Rodíme ONLINE 2016: Jarní výlety maminek

Úspěšný seriál „Rodíme společně s BOL" pokračuje! Jarní počasí vylákalo naše maminky na výlety. Adriana trávila volné chvíle zahradničením a začíná řešit dětskou výbavičku. Lucka navštívila Luhačovice, rozhlednu a Trenčínský hrad. Alena dostala od přítele romantické překvapení - pobyt v Českém Krumlově.

Společnosti, které věnují maminkám užitečné přípravky a potřeby pro miminka:

Pink or blue Hipp
GS Mamavit Bella Háppy Zdravé těhotenství

Maminky, jejichž těhotenství sledujeme:

Adriana (8. týden těhotenství, čeká druhé miminko)

Moc zdravím všechny čtenáře!

Tím, že si vždy sepíšu a zrekapituluji každý týden, mám pocit, že to těhotenství uteče. I když jsem teprve na začátku, ale už v 8. týdnu. :-)

Co na to rodina a okolí

Celá rodina a naši nejbližší už to vědí od začátku, že čekáme druhé miminko. A všichni to přijali skvěle, jsem za to moc ráda. Už si to konečně taky začínám uvědomovat a na vše se moc těším. Především si to začínám víc užívat, protože se cítím skvěle a i ta únava mě ani moc netrápí.

Očkování s Emilkou

Emilka

V úterý po Velikonocích jsme vynechali s Emilkou cvičení a šli jsme k paní doktorce na poslední očkování proti pneumokoku. Holčičku jsem nechala očkovat vakcínou Prevenar 13, která je sice zpoplatněna 400,- Kč, ale částku jsem si hned nechala proplatit u své zdravotní pojišťovny.  Emča byla moc statečná, ani slzičku neukápla, jsem na ni pyšná. Asi bude po mamince, prý jsem taky nikdy neplakala. Naštěstí se neprojevila ani žádná reakce po očkování, jen jsme druhý den spali až do 10 hodin. Celkově po změně času vstáváme mezi 8. -9. hodinou. Je to příjemné, že si takhle odpočnu a nemám doma ranní ptáčátko.

Jarní zahradničení

Ve čtvrtek bylo skoro letní počasí, které jsem si náramně užívala. Dopoledne jsem s malou a pejskem vyrazila posedět na naši zahradu a odpoledne jsme si to všichni zopakovali i s manželem. Sluníčko mě nabilo velkou energií, kterou jsem vydala hrabáním listí, rytím a plením. Manžel se na zahradě taky pěkně zapotil. Všem se nám krásně usínalo. Škoda jen, že se tak prudce ochladilo.

Přivýdělek na mateřské

Od té doby, co přešla únava, bych se zas ráda věnovala nějaké práci, jako donedávna. Když bylo Emilce 8 měsíců, začala jsem dvakrát týdně jezdit do Partners Market, kde jsem dělala administrativní práci a vyřizovala telefony. Pracovala jsem tam rok. Bohužel hledali někoho nastálo, tak jsme činnost ukončili. Vždy jsem se tam odreagovala a alespoň něco málo si vydělala. I když na rodičovské je každá kačka dobrá. :-)

Mám v hlavě spoustu dalších myšlenek, ale to nechám zas na příště. Především chci řešit už nějakou výbavičku, nárok na peněžitou pomoc v mateřství a rodičovskou dovolenou.

Mějte se hezky!

Lucie (26. týden těhotenství, čeká třetí miminko)

Ahoja holky,

začátek týdne u nás probíhal klasicky, ve středu jsem si odbyla svoji brigádu na úklid, myslela jsem původně, že ji zvládnu dělat do konce května, ale poslední úklidy mi dávají tak zabrat, že dodělám duben a končím. Vezme to za mě kamarádka a já se po šestinedělí vrátím. Jsou to sice jenom tři hodinky týdně, ale kromě náročnosti tam není kam chodit na záchod, což je pro mě nejkrizovější.

Děti u prarodičů

Ve středu odpoledne jsem doprala a dobalila věci dětem k babičce. Měli toho, jak kdyby jeli na měsíc, ale vůbec jsem nebyla schopná odhadnout, jaké bude ty čtyři dny počasí a hlavně jaký budou mít program.

Moji rodiče opravdu nelenili a s dětmi stihli obejít všechna hřiště v Havířově, bazén a v sobotu s nimi odjeli na chatu na Čeladnou. V neděli s nimi sjeli ještě k mojí babičce a dědovi, kde jsme si je i vyzvedli. Většinou se Igorkovi a Stázince po víkendu od babiček nechce, ale čtyři dny už na ně byly asi dost a oba nás vítali, jak kdyby nás neviděli půl roku. Igorek se mě chytil a už nepustil, i když v autě už zase hučel, že chce zpátky k babičce.

