Cestovní kanceláře požadují nezákonné storno poplatky

Zákazníci mohou ze zákona od cestovní smlouvy kdykoliv před zahájením zájezdu odstoupit a cestovní kancelář si pro tyto případy může vyhradit odstupné, známé spíše jako storno poplatky. Z průzkumu spotřebitelského časopisu dTest však vyplývá, že cestovní kanceláře při stanovování jejich výše nerespektují zákon a v mnohých případech požadují poplatky nepřiměřeně vysoké.

Spotřebitelský časopis dTest provedl průzkum smluvních podmínek sedmi velkých cestovních kanceláří působících v České republice. V oblasti tzv. storno poplatků, tedy částky, kterou spotřebitel platí při zrušení zájezdu, ale dospěl k velmi nelichotivým závěrům: „Všechny z testovaných cestovních kanceláří si v určitém období před předpokládaným zahájením zájezdu vyhrazují storno poplatky ve výši 100% z ceny zájezdu, což považujeme za nezákonné,“ říká Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest.

Takto stanovené storno poplatky jsou nepřiměřeně vysoké, jednostranné ve prospěch cestovních kanceláří a nečiní jakýkoliv rozdíl mezí tím, zda zájezd absolvujete či nikoliv. „S trochou nadsázky můžeme říci, že na zájezdu, na kterém nebudete, nic nesníte, nikdo vám nebude uklízet pokoj a ulehčíte letadlu i delegátovi. Navíc pádným argumentem je, že v dnešní době nebývá problém uvolněný zájezd znovu prodat jako tzv. last minute, byť za nižší cenu,“ vysvětluje Vernerová nepřiměřenost poplatků ve výši 100% ceny zájezdu.

Inzerce

Cestovní kanceláře určují výši storno poplatků podle toho, v jak dlouhé době před odjezdem zákazník zájezd zruší. Poplatky ve výši 100% z ceny zájezdu uplatňují v průměru od čtvrtého dne před zahájením zájezdu. Extrémem je v tomto případě CK Alexandria, která takto vysokou částku účtuje svým klientům už od devátého dne před zahájením zájezdu. Úplný přehled storno poplatků cestovních kanceláří působících v České republice naleznete na http://www.dtest.cz/clanek-1747/pozor-na-nezakonne-storno-poplatky-zajezdu.

Požaduje-li po vás cestovní kancelář takto vysoké poplatky, doporučujeme namítat jejich neplatnost pro nepřiměřenost i rozpor s dobrými mravy. Dále je vhodné požadovat doložení reálných nákladů a ztráty, které cestovní kancelář naším odstoupením skutečně utrpěla a na jejíž úhradu má tedy právo,“ uzavírá Vernerová.

Inzerce

Zdroj: Tisková zpráva OSS TEST

Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Inzerce

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posilují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady. V letech 1994 až 2010 publikovalo sdružení na stránkách časopisu dTest informace o více než 10 000 výrobcích, varovalo před 507 nebezpečnými výrobky (většina byla určena dětem) a upozornilo na 522 nekvalitních a klamavých výrobků. Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC

Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Diskuze » Poradna »
Sdílejte
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek
Komerční sdělení

Nezákonné storno poplatky cestovních kanceláří - diskuze

Poradna

Stolice u 12t miminka na UM

| Fuxinka | 27.03.2024, 19:08

Dobrý den,
dcerka 12 týdnů, plně na UM AR. AR nastaveno dle mého popisu pediatričke, kvůli ublinkávaní u dve hodiny po jídle. Máme oboustranný celkový rozštep, takže i napolykáme hodně vzduchu a trpíme kolikou.
Posledné dva dny občas začne brečet už v půlce krmení. Dnes v poledne se šponovala a byla rovna jak pravítko, tak jsem pomohla rourkou po prvních 60 ml a že prdíků teda bylo. Vykakala následne i ty dva bobky, které ale byli obalene v hlene a takové tmavě zelené části. Od kdy jsme na AR začala papat lepšie, skoro zdvojnásobila dávky. Za další 3 hodinky sme papali znovu. U krmení hned začne slyšet bříško, takové to bublání. Po krmení byla stolica, řidší, ale byli v ní černé tečky (moc se rozetřít nedali, a víc nezčerveněli), ale myslím, že to může být krev.
K pediatričke čekáme na termín, ale netreba radši jít na pohotovost?
Děkuji.

Dobrý den,

na meteorismus přidejte Espumisan, můžete do každé láhve 5 kapek. Co se týká zbarvení stolice, sledujte, pokud se bude stav opakovat, kontaktujte pediatra.

MUDr. Ludmila Vomelová | Babyonline | dnes, 08:47
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×