Diskuze DNE (strana 152) - diskuze

Přidat nový příspěvek
  • Nový maskot Babyonline :)
    Představujeme vám nového maskota Babyonline - 3měsíčního britského kocourka Jamieho, který se nejraději se svou paničkou věnuje projektům BOLu a schvaluje veškeré dokumenty viz foto v příloze   Aneb musí být u všeho, kde se něco děje. :)
    Máte doma taky takového mazlíka?    
    Baby on line   | 27.07.2018 18:09:00 | Reakcí: 13, poslední: 12.08.2018 21:22:18
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • prace, plat, vzdelani
    v jine kolonce se resi plat,zmena prace apod... ja jen vim,ze lide kteri se v dnesni dobe porad nejak uci nove veci,maji obrovskou sanci na zmeny,vyssi platy apod., ale horsi je to,jak vedou skoly soucasne deti....bez nazorove,stadovite, bez uceni....a je desna prace rodicu je vest k budoucnosti, ted se uvolnuji patenty,ted se vse lame a za 20,30 let ,az deti budou velke,budou muset umet mnohem vic,nez s cim ted vychazeji jejich rodice....jasne,par oboru bude porad obdobnych, ale pribude robotizace,automatizace, apod....ale malokdo si uvedomuje ted,jak bude doba tezka...a jen ten,kdo se nauci byt v uvozovkach chameleon, bude mit sanci zit bez problemu....ale to ho musi navest rodice,protoze soucasne skolstvi alespon co vidim zakladni,je na uceni delniku...a to myslim i vysokoskolsky vzdelanejch delniku....ja si treba neumim predstavit,ze jdu pracovat na 4 h denne ,kdy muzu ,protoze je hopik ve skole, za 10000 ,a jak se slezou doma,misto abych je vedla nekam dal, specialne hopika,tak uklizim,varim apod...jen naklady s dopravou a oblecenim mi vezmou minimalne tretinu a tudiz prinos pro deti potom zadny...jine by pro me bylo,ze je hopik jako jine deti, pracuji 6 h denne, a mam cas a chut a energii je pak spolecne odpoledne nechat rust dl...ted to musim oddelovat a pak je to pro me opravdu nepredstavitelne ,ze kvuli cca 5000 mesicne nedam detem sanci v budoucnosti,kde spousta lidi zaplace nad vydelkem....a sve alespon to mimonovske dite musim pracne dovest do budoucnosti..i kdyz bude sedet doma,bude mit praci ane zit z davek....a druhe musi mit moznost excelovat a vybirat si....ne premyslet jestli ma na chleba...radeji si odpustim chalupy,chaty,ruzne zbytecne dovolene apod ,jen at se deti hrou a narocnou pripravuji do dospelosti
    Liberte   | 10.07.2018 13:42:18 | Reakcí: 35, poslední: 18.07.2018 12:04:59
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      a já ten tvůj příspěvek popravdě vůbec nechápu :)) Já pracuju 8,5 hodiny denně, mám ale klouzavku, takže si odjíždím a přijíždím víceméně kdy chci a 5000 měsíčně pro mě nejsou dovolené a zážitky, ale jídlo a potřeby běžného života. To, že se mi občas podaří uškudlit pár stovek na nějaký výlet nebo dárky k Vánocům, beru jako dobré plus, ale není to otázka života a smrti. Já se taky snažím dítě někam vést a posouvat, ale jsem na to sama, takže bohužel si nemůžu dovolit pracovat 4-6 hodin za poloviční plat, co mám teď, protože bych bydlela asi pod mostem. Ale ten vzor do života, že se musí pracovat a snažit a že je taky potřeba doma něco občas poklidit, ten máme tak nějak v rámci možností předán :) Mít chlapa, co mi uvaří nebo nakoupí, tak po těch 8,5 hodinách v práci taky děcko rozvíjím jinak, než se se jde vařit večeře a utírat prach :)
      Gastrica   | 10.07.2018 13:59:55
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        ja nevim jak to napsat...proste jsem mela na mysli,ze jeste ted nejak lide najdou praci apod, a kdo se porad vzdelava,ma sanci situaci dneska plne vyuzit...v budoucnu to bude mnohem horsi...a nechci znevazovat pracujici,ja bych tak chtela byt nekde pryc v praci,ale ja nemam sanci na cas mezi 7.40 az 11.40 kdy dam a vyzvednu dite ze skoly neco najit...jen z domu, a to plne vyuzivam narazove ,zakazkove...pro IT, nastesti naklady na dum jsou minimalni,protoze to jsou necele 3000 kc, horsi je to s benzinem atd...ale pro chod domu a rozvoj deti se mi neoplati jit pracovat do min nez 20000 na max.6 h..protoze musim pak platit chuvu hopikovi,jeji dopravu apod...a to jeste musim jezdit do prahy a tudiz rezie je kolem 10000 a vice a pak mi z toho nic nezbyde,ja budu mit min casu na hopika a vse pujde do kytek
        Liberte   | 11.07.2018 09:54:03
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          no a tady bych pro tebe měla práci na 6 hodin za 25 tisíc, já ji nechtěla, chceš ?    
          Gastrica   | 11.07.2018 10:00:44
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
              a to se mam stehovat??? a byla o ciste hlave,v klimatizovane kancelari a bez caste komunikace s lidma???proste sluchatka na usich,kvalitni zidle,pocitac a poradny kvalitni kafe a zelene caje zdarma ???

            ja jen ze jsem pred detma tohle mela na 8 h, za 40 a tak ted se uskrovnim...zadne prescasy...
            Liberte   | 11.07.2018 10:08:56
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            v cistem
            Liberte   | 11.07.2018 10:10:44
            Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            asi to čistého nebude co?
            moninif   | 11.07.2018 16:05:27
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      Já zase nevím proč dítě nějak, byť hrou, násilně vzdělávat a obětovat mu čas, když stejně v této chvíli nemá zájem.. Jestliže rodiče jsou akční, rozumí technologiím a aktivně se zajímají, tak to automaticky přejímají i děti, protože v tom žijí. Já těžko budu své dítě do těchto věcí nutit, když sama o to nemám zájem, a dítě vidí můj negativní postoj k těmto věcem. Až bude chtít, tak se zajímat bude a i ty informace si najde (vidím už teď když chce hrát nějaké hry na telefonu nebo ps3 a nejde mu to. Už chápe, že je k tomu třeba určitá paměť, grafika apod.). Mě třeba naopak přijde smysluplnější, že dítě ví že mrkev neroste v supermarketu, stejně tak maso, že dá práci než mrkev nebo to zvíře vyroste, že to není jen tak na lusknutí prstu. Já mám spíš obavy, že se dožije ještě toho, že tyhle věci bude potřebovat spíš, než umět ovládat nějaký kompjútr...
      moninif   | 10.07.2018 14:35:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        To si taky myslím. Oni by všichni chtěli být páni a jak tak panikou neví, že pečený holub do pusinky nepřijetí;-).

        Reakce výše píše o vzoru pracovitosti... Já ani manžel jsme nikdy nebyli doslova bez práce a moje nejstarší dcera si i přes upozorňování, že pracovat se musí tak jak to děláme my vůbec nic nevzala, líná je jak veš, vyčůraná jak mraky... No naštěstí už s náma nebydlí
          .
        inediam   | 10.07.2018 16:07:52
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        tak treba hry na mobil apod nase nezajimaji..jeste tak kinect....ale je zajimaji roboti a vytvareji si vlastni hry , v aplikaci ktera je zdarma pro deti a jen se musi mit chut ucit s ni...a tudiz se uci algoritmizaci apod....ted si uz vytvorili,napsali a naklreslili svoje knizky....je to bavi , aplikuji to pak dal v matice,cestine,anglictine...a zvonilka chce byt psycholog nebo veterinar a to se ji jen bude hodit tohle vsechno v budoucnu...jasne,jeste se vse muze zvrtnout,ale i ted ,co se nauci pouzivat,uz jen tak neztrati...a aktivit maji spousy..kolobezky,plavani, turistika....ta jen o vikendech a prazdninach...
        Liberte   | 11.07.2018 09:57:42
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          nevím, možná by kluka zajímalo i to, ale nemá kde to pochytit, u nás rodičů a v rodině těžko... Já třeba tyhle věci taky asi umím, aspoň základy, neb jako privilegovaná třída ještě v dobách socialismu jsme měli informatiku, museli jsme pracovat s algoritmy a rozvíjet základní funkce nějakého programu, vlastně i na vysoké jsme něco takového měli, ale v tom už jsem se ztrácela.. Já postupně přešla do modelu není třeba tomu rozumět, od toho jsou programátoři, hlavní je se naučit ty programy plně ovládat a využívat, případně dávat podněty programátorům na zlepšení, a k tomu tahle vedu i kluka. Ve škole teď nějakou tu informatiku mít budou, a co jsem tak zjišťovala mají to dobře promyšlené a udělané, tak přičichne i k těm algoritmům... Co si z toho vezme a jestli ho to bude bavit uvidíme...
          moninif   | 11.07.2018 16:04:05
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      Svým způsobem máš pravdu, automatizaci vidím dnes a denně v práci, okurky plnička náplní z poloviny do sklenky a druhou půlku musí doplnit lidská ruka, ono 3 nevyspalí Slováci (bo musí dělat 16 h. směny) a jedna kmenová při rychlosti 90 ks sklenic za minutu toho moc nezvládnou:-). Anebo cibulka, má být 190 g max a stroj náplní 300 do každé, a kdo má pak domlácené prsty??? Jasně, že ne ti géniové co si to na PC vypočítali do ideálu:-).
      A nehrotila bych to tak, moje děti se určitě robotizace světa nedožijou... Myslím si, že hodně dlouho bude ty dělníky potřeba.
      inediam   | 10.07.2018 16:17:08
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        vis,bud at nasi delaji poradne remeslo, nebo at maji tituly, jen ne nejake divne socialne humanitni,ale poradne..ale vlastne take remeslo jen trosku jine...jen kdyz vidim,kam se svet pekne soupe a co uz ted se zacinaji ucit male deti ve vyspelych zemich,tak si rikam,ze je lepsi je na to chystat,zvlast kdyz je to silene bavi....nez pak litovat....a kdyz uz nemam sanci se uplatnit nekde v prac.procesu plnem,tak aspon se uplatnim doma,co by chuvoucitelo neco  ...krome maminky   aspon si vynahrazuji vlastni utrpeni na kolobezkach a rozezirani v bazenech 
        Liberte   | 11.07.2018 10:03:57
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      Na to není, Jarko, jednoznačný mustr. Každá rodina to má jinak. U zdravých dětí stačí zdravý vzor - ale i tehdy se to může vymknout :-). A to, co u zdravého jde lusknutím prstu, tak já nenatrénuji se synem snad nikdy :-). Např. i taková hloupost jako je úklid prádla po vysvlečení nejde roky. Každý večer ty do kuličky zmuchlané věci - rifle, triko, prádlo - házím na zem, ať to roztřídí, rozvěsí a, co patří, dá do prádla. Kolik já bych s ním měla času na produktivnější a radostnější věci místo téhle každodenní buzerace. A to mluvím pouze o 1 maličkosti. Já měla už pracovní roupy, když se narodila Sofi a ještě jí nebyl ani rok a musela jsem si vyřídit živnostňák. Ale já si vlastně jenom tak hraji - podle manžela.  Akorát mám z toho hraní občas bezesné noci, nervy na pochodu, pociťuji za vše šílenou zodpovědnost, ale bez toho bych asi nemohla být. Jasně, stejné nervy bych mohla mít někde lukrativněji, ale to by mě tolik nebavilo. Tato oběť mě těší. Vidíš, a to je zrovna další stránka věci, někoho to zkrátka za těch pár peněz baví více. A hlavně to primárně dělám kvůli těm. Nicméně ráda. A už je do toho i částečně mohu zapojit, většinu videí nám stříhal Ríša, u knížek se hodně zapojili oba, u poslední i Sofinčiny kamarádky. Pokud bych však byla maminka samoživitelka, tak by asi to rozhodnutí příliš o chtění nebylo. Nicméně bych si musela také najít únosnou cestu.
      Calamity J.   | 10.07.2018 17:48:19
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        od doby co mame novy kos na pradlo,ktery si v ikeki sam koupil neresim problem s pradlem  ale zase resim milion jinejch a prave proto,ze je resim denne,chci ,at alespon v budoucnu ma nejakou snaci na normalni praci a zvonilka s nim nema takove starosti a i ona se to che ucit....sama se vlastne uci....chce byt psycholog nebo veterinar a objevit a stvoorit roboty pro autisty a na levne operace psu 
        Liberte   | 11.07.2018 10:06:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          Tak aspoň máte jasno v budoucím povolání už teď    
          Calamity J.   | 11.07.2018 11:41:08
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            ona kdyz zjistila,ze spickovy neurolog je tezky autista,ktery vymyslel robota na operaci mozku,jen proto,ze vazne nechtel travit cas s lidma na sale a vecne je poslouchat a snazit se byt normalni,tak chce vymyslet neco,co bude autistum pomahat chodit,mluvit,reagovat...a treba i misto nich a porad je hlidat      tak se porad chce ucit at umi v budoucnu programovat apod....ted uzasne uz ovlada kozmo...skvelej robot na zacatek...uz s nim po tydny nahani chudaka stareho psa a nebo mu jim posila psovi misku s jidlem 
            Liberte   | 11.07.2018 14:13:58
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          Tak můj 10-ti letý syn chce být ředitelem Škodovky - vúdčí a neústupný je až moc, nebo konstruktér aut - stáhnul si na to nějakou asi hru a vydrží u toho hodiny a občas taky farmářem - na Vánoce si vynutil Farming simulátor a po nich ještě jakousi Farma cosi za nemálo peněz, tak uvidíme&s24  .
          inediam   | 11.07.2018 16:26:23
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: prace, plat, vzdelani
      No já jsem ten svůj život obětovala dětem.Byla jsem s nimi doma až do ted. Vzdělání jsem jim zrovna nevštípovala,bo to si jdou každý svoji cestou.A Gabka v oboru optičky musí jezdit na školení tak jako tak.Spíše jde o to zázemí,že mě měli doma,měli uklizené,navařené a kdykoliv jsem tu byla pro ně.Taky jsem obětovala majetek,dovolené atd. Ale nelituji. když si představím,že bych těch 20 let pracovala tak jak ted,ty nervy věčně,děkuji nechci.
      Bud ráda,že máš manžela vás živý, a věnuj se dětem stojí to za to.
      A ty už jsi se v životě napracovala dost,né..Myslím to tak,že jsi se v práci dost realizovala.Tak co.
      Ale zas úplně tak nesouhlasím,že k práci člověk potřebuje vzdělání atd.Podle mě je to šikovností. Můžeš rychle plnit okurky do sklenic a mít vychozených 6 tříd. Tak samo můžeš být dobrý údržbář,lepší než kdovíjaký inženýr.
      Honafa   | 11.07.2018 12:54:35
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        ja tvrdim,bud at jsou dobri remeslnici,co to delaji s chuti a sikovnosti a nebo at jsou spickovy remeslnici...jako treba lekar,veterinar ,apod..proste ne tluchuba s humanitne nejakym vzdelanim divnym..nejde o penize,jde o to mit chut to delat a byt v tom dobry...a to znamena at tam,ci tam se porad ucit...mit tu chut....ne jen tak placat,stezovat si,ze nema penize na nove kolo apod...proste to co vidavam vetsinou....asi vis co myslim...
        Liberte   | 11.07.2018 14:17:10
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: prace, plat, vzdelani
          No jo, ale uvědomuješ si, že oni z nějakého důvodu nechcou nebo nemůžou změnit svou pozici na trhu práce? Já teda jsem zaměstnaná a z několika důvodů setrvávám tam kde jsem, ale nestěžuju si a víš proč? Protože jsem pružná a přizpůsobivá postarat se o všechno doma zatím co manžela mám pryč, aby nás zabezpečil, to taky každá ženská nemá dáno. Nemůžeš se na to dívat tak jednoznačně. Ano, oni jsou třeba takoví a makoví, hloupí, mají takové a makové děti, ale prostě to tak je a bude.
          inediam   | 11.07.2018 16:51:16
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: prace, plat, vzdelani
            vis,dost je spis lidi,co ziji z minulosti a vubec nehledi do budoucnosti...ale ja uz nemuzu brat to ,ze za nas jsme litali vsude po meste sami a na kolech uz od skolky...proste je jina doba,tudiz i deti at si ji proziji jako svou dobu...tim padem ja treba kaslu na to,ze ucitel bud uci moc rychle,nebo moc pomalu podle rodicu....proste dite je naucene prijit,oznamit,ze neco nechape a je mu to ukazano a vysvetleno...apod..ale lidi kolem,ne vsichni,si stezuji na ucitele...pak si stezuji na to a zase ono.....ale na dovolenou k mori jet proste musi,protoze pepik od vedle jede take...a to proste beru jako fakt,ale at si alespon prede mnou nestezuji...ja si nepracovani nevybrala...ja ho mam proste dano a odpoledne nebo o prazdninach se teda namakam dost a obcas i rukama        p,protoze ono udrzet hopika v lajne je obcs dost narocne a bohuzel,tim jak nebere lidi kolem jako rovnocene,informace do nej musim natlouct ja      avadi mi,jak se vsichni upli na vzdelavani...vetsinou dost neprakticke a pomalu uz i na metare potrebujes maturitu,pripadne vyssi odbornou,anglictinu alespon komunikacni a druhy jazyk vuhodou  pak se zene ve skolstvi dite na doraz a mohl by z nej byt treba super remeslnik,ale tak se z nej stane neco divneho,co ani nevi co ma delat...
            Liberte   | 12.07.2018 06:20:02
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: prace, plat, vzdelani
              víš co lidi si obecně stěžují, i když nemají důvod.. A většinou právě ti, kteří peněz mají dost, děti v pohodě proplouvají školou, tohle je u nás nějaký národní sport.. Nemají asi co na práci, tak řeší ptákoviny... Ti co opravdu žijí od výplaty k výplatě, dítě moc chytrosti neposbíralo nebo je nějak postižené jsou zpravidla v pohodě. Tyhle řeči pouštím jedním uchem tam a druhým ven...
              moninif   | 12.07.2018 08:44:24
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: prace, plat, vzdelani
                asi mozna proto,ze mam postizene,tak porad nechapu na co a proc si lide stezuji...ja mit alespon na urovni nejhorsiho zaka u zvonilky...obecne v chovani a mluveni,tak jsem nejstatsnejsi clovek na svete...my take zijeme od vyplaty k vyplate...jeden plat...sice vyssi,ale na 4 osoby...a musime vse planovat,hospodarit a to ucit i deti a prave proto,tak dbam u obouch at rostou dal,kde jim nikdo nic neda..bohuzel ani skola...co jsem videla informatiku,od nasich dob se nezmenila..tudiz zadna inovace.fantazie,kreativita...proste neuzitecny predmet,jak vytvarka ci hudebka a pracovka 
                Liberte   | 12.07.2018 13:26:24
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: prace, plat, vzdelani
                  výtvarka, hudebka i pracovky jsou náhodou užitečné předměty, když se to dobře učí. Tím že naše škola je umělecky zaměřená tak zírám co v rámci těchto předmětů dělají a učí se. Ono je fajn když člověk má i nějaké to povědomí o výtvarných stylech, způsobu malování, v hudebce se seznamují zase s hudebními věcmi. Pravda jen ty pracovky jsou občas dost mimo...
                  moninif   | 14.07.2018 07:19:07
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: prace, plat, vzdelani
                    vis,deti maluji na platna uz od 4 let....kazde leto avanoce,ve skolce doted visi v jejich tridach jejich slunicka....podle barvy tridy...maluji hrnicky,ktere pouzivame,sklenicky apod...vzdy narazove,tematicky apod...nam doma visi jejich platna...hopik mel v pizerii vystavy v 7 letech,miluji ho tam,a vsechno melo kupce,jen my to neprodali, hudebka...no,po me talent mit nebudou,ale maji klavir uz 3 roky a hraji si,muz je uci pomalinku....zabavne,do kytary mlati jak hlchy ale umi folklor,country atd...pak je vodovky atd vazne desne stve  a hopik potrebuje ucit socializaci a mluveni...zvonilka miluje cteni a matiku...kde je hopik uz mnohem dal...pak je tezke jim vysvetlit ,ze i tak podaji nejlepsi vykon ,ktery umi...ale lepit koralky jako vanocni stromecek delali ve 3 letech a ne ve 2,3 tride
                    Liberte   | 18.07.2018 12:04:59
                    Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: prace, plat, vzdelani
              Soukromě se s moc lidma nekamarádíčkuju, a když už si někdo stěžuje nebráním se začít chlubit a oni závidí...
                . Vůbec si to neberu, ani nad tím nepřemýšlím. Svojich starostí mám dost, a lepší se mi spí, když se nestarám o blbosti:-).
              K tomu vzdělání, nevím, já se nesetkala s tím, že by po mě někdo chtěl jiný jazyk a dokonce ani ten můj manžel, který jezdil Evropu nemusel nic znát... A ani maturitu.
              inediam   | 12.07.2018 17:30:42
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: prace, plat, vzdelani
                Přesně, já jsem dokonce vysokoškolsky vzdělaná, a nikdy po mě nikdo cizí jazyk nechtěl, max. se pak divili, když mi dali něco v angličtině, že u mě fakt nepochodí. Mě to přijde, že od určité úrovně vzdělání nebo spíš pracovního ohodnocení se to bere jako samozřejmost. No jo, ale já moc nikam necestuji, a když už tak s davem, a v nejhorším základní věta, že anglicky umím velmi málo, tak ať mluví pomalu a v krátkých větách, mi stačí, abych se pak nějak heslovitě domluvila co vlastně po sobě chceme  
                moninif   | 14.07.2018 07:23:57
                Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        a pokud nepocitam materskou a rodicak ,tak mam odpracovano 20 let
        Liberte   | 11.07.2018 14:18:05
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        Na n
        inediam   | 11.07.2018 16:52:19
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: prace, plat, vzdelani
        Na některou ano, dělníky budou brát i bez vzdělání, ale ti výš už něco mít musí.
        inediam   | 11.07.2018 16:54:45
        Reagovat | URL příspěvku
  • Paragraf
    Zdravím prosím o radu.Dcera je nemocna a donesla jsem paragraf do práce....Teď mi z prace volali , že už to budu mít těch 9 dní..a že pokud budu déle na paragrafu tak ho mám donést prodloužený....Předtím jsem volala jsem sestřičce kvuli výsledkům a zeptala jsem se jí , že dcera má zůstat zbytek týdne doma a druhá dostala chřipku tak jestli to můžu ukončit až 13.6...řekla jsem , že vim že to nebudu mít placené a řekla bez problému..Může to po mě zaměstnavatel chtít nebo se tím nemám zabývat a donest pak ukončení ...Děkuji toto se mi stalo poprvé ..
    EliškaHavlíková   | 04.07.2018 17:52:38 | Reakcí: 1, poslední: 11.07.2018 23:43:01
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Paragraf
      Byla byste sama proti sobě - ošetřovné je jen na oněch 9 dní a pokud je nemocné druhé dítě, tak si to nechte napsat na něj, ať nejste doma "zadarmo".
      Sunny   | 11.07.2018 23:43:01
      Reagovat | URL příspěvku
  • žehlení
    Já jsem teda žehlila vždycky všechno. Jasně, některé kousky se sebezapřením, ale vyžehlit se prostě musely. Teď mám ale novou parní žehličku od Jiffysteamer a žehlení mě najednou baví. Hlavně na košile je ta žehlička super, protože košile se daí žehlit přímo z ramínka, což je nesmírně pohodlné.
    EmilkaKol   | 01.07.2018 20:37:43 | Reakcí: 6, poslední: 03.07.2018 21:10:39
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: žehlení
      ja nezehlim nic..pracka pere na program zehleni a susicka susi program kosile ci do skrine a vse s parou       
      Liberte   | 02.07.2018 06:23:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: žehlení
      Taky nezehlim, umim veset
      plaz   | 02.07.2018 06:44:18
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: žehlení
        reklama?
      moninif   | 02.07.2018 09:21:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: žehlení
      Ti reklamní agenti oslovující matky si musí myslet, že jsme opravdu po té mateřské bez mozku, jinak by nás nekrmili tak důvtipnými slogany: "a žehlení mě najednou baví".
      Chytrá žena parní žehličku nepotřebuje. S košilemi je totiž muži neobtěžují, prádlo, pyžamo a ložní prádlo nežehlí a na ten zbytek jí stačí ta desetikilová po prababičce...
      Calamity J.   | 02.07.2018 10:02:58
      Reagovat | URL příspěvku
  • vlasy
    jake mate vlasy??? ja mam desny hrebiky....coz je hruza u jakekoliv delky a cim jsem starsi,tim jsou tvrdsi....a i kdyz je mam nakratko,tak rano to trci do vsech stran a nejlepe by mi bylo bez vlasu      hopik ma po me hrebiky, zvonilka jemne svetlounke vlasky po tatinkovi...a je take nakratko, protoze prej je to vic smrnc a pohodlnejsi      ....
    Liberte   | 25.06.2018 06:17:42 | Reakcí: 6, poslední: 02.07.2018 09:20:24
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: vlasy
      Tak to musíš mít krásný, hustý účes s dlouhými vlasy, ne?  Moje babička měla tolik vlasů, že nevěděla, co s nimi, tohle jsem bohužel nezdědila :-).
      Calamity J.   | 30.06.2018 18:46:44
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: vlasy
        mam kratke...protoze me trci i dlouhe a jedina vec je culik...  a nejak od ostrihani nemam sanci nechat dorust....mozna ted,kdyz do srpna preziju 5 mesicni dorustani,tak uz preziju i zbytek      ale odmitam jit k jine kadernici,neb me vzdy ostatni ponici i ten kratky uces...a moje oblibena je proste plna a nebo si uziva prazdniny se synem 
        Liberte   | 02.07.2018 06:21:58
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vlasy
      Já šíleně jemné a neposlušné, ale přesto to všechno se snažím je mít aspoň trochu delší, protože přece jenom když je nejhůř tak to stáhnu do culíku nebo zamotám těch pět chlupů pod skřipec a vypadám jaktakž normálně, než když bych to krátké nic měla splihlé kolem hlavy.. Navíc 90% chlapů se spíš otočí za ženskou co má ty vlasy dlouhé, a já pracuji hlavně s chlapama, tak se snažím být aspoň trochu ženskou.
      moninif   | 01.07.2018 08:38:17
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vlasy
      Ja desne, s vlasy jsem nespokojena cely zivot. Za mlada jsem je mela aspon huste a tvrde, pak ale vlivem hormonalnich zmen zeslably a proridly tak, ze nemam na hlave skoro nic a navic se nehorazne masti, takze mam vetsinou to splihle, polodlouhe nic v culiku  
      plaz   | 01.07.2018 11:42:37
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: vlasy
      Mám takové to jemné chmýříčko, které když projdu kolem záclon ,tak elektrizují   Rozárka je má chudák po mě ,Barborka má po tatínkovi krásný hustý pevný vlasy   každý ji je závidí  
      markíla   | 01.07.2018 21:29:30
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: vlasy
          mám úplně stejné vlasy, popsala jsi to přesně... Manžel má tvrdé, kluk to má tak nějak mezi, a vždycky mě baví, jak tchýně, on to má takové jemné   Přitom ví, jaké vlasy mám já...
        moninif   | 02.07.2018 09:20:24
        Reagovat | URL příspěvku
  • Jednotné státní maturity..
    Děti tady některé už máme větší, takže toto téma může být pro některé pomalu aktuální... ¨
    Co si o nich myslíte?
    Přiznám se, že mě se to od začátku moc nelíbí... Ano je to "papír", který říká že jsem absolvovala středoškolské vzdělání, takže se ode mě očekává určitá míra vzdělanosti a inteligence, a tento papír mě zároveň opravňuje se přihlásit na kteroukoliv vysokou školu. Přesto si myslím, že úroveň vzdělání na různých typech středních škol by měla být odlišná... Nevím proč by absolvent školy technického zaměření měl mít stejné znalosti z jazyka českého jako student gymnázia, navíc ještě zaměřeného humanitně. A naopak nevím proč student humanitně zaměřeného gymnázia nebo umělecké školy by měl mít stejné znalosti z matematiky jako student technického oboru. A pak tu samozřejmě ještě máme učňovské obory s maturitou. Od těchto lidí snad nikdo nemůže očekávat znalosti gymnazijního studenta... Myslím že tahle regulace všichni musí umět něco, a protože máme různé typy škol, tak radši míň než víc, celé školství degraduje. A bohužel to jde i vidět... A dle mého už to začíná jednotnými státními přijímačkami...
    Ano souhlasím s tím, že nějaká minimální úroveň znalostí by měla být asi nastavena. Tu by museli splnit všichni, ale pak by tu měl být nastaven druhý stupeň, a to dle zaměření školy.
    A neberu ani argument, co když se student technického zaměření se nakonec třeba rozhodne studovat medicínu? Jeho problém, musí zapojit i vlastní inciativu, a snažit se dohnat to, co mu jakožto nestudentu gymnázia chybí, aby úspěšně zvládl přijímací zkoušky.
    Takhle to bylo za nás, a stojím si za tím, že tento systém byl nastaven dobře. Jak pak má zaměstnavatel poznat, že v tomto absolventovi průmyslové školy fakt něco je, když má v ruce papír, že absolvoval stejnou zkoušku z úrovně znalostí jako třeba student humanitního gymnázia? Naopak když bude ten zaměstnavatel vědět, že ano odbornou zkoušku má za jedna, ale i matematiku základní i rozšířenou taky, tak asi v tom člověku něco je, je předpoklad , že bude mít nějaké to technické a logické myšlení...
    moninif   | 14.06.2018 12:35:07 | Reakcí: 14, poslední: 02.07.2018 20:33:58
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jednotné státní maturity..
      Mončo, klidně bych to nechala na školách, ale ať se pak ta úroveň maturity specifikuje názvem, např. 8leté gymnázium s maturitou, střední taneční škola s maturitou apod., ať člověk, který s tím bude následně pracovat, ví, co může očekávat. Hlavně nechápu, proč by některé ty obory měly mít maturitu, ať mají výstupní zkoušku. A vzdělání si budou psát střední odborné.
      Teď zrovna dcera přišla s tím, že na medicíně berou bez přijímaček, kdo má samé jedničky. Co to znamená v praxi? Z gymplů mnohem lépe znalostně vybavené děti dělají přijímačky a zdravotní sestry ze zdravek tam berou bez nich. Jak to dopadá? Medici z gymplů přežijí, sestry jsou - alespoň za nás - vyhozeny nebo končí samy během prvních dvou teoretických ročníků.
      Calamity J.   | 14.06.2018 14:45:53
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jednotné státní maturity..
        Ale i dneska máš maturitu, kde je uveden název školy, takže v podstatě úroveň školy, nebo vzdělání, to předpokládám určuje. Přijímaní bez přijímaček bylo i za nás, bohužel dříve se přihlíželo i ke škole, nejen ke známkách, pak právě toto bylo zrušeno, a školy berou jen ty známky, což ano je nespravedlivé, protože pak ti co by tu školu udělali levou zadní, šanci nedostanou. Ale to už je o něčem jiném... U nás na vysoké škole naopak právě gymnazisté většinou měli smůlu, a to v prvních dvou ročnících to byly hlavně obecné předměty - jako matematika, fyzika, deskriptiva, odborné předměty byly až výše, ale i tam, ti co "přežili" ty první dva roky, většinou měli problém. Přiznám se, že jsem docela koukala, na jak nízké úrovni gymnazisté ty přírodovědné předměty oproti technickým školám měli. Ale to je hodně let zpátky, nevím jak je to teď...
        moninif   | 14.06.2018 15:17:53
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jednotné státní maturity..
          Mě to u té medicíny docela překvapilo, když je nedostatek lékařů, že si dovolí takto plýtvat potenciálem. Za nás dělali přijímačky všichni, i my, co jsme měli celý gympl samé jedničky. A nebylo to od věci. A to bylo v době, kdy se člověk na seznam zařadil až po komunistických protekčňácích. Těch ale nevím, kolik bylo. Tohle je nyní snad lepší, že tam jdou všichni anonymně. Dříve se také hlásilo na jednu vysokou, dnes mohou snad na kolik chtějí.
          Calamity J.   | 14.06.2018 17:27:03
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jednotné státní maturity..
            za mě právě už to bylo zrušeno a necháno na vůli školy, jak střední tak i vysoké. Já na vysokou taky přijímačky nedělala, protože na technickou brali všechny, a pak až se to protřídilo, a právě jsem docela byla překvapená úrovni znalostí gympláků, jestli ta úroveň ještě více klesla, tak začínám mít strach co, že to vlastně u nás studuje (ale nechci házet všechny do jednoho pytle)... Ale brát přednostně jedničkáře na obory, kde je převis to teda moc nechápu...  
            moninif   | 14.06.2018 20:08:46
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jednotné státní maturity..
              Ta úroveň je strašně odlišná. V podstatě na gymplu, kam chodí děti, jsem slyšela o maturantech se 4, kteří si pak mohli vybírat ze 3 vysokých včetně práv a u některých gymplů se nedostanou ani jedničkáři na "běžný" obor. U té medicíny mně to šokovalo, protože se hlásí přes 3000 studentů, berou 300 a z toho jde 150 bez přijímaček.
              Calamity J.   | 15.06.2018 07:37:38
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jednotné státní maturity..
      ja jsem si musela maturitu dokoncit po ucnaku...byt jsem sla na gympl bez prijimacek,ale rezim jak si pak nesnesl ,at studuji a musela jsem odejit na ucnak...maturu jsem delala pri praci a nijak mi nevadilo,ze v rozhlasu vyhlasili cestinu pisemnou a ze matika byla jednotna pro vsechny.....i cestina...maturita tehdy dokazovala,ze minimalne v zakladnich povinnych predmetech mam stejnou uroven vzdelani ,jako gymnazisti a volitelne predmety uz byly odborne...a to bylo uz po revoluci,ale ve starem systemu...na vejsku pak nekoukali odkud mam maturu,proste bud udelam prijimacky nebo ne a konec....ted je maturita car papiru,ktery dokazuje jen to,ze na skole si vydrzela dele,nez jini  jasne,jsou porad skoly s vysokou urovni,ale spousta jich je uz dost pod uroven....stejne jsem nikdy nedelala v oboru ,na ktery jsem mela ruzne papiry a zkousky    ja jsem pro jednotne povinne predmety u maturity...chapu,ze matfyzaci jsou na tom lepe,nez humanitari,ale proste tehdy to bylo o zakladech neceho...az u ustnich se to bud drzelo na te zakladni ci mnohem tezsi urovni...a to vim od spoluzaku, co matfyzacky gympl dokoncili...ustni pro ne uz bylo vazne extra tezke...profesori je nesetrili,zatim co u humanitaru to pro matfyz bylo lazo plazo  hned vedlejsi trida....za to kdo si vybral dejepis ,tak to mel zase silene naruby...matfyzaci si ho brali pro lehkou maturu a humanitari byli zpoceni az za usima  ...neco to tehdy do sebe melo...ted si myslim,ze jak uroven nebo spis ruznorodost ruznych skol a i vysokych je vic na skodu,nez k uzitku...ale kdyz uz i pomalu metar listi na to potrebuje maturitu,at asi vi jak spravne mest,tak se nedivim nicemu 
      Liberte   | 15.06.2018 06:27:40
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jednotné státní maturity..
        takže tobě nevadí, že se staví na jednu úroveň studenti prestižního gymnázia a studenti učebního oboru s maturitou? Mě teda jo... Pak radši půjdu studovat ten učňák, kde budu mít klid, a ono to nějak dopadne...
        moninif   | 15.06.2018 10:26:43
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jednotné státní maturity..
          prave to se deje ted...je jedno co,maturu mas za nic..krome par skol...kdysi to bylo vydrene pro vsechny....vcetne ucnaku...2 predmety byly proste na stejne urovni,stejne zadani....zbytek byl jiny a kazdy pak koukal, z jake skoly jdes...on kdyz gymnazista nesel na vysku,tak kolikrat mel podradnejsi praci nez odborna skola, nebo ucnak s maturou a to proto,ze nemel odbornost....gympl byl vyslovene na cestu k vysoke....ted je jedno,jakou a kde mas maturu,protoze vejsku udela kdo chce...minimalne nejakou socialne politologickou...a netvrdim,ze pak bude mit slusnou praci 
          Liberte   | 15.06.2018 12:15:29
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Jednotné státní maturity..
            a o tom tady celou dobu mluvím... Že akorát jednotnými přijímačkami, maturitami, a já nevím čím vším, akorát školství ještě více degradují... Normálnímu člověku musí být jasné, že maturita na gymnáziu asi bude mít jinou úroveň než maturita na učebním oboru. Ne páni nahoře mezi to už snad devět let dávají rovnítko a strašně diví jak to školství upadá...
            moninif   | 15.06.2018 12:43:33
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Jednotné státní maturity..
              ale proc ???? ja to delala z ucnaku...maturitu.... a na prihlasce na vejsku se dost koukali divne...a ejhle...proslo to...teda ne prava...protoze holt tak debilni otazky hodne vysokoskolaka na lingvistice nemciny jsem vazne nevedela..ale rekla mi to potom profesorka z vejsky...ale na jinou jsem se dostala....a prave alespon uroven cestiny a matiky zajistila stejna matura....a tezko se svarec hlasil na medicinu...a pokud jo a uspel,vis kolik za tim bylo soukromeho casu a uceni....ted je to vse cik cak a proste papir dostanes..kdepak..ja jsem pro stejne maturity...v povinnych predmetech...jedno jakych....jsou povinne a tim padem vse musi byt stejne...a pak se rozhodni kam pujdes na jakou vejsku
              Liberte   | 15.06.2018 14:30:42
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: Jednotné státní maturity..
                máš se rozhodnout v patnácti a když nevíš, a nejsi vyloženě hloupá jdeš na gympl nebo nějakou školu, kde víš že tě, když na tu vysokou připraví.. A když i přesto chceš jít cestou nejmenšího odporu a jdeš na učňák nebo nějakou ne zrovna prestižní školu, tak holt pak, když se rozmyslíš jít na vysokou musíš zabrat... Vím o čem mluvím, neb jsem se zkoušela hlásit na úplně jiný obor než z čehož jsem maturovala.. Prostě podle typu školy by měl být uzpůsoben typ a stupeň maturity. Ale chápu, každý má na to svůj názor a každý má svůj díl pravdy...
                moninif   | 15.06.2018 15:13:57
                Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Jednotné státní maturity..
          a jeste...muj muz ma ucnak...a kdyz videl na praxi vysokoskalaky,tak si rek,jestli takovy blbove to dokazi,ja take...udelal maturu,sel na vejsku,ve druhaku hned jeste na jednu, pracoval a ma obe skoly skoncene cervenym diplomem..techniku a matfyz....a to vse uz ne v komunismu,ale tesne po padu a pak...tudiz,jake kriterium hloupisti ci chytrosti zaruci prestizni gympl ,oproti talentu,praci a chuti neco dokazat...
          a kdyz koukam na hopika...nikdo s nim nechce pracovat a jen tak mimochodem, muz s detma blbul a dal jim par maturitnich prikladu....a hopik spocital pulku ...spravny postup vse, vysledek super...druha pulka prosla kolem nej nepovsimnuta....nevime proc..jestli to neumel,ci se mu to nelibilo...a to mu je 9,5 roku...zvonilka spocitala 10 procent bezchybne...zbytek rekla,ze nevi jaka bije....a to je doma nikdo matiku neuci...jen si hraji a tvori veci v pc...uci se nechtene logoce,algoritmizaci,spojeni....je fakt,ze hopik uz davno nastudoval ruzne algebry a nevim co...i pro vs...ale stejne,kdyz to dva mimoni nejak daji...bez pripravy...ja na to koukala a protoze matika je cely zivot kolem me,tak jsem alespon obcas pochopila co ze to vlastne chteji  ale ja jsem uz 27 let po maturite  ,tak mam snad pravo na to uz kaslat 
          Liberte   | 15.06.2018 12:23:55
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jednotné státní maturity..
      To máš asi pravdu, že by jiná úroveň měla být na učilišti (kuchar, číšník..) a jiná na gymplu :) Nicméně já jsem maturovala v roce 2014 na Obchodní akademii a v testech je tak nějak všeobecnej přehled si myslím, nic co by se nedalo zvládnout :) A na druhou stranu, když vím, že na maturitu nemám, tak přeci nepolezu na obor kde je maturita ne? Např. muj taťka i přítel, jí nemá ani jeden, živí se klasicky rukama a vydelaj si oba víc, jak já nyni s vysokoskolskym diplomem :) Když je člověk sikovnej, tak to jde a nepotrebuje k tomu být např. Ing :) A vím,    že v maturitě v didaktaku byl tehdy úryvek z Bible a "deti" měly zakrouzkovat jedno jmeno o které v článku jde.. a když tam mam tri jména a příjmení je Iškariotský, tak ať se na me nikdo nezlobí, ale když maj ještě z možností na výběr, tak snad každej ví, že asi půjde o Jidáše že? :) A nebo poznat kde je chyba, jestli tam je dobře Y/I.. to snad neni tak složitý :) Navíc si člověk pořád může zvolit.. taky jsem úplně blbá na matiku, tak si prostě zvolim Aj, a budu maturovat z Aj ne? Proč polezu na matiku, když vim, že bych na to neměla a když z ní vyletí vždy mraky lidí? :)
      Džejna226   | 02.07.2018 11:10:01
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jednotné státní maturity..
        Ale to je přesně o tom, ty testy jsou tím pádem jednoduché, aby je teoreticky mohli zvládnout všichni. Takže výsledek je ten, na co budu chodit na prestižní gymnázium, a zbytečně se trápit, když můžu vklidu proplout nějakým průměrným, však test na konci bude stejný... Já třeba maturovala z matiky, ještě v 90tých letech, kdy školství si myslím mělo ještě jakouž takouž úroveň, a test odpovídal tomu co jsme čtyři roky probírali na škole, a zároveň to byla příprava na vysokou školu, kde jasně bylo vidět kdo má průmyslovku a kdo gympl... Už máme jednotné státní přijímačky, jednotné státní maturity, takže bychom zavedli jednotné státní státnice? Abychom věděli, že i ti vysokoškoláci mají nějaký ten minimální přehled?
        moninif   | 02.07.2018 20:33:58
        Reagovat | URL příspěvku
  • Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
    Teď jsem tak pročítala diskuzi ohledně výpadku karet VISA... Někteří tam skálopevně obhajují bezhotovostní platby, někteří pomalu nemají ani účet...
    Já osobně se přiznám, že v peněžence tu tisícovku, patnáctset se snažím mít... A jak tam někdo psal o benzince, tak je pravda, že když natankuji plnou a uvědomím si, že mám v peněžence 500, tak jdu k té pokladně tak nejistě... V obchodě to vrátíte, natankovaný benzín těžko... To samé mám i v hospodě, když tak tuším že tu hotovost mám na hraně...
    Co vy, spoléháte na to že kartou vždy zaplatíte?
    moninif   | 01.06.2018 21:58:20 | Reakcí: 14, poslední: 14.06.2018 07:51:14
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      3 dny mám v peněžence 60 Kč. Spoléhám na kartu, a kdyby to náhodou nešlo, nestydéla bych se, znám pohled i z druhé strany, takže pokud vím, že na účtě ty peníze mám moje chyba by to nebyla.
      inediam   | 01.06.2018 22:32:32
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
        tak já bych se taky nestyděla, už se párkrát stalo že mi to kartu nevzalo, jednou vůbec, jindy třeba až na podruhé.... V obchodě to neřeším, spíš ten benzín, hospodu... Teď tady mám v peněžence asi 3den stovku, ale musím už vybrat, o víkendu hodlám tankovat plnou  
        moninif   | 01.06.2018 22:41:23
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      Já mám hotovost minimálně, jsem zvyklá platit kartou a zatím nikde výpadek nebyl. Spíš mám horší případy kdy nechám doma peněženku celou. Na benzině mi myslím chlap říkal že oni ti vystaví fakturu když k tomu dojde
      Ady.S   | 02.06.2018 06:50:13
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      U mne jednoznacne hotovost. A nechapu, jak to delate s tou kartou? Ja si nepamatuji kolik jsem kde utratila a kolik teda jeste zbyva na karte...
      plaz   | 02.06.2018 11:29:50
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
        Právě,že pak to vidíš přesně na počítači,tak je to lepší.
        Honafa   | 03.06.2018 12:39:26
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
        tak už zhruba tušíš kolik utratíš měsíčně ne? A když vím, že víc jak 100 denně, například, utratiti nesmím, tak si to tak nějak sesumíruji...
        moninif   | 03.06.2018 13:54:33
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
          To prave netusim, u nas to je tezke...
          plaz   | 07.06.2018 05:58:44
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
            já taky občas ztratím přehled, ale je to otázka pár minut kouknout kolik mám na účtu.. Ale zase hotovost má výhodu, že aspoň "velký bratr" nemá přehled...
            moninif   | 07.06.2018 10:12:31
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      Nemám vždy moc hotovostí.Dokonce už i dětem posílám peníze na účet.U nás je hotovost problém. A do práce nenosím ani kartu ani hotovost,jen tak 50kč.Tak si musím pak uvědomit,že nemůžu jít po cestě zpátky do Teska,že jo.
      Hotovostně platím v pekárnách.A sportku.Jinak bych hotovost nepotřebovala vůbec.
      Pavel taky hodně platí kartou,ale on to bere tak,že peníze z karty vlastně nevidíš,tak je neutrácíš.Blb.Já starý lakomec přesně každou vteřinu svého života vím,kolik mám na účtě,kolik v peněžence,kolik u dětí na účtě,kdo mi co dluží atd.
      Honafa   | 03.06.2018 12:43:25
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      Převážně spoléhám na kartu,ale u mě to je obráceně.Já mám spíš pěníze v hotovosti+se snažím abych na kartě měla minimálně 500kč jako nouzovku,když si zapomenu hotovost.Takhkle to u mě funguje od doby,co jsem na mateřské.Když jsem ještě pracovala,bylo to přesně obráceně.
      markíla   | 03.06.2018 14:50:05
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      neco ano...alespon drobne detem na zmrzku porad 
      Liberte   | 04.06.2018 06:00:49
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      Nejakou hotovost mam u sebe vzdy, protoze je mi blbe platit 5 rohliky na snidani kartou. A kartu neresim, mam manzelovu kreditku  
      brůča   | 04.06.2018 10:43:40
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      já se snažím mít u sebe aspon 100-200kč,hlavně,když jedu busem,ale když jsem pracovala v Pze,tak sjem se hodně naučila platit kartou kdejakou prkotinu,takže já bohužel spoléhám na plat.kartu,ale pokud bych věděla o nějakým takovým problému dopředu,máme doma na nějaký menší peníz prasátko,takže aspon na ten bus ,sváču,nebo menší nákup by bylo. 
      Lenka/79   | 04.06.2018 22:59:32
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Hotovost - máte vždy nějakou u sebe?
      Platím všechno kartou, jenom do hospody si beru hotovost, když jdu někam, kde si nejsem jistá, jestli berou karty. Nerada mám v peněžence víc, než 1000,-kč, a to vyberu jednou tuhle částku a pak to mám měsíc jako zálohu právě pro případy, že jdeme třeba s Ádou na zmrzku nebo chci koupit pět rohlíků u vietnamců. Už se mi jednou stalo, že jsem natankovala plnou a nechala doma peníze a na kartě jsem měla taky prd, takže docela trapas, no nezaplatila jsem :)) Docela mě rozčiluje, že ve škole chtějí všechno platit cash, kdo má pořád chodit do bankomatu? :)
      Gastrica   | 14.06.2018 07:51:14
      Reagovat | URL příspěvku
  • Jídlo v nemocnici II.
    Díky Lence, která půjde rodit a psala, že jí množství jídla stačit nebude, že jí budou muset ještě nějaké nosit, jsem si uvědomila jednu skutečnost. Veřejně se přetřásá, resp. si lidé stěžují, že když chce někdo to a to na jídlo v nemocnici, že to musí koupit příbuzní. Ale takto to děláme běžně a nikdy by mě nenapadlo to chtít po nemocnici. Vzpomínám si, jak taťkovi nosili příbuzné domácí polévky ještě mimo stravu, ale rozhodně to nebraly tak, že by to tam měl dostat automaticky. Dalšímu příbuznému se nosí jídlo do Domova důchodců, ale vše bereme tak nějak extra. Také, že je normální, pokud má někdo rád určitý typ jogurtu, že mu jej přinesu. Určitě nebudu nutit nemocnici, kde je jídlo zadarmo, aby mu jej sháněla. Stejně tak přinesu jablka, pomeranče apod. Nevím, jestli jsem ty stížnosti lidí správně pochopila, ale myslíte, že opravdu by někteří chtěli, aby špitál měl pro každého pacienta speciální jídelníček dle vlastního výběru? Zdarma? 
    Calamity J.   | 30.05.2018 09:21:05 | Reakcí: 12, poslední: 10.06.2018 21:14:08
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      při srovnání s domovem v sociálních službách, kde si klient jídlo platí, je dobře, když si sami "tvoří" jídelníček a není jen na přechodnou dobu léčení, by v nemocnici, kde je jídlo zdarma, asi nemělo platit to samé......
      Lendrunka   | 30.05.2018 16:31:20
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      Podle mne by jidlo v nemocnicich melo byt jedno standardní, pak nejake ty diety podle diagnoz a vse ostatni by jsem dala jako nadstandard i vegetarianskou stravu.
      plaz   | 30.05.2018 20:48:39
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      Jani na něco si stěžovat je česká klasika. Já jsme ráda že nemocnice moc často nenavštěvuji, ale beru to tak že nejsem v hotelu tak nemůžu očekávat že dostanu super menu. Je sice pravda že zdravá strava vede k lepšému zdravotnímu stavu, že jsou věci které bych v nemocnici na určitých odděleních nečekala, nebo že občas vzhled jídla není ideál, ale také jednomu stačí trocha a druhý chce víc a většinou je to dané na porce a zbytečně se tak plýtvá. A přilepšení nemocnému je snad normál, vždyť nikdy se nechodí na návštěvu s prázdnýma rukama.
      Ady.S   | 31.05.2018 16:48:27
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      Čemu se divíš? A nejlépe ještě naservírované na drahém servisu a pokud možno s náručí květin  
      Já si myslím že už bonus je, že to jídlo máš zadarmo, kde jinde se zadarmo najíš? Jen je asi fakt blbé, že nemáš ani možnost toho nadstandardu za příplatek...
      moninif   | 31.05.2018 21:25:36
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jídlo v nemocnici II.
        Chápeš, Moni, mně přijdou ty diskuze za situace, kdy se nic neplatí, naprosto bezpředmětné. Jedu přes ta přísloví a ne nadarmo se říká: "Darovanému koni na zuby nehleď." Buď to chci co nejlevnější, nebo kvalitní, ne?
        Calamity J.   | 01.06.2018 06:17:08
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      ja mam zkusenoat z bulovky a motola na detskem...bulovka prinese a nepta se na zadne zvyky nic..jedno jidlo,hnusne...zbytek hlavne chleby apod...motol...nabidka 2 jidel, zepta se hned na omezeni ci zvyklosti...hopikovi nosili oddelene ryzi,i kdyz nebyla v nabidce...a jen pomazanky,bile jogurty a navic nam dala nakrajeny bochnik chleba ,protoze on nic nez chleba,ryzi a suche maso nejedl...kazdy den dostal pastiku a zerve s pazitkou co mu chutna a tak se nasnidal,nasvacil,obedval i vecerel...ja mela radost,ze si muzu vzit trba cocku misto uho omoacky apod..tak se dalo prezit klidne ,jen par dobrot jsem mu vzala z domova,ale to mi prijde normalni,ze haribo nebo cookies proste nedostane  jinak porce byly velike ,natoz pro dite
      Liberte   | 04.06.2018 05:54:45
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      no tak musím dodat,že jsem první návštěvu v porodnici měla v době kdy se nemocnice hradila a žádný rozdíl jsem v tom bohužel nenašla,je jasný,že si lidí nemůžou vybírat,ale myslím,že by to co dávají mělo být aspon zdraví,bohužel jsem tento víkend musela již udělat zkušební vzorek(podám zprávu), a když poslední jídlo dostanete v půl5 večer a to 2plátky chleba ,jablko a šunkovou pěnu,kde na pozlátku o šunce nepadne ani slovo a max.obsah masa je 15% z 75g.,ostatní je sádlo,kůže ,konzervanty,stabilizátory atd.tak mi rovnou můžou napsat,at si vezmu jídlo sebou,není to ani zdravý ani dobrý a jejich UHO výrobky kdy polévku od omáčky poznáte jen podle konzistence mě totálně odbourávají,díky podobné stravě jsem na stř.škole přestala jíst maso a omáčky podobných barev,musím dodat ,že nemocniční strava z dlouhodobého hlediska je fakt hrůza a kdyby mi někdo řekl,že simůžu připlatit za jídlo klidně to udělám,když se můžou připlácet jednolůžko s wc proč ne jídlo,pro mě je zatím jídlo důležitější než že jsem na pokoji ve 2.
      Lenka/79   | 04.06.2018 23:13:57
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      PS: zapomněla jsem,že jsme před 6lety měly možnost okoštovat Vinohradskou nemocnici na 10dní a to byl velký rozdíl,je fakt,že to byla dětská plastická chirurgie,ale rozdíl byl teda velký,ale je to též v době ,kdy se platit pobyt v nemocnici,ale ta strava byla opravdu pestřejší ,tak nevím,jestli to bylo o době v které jsme tam byiy,že se platilo nebo o nemocnici.ale přece nemůže tvrdit,že můžeme být rádi,že je to zadarmo,to bysme mohli spát na slamníku a tvrdit to samý,nebo tam mít metody z doby krále šalamouna a říkat,že nic neplatíme,to bysme za chvíli byli jak v africe,myslím,že přece je rozdíl,jestli tam někdo leží se zlomenou nohou nebo je po porodu a má nabít trochu síli,ne každý je tam 3dny a mít takový jídlo dýl jak týden?
      Lenka/79   | 04.06.2018 23:26:45
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jídlo v nemocnici II.
        Leni, nemocnice má jedny peníze na všechno a přiznám se, že raději upřednostním kvalitní zdravotnickou péči, přístroje, zdravotnické prostředky - nitě a další, léky, které mně z domu donést nemohou, než aby šly peníze z pojistného na stravu, kterou mně z domu donést mohou. Vůbec bych se nedivila, kdyby po této kampani chytrý ředitel nemocnice směřoval peníze na to, co je vidět, tedy na jídlo, a ubral na tom, co hned není vidět a laik nemá šanci to posoudit, zdravotní péči - horší hepariny, horší inzuliny... Ale levnější, zbyde pak více na lepší stravu a lidi budou jásat, fotit a umísťovat na sociální sítě. :-)
        A ano, pokud do toho nedáme adekvátní finanční prostředky, tak musíme počítat s tím, že to bude jako z doby krále Šalamouna - viz zdravotnictví za socialismu, kdy kromě stravy byla na této úrovni i léčba. Rozhodně zde nebyla péče, ani léky, ani zdravotnické prostředky jako na západě. Z trabanta Ferrari za stejné peníze neuděláme. A to ani když na něj nalepíme značku Ferrari. Pořád to bude ten smradlavý a zdraví i životnímu prostředí škodlivý trabant. Stejně jako ta strava. 
        Calamity J.   | 05.06.2018 08:59:07
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Jídlo v nemocnici II.
      My jsme národ věčných stěžovatelů. Stěžujeme si pořád a na všechno. Pokud je jídlo v nemocnici zdarma, tak baštím, co mi dají a jsem vděčná, že příbuzenstvo donese něco jako bonus. Měla jsem to tak před téměř 13 lety v porodnici. Měla jsem prostě hlad, porce mi nestačila. Rodina přinesla nášup (teplý v kastrůlku) a bylo to. Myslím, že ani není v možnostech nemocnice podstrojovat každému extra. Je jisté, že se v nemocnici respektují diety a specifické požadavky podložené lékařskou zprávou či doporučením.
      U nás v práci (DOZP) to taky není žádná velká sláva a mému zažívacímu traktu tato strava příliš nesvědčí, ale mohu si vzít dietu (někdy je lepší než běžné jídlo). A když si objednávám jídlo u vedoucí kuchyně, občas jí řeknu, na co bychom měli chuť. Většinou i vyhoví. Ono i oni se musí vejít do určitých norem a finančních limitů. A předpokládám, že je tomu tak i v nemocnici.
      A hovořit o chutnosti jídla je asi jiná otázka. To je asi v lidech. Já podle chuti poznám, která směna zrovna dnes vařila jídlo. Vždyť i z kvalitních surovin se dá uvařit pěkný blaf.
      tygřímáma   | 08.06.2018 20:42:35
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Jídlo v nemocnici II.
        Asi tak. Hlavně, když to jídlo obhajoval gastroenterolog, tak sdělil velmi racionální argument, že potřebuje, aby to jídlo ten člověk v nemocnici snědl. Tak nějak podprahově mně z toho vyplynulo, že v podstatě většina národa na zdravou stravu nejede a vraceli jim to. A pokud Ti to stále vrací nemocný starší člověk, tedy hladoví, tak se nemůže už vůbec uzdravit. Ale já jsem osobně pro standard a nadstandard u jídla, kdy nadstandard bude v podstatě cokoliv, co tedy nebude úplně odporovat léčebnému režimu, např. aby si člověk po zánětu slinivky objednal bůček s pivem.
        Calamity J.   | 10.06.2018 21:14:08
        Reagovat | URL příspěvku
  • Bydlení v Praze
    My jsme se s rodinou stěhovali do Prahy kvůli práci. Dojíždění bylo dost ubíjející a neměli jsme na sebe dost času. Rodinný přítel nám doporučit tuto realitní kancelář v Praze, kterou jsme ihned oslovili s žádostí o pomoct. Okamžitě se nám začali věnovat. Jejich přístup byl opravdu proaktiní a velmi přátelský. Zprostředkovali nám koupi bytu a vyřídili veškerou potřebnou administrativu. Mohu jedině doporučit. Teď už nějaký ten pátek v Praze jsme a docela rychle jsme si zvykli. :)
    PavlaNavka   | 28.05.2018 13:36:06
    Reagovat | URL příspěvku
  • Mohu být těhotná?
    Ahoj všem! Chtěla bych se zeptat zda máte někdo zkušenost s tímto... Poslední menstruaci jsem dostala 2.května. Minulý týden v neděli jsem měla s přítelem pohlavní styk a nějak nám to ujelo a udělal se do mě... no a já dostala měsíčky tři dny potom, tudíž 23. jenže jsem měla poslední toho 2.května... nemohu být těhotná? Vyznáte se v tom někdo? Děkuji za rady!
    kristysheen   | 28.05.2018 10:36:57 | Reakcí: 1, poslední: 28.05.2018 13:35:10
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Mohu být těhotná?
      Pokud by to byla regulérní menstruace, tak těhotná být nemůžeš. Ale ne každé krvácení je menstruace. Udělala bych si 14-16 dní po nechráněném styku těhotenský test. A menstruaci máš jinak pravidelnou?
      Calamity J.   | 28.05.2018 13:35:10
      Reagovat | URL příspěvku
Přidat nový příspěvek
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×