Naše první seznámení s Řeckem (Evulik25)

Když jsme si s Lojzou v červnu roku 2007 vybírali dovolenou, nosila jsem domů tuny katalogů, pročítala stránky cestovek na internetu a od začátku mi bylo jasné, že bych se chtěla podívat na nějaký řecký ostrůvek.  Do oka mi jich padlo hned několik, ale po opravdu dlouhém průzkumu nakonec vyhrál méně známý ostrov Lefkada.
S Lojzou jsme toužili hlavně po romantických plážích, křišťálově čistém moři a přáli jsme si poznat jak ostrov, tak některá místa na pevnině, která je pro turisty rovněž dostupná, protože ostrov leží v její blízkosti a dokonce je s ní propojen dvěma mosty.
Jedenáctidenní dovolená mohla začít. V den odletu jsem byla jako vždy mírně nervózní, protože mám strach z létání a vědět předem, že letiště v Preveze má jednu z nejkratších přistávacích drah v Evropě, tak mě tam nikdo nedostane.

Naším cílem bylo letovisko Nidri. Ubytování jsme měli skromné, žádný pětihvězdičkový hotel, ale příjemný a čistý apartmán s malou kuchyňkou a koupelnou. Nám dvěma však bohatě stačil a radost jsme měli z velké verandy, kde jsme mohli vysedávat a kochat se pohledem do okolí.

Inzerce

Naše první kroky vedly samozřejmě k moři. Lefkada se může chlubit spoustou nádherných pláží a hned ta první nás ohromila a to jsme ještě nevěděli, co nás čeká. Ráchání v moři nás zabavilo na celý den, až hlad nás vyhnal zpátky do města.  Řeckou kuchyni jsem si zamilovala při první večeři, kdy nám jako předkrm v restauraci naservírovali tradiční Tzatziky, řecký salát a k tomu výborné domácí pečivo. Jako hlavní chod byla Musaka, kterou jsem si přála ochutnat jako první a zachutnala mi tak, že ji často dělám i doma.

Každý večer jsme se vydali na procházku do centra letoviska, užívali si tu báječnou atmosféru a až za tmy se vraceli do apartmánu.

I když oba milujeme moře a plavání, naplánovali jsme si i několik výletů. Při tom prvním jsme měli možnost projet kus ostrova v džípech.

První zastávka byla u vodopádů Nidri, pod kterými se rozprostírá i malé jezírko, ve kterém se údajně koupala i Jackie Onassisová. Následovala prohlídka kláštera Agii Assomati. Cestou v džípech jsme mohli obdivovat nádhernou přírodu ostrova, Englouvy, městečko, které je vyhlášené pěstováním čočky. Poslední zastávka nás čekala u nejkrásnější pláže Lefkady Porto Katsiki, kterou obklopují vysoké bílé útesy. Myslím, že při pohledu na ni se mi na chviličku zastavilo srdce, protože až takovou nádheru jsem nečekala. Připadala jsem si jako v Karibiku a vůbec mi nevadilo, že cesta k pláži je opravdu dlouhá, vlastně jsme museli sejít opravdu hodně schodů, ale za to báječné koupání v průzračně čistém moři to rozhodně stálo.

Osmý den nás čekal velký celodenní lodní výlet. Na ten jsme se taky moc těšili, protože jsme měli možnost vidět a koupat se na těch nejhezčích plážích. První zastávka byla na pláži Egremni, následovala pláž zamilovaných Milos, dále Agiofylli a nakonec opět úchvatná Porto Katsiki. Nám se ale líbily úplně všechny, každá nás ohromila svou čistotou, žádné stánky s občerstvením, jen nádherná nedotknutá příroda a neskutečně čisté moře.

Hned další den jsme se museli zmátořit a unavené svaly z celodenního plavání jsme šli tentokrát provětrat na pevninu. Čekal nás báječný výlet na Epirus. Jako první jsme navštívili trosky starobylého římského města Nikopolis, kde římský císař Oktavián (Augustus) zvítězil nad Markem Antoniem a egyptskou královnou Kleopatrou. Musím přiznat, že mě až mrazilo, když na mě dýchalo tolik historie a mlčky jsem nasávala tu atmosféru a představovala si, jak to tam muselo vypadat tehdy…

Zajímavá byla i prohlídka Nekromantionu, starobylé věštírny. V dávných dobách zde byly prováděny zvláštní procedury, jejichž cílem bylo setkání člověka s posmrtnými duchy, kteří jim měli ukázat, jaká budoucnost je čeká.  Průvodkyně nám prozradila, že tam poprvé stanul bájný Odysseus, který zde hledal cestu zpět na rodnou Ithaku.

Milujeme přírodu a tak nás neskutečně potěšila i další zastávka, a sice procházka řekou Acheron. Řeka lemovaná kaňonem nám předvedla neskutečně překrásné scenérie, a že byla hodně studená, nám vůbec nevadilo. Brodili jsme se až k místu, kde už začíná být dost hluboká, vykoupali se a s pocitem, že jsme viděli opravdovou přírodní PECKU, se vraceli zpátky.

Ještě nás čekala poslední zastávka, a sice památník Zallogo. Výstup nebyl vůbec jednoduchý, obzvlášť v tom šíleném vedru, ale nakonec jsme těch 410 schodů pokořili a výhled, který se nám odtud naskytl, byl úžasný.  Pohled na památník v nás vzbuzoval zvláštní pocity, neboť byl postaven na památku 56 žen, které se svými dětmi v náručí vrhly z kamenných útesů, než aby byly zotročeny tureckou nadvládou v roce 1803.

Na dovolenou strávenou na Lefkadě máme jen ty nejhezčí vzpomínky, jen kdyby tak rychle neutekla. A zatím je to jediné místo u moře, o kterém jsem přesvědčena, že určitě ještě jednou v budoucnu navštívíme.

Uživatelce Evulik25 děkujeme za článek a připisujeme jí kredit 100 Kč.

Inzerce

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Naše první seznámení s Řeckem (Evulik25) - diskuze

• Nádhera
    Taky se mi poštěstilo podívat se do Řecka a musím říci, že to byla jedna z nejlepších dovolených. Moc ráda na ní vzpomínám!

spinisek   | 23.11.2012 22:31:29
    Reagovat | URL příspěvku
  • Nádherné vyprávění. Řecko je země, kterou bych chtěla hrozně moc navštívit. Láká mě to čisté moře, ale i výborná a především zdravá kuchyně
    tygřímáma   | 16.11.2012 17:53:20
  • Lefkada a Řecko obecně je i moje srdeční záležitost. Chtěla jsem původně na Korfu, ale rychlého rozhodnutí pro Lefkadu jsem nakonec rozhodně nelitovala. Projezdili jsme ji na skůtru, bydleli v nových apartmánech v surfařské zátoce ve Vassiliki. Krásnější pláže a moře, než jsme našli na západním pobřeží, jsme zatím nikde jinde neobjevili. Pro ty, kteří nepotřebují ke krásným zážitkům bohaté turistické zázemí, je to nádherné místo. Na Korfu se třeba ještě někdy podívám, ale na Lefkadu se určitě budu chtít znovu vrátit.
    stankag   | 13.11.2012 00:17:41 | Reakcí: 1, poslední: 14.11.2012 07:14:01
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE:
      Děkuji a ano, já jsem zatím taky nenanarazila na krásnější pláže na našich dovolených.   A turistické zázemí nám nechybělo vůbec.
      Evulik25   | 14.11.2012 07:14:01
      Reagovat | URL příspěvku
  • Báječná dovolená, moc Vám to sluší. Hlavně v těch posledních bílých šatech vypadáš Evi úplně šik. Procestovali jste toho teda požehnaně

I mě Řecko přirostlo k srdci a moc ráda bych se tam vrátila (nejen nádechem historie a mnoha a mnoha památek, i jídlem a krásným mořem).
    škubanek   | 12.11.2012 13:22:20 | Reakcí: 2, poslední: 14.11.2012 11:50:31
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • no to je nádherný, do teď jsem měla o Řecku jinou představu, tohle mě ale neskutečně nalákalo. Kráááása, díky Evi
    lucie73   | 12.11.2012 09:28:04 | Reakcí: 1, poslední: 14.11.2012 07:12:05
    • \
      RE:
      Jé, děkuji, Luci. Já Řecko právě miluju a zrovna na té Lefkadě mě to moře vyloženě uchvátilo, neměla jsem tušení, že i takhle blízko se můžu tak LUXUSNĚ vykoupat.
      Evulik25   | 14.11.2012 07:12:05
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Stolice u 12t miminka na UM

| Fuxinka | 27.03.2024, 19:08

Dobrý den,
dcerka 12 týdnů, plně na UM AR. AR nastaveno dle mého popisu pediatričke, kvůli ublinkávaní u dve hodiny po jídle. Máme oboustranný celkový rozštep, takže i napolykáme hodně vzduchu a trpíme kolikou.
Posledné dva dny občas začne brečet už v půlce krmení. Dnes v poledne se šponovala a byla rovna jak pravítko, tak jsem pomohla rourkou po prvních 60 ml a že prdíků teda bylo. Vykakala následne i ty dva bobky, které ale byli obalene v hlene a takové tmavě zelené části. Od kdy jsme na AR začala papat lepšie, skoro zdvojnásobila dávky. Za další 3 hodinky sme papali znovu. U krmení hned začne slyšet bříško, takové to bublání. Po krmení byla stolica, řidší, ale byli v ní černé tečky (moc se rozetřít nedali, a víc nezčerveněli), ale myslím, že to může být krev.
K pediatričke čekáme na termín, ale netreba radši jít na pohotovost?
Děkuji.

Dobrý den,

na meteorismus přidejte Espumisan, můžete do každé láhve 5 kapek. Co se týká zbarvení stolice, sledujte, pokud se bude stav opakovat, kontaktujte pediatra.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 08:47
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace