Mrkni na bazary, kolikrát to jsou teda děsný šunky, ale na tu jednu půl sezónu na ježdění před barákem si myslím že stačí. Já 14 sháněla loni Barborce a nakonec jsem sehnala malou 16. Ale myslím ,že na zaučení Honzíkovi 12 stačí a příští rok dá v pohodě 16. Je to dlouhán  
      markíla   | 01.07.2017 08:41:06
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Kolo
        Uz jsem koukala,je fakt,ze to jsou bud sunky nebo drahy. Myslim,ze se na tomhle zoceli a v prubehu leta da tu 16tku. Ma asi 104cm. My jedem na dovcu do Rakouska nad jezero na horskou louku,almu,frantiskove berou kola,chtej to tam zkusit i trochu v horach,honzovi bych vzala tu 12tku,bude skladnejsi. Ale kdyz ho vidistna ni v realu vypada to legracne. Zvedli jsme i riditka. Vys to nejde.
        Myšice   | 01.07.2017 10:24:27
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Kolo
          104   to je hustý,Bára nemá ani 110cm   a Rozárku nám včera ani neúčtovali při vstupu do Mirakulu kde jsou děti do 90cm zadáčo   ale neměřili jí,ta má tak 92cm  
          u Báry je blbý,že jak je malá,tak ještě nedosáhne na kolo s přehazovačkou   za rok v 7 letech snad už jo,ale letos má ještě smolíka a naštěstí to zas tak moc neva,tím že jsem těhu tak jsme s vyjížďkama skončili.
          Udělej to jak říkáš,letos se zaučí na 12 a koncem léta nebo příští rok bude úplně v pohodě na 16.Rakousko závidím,taky jsme tam často jezdili,loni jsme po dlouhé době vyměnili Rakousko za Maďarsko a taky spokojenost,jen úroveň kempů nesrovnatelná   ale aspoň to je znát i na ceně  
          markíla   | 01.07.2017 10:44:25
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Kolo
            Jsou to cahouni  po mne teda ne. Frantisek ma190cm. Bohuzel Fandova nevesta Sofi ma nejen tatku dvoumetroveho,ale i mamku vyssi nez ja,takze je jeste asi o 7cm vetsi nez fanda a to ma fanda tak 120cm. Ale zatim ji to pry nevadi  ty jo vy porad jezdite po vyletech,se mate. My furt makame na zahrade. Sice vyhody baraku a pozemku,ale zas tam je porad co delat 
            Myšice   | 01.07.2017 18:27:21
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Kolo
              Tak jsem ty houžvičky teď přeměřila a Rozárka má 93cm a Barborka 107cm a 17kg   je to děsnej prcek,oni by jí v té škole vážně zašlápli  
              Veškeré bydlení má své pro a proti . My to hodně řešili jestli zůstat v Praze v paneláku nebo jít do baráčku kousek od Prahy a vyhrála Praha. Nechtěli jsme dětem dělat taxikáře s dojížďkou do školy a na kroužky a taky jsme chtěli mít o víkendech čas na děti a netrávit to jen na zahrádce . Ale zase musíme na víkend vymýšlet program      
              markíla   | 01.07.2017 21:16:09
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Kolo
                Je to holt nezna drobna holcicka! Honzik ma skoro 17kg. Ale zas Fanda hubenour ma 20.
                Tady je to dobry pesky skola,skolka,kramy,ale my zas chcem neco lepciho  ,tak stejne vozime. Nevim,jak to vnímaj deti,my jsme spokojeny,chteli jsme latifundie,tak je mame  ,pak je to hodne prace,ale detimaj volnost,ulice konci nasim pozemkem,takze je nemusime tak hlidat,vezmou kola,jezdej,vezmou tatry,jdou na louku sbirat sneky a brouky, maj tady vsechno. Ja jako dite bych byla spokojena  ,ale treba nam to vyctou,jednou. Jak pises,kazde bydleni ma neco,v te Praze je jednoznacne lepsi ve meste,za Prahou jsi vezen,pokud to neni vyslovene nejaka obec se zazemim,ale jen satelit.
                Myšice   | 01.07.2017 22:52:35
                Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Kolo
                Ja mam taky maly deti..thea ted pribrala..ma 11kilo a tobi 17...a thein ma 90cm a tobi iz teda kolem 112-115cm ale jak je hubenej tak vypada jak z koncentraku;)
                amalie2011   | 02.07.2017 18:58:29
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Kolo
                  Tak Rozárka moc hubená není ,ta má 13kg   A Barča 17kg takže stejně jak Tobik ,jen je mrňavá, má jen 107cm . Ono by o nic nešlo ,je to holka tak nepotřebuje být čára ,ale nedosáhne na to větší kolo aby mohla mít už s přehazovačkou ,to je škoda . Ale nevadí ,snad za rok už doroste .
                  markíla   | 02.07.2017 20:41:31
                  Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Kolo
        šikovný, neboj on dá i 16ku, nech ho chvíli osahat tu 12 a půjde to, aspoň u nás to tak bylo.... Jak získal jistotu, tak vzal na milost 16tu a dával na ni i 20km po rovinkách...
      moninif   | 01.07.2017 11:44:48
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Kolo
        Zacal na 16,ale holt s koleckama,bylo toho moc,velke kolo,slapani,zataceni,nemam genialni deti,takze koordinace je pro ne potiz  na tu 14prdim,jak rikas ty.
        Myšice   | 01.07.2017 18:20:42
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Kolo
          právě my jsme na té 16měli také kolečka, bez nich nechtěl... Pak si osahal tu 12, domluvila jsem se s bráchou, že vezmeme děcka na kola, a nechtěl být sám s kolečkama, že bez a pak už je nechtěl   Však uvidíte. Když ne letos, tak příští rok to dá  
          moninif   | 02.07.2017 13:00:45
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Kolo
      Da v poho tu 16..zrivna sme theine vybrali 16ac se snizenym ramem.ale jede uzasne...takze ji koupime..ta 12je bidna a 14je tak malo videt ze neni z cehi vybirat a nevyplati se to na rok..jinak neuc dosahnout na zem.pak ty decka maj problem s kolama..tobi krasne jede na 24ale nenaseda ze sedatka..proste na zem neni dulezity dosahnout..a i theu ucime ted nasedat ze stoje..na 12zistakala jistotu a ted uz je to jedno....jinak taky valime do rakouska na kola...letos ma tobi cil 1000km..a uz mame 610..takze to pujde pres prazdniny a splni se mu jeho sen a cil....
      amalie2011   | 01.07.2017 18:21:59
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Kolo
        Fanda ma 20tku a dobry,tak preci jen mu je pet. Kdyz si vzpomenu jak jsem se ucila bez kolecek v sesti a jak mi to neslo  . Honzik je vysokej a ma problem s koordinaci, i pri chuzi  . Takze na te 16tce to bez kolecek neslo,co mi dalo,nez pochopil slapani. uz na ni jezdi pekne,ale jsem rada,ze ted ziska jistotu na te 12tce,i kdyz je malicka. Jinak na te ma vse nahore zvedle a stejne na zem dosahne  je to asi spis pro holcicky,nevim proc je tak malo 14tek.
        Myšice   | 01.07.2017 18:36:46
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Kolo
          Taky mel tobi 20loni..v 5ti letech...az ted dostal kolo 24..a jen proto ze si je jistej ve velkym kole..ale ma snizenej ram...jen kola velky..ale kdyby nezavodil jezdi na 20jeste dlouho.pac mu je krasne.a na divociny mu to staci...;) a nepotreboval by kolo za tak sileny prachy....a to samy thea...dostala by obyc 16..ale chci po ni vykony.tak musim zaplatit i kolo na to;))ale na dlouhy cesty stejne nejezdi po silnici.a de jeste na tyc ci do sedacky..rada si pospi po ceste..a neni na silnici jista.takze je to pro me pohodlnejsi..
          amalie2011   | 01.07.2017 19:21:35
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Kolo
            To jo, ten triletak muze na silnici udelat cokoliv,taky bych se bala. I Fanda se tam tak mrcasi  .
            Tak si uzijte cyklo leto!!
            Myšice   | 01.07.2017 19:25:14
            Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Kolo
        Tobě se to lehce řekne ,neuč dosáhnout na zem ,s Bárou to je děsnej problém ,loni kvůli tomu bojkotovala kolo,musela jsem koupit jinou,menší 16   aby dosáhla, jinak by prostě na kole nejezdila. S ní je to všechno peklo ,jakýkoliv učení je neuvěřitelný peklo   jsem zvědavá za rok až jí pořídím kolo s přehazovačkou   Rozárka je jinačí ,nechá si poradit ,vysvětlit, ukázat ,žádná křeč, řev ,nic jen pohodička a s Bárou se vším šílený problémy protože se všemu strašně brání . Ta bude mít malé kolo ještě v dospělosti protože bude muset dosáhnout na zem   ona to prostě nedá
        markíla   | 01.07.2017 19:31:13
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Kolo
          Az si bude jista.nebude potrebovat dosahnout na zem.. A navic az zjisti ze je to tak lepsejsi a rychlejsi..tak to daaa;))) thea taky zuri ze nedosahne na zem..ale ma smulu..bud 12 a nadre se.nebo bude nasedat a zesedat ze slapatek;)). Hele ja ted nervim u nacvakavacich slapatek...ma novy a nejde to tobiasovi ani za nic..peklo....zurim ja.on..a pak stejne zavodi v obyc a vzteka se ze mu to klouze;)))
          amalie2011   | 01.07.2017 19:45:40
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Kolo
            Jenže tohle ona v zivotě nezjistí   ona je zabejčená a když jí něco vysvětluješ a ukazuješ tak je vypnutá a vůbec nevnímá ,cokoliv jí chceš vyzkoušet nebo naučit něco nového tak je jakoby v nějakém svém transu nebo nevím jak to popsat ,každopádně nevnímá . A je jedno jestli jí učíš větší kolo a nebo jíst velkým příborem ,bez rozdílu problém a křeč ,nechápu . Ale tak proste to tak je ,už s tím počítám a vím že nic nenadělám. Je to blbý ,ale jsou horší věci, holt se brání všem novinkám . Rozárka je jinačí ,s tou je všechno na pohodu ,jsem zvědavá jaké bude to třetí dítě   jestli to bude zpátečník jako Barča tak mě fakt trefí   to už budou na mě dva      
            markíla   | 01.07.2017 20:00:31
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Kolo
      A jeste.thea na 12ujede s nama klidne i 15km.jen je nadrena a uslapana...hadam ze na 16se taky nadre ale min...uz aby mohla mit velky kolo..jo a i 16ky uz maj prehazky..sice je drazsi.a jen 4prevody.ale ji to staci na nauceni..pak presedne po tobikovi na 24 a tobi bude met dospelacky..
      amalie2011   | 01.07.2017 18:23:45
      Reagovat | URL příspěvku
  • Zase plenkujeme
          prdím na to      
    Polední spaní ok,to dává s přehledem a jak jsem tady psala,že přes noc byla 14 dní bez nehody,tak to už neplatí.Od té doby je to tak 50 na 50.Podle mě jak nastaly ty vedra,tak víc pije a zase jí nechci trápit žízní.Předevčírem třeba zamnou přišla ve 4:30 mokrá a pak už neusnula   takže šílený pro mě,ona vždycky hned pak usnula,ale teď asi jak jsou ty vedra tak nemohla zabrat,takže to definitivně rozhodlo       a dávám jí na noc plenu.A vyplatilo se,dneska spala do 9:15    
    markíla   | 21.06.2017 21:04:01 | Reakcí: 5, poslední: 24.06.2017 11:22:27
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Zase plenkujeme
      Myslim,ze to jeste nema proste dozraly to spojeni do mozku. Ja plinu taky davam,je mokra vzdycky. Stalo se jen jednou,ze byla sucha.
      Myšice   | 21.06.2017 21:48:59
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zase plenkujeme
        jo je to možný.Já si mnula ruce po těch prvních 14ti dnech,jak to krásně dává a pak takovýhle masakr den za dnem.Uvidím na konci léta nebo na podzim až ustanou ty vedra a nebude zas tolik pít.Ale tak hlavně,že v poledne to zvládá  
        markíla   | 21.06.2017 22:04:13
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Zase plenkujeme
        Dneska mě pobavila,uprostřed noci slyším šramot,to si na záchodě sundala plenu a šla se vyčůrat   pak hupsla zamnou do postele a spala až do rána,plena suchá a ještě se byla sama vyčůrat      
        markíla   | 24.06.2017 10:43:54
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Zase plenkujeme
          Sikulka!! Vidis,ono ji to docvakne 
          Myšice   | 24.06.2017 11:05:04
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Zase plenkujeme
            jo jednou jo   ale překvapila mě   ono je i velký pluc v tom,že ona tu plínu nehce protože Barborka jí taky nemá.Tak uvidíme jak se to bude dál vyvíjet
            markíla   | 24.06.2017 11:22:27
            Reagovat | URL příspěvku
  • jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
    Ahoj matky od starších dětí,

    v jakém věku jste dětem vysvětlovaly nejen jak děti přicházejí na svět, ale i ostatní věci ohledně fungování ženského těla?
    koukala jsem, že zdejší naučná publikace je určená dětem od cca 5ti let
    starší (3,5) se mě už několikrát ptal, co máme růžového v záchodu nebo co to nosím (vložky), ale zatím jsem se ještě do vysvětlování ženského cyklu nepouštěla, stačí, že mi často chodí připomínat, že chlapečkové mají pindína a já pipinku a tak musím čůrat v sedě :-)
    naše třídní na gymplu a učitelka biologie musela vysvětlování řešit po dotazu mladšího syna: "Mamíííí a ty nosíš plíny?" .... ale to byl už starší ...a když už byla v tom, tak vysvětlila chlapečkům rovnou i na co je kondom, z čehož měli ve svém věku psinu (nebo spíš zmatek .....)
    tak poraďte ...jak jste vysvětlily dětem, že krvácíte a přesto nemáte žádné bebí :-)
    pandanek   | 14.06.2017 16:07:02 | Reakcí: 14, poslední: 19.06.2017 11:08:35
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
      U nas kluci 5,5a3, pozoruji me,pipku,prsa a tak,prijde jim to smesny,ale kramy jsem resit nemusela. Sice za mnou lezou vsude,ale pouzivam tampony a dari se mi je do te akce nezatahovat.
      Myšice   | 14.06.2017 20:11:13
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
      Barborku (za měsíc 6 let) jsem ještě do těchhle tajů nezasvětila. V únoru jsem jí vysvětlila jak děti přicházejí na svět, koupila knížku tady z Bolu tím to heslo. Mela pár dní otázky a dost to řešila,ona všechno řeší . Rozárce jsem to vysvětlila tak jako ještě zaobaleně, byly jí v té době dva a hlavně ona neřeší nic ,takže tam bylo vystaráno hned. Ohledně menstruace jsem ještě neříkala ani jedny nic ,neptala se ani jedna. Na záchod se zavírám, aspoň tech pár vteřin tam chci mít klid  
      markíla   | 14.06.2017 22:47:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
      Ty jo, tak to jsem začala řešit až teď, když kluk má devět... A to jen proto že v rodině máme slečny, které už to mají.. Já mám své dítě naučené, že ctí určite hranice, za které se nechodí, třeba ten záchod nebo koupelna... Jasně, viděl mě nahou, i koupat se, ale jen když jsme to chtěla i já. ..
      moninif   | 15.06.2017 20:46:33
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
        jo taky bych chtěla mít soukromí na záchodě nebo v koupelně ....ale když tatínek nebyl doma, tak batole za dveřmi hystericky řvalo a navíc hrozilo, že se za tu krátkou chvilku bratři povraždí ....tak jsem vyměnila soukromí za klid  
        batole už naštěstí za mnou nechodí a starší se tam nedobývá ..jenže poslední dobou většinou potřebuje nutně čůrat zrovna když jsem tam já  
        jen s těma sourozeneckýma bitvama se to moc nezlepšilo
        o chybějících úložných prostorech na záchodě ani nemluvě ....
        zatím je debata na toto téma zažehnaná ...ale do 9ti let nám to určitě nevydrží .....starší dítko je extrémně zvídavé, všechno slyší a všechno si pamatuje :-(
        pandanek   | 16.06.2017 14:44:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
          vím, cizí děti se vždycky vychovávají nejlíp, navíc dítě mám jen jedno, takže je snazší to dítě ukočírovat.. To ale jak to tady vždycky popisuješ, tak přemýšlím, jestli bych ustála to mít doma dvě děti, které mi organizují život. Jo mám doma urpuťáka a manipulátora, ale nikdy jsem si ho nenechala přerůst přes hlavu... Od mala jsem mu říkala, chceš boj, máš ho mít. Může tady být klidná spokojená domácnost, kdy já se budu usmívat, nebo tady bude bojiště, ale velet na něm budu já. Bohužel sice tady máme většinou bojovou pohotovost, ale tak chce to, má to mít, i když radost z toho nemám...
          moninif   | 17.06.2017 13:51:16
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
      Zrovna o menstruaci jsem mu vyprávěla stokrát, nevím kdy poprvé ani proč. Já to beru "vědecky", říkám mu to tak, jak to je. Že ženě každý měsíc z těla odchází neoplodněný vajíčko, že ví, že nebude mít mimino... Kdysi mi kamarádka (v té době medička) šokovaně vyprávěla, že zjistila, že její dlouholetý přítel i jeho vysokoškolsky vzdělaní kamarádi si myslí, že žena čůrá i rodí ze stejného otvoru. Tak jsme si říkaly, že jestli budeme mít syny, musíme od raného věku podchytit, že budou mít o fungování ženského těla detailnější znalosti   
      zuzka83   | 17.06.2017 15:15:10
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
      Pozor, od 2! :-) První otázka přišla ve 2 letech, všechno oba věděli v 5. Ale jsou rodiče, kteří tvrdí, že se na to dítě nikdy neptalo a to je jim už třeba 9. Tam si myslím, že jej zřejmě nějak odbyli, nebyl čas, tak se pak již dítě nezeptalo.
      Líbí se mi, jak to objasnila Zuzka níže. Řekla bych to v podstatě stejně, hlavně podle reality: V děloze (to je tady - ukázala bych na obrázku) se připravuje každý měsíc lůžko pro miminko. To vznikne splynutím těch dvou buněček - opět z obrázků - vajíčka a spermie. Pokud ten měsíc miminko nevznikne, lůžko není potřeba a tělo jej vyplaví s krví ven. Pokud vznikne, tak právě tady - u maminky v děloze - celých 9 měsíců bydlí.
      U té krve, to se dítě pak určitě zeptá, jestli to maminku nebolí.
      Calamity J.   | 17.06.2017 16:02:01
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
        tak to s tebou nesouhlasím, nemám důvod něco dítěti vysvětlovat, pokud se neptá... Nevím kde takové třeba šestileté dítě přijde k tomu, že matka krvácí, a nevidím jediný důvod mu to osvětlovat, když ho to stejně nezajímá a neptá se. Kluk s tím přišel sám loni o prázdninách, to mu bylo osm a půl a to jen proto, že byl s našima a známýma týden pryč, a jedna holčina to tam zrovna měla. Mám dítě naučené, že čemu nerozumí, nebo mu někdo něco vysvětluje a mu se to nezdá, tak se ptá i mě. Takže vysvětluji až když se ptá... Třeba vím, že o sexu povědomí nějaké má, ale podrobnosti všechny neví, a zatím nemám důvod ho do úplných tajů zasvěcovat, až na to přijde čas a bude to aktuální tak to probereme podrobně, teda co jako žena budu schopná vysvětlit :-)
        moninif   | 17.06.2017 20:19:01
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
          To jsme si, Mončo, nerozuměly, já odpovídala na to, jak objasnit, když se dítě zeptá :-). Pak jsem se ještě podivovala, že se dítě v 9 letech nikdy nezeptalo, jak přišlo na tento svět.
          Calamity J.   | 18.06.2017 10:19:50
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
            v pohodě, já to vztahovala jen na tu menstruaci, a tam opravdu nevidím důvod to devítiletému klukovi vysvětlovat když se neptá... Obecně to je něco jiného, občas mám pocit, že ty děti toho ví víc než já :-) Jinak jsem zjistila, že švagrová, se kterou se moc nestýkám, tak má vaše všechny knížky  
            moninif   | 18.06.2017 11:26:08
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
              Děkuji :-), to potěší. Jinak menstruace není ani v knížce, myslím v Sexu I, ta je až v Sexu II pro ty náctileté. Tímto naším interním označením jsem pobavila jednoho tatínka, kterému jsem dnes knížky předávala v natáčkách  , ale taktně říkal, že mně sluší  .
              Calamity J.   | 19.06.2017 11:08:35
              Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
        Ja teda taky nevysvetluju,kdyz se nepta. A to ted vi,ze jsem tehotna a neresi to. On zna veskere pareni a porody z dokumentu o prirode. Ted mame navic cerstva miminka morcat. Takze se nepta,a to je mu pet a pul,tomu skoro triletemu je to totalne sumak,resi typy aut,motory..  tak co bych mu to cpala 
        Myšice   | 17.06.2017 21:18:22
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
          Viz odpověď výše.
          Nicméně mě oslovila maminka, že klukům už je více, snad kolem 10 let, že by to ráda začala sama, neví, jaké mají znalosti. Posílali jsme jí Jak děti přicházejí na svět a za týden mně nadšeně volala, jak si celá rodina vlezli pod peřinu a četli si to, že to byla pro ně moc pěkná chvíle. Pro mě zase krásná reakce.
          Myslím, že každý rodič přemýšlející o svém dítěti něco vymyslí, aby to mělo dítě z první ruky od něj.
          Calamity J.   | 18.06.2017 10:24:22
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: jak vysvětlit dětem fungování ženského těla
      děkuji všem za rady a postřehy :-)
      až půjde znovu do tuhého zkusím to vysvětlit úměrně věku ...potíž je jen v tom, že se Ondra určitě bude chtít o své nové vědomosti podělit s dětma a tetama ve školce a maminkama na pískovišti  
      doma má v encyklopedii v jedné kapitole jak roste miminko ..... ale početí je tam znázorněno dost mlhavě :-)
      tak koukám, že budeme muset pořídit další literaturu :-)
      jo a jak psala Zuzka, že někteří chlapi nevědí, že žena rodí a čůrá jiným otvorem, tak to bohužel neví ani spousta žen   my jsme měli štěstí na základce na učitelku, která už na začátku 90tých let tam zavedla nepovinnou sexuální výchovu, tak ta nám to vysvětlila dost rychle (na rozdíl od přírodopisu, na který nás měla matikářka a pohlavní orgány jsme neprobrali snad vůbec   )
      ještě si dovolím odbočku k této učitelce - její systém výuky nebyl zrovna vždycky nejšťastnější (měli jsme jí v 8 na dějepis), ale prozradila nám už tehdy, jak je to s těmi asijskými symboly dobra a zla a jak to zneužili nacisti ..... jak to byla cenná informace jsem pochopila ve chvíli, kdy mě cca ve 20ti tahala kamarádka z nějakého orientálního krámku se slovy: "Tady jsou nějaký hákový kříže, pojď pryč!"  
      pandanek   | 18.06.2017 14:29:21
      Reagovat | URL příspěvku
  • Jak odplenkovat na spaní
    Ahoj, chci se zeptat, jak jste začínaly s odplenkováním..Malý má 2,5 roku, přes den normálně je bez plen, ale na spaní plíny má. I na noc, i na to odpolední. Vždycky se probudí počůraný. Myslíte, že když mu plínu vezme, že si to v tý hlavičce nějak srovná?
    andiie   | 14.06.2017 14:00:18 | Reakcí: 3, poslední: 17.06.2017 16:06:09
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak odplenkovat na spaní
      nevím přesně v jakém věku jsme přestali dávat plínu na spaní po obědě, ale na noc měl ještě pár měsíců po třetích narozeninách .....
      na noc bych určitě ještě nechala (třeba plenkové kalhotky) ..... u dětí, které se v noci hodně budí, lze zkoušet dávat v noci na nočník
      po obědě to záleží na tom, jak dlouho spí ....
      za mě neuspěchávat to .... a držim palce   s naším mladším to bude ještě s nočníkem boj ....
      pandanek   | 14.06.2017 15:06:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak odplenkovat na spaní
        hodinu před tebou jsem sem i něco níž vložila příspěvek že u nás se už zadařilo  
      Rozárce teď v patek budou tři ,v poledne je bez plíny asi měsíc,zkusila jsem jí jí nedat a ono to vyšlo   na noc je bez plíny dva týdny a první nehoda až dnes. Dokud měla plenu ,zvesela do ní čůrala.
      Starší dceři jsem sebrala plenu taky těsně před třetím rokem ,ale až po tom,co jí měla týden suchou . To bych se u té mladší asi nedočkala   každé dítě je jiné, na každého platí něco jiného. Teď je léto a teplo,můžeš to zkusit nedat párkrát plenu ,nic horšího než to že budeš prát se nestane  
      markíla   | 14.06.2017 22:41:42
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak odplenkovat na spaní
      Některé děti spí tak tvrdě, že se ti pomočí v noci ještě ve 4 letech a nemusí to nic znamenat. Můžeš mu ji zkusit na noc odebrat, co to udělá, pokud již vydrží přes den, ale dát nepromokavou podložku. Také již moc 2 hodiny před uložením ke spaní nepít, aby např. na ex nevypil půl litru apod., před spaním ještě vymočit. Také jsem jednu dobu dceru odnesla na záchod ještě v 11, aby se nehoda do rána nestala.
      Calamity J.   | 17.06.2017 16:06:09
      Reagovat | URL příspěvku
  • bez plen
    Konečně   o poledním spaní je nemá už asi měsíc a zatím jen jedna nehoda. Na noc je bez pleny dva týdny a až dodnes bez nehody. A od té doby co je bez plen tak i přestala za náma courat   až dneska ráno když jsem šla vzbudit holky tak zamnou vlezla k Barborce do postele a nejdřív jsem si myslela že má pýžo spocené, ale pak Barča říká ze postel má taky mokrou   takže dnes první nehoda a ani jí to nevzbudilo   Včera totiž v poledne nespala a z celého dne byla úplně hotová takže spala jako špalek   Každopádně mam radost ze jsem se ještě v teto kolonce stihly pochlubit   no a v patek se tady budu dojímat ze už jí jsou tři !
    markíla   | 14.06.2017 13:05:05 | Reakcí: 13, poslední: 19.06.2017 12:54:44
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: bez plen
      My slavime pristi tyden  ,pliny porad ma,rano je plina nadojena jak blazen,nevim,co s nim 
      Myšice   | 14.06.2017 13:07:33
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: bez plen
        Ale tak to bylo i u Rózy   tak jsem se nakrkla a přestala jí dávat v poledne a kupodivu ok,ale přes noc vždycky ráno nacucaná. Jednou se povedlo ,že byla suchá, tak jsme strašně jásaly   A to mi dodalo odvahu jí tu plenu nedat. Už dlouho říkala, že nechce plínu. Jenže ona do ní hodně čůrala ještě než usnula, potvora malá. Ona je sice v osm v posteli ale usne až v deset. To už kolikrát Bára tuhá a spí a Rozárka ne. Takže jsem jí plínu nedala,ona sice courá na záchod misto aby spala,ale nepočůrá se.
        markíla   | 14.06.2017 13:15:37
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: bez plen
          Ja myslim,ze cura pres noc,kdyz spi. Ze ten mocak to jeste neda. Odpo je to jen pohodlnost. Mam plinku,tak ji pocuram a bavi me to  jeste ji brat nebudu,nebavi me prat periny,ale nez se narodi mimino,musi byt bez plinek.
