Inzerce
Inzerce
Inzerce

Šikulkování - diskuze

  • Šikulkování
    Ahoj holky, dnes jsem si poslechla podcast O šikulkování s Terezou Chadimovou (Od mámy pro mámy). Docela o tom teď přemýšlím. Setkaly jste se s tím, že by se nemělo dítě za každou věc chválit, jaká je šikulka? Snažíte se to nedělat nebo šikulkujete? Zajímalo by mě, co si o tom myslíte, pokud jste také podcast slyšely nebo tohle téma už nějak znáte odjinud ;-)
    anytsirK   | 11.01.2022 22:13:42 | Reakcí: 35, poslední: 20.01.2022 22:12:23
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Šikulkování
      Ahoj, já asi patřím do skupiny maminek, které šikulkují. Chválím často, ale zase ne za každou věc  
      Lenuska1234   | 12.01.2022 14:22:27
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Šikulkování
        Já chválím taky hodně, dnes jsem zkoušela reagovat tak, jak to doporučovali v tom podcastu, že místo toho, říct hned "Ty jsi šikulka", když např. sleze z gauče, řeknu: "Líbí se mi, jak jsi slezla z toho gauče hezky pozadu" , ale je to teda těžké..šikulka mi tam skáče úplně automaticky :-)
        anytsirK   | 12.01.2022 19:50:28
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          To je zajímavé, taky zkusím :) ale je pravda, že šikulka je rychlejší  
          Lenuska1234   | 12.01.2022 20:59:42
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            No je zajímavé jen přemýšlet o tom, kolikrát za den to člověk řekne :-) Dnes jsem byla s malou u mých rodičů a tam lítala šikulka za šikulkou :-D Do teď mi to vůbec nepřišlo.
            anytsirK   | 12.01.2022 21:19:14
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              joo, to si začneš potom všímat víc :-D Tak schválně, jestli vydržíme jeden den neříct slovo "šikulka". Můžeme nahradit jiným slovem, říct to jinak. :-D Schválně to zítra zkusím...
              Lenuska1234   | 12.01.2022 21:23:16
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Šikulkování
                Super nápad, to je fakt výzva :-D To jsem fakt zvědavá, kolikrát to zítra padne :-)
                anytsirK   | 12.01.2022 21:43:36
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Dnes jsem na to opravdu myslela a místo šikulka říkala: to jsem ráda, že se ti to povedlo, je moc hezké, co jsi postavila   šikulka jsem řekla jen teď večer a cíleně   ale nahrazovala jsem také slovem super a paráda   dcerka to vyřešila sama, když se jí to povede, tak si zatleská   jak šla výzva u vás?  
                  Lenuska1234   | 13.01.2022 19:09:17
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Šikulkování
                    No tak to jsi šikulka :-D, že jsi takhle nešilkulkovala ;-)
                    Mě to dnes také docela šlo, bavilo mě zamýšlet se nad tím, jak jí pochválit jinak. Ujelo mi to jen jednou, když jsme přišly z plavání, malá si sundala sama čepici a podala mi ji, ať ji uklidím. Tak tam to letělo automaticky, ale jinak se mi dařilo.
                    anytsirK   | 13.01.2022 20:12:14
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Šikulkování
                      to tě také chválím :-D Aspoň to teď vím a budu více přemýšlet nad slovním vyjadřováním ;-) Ale jsou to naše Šikulky  
                      Lenuska1234   | 13.01.2022 21:18:19
                      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Šikulkování
      Holky, o šikulkování jsem nikdy neslyšela.
      Jenže já jsem mamulka-šikulka jak vyšitá.
      Malou taky chválíme a říkáme, že je šikulka a šikovná. Jmenuje se Karolína, takže když sní všechno jídlo /co sní pokaždé/ tleskáme jí a říkáme "KAJULA, ŠIKULA" a ona tleská s námi.
      Vůbec jsem neregistrovala, jak často ji chválíme. Vím, že máte výzvu za sebou a zvládly jste ji hezky, ale zítra zkusím přes den, co nejmíň používat to slovo na "Š" a uvidíme. Už teď vím, že to bude mazec. U babiček/prababiček je šikulkování úplně běžné.
      @ anytsirK - můžes sem hodit, prosím, ten podcast?
      Akin33   | 13.01.2022 20:58:17
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Šikulkování
        Kajula, šikula, je boží, to bych řikala taky ;-)
        Podcast je třeba tady: https://talk.youradio.cz/porady/mama-a-mimi/28-o-sikulkovani-s-terezou-chadimovou.
        Zítra dej vědět, jak to šlo tobě a jestli jsi se dostala i k poslechu ;-)
        Já mám na zítra připravenou tuhle výzvu pro babičku. S ní jsem se o tom bavila, hned jak jsem si to poslechla a protáčela oči, co to zase ta naše generace vymýšlí :-D
        anytsirK   | 13.01.2022 21:11:43
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          Děkuji za odkaz, když bude zítra čas, poslechnu si ho :)
          Lenuska1234   | 13.01.2022 21:23:12
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          Já jsem to nedala :( hned ráno, když se vyčurala do nočníku, jsem si chválila. Pak během dne, ale aspoň jsem si uvědomila, jak často to používám. Zítra už se polepším a věřím, že to dám :D
          Moje mamka je bývala učitelka ve školce a denně slýchám takové staré rady, jak to dělaly maminky jejich generace a co to zas dnešní maminky vymýšlí :)
          Podcast si poslechnu asi až přes týden, kdy pojedu s malou na procházku. Ale mockrát za něj děkuji.
          Akin33   | 14.01.2022 20:35:02
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            To vůbec nevadí :) Důležité je, že jsi to zkusila a uvědomila sis to, kolikrát to řekneš. Já už dnes to slovo opět používala...   :-D Občas se snažím říct to jinak, ale jsou situace, kdy to jinak říct úplně nejde :)
            Lenuska1234   | 14.01.2022 20:55:25
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            Já myslím, že i to, že si to uvědomíš, je super ;-) Já to dnes zkusila s babi a ta taky vůbec, vždycky řekla: "Ty jsi ale šikulka, teda vůbec nejsi šikulka, líbí se mi, že jsi mi podala to prasátko :-D" Bylo to dost vtipné.

            A holky, až se budete nudit, tak mám ještě jeden podcast jak správně říkat NE, tak pak můžeme dát další výzvu :-D
            Malá mi přes den spí nejdéle v kočárku, tak toho docela dost poslechnu během těch nachozených kilometrů :-D
            anytsirK   | 14.01.2022 22:13:35
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              Tak to jsem zvědavá, ráda se zapojím  
              Lenuska1234   | 15.01.2022 20:12:09
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              Ahoj anytsirK,

              tak jsem si poslechla celý podcast s něčím souhlasím, s něčím. Je to tam hezky popsané. Já si myslím, že vždy tady byly maminky, které neměly takový ten přístup jak 99% rodičů, jen se o tom nemluvilo a každý si vychovával děti za zdmi v tichosti. Určitě malou chválím ale už jinak. Neřeknu pokaždé, že je šikulka ale právě občas ji řeknu jakou mam radost, že...pak že se mi to líbí, pak že je udělala tak hezky, protože je velká holka. Nevím jestli budu mít v budoucnu čas a energie na rozebíraní nakresleného díla :D
              Další výzvu přijímám - a to jak správně říkat NE. Můžeš sem hodit i tenhle podcast?
              Děkuji a už teď se nemůžu dočkat, co to bude :)
              Akin33   | 19.01.2022 21:19:05
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Šikulkování
                Ahoj, souhlasím ;-) mě to třeba ten poslech ze začátku úplně štval a říkala jsem si, co to zase vymysleli, ale pak jsem si v tom našla věci, které se mi líbily. Taky teď víc přemýšlím o tom jak malou pochválím a baví mě to ;-)

                A co se týče NE, tak tady jsem našla podcast i jako článek, je tam jak audio tak psaná verze ;-)
                https://www.nevychova.cz/blog/jak-rict-diteti-ne/
                Hodně se teď zamýšlím, když se mi na jazyk dostane "to se nedělá" či " to se nesmí" a podobné a snažím se vysvětli proč nechci, aby to dělala
                anytsirK   | 19.01.2022 23:06:09
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Ahoj holky, dnes jsem se konečně dostala k tomu poslechu. Bylo to vysvětleno hezky a v něčem jsem se i našla, že to tak dělám a je to správně. Kolikrát za mnou přijde dcera sama a říká: "Maminko, já bych chtěla tvořit a co kdybychom to udělaly takhle a tak..." nebo mi každý den říká, jak mne má ráda   s tou šikulkou jsem to pochopila a budu se snažit to tolik neříkat :-) ten druhý podcast si asi spíš přečtu...po 30 min. mi do toho malá začala křičet, tak jsem pak neslyšela úplně vše    
                  Lenuska1234   | 20.01.2022 19:24:06
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Šikulkování
                    Tak to je super ;-)

                    Holky jsem ráda, že ten poslech nebyl pro vás promrhaný čas a oslovilo vás to obě;-)
                    anytsirK   | 20.01.2022 20:53:34
                    Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Teď jsem to dočetla a nechceš udělat nový příspěvek, ať se to tu neztratí? :-)
                  Lenuska1234   | 20.01.2022 19:36:35
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Šikulkování
                    Je pravda, že to tu začíná být trochu nepřehledné. Tak ok, vytvořím nové téma
                    anytsirK   | 20.01.2022 20:54:59
                    Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Šikulkování
        To je super, se to krásně hodí :) To jsem zvědavá, jaký bude zítra výsledek    
        Lenuska1234   | 13.01.2022 21:22:19
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          Ahoj holky, jsem na sebe pyšná. Dnes jsem se držela, používala jsem právě něco ve stylu, jakou mi dělá radost tím, že.... nebo že už je velká holka a proto umí udělat to a to. Bylo to náročné. Pochvala typu, jsi šikulka/šikovná je mnohem jednodušší. Přes týden si poslechnu podcast a pak se k tomu nějak postavím.
          Tatínek ji chválil dnes jenom na nočníku a po jídle - to je prostě takový krásny zvyk ji zatleskat a říct Kajula - šikula   &s10z
          Akin33   | 15.01.2022 21:23:19
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            Chválím Tě, že jsi to tak hezky zvládla :) Já ještě taky neměla čas to poslechnout   Ale chtěla bych do příštího týdne  
            Lenuska1234   | 15.01.2022 21:31:06
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              S dvěma dětma už toho člověk asi moc nenaposlouchá, že?
              anytsirK   | 16.01.2022 13:15:39
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Šikulkování
                Když se trefím do času, kdy je starší ve školce, malá usne a já nemusím uklízet nebo vařit, tak se i chvilka najde :-D a večer už se mi nechce    
                Lenuska1234   | 16.01.2022 18:43:14
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Noo, tak to jsou výjimečné chvíle :-D Ale možná by to šlo poslouchat i při úklidu. Já si občas něco pouštím k vaření, když malá usne před obědem.
                  anytsirK   | 16.01.2022 19:45:34
                  Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            Tak to je super ;-) Já se o tom chválení bavila s kamarádkou, která má už čtyřletého chlapečka a říkala, že třeba když jí přinese ukázat obrázek a ona mu řekne, že je šikula, tak jako dobrý, ale když se o něj víc zajímá, řekne, že se jí líbí jaké použil barvy, zeptá se proč zrovna tohle je tady a tak, že z toho má malý mnohem větší radost. I o tom je zmínka v tom podcastu :-)
            anytsirK   | 16.01.2022 13:14:51
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              Na tom něco bude   musím si už poslechnout :) Je pravda, že když dcera přinese obrázek a řekne: "koukej, co jsem namalovala" a já řeknu jen: "Hezký, šikula" nebo se o tom začneme víc bavit, tak je to rozdíl a je víc na ten obrázek hrdá  
              Lenuska1234   | 16.01.2022 18:46:34
              Reagovat | URL příspěvku

Téma: Výchova, vztahy mezi sourozenci, aktivity, kroužky, mazlíčci dětí (strana 231)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×