Školy, školky, jesle, vzdělání dětí, vč. jazyků (strana 208) - diskuze

Přidat nový příspěvek
  • První návštěva poradny
    Konečně ! Objednávala jsem ji koncem května ,v červenci mi poslali datum 2.10...
    Takže ,nejdřív jsem šla na řadu já. Odevzdala jsem vyplněné dotazníky kde byli i otázky jak dlouho jsem kojila atd   jestli i na tohle má vliv kojení ,tak Kryštof může jít rovnou na vysokou   no nic ,byly jsme přímo ve škole pro děti se specifickými poruchami ,bylo tam dost rušno a ve třídách se dost křičelo , Bára oči na vrch hlavy ,působilo to fakt dost tísnivě,sice všichni dospělí tam byli strašně milí a ochotní ,ale Barča vnímala jen ten křik a ruch . Takže když jsem se do přijímací místnosti pro ní po půl hodce vracela,tak tam seděla sama úplně ubrečená. Nedivím se jí,v cizím prostředí úplně sama půl hodiny,navíc netušila co ji čeká a k tomu jsem jí řekla že teď půjde ona ,sama a já se pro ní za dvě hodiny vrátím . Psycholožka to uměla,naladila jí, zklidnila a mě poslala domu s tím,že dřív jak za dvě a půl hoďky chodit nemusím . A tak jsem šla ,venku to na mě padlo a zacala jsem brečet taky . A závěr ? Papír teprve dostanu a bylo toho docela dost tak nevím jestli jsem si všechno zapamatovala,ale má problémy s prostorovou pamětí,stále jí dělá problém žrcadlove obrázky ,proto se jí pořád pletou písmenka ,čtení mi říkala že je fakt katastrofa ,že čte pomalu a s chybám a hlavně že vůbec neví o čem čte ,že s tím co tam predvedla Barča se prý hodně dlouho nesetkala . Že i u hodně jednoduchého textu nevedela obsah . Pak ještě pár věcí ale ty nevím jak popsat   zkrátka budeme chodit každý týden ,budeme tam trénovat čtení jak Bára tak já abych se naučila tu techniku a mohly tr novat doma ,dostane papír na úlevy na domácí úkoly ,protože to co ostatním trvá 10minut tak Bára to má na hodinu a půl,o tom se přesvědčili i ony . Ve škole jí bude kontaktovat školní psycholožka,že teď sice žádný problém není ,ale časem nejspíš bude takže aby už ji znala,nebyla pro ní cizí a bude vědět že je to její známá a nebude se jí bát . Že prý má špatnou sociální už nevím co,ale prý nerozpozná jestli je ten člověk naštvanej nebo jestli to myslí v dobrém a proto se prý těžko začleňuje ,protože neumí odhadnout jestli je v přátelském prostředí a už jen tohle je prý pro ní v kolektivu strašná makačka ,natož se k tomu ještě učit . A jestli prý není ze školy unavená ,tak říkám že rozhodně od té doby co chodí do školy tak je úplně hotová ,unavená už po obědě . Prostě jsme se shodli uplne ve všem ,pr dne tak jak já to cítím a vím tak ony mi to potvrdily . Ve středu jdeme na z n první trénink tak jsem zvědavá .
    markíla   | 06.10.2019 21:18:59 | Reakcí: 22, poslední: 11.10.2019 20:39:37
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: První návštěva poradny
      Ahoj Market, vim o cem pises, take zvazuju,ze tam s Fandou pujdu. Zacala jsem s nim kvuli R chodit na logopedii do specialni skoly. Ony tam ty logopedky sidli. A hned pri prvni navsteve se me tak opatrne ptala,jestli Fanda byl v poradne, taky spatne cte,delsi slova si potichu predpripravuje,nez je rekne. Vi teda o cem cte,psanitje katastrofa, nic po nem neprectu,on po sobe taky ne, vynechava, spojuje, nepise diakritiku, male,velke pismeno ho nezajima. Hlavne doma nechce uz vubec nic delat. Hrozne kvuli vsemu hysterci a rve, a na druhou stranu je uz takovej pubertalni drsnak, takove ty kecy a pozy ze skoly,..uplne z nej kvetu. Do toho je Honza cimtdal hyperaktivnejsi, emoce taky nahoru dolu,lze a je to takovej hajzlik malej. Ale s tim Fandou, uz proste nevim.
      Drzte se holky, spoustu veci pujde natrenovat a mozek dozrava. Ty to urcite s ni super zvladnes,jsi takova klidna.
      My s chlapem jsme z toho na nervy. Chlap ma deprese,ze se chova jak debilek a ze z nej nic nebude. A me vzdycky strasne vytoci,
      Navic vsechno chytne, je to prase,nemeje si asi ruce a na tech taborech a svp bych tipla ze nevlezedo sprchy. Takze pritahl zas ruka noha pusa a to uz jako malej mel. A ted ma zas roupy. A to je mel v cervenci. Zas trnu aby to nechytli ty dalsi. Hane jsem dnes objevila dva obr afty na jazyku tak jsem zvedava,jak to tady bude. .
      Kazdopane pevne nervy!!!!!!! 
      Myšice   | 07.10.2019 12:48:14
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První návštěva poradny
        Tak to Barča píše krásně,rukopis má moc hezký,upravený,hodně jí chválila za psaní .Taky je mezi prvníma pěti dětmi ve třídě co píše perem,zbytek pořád tužkou.A čemu se hodně divila,tak že diktát napíše v pořádku.Sice neumí číst,nerozumí textu,ale diktát napíše na 1 ,to jsou takový protiklady u ní   Jinak si je s Fandou hodně podobná,to jo.Chlap to taky nedává,jako učení s ní doháněl on,protože má větší trpělivost a hlavně já Hejnýho nezvládám     ale jinak jí nedává,mám pocit že už jí úplně odepsal co se budoucího povolání týče       tak mu říkám,že ona se aspoň může ještě dobře vdát       já na tohle prdím,dneska je tolik možností a v životě tolik náhod! Druhá třída přeci pořád nic neznamená!
        A Rozárka to samé,je nabitá anergií,furt v pohybu,temperamentní je teda děsně,není chvíli v klidu,furt mluví,ale zase se dokáže krásně soustředit,když kouká na pohádku tak ví o čem je,sama od sebe skládá puzzle.lego,maluje si,to Barča nikdy nedělala.Je trpělivá a dost splachovací   ale je to peklo mít doma dvě absolutně rozlišný osobnosti,Barča introvert,vadí jí tělesná blízkost,Róza zase furt pusinkuje a objímá,tak se Bára vzteká.Rózu nic nerozhodí,všechno bere s nadhledem,Barča se seype ze všeho ,na Rózu prostě nemá a to jí děsně sere,už jen ten fakt! A do toho Kryštof      
        markíla   | 07.10.2019 13:27:03
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První návštěva poradny
          Honzu teda nastve uplne vsechno  je to sice 1.den raka,ale jinak klasickej blizenec. Furt se to v nem pere!
          Ale jak rikas, vy mate vyhodu,ze bude pekna a dobre se vda,na to my u Fandy nemuzem spolehat  ,a hezky pise! Po F.to neprecte nikdo.
          Jen teda vi,co cte, a cte hodne, v duchu mu to nedela problem, v 10vecer ho honime at zhasne. .
          Myšice   | 07.10.2019 13:34:54
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První návštěva poradny
        A do toho Kryštof       co sice je šikovnej,ale na ty holky prostě nemá,nemluví,sám se neoblékne,nesvlíkne,občas se sám nají to jo,ale jinak to je děsný mimino.Ale zase dneska na cvičení jsem si všimla,že úplně v pohodě zvládá skládat puzzle co Bára v jeho věku nedávala a to byla skoro o rok starší,on v klidu a hned a sám poskládá,to jsem čuměla.Staví si lego a koleje k mašinkám,prostě fakt rozdíl,pozoruje co jak funguje.Ty chlapská geny se už dávno projevujou  
        markíla   | 07.10.2019 13:32:22
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První návštěva poradny
          Jojo, tohle znam,tu neschopnost v sebeobsluze,nebo spis pohodlnost,co by se drel? Nahatyho ho nenechas  hana je v tom sikovnejsi nez byli kluci,obuje si boty, zuje, da za opatek ten prsticek,aby to slo. To bych ji zulibala 
          Myšice   | 07.10.2019 13:38:35
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: První návštěva poradny
            No právě,ve dvou letech už holky fungovaly,ale aspoň ty pleny že už nemá,aspoň něco   Navíc dneska ráno na cvičení mi ta cvičitelka říká co na to doktorka že ještě nemluví a neříká žádná slova   tak jako nevím?Mám to nějak řešit???Úplně blbej není,rozumí všemu,to že neposlechne je věc druhá,ale rozumí,jen nemluví,hučí .
            markíla   | 07.10.2019 13:43:40
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: První návštěva poradny
              Ja bych jeste neplasila. Dulezite je,ze rozumi!! Ze vidis,ze chape. To mluveni zas bude skokove,jak to chozeni. Potrebuje vic casu, navic neni nucenej,kdyz chapete,co chce. Uvidis pak ve skolce,jak rozvaze. Na plavani byly deti co do skolky mely takovy ten svuj jazyk. Nikdo jim nerozumel a pak ve skolce se rozmluvily.
              Myšice   | 07.10.2019 13:47:36
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: První návštěva poradny
                Já si taky myslím že je v pohodě ,jen nemluví . Bára taky dlouho nemluvila ,ve dvou letech už dávala věty,to jo,ale měla ten svůj jazyk. Nikdo kromě nás jí nerozuměl . Pořádně začala mluvit ve dvou a půl . Navíc jak to dítě chceš donutit mluvit ?   přesně ,on tu psychomotoriku měl pozdější ,týden pred prvním rokem teprve začal lézt po čtyřech , chodit začal v 16m
                markíla   | 07.10.2019 13:54:31
                Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: První návštěva poradny
              Kuba taky nemluvil, vím že šel do jeslí, a tam až pochopil že se svým "ma", "ha" apod nevystaci.. Ani tak to nebyla žádná sláva ani ve třech letech.. To byla max krátké věty, vím že u doktorky ve třech letech tam seděl jak retard a jediné co z něho vypadlo "boty, tam" Tím bylo myšleno, jako že se jde domů :) Dávala jsem pak doktorce dodatečně posudek z neurologie že je úplně normální, ze vývojově odpovídá svému věku :)
              moninif   | 07.10.2019 20:41:18
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: První návštěva poradny
                      tak to jsem dost zvědavá za rok jak se předvede na tříleté prohlídce  
                Nevím,ale mě Kryštof přijde normální ,oproti holkám je teda miminko,ale oproti jiným klukům mi přijde šikovnej,jen prostě nemluví a to je možná dobře  
                markíla   | 07.10.2019 21:28:04
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: První návštěva poradny
                  Kluci mají čas, na všechno   Kamarád vím, taky dodneška z toho mají srandu, že ještě ve třech pořádně nemluvil, a protože vypadal starší, tak je každý litoval, že mají doma postižené dítě. Dneska je úplně normální a má vystudovanou vysokou školu. (jinak aby to nevypadalo, že nás hnala neurologii, on tam byl sledovaný, takže spíš to tak zkonstatovala, že aspoň má papír, že normální kdyby něco   )
                  moninif   | 08.10.2019 08:06:24
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: První návštěva poradny
                    Já vím,já vím :) navíc on se teď fakt jeví že bude úspěšný fotbalista,balon miluje,chodí s ním i spát,kope s přehledem,dává i hlavičky,s chlapem kouká na fotbal v televizi a když někde zahlédne fotbalové hřiště tak scéna že tam chce jít a kopat.V životě mu nikdo neříkal koukej tohle je stadion,on to prostě poznal sám od sebe. No a fotbalisti toho moc nenamluví,takže pohoda.Barča se dobře vdá,Kryštof bude v první lize,pohoda ne?Čeho se bát  
                    markíla   | 08.10.2019 13:01:39
                    Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: První návštěva poradny
      Jak vyplnene dotazniky? Ja nemam zadne    
      Precetla jsem celou konverzaci a moc vam obema holky dekuji za sdileni.
      Nam skola odeslala papiry taky v druhe polovine kvetna a dostali jsme termin az na ted.
      Jsem hrozne zvedava, co zjisti, protoze od zacatku roku udelal velky skok vpred (a ja se boucham do hlavy kvuli spropadenemu waldorfu). Ale takove veci jako prohozeni d a b, nepsani diakritiky, vynechavani pismen, apod tam stale jsou.
      Potom vam popisu  
      plaz   | 07.10.2019 18:29:58
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První návštěva poradny
        To sdileni pomaha  clovek alespon vi,ze v tom neni sam. Dnes jsem se bavila s ucitelkou a pry do te poradny nemusim chodit,ze papir nepotrebujou a ty veci s nim cvicej,ze je to v oku,ze to nevidi. Vyjmenuje,ze ma byt na zacatku velke pismeno,na konci tecka. Dlouhe pismeno s carkou,ale pak to udela spatne. Pry je ted bude ucit nejaky figl,jak si po sobe prekontrolovat co napisou,ale teda nevim,jak s Fandou..zda to zabere.
        Myšice   | 07.10.2019 20:40:16
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První návštěva poradny
        Tak to jsem taky zvědavá jak dopadnete . No mě už v květnu od nich přišel mail kde byly dotazníky jak pro mě,tak pro školu . Tak jsem díky tomu viděla i to co vyplňovala učitelka  
        Mě se taky na začátku září zdálo že udělala strasnej skok ,ale ne,asi j n chvilkové nevysvětlitelné zlepšení . Navíc jak mají Hejnyho metodu v matyce ,tak neumí ani počítat   pořád na prstech ,ale i tak děsně chybuje a trvá ji to šíleně dlouho  
        markíla   | 07.10.2019 21:24:35
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: První návštěva poradny
      Chudák holka, a vlastně i vy.. Ale tak jak říkáš, je holka, a hezká, když se dobře vdá, tak co   . Vím že to nezní povzbudivě, ale každý nemůže být génius. Tak se školou nějak prokouše, určitě si najde něco co ji baví, a může být i tak spokojená. U nás je opačný extrém, kluk je chytrý, ale absolutně bez zájmu všeho.. Chtěla jsem ho dát na osmiletý gympl, ať na té základce nekrní, nechtěl o tom ani slyšet, chlap mu to víceméně schválil, co jako bude dělat na gymplu.. No teď jak vidím jeho kamaráda co tam chtěl dobrovolně, tak toho hodně lituju... Tak aspoň že konečně se to někam pohnulo, a budete vědět jak pracovat, aby to mělo posun. Ale teda nezávidím, budete to mít všichni náročné.
      moninif   | 08.10.2019 08:16:20
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První návštěva poradny
        jo jo,já vím,já ve škole taky zrovna nevynikala   ale že už první třída bude takový porod!!!To mě teda trošku zaskočilo.No a bude hůř  
        markíla   | 08.10.2019 13:03:50
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: První návštěva poradny
      heled... a ty si s ni nebyla kvuli odkladu?? v poradne? ja ted nevim.. prijde mi ze si odklad hodne resila..a nejak si neuvedomuju zda ho ma nebo ne... me se ty roky narozeni pletou..
      nicmene to zvladnete. sice to bude trochu na palici...- ja mam ted "tupce" predskolaky... ale jako vazne.. thea je uplne jinde nez oni, a je to desne znat.. to co ona zvladne za 10 minut oni za 2hodiny a to jim jest nadiktuju, pac nechapou rymy, nepoznaji rozdily v obrazkach a vse.. no bude to makacka..ale odklad to kdyztak jisti..

      aspon vam to vynahradi roza- ta vypada suprove, a je suprova:)
      tobe nezbyva nic jinyho nez pevne nervy..
      amalie2011   | 10.10.2019 17:29:36
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První návštěva poradny
        No jasně ,kvůli odkladu jsem s ní v poradně byla ,odklad dostala a po roce jsem si říkala že jí snad dám odklad ještě na jeden rok   protože po roce bezezmeny a teď po dvou letech opět bezezmeny . Celou první třídu jsem tloukla hlavou o zeď a říkala že to není normální s ní. Všichni mě uklidnovali že je v pohodě až pak zjara třídní učitelka nepatrně naťukla,tak jsem se toho hned chytla a od té doby se to dalo do pohybu . Na palici to je to máš pravdu ,ale co s Bárou není na palici ???   včera jsem byla na dalším sezení a v podstatě začínáme od začátku,jako fakt . A začíná se nám to všechno pěkně nabalovat  
        markíla   | 10.10.2019 20:57:35
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První návštěva poradny
          A jak od zacatku? S nácvikem cteni? Zajima me to,co vam radi. Kdyz jsem rekla nasi ucitelce,ze zvazuju tam jit,tak mi rekla,ze to neni potreba,ze papir nepotrebuje,ze to vi a ze ty nacviky s nim dela,tak nevim..
          Myšice   | 11.10.2019 10:39:23
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: První návštěva poradny
            No jo,čteme od začátku . Procvičujeme vytlwskavani slabik ,protože babička vytleska ba-bi-čka a takhle chybuje u všech slov . Vyškrtává písmenka v textu ,v jednom odstavci má vybarvit samý a,to ji docela šlo ,to vynechala jen dvě ,ale u e jich vynechala hromadu   nebo jí rozhodím písmenka a ať mi složí na,ve,au,je,ve a tak . Potom máme rámeček a s tím čte po slabikách ,protože ona přesně jako Fanda si to vyhláskuje sama pro sebe,pak si to i v duchu pospojuje a pak to teprve přečte a stejně většinou ještě špatně . Proto ji jedná stránka trvá necelou hodinu a ne deset minut jako ostatním dětem . S tím rámečkem když je zbytek slova zakrytý a vidí jen slabiku tak to jde docela rychle ,to až čučím,ale stejně i ty slabiky kolikrát přečte špatně . Potom. Ještě na paměť mám ukázat tři věci a schovat a ona je musí vyjmenovat a postupně přidávat . Tohle trénovat do příště +veci ze školy,úkoly a procvičování počítání .
            markíla   | 11.10.2019 15:56:15
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: První návštěva poradny
              Ty jo Market masakr, ja jsem rada ze s obema zvladam logopedii plus krouzky. Dekuju,ze jsi mi to takhle popsala,schvalne ho otestuju,jak tyhle cviceni da. Pevny nervy,at se nezblaznis!!!
              Myšice   | 11.10.2019 20:39:37
              Reagovat | URL příspěvku
  • Jdeme do poradny
    Tak a je to tady   naštěstí vůbec nejsem překvapená, od zacatku školního roku trápení ,víte to moc dobře,pořád si tu na ni stěžuju  minulý týden vzkaz v notýsku ,že máme procvičovat čtení . Jako ,ono to s ní procvičovat nejde,ale nutim jí,to se nedá nic dělat ,prostě musí . Je nešťastná ,vzteká se,nejde jí to,není slovo aby ho neprecetla správně . Ne věta ,ale slovo ! Než vykokta celou větu tak samozřejmě neví co bylo na za začátku . Stránku ve slabikáři čte třičtvrtě hodiny   po třetím řádku toho má plný kecky ,je vidět že to je pro ní záhul a makačka na bednu   po přečtení celé stránky vypadá jako by doběhla maraton. Takže jsem dneska s učitelkou mluvila, že čtení cvičíme od začátku co čtou ,ale že to je horší a horší a popsala jí to všechno. Souhlasila semnou a poslala mi doporučení do poradny , že čím dřív se na to přijde čím to je,tím líp a aspoň se bude vědět jak s ní pracovat
    Nejlepší by bylo kdyby nás vzali ještě před prázdninami ,že by nám aspoň dali na prázdniny nějaká cvičení . Tohle byl i jeden z několika důvodů,proč dostala odklad ,protože neviděla rozdíl v zrcadlově nakreslených obrázcích . Psycholožka říkala ,že je ještě brzy ,že může dozrát a bude to v pohodě ,nebo z toho bývají dyslexie . Tak evidentně zatím ještě nedozrála   ona i sama říká ,že se jí pletou písmenka a to se jí teda sakra pletou ! No tak jsem zvědavá s jakou "diagnózou" z poradny vyvázne    
    markíla   | 27.05.2019 13:22:56 | Reakcí: 9, poslední: 13.06.2019 08:08:02
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jdeme do poradny
      Jsou s Fandou asi dvojcata!! 
      Ja tohle resila ve skole, ja,jim to nevadi, Fandovi nejde cteni, cte po pismenkach, neda se to poslouchat, kupodivu vi co cte. Ale neni v tom uspesnej,tak to nechce delat,kdyz ho nutim, je to boj,rvani,hysterie. Ve skole rikaj,ze ho nutit nemam. Jedou po trojrocich, tvrdi, ze dulezite je jak to vypada na konci tnho trojroci, jede ted matiku, prirodu, vesmir, pry mu to cteni naskoci treba az za rok, zacne ho bavit,zameri se na to. Uvidis, ze se Barca bude vyvijet podobne, jsou si fakt podobni. S jinyma predmetama,nez s cestinou problem neni??
      Myšice   | 27.05.2019 20:15:28
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jdeme do poradny
        Tak já doposud hudrovala jen tady ,říkala jsem si že kdyby něco tak se učitelka snad ozve . Na třídních schůzkách jsem nebyla ,byl tam chlap a prý pohoda ,nic neříkala . Jasně ,ale sám se nezeptal . Až teď učitelka napsala ,tak jsem to s ní probrala . Sama říkala ,že doposud to bylo ještě v normě ,chybovala,ale pořád v normě . Ale teď jak už čtou slozitejsi a delší slova a věty ,tak už to moc v normě není ,čte strašně pomalu a chybuje hodně . Tak byla ráda že se zajímám a že nemám problém s tím vzít jí do poradny . Může to být čímkoliv ,říkala mi několik variant ,už si to nepamatuju   ale bylo by dobrý to podchytit . Vem si,že Bára už měla být ve druhé třídě ,v červenci jí bude 8 a v podstatě neumí číst ,jako fakt . Problem má ještě se psaním ,píše zrcadlově,ne vždycky ,ale stává se to . Zapomíná na pisemenka,vynechává atd. Já si tu poradnu nijak nevynutila,nabídla mi to sama .
        markíla   | 27.05.2019 21:51:45
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jdeme do poradny
          Jojo,to psani s tim souvisi, Fanda pise taky desne, plete se mu to. Jsem zvedava,s cim prijdete.
          Myšice   | 27.05.2019 21:59:41
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jdeme do poradny
            Taky ta angličtina jí nejde. Ona to špatně slyší a pak mluví nesmysli. Z anglické družiny už jsem ji škrtla,sama tam nechtěly chodit . Taky jsem zvědavá jak dopadneme. Včera měla učitelka poslat po Báře doporučení do poradny ,ale nic nepřinesla ,tak snad dneska . Abych tam mohla hned zítra zavolat .
            markíla   | 28.05.2019 12:57:57
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jdeme do poradny
      Je dobre, ze to resite hned, u Adama to tezce zanedbali a resi se az na konci treti tridy  
      Je to pro ni zbytecny stres a cteni se ji protivi a pritom verim tomu, ze diky specialnimu pristupu se ji to cteni potom taky rozbehne a snad bude jednou castou navstevnici knihovny  
      plaz   | 28.05.2019 06:20:02
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jdeme do poradny
        Přesně čtení se jí protivy . Ale zas na druhou stranu ,ona už do knihovny chodí (semnou od 2 let) teď ve škole byli s celou třídou a má už vlastní průkaz ,knížky si půjčuje ráda ,ale zatím je čtu já . Ona taky tak různě dělá jako že čte ,ale to si sama vymyslí podle obrázku třeba . Doopravdy nečte ,to třeba jen nadpis . Takže celkově ještě nezanevřela,jen ní to prostě nejde . No tak uvidím no  
        markíla   | 28.05.2019 13:05:55
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jdeme do poradny
      čtu až teď... Určitě je dobře, že to řešíte, aspoň budeš vědět na čem jste, a jak s ní pracovat. Tahle je to trápení na obou stranách.. Kamarádka teď řeší úplně to samé.. A neporadili vám ve škole aspoň jak s ní teď pracovat? Kamarádka dostala nějaké doporučení a celkem to prý funguje.
      moninif   | 11.06.2019 12:59:42
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jdeme do poradny
        Hele je to klika ,třídní učitelka má specializaci právě na tenhle problém ,říkala . Takže mi k tomu řekla víc než dost   bohužel si toho moc nepamatuju . Máme číst pomocí rámečku ,musím si to vygůglit ,nebo se jí možná znova zeptat   z poradny se jeste s termínem neozvali ,budu jim tam muset znova brnknout a připomenout se. Každopádně říkala že až se vrátí z poradny tak podle výsledku to všechno probereme a ona mě poučí co a jak . Čtení je fakt mizerný ,ale z diktátu nosí jedničky ,není to divný ???  
        markíla   | 12.06.2019 14:05:20
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jdeme do poradny
          Ano rámeček, něco o něm mluvila... Pak ještě vím, že známá, ale kluk už je dospělý, měla nějaký terčík, když měla pocit, že mu utíkají myšlenky, tak se měla na zadívat, nebo něco takého... Ale možná je už to překonané.. však uvidíš..
          moninif   | 13.06.2019 08:08:02
          Reagovat | URL příspěvku
  • Waldorfska skola - jedno velke zklamani
    Normalne na tridni schuzky nechodim, vzhledem k tomu, ze neni deti kam dat a probiraji se tam pro mne nepodstatne veci (oslavy, dilnicky). Tentokrat se ke mne ale dostal mail od jedne nespokojene maminky, ktera navrhla probrat informovanost rodicu ohledne vyuky. A to me dost zajimalo. Jeste rano jsem te mamince napsala mail a rekla mi, ze nespokojenych rodicu je vice.
    Mne uz se delsi dobu pozdavalo, ze Adam si nevede dobre, jenze poradne ani nevim, co se uci a ze skoly se dozvim akorat kdyz pisou pisemku (letos to bylo 3x) a vzdy mel cca 16 bodu z 18 a podobne vysledky, coz se mi zdalo byt ok. Nicmene, otresne cte, pri psani vynechava pismena, slova, nebo slovo napise 2x...
    Tak jsem si zacatkem zimy vyzadala schuzku s pani ucitelkou. Rekla jsem ji, co me trapi, ale ona me ujistovala, ze Adam zaden problem (ve forme nejake poruchy) nema. A ze detem, ktere zaostavaji a potrebuji si neco procvicit, posila domaci ukoly a v pripade, ze to nestaci, dava jim doucovani. Adam ovsem nikdy zadny ukol nedostal, natoz aby chodil na doucovani.
    O to vetsi byl muj sok, kdyz si me jeste pred tridni schuzkou odchytla pani, kterou jsem neznala, rekla, ze je specialni pedagog a podle ni ma Adam problem a potrebuje vysetrit v ppp! Ze potrebuje muj souhlas. Me by v te chvili lidove receno jeblo. Zustala jsem na ni zirat jako tele na nova vrata.
    Nicmene s vysetrenim souhlasim, je mozne, ze ma nejakou dysfunkci a potrebuje podporu, ALE, toto je v poradi ctvrta skola, kterou navstevuje a ne ze na ostatnich nikdy nebyl problem, ale dokonce byl vzdy chvalen a vyzdvihovan jako vyjimecne chytry...
    No nic, vypsala jsem se a jdu premyslet co s tim..
    plaz   | 10.04.2019 10:23:14 | Reakcí: 24, poslední: 15.04.2019 12:25:06
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
      co s tím? Tak ho necháš vyšetřit a uvidíš... Třeba fakt má nějaký problém, to ale neznamená že není výjimečně chytrý.. Nechci tě strašit, ale většinou výjimeční lidé mají takový nějaký problém... Spíš mě zaráží ten přístup... Dobří jsou tady u nás v Zábřehu, aspoň já jsem byla spokojená, našli přesně kde je zakopaný pes, a to v podstatě o nic nešlo... A jinak jak třídní schůzky?
      moninif   | 10.04.2019 11:38:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
        Ja si jeho nedostatky uvedomuji a vim, ze presto muze byt chytry. Mne vadi to, ze ho nechali propadnout z prednich pricek nekam uplne dolu mezi problemove zaky a mne nerekli ani bu.
        Sama jsem ucitelce rikala, ze by jsem uvitala sem tam nejaky ukol, atd.
        Jednou jak byl dva tydny doma kvuli nemoci, jsem ji sama napsala mail at mi posle, co probirali. Odpovedela, ze v matice deleni a v cestine vyvoj pisma. Tak jsem ji odepsala, ze nejsem pedagog a ten vyvoj pisma ho bez podkladu nenaucim. Odignorovala me...
        Ten pristup je dost tristni se mi zda...
        plaz   | 10.04.2019 13:51:01
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
          rozumím ti... A teda něco k té výuce aspoň řekli? Když to vadí více lidem? Nebo jim to tak vyhovuje a vy si nestěžujte?
          moninif   | 10.04.2019 13:58:26
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
            Nevim, nepovedlo se mi zustat do konce. Az si lip utridim myslenky, pisnu te mamince, zda neco vyresili
            plaz   | 10.04.2019 14:59:51
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
      tak jestli jsem to dobře pochopila,tak tobě ani nejde o to,že by Adam měl nějakou poruchu,ale spíš o to,že tě ujišťovali že je vše ok a najednou z ničeho nic není,je to tak? Nech ho proklepnout v ppp a pak uvidíš vyjádření odborníka a snad se nějak domluvíte co s ním dál.Jak dopadli třídní schůzky?Mluvila jsi s učitelkou?Co se tam probíralo?Jestli je to tak jak si myslím,tak by mě to štvalo taky.Něco podobného jsem zažila s Bárou ve školce,kde mi tři roky furt říkali jak je úžasná a šikovná a bla bla bla a až když jsem se sama začala pídit po tom,jestli jí dát nebo nedat odklad,tak to z nich lezlo jak z chlupatý deky,že e nezapojuje,že nemluví,nemaluje,nevystřihává,nezvládne udělat úkol pro předškoláky atd.Taky jsem na ně čuměla jak tele,protože výslovně se nezeptat tak mi to nikdo neřekne a hlavně jsem se na to párkrát ptala a vždycky mi řekli že v pohodě.Jenomže tenkrát tam razili teorii dítě do ničeho nenutit,tím pádem Bára nic nedělala a mě říkali,že pohoda a nakonec pohoda nebyla v ničem.Takže vím jak ti je,tohle je teorie na prd,kor když ty se sama zajímáš a oni ti mažou med kolem pusy  
      markíla   | 10.04.2019 12:48:04
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
        Pochopila jsi to dobre, vadi mi, ze mi dlouho nerekli ani bu, i kdyz jsem se sama pidila a najednou je vse spatne. Uz davno jsem se mu mohla venovat...
        A co se tyka tridni schuzky, to bylo taky zajimave. Rodicu nebyla ani polovina, ale zjistila jsem, ze ti, co maji problem, resi ho uz od zari a nikam se nedostali. Ja jsem v 5 musela odejit pro Riu do skolky, a mezitim zamkly skolu, nedalo se na nikoho dozvonit, ale rodice tam jeste byli. Takze nevim, jak to skoncilo. Zkusim vecer napsat te mamince a poptat se...
        plaz   | 10.04.2019 13:57:39
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
      Jestli spíš nebude potřebovat klas.skolu..jako denně stejný rozvrh.cteni psaní počítání..co je u nás Waldorf..a co tam znám 3ucitelky..jedou třeba 14dni jen matiku.a pak na ni měsíc nesáhnou.nebo ty jejich tantrický(tak tomu říkám já)cvičení..jakože u je mávnutí ruky do nebe e je zase dolů atd..určitě to tam taky praktikují..třeba min.tyden sem tam byla na naslechu..páč mě to strašné zajímá a mrzí mě že je to daleko že tam nemůžu dát dečka..a jako ač se mi líbí ten koncept..odcházela sem po dvou dnech s tím že Tobiáse by to semlelo..on kdyby měsíc nesáhl na češtinu.nevi vůbec co se dělalo..zrovna měli usa-a uca říká teď 14dni bereme jen USA.vse okolo.a na čtení v čj ani nesáhnou...jen třeba v pondělí je výtvarka.utery keramika.ve středu dílny.ve ČT ty tantry.a v pátek měli taky cosi...a u nás je pokračování i druhýho stupně..což je výhoda..ale střední žádná a ta učitelka říkala že na střední je to buď a nebo..někdo se chytne.nekdo vůbec...