Naše minidovolená u Luhačovic

Luhačovice

A jak jsme si užili minidovolenou my? Ve čtvrtek ráno jsme po odevzdání dětí vyrazili směrem na jih republiky, po cestě jsme si dali zastávku v Luhačovicích, prošli se po kolonádě, zajeli jsme si kousek na oběd a pokračovali dál k vybranému ubytování. To bylo pravda trochu jako ze školy v přírodě, ale jelikož nejsme nároční, tak stačilo. Už když jsem ho vybírala, tak kvůli tomu, že je na naprosto nádherném místě s úžasným výhledem, což fakt bylo a mohli jsme se náležitě kochat východem a západem slunce.

První den jsme se po ubytování prošli a dali si kafe na terase. Pak nám přinesli večeři, po které jsme celkem brzy zalehli. Ačkoliv jsem byla utahaná jak kotě, tak spát jsem nemohla, celou večeři jsem vyzvracela a začaly opět mé nekonečné bolesti hlavy. Takže po jakž takž přežité noci bylo druhý den po snídani hlavní náplní programu najít lékárnu a koupit nějaký prášek na bolení hlavy, který jsme samozřejmě nechali doma. Docela se to i hodilo, celý den bylo hnusně, zima a fučelo, takže jsme výletovali autem, začali jsme ve Starém Hrozenkově, přes Žítkovou do Bojkovic na zámek, který byl samozřejmě na potvoru v pátek zavřený.

Další den už vyšel lépa, počasí nádherné, tak jsme si vybrali takovou menší túru na rozhlednu Velký Lopeník, z původně plánovaných 10 km se díky mému muži stalo 17 a mé obří těhotenské tělo dostalo opravdu zabrat, ale stálo to za to.

V neděli jsme se po snídani sbalili a vyjeli směr Slovensko do Trenčína na hrad, kde jsme si chytře vybrali tu nejdelší prohlídku, při které jsem se málem pomočila. To těhotenství je fakt někdy humorné.

Na hradě Trenčínský hrad

Teď už jsme doma a já mám v plánu odpočívat, aby mé těhotenské nohy nabyly zase lidských rozměrů. Dnes mě čeká další prohlídka na gynekologii, tak příští týden dám vědět, jak nám ten plod roste.

Mějte se holky krásně a zase příští týden!

Alena (25. týden těhotenství, čeká první miminko)

Krásné jaro, těhulky, můj týden přeletěl jak voda a ani nevím, kde začít. Týden byl plný dění a vzrušujících zážitků. :-) Velikonoční pondělí jsme prožili s miláčkem na chatě v Beskydech (Ostravice), procházkou v probouzející se přírodě a s dobrým obědem u jeho rodičů.

Návštěva gynekologické poradny

V úterý jsem byla téměř po měsíci v gynekologické poradně. Miminko se vyvíjí v pořádku a já se cítím zatím taky docela dobře. Následovala odpolední procházka po nedalekém okolí s přítelem - chci se udržovat fit, v pohybu a ne "válet šunky doma". Další kontrolu mám až koncem dubna a to mě čeká najednou zátěžový test na těhotenskou cukrovku a očkování protilátky - mám Rh negativní faktor.

Alena Ve středu jsem jela do bývalé práce mrknout na kolegy a dořešit s šéfkou můj odchod z práce a potom jsem zašla na návštěvu ke kamarádce, kterou mám v Těšíně. Večer návrat domů.

Romantické překvapení od přítele

Čtvrteční den byl ve víru narozeninových oslav mého přítele - chystání chlebíčků, jednohubek a zákusků. Přijeli naši rodiče, tak jsme si to společně všichni užili. Oslavu jsme neměli o víkendu, protože muž mi připravil překvapení. Věděla jsem, že někam odjíždíme, ale netušila jsem kam, proto jsem si neměla dělat víkendové plány. Neměla jsem vyzvídat ani dolovat informace a nechat se krásně překvapit. Vše bylo zařízeno v režii mého partnera. Vyjížděli jsme v pátek ráno z Havířova a jeli napříč celou republikou až do jižních Čech, konkrétně do Českého Krumlova. To už jsem trochu tušila, neboť jsme se bavili o romantickém víkendu z kraje jara, dokud mi je fajn. Pak už se asi nikde nehnu do porodu. Bylo to nádherné překvapení od přítele a ještě báječnější víkend.

Alena Alena

Pátek tedy cestování a prohlídka kouzelného Krumlova - romantické město pro zamilované s úžasnou atmosférou. Doporučuji! Výletování nás čekalo i v prosluněnou sobotu: zámek Hluboká, vesnice Holašovice (UNESCO - selské baroko) a v podvečer hrad Rožmberk. Neděle dopoledne následovala procházka a rozloučení s Krumlovem, historickým centrem a pozvolna směr Ostravsko domů. Nazpět jsme se zastavili na zámku Červená Lhota.

Boží víkend, akční týden, plný dojmů i zážitků. Těhotenství je krásné, když jste spokojené. Opatrujte se dámy!

Podle deníčků maminek zpracovala Andrea Blažková.

Jaké produkty sponzoři vyrábějí a co rodičkám věnují?

Gaga´s pleny

Přebalujte zdravě a hravě. Úspora pro Vaši peněženku může být až 15000 Kč.

Jednoduché použití bez žehlení, atraktivní designy, výroba dle návrhů samotných maminek - to vše splňují GaGa's pleny.

Kvalita prověřená maminkami je zaručena www.gagapleny.cz.

Gaga´s pleny našim rodičkám věnují balíček v hodnotě 600 Kč.

Pink or blue

Pinkorblue.cz je jeden z největších internetových obchodů v České republice nabízející vše pro miminka, děti zhruba do 8 let i maminky. Za skvělé ceny u nás nakoupíte autosedačky, kočárky, nosítka, bezpečnostní zábrany, chůvičky, módu, spoustu hraček a vybavení do dětského pokoje.  Vyberte si z 40000 výrobků skladem a my Vám je obratem doručíme s poštovným od 850 Kč zdarma.

Společnost Pinkorblue.cz věnuje rodičkám kupón v hodnotě 500 Kč.

Hipp

Společnost Hipp maminkám věnuje kosmetické taštičky.

Pokožka miminka je pětkrát tenčí a citlivější, než je tomu u dospělého člověka, proto potřebuje speciální, jemnou péči. Kosmetická řada HiPP Babysanft byla vyvinuta s cílem minimalizovat riziko vzniku alergií u citlivé pokožky již od narození. Proto se HiPP důsledně vyhýbá potenciálním alergenům a nežádoucím látkám. Navíc obsahuje přírodní BIO mandlový olej, který pečuje o jemnou pokožku a chrání ji.

Kosmetická taštička obsahuje následující produkty:

HiPP Šampon s výtažkem z BIO mandlí 200 ml – jemně myje, je šetrný k očím a velmi dobře snášenlivý s pokožkou – ideální pro citlivou pokožku dětské hlavy.

HiPP Pleťový olej s přírodním BIO mandlovým olejem 200 ml – Olej je vhodný k jemnému ošetření pokožky v oblasti plenek a k dětské masáži.

HiPP Sprchový gel na tělo a vlasy s výtažkem z BIO mandlí 400 ml – myje citlivou pokožku a jemné vlásky velmi šetrně a zachovává přirozený kyselý plášť pokožky. Proto není pokožka při mytí namáhána a zůstává hebká od prvního dne života.

HiPP Čistící vlhčené ubrousky 10 ks - Ubrousky jsou měkké a jemné, vhodné pro jemné očištění citlivé dětské pokožky a pokožky se sklonem k alergiím.

GS Mamavit

GS Mamavit Prefolin® + DHA je kompletní a vyvážená kombinace vitaminu, minerálu, DHA a EPA. Je to kombinace, která byla navržena tak, aby vyhovovala maminkám a jejich miminkům ve všech důležitých obdobích:

• Období plánování těhotenství
  • Období těhotenství
  • Období kojení

Složení přípravku bylo vyvinuto ve spolupráci s odborníky z Ústavu pro péči o matku a dítě v Praze – Podolí.

Společnost GS si připravila pro každou maminku dárek v podobě 3 balení GS Mamavit Prefolin + DHA.

Doplněk stravy

Bella háppy

Společnost Bella Bohemia dodává na český trh kvalitní jednorázové dětské pleny značky Happy. Dále vlhčené ubrousky, kapesníčky a přebalovací podložky stejné značky. Pod značkou Bella pak dámskou intimní hygienu.

Bella Bohemia věnuje rodičkám Happy balíček pro maminky (balení plenek Happy, ubrousků Happy, podložek Happy, dámské hygieny a odličovacích tamponů Bella, dětského metru a svačinového boxu) v hodnotě 700,-  Kč.

Zdravé těhotenství

Stolice u 12t miminka na UM

| Fuxinka | 27.03.2024, 19:08

Dobrý den,
dcerka 12 týdnů, plně na UM AR. AR nastaveno dle mého popisu pediatričke, kvůli ublinkávaní u dve hodiny po jídle. Máme oboustranný celkový rozštep, takže i napolykáme hodně vzduchu a trpíme kolikou.
Posledné dva dny občas začne brečet už v půlce krmení. Dnes v poledne se šponovala a byla rovna jak pravítko, tak jsem pomohla rourkou po prvních 60 ml a že prdíků teda bylo. Vykakala následne i ty dva bobky, které ale byli obalene v hlene a takové tmavě zelené části. Od kdy jsme na AR začala papat lepšie, skoro zdvojnásobila dávky. Za další 3 hodinky sme papali znovu. U krmení hned začne slyšet bříško, takové to bublání. Po krmení byla stolica, řidší, ale byli v ní černé tečky (moc se rozetřít nedali, a víc nezčerveněli), ale myslím, že to může být krev.
K pediatričke čekáme na termín, ale netreba radši jít na pohotovost?
Děkuji.

Dobrý den,

na meteorismus přidejte Espumisan, můžete do každé láhve 5 kapek. Co se týká zbarvení stolice, sledujte, pokud se bude stav opakovat, kontaktujte pediatra.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 08:47
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace