Moje výlety (jessynka)

V loni jsme nemohli jet nikam na dovolenou, protože mám doma dva pejsky (německý ovčáky), tak jsme jezdili jen na jednodenní výlety. Ne, že bychom pro naše psí miláčky neměli hlídání, moje sestra, která má také dva psy, by mi je určitě pohlídala. Ale já, ani manžel bychom bez nich týden, natož čtrnáct dní nevydrželi. Moc by se nám po nich stýskalo, takže bychom stejně z dovolené nic neměli. Proto jsme se rozhodli, že budeme jezdit jen po vlasti české po výletech. Příští rok, to už budou pejsci starší a doufám, že i rozumnější, a tak už budeme jezdit na dovolené i s nimi.

Loni jsme byli s pejsky a dětmi jen na týden na chatě a letos pojedeme znovu. Akorát musíme vybírat místa do vzdálenosti kolem 100 km, protože se celá rodina se psy do auta nevejdeme, a tak musíme jet nadvakrát. Navíc málokde ubytují dva vlčáky. Loni jsme ale kupodivu našli jednu chatu, kde to nebyl problém a kam zřejmě budeme jezdit už každoročně.

A jaká místa jsme navštívili? Jako první jsme na začátku července jeli na Domanín, kde zrovna moje sestra s rodinou, rodiče a další příbuzní trávili dovolenou. Jeli jsme se za nimi podívat na jeden den. Celý den jsme strávili u vody, potom jsme šli do lesa na houby, pár jich i našli a večer šli chlapi na ryby na Domanínský rybník. U rybníka jsme s nimi do noci poseděli, pak u chaty ugrilovali kapry a jeli domů.

Za dva dny na to jsme se vydali na další výlet, tentokrát směr Humpolec. Prohlídli jsme si krásnou zříceninu hradu Orlík u Humpolce a jeli dál na hrad Lipnice nad Sázavou. Hrad v Lipnici byl opravdu nádherný a zbylo nám ještě trochu času, tak jsme jeli ještě na hrad Ledeč. Tento nás ale trošku zklamal, zrovna na hradě probíhala rekonstrukce a byl celý obouchaný, dovnitř nás ani nepustili. Tak jsme koukli do mapy, co je ještě poblíž a zalíbila se nám přehradní nádrž Želívka. Jezdili jsme asi hodinu kolem a zjistili, že to k vodě nikudy nevede, dokonce ani navigačka nic nenašla. Až nám poradili místní cestu lesem. Procházka to byla nádherná a přehrada byla také moc pěkná.

Další náš výlet byl do Českého ráje, tentokrát na hrad Kost. Hrad byl moc pěkný, ale zrovna bylo 32 stupňů horko, tak jsme si neprošli údolí plakánek, což nás pak mrzelo. Z Kosti jsme jeli do Sobotky a Jilemnice a večer domů.

Dali jsme si jeden den oddych, protože výlet byl opravdu náročný a další den jsme opět vyrazili a to do Žďáru nad Sázavou a na Pilskou přehradu. Tam se nám také moc líbilo, hlavně okolí přehrady bylo moc krásné.

Poté jsme se další den vypravili na Velké Dářko u Škrdlovic. Jezdila jsem tam jako dítě, tak jsem si chtěla připomenout dětství. Už to tam ale není takové, jako to bývávalo za mého dětství. Ale to se změnilo asi všude, protože dnes už dovolená v ČR není moderní, každý jezdí jen do ciziny a kempy u nás zaostávají.

Když jsem o týden později měla opět den volna v práci, jeli jsme si prohlédnout město Vyškov na Moravě.

Když mi pak za další týden začal konečně druhý týden dovolené, domluvila jsem se zde, s jednou moc fajn kamarádkou jen z internetu, že se tentokrát vydám jejím směrem. Domluvily jsme si schůzku ve městečku Doksy. Myslela jsme si, že je to nějaká malá vesnička, tak že jí hned najdu a poznám. Bohužel jsme asi hodinu jezdili po Doksech a hledali nádraží, každý kolemjdoucí nás poslal jiným směrem a my tam bloudili. Naštěstí před odjezdem z domu, jsme si ještě soukromou zprávou poslaly telefonní číslo a dobře jsme udělali. Po telefonu jsme si vysvětlili, kde se nacházíme a do pár minutek jsem jí uviděla. Strávili jsme spolu celý den, a přestože nám pršelo, bylo nám krásně. Jako první jsme si prošly zmíněné město Doksy a pak jsme se společně vydaly na Máchovo jezero (na obrázku). Až jsme si jezero prohlédly, jeli jsme už společně naším autem na hrad Bezděz. Vyšlapaly náročný kopec po kamenech, ale stálo to za to, i když jsme byly celé promočené nejen od deště, ale i potu. Po prohlídce hradu jsme si spolu ještě zajely do Bělé pod Bezdězem na večeři a pak už jsme se bohužel musely rozloučit, kamarádka musela už jet domů.

Po tomto náročném dni jsme si opět dali den oddych doma a pak teprve vyrazili na další krásný celodenní výlet. Tentokrát s námi jeli sousedi, moc fajn starší lidé. Vyjeli jsme hodně brzy ráno na Zvíkov, ale po cestě uviděli v dáli hrad, tak jsme zastavili, protože jsme měli čas, všude na hradech otvírají až v 9 hodin a uviděli krásný hrad Kámen (na snímku níže). Celý jsme si ho prošli, především zahrada byla nádherná.

Inzerce

Pak jsme teprve jeli dál na Královský hrad Zvíkov (na obrázku). Hrad nás přímo uchvátil svojí krásou, i sousedi byli nadšení. Hned pod hradem bylo přístaviště lodí, tak jsme jeli na okružní plavbu po Orlické přehradě. Tu jsme si opravdu užili, od dětství jsme lodí nejeli.

Když jsme dopluli zpátky, nebylo ještě tolik hodin, abychom se vydali zpět domů, i když jsme to měli od domu asi 300 kilometrů, tak jsme si ještě zajeli na blízký krásný zámek Orlík (na obrázku). Po prohlídce zámku jsme si ještě prohlédli akvárium - výstavu sladkovodních ryb a mini zoo a prošli zahradu s pávy. Nad zámkem na nás ještě čekala výstava s ukázky dravých ptáků. Pak jsme se teprve vydali směrem k domovu. Asi v polovině cesty jsme zastavili v lese na wc a co jsme neviděli? Přímo bedlové království. Naplnili jsme kufr auta bedlemi a jeli dál.

Také jsme se vydali na hrad Veveří a festival Moravské hrady. Další den jsme jeli opět se sousedy a na Floru Olomouc. Na Floře jsme strávili celé dopoledne a pak ještě jeli na hrad Helfštýn (na obrázku). Tento hrad byl také moc pěkný, přímo nádherný.

Naším zatím posledním výletem byl opět Vyškov a návštěva ZOO parku a Dino parku. Do Dino parku jsme jeli přes celý Vyškov Dino vláčkem a tam viděli 3D kino. Samozřejmě tohle nebyl náš poslední výlet, byli jsme i na dalších, ale o tom zas až příště.

Inzerce

Uživatelce Jessynka děkujeme za článek a připisujeme jí kredit 100 Kč.

Diskuze » Poradna »

Poradna

Hlen ve stolici

| Veronika J | dnes, 14:31

Dobrý den, občas se nám objeví tohle ve stolici , je to hlen ? Dítě 4,5 měsíce , od 3 měsíce na um. Dítě jinak bez problému kaká, nemá žádné potíže , bolesti bříška apod, mám trošku sušší pokožku promazáváme leniens. A často ublinkáváme. Děkuji za odpověď

Dobrý den,

ve stolici je lehce hlen, ale pokud dítě prospívá, není třeba měnit mléko, doporučila bych přidat zeleninový  příkrm.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 18:44
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace