Rodíme ONLINE 2017: Po stopách Francie

„Rodíme společně s BOL“ pokračuje! Martina se vrátila z dovolené z Francie a zaslala nám cestovatelský deníček se spoustou fotografií. Co všechno navštívila a jak se jí v pokročilém stádiu těhotenství cestovalo?

Marcela má pocit, že nic nestíhá a tak odpočinek našla u knížek a bazénu. Minulý týden navštívila s Babyonline fyzioterapeutku, kde se naučila správnému dýchání k porodu, relaxační polohy a cviky k prevenci otoků.

Které společnosti věnují maminkám užitečné přípravky a potřeby pro miminka?

Feminella Hereditum
GS Mamavit
Pink or Blue
Rotarix
Synflorix

Které maminky se projektu účastní?

Martina Marcela

Inzerce

Martina (37. týden těhotenství, čeká první miminko)

Ahojky holky,

jak jsem slíbila, tento týden bude deníček cestovatelský. :) Měli jsme trochu strach, abych náhodou neporodila, přece jen to bylo už jen 5 týdnů před termínem a stát se může cokoliv a vzhledem k tomu, že v tak vysokém stupni těhotenství už jsem nenašla žádnou pojišťovnu, která by mě pro tento případ pojistila, protože nejdéle jsme našli pojištění do konce 7. měsíce, náklady na ošetření by asi byly docela velké. Doma jsme si pro jistotu sbalili takové ty základní věci, aby mi to manžel když tak mohl dovézt a nemusel se trápit tím, co všechno má vzít a táta slíbil, že do Čech to nějak stihneme. :)

První část výletu

Náš týden tedy začal už v neděli, kdy jsme s rodiči v 6 ráno vyráželi směr Bodamské jezero. Do auta jsem si vzala těhotenský polštář, abych se mohla pěkně nakrucovat, třeba i usnout, tedy ne, že by se mi to za celou dobu povedlo. Po asi 7 hodinách jsme dorazili do Meersburgu, kde jsme měli na 2 dny rezervovaný krásný hotel přímo na břehu Bodamského jezera nad kolonádou.

Inzerce

Začali jsme malým obědem u vody, procházkou městem a pak jsme si zajeli na květinový ostrov lodí. Tady jsme objevili krásné zahrady, pavilon s motýly, nádherné sekvoje, jezírka a mnoho dalšího, takže jsme tu strávili asi 2 hodiny procházkou, a když jsme jeli k večeru zpět, už jsem se docela těšila do postele. :-)

Druhý den si rodiče půjčili kolo a my jsme trochu lenošili při procházce po městě, kde jsme si vyšlápli kopeček na místní hrad a pak jsme se odměnili ledovou kávou. V poledne jsme se už zase všichni sešli a vyrazili na oběd do vedlejší vesničky a pak jsme se na asi 3 hodinky plácli na pláži u jezera, kde jsme se párkrát vykoupali. Večer opět kopeček na hrad a tentokrát večeře v krásné restauraci s nádherným výhledem. :-)

Burgundsko

Na naší druhou zastávku na cestách jsme se přesunuli v úterý ráno a měli jsme to asi 280 km. V Burgundsku jsme si první dali oběd a pak jsme vyrazili na hrad Vougeot, sídlo francouzských rytířů vína. Noc předtím jsem špatně spala a v úterý bylo docela vedro, proto jsem si procházku tolik neužila a měla jsem křeče do podbřišku a tak to byla hodně pomalá procházka.

Odtud vedla naše další zastávka do města Beaune, kde jsme byli ubytovaní a zbytek dne jsme strávili ve městě, na večeři a u vína. Naštěstí jsme měli u hotelu bazén, tak jsme se mohli všichni krásně po celém dni uvolnit. :-)

Druhý den jsme vyjeli do Dijonu, proslulého města hořčice, kde mají krásně vyřešený okruh po památkách, a sice zlatými sovičkami zasazenými v chodníku, které turisty hezky provedou po všem krásném, co město nabízí.

Zastavili jsme se tedy v místním vyhlášeném obchůdku s hořčicí, kde měli všechny druhy na ochutnání v krásných pípách a vybrali si na doma provensálskou, s estragonem a vůbec nejzajímavější malinovou.

Křeče v bříšku při delší chůzi přetrvávaly, tak jsme si dávali více zastávek. Z centra města jsme se stavili na okraji na výborný salát s kachním masem a foie gras, prohlédli jsme si místní katedrálu a vyrazili do dalšího městečka. Tady jsme měli na programu chrám boha Iana, další krásnou katedrálu sv. Lazara, středověké hradby z dob římských a místní divadlo původně pro 17 tisíc lidí.

Večer jsme ještě stihli procházku městem, protože dorazili ještě známí rodičů, kteří kvůli práci museli dojet později a dali jsme si další místní lahůdku a to šneky. :-)

Alsasko – finále našeho výletu

Poslední část naší cesty vedla do oblasti Alsaska, která je pro změnu vyhlášená bílými víny a tím jsme se začali trochu přibližovat k domovu. V okolí našeho hotelu bylo tolik krásných míst a všechny byly v okruhu 20 kilometrů, že jsme skoro nevěděli, kam všude se podívat.

První zastávka tedy byla ve městě Riquewihr, krásné středověké vesnici s památkami ze 13. století. Vesnice je údajně nejvyhlášenější vinařskou vesničkou Alsaska a při procházce jsme o tom rozhodně nepochybovali. Každý dům byl jinak barevný, většina ze dřeva, všude spousta květin, krásné obchůdky, které lákaly na všemožné dobroty. Na oběd jsme si vybrali restauraci, které je proslulá pizzovými koláči a výborným místním sýrem Munster. Ještě, že jsme si to dali všichni, protože odér ze sýra byl ohromný. :D

Další čtvrteční zastávka nás zavedla do města Colmar, na jehož okraji jsme měli zarezervovaný hotel. Tady jsme si pro změnu užili krásné domy, výborné jídlo, skleničku vína i projížďku na gondole, protože místním lákadlem jsou Malé Benátky. Po dalším dlouhém dni jsme spali jako zařezaní.

Poslední den našeho výletu jsme strávili jak jinak než dalším výletováním. První výlet vedl na obrovský nádherný hrad nad všemi vesničkami.

Odtud do vesnice Munster vyhlášené naším oblíbeným smrdutým sýrem, kde měli pěkné muzeum a zároveň luxusní restauraci, kde jsme si moc pošmákli. Sýrové prkýnko, když nám ho donesli, vypadalo tak pro tři lidi a my si dali každý vlastní. Sýr na 6 způsobů – čerstvý, rozpečený na toastu, sýrové fondue, zapečený s bramborami, krémový sýr s cibulkou a místní specialita, čerstvý sýr s cukrem, smetanou a třešňovým likérem.

Posledním městem, co jsme tu pak navštívili, byl Equisheim, nejoblíbenější vesnice Francouzů v roku 2013. Krásné uzoučké uličky s květinovou výzdobou, malebnými krámky, nespočtem čápů na střechách, to vše uprostřed vinic. Tady pro jistotu historie sahala až do 8. století, jen škoda, že se zrovna nekonal nějaký z vyhlášených místních festivalů.

Následující den jsme se pak vydali na 7 hodinovou cestu domů a malého Francouze jsme si naštěstí nedovezli.

Martina

Marcela (32. týden těhotenství, čeká druhé miminko)

Zdravím vás všechny,

mám za sebou další krásný týden těhotenství tentokrát už 31. týden. Začíná na mě dopadat malinko stres. Vůbec to nějak nechápu, protože jsem si říkala, že přece u druhého mimča nemůžu být tak vystresovaná jak u prvního.

Mám pocit, že nestíhám

Křičím na manžela, že musím už prát a žehlit, že nic nestíhám. Od 7. července jedu na týden na dovolenou a mám strach, že je to přes můj rozvrh a že nic nestíhám. Na to můj manžel mi oponuje, že mám na vše ještě dost času a že je důležité si odpočnout. Je mi z toho nějak úzko. V hlavě mi taky začíná čím dál víc ležet myšlenka na přirozený porod. Odpočítávám týdny, abych zahájila důkladnou bylinkovou přípravu. Nakonec jsem ze všeho tak vynervovaná, že naprosto padám vyčerpáním. Snažím se být klidná, ale nějak mi to nejde. Pořád jsem s myšlenkami v porodnici a u toho, že nemám nažehlenou výbavu, dostatečně uklízeno atd.

Odpočinek u knížek

V pondělí jsem zašla do knihovny, abych si půjčila nějakou literaturu, která by moje myšlenky naprosto otočila jiným směrem. Mojí mamince vstávaly vlasy hrůzou na hlavě, když nakoukla, co jsem si to půjčila. Je pravda, že literatura o druhé světové válce a o holokaustu není pro těhulku zrovna ideální, ale nevěřili byste, jak si u ní odpočinu a neřeším nic. Pochopitelně i Fífovi jsem půjčila spoustu pohádkových knížek. Moc ho to baví a je rád, když mu čtu. Vůbec nechápu, jak některé maminky svým děťátkům nechtějí číst a pouštějí jim jen tablety a DVD.

Tropické dny strávené v bazénu

Jelikož byla v Brně vlna veder, tak jsem veškerý čas trávila s Fífou v bazénu a bylo mi dobře, protože jinak bych asi padla. Navečer jsem vždy chodila zalévat zahrádku a pojíst maliny, lesní jahůdky a jostu. Malinké princezničce to moc chutná, protože se krásně vždy ve mně vrtí.

Těhotenské cvičení s fyzioterapeutkou

Ve středu ráno jsem opět měla jet na těhotenské cviční ke skvělé fyzioterapeutce paní Vorlové, která mi svými cviky velmi pomáhá. Na středeční hodině jsem se naučila jak správně dýchat a je pravda pravdoucí, že ve dnech, když je horko, tak se hned prodýchám a je mi hned lépe. Taky po ránu než vstanu, tak se taky prodýchávám a je mi líp.

Nateklé boule u uší

Jen když se vrátím ke středečnímu ránu, tak jsem se moc lekla, když jsem se podívala do zrcadla. No lekám se té nenalíčené paní normálně, ale tentokrát jsem měla obrovské nateklé boule u uší a ani nechci popisovat, co všechno mi proběhlo hlavou. Okamžitě jsem si změřila teplotu a ta byla normální. Pustila jsem to tedy z hlavy se slovy, že je to asi po ránu z teplé noci. Když mě tento otok přetrvával celý den a dokonce jsem byla oteklá i ve čtvrtek ráno, už mně to přišlo divné. Člověk by to asi neřešil, ale začala jsem se bát vůči malé. Moc jsem se bála, když jsem ve čtvrtek ráno seděla v čekárně a čekala jsem, co mi k tomu paní doktorka řekne. Paní doktorka mi znovu změřila teplotu, poslechla si mě a nic neshledala. Řekla mi, že mi raději odebere krev a tam se zjistí víc. Nechtěla mi dávat žádné antibiotikum, že to na to nevypadá. Ani nemůžu slovy popsat, jak jsem se bála, až si budu volat na výsledky krve.

Boj o porodnice

V pátek ráno jsem šla na gynekologii a paní doktorka mě uklidnila, že to bude určitě z horka. S malinkou je vše v pořádku. Jen mě paní doktorka polekala, že je dost těhulek a je boj o porodnice. Uvidíme, jak na tom bude srpen. Třeba už si to všechny maminky odrodí teď a já budu mít v srpnu klídek. Musím se taky přiznat, že jsem přejmenovala svojí malinkou princeznu. Z Jasmínky jsem jí začala říkat Nelinka. Nelinka se ale nelíbí manželovi a tak stále je jméno pro holčičku otevřené. Je to opravdu veselé. Asi ji pojmenuji až v termínu porodu.

Praní výbavičky a odpočinek

O víkendu jsem se dostala už k první várce praní výbavičky. Manžel mě dost prohání, protože výsledky krve dopadly tak, že mám zvýšenou sedlivost, což je zánět v těle. Jen nikdo neví z čeho. Paní doktorka mi řekla, že se moc přepínám a že mám víc odpočívat. A tak jsem ji poslechla až v neděli odpoledne. Manžel vyrazil s Fífou ven a já jsem opravdu odpočívala.

Od neděle až do středy budou u nás doma bráchovi děti, tak to bude sranda.

Těším se, jak vás budu příští týden informovat.

Marcela

Podle deníčků maminek zpracovala Andrea Blažková.

Jaké produkty věnují sponzoři rodičkám?

Gaga´s pleny

Přebalujte zdravě a hravě. Úspora pro Vaši peněženku může být až 15000 Kč.

Jednoduché použití bez žehlení, atraktivní designy, výroba dle návrhů samotných maminek - to vše splňují GaGa's pleny.

Kvalita prověřená maminkami je zaručena www.gagapleny.cz.

Gaga´s pleny našim rodičkám věnují balíček v hodnotě 600 Kč.

Mamavit

GS Mamavit Prefolin® + DHA

GS Mamavit Prefolin® + DHA je kompletní a vyvážená kombinace 23 vitamínů, minerálů, DHA a EPA. Vysoký obsah kyseliny listové v přirozené formě (800 µg), která je doporučovaná Světovou zdravotnickou organizací.

GS Mamavit Prefolin® DHA + EPA kapsle jsou zpracované speciální technologií DHA MMV Technology®, díky které nezanechávají rybí zápach a pachuť.
Kombinace vitamínů a minerálů, byla navržena tak, aby vyhovovala maminkám a jejich miminkům ve všech důležitých obdobích:
  • Období plánování těhotenství
  • Období těhotenství
  • Období kojení

Složení přípravku bylo vyvinuto ve spolupráci s odborníky z Ústavu pro péči o matku a dítě v Praze – Podolí.

http://www.mamavit.cz | http://www.gsklub.cz/c/pro-zeny/

Společnost GS si připravila pro každou maminku dárek v podobě 3 balení GS Mamavit Prefolin + DHA.

Medela

Švýcarská firma Medela nabízí vysoce kvalitní řadu pomůcek k podpoře kojení, vyráběnou na základě prováděných výzkumů nejen pro maminky, ale také pro profesionály. Kompletní Medela péče o kojení obsahuje sortiment: odsávání mateřského mléka, podávání mateřského mléka, péče o prsy, těhotenské prádlo, péče o mateřské mléko. Společnost Medela se tak snaží svými kvalitními produkty zpříjemnit ženám nejkrásnější období jejich života mateřství.

Medela věnuje každé mamince balíček s Medela pomůckami pro péči o prsy a manuální odsávačku - Ideální balíček již při nástupu do porodnice.

• 1x manuální odsávačka Harmony light: Oblíbená 2-fázová odsávačka mateřského mléka, která byla vytvořena na základě technologie 2-fázového systému sání.
  • 1x balení (2 ks) Chrániče bradavek: Chrání bolavé a rozpraskané bradavky před nepříjemným kontaktem s prádlem. Pomáhá tak rychjelšímu hojení.
  • 1x hojivá mast Purelan 37 g: Hojivá mast k ošetření citlivých, bolavých či popraskaných bradavek.
  • 1x vzorkové balení (4 ks) vložek do podprsenky jednorázových: poskytují vyšší savost a vstřebatelnost díky novému absorbčnímu materiálu.
  • 2 ks hojivé Hydrogelové polštářky: léčí bolestivé a popraskané bradavky. Hydrogel obsažený v polštářcích pomáhá rychleji hojit ragády, udržuje bradavky optimálně hydratované aniž by byly vlhké.
  • 1 ks žlutá "kosmetická" Medela taštička
Weledea

Weleda

Weleda, dnes největší výrobce přírodní kosmetiky, dietetik a léčiv, vznikla v roce 1921 ve Švýcarsku jako farmaceutická laboratoř. Kosmetické přípravky Weleda se vyrábějí jen z nejčistších dostupných přírodních surovin, zcela bez umělých konzervačních látek a jsou držitelem mezinárodního certifikátu přírodní kosmetiky a biokosmetiky NATRUE. Koupit je můžete na e-shopu www.weleda.cz, lékárnách, DM drogeriích, Rossmanu, Teta drogériích, v síti Klubových prodejen Weleda nebo ve firemní prodejně Weleda Beauty & Store v Praze.

S filosofií společnosti Weleda souvisí také dodržování nejvyšších standardů kvality a udržitelné využívání přírodních zdrojů. 83 % z rostlinných surovin, které Weleda využívá, je vypěstováno v ekologickém zemědělství nebo je získáno z ekologicky kontrolovaných zdrojů ve volné přírodě.

Balíček pro rodičky bude obsahovat: 1x Těhotenský pěsticí olej na strie, 1x Olej na masáž prsů, 1x Olej na masáž hráze, 1x Mandlový krém na ruce, 1x Mandlový hydratační krém.

Motherhood

Značka Motherhood, dodavatel těhotenských polštářů se zdravotní certifikací, věnuje rodičkám spací pytle v hodnotě 700 Kč.

Spací pytle Motherhood rostou spolu s miminkem, lze je využít až do 1,5 roku. Délku pytle lze upravit pro miminko od 3-9 měsíců, při rozepnutí do 18 měsíců. Spací pytel je rozepínatelný po celém obvodu pro snadnou výměnu pleny během spánku.

Výrobky Motherhood vlastní atesty Oeko-Tex Standard jsou tedy vhodné pro citlivou dětskou pokožku. Více o produktech Motherhood najdete na www.motherhood.cz.

Zdravé těhotenství

Bella Bohemia

Společnost Bella Bohemia dodává na český trh kvalitní jednorázové dětské pleny značky Happy. Dále vlhčené ubrousky, kapesníčky a přebalovací podložky stejné značky. Pod značkou Bella pak dámskou intimní hygienu a pod značkou Bella Mamma kolekci výrobků pro maminky v období kolem porodu.

Bella Bohemia věnuje rodičkám dárkový balíček Happy v hodnotě 700 Kč, který obsahuje balení dětských plenek Happy, vlhčené ubrousky Happy, podložky Happy, fixační kalhotky, prsní a poporodní vložky Bella Mamma, ochranný krém na ruce Simply Evita s olejem z hroznových jader, dětskou přítulku pejsek nebo kočička a svačinový box Happy.

Maminky tyto produkty ihned po porodu otestují.
Zdravé těhotenství

Rodičky rovněž obdrží publikaci vydavatelství Babyonline Zdravé těhotenství.

Zdravé těhotenství - to je jedinečný rádce pro úspěšné otěhotnění, těhotenství, porod i šestinedělí.

Zdravé těhotenství se současně věnuje:
- zdravé výživě,
- zdravému vaření krok za krokem
- zdravému cvičení před, v průběhu těhotenství i po porodu.

Diskuze » Poradna »

Poradna

Hlen ve stolici

| Veronika J | dnes, 14:31

Dobrý den, občas se nám objeví tohle ve stolici , je to hlen ? Dítě 4,5 měsíce , od 3 měsíce na um. Dítě jinak bez problému kaká, nemá žádné potíže , bolesti bříška apod, mám trošku sušší pokožku promazáváme leniens. A často ublinkáváme. Děkuji za odpověď

Dobrý den,

ve stolici je lehce hlen, ale pokud dítě prospívá, není třeba měnit mléko, doporučila bych přidat zeleninový  příkrm.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 18:44
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace