Horní Lomná v červenci (foREVer)

Možná se to někomu bude zdát divné, ale za všechny naše společně strávené roky jsme nikdy nebyli na normální dovolené, všechny dovolené jsme totiž trávili u mojí mamky na vesničce u Šumperka. Letos jsme si ale díky tomu, že už pracuji, mohli dovolených naplánovat více a tak jsme se o prodlouženém víkendu úplně na poslední chvíli rozhodli vyrazit do obce Horní Lomná, do jednoho úžasného pensionu v alpském stylu. Ten pensionek už známe, několikrát jsme si tam zajeli jen na úžasné jídlo a kochali se okolím, ale teď jsme měli tu možnost ubytovat se a zažít úžasné tři dny a dvě noci. Pensionek je hodně domácký, je to rodinný podnik a majitelé bydlí hned vedle. Paní chodí v kroji a je opravdu milá a člověk se tam cítí jako doma.

Přijeli jsme ve čtvrtek kolem 13. hodiny, dali jsme si oběd, ubytovali se a přemýšleli, co podnikneme. Byla tropická vedra, tak jsme se rozhodli, že vyrazíme do říčky, která protéká celým údolím. Našli jsme si místečko, klukům jsme nakonec ani nedávali plavky a chodili jsme po vodě. Bylo to úžasné. Skvěle jsme se osvěžili a během pobytu jsme tam zašli ještě několikrát.

Inzerce

Během dne jsme se ještě několikrát vrátili na pokoj si dát sprchu, protože bylo šílené vedro. Prošli jsme si celou vesničku, od našeho pensionu jsme měli všechno na dosah ruky.

K večeru jsme si zašli na Lačnov, je to středisko v lesích, kde je bazén, trampolína pro děti a další aktivity. Dali jsme si pivko, kluci džus a šli řádit na trampolínu. Pak jsme se vydali procházkou zpět a stavili jsme se na večeři. V jednom místě totiž dělali pizzu a k tomu 1+1. Musím říct, že jsem nečekala, jak dobrá bude. Matěj snědl až na jeden kousek úplně celou. Večer jsme pak trávili na pokoji, kluci byli unavení, spali jak dudci. Já jsem se moc nevyspala, bylo příšerné dusno a bouřka a nešlo otevřít okno, spali jsme v podkroví a tak jak foukal šílený vítr, pršelo by dovnitř.

Další den ráno jsme měli k pobytu zaplacenou snídani, ta byla na 9 hodin ráno a sešli jsme se všichni ubytovaní. Musím říct, že kluci se chovali úplně skvěle, až jsme byli překvapení. Kluci všechno snědli a my jsme se s Petrem taky skvěle nadlábli. Pak jsme opět vyrazili k řece, prošli na konec vesničky, stavili se na nanuky a šli pomalu zpět, protože se pomalu blížil čas oběda.

Z cesty jsme šli na trávu a v tom Jakub zařval: „Néééééééééé!“ Podívala jsem se a on byl po kolena v močůvce a nakonec do toho ještě sedl. Skočila jsem k němu, vytáhla ho a on byl bez boty. Tak jsem tam strčila ještě ruku pomalu po loket a hledala botu, naštěstí jsem ji vylovila…. No, hned jsme přešli cestu a zpět se řvoucím Jakubem k řece. Tam jsem mu vymáchala boty, vysvlíkla ho do naha, z nejhoršího jsem mu přeprala kraťasy, umyla jeho i sebe a šli jsme na pokoj. Tam jsme museli rovnou do sprchy, zbavit se všeho smradu. :-D

Inzerce

Po obědě jsme si šli chvilku odpočinout a už jsme věděli, co podnikneme….na hřišti přímo pod našim pensionem ten den probíhala hasičská soutěž a následně potom pořádná vesnická pařba - klobásy, masíčko, pivko , hudba….. Naši kluci si našli super zábavu, kterou jsem jim napřed zatrhla, ale když to nikdo neřešil, tak jsem jim to povolila. Jak hasiči stříkali na ten terčík, tak šli kluci kus za ně a nechali se stříkat tou vodou. Bylo šílené vedro, tak je to osvěžilo a netrvalo dlouho a stálo tam plno dětí. :-D

Večer jsme pak trávili na té pařbě, Matěj tancoval jak o život, Jakub vydržel taky dlouho, pak už jsme ale museli jít, protože byl unavený. Únava ho ale na pokoji přešla, a tak jsme ještě seběhli schody a vrátili se tam. Dětí tam bylo plno. Všichni se skvěle bavili, na věku nezáleželo a nikdo nic a nikoho neřešil, to se mi tam opravdu líbilo.

Pak přišla další noční bouřka, ale i přes ni zábava dál pokračovala. Jen já jsem se celou noc opět nevyspala.

Ráno byla další snídaně a my museli do 10 hodin opustit pokoj. Všechno jsme si sbalili, ale auto nechali na místě a ještě jsme půl dne strávili v Lomné. Prošli jsme opět všechna naše oblíbená místečka, nevynechali ani zázračnou studánku, která nezamrzá ani při -40°C a její voda je údajně léčivá. Každoročně se pořádá pouť, je to velká duchovní záležitost, sjede se plno věřících. Jinak vodu ze studánky si chodí lidi nabírat do láhví anebo se s ní omývají. My jsme se s ní skvěle osvěžili, v těch pařácích byla fakt ledová a na pití neměla chybu.

Pak jsme ještě zašli do lesa, je tam vážně fantastický vzduch, pro nás, co žijeme věčně ve smogu, to byl jakoby další div světa.

Po dalším obídku jsme pak vyrazili opět na Lačnov a kluci se vyřádili v bazénu. Pak už jsme ale jeli pomalu domů, chtěli jsme se totiž ještě stavit v Dolní Lomné. Bohužel ale na tom místě, kam jsme chtěli, bylo tolik lidí a aut, že nešlo zaparkovat, a tak jsme se vydali domů. Bylo nám úzko, že už je po všem a ještě v neděli jsme se z toho pořád nějak nemohli vzpamatovat….

Bylo to vážně super, kluci si to užili úplně maximálně, byli hodní, nezlobili, v yřádili se a my s Petrem jsme si taky užili tu pohodu, klid, relax. Já jsem fotila jak o život, no vážně to nemělo chybu a my se tam chystáme zase na podzim.

A co všechno se tam dá podnikat? V Horní Lomné je několik pensionů, kemp u vody, horské chaty. Můžete trávit čas ve vesnici anebo na výletech po okolí. My měli v plánu vyrazit i do okolí, ale bylo nám tam tak hezky, že jsme nakonec zůstali jen tam. Můžete chodit po lesích, můžete si zajít do bazénu, do řeky, skoro všude mají trampolíny, různé houpačky, prolízačky, prostě pokud člověk není náročný, opravdu si to užije…Myslím, že lesy a krásná příroda je na relax a vypnutí ze všedních starostí úplně ideální. A lidi, ti tam jsou opravdu fajn, i když je tam plno turistů, cítíte se tam jako doma. :-)

Vaše foREVer

Uživatelce foREVer děkujeme za článek a připisujeme jí kredit 100 Kč.

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Související články

Horní Lomná v červenci (foREVer) - diskuze

• Ty Silvinko a já si tuhle říkala, odkud ten název znám, že jsem to už někde slyšela..my byli na konci července na jednu noc v Dolní Lomné v kempu..a druhý den jsme strávili na Kozubové za poslechu skupiny Blaf..musím říct, že jsem si to užila..:)
    Lillynka   | 13.08.2012 18:33:13
    Reagovat | URL příspěvku
  • Horní Lomná je krásná.Pěkně jste si to užili
    Zuzbr   | 18.07.2012 07:12:15 | Reakcí: 1, poslední: 18.07.2012 18:38:46
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • tam to muselo být nádherný, moc vám to přeju !!! Víc takových společných chvil !!!!!!
    lucie73   | 17.07.2012 16:20:24 | Reakcí: 1, poslední: 18.07.2012 18:42:08
  • Krásné! A bez té močůvky by to nebylo ono.
    Evulik25   | 17.07.2012 15:09:45 | Reakcí: 1, poslední: 18.07.2012 18:41:48
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • Silvi, penzion jako z pohádky. Připomělo mi to jeden německý nebo rakouský seriál. Tam měli taky takové domy s okny plnými muškátů.
    tygřímáma   | 17.07.2012 14:42:32 | Reakcí: 2, poslední: 18.07.2012 19:39:32
  • Hezké je to. To co popisuješ jsem dělala jako děcko, denně pomalu celé prázdniny, celou vesnicu jsme procházeli potokem, chodili jsme k Svaté Anně(údajně taky léčivá studánka) na vodu, normálně s 5-ti litrovýma barelama  , chodili po lese... Též občas zahučeli do močůvky po kotníky, umyli boty v potoku a šlo se dál  . A nepřišlo mě na tom nic, co bych měla považovat za nějaký vyjímečný zážitek... A když se nad tím tak zamyslím... Teď by to pro mě vyjímečné asi bylo. A klidně bych takových pár dní dala  .
    polova   | 17.07.2012 09:41:59 | Reakcí: 1, poslední: 17.07.2012 13:44:58
    • \
      RE:
      Vím přesně o čem mluvíš :-) Jsem děcko z vesnice a žila jsem podobně jako ty :-) Teď mi to chybí a tak jsem to vychutnávala naplno :-))))))
      foREVer   | 17.07.2012 13:44:58
      Reagovat | URL příspěvku
Vložit příspěvekČlanky s diskuzí

Poradna

Dobrý den ,
mám dotaz byla sem jako samoplatce minulý měsíc i tenhle měsíc na krvi krevni obraz minulý měsíc leukocyty byli kolem 8 teď leukocyty 9 38 udělala sem si i krev na hcg to je kolem 18.8 nejspíš úplně ranne tehotenstvi spíše mě zaráží že minulý měsíc leukocyty kolem 8 a teď přes 9 nemusí to byz něco vážného nemocná nijak nejsem nic a erytrocyty byli 4.69 můžou se leukocyty zvyšovat I až takhle rannym těhotenstvím ještě sem nebyla ani na gynekologii jdu až pristu týden ve středu minulý pátek na utz ještě nic nebylo jen vysoká sliznice ani v krvi nic nebylo minulý týden a včera tam bylo kolem 18.8hcg . Děkuji za odpověď jsem hrozný střešní tak se chci uklidnit že ty leukocyty nic nejsou a že to je třeba i takhle rannym těhotenstvím nejspíše. Děkuji

Dobrý den,

ano, mírné navýšení leukocytů je zcela v normě.

MUDr. Pavla Zahrádková | Babyonline | 24.03.2024, 11:30
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace