Inzerce
Inzerce
Inzerce

dTest: „Domorodci jsou hluční,“ stojí v cestovní smlouvě

Je smutným faktem, že smluvní podmínky téměř nikdo – snad s výjimkou právníků spotřebitelského časopisu dTest – nečte. Pokud k tomu spotřebitele nepřiměla celá řada kauz, kdy byli zákazníci prostřednictvím obchodních podmínek napáleni, možná na jejich studování změní názor nyní: smluvní podmínky cestovních kanceláři mohou být občas i docela zábavným čtením.

Spotřebitelský časopis dTest nedávno informoval o svém průzkumu smluvních podmínek sedmi velkých cestovních kanceláří působících v České republice a rozvířil tím zajímavou debatu názorem o nezákonné výši tzv. storno poplatků (http://www.dtest.cz/clanek-1747/pozor-na-nezakonne-storno-poplatky-zajezdu).

Nyní bychom však upozorněním na legrační ustanovení cestovních smluv rádi poukázali na fakt, že v cestovních smlouvách naleznete i něco jiného než nepřehledná a někdy i neplatná ustanovení,“ říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: „Můžete se třeba dozvědět, že na pokoji nebude mýdlo, či že místní personál je línější a místní obyvatelstvo může na pláži nadstandardně hlučet“.

Inzerce

Na těchto ustanoveních pochopitelně není nic nezákonného ani závadného. Jde pouze o způsob jejich zařazení do právního dokumentu, kterým smluvní podmínky jsou, jenž je poněkud nešťastný. „Smluvní podmínky jsou součástí cestovní smlouvy a zákazník s nimi při jejím podpisu vyslovuje souhlas. To dobré na tom je, že se alespoň při čtení nudného právního textu trochu pobaví.“ uzavírá Votočka.
Výběr těch „nejlepších“ ustanovení z cestovních smluv najdete na http://www.dtest.cz/clanek-1772/domorodci-jsou-hlucni-stoji-ve-smlouve.

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 507 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 522 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC

Zdroj: Tisková zpráva časopisu pro spotřebitele dTest

Inzerce
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Zábavné smluvní podmínky cestovních kanceláří - diskuze

Poradna

Dobrý den,
mé dceři byly dva dny zpátky dva měsíce. Už před měsícem začala past koníčky že měla hlavičku zvednutou krásně, ale všimla jsem si posledních několik dní, že hlavičku zaklani dozadu, padá ji hlavička na jednu nebo druhou stranu a vypadá to, jak kdyby se chtěla zvednout, i jednu ručičku ze zvedá. Já hity ručičky držím, ale nic moc... Je to normální v tomto věku? Že se to ještě zlepší, srovná, že to je tím že začala s tím celkem brzy a ještě to dotrenuje?
Děkuji předem za odpověď

Dobrý den,

stabilní poloha na bříšku je od 3 měsíců, zatím je ještě čas, ale kontaktujte svého pediatra.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 17:21
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×