Výchova, vztahy mezi sourozenci, aktivity, kroužky, mazlíčci dětí (strana 231) - diskuze

Přidat nový příspěvek
  • Poslouchání pohádek před spaním
    Ahoj holky, už delší dobu mám v plánu koupit bluetooth reproduktor a přehrávat dceři pohádky přes USB. Když jsem byla malá, ráda jsem poslouchala na kazeťáku nebo ještě i gramofonu po rodičích pohádky před spaním   Kupovaly jste? Jaký jste vybraly? CD přehrávač už kupovat nechci, CD už za chvíli nebudou :-D
    Lenuska1234   | 23.01.2022 21:42:55 | Reakcí: 41, poslední: 06.02.2022 20:58:15
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Poslouchání pohádek před spaním
      Ahoj, kupujeme Disney pohádky od DeAgostini.. je to repreacek a na něj se postaví figurka s Disney pohádkou a přehraje se ta pohádka... Klukum se to strašně líbí.  
      Barbarka111   | 24.01.2022 21:35:13
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Poslouchání pohádek před spaním
        Ahoj, jo to jsem viděla a bylo to hezké, ale už se to myslím nedá sehnat. My kupujeme zvířátka od DeAgostini a taky super :)
        Lenuska1234   | 24.01.2022 21:54:30
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Poslouchání pohádek před spaním
      Tohle je nostalgie a úžasná věc.
      Jako malá jsem usínala u pohádek z magnetofonu a pak jsem byla schopná usnout všude, u televize, u hluku z ulice, při povídání večer v posteli :D :D
      Taky jednou chci malé pouštět pohádky z nějakého nosiče. :)
      Akin33   | 24.01.2022 22:08:09
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Poslouchání pohádek před spaním
        přesně :) a myslím si, že je to super na rozvíjení všeho, paměti, fantazie a pak ve škole je výhoda, když si zapamatuje to, co učitel říká :)
        Lenuska1234   | 24.01.2022 22:13:50
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Poslouchání pohádek před spaním
      To by mne také zajímalo, často nad tím přemýšlím. Dřív to bylo lepší...pustili se pohádky na kazetě nebo na CD a děti se do nich zaposlouchali...nebyly tam žádné rušivé reklamy ani video.
      Také jsme koupili pohádky od DeAgostini s repráčkem, ale za nás to je moc drahé. Pohádky mám všechny teď v počítači jako audio soubor, ale jak pustit bez počítače a notebooku?
      Pet-Z   | 25.01.2022 13:25:04
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Poslouchání pohádek před spaním
        Já dostala právě nápad, že bych koupila bluetooth reproduktor, některé jsou i přes wifi, ale to asi nepotřebuji. Já bych tam dala na kartu nebo flashku nahrané pohádky a budeme ji pouštět před spaním po naší pohádce :-)
        Lenuska1234   | 25.01.2022 14:21:25
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Poslouchání pohádek před spaním
          Jo to je pravda, a kde stáhnete audio pohádky?
          Pet-Z   | 26.01.2022 13:50:54
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Poslouchání pohádek před spaním
            Na internetu se dají, teď jsem zrovna našla jednu stránku http://www.pohadky.org a tam jsou namluvené pohádky dobrovolníky. Nebo si to propojím přes bluetooth a pustím ji to přes rádio (Junior nebo Dvojka) :)
            Lenuska1234   | 26.01.2022 21:47:41
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Poslouchání pohádek před spaním
              Děkuji, podívám se :)
              Pet-Z   | 27.01.2022 08:42:21
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Poslouchání pohádek před spaním
                Hodně pohádek neznám, tak jsem taky zvědavá, ale jsou tam i klasické O Popelce, Šípkové Růžence :-)
                Lenuska1234   | 27.01.2022 10:41:45
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Poslouchání pohádek před spaním
                  ANo, koukala jsem, že jich je tam opravdu hodně a většinu ani neznám :D a jsou od bratří Grimmů, tak snad nebudou strašidelné :D
                  Pet-Z   | 27.01.2022 12:33:07
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Poslouchání pohádek před spaním
                    Možná si je nejdřív přehraji sama, aby se pak dcera nebála :-D
                    Lenuska1234   | 27.01.2022 20:39:33
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Poslouchání pohádek před spaním
                      Joo, to je dobrý nápad :D
                      Byla přeci ta Popelka, jak si tam dívky uřezávaly paty, aby se do střevíčku vešly :D
                      Pet-Z   | 28.01.2022 08:58:34
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Poslouchání pohádek před spaním
                        To máš pravdu :-D někdy horší než horor :-D
                        Lenuska1234   | 28.01.2022 19:45:05
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Poslouchání pohádek před spaním
                          když si to člověk začne opravdu představovat, tak to moc pohádkové není :D
                          Pet-Z   | 29.01.2022 13:40:04
                          Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: Poslouchání pohádek před spaním
                            Měla jsi pravdu, poslechla jsem si teď konec té Popelky a uřezávají si tam palec i patu   Nebo to dceři vysvětlím, že to tam bude :-D
                            Lenuska1234   | 30.01.2022 21:16:00
                            Reagovat | URL příspěvku
                            • \
                              RE: Poslouchání pohádek před spaním
                              No vidíš :D :D to je dost krutá pohádka. To bude otázek  
                              Ale myslím, že oni měli ty bratři všechny ty pohádky takové strašidelné, ne?
                              Pet-Z   | 31.01.2022 13:09:03
                              Reagovat | URL příspěvku
                              • \
                                RE: Poslouchání pohádek před spaním
                                Jj v každé budě něco trochu krutého   ale dnes už přišel ten reproduktor, tak jsem jsem jí to říkala, co bude v té pohádce a ona se zasmála :-D tak asi to ty děti tak neberou :-D
                                Lenuska1234   | 31.01.2022 19:10:30
                                Reagovat | URL příspěvku
                                • \
                                  RE: Poslouchání pohádek před spaním
                                  No asi záleží na povaze a na věku také, asi si neuvědomuje, že uříznout patu je bolestivé a teče krev   Jinak nápad uříznout si patu, abych se vešla do boty je celkem k smíchu  
                                  Pet-Z   | 02.02.2022 13:06:19
                                  Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Poslouchání pohádek před spaním
            Tak jsem nakonec ještě koupila pohádky od K. J. Erbena, které vypráví Karel Höger, to je klasika a to jeho vyprávění je úžasné. Koupila jsem na Alze a hned po zaplacení jsem si to mohla stáhnout do počítače, takže za mě super :)
            Lenuska1234   | 05.02.2022 23:05:26
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Poslouchání pohádek před spaním
              To asi bude nakonec lepsi, než ty bratři Grimmove  
              Muzes zkusit stáhnout i disney audio pohadky na uložte. Jsou to čtené knizky a jsou krátké. Já mám stažené přes sdílený odkaz, ale nemůžu to dal sdilet
              Pet-Z   | 06.02.2022 20:29:00
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Poslouchání pohádek před spaním
      My máme bluetooth reprák Lenco. Dostali jsme ho k nějakému nákupu zdarma a zatím na něm pouštím písničky z mobilu. Mám na Spotify playlist s písničkami, co se dceři líbí a jedeme ty, celkem často :-) Na pohádky to půjde určitě taky.

      My jsme taky poslouchaly pohádky před spaním. Nejdřív z kazety a pak z CD. V nějakém dětském časopisu bývala ta cdéčka jako příloha. Bylo to super a do dneška si pamatuju úryvky těch pohádek :-)
      anytsirK   | 25.01.2022 14:27:02
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Poslouchání pohádek před spaním
        To je přesně ono :) Jen nějak není čas to objednat :-D

        Já poslouchala pohádky na kazetách a pamatuji si, že tam byla nějaká pohádka o zlém skřítkovi a ta hudba byla opravdu děsivá. Nelíbila se mi, vždy jsem ji přeskakovala :)
        Lenuska1234   | 25.01.2022 22:18:51
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Poslouchání pohádek před spaním
          Tak to úplně chápu. Já mám seznam věcí, co je třeba koupit, ale jsem hrozně nerozhodná a všechno vybírám velmi dlouho, takže z něj ukrajuji jen velmi pomalu.

          No tak to se mi úplně vybavil můj hororový zážitek s pohádkou na kazetě. Spala jsem u bratrance, který byl o 4 roky starší a když jsme měli jít spát, pustil kazetu s Červenou Karkulkou. Byla tam strašně strašidelná hudba a oba jsme se té pohádky báli (to už věděl z dřívějška). Jak se taky bál, tak vyběhl z pokoje a zamknul mě tam, ve tmě s tou šílenou hudbou. Úplně si pamatuji, jak jsem mlátila na dveře, ať mě pustí a hrozně jsem se bála. Nakonec mě zachránila teta.



          anytsirK   | 26.01.2022 12:15:54
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Poslouchání pohádek před spaním
            To mám podobně, akorát ten seznam se zvětšuje :-D ale dnes to už objednám :)

            To byl teda zlobivý bratranec, takhle tě tam nechat :-D to muselo být docela traumatizující   A běžel aspoň pro tu tetu nebo utekl pryč? Se divím, že ho ještě napadlo zamknout, když utíkal :-D

            Nebo se mi líbilo, jak se na gramofonu daly zrychlovat otáčky a pak to mluvili Šmoulové :-D
            Lenuska1234   | 26.01.2022 21:52:38
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Poslouchání pohádek před spaním
              Tak jsem zvědavá jaký jsi vybrala ;-)

              No jo no, on je jedináček, tak neměl koho jinýho trápit :-) Měla jsem z toho pak trauma dost dlouho, stačilo říct Karkulka. Ale on se na mě vlastně celkem vyřádil, když nás měl hlídat, tak nám pustil Kruh, to jsem taky měla noční můry a když jsme byli na společné dovče, tak jsme se v noci vyplížili a koukali v noci na Fredyho Kruegera, z toho jsem měla taky dlouho nespala :-D

              Jo jo, kde jsou ty časy :-D
              anytsirK   | 26.01.2022 22:26:30
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Poslouchání pohádek před spaním
                Vybrala jsem Niceboy RAZE 2 ego...tak uvidime, nechtěla jsem nejdrazsi, je to takovy stred asi :-)

                Jo, ja taky koukala na panenku Chackie nebo na Psycho a bála jsem se pak chodit na záchod, protože vedle jsou schody do sklepa   ale takový naschvály...njn kluci :-D
                Lenuska1234   | 27.01.2022 16:17:39
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Poslouchání pohádek před spaním
                  Takže rozhodnutí padlo, tak super ;-) Dej pak vědět jak vám to vyhovuje :-)

                  U nás dnes byla babička a hned z repráku pouštěla malé písničky, tak mi přišlo super, že to vlastně může využívat každý
                  anytsirK   | 27.01.2022 21:42:48
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Poslouchání pohádek před spaním
                    ano, to se mi taky líbí, že se dá použít i přes den třeba jen jako písničky a nemusí u toho koukat na TV :) Až otestujeme, tak sem napíšu :)
                    Lenuska1234   | 27.01.2022 22:32:48
                    Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Poslouchání pohádek před spaním
                    Repracek jede kazdy vecer a dcera je z nej nadsena, libi se ji to a usne u toho :-) má dobrý zvuk, jednoduché ovládání, zatím dobrá koupě  
                    Lenuska1234   | 04.02.2022 20:18:02
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Poslouchání pohádek před spaním
                      Tak to je paráda, dobrá investice ;-)
                      anytsirK   | 05.02.2022 18:41:22
                      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Poslouchání pohádek před spaním
      Naše děti poslouchají pohádky z audiokazet.i písničky jako je Dáda a je to moc hezke
      Hlisnikovskaveronika   | 25.01.2022 21:58:53
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Poslouchání pohádek před spaním
        To si také pamatuji, to je krásné :) My už bychom neměli, na čem to přehrát a jestli by vůbec ty kazety ještě šly... :)
        Lenuska1234   | 25.01.2022 22:15:57
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Poslouchání pohádek před spaním
        To je pěkné, my také máme audiokazety z mého dětství, ale už si je nemáme na čem pustit
        Pet-Z   | 26.01.2022 13:52:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Poslouchání pohádek před spaním
          My jsme koupili z bazaru starý přehrávač, jenže jak jsou kazety už staré občas se přetrhne pásek a to je mi moc lito
          Hlisnikovskaveronika   | 31.01.2022 07:48:29
          Reagovat | URL příspěvku
  • Jak říkat NE
    Ahoj holky,
    poslechla jsem si další zajímavý podcast, tentokrát na téma Jak říct dítěti ne. Hodně se teď zamýšlím, když se mi na jazyk dostane "to se nedělá" či " to se nesmí" a podobné a snažím se vysvětli proč nechci, aby to dělala. Jak k zákazům přistupujete vy?

    Kdyby to téma někoho zajímalo, odkaz na audio i psanou verzi je zde :https://www.nevychova.cz/blog/jak-rict-diteti-ne/
    anytsirK   | 20.01.2022 21:00:30 | Reakcí: 17, poslední: 23.01.2022 17:16:36
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak říkat NE
      Ahoj,
      určitě si poslechnu.
      Na naší čertici vůbec nic neplatí. Já vím, že má rok a ještě tomu nerozumí, jenže ne, nesmíš, nemůžeš, nedělej to, nech toho, to se nedělá.... neplatí. Nejsem zastánce fyzických trestů, no zkoušela jsem ji už dát po ruce, když něco tahá, otevírá, bouchá na sklo a vůbec ji to nevadí. Nebo se nám postěžuje, 3 vteřiny bez slzy pobrečí a je to. Zas je tam, kde ji nechci mít :(
      Akin33   | 20.01.2022 21:33:52
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jak říkat NE
        Tak jsem zvědavá, jestli změna komunikace pomůže. Já to zkouším a někdy mi přijde, že super a někdy mě úplně ignoruje. Třeba po jídle má ve zvyku, že smete všechno z pultíku na zem. Snažím se jí vysvětlit, že konec jídla, může naznačit jinak a nemusí nic odhazovat, ale většinou to dopadne tak, že se místo na mě začne koukat někam vedle mě, aby mě neviděla či co a stejně to na zem hodí.
        anytsirK   | 20.01.2022 22:57:15
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jak říkat NE
          Tak u nás to vůbec nezabírá. Je pravda, že malá má téměř rok, jenže v článku bylo, že i malé dítě poslechne a rozumí   snažím se, zkouším, hezky vysvětluji, na konci poděkuji a nic :D :D Nevzdám to, ale asi to neudržím ještě po dobu roku, když už bude rozumět. Přidal se i tatínek, on tomu sice vůbec nevěří ale snaží se :D
          BTW já jsme si to nejdřív večer přečetla a pak druhý den na procházce si pustila podcast :D :D jenže bylo to tak hezky namluvené, že jsem si to poslechla až do konce :D
          Akin33   | 22.01.2022 21:12:03
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jak říkat NE
            My to taky zkoušíme oba. Manžel mi dokonce dneska vynadal, když jsem řekla, že je šikulka :-D Tak uvidíme jak na to budeme mít nervy a jestli to přinese nějaký efekt ;-)

            Je to namluvené jak pohádka, že? Nám naši pouštěli k usínání pohádky z CD, když jsme byly se sestrou malé a hned se mi ty pohádky vybavily, když paní začala mluvit :-)
            anytsirK   | 22.01.2022 22:30:27
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jak říkat NE
              Přesně, jak pohádka.
              Nám zas pouštěly pohádky z kazety, to bylo pláče, když se zatáhla páska :D
              Akin33   | 23.01.2022 12:23:11
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jak říkat NE
                Přesně :-D Na kazetách jsme začínaly taky, pak ale byly v nějakém dětském časopise jako příloha ta CD a pouštěly jsme si ty. Do dneška si pamatuju některé pasáže:-)
                anytsirK   | 23.01.2022 17:16:36
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak říkat NE
      Ahoj, už jsem si to přečetla a každý typ "NE" jsem určitě použila   . Někdy se snažím to holkám vysvětlit, proč by to neměly dělat, co mi vadí a co chci. Tak teď musím zintenzivnit a dám vědět, když se dostaví výsledky :) Snažím se být pro ně parťákem, takže i se jich (spíš té starší) ptám, jak by to udělala ona, jak by to vymyslela ona, aby byly všechny spokojené :) Zrovna dneska lítala po obýváku sem a tam (jako že jezdí na kole :D) a já ji říkala: "Nedělej to, neběhej", ale bylo to marné :-D Tak teď už vím, že musím to říct jinak: "Chci, abys doma neběhala, neupadla jsi a tím si neublížila. Pojď, můžeš jezdit na kole, ale jinak. Lehni si na zem a nohama kopej" Zkusím to takhle zítra :) A jak to je holky, u vás?
      Lenuska1234   | 20.01.2022 22:21:15
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jak říkat NE
        To je skvělý příklad s tím kolem ;-) Já se velmi často přistihnu, že říkám to se nedělá, to se tam nedává,.prostě to ONO SE TO..takže se to snažím teď vysvětlit proč se to ono nedělá a proč nechci aby některé věci dělala, třeba Nechci, abys tady patlala ty borůvky, protože bys pak zničila gauč a to by mě mrzelo :-)
        anytsirK   | 20.01.2022 22:53:17
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jak říkat NE
          Tak jsem dnes začala   snažím se jim to vysvětlit, proč se to tak nedělá a tak. S tím kolem to moc nezabralo, jednou si lehla na zem a tím to skončilo :-D ale chce čas a trpělivost. To dáme ;)
          Lenuska1234   | 21.01.2022 19:12:27
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jak říkat NE
            I jednou je to úspěch ;-)
            anytsirK   | 21.01.2022 21:59:32
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jak říkat NE
              Díky za podporu a jak to šlo u tebe? :)
              Lenuska1234   | 21.01.2022 22:12:26
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jak říkat NE
                Také obdobně. Zkoušela jsem vysvětlit, že se mi nelíbí, když po jídle hodí příbory a zbytky na zem, ale bez efektu. V knihovně jsem ale dnes pozorovala zajímavou situaci a říkala jsem si jak bych zareagovala já, kdybych byla na tom místě. Moje kamarádka tam byla se svojí holčičkou (2 roky), jiná maminka tam měla 2 holčičky (tipuji tak 2 a 4 roky) a ty byly celkem hlasité a běhaly sem tam. Kamarádky holčička se k nim chtěla přidat, ale kamarádka jí řekla, že v knihovně se neběhá a že nesmí. Trvalo to dlouho, nakonec kamarádky holčička plakala a cizí holčičky vesele běhaly a běhaly. Tak jsem přemýšlela jak jí to správně vysvětlit, ale je to fakt těžké, když jiné děti to dělat můžou (maminka to neřešila, knihovnice sice koukala nevraživě, ale nic neřekla) a my po tom našem dítěti chceme, aby to nedělalo, protože se to nedělá
                anytsirK   | 21.01.2022 22:51:18
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Jak říkat NE
                  Je to těžké, když vidí kolem sebe, že se to ostatní můžou a ona ne, ale asi bych jí to vysvětlila, že se neběhá v knihovně, chodí se tam kvůli čtení a když budě dělat to, co ty děti, tak bude ostatní rušit a pak ji paní knihovnice vyhodí. Škoda, že ta knihovnice nic neřekla, aspoň by ta kamarádky dcera viděla, že může to mít následek...

                  A s tím házením jídla na zem...taky mi ta mladší to občas hodí na zem, tak jí řeknu, že už asi nemá hlad, když to hází na zem a vyndám ji z židličky :-D většinou se už ani nevzteká a ani už pak nechce jíst :-)
                  Lenuska1234   | 22.01.2022 15:08:08
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Jak říkat NE
                    Přesně, řikala jsem si, že by bylo fajn, kdyby se ozvala ta knihovnice. Ale jestli to tam má od rána do večera, tak chápu, že nemá sílu neustále krotit cizí děti.

                    Házení jídla nebo nádobí je u nás na denním pořádku. Je to signál, že už dojedla, ale nechápu kde na to přišla:-D Já ani manžel nic na zem neházíme :-D Aspoň ne záměrně ;-)
                    anytsirK   | 22.01.2022 20:05:06
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Jak říkat NE
                      Já myslím, že v dnešní době by dostala vynadáno ta knihovnice od té maminky, kdyby něco řekla dětem :-D Ony to dělají trošku naschvál, než to dcera hodí, tak se na mě šibalsky podívá, řeknu jí: ať to nehází...a šup je to na zemi a směje se mi :-D
                      Lenuska1234   | 22.01.2022 21:08:53
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Jak říkat NE
                        No je to možné, možná už paní knihovnice má neblahou zkušenost s maminkami, co mají volnou výchovu nebo jak se tomu říká :-)

                        Jo jo, naše to taky dělá naschvál :-D
                        anytsirK   | 22.01.2022 22:32:53
                        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak říkat NE
      Děkuju za odkaz. Hodně jsem o nevyhověl slyšela, nastal čas se s ní seznámit více.
      Hlisnikovskaveronika   | 21.01.2022 22:00:19
      Reagovat | URL příspěvku
  • Šikulkování
    Ahoj holky, dnes jsem si poslechla podcast O šikulkování s Terezou Chadimovou (Od mámy pro mámy). Docela o tom teď přemýšlím. Setkaly jste se s tím, že by se nemělo dítě za každou věc chválit, jaká je šikulka? Snažíte se to nedělat nebo šikulkujete? Zajímalo by mě, co si o tom myslíte, pokud jste také podcast slyšely nebo tohle téma už nějak znáte odjinud ;-)
    anytsirK   | 11.01.2022 22:13:42 | Reakcí: 35, poslední: 20.01.2022 22:12:23
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Šikulkování
      Ahoj, já asi patřím do skupiny maminek, které šikulkují. Chválím často, ale zase ne za každou věc  
      Lenuska1234   | 12.01.2022 14:22:27
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Šikulkování
        Já chválím taky hodně, dnes jsem zkoušela reagovat tak, jak to doporučovali v tom podcastu, že místo toho, říct hned "Ty jsi šikulka", když např. sleze z gauče, řeknu: "Líbí se mi, jak jsi slezla z toho gauče hezky pozadu" , ale je to teda těžké..šikulka mi tam skáče úplně automaticky :-)
        anytsirK   | 12.01.2022 19:50:28
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          To je zajímavé, taky zkusím :) ale je pravda, že šikulka je rychlejší  
          Lenuska1234   | 12.01.2022 20:59:42
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            No je zajímavé jen přemýšlet o tom, kolikrát za den to člověk řekne :-) Dnes jsem byla s malou u mých rodičů a tam lítala šikulka za šikulkou :-D Do teď mi to vůbec nepřišlo.
            anytsirK   | 12.01.2022 21:19:14
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              joo, to si začneš potom všímat víc :-D Tak schválně, jestli vydržíme jeden den neříct slovo "šikulka". Můžeme nahradit jiným slovem, říct to jinak. :-D Schválně to zítra zkusím...
              Lenuska1234   | 12.01.2022 21:23:16
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Šikulkování
                Super nápad, to je fakt výzva :-D To jsem fakt zvědavá, kolikrát to zítra padne :-)
                anytsirK   | 12.01.2022 21:43:36
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Dnes jsem na to opravdu myslela a místo šikulka říkala: to jsem ráda, že se ti to povedlo, je moc hezké, co jsi postavila   šikulka jsem řekla jen teď večer a cíleně   ale nahrazovala jsem také slovem super a paráda   dcerka to vyřešila sama, když se jí to povede, tak si zatleská   jak šla výzva u vás?  
                  Lenuska1234   | 13.01.2022 19:09:17
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Šikulkování
                    No tak to jsi šikulka :-D, že jsi takhle nešilkulkovala ;-)
                    Mě to dnes také docela šlo, bavilo mě zamýšlet se nad tím, jak jí pochválit jinak. Ujelo mi to jen jednou, když jsme přišly z plavání, malá si sundala sama čepici a podala mi ji, ať ji uklidím. Tak tam to letělo automaticky, ale jinak se mi dařilo.
                    anytsirK   | 13.01.2022 20:12:14
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Šikulkování
                      to tě také chválím :-D Aspoň to teď vím a budu více přemýšlet nad slovním vyjadřováním ;-) Ale jsou to naše Šikulky  
                      Lenuska1234   | 13.01.2022 21:18:19
                      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Šikulkování
      Holky, o šikulkování jsem nikdy neslyšela.
      Jenže já jsem mamulka-šikulka jak vyšitá.
      Malou taky chválíme a říkáme, že je šikulka a šikovná. Jmenuje se Karolína, takže když sní všechno jídlo /co sní pokaždé/ tleskáme jí a říkáme "KAJULA, ŠIKULA" a ona tleská s námi.
      Vůbec jsem neregistrovala, jak často ji chválíme. Vím, že máte výzvu za sebou a zvládly jste ji hezky, ale zítra zkusím přes den, co nejmíň používat to slovo na "Š" a uvidíme. Už teď vím, že to bude mazec. U babiček/prababiček je šikulkování úplně běžné.
      @ anytsirK - můžes sem hodit, prosím, ten podcast?
      Akin33   | 13.01.2022 20:58:17
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Šikulkování
        Kajula, šikula, je boží, to bych řikala taky ;-)
        Podcast je třeba tady: https://talk.youradio.cz/porady/mama-a-mimi/28-o-sikulkovani-s-terezou-chadimovou.
        Zítra dej vědět, jak to šlo tobě a jestli jsi se dostala i k poslechu ;-)
        Já mám na zítra připravenou tuhle výzvu pro babičku. S ní jsem se o tom bavila, hned jak jsem si to poslechla a protáčela oči, co to zase ta naše generace vymýšlí :-D
        anytsirK   | 13.01.2022 21:11:43
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          Děkuji za odkaz, když bude zítra čas, poslechnu si ho :)
          Lenuska1234   | 13.01.2022 21:23:12
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          Já jsem to nedala :( hned ráno, když se vyčurala do nočníku, jsem si chválila. Pak během dne, ale aspoň jsem si uvědomila, jak často to používám. Zítra už se polepším a věřím, že to dám :D
          Moje mamka je bývala učitelka ve školce a denně slýchám takové staré rady, jak to dělaly maminky jejich generace a co to zas dnešní maminky vymýšlí :)
          Podcast si poslechnu asi až přes týden, kdy pojedu s malou na procházku. Ale mockrát za něj děkuji.
          Akin33   | 14.01.2022 20:35:02
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            To vůbec nevadí :) Důležité je, že jsi to zkusila a uvědomila sis to, kolikrát to řekneš. Já už dnes to slovo opět používala...   :-D Občas se snažím říct to jinak, ale jsou situace, kdy to jinak říct úplně nejde :)
            Lenuska1234   | 14.01.2022 20:55:25
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            Já myslím, že i to, že si to uvědomíš, je super ;-) Já to dnes zkusila s babi a ta taky vůbec, vždycky řekla: "Ty jsi ale šikulka, teda vůbec nejsi šikulka, líbí se mi, že jsi mi podala to prasátko :-D" Bylo to dost vtipné.

            A holky, až se budete nudit, tak mám ještě jeden podcast jak správně říkat NE, tak pak můžeme dát další výzvu :-D
            Malá mi přes den spí nejdéle v kočárku, tak toho docela dost poslechnu během těch nachozených kilometrů :-D
            anytsirK   | 14.01.2022 22:13:35
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              Tak to jsem zvědavá, ráda se zapojím  
              Lenuska1234   | 15.01.2022 20:12:09
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              Ahoj anytsirK,

              tak jsem si poslechla celý podcast s něčím souhlasím, s něčím. Je to tam hezky popsané. Já si myslím, že vždy tady byly maminky, které neměly takový ten přístup jak 99% rodičů, jen se o tom nemluvilo a každý si vychovával děti za zdmi v tichosti. Určitě malou chválím ale už jinak. Neřeknu pokaždé, že je šikulka ale právě občas ji řeknu jakou mam radost, že...pak že se mi to líbí, pak že je udělala tak hezky, protože je velká holka. Nevím jestli budu mít v budoucnu čas a energie na rozebíraní nakresleného díla :D
              Další výzvu přijímám - a to jak správně říkat NE. Můžeš sem hodit i tenhle podcast?
              Děkuji a už teď se nemůžu dočkat, co to bude :)
              Akin33   | 19.01.2022 21:19:05
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Šikulkování
                Ahoj, souhlasím ;-) mě to třeba ten poslech ze začátku úplně štval a říkala jsem si, co to zase vymysleli, ale pak jsem si v tom našla věci, které se mi líbily. Taky teď víc přemýšlím o tom jak malou pochválím a baví mě to ;-)

                A co se týče NE, tak tady jsem našla podcast i jako článek, je tam jak audio tak psaná verze ;-)
                https://www.nevychova.cz/blog/jak-rict-diteti-ne/
                Hodně se teď zamýšlím, když se mi na jazyk dostane "to se nedělá" či " to se nesmí" a podobné a snažím se vysvětli proč nechci, aby to dělala
                anytsirK   | 19.01.2022 23:06:09
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Ahoj holky, dnes jsem se konečně dostala k tomu poslechu. Bylo to vysvětleno hezky a v něčem jsem se i našla, že to tak dělám a je to správně. Kolikrát za mnou přijde dcera sama a říká: "Maminko, já bych chtěla tvořit a co kdybychom to udělaly takhle a tak..." nebo mi každý den říká, jak mne má ráda   s tou šikulkou jsem to pochopila a budu se snažit to tolik neříkat :-) ten druhý podcast si asi spíš přečtu...po 30 min. mi do toho malá začala křičet, tak jsem pak neslyšela úplně vše    
                  Lenuska1234   | 20.01.2022 19:24:06
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Šikulkování
                    Tak to je super ;-)

                    Holky jsem ráda, že ten poslech nebyl pro vás promrhaný čas a oslovilo vás to obě;-)
                    anytsirK   | 20.01.2022 20:53:34
                    Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Teď jsem to dočetla a nechceš udělat nový příspěvek, ať se to tu neztratí? :-)
                  Lenuska1234   | 20.01.2022 19:36:35
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Šikulkování
                    Je pravda, že to tu začíná být trochu nepřehledné. Tak ok, vytvořím nové téma
                    anytsirK   | 20.01.2022 20:54:59
                    Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Šikulkování
        To je super, se to krásně hodí :) To jsem zvědavá, jaký bude zítra výsledek    
        Lenuska1234   | 13.01.2022 21:22:19
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Šikulkování
          Ahoj holky, jsem na sebe pyšná. Dnes jsem se držela, používala jsem právě něco ve stylu, jakou mi dělá radost tím, že.... nebo že už je velká holka a proto umí udělat to a to. Bylo to náročné. Pochvala typu, jsi šikulka/šikovná je mnohem jednodušší. Přes týden si poslechnu podcast a pak se k tomu nějak postavím.
          Tatínek ji chválil dnes jenom na nočníku a po jídle - to je prostě takový krásny zvyk ji zatleskat a říct Kajula - šikula   &s10z
          Akin33   | 15.01.2022 21:23:19
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            Chválím Tě, že jsi to tak hezky zvládla :) Já ještě taky neměla čas to poslechnout   Ale chtěla bych do příštího týdne  
            Lenuska1234   | 15.01.2022 21:31:06
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              S dvěma dětma už toho člověk asi moc nenaposlouchá, že?
              anytsirK   | 16.01.2022 13:15:39
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Šikulkování
                Když se trefím do času, kdy je starší ve školce, malá usne a já nemusím uklízet nebo vařit, tak se i chvilka najde :-D a večer už se mi nechce    
                Lenuska1234   | 16.01.2022 18:43:14
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Šikulkování
                  Noo, tak to jsou výjimečné chvíle :-D Ale možná by to šlo poslouchat i při úklidu. Já si občas něco pouštím k vaření, když malá usne před obědem.
                  anytsirK   | 16.01.2022 19:45:34
                  Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Šikulkování
            Tak to je super ;-) Já se o tom chválení bavila s kamarádkou, která má už čtyřletého chlapečka a říkala, že třeba když jí přinese ukázat obrázek a ona mu řekne, že je šikula, tak jako dobrý, ale když se o něj víc zajímá, řekne, že se jí líbí jaké použil barvy, zeptá se proč zrovna tohle je tady a tak, že z toho má malý mnohem větší radost. I o tom je zmínka v tom podcastu :-)
            anytsirK   | 16.01.2022 13:14:51
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Šikulkování
              Na tom něco bude   musím si už poslechnout :) Je pravda, že když dcera přinese obrázek a řekne: "koukej, co jsem namalovala" a já řeknu jen: "Hezký, šikula" nebo se o tom začneme víc bavit, tak je to rozdíl a je víc na ten obrázek hrdá  
              Lenuska1234   | 16.01.2022 18:46:34
              Reagovat | URL příspěvku
  • Dárek pRo manzela
    Holky poradíte co máte připraveno letos pro manžely k Vánocům?
    Hlisnikovskaveronika   | 12.12.2021 17:46:42 | Reakcí: 2, poslední: 12.01.2022 20:23:56
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Dárek pRo manzela
      Ahoj, já mám pásek a knížku Divadlo Járy Cimrmana po padesátce. Ale nechám se taky ještě inspirovat ostatními  
      Lenuska1234   | 16.12.2021 19:40:29
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Dárek pRo manzela
      Nakonec jsem si ještě vzpomněla na pár věcí které by ocenil, třeba láhev na vodu
      Hlisnikovskaveronika   | 12.01.2022 20:23:56
      Reagovat | URL příspěvku
  • Plný kurnik
    Holky slyšel někdo o této hře z pepca?Nebo má ji doma někdo?jak staré děti ji zvládají?já na ni slyšela obrovskou chvalu
    Hlisnikovskaveronika   | 11.12.2021 13:44:32 | Reakcí: 10, poslední: 31.01.2022 20:32:03
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Plný kurnik
      Máme ji doma a z přehledem ji zvládne nas ctyrletak.. trileta dvojčata ale s námi už hrají také s za nas je to super hra.
      Barbarka111   | 11.12.2021 23:19:34
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Plný kurnik
        Tak paráda, snad ji seženu. Díky moc za reakci. Prý je to teď nedostatkové zboží tak snad budu mít štěstí.
        Hlisnikovskaveronika   | 12.12.2021 17:45:04
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Plný kurnik
        Tak paráda, snad ji seženu. Díky moc za reakci. Prý je to teď nedostatkové zboží tak snad budu mít štěstí.
        Hlisnikovskaveronika   | 12.12.2021 17:45:14
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Plný kurnik
        Tak paráda, snad ji seženu. Díky moc za reakci. Prý je to teď nedostatkové zboží tak snad budu mít štěstí.
        Hlisnikovskaveronika   | 12.12.2021 17:45:28
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Plný kurnik
      Tak hru kluci dostali a nezklamala. Cena 150kc a hrajeme skoro každý den. Děti se naučí logicky myslet a počítat.
      Hlisnikovskaveronika   | 12.01.2022 20:29:45
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Plný kurnik
        Hru dostala dcera k Vánocům a je suprová. Jen by nejradši měla plno vajec, kuřat...říkám jí, ať si je vymění :-D
        Lenuska1234   | 12.01.2022 20:57:13
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Plný kurnik
          No u nás to kluci také moc nechápali ze začátku ze nemůžou naplnit kurník kdečím ale už jsou profesionalove
          Jen furt tečou slzičky tomu kdo prohrál.
          Hlisnikovskaveronika   | 25.01.2022 22:00:43
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Plný kurnik
            tak to je super, že je to baví. Ta hra baví nás i dospělé :-D To dcera nepláče, když prohraje, ještě mi gratuluje :-D A nebo zkusit nějakou kooperativní hru, tam buď všichni vyhrajou nebo všichni prohrajou :) My máme např. Příšerky ze skříně a to je taky moc pěkná hra a baví nás.
            Lenuska1234   | 25.01.2022 22:14:14
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Plný kurnik
          No u nás to kluci také moc nechápali ze začátku ze nemůžou naplnit kurník kdečím ale už jsou profesionalove
          Jen furt tečou slzičky tomu kdo prohrál.
          Hlisnikovskaveronika   | 25.01.2022 22:00:49
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Plný kurnik
      Máme a hrajeme každý den :) a dobrý je taky Ovocný sad, tak pro dvouleťáky , naučí se barvy a týmovou hru.
      bogape   | 31.01.2022 20:32:03
      Reagovat | URL příspěvku
  • Dvoujazyční domácnost
    Ahoj maminky,
    jak jste řešily jazyk v dvoujazyčné domácnosti?
    Mluvili jste doma pouze česky nebo rodič Čech česky a druhý rodič jeho rodným jazykem?
    Jedná se o česko-slovenskou domácnost.
    Děkuji
    Akin33   | 24.11.2021 11:00:51 | Reakcí: 4, poslední: 25.11.2021 19:16:50
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Dvoujazyční domácnost
      Jeden český, druhý německy a mezi sebou rodiče anglicky
      Hlisnikovskaveronika   | 24.11.2021 12:16:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Dvoujazyční domácnost
      Zdravím, manžel je Slovák a na dceru i na mě mluví výhradně slovensky, já mluvím jen česky. Máme kolem sebe hodně rodin co mluví na dítě dvěma a někdy i třemi jazyky (např. mamka češka, táta francouz a spolu mluví anglicky) a všechny děti to chytají dobře a automaticky přepínají podle toho s kterým rodičem mluví.
      anytsirK   | 24.11.2021 20:55:15
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Dvoujazyční domácnost
        Super, děkuji za zkušenosti.
        Já se bála, že pak by byla nějaká zmatená a motala by všechno dohromady.
        Nástupem do školky se asi zlepši v češtině a pak slovenštinu bude brát jako jazyk, kterému rozumí a možná bude i na Slovensku u babičky a dědečka mluvit slovensky.
        Akin33   | 25.11.2021 15:41:18
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Dvoujazyční domácnost
          Ona to možná bude chviličku motat, ale pak se to usadí a bude umět oba jazyky rozlišovat a i jimi mluvit, když bude chtít ;-)
          anytsirK   | 25.11.2021 19:16:50
          Reagovat | URL příspěvku
  • Jak naucit zodpovednosti?
    Zacinam silne prehodnocovat svoje vychovne metody, vzhledem k tomu, ze mi za posledni rok (vlastne od te doby, co jsem na ne sama) dost zvlceli...
    Nejvic me prestava bavit po nich neustale uklizet nanoseny pisek, porozhazovane kousicky papirku a to, co po kazdem jidle nadrobi.
    Predevcirem jsme byli na hristi a dotahli v botech a v obleceni tolik pisku, ze by za jednu sezonu klidne nasbirali dostatek na stavbu mensiho domku...
    Ria si navic sedla ve vchode u schranek, sundala gumaky a hezky to tam vse vysypala  
    Doma potom dostala lopatku a smetacek a donutila jsem ji to uklidit.
    Dnes budou mit brigadu v aute, protoze, co tam vzadu nanosili bordelu, to uz se da vidlema prehazovat.
    Mam toho plne zuby a i kdyz maji v podstate nejvic povinnosti ze vsech deti, ktere blize znam (svaciny si musi udelat sami, ven jim nechystam jidlo/piti, nechystam do skoly veci, atd), tak jim jeste planuji pridat navic, nemyslim, ze by jim to ublizilo..
    plaz   | 08.04.2019 11:21:32 | Reakcí: 16, poslední: 24.11.2021 12:19:49
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak naucit zodpovednosti?
      Bojuji s naprosto stejnymi vecmi. Doma sypou tuny pisku,stul po jidle,auto..des,des,des!! Nevim co s tim, u nas je problem v tom,ze Fanda proste neni normalni, nema papir,ale standardni dite to neni. Vubec me nevnima, jede si jen to sve. Jeste ze mame alternativni skolu,ze nema ukoly a v podstate ma vse ve skole,takze nejak funguje,jinak by byl kazdy den utrpeni. Honzik je zas svehlavy, vztekly hajzlik,se kterym kolikrat nejde hnout a neposlechne!! Zurim,zakazuju,jemu je vse jedno. Neumim je naucit,aby alespon splachovali a zhasinali na zachode.    
      Myšice   | 08.04.2019 20:56:21
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jak naucit zodpovednosti?
        Chapu, Adam je roztrzity, nebo nevim jak to nazvat. Klidne s kolobezkou vrazi do sloupu, na ktery se diva, protoze ho nevnima, fantaziruje. Ze skoly nic domu nenosi, ukoly nema, ale je schopen si zapomenout svacinu, zakovskou, veci do plavani.
        Ria zase je silne vzdorovita, dela naschvaly a aby ne vytocila, tak se venku klidne pocura, pokadi..
        plaz   | 09.04.2019 06:28:36
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jak naucit zodpovednosti?
          Koukam.ze ti druzi jsou pekny vzteklouni, Honzik je jak Ria. A splachujou??   u nas neresitelne.
          Myšice   | 09.04.2019 07:08:37
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jak naucit zodpovednosti?
            Jo, splachnout splachnou, ale kapicky jsou vsude, Ria se nerada utira... U ni je neresitelne to, ze kdyz si hraje, aby rekla vcas, ze musi na zachod a ne az ji to steka po stehnech... Zajimave, ze ve skolce ten problem neni, ani doma moc ne, jen venku na hristi. I cestovat muzeme hodiny a v pohode...
            plaz   | 09.04.2019 10:14:06
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jak naucit zodpovednosti?
              Honza se zas pri hrani pripokaduje, nema cas jit,zadrzuje a porad ma tak blato na hristi  z nej silim.
              Myšice   | 09.04.2019 10:20:25
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jak naucit zodpovednosti?
                To dela taky, nastesti mene casto, nez to curani, ale nedavno byla vyzrata az do krve, tri tydny jsem ji tu opruzeninu lecila  
                plaz   | 09.04.2019 10:39:41
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Jak naucit zodpovednosti?
                  Jojo,taky byva opruzenej,jak to tam dlouho, nastesti si ten jeho zadek asi uz zvykl,tak to nema tak casto 
                  Myšice   | 09.04.2019 10:44:10
                  Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jak naucit zodpovednosti?
            Róza nejen že nesplachuje,ale počůrá prkýnko,neutírá se nemyje si ruce a to můžu řvát jak chci   není týden bay neměla opruzeninu,má z toho neutíráníse červenej zadek i pipinu a stejně se neutírá,kňučí když jí to mažu Ymazolem,ale stejně se příště neutře 
            markíla   | 09.04.2019 12:51:27
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jak naucit zodpovednosti?
              To jsem myslela,ze jen ti kluci jsou takova cunata  no prkynko si Honza nezvedne a cura taky vsude, ruce nemyje,nezhasina,nezavira tam dvere. Ja jim tam snad nalepim nejake piktogramy na dvere,aby je to prastilo pred odchodem 
              Myšice   | 09.04.2019 19:32:32
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jak naucit zodpovednosti?
                náhodou jsi mi to připomněla, kluk mi fungoval na základě obrázků. Měl to na ledničce, když něco bylo špatně, tak jsem ho zavolala, a co tam máš? Většinou bez keců splnil. A pak docela se mi osvědčila pravidelnost. Ráno stejné, večer stejný. Taky to měl na obrázcích :-D
                moninif   | 10.04.2019 09:39:42
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak naucit zodpovednosti?
      já se přiznám, že mi se vyplácí si práci rozdělit. Takže ráno se o všechno postarám já, včetně svačiny na odpoledne, večer s večeří mi ale musí pomoct. S úkoly mu taky pomůžu když potřebuje, a věci do školy teda kontroluji, přece jenom je to věc, u které chci mít přehled.
      Jinak má své povinnosti v rámci domácnosti, které udělat prostě musí - třeba vyndat nádobí z myčky, starost o morče a rybičky. Když je bordel v předsíni nebo v kuchyni kolem zvířectva, tak zametá on. Stejně tak si uklízí pokojík, teda s mým přičiněním (je to přece jenom chlap).
      moninif   | 08.04.2019 22:34:44
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jak naucit zodpovednosti?
        Do skoly nosi jen zakovskou a svacinu. Ale je schopny zapomenout i na to. Nebo na veci do plavani...
        plaz   | 09.04.2019 06:29:52
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jak naucit zodpovednosti?
          vím, vy to máte jinak. Já to myslela spíš tak, že ptám co dělají a zkouším, jestli to umí, ať se pak nedivím..
          moninif   | 10.04.2019 09:40:49
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak naucit zodpovednosti?
      Podle mě tohle prostě naučit nejde,buď to v tom dítěti je,nebo ne.Já to vidím na holkách .Barča funguje,uklízí,pomáhá,sama umyje nádobí,utře stůl,umyje koupelnu,vyluxuje,zamete,má srovnanou skříň a věci uklízí i po Kryštofovi a po Róze.Róza má ve všem bordel,neudělá nic ani když jí to řeknu a to můžu řvát jak dlouho chci.Písek v předsíni si po sobě musí zamést už dávno,Barča tohle dělá sama od sebe,Róza násilím a neustálým připomínáním.Auto je kapitola sama o sobě.Věco do školy a školky si připravují sami,já jen kontroluji,to samé atletika.Škoda,že nemůžou chodit s košem,konteinery máme přes hlavní silnici  
      markíla   | 09.04.2019 12:56:35
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak naucit zodpovednosti?
      To nenaučíš..a čím starší budou tím větší flegmosi se z nich stanou;)
      Mě dečka pomáhají se vším.vi co mají dělat..ale taky občas zapomenou..jo a thea se zásadně neutira obyč papírem.ju to Dre..takže má jen vlhčený toaletní.papir.ale když není.radsi se neutre..
      Tobi je teď skvělej(tuk ťuk) fakt si denně udělá to co má.i navíc..chystá si pečlivě vše.ale taky tomu předcházelo docela křik.pac začal lajdacit...už sem přešla tehdá i na zákazy(a to nedělám rada)..ale když nebylo zbití...jenže co já jim mám zakazovat? Tablet nemají.telefon na hraní taky ne.xbox nepouští.na telku koukají chvíli..můžu jen ten sport a to je blbý zakazovat páč sú ráda že něco dělaj...ale hold. Došlo i na tréninky..a jak začal šlapat aby mohl dělat vše co jo baví .nepředpokládáme že je to na furt...a že nezlenivy.ale zatím SOU oba ve věku kdy pomáhají rádi a tím že SOU furt doma samy líp udělají mnoho věcí právě když nejsem doma..jdu třeba běhat.a oni za tu hoďku stihnout tak precizně uklidit nachystat oblečení na další dny.treninky.atd..oni mě chtějí furt překvapovat..ale jak e furt v cudu ani já nestíhám denně všechno nebo se mi nechce..takže když řeknou nechce se nám.udelame to zítra..mě to nevadí a vím že to fakt udělají..někdy.
      amalie2011   | 10.04.2019 06:00:04
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jak naucit zodpovednosti?
      Jak jsou staré děti?
      Myslím že to prostě je všude stejné.
      Pokud tedy nemá někdo jedno dítě pořádek mít prostě nebude a je jen dobré aby si děti po sobě uklizely
      Hlisnikovskaveronika   | 24.11.2021 12:19:49
      Reagovat | URL příspěvku
  • dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
    Dobrý den,
    prosím vás o radu, jak postupovat při výchově 6 leté dcery. Do školy půjde v září, ještě je ve školce
    od narození byla šikovná, rychle napřed, pravděpodobně přeskočila některé fáze svého vývoje.
    To, jak se jí ve všem dařilo, jsme samozřejmě hodnotili chválou, a málokdy se stalo, že by se jí něco nepovedlo. hezky malovala - to si myslíme my laici s manželkou, už nějakou dobu čte, píše a počítá.
    Problém je nyní ten, že když se jí něco nepovede, tak se zhroutí a má záchvaty hysterického pláče, a všechno je špatně, nic neumí a už to nepůjde spravit, a že to musí celé předělat. Nyní ve školce to ještě takový problém není, jenže jak půjde do školy, mohlo by to být horší. když něco neví, bojí se udělat chybu, tak radši nic neříká a neprojevuje se.
    Zpětně jsme asi udělali chybu v častém chválení, ikdyž ona už od tří let, když se jí něco nepovedlo, měla i ty záchvaty.
    Poradíte mi prosím nějakou radu, jak tento problém vyřešit, případně zda se už obrátit na nějakého psychologa?
    Máme ještě 3 letou holku, a ta je úplný opak té starší.
    díky za jakýkoliv podnět
    stubbypin   | 10.01.2019 09:47:21 | Reakcí: 6, poslední: 13.03.2019 14:42:44
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
      Bylo
      Myšice   | 10.01.2019 11:10:06
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
      Bylo by dobre,zaslat dotaz primo do poradny tady na strankach,toto je jen diskuze. Ale za me:ja jsem byla presne stejna, jako Vase holcicka. Ve skole dobry,doma hrozne sceny,pokud neco neslo. S dvojkou jsem nechtela jit domu. Porad jsem se podcenovala. Ale prezila jsem to, i nasi,  
      Myšice   | 10.01.2019 11:13:13
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
        tak to vám děkuji za to, že jste to všichni přežili :) já se obávám, že ve škole to bude podobné, bude se bát udělat chybu a když tu chybu náhodou udělá, tak se jí všechno zhroutí.
        poradnu zkusím, ale těmto radám moc nevěřím...ale třeba budu příjemně překvapený.
        minule mě tady radila, a vlastně neporadila... takže uvidím.
        díky.
        stubbypin   | 10.01.2019 13:49:06
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
          Nektere holcicky jsou proste takove, kamarad ma dceru,ktera snad do 4.tridy nemela ani 2jku a zila v neustalem stresu,ze ji dostane a co bude delat,i kdyz ji rodice uklidnilovali,ze se nic nestane. Proste to chce obrnit se trpelivosti a vysvetlova a uklidnovat. .
          Myšice   | 10.01.2019 16:45:17
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
          Já si taky myslím, že ve škole to bude jiný. Škola je prostě jiná. Syn má tisíc a jeden problém, ale ve škole se drží, bouchne to až doma.
          Taky myslím, že holky to tak často maj. Že musí být dokonalý, chválený, jsou orientovaný na ten výkon a pochvalu za něj.
          Já bych se zaměřila na povzbuzování místo chválení. Což je těžký, obzvlášť, když už je v tom chválení člověk zajetej.
          zuzka83   | 04.02.2019 19:32:14
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: dítě se zhroutí po vlastním neúspěchu
            Děkuji za reakce a podněty.
            V tomto případě mám dojem, že chyba bude hlavně na mé straně, že nedokážu vhodně reagovat a následně i zvládat její emoční výkyvy.
            Protože rád čtu, poradíte mi prosím nějakou knížku, která by byla vhodná pro rodiče, kteří mají labilní dítě? Jak reagovat a chovat se? Myslím si, že jí svým přístupem vůbec nepomáhám, a netuším, jaký postoj zaujmout.
            díky
            stubbypin   | 13.03.2019 14:42:44
            Reagovat | URL příspěvku
  • Vztahy mezi sourozenci
    Ahoj . Chtela bych se zeptat , zda nema nekdo zkusenost s detmi ( dcera 3 roky a syn 1,5 roku) . Od doby co syn zacal chodit a hrat si s hrackama , ktere maji dohromady je to silenstvi. Neni den aby se neplakalo nebo nekricelo. Nechteji nebo snad neumeji si hrat spolu , delaji si naschvaly , nekdy prijde i na " bacanec " jak ze strany dcery tak i syna. Snazila jsem se jim vysvetlit , ukazat jak si hrat ale nepomohlo. Jsem uz bezradna a uz me unavuje kazdy den prozivat to same. Mel by nekdo radu jak zase ziskat znova tu rodinnou pohodu plnou radosti a smichu ? Dekuji za odpovedi .
    Lucy30   | 06.12.2018 17:52:38 | Reakcí: 2, poslední: 23.01.2020 09:56:42
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Vztahy mezi sourozenci
      Když oni jsou v tomto věku ještě malí na to, aby si hráli spolu, takto malé děti to málokdy umí. Vůbec si nepamatuji, kdy si kluci spolu začali hrát, ale naši jsou od sebe 3 roky. Pamatuji si, že nejdřív jsem toho staršího prosila, aby toho mladšího učil z knížky, co dělá které zvířátko. To chvíli fungovalo, byl pyšný, že je ten starší a víc toho umí. Bude to chtít se obrnit trpělivostí, je to hrozně těžké, vím, když se pořád o něco tahají. Pevné nervy, bude lépe.
      káka1   | 28.12.2018 23:23:16
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vztahy mezi sourozenci
      Ahoj,
      Mam 2 deti a s timhle sem se take potykala. Ja sem zkusila spolecny obed jenom s nimi. Vysvetlila sem ze Vojta (muj syn) ma pomahat Laurince, tim ze ji bude krmit. Mohu rici, ze se trosku zlepsilo. Za tim je ale hodne nervu, drzim palce! 
      EvaKusalova   | 23.01.2020 09:56:42
      Reagovat | URL příspěvku
  • prazdniny delaji divy
    u obouch...to,ze meli mesic nicnedelani se projevilo vic jak pozitivne...zahadne se samou nudou asi zvonilka dostala v kodovani a programovani robotu na uroven 15 az 18 let, muz rika,ze ji dat trosku vychovani,drill na anglictinu a muze nastoupit do prace v uricte sekci IT jako junior  dale se osamostatnila skvele na takove drobnosti,jako ze jde na nakup ,bez seznamu,vse si pamatuje, jen kdyz vyjde z obchodu ,tak mi vola,ze uz jde domu  chodi si za kamarady v okoli, sama si koupila skolni potreby dle seznamu ..odjela busem do mesta a nakoupila vse ....je fakt,ze u zastavky bydli kamoska a hlidala ji tajne....ale to nemusi vedet,ze  je na to vse silene hrda......hopik pro zmenu zacal zlepsovat vyslovnost,proziva uz pohadky,vypravi nam je,je nadsenej ,kdyz rozumime tomu co rika...a tim vic se snazi zkouset vyslovovat srozumitelne, uz si sam nachystal aktovku a dela si zase svoje ioko...ukoly...diktuje si sam diktaty  alespon pak vime co znamena spousta tech pazvuku  a oba zacali udrzovat neskutecnej poradek co se drobku,nadobi a prachu tyce....jeste at zamakaji na pohazenem obleceni a rozlozenejch hrackach a bude to dokonalost sama 
    Liberte   | 16.08.2018 07:06:56
    Reagovat | URL příspěvku
Přidat nový příspěvek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×