          Myšice   | 14.06.2017 14:06:12
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: bez plen
            Přesně tak to bylo I u Rozárky ,mám plínu tak čůrám   jsem zvědavá jak dneska. Snad jsem jí tu nepřechválila. Chci aby v září do školky šla už bez plen na spaní .
            markíla   | 14.06.2017 22:50:17
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: bez plen
            Tak jsem jí asi přechválila   o půl čtvrtý přišla počuraná  
            markíla   | 15.06.2017 09:50:25
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: bez plen
              asi to přes tu noc prostě ještě nemaj dozrálý. Jako mohla bych sebrat plínu, ty bys ji mohla v 10 nebo v 11 budit, dávat na nočník, to dělala kamarádka, ale mně to přijde k ničemu, sice je bez plínky a nepočůrá se, ale ten močák to stejně sám nezvládá. Holt jak píšeš, každý dítě je jiný, v něčem jsou napřed, jak mají ty sourozence a čůrání holt je podřadná záležitost :-), já myslím, že do podzima to zvládnou, řekla bych, že s tou plínou na noc mají ještě nárok. Jsou to mimina naše :-D
              Myšice   | 15.06.2017 14:26:50
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: bez plen
                Taky nejsem zastánce toho nočního buzení   Rozárka usíná až kolem desáté večer, ale od osmi je v posteli a do těch deseti se jde milionkrát vyčůrat ,takže jí ani budit nemusím . A pak to vydržela až do rána vždycky. Poprvé se počůrala ,když byla úplně tuhá a usnula už před devátou a druhý den protože si ukradla láhev vody a nalemtala se na noc   zakázala jsem jí už pít tak si ukradla láhev co byla připravená v kuchyni ze ji to dám k posteli na ráno až usne . Uvidím jak dneska ,láhev mam ještě v batůžku a porad nespí a courá čůrat  
                markíla   | 15.06.2017 21:51:44
                Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: bez plen
              Zkus jí nechat spat s holým zadkem. Někde jsme to slyšela, možná tady, a u nás to fungovalo. S holým zadem byl suchý, jak dostal pyzamo, tak byl ráno mokrý. Ho to ani kolikrát nevzbudilo... Neboj do skoly s plinou nepůjde :)
              moninif   | 15.06.2017 20:40:28
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: bez plen
                Jo jo ,obě holky začínaly s holým zadkem   Pak jsem Rozárce dala noční košilku a taky ok a teď po dvou týdnech jsem jí dala po dvakrát pýžo a po dvakrát se počůrala   Ráda bych ,aby už do školky šla bez plíny ,ale nebudu to hrotit. Přes noc tam stejně spát nebude   A ze začátku ani v poledne ne,pohodička  
                markíla   | 15.06.2017 21:44:39
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: bez plen
                  tak ona za to nakonec ani chudák nemůže, dáš ji pyžamo a chceš aby byla suchá :-))
                  moninif   | 15.06.2017 22:01:49
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: bez plen
                    Jsem si myslela, že po dvou týdnech s holou prdelkou už bude zaběhnutá   A hlavně chce všechno co Barča, takže i to pýžo tak proto  
                    markíla   | 16.06.2017 05:08:48
                    Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: bez plen
      Stejne je to mazec jak sou ty decka rozdilny..ja pliny vic jak rok doma nemam....si uz ani nepamatuju jaky to je davat plinu..je sikovna ze to dala jeste pred 3rikem.. Me thein oznamila ze kdyz uz ma 3roky.ze ji zacinaj rust prsa a bude se vdavat 
      amalie2011   | 16.06.2017 13:46:41
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: bez plen
        Tak u nás na v davy zatím myslí jen Barča   teď měla obdobíčko že se tím docela trápila, koho si vezme. Zajímavý je, že lovila v mojí generaci a byla strašně smutná že už jsou všichni strejdové ženatí   na kluky ze školky si ani nevzpomněla a když jsem jí nějakýho předhodila tak bez úspěchu. Poslední dobou už to neřeší jen občas pronese že si vezme Rózu          
        markíla   | 19.06.2017 12:54:44
        Reagovat | URL příspěvku
Přidat nový příspěvek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×