      Každopádně pop si myslím že moc nepomůžou.tam za hoďku nepoznají co a jak.a nám třeba posílají neustále ty stejný doporučení jen mění jména a datumy narození..
      amalie2011   | 10.04.2019 13:49:02
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
        nevím, my ppp strávili skoro celý den, a odpoledne jsem věděla kde je jádro pudla. Za mě, byť se mi tam nechtělo, to byla dobrá zkušenost. Záleží asi kde se člověk octne..
        moninif   | 10.04.2019 13:56:26
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
        Ty hlavni predmety (matiku, cj, aj) maji i mimo epochu, takze muze byt v epose (prvni dve hodky kazdy den) mesic cestina, i tak budou mit jeste matiku aspon 2x tydne. Ale treba prvouku (prirodopis?) maji jen v epochach a letos meli 2 epochy, cili probrali za cely rok 2 temata, coz je o nicem.
        plaz   | 10.04.2019 14:11:03
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
          Aha tak v Brně to tak nemají..prostě třeba matiku fakt nemají měsíc..ale pak 14dni v kuse...asi záleží jak to mají udělané...no tak uvidíš co ppp a třeba přes prázdniny budete muset trochu maknout.
          amalie2011   | 10.04.2019 19:54:42
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
      Pavli, je smutné, že se to dovídáš takto téměř na konci roku a to po předchozím ujišťování, že je vše v pořádku. Zkus se do té poradny nanominovat co nejdříve, ať víš, jak s Áďou pracovat o prázdninách, ve smyslu jaké hry apod. Držím palce, hlavně v klidu.
      Calamity J.   | 10.04.2019 19:17:26
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
        Pred prazdninama to uz bohuzel nestihneme, meli by jsme 1.6. odletet, uz jsem podala zadost do skoly a byla mi schvalena
        plaz   | 10.04.2019 20:18:42
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
          To budete 3 měsíce v Egyptě? Nebo tam zůstáváte natrvalo?
          Calamity J.   | 11.04.2019 16:22:54
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
            Planujeme se vratit nekdy v srpnu...
            plaz   | 11.04.2019 16:36:29
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
              Aha, tak to mu ale asi moc nepomůže. Do které třídy Adam půjde?
              Calamity J.   | 11.04.2019 17:17:01
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                Bohuzel, prisli s tim s kytkou po funuse..
                V Egypte jsme nebyli 2 roky, Ahmed tam je od zacatku unora a neprijde a holky tam maji prazdniny od poloviny kvetna do zari, ale s tim, ze v srpnu uz zacnou chodit na kurzy a doucovani.
                Mimoto, ve skole doted tvrdili, ze Adam vse zvlada. A kdyby nebyla skola v prirode a on nezustal tady spojeny s druhou tridou, kde ho videla jina ucitelka, tak doted nic nevim....
                Kazdopadne, ja se mu venovat budu, protoze tam budu mit rozhodne vic casu nez tady.
                A zcela vazne premyslim, ze jim najdu jinou skolu
                plaz   | 12.04.2019 08:39:28
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                  Nina škola by asi vážně stála za to o ní popřemýšlet. Jestli si dobře pamatuji,tak loni v červnu jsi po vysvědčení taky byla dost rozladěná, že Adam s vysledkama hodně klesl a ty jsi o tom neměla ani páru. No a letos to pokračuje . To by mě hodně štvalo kdybych se sama ptala a mě ujišťovali že ok a ve finále špatný. Škoda těch třídních schůzek žes nemohla být do konce . Psala jsi té mamince ? Řešilo se to?
                  markíla   | 12.04.2019 14:18:25
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                    Psala jsem ji az dnes a asi se uz ve skole delsi dobu angazuje,protoze mi poslala jeji cislo, at ji o vikendu zavolam, ze to probereme..
                    plaz   | 12.04.2019 16:13:04
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                      Evidentně fakt něco není v pořádku ,když je vás víc . Jen nevím jestli přístup celé školy ,nebo přístup jen té vaší učitelky .
                      markíla   | 14.04.2019 14:12:14
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                        Tak jsem s ni vcera mluvila a asi bude problem s pani ucitelkou. Je mlada, nezkusena, nezvlada to. Pozadavky rodicu ignoruje. Chystaji se za reditelkou a kdyz nepomuze, tak za zrizovatelem..
                        plaz   | 14.04.2019 20:46:41
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                          A preradit ho do te druhe tridy k druhe panctelce by asi neslo. To bychteli asi vsichni...
                          Myšice   | 15.04.2019 11:13:44
                          Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                            Neni jina trida, z kazdeho rocniku je jen jedna. To jen kdyz byla skola v prirode, tak byli spolu druhaci s tretakama
                            plaz   | 15.04.2019 12:01:24
                            Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: Waldorfska skola - jedno velke zklamani
                          no tak to je dobře,že to ženou až ke zřizovateli,tohle je docela důležitá a podstatná věc a pokud s tím vedení školy nemíní nic dělat.Jen je to běh na dlouhou trať   Přijde mi úplně neskutečný,že učitelka požadavky rodičů ignoruje  
                          markíla   | 15.04.2019 12:25:06
                          Reagovat | URL příspěvku
  • První školní měsíc za námi
    Barča stále nadšená a chodí tam ráda ,do školy se těší . Jen ji mrzí že už nesedí se svojí kamarádkou . Hned druhý týden paní učitelka celou třídu rozsadila a Barča sedí vedle holčičky co se s ni nechce kamarádit ,je na ní prý ošklivá a křičí na ni . Jak znám svoji přecitlivělou Barču ... asi to tak zle nebude . Ale nechci to zlehčovat a sleduju to ,ale za učitelkou jsem teda zatím nešla . V žákovské má dvě 1 a čtyři razítka . Trošku mě znervoznuje její psací "umění" a přikládám sem fotky pro srovnání a kdo může prosím a taky má prvňáka ,vyfotíte to samé ? Nácvik psacího l jí podle mě vůbec nejde ,píše ho obráceně a když jí to ukážu jak to má být ,tak v tom vůbec nevidí rozdíl . Doufám že se to časem spraví ,nevím ,ale trénovat to semnou nechce - to u ní není žádná novinka  
    markíla   | 27.09.2018 11:10:04 | Reakcí: 23, poslední: 30.11.2018 10:35:41
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: První školní měsíc za námi
      Barušce gratuluji! 
      Calamity J.   | 27.09.2018 13:52:42
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: První školní měsíc za námi
      oni už mají takové věci? Já vím že první Kuba kreslil takové žebříky, kolečka apod. pro uvolnění ruky a nácviku motoriky... Jinak sice ideální to není, ale tak každý je šikovný na něco jiného. Hlavní je jak se k tomu staví učitelka...
      moninif   | 28.09.2018 12:12:22
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První školní měsíc za námi
        Mě přijde,že tím čím se dřív začínalo ve škole,tak se teď trénuje ve školce a ve škole pak už rovnou píšou.Ideální to není,pravda,problém byl v tom,že neviděla rozdíl.Ale už ok,trénovaly jsme a dneska už to psala ukázkově.Prostě to chtělo aby viděla,co dělá špatně,než to pochopila.Teď máme ale další a mnohem větší problém,mají hláskovat slova a to ona nedává.Podle mě učitelka vůbec neví,že Barča nestíhá.Nejdřív jsem nechtěla,ale teď za ní budu muset jít,protože Barča neumí hláskovat,neslyší ty písmena,doma nespolupracuje,vzteká se,brečí a prostě nenechá si to vysvětlit,to je náš dlouholetý problém,vždyť víš.Ale když nebude umět hláskovat,nenaučí se číst,logicky.Ona pozná první a poslední písmeno,ale jaká jsou písmena mezi tím a jak jdou po sobě,to už neví.Nepozná to.
        markíla   | 28.09.2018 13:18:31
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První školní měsíc za námi
          Ta sluchova analyza dela Fanovi taky problem. Dela to jen ve skole. Doma silene sceny,jak u vas. Ale uz se to zlepsuje. Neslysi ty samohlasky. Tridil si casopisy a daval na ne cedulky s popisky a na jedne bylo rzva, pry rezerva a vubec ho nenapadlo,ze tam neco chybi.
          Myšice   | 28.09.2018 14:48:31
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: První školní měsíc za námi
            jo tak to je ono,to je přesně ono,uf,není sama   ale přesně tohle je její problém
            markíla   | 28.09.2018 17:27:20
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První školní měsíc za námi
          Klid ona na to přijde... Já vím že mamka taky měla se mnou děsný problém v 1.tride, psaní děs, a vím když jsem se učila slabiky tak jsem taky nechápala, třeba m+o je ma... A číst, a psát umím, a dokonce jsem vystudovala i vysokou školu. Ono to půjde, jen potřebuje víc času.
          moninif   | 28.09.2018 14:59:26
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: První školní měsíc za námi
            no Barča říkala,že je prý jediná,kdo to ze třídy neumí...nevím jak na to přišla,nejspíš to bude jen její další blud tím jak je přecitlivělá a vztahovačná,takže doufám že jich je takových víc.Ona i když něco neumí nebo něčemu nerozumí tak se nezeptá a učitelka žije v tom,že je ok   asi opravdu za tou učitelkou půjdu až budou konzultační hodiny,aby věděla.
            Tak semnou bylo taky trápení ve škole.Číst a psát jsem se teda naučila sama od sebe ještě ve školce,ale počítat neumím dodnes  
            markíla   | 28.09.2018 17:31:19
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: První školní měsíc za námi
              Urcite bych za ni zasla, aby ti poradila,co trenovat a videla,ze se zajimas. A muzes zminit i tu divnou holcicku v lavici.
              Myšice   | 28.09.2018 21:20:07
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: První školní měsíc za námi
                Přesně,bych to probrala všechno při jednom   každou středu jsou konzultační hodiny,tak vyrazím.A v listopdau budou třídní schůzky rodič-žák-učitel.Ale až v listopadu.
                markíla   | 28.09.2018 22:42:46
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: První školní měsíc za námi
      Twl..toto napsat tobias tak ta ludra mu da 5!necha ho propadnout do skolky a da mubza trwst psat dozivotne opis;)))
      To se nauci..ty souhlasky taky naskoci...ono si to sedne jak to budou porad opakovat...
      amalie2011   | 29.09.2018 15:43:15
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První školní měsíc za námi
        u Báry je prostě blbý že ona to nevidí že to píše celé špatně,obráceně   když teda pominu to jak je to kostrbaté       si právě nejspem jistá jestli to učitelka vůbec viděla,protože jestli jo a nekomentuje to tak by si asi měla skáknout na oční   tady jasně vidíš proč jsem se školy obávala a že jsem se obávala oprávněně   ty souhlásky jí nejdou,vůbec      
        markíla   | 29.09.2018 16:34:54
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První školní měsíc za námi
          včera jsem byla po dlouhé době u bráchy a tak jsme bavili co škola, a synovec má novou učitelku, která taky spoustu věcí neřeší, a sama nabádá rodiče, aby je samo podporovali, ale když to nejde, tak se svět nezboří... Třeba to taky tak ta učitelka bere. Úkol splnila, asi vidí, že víc z ní nevytáhne, tak to prostě nechává být. Však uvidíš v tom listopadu... Jinak škoda že já nemám někde schované své výtvory     Bára by ještě možná dostala od tebe pochvalu  
          moninif   | 08.10.2018 08:25:07
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: První školní měsíc za námi
            hele jasně,já vím,svět se nezboří,časem se to naučí,jen se holka nadře chudák už v první třídě.Mě nejvíc vyděsilo když řekla že je sama kdo to neumí,ale je jich mnohem víc,jen Barča prostě bere všechno na sebe   A jo,ona je jinak snaživá,prý se i hlásí ve škole   jen je prostě chudinka na všechno levá   včera jsem dělala s Rozárkou časák-Sluníčko-a ona úplně všechno v pohodě pochopila a vyplnila a pospojovala no a Barča tápala   je jí 7,Rozárce 4   no jo no,tak holt nebude studijní typ a ona stejně až bude velká tak chce být uklízečkou,nebo lakovat nehty,takže pohodička      
            markíla   | 08.10.2018 10:59:17
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: První školní měsíc za námi
              Hele asi tě to štve, tomu rozumím, ale máš k tomu dobrý přístup   Prostě studijní typ není, neboj něco se najde v čem bude dobrá... Manikerka není špatné povolání  
              moninif   | 08.10.2018 19:34:28
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: První školní měsíc za námi
                Štve je silné slovo,spíš mě to mrzí,když vidím u Rozárky jak jí všechno jde přirozeně a ona se ve všem tak nadře   jak to je nepsravedlivý víš   ať jednou bude dělat cokoliv,hlavně aby jí to aspoň trochu bavilo a uživila se.
                markíla   | 09.10.2018 11:24:53
                Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: První školní měsíc za námi
          Klid,cist a psat se nauci kazdej!!!!! Znas nekoho kdo to neumi?Je blbost na tom tak bazirovat a deti otravit. Fanda taky pise opacne,ale to snad driv ani nedelal a ted jo.
          Poslech se urcite pomalu zlepsuje. Urcite ji zas jde dobre matika a jine veci.
          Jinak pro pobaveni, fanda zna rodovym a druhovym jmenem kazdyho mravence a dinose, tak honzik nepozna v hanicky knizce ani kozu a ovci, konci u kone a prasete  jsme asi neco zanedbali. Zas kazdej nakladac a grejdr,to dava 
          Myšice   | 08.10.2018 10:23:19
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: První školní měsíc za námi
            Právě že jí zatím nejde vůbec nic,ani ten tělocvik     ale až vyroste tak chce být buď uklízečkou nebo lakovat nehty,takže jsem v klidu   ona píše všechno zrcadlově,ale tak to dělají všichni leváci,ale už jí je 7 tak jsem si říkala,že už by to mohla vidět   je mi jí líto,že už v první třídě se takhle nadře.Ale tak třeba to je jen začátek,pak to naskočí a bude to ok...třeba...no...  
            markíla   | 08.10.2018 11:15:31
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: První školní měsíc za námi
              Fandovi je 7za mesic a neni levak. Urcite to prijde! Byla jsi za ucitelkou,nebo cekas na ten listopad?
              Myšice   | 08.10.2018 13:47:29
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: První školní měsíc za námi
                Čekám na ten listopad.Asi není třeba to hrotit.S holčičkou se to taky vyjasnilo a jsou snad dokonce i kamarádky   nebo aspoň minimálně se baví,podle mě byla jen holčička zpruzená že musí sedět vedle Barči a ne vedle kamarádky,jen je trošku vostřejší a není povahou jako Barča,tak dala své city najevo  
                Ale tak já o tom nepochybuju,že by to nepřišlo,jen u nás je situace o to zoufalejší,že Barča nespolupracuje,nehce a nic jí nedonutí   ale zvedla mi náladu kamarádka,která má holku taky v první třídě a včera psala,že se s ní rozhodně učit nebude,že ze sebe dělá akorát krávu a dcera na ní prdí a ignoruje jí   ono to je všude stejné      
                markíla   | 09.10.2018 10:54:45
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: První školní měsíc za námi
                  Ahojky, tak jsem zjistila,že jsem do ted chodila asi do špatné kolonky,tady je to pravé pro nás,hned jak ti napíšu co máme my,budeš se tetelit blahem jak jste v pohodě.
                  TAkže Stella je ted ve 2.třídě,je levák a dodnes některá písmenka otočí,aniž by jí to přišlo divné,to samé i číslice,naprostá pohoda,nechápu,ona to asi nevidí,resp.to vidí stejně.co se týče té divné holčičky,tak Stella se asi řadí mezi ně,protože její roblémy s chováním neskončili s konecm první třídy,naopak se nastartovaly se začátkem druhé třídy.Od října chodíme do školy,už ná s kvůli ní i prudí rodiče,že je zlá na děti a ubližuje jim.z posledního výslechu vyšlo najevo,že si dost dětí na ní vymýšlí a svádí na ní už i věci co nedělá,automaticky Stella zlobí hodí se to na ní,upřímně jsem nyní v rozpoložení,že se už bojím chodit do družiny,zvednout telefon nebo otevřít email,co kde bude zase za stížnost,a můžu vysvětlovat,poučovat,chválit,rozčilvoat se ,vyhrožovat,chodit s vařečkou,všechno je marný,je marný je marný.Stella má svojí hlavu,když něčeho nechá,vymyslí náhradní plán,fakt nevím co se v tý škole děje,ale učitelka prý jen řve,problémy dětí moc neřeší,děti si raději stěžují doma a rodiče si to řeší mezi sebou.Upřímně Stella není taková,že jde a někomu záměrně ubližuje,ale někdy neví jak na sebe upozornit a třeba jen do něj dloubne nebo ho víc chytí za ruku a už je problém,že bije děti,tak to děti podávají.TAk nevím,jestli tam máme samé hodné ,bezchybné a citlivé děti a Stella jediný vyvrhel,který tam všem ubližuje.No bylo by to na delší povídání,ale začneme řešit s psycholožkou školní,možná i externě a opět jdeme do škoy řešit co se tam děje,když nám rodiče volají,chodí k nám příbuzní dětí kvůli Stelle atd.už na to jaksi nemám.Takže si užívej víceméně klidu,protože může být hůř 
                  ps:absolutně nestíhám,jelikož Stella dělá díky své nátuře 5minutový úkol třeba 2hodiny,takže nezbývá čas na zábavu,takže to dopadá po nocích,ale už se sem musím nakýblovat   ,snad budu mít revitalizovaný pc,tak bude už chodit rychleji a já tu za chvilku aspon stihnu něco napsat.
                  Mějte se zatím krásně a pohodové přípravy na vánoce a pěkný advent.
                  Lenka/79   | 29.11.2018 02:39:50
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: První školní měsíc za námi
                    Ahoj,díky za uklidnění,vážně mi to zvedlo náladu   s tou holčičkou se to trošku vyklidnilo,Barča říká,že prý se s ní nikdo moc nekamarádí,prostě je trošku protiva a pedant na ostatní.Barča si s ní občas i hraje,ale není to prostě ono,moc si nerozumí,chvilku to asi jde,ale pak to začne drhnout.Každopádně jsem to s učitelkou nijak neřešila,nemyslím si že by mi Barču psychicky nebo fyzicky týrala,prostě to je jiná nátura a Barča se s tím tak nějak vyrovnala,nemyslím si,že je potřeba to řešit s učitelkou.Jinak Barča udělala pokrok,hláskování už je lepší,sice to pořád není úplně dobré,ale je to lepší,to samé psaní.Už to není tak šíleně kostrbaté,jen to má opačný sklon a to beru jako normální jev když je levák,čase to vypiluje.Už i spolupracuje u čtění.Už čtou v krátkých větách,ale v tom se ztrácí,ona než přečte jedno slovo     je to doba,říkala mi to i učitelka,je třeba to trénovat,čtení i psaní,ale prý pohoda,pořád je to ještě v normě,není to v takové míře aby nás to měla nějak víc znepokojovat.
                    No a jak tak čtu u tebe tak máš doma se školou taky veselo.Kolikrát si říkám,jestli to je větší boj pro děti nebo pro rodiče   drž se,pevné nervy!
                    markíla   | 30.11.2018 10:30:29
                    Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: První školní měsíc za námi
      PS:mi došlo ,že jsem tě asi moc nepotěšila s tím psaním,tak jinak bylo opravdu hůře,Stella v první třídě krabala jak kocour,nechtěla ani psát,kdyžs e jí nedařilo tak to byli galeje s ní psát úkol,byla na nervy celá rodina,začátek 2.tř. jí to hodně bavilo než se rozjeli opět problémy s chováním,,ale musím uznat,že ted když chce tak píše krásně,možná líp než kdejaký pravák,vůbec to není poznat ,že je levák,oproti první třídě psaní nebe a dudy.,takže neboj to přijde,to samé se slabikama,ona vynechávala písmenka,i ted se jí to ještě stane,že přečte písmenko ,který tam ani nemá dopsaný,tak nevím,jestli je to jen taková levácká dočasná indispozice,ale fakt se s tím hodně u leváků setkávám,když se s někým o tom bavím,paradox je ,že u nás levák nikdo není,ttak nevím po kom,a takže jí ani dost dobře neumím některý věci ukázat.Ale s těma slabikama se to opravdu zlepšuje,neboj,kdyby na to neměla,tak jí nepustí do školy,nebo by řekli u zápisu,prostě některý děti to tam mají hned a některý m to tam dojde dýl,ono to tím cvikem přijde ,držím palce 
      Lenka/79   | 29.11.2018 02:51:09
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: První školní měsíc za námi
        Barča šla do školy o rok později a jsem za to tak ráda!!! Naštěstí jsem nedala na rady svého okolí,kde mi všichni říkali proč jí nechávám ještě ve školce,že je šikovná.Ano,šikovná je,ale jak je vidět,pořád je to málo   do školy šla v 7 a pořád má co dohánět a rozhodně se teda nenudí   maličko se to už zlepšilo,podle mě už prostě pochopila,že když něco nejde,je potřeba si to natrénovat a ne to nechat být.
        markíla   | 30.11.2018 10:35:41
        Reagovat | URL příspěvku
  • Holka (4,75r) nechce spát ve školce
    Ahoj. Potřebuji poradit, pomůžete? :o)

    Máme holku (4,75r) aktuálně začíná druhý rok ve školce. Dříve školka nebyl problém, ale postupem času se to změnilo a nyní do školky v podstatě nechodí ráda. O školce a školkových aktivitách si ani nechce povídat. Ještě horší je to s tím, když má ve školce spinkat. Když se to dozví, tak to se pokaždé rozbrečí. Tento stav byl už pár měsíců před prázdninami a teď to pokračuje ve stejném duchu.

    Když se jí ptáme, co se děje, tak nedostaneme přesnou odpověď, ale víceméně nám z toho vychází, že chce raději být s mámou a s tátou.


    Ve školce jí nikdo neubližuje, rozhodně tam netrpí a vždycky to nějak zvládne. Pravdou ale je, že v tom velkém kolektivu (20 dětí/2 učitelky) si jí až tolik učitelky nevšímají a to jí může vadit. Má tam i kamarádku (sousedku), má svého plyšáčka i naši fotku, ale nic z toho nestačí. Když jsme zkoušeli slíbit menší úplatek, tak to moc dobře nefungovalo. Když dostala slíbeno něco většího, tak to spinkání nakonec nějak překousla. Nemůžeme tedy vyloučit, jestli si jen nevymýšlí...

    Po všech ostatních stránkách je holka úplně v pořádku, je trošku ostýchavá, ale nakonec nemá problém si hrát i s cizími dětmi nebo dospělákem, kterého zná.

    Nechceme si ji nechávat doma jen proto, že si to vybrečí. Na druhou stranu ji nechceme vytvářet nějaké trauma, pokud je to opravdu něco většího s čím si neumí poradit.

    Netušíte co s tím?
    def   | 12.09.2018 14:29:27 | Reakcí: 3, poslední: 29.11.2018 03:05:16
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Holka (4,75r) nechce spát ve školce
      Asi bych si s ní zkusila více promluvit.
      Držím palce,
      Jana
      Calamity J.   | 27.09.2018 13:54:18
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Holka (4,75r) nechce spát ve školce
      Vysvetlovat, vysvetlovat, vysvetlovat a neustoupit. Dcera (6) ma podobny problem, ji vadi to samotne spani. Od roku a pul nespi pres den, ale ve skolce je spat (lezet) nuti. Loni ke konci roku to byl cirkus kazdy den, letos lepsi. Sem tam ji vyzvednu po obede, aby se necitila odstrcena.
      plaz   | 28.09.2018 06:10:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Holka (4,75r) nechce spát ve školce
      toto je bez komentáře,upřímně nechápu na co nutí děti téměř předškolní děti ve školce spát.
      My jsme měli ten samý problém,dcera mi přes den nespala od 2 let,takže se školkou přišel problém,podobné scény,které umocnovala moje mamka,která pro ní chudinku chodila po obědě,aby náhodou netrpěla,takže jí šla na ruku a Stelluška si vymanovala víc a víc,a babička podléhala,občas to dopadalo tak,že jsme jí nedonutili dostat do školky,takže upřímně neustoupit,ale najít rozumný kompromis,třeba dohodu,že 1den v týdnu půjde po obědě,pokud může a taky bych probrala s učitelkama,tohle totiž děti prudí a kazí jim to školku,pokud není hyperakt.měla by mít možnost si místo spaní třeba kreslit ,prostě jen odpočívat,oni asi nikde přímo spát nemusí jen ležet ,ale to bylo pro naší Stellu za trest,právě to jí nebavilo,nevydržela to a pak prudila ona je.Oni to oduvodnují,že by to pak chtěli i ostatní děti,nevím,ale tohle by školka měla už nějak vymyslet,je to problém téměř všude.,tak snad už se vám to trochu ustálilo,držím palce at se daří
      Lenka/79   | 29.11.2018 03:05:16
      Reagovat | URL příspěvku
  • Jupí
    Neuvěřitelné,ale Barča má všechno do první třídy nakoupeno   jsem ráda,třeba s igelitem na lavici na výtvarku mi to přišlo beznadějné,ale dneska se zadařilo   už jen aby zítra tatínek vyzvedl cestou z práce boty na tělák a máme to.Pak už jen krabičku na svačinu a novou láhev a zaplatit obědy a může vyrazit do světa   Rozárka taky něco chtěla do školky,že prý toho taky hodně potřebuje   tak jsem jí dala karton kapesníků a byla spokojená  
    markíla   | 30.08.2018 22:12:44 | Reakcí: 7, poslední: 01.09.2018 22:43:53
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jupí
      Ja v nedeli zajedu pro papuce jako loni..a ten zbytek se nekdy nekde sezene;)) tak at se ji tam libi;))))
      amalie2011   | 31.08.2018 10:54:07
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jupí
        Jasně ,za rok to taky už budu mít na háku ,ale letos ,chápeš, prvňák   nehledě na to , že Barča zamnou už od června chodí se seznámkem co jsme dostali na schůzkách a pořád se dožaduje nákupu     tak od včera konečně klidně spí ,že už má všechno  
        No to doufám, že se jí tam bude líbit ,strašně se těší ,hrozně to prožívá, asi jako Tobi, asi jako většina prvňáků  
        markíla   | 31.08.2018 11:04:23
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jupí
            šikovní... Jo, první třída a nová životní etapa.... Tak ať se Barči líbí a hlavně pravou nohou!  
          moninif   | 31.08.2018 11:20:23
          Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jupí
          U nas tohle nastesti nechtej a jak tam fanda uz pul roku chodil,tak si ani nepripadam slavnostne. Batoh a penal uz ma lehce onoseny  . Tak jsem jen koupila kornout,manzel s grafikem v praci vytiskli velkou samolepku s jurskym parkem, tak ho ma takovy napul home made  . Ja ho naplnim z casti vecma do skoly, blocky,gumy,fixy a tak a sladke a muzem vyrazit. Bude to vyprava,berem i babi,honzu a hanu,budem jak hujerovi 
          Barce at se tam libi co nejdyl!!!!! Drzim pesti!
          Myšice   | 31.08.2018 13:39:43
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jupí
            Zas spatnej smajlik,mel byt rozchechtany 
            Myšice   | 31.08.2018 13:41:02
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jupí
            U nás to samé ,přijede táta a snad i s mámou ,ta nebyla zatím u žádného vnoučete, to čučím ,holt když je střizlivá tak se chova jinak . Jen Rozárka tam nebude ,tu odvedu do školky . Sice jsem si říkala že půjdeme všichni jako rodina ,ale zase je to Báry den a ona je vděčná za každou chvilku bez Rozy ,takže ji odvedu do školky   Barča se děsně těší ,hlavně aby nebyla moc brzy zklamaná  
            markíla   | 01.09.2018 22:43:53
            Reagovat | URL příspěvku
  • Vysvědčení
    Všichni se chlubí na sociálních sítích, já nemám čím. A poprvé pochybuji, jestli jsem ho dala na správnou školu. Celý rok totiž skoro žádná zpětná vazba a pak se dozvím až z vysvědčení, že si oproti prvnímu pololetí výrazně pohoršil.  
    Největším problémem je jeho chování, neuzná chybu a hádá se s učitelkou nebo nepracuje a stěžuje si na únavu. Je nepozorný, baví se ve výuce se spolužáky a nezavře pusu.
    Já jsem z toho vysvědčení úplně přešlá, protože vím, že je chytrý a má na víc. Doteď ho na všech školách chválili a tady takový propad  
    plaz   | 30.06.2018 07:16:51 | Reakcí: 5, poslední: 02.07.2018 20:41:43
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Vysvědčení
      Mě zaráží ta zpětná vazba,to oni nemají třídní schůzky nebo tak něco?Nějaké hodnocení během roku nemají?Já nechápu,že když se kluk celý rok chová takhle,že ti to nedal nikdo vědět.Je to škoda,dozvědět se to dřív,dalo by se s tím něco dělat,ale takhle,když se to dozvíš až na konci školního roku...nechápu co tím sledují  
      markíla   | 30.06.2018 10:49:49
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Vysvědčení
        Na tridnich schuzkach jsem byla jesdnou, jeste v prvnim pololeti a tam se resili same jraviny typu dilnicky apod. max skola v prirode. O detech/prospechu ani slovo.
        Oni maji tzv epochovou vyuju a ba konci kazde epochy, asi co 6 tydnu, maji test. Znamky nemaji, jen body. Nejhorsi test mel na 42 z 56 bodu, co si nemyslim, ze je katastrofa.
        Ovsem od ledna byla jejich ucitelka doma s rizikovym tehotenstvim a ucila je jen asistentka s obcasnym zaskokem nektere ucitelky z jine tridy a tehda to slo podle mbe do kopru...
        plaz   | 30.06.2018 13:28:12
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Vysvědčení
          Mě přijde divný to,že tě nijak neupozornili na to,že kluk má tak trošku problémy a yblo by potřeba ho usměrnit.Ale tak stalo se a uvidíš,jak to bude pokračovat dál.Od září budou mít nejspíš novou učitelku,ne?Asi bych se na kluka trochu informovala,ptala se na něj mimo třídní schůzky.
          markíla   | 30.06.2018 21:30:11
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vysvědčení
      tak u nas si dite nechtene jen prdne a uz to resi    teda obrazne......trosku me to prekvapuje ,ze nedaji nic pisemne ci ustne...zvlast kdyz je to uplne jine nez bezna vyuka....ja denne mam od hopika alespon nejaky report....u zvonilky znamky...
      Liberte   | 02.07.2018 06:27:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Vysvědčení
      Tak to věřím, že zamrzí... Fakt zvláštní, že ti nikdo nedal říct... Ale tak uvidíš příští rok, dáš si větší pozor... Hlavně aby měli nějakou stálou učitelku... A ke škole, vybrala jsi určitě dobře, jen jste měli smůlu na učitelku. Já to mám úplně to samé, škola si myslím dobrá, ale zrovna tahle učitelka se moc teda nepovedla... Občas fakt mám chuť ho dát někam jinam, ale.. Přejde do dalšího ročníku, a může to být zase v bledě modrém, bohužel škola může být dobrá, ale stačí jeden učitel, a je to v háji...
      moninif   | 02.07.2018 20:41:43
      Reagovat | URL příspěvku
  • Školka
    Ahoj všem, já teda musím říct, že dnešní možnosti jsou opravdu skvělé. Za nás nějaká výuka jazyků nebyla ve škole, natož ve školce. Jsem ráda, že ty anglické školky dají dětem základy angličtiny a zároveň je naučí taky hezky česky. Sami jednu anglickou školku navštěvujeme (Trojská labuť) a jsem spokojeni.
    EmilkaKol   | 28.06.2018 07:14:12 | Reakcí: 6, poslední: 28.06.2019 18:59:54
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Školka
      S tou cenou se asi zblaznili ne?
      plaz   | 30.06.2018 13:33:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Školka
      Ja mam u nich malou taky a jsem s nimi spokojena. :)
      LindaKo   | 11.12.2018 14:36:36
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Školka
        Kamarádka má obě děti v Průhonické labuti a je moc spokojená. Obě holky se učí anglicky a fakt jsem nevěřila, že takhle malé dítě je schopné pochytit ještě druhý jazyk, ale fakt to jde.
        silvous06   | 28.06.2019 18:59:54
        Reagovat | URL příspěvku
  • školka pro batole
    moc jsem to na té informační schůzce nezkoumala …. ale vypadá to, že batole bude stejně jako před 2 lety starší bratr ve třídě samých tříleťáků …. u Ondry jsem to nevěděla předem, tak jsem pak docela čučela … ale pořád jak jsem na RD, tak jsem si ho mohla nechávat s každou rýmičkou doma …..ale teď ….jestli tam takových exotů jako je Honzín budou mít víc, tak to bude prča :-( u Ondry jsem v září s hrůzou zjistila, že ač jeden z nejmladších, tak mluví nejlíp ….u Honzína bude problém přesně opačný … paní ředitelka říkala, že děti se musí umět domluvit (byť třeba beze slov) ….když já se obávám, že Honzín se svojí povahou se domluvit většinou ani nechce
    ale pořád lepší třída tříleťáků než co bude mít známá, která má synka s O. ve třídě, ale mladší holčičku bude mít u té strašlivé paní, co jsme obě potkaly na zápisu (na známou byla mnohem hnusnější než na mě, ale kamarádka se z toho naštěstí na rozdíl ode mě nehroutí) ….tak doufám, že mají pravdu ty z vás, které psaly, že se třeba chová líp k dětem než k rodičům … nicméně po soukromé školce to bude pro malou asi větší šok (nebo pro maminku …..)
    začínám z představy září zelenat  
    pandanek   | 16.06.2018 16:12:41 | Reakcí: 4, poslední: 19.06.2018 07:07:35
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: školka pro batole
      Moc držím palce ,chápu tvé obavy,ale ono to nějak půjde . Od září nastupuješ do práce ? Nebo až později ? A to že půjde mezi tříleťáky je problém ? Jemu taky už budou tři ne?V září ? Hlavně ty rýmičky a všelijaké neduhy ať se Vám vyhýbají ,snad jste si to už vybrali ,málo toho nebylo  
      markíla   | 16.06.2018 22:52:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: školka pro batole
        no v září mu sice budou tři, ale mentálně a s řečí je tak někde v roce a půl  
        zato v lezení po výškách trumfne i mnohem starší děti .... to ale nevim, jestli pančelky ocení  
        nastupovat bych chtěla od října (v září by to byla sebevražda .... uvidíme, jestli batole vůbec ve školce snesou) ...zatím stále nevím kam   .... můj zaměstnavatel by mě sice vzal i na zkrácený úvazek, ale je to hodina jedna cesta ...a plat extra podprůměrný .... navíc oni tam teď shání akutně někoho už na prázdniny, takže v říjnu bych taky mohla dostat práci v jiném oddělení
        já nevim, jak to máte u vás ve školce, ale pokud holky chodí spolu, tak asi lepší ...tady je velká školka, kde se mladší sourozenci nedostanou se staršími .... a tu třídu tříleťáků u O. jsem viděla ..... děti brečí, dost jich nemluví, neumí se oblíknout, svlíknout, najíst ... a když by jich ještě z 26 bylo pár ukrutně vzteklých, tak to aby si pančelky přizvaly výpomoc (K. Plíhal: Schwarzenegerova ukolébavka: "Děti které nestíhají, uspím svojí pěstí - hají!"  
        pandanek   | 18.06.2018 00:24:07
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: školka pro batole
      věřím, že je to stres... Ale třeba to půjde, ve školičce taky vydržel ne? Ono bude záležet, jestli učitelky vezmou fakt, že má svou hlavu a nebudou ho něho zbytečně tlačit... U nás to hodně pomohlo s adaptací...
      Jinak být tebou nastoupím do stejné práce, prozatím, a až se trochu zaběhnete, tak bych se poohlídla po něčem jiném... Tak budeš vystresovaná ze změny a nové práce, dítě ze školky..
      moninif   | 18.06.2018 09:55:48
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: školka pro batole
      Mam ti natocit ty tragedy od nas??nemluvi.neposlouchaji.rvou
      Vzrekaji se.delaj si co chteji..a jeste sme je nevyloucily;)) to se podda.uce si zvyknou..
      amalie2011   | 19.06.2018 07:07:35
      Reagovat | URL příspěvku
  • Začínám nakupovat
    A tak trochu tápu   desky na abecedu a desky na číslice jsou prostě dvoje desky?Nebo abecedu a číslice dám do jednich desek? Potom penál,ten dvoupatrový nebudu kupovat,ale pak mají ještě s jednou klopou,nebo se dvěma klopami a teď babo raď   když koupím s jednou klopou,vejde se tam všechno potřebné?Nebude malý? Pak má mít pytlík na cvičky,tak asi vezmu ten větší,aby se jí tam rovnou vešli i věci na tv ne? Desky na sešity psané nemáme,asi zbytečná zátěž,super.
    markíla   | 12.06.2018 14:21:52 | Reakcí: 34, poslední: 17.06.2018 19:39:43
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Začínám nakupovat
        vítej do klubu... Desky na abecedu a číslice jsou myšleny dvoje desky (mají to snad ve všech papírnictvích).. K deskám na písmena doporučuji zrovna koupit takovou tu plastovou obálku nebo něco podobného, jinak jak to dá do aktovky naopak, tak budete hledat písmenka po celé aktovce. Penál, nevím co všechno mají v pouzdře mít, ale čím víc poutek na tužky tím lepší. Kuba má dokonce třípatrové, ale ze zkušenosti dvoupatrové je lepší než ty klopy. Tak měl tužky a pera + gumu, nůžky v jednom patře, pastelky zvlášť v druhém... A desky na sešity, sice možná zátěž, ale aspoň ty sešity po měsíci nevypadají jak by to dítko nosilo v té tašce minimálně rok... A pytlík na tv má Kuba větší, nosí si v tom zrovna i oblečení.
      moninif   | 12.06.2018 15:27:51
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
        A kuba dava pekne ty sesity prav.do desek???
        Ja desky zrusila.a sesity ma hezke..oproti deckam co to nacpou vedle desek.neb sou lini to tam davat.
        amalie2011   | 12.06.2018 19:57:50
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Začínám nakupovat
          Jo dava, musí   Na to aby věci do školy vypadaly slušně, ne že přešly zažívacím taktem prezvykavce, jsem pedant. Teď používá ty plastové psaníčka, i na měkké učebnice.
          moninif   | 12.06.2018 20:35:35
          Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
          díky,takže ještě igelit k deskám,píšu si   já se dočetla,že penál dvoupatrový je pro děti vopruz,že je nebaví hledat co v kterém patře mají.Pak je prý dobrý penál etue či co,to je spodek bez těch gumových držáků,že prý pastelky jsou na jedné hromadě a dítě si vybírá a pak tam jsou jen držáky na pero a obyč tužku.No je toho prostě na trhu zase nějak moc    
        markíla   | 12.06.2018 20:59:32
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Začínám nakupovat
            Kluk si pouzdro vybíral sám... Navíc má po mě úchylku na pouzdra, takže jich doma máme asi tak pět? a mění si je podle nálady a potřeby... Nás teď asi čeká nákup aktovky   Má ji necelé tři roky, ale chci ho přemluvit, že ještě ten rok na prvním stupni by přežít mohla   Jinak na svačinu je krabička dobrá, já sama když někde jedu tak jídlo cpu do krabiček.
          moninif   | 13.06.2018 12:24:55
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Začínám nakupovat
            Barča si penál přeje k narozeninám ,jsem ráda ,že je tak praktická   má slíbeno ,že si ho vybere sama. Dneska jsme koukaly na net a samozřejmě nabídka obrovská ,takže si nemůže vybrat. Uložila jsem si,které se jí líbily a dohodly jsme se, že teda jeden vyberu já aby to bylo překvapení . Tak teď trnu ,abych to "trefila"  
            Ty svačiny ,no zatím nevím . Já ty krabičky nemám moc ráda ,jsou takové neskladné. Takže když někam jdeme ,tak do krabiček dávám jen ovoce / zeleninu a zbytek do ubrousku . Rohlíkama vyplním skulinky v batůžku   A dají se i zmáčknout ,krabičky se nedají . Tak uvidím jak do školy ,podle místa v tašce a podle toho co jí vlastně budu chystat na svačiny   co se tak vlastně asi dětem dává       ježiš teprve teď mi došlo ,že budu mazat svačiny ,že ve skole už bude mít jen oběd a ne jako ve školce    
            markíla   | 13.06.2018 22:17:11
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Začínám nakupovat
                někde ve škole mají i možnost dokoupení svačin, případně pití. To pití se mi líbí, aspoň to netahají z domu, ono se to nezdá, ale i ta voda něco váží... Tak mě napadá, ještě flašku na pití, asi budete potřebovat   A s tou krabičkou, jo je to neskladné, ale ty si nepamatuješ jak ti rohlík skončil na dně tašky a měla jsi z něho záložku?   Já teda krabičky nosím i na hory, mám takovou jednu akorát na šířku a hloubku batohu, takže tam krásně s pitím vedle zapadne. Ale asi je to o zvyku..
              A svačiny, záleží co ti dítě jí. My se motáme v kombinaci rohlík/chleba se sýrem(naštěstí jí těch druhů sýrů více) nebo loupák, občas salám. Je to furt dokola ale jí to, tak to neřeším. Než dělat nějaké pomazánky a zdravé svačinky, které nesní...
              Tak ať máš šťastnou ruku při výběru pouzdra  
              moninif   | 14.06.2018 08:23:04
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Začínám nakupovat
                Barča jí tak nějak vsechno,takže asi budu mazat pečivo + ovoce nebo jogurt nebo koblihy ... nebo třeba přijde s nějakou novinkou co děti svačí  
                Láhev na pití máme, Barča pije jen vodu ,takže v podstatě může jít už z domu s prázdnou lahví a ve škole si natočí vodu   myslela jsem,že bych ji koupila tu větší ,litrovou, protože ona děsně pije . Ale pak mi došlo ,že si to tam může dotočit.
                markíla   | 14.06.2018 22:30:21
                Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Začínám nakupovat
      Přidávám se k Monice, penál je lepší dvoupatrový, protože 3patrový zabere velkou tloušťku aktovky. Když měly děti ty výřezové pastelky Stabilo, nechávala jsem je v tom originálním pouzdře, ani jsem to nepřendávala. Na tělocvik má jednu tašku festovnější na všechno a pak ještě pytlík na obuv.
      Calamity J.   | 12.06.2018 19:42:14
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
        Já se zase dočetla,že dvoupatrový penál je pro děti vopruz,že je nebaví hledat co v kterém patře mají   a tak nevím jestli stačí s jednou klopou nebo radši se dvěma,to je věda ti řeknu  
        Barborce na tv si myslím že zatím stačí jeden pytlík,ona je malá,to se tam poskládá doufám.Zas mi přijde zbytečný mít jeden pytlík na věci a druhý na boty,ale nevím,jetšě to promyslím  
        markíla   | 12.06.2018 21:04:26
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Začínám nakupovat
          Promiň, myslela jsem jako sešit, tedy jednopatrový :-).
          Na ten tělocvik má takovou pevnou látkovou tašku, nějakou reklamní a tam se vejde vše, ale ty boty má ještě v pytlíku, ale dle mého si je do něj nedává :-).
          Calamity J.   | 13.06.2018 12:27:20
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Začínám nakupovat
            No ja se taky právě obávám , že to mrskne všechno do jednoho   tak když nebudou chodit ven tak to neva,horší bude,až boty od bláta hodí k sešitům    
            markíla   | 13.06.2018 22:32:58
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Začínám nakupovat
      Neres zbytecnosti..desky na pismena sem doma nikd nevidela.ty ma ve skole.doma ma nekde jen sadu cislic a pismen ale stejne s tim nikdy nedelal..me to prislo zbytecny..
      Pouzdro ma klas.jednopatrov s jednou klopkou a staci to..ale nenosi zbytecnosti.lero.tuzky.pastelky..nuzky..lepidlo ma jen tak v aktovce..podle me cim vetai tim vic to budes chtit zaplnit..
      amalie2011   | 12.06.2018 19:56:25
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
        Neřeším zbytečnosti,jedu podle seznamu co jsme dostali na třídních schůzkách.A tam píšou právě ty desky na písmenka a číslice (původně jsem si myslela,že to jsou jen jedny desky)
        Penál máme kupovat prázdný,všechny tužky a pera a pastelky bude kupovat učitelka z fondu,ale já nevím kolik toho bude,proto mě zajímá jestli stačí s jednou klopou,nebo se dvěma.Dvoupatrový kupovat nechci,nebo jsem aspoň nechtěla.
        Boty smrdí,no jo,to mě třeba vůbec nenapadlo,tak proto je mají zvlášť   Barča bude mít svojí uzamykatelnou skříňku,takže podle mě spoustu věcí včetně tělocviku nebude muset nosit sem a tam
        markíla   | 12.06.2018 21:15:41
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Začínám nakupovat
          Ji desky sou zvlast..ale tenoucky.a to pouzdro.daj tam zakl.barvy..pero ue zacatku snad ani mit nebudou.tuzku mame jednu..nekdo dve.e vleze se to v pohode..a pero tam stejne mA jen polozeny a nedava to do tech ocek.pac to de ztuha;)
          Skrinka je vyhoda..tobias nechava prave ty desky ve skole.uca byla napred prpti.po vysypani par decek z aktovkx to ocenila a rekla at si rodice koupi sadu pismen dom a nenusi to prenaset..nam ty sady lezi doma.takze klido poslu.kdybys chtela treba nahradni ci na hrani;))) tobi doma s tim netrenoval-to byly zbytecny ulohy;)

          amalie2011   | 13.06.2018 06:45:45
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Začínám nakupovat
            Asi tohle všechno se dozvím na schůzkách první den ve škole ,co si můžou nechat ve skole a co nosit domu . Tak bylo by to fajn,kdyby nemusela všechno tahat jak koťata sem a tam .
            markíla   | 13.06.2018 22:24:32
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Začínám nakupovat
      A ve vaku na tv ma jen kratase a triko..boty smrdi ty ma normalne dole v botniku kde se prezouvaj pri prichodu,odchodu..ma tenisky.ja sem proto cvickam;) papuce do pytliki nedava.pac smrdi a tak je ma taky hozeny dole pod laveckou.
      amalie2011   | 12.06.2018 19:59:22
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Začínám nakupovat
      Desky jsou zvlášt čísla zvlášt písmena. Penál máme že rozepneš rozevřeš a jednu část odklopíš, vybíral si sám Ondra. Zbytečně bych nekupovala velký pak tam bude mít i kupu zbytečností. Tělocvik bych brala větší, nedonutíš děti dávat cvičky solo do pytlíku.
      U nás v první třídě tvrdé desky nedoporučovali, kvůli zbytečné zátěži. Děti měli 3 tenké plastové složky na každý předmět kde byli učebnice a pracovní sešity. To bylo i fajn měl to furt pohromadě když uklízel věci z lavice.
      Ady.S   | 12.06.2018 21:00:44
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
        Jo a složku pevnou měl až teď ve třetí třídě a beztak když si uklízel učivo ve škole to narval kolem a složky prázdná za rok ji ruším
        Ady.S   | 12.06.2018 21:01:56
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
        Díky,desky teda dvoje,jasně.O deskách na sešity se nic nepíše,takže pořizovat nebudu.Penál by teda měl stačit s jednou klopou,super.Tajy mě napadá svačina,to se dneska nosí v nějakých krabičkách,ne?Já jí nosila zabalenou v ubrousku   mě to přijde jako další zbytečná zátěž....
        markíla   | 12.06.2018 21:22:12
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Začínám nakupovat
          Tobi nosi svaciny velmi vyjmecne.ale nosi v latkovem pytliku a jsme s nim spokojeni i na vylety atd..krabicky nevedem...ale rikal ze krabicky maj sechny decka..
          amalie2011   | 13.06.2018 06:47:31
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Začínám nakupovat
            Právě mě přijde taky že ty krabičky mají všechny děti ,ale mě to přijde tak neskladný a vůbec . Třeba ovoce / zeleninu to dávám do krabiček ,ale rohlíky normálně do ubrousku . Tobi nemá svačiny ve skole ? On až obědvá?
            markíla   | 13.06.2018 22:27:12
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Začínám nakupovat
              Oni maj svaviny skolni(v podstate to co svacily v ms.maj jednoho dodavatele..takze mu je platim.je to obrovska vyhoda.pomazanky.kase atd.doma bych mu mazala furt chleba-rohlik-vanocka-maslo-marmelada salam.no klasika..takto to ma trochu riznorody a ja bez prace .a nasi musi mit svacinu i odpoledne..svaci v druzine ve 14h.takze kdyz tam je tak musi mit svacinu aj na odpo..
              amalie2011   | 14.06.2018 12:59:33
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Začínám nakupovat
                Ty jo co to je za nařízení ze děti musí povinně svačit odpolko . A ještě k tomu už ve 14h, chvíli po obědě . To ještě ani já kolikrát nemívám hlad   no jinak na svačinky jsem zvědavá ,Barča jí tak nějak všechno ,takže asi budu mazat pečivo s ovocem a někdy jogurt třeba .
                markíla   | 14.06.2018 22:25:29
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Začínám nakupovat
                  asi vzor z ms;))ale tobi rika ze si treba sni tatranku nebo vale.crosaint.kapsicku.termix kolikart nema nic a pry druzinarka ma kecy ze je hlady..nastesti tam do 14h byva vyjmecne..
                  amalie2011   | 15.06.2018 08:39:09
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Začínám nakupovat
                    Tak já to chápu u dětí ,které tam zůstávají do 18h , že mají sebou ještě odpolední svačinku . Ale povinně svačit ve 14h mi přijde dost mimo ,jako časově, brzy .
                    markíla   | 16.06.2018 22:37:18
                    Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: Začínám nakupovat
                  klukovi jsem tady dávala na odpoledne svačinu do družiny. Nevím jestli to je povinné, ale u nás to bylo doporučené. Ale svačili až ve tři, když přišli z venku ze zahrady. Většinou jsem dávala nějaký loupák, bebečka, musli tyčinku...
                  moninif   | 15.06.2018 09:52:47
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: Začínám nakupovat
                    Tak já to chápu u dětí , které tam zůstávají do 18h, že mají ještě odpolední svačinku. Ale aby povinně svačily ve 14h mi přijde dost mimo, jako časově, brzy .
                    Ty jo ,si nejsem jistá ze bude Barborce stačit na svačinu musli tyčinka  
                    markíla   | 16.06.2018 22:40:20
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: Začínám nakupovat
                      tak on většinou ještě dojídal nějaké ovoce, a pak se dojedl doma.. Nebo měl nějaký chleba a sýr, nebo něco, až tak nevadilo že celý den je v teple, i když ono to stejně asi bylo jedno, když ráno nesnědl chleba se salámem a pak ho dojídal odpoledne    
                      moninif   | 17.06.2018 11:08:31
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: Začínám nakupovat
                        Hele dneska ty potraviny jsou nesmrtelné   když necháš jogurt dva týdny na kuchyňské lince ,tak se mu nic nestane   salámy i sýry jsou nabouchaný éčkama a stabilizátorama, dneska to jsou spíš amarouny než jídlo
                        markíla   | 17.06.2018 14:45:35
                        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Začínám nakupovat
        Díky,desky teda dvoje,jasně.O deskách na sešity se nic nepíše,takže pořizovat nebudu.Penál by teda měl stačit s jednou klopou,super.Tajy mě napadá svačina,to se dneska nosí v nějakých krabičkách,ne?Já jí nosila zabalenou v ubrousku   mě to přijde jako další zbytečná zátěž....
        markíla   | 12.06.2018 21:30:31
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Začínám nakupovat
          Ty krabičky na svačinu sice se zdá zátěž, ale zase je vše pohromadě a nedochází k pomačkání samotného jídla. Já mám i různě velký podle svačiny co má a přišlo mi to vždy lepší než mu dát jen pytlík s jídlem
          Ady.S   | 12.06.2018 21:37:05
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Začínám nakupovat
            Ty svačiny budu muset ještě promyslet ,asi podle toho co si ponese za svačinu,podle místa v tašce a tak . Ale díky za rady .
            markíla   | 13.06.2018 22:20:31
            Reagovat | URL příspěvku
Přidat nový příspěvek